Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 834 din 25 iulie 2007  pentru aprobarea constituirii Comitetului de monitorizare a Programului operational sectorial de mediu 2007-2013 si a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 834 din 25 iulie 2007 pentru aprobarea constituirii Comitetului de monitorizare a Programului operational sectorial de mediu 2007-2013 si a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a acestuia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 21 august 2007
HOTĂ?RÂRE nr. 834 din 25 iulie 2007
pentru aprobarea constituirii Comitetului de monitorizare a Programului operaţional sectorial de mediu 2007-2013 şi a Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a acestuia
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 21 august 2007


În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 63 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã constituirea Comitetului de monitorizare a Programului operaţional sectorial de mediu 2007-2013, pe durata de implementare a acestuia, ca structurã naţionalã de tip partenerial, fãrã personalitate juridicã, cu rol decizional şi strategic în procesul de implementare a Programului operaţional sectorial de mediu 2007-2013, în componenţa prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a Comitetului de monitorizare a Programului operaţional sectorial de mediu 2007-2013, prevãzut în anexa nr. 2, şi Codul de conduitã, prevãzut în anexa nr. 3.
ART. 3
Comitetul de monitorizare a Programului operaţional sectorial de mediu 2007-2013 îşi adoptã propriul regulament de organizare şi funcţionare, cu respectarea prevederilor regulamentului-cadru prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 4
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CÃLIN POPESCU-TÃRICEANU

Contrasemneazã:
----------------
Ministrul mediului şi dezvoltãrii durabile,
Attila Korodi

Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Departamentul pentru Afaceri Europene,
Adrian Ciocãnea,
secretar de stat

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Doina-Elena Dascãlu,
secretar de stat

Bucureşti, 25 iulie 2007.
Nr. 834.


ANEXA 1
Componenţa Comitetului de monitorizare a
Programului operaţional sectorial de mediu 2007-2013

Preşedinte: secretarul de stat coordonator al Autoritãţii de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu
Reprezentanţii autoritãţilor, instituţiilor şi organismelor cu rol de membri, respectiv observatori în Comitetul de monitorizare a Programului operaţional sectorial de mediu 2007-2013
Membri:
1. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - conducãtorul Autoritãţii de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu;
2. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - direcţia de specialitate pentru biodiversitate;
3. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - direcţia de specialitate pentru managementul resurselor de ape;
4. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - direcţia de specialitate pentru managementul deşeurilor;
5. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - direcţia de specialitate pentru controlul poluãrii şi protecţia atmosferei;
6. Ministerul Economiei şi Finanţelor - Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale;
7. Ministerul Economiei şi Finanţelor - Autoritatea de management pentru Programul operaţional asistenţã tehnicã;
8. Ministerul Economiei şi Finanţelor - Autoritatea de certificare şi platã;
9. Ministerul Economiei şi Finanţelor - Autoritatea de management pentru Programul operaţional creşterea competitivitãţii economice;
10. Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse Autoritatea de management pentru Programul operaţional dezvoltarea resurselor umane;
11. Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor Autoritatea de management pentru Programul operaţional regional;
12. Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor departamentul de specialitate pentru coordonarea lucrãrilor publice şi reglementãrilor în construcţii;
13. Ministerul Internelor şi Reformei Administrative secretar de stat;
14. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale - Autoritatea de management pentru Programul naţional pentru dezvoltare ruralã;
15. Ministerul Transporturilor - Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial de transport;
16. Ministerul Sãnãtãţii Publice - Institutul de Sãnãtate Publicã Bucureşti;
17. Administraţia Naţionalã "Apele Române";
18. Asociaţia Românã a Apei;
19. Asociaţia Profesionalã "COGEN ROMANIA" (Asociaţia Producãtorilor de Energie Termicã în Cogenerare);
20. Asociaţia Românã de Salubritate;
21. Organizaţia Profesionalã şi Patronalã REMAT;
22. Academia Românã;
23. Agenţia Naţionalã pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bãrbaţi;
24. Asociaţia Municipiilor din România;
25. Reprezentant al ONG de mediu;
26. Reprezentant al ONG de mediu;
27. Autoritatea Naţionalã de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitãţi Publice
Observatori:
1. Comisia Europeanã
2. JASPERS - Joint Assistance to Support Projects in European Regions (BEI+BERD)
3. Consiliul Economic şi Social
4. Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu - Direcţia programare şi evaluare
5. Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu - Direcţia fond de coeziune
6. Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu - Direcţia fonduri structurale
7. Autoritatea de management pentru Programul Operaţional sectorial de mediu - Direcţia asistenţã tehnicã
8. Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu - Direcţia Control Financiar
9. Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial de mediu - Direcţia plãţi
10. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - organism intermediar Programul operaţional sectorial de mediu Bacãu
11. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - organism intermediar Programul operaţional sectorial de mediu Bucureşti
12. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - organism intermediar Programul operaţional sectorial de mediu Craiova
13. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - organism intermediar Programul operaţional sectorial de mediu Cluj
14. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - organism intermediar Programul operaţional sectorial de mediu Galaţi
15. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - organism intermediar Programul operaţional sectorial de mediu Sibiu
16. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - organism intermediar Programul operaţional sectorial de mediu Piteşti
17. Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile - organism intermediar Programul operaţional sectorial de mediu Timişoara
18. Ministerul Economiei şi Finanţelor - unitatea centralã de evaluare


ANEXA 2
REGULAMENT - CADRU
de organizare şi funcţionare a Comitetului de
monitorizare a Programului operaţional sectorial de mediu 2007-2013

ART. 1
Dispoziţii generale
(1) Comitetul de monitorizare (denumit în continuare CM) a Programului operaţional sectorial de mediu, denumit în continuare POS Mediu, este structura naţionalã de tip partenerial, fãrã personalitate juridicã, cu rol decizional strategic în procesul de implementare a POS Mediu, în conformitate cu prevederile Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de Coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 , publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene L 210 din 31 iulie 2006.
(2) Prezentul regulament stabileşte atribuţiile şi modul de organizare şi funcţionare a CM POS Mediu.
(3) CM va funcţiona pe toatã perioada de implementare a POS Mediu.
ART. 2
Atribuţiile CM
În vederea asigurãrii eficacitãţii şi calitãţii implementãrii POS Mediu, CM îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã şi aprobã criteriile de selecţie a operaţiunilor finanţate în cadrul POS Mediu în termen de cel mult 6 luni de la aprobarea POS Mediu de Comisia Europeanã şi aprobã orice revizuire a acestor criterii în concordanţã cu cerinţele programãrii;
b) analizeazã periodic progresul înregistrat în atingerea obiectivelor POS Mediu pe baza documentelor elaborate de Autoritatea de management pentru POS Mediu şi face recomandãri;
c) examineazã rezultatele implementãrii, prin prisma atingerii obiectivelor aferente fiecãrei axe prioritare, precum şi rezultatele evaluãrilor POS Mediu efectuate conform art. 48(3) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului şi face recomandãri;
d) este informat cu privire la rapoartele de evaluare înainte de transmiterea acestora cãtre Comisia Europeanã, conform art. 48(3) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului;
e) analizeazã şi aprobã rapoartele anuale şi Raportul final de implementare pentru POS Mediu elaborate de Autoritatea de management pentru POS Mediu;
f) este informat cu privire la raportul anual de control al Autoritãţii de audit cu privire la POS Mediu sau secţiunea de raport care se referã la POS Mediu, în cazul în care raportul anual de control se realizeazã pentru mai multe programe operaţionale, precum şi cu privire la comentariile formulate de Comisia Europeanã, dupã examinarea acelui raport sau a acelei secţiuni de raport;
g) poate propune Autoritãţii de management revizuirea sau modificarea POS Mediu pentru a face posibilã realizarea obiectivelor programului sau pentru îmbunãtãţirea managementului acestuia, inclusiv a managementului financiar;
h) examineazã şi aprobã orice propunere de amendare a conţinutului deciziei Comisiei Europene cu privire la contribuţia fondurilor pentru POS Mediu;
i) analizeazã şi aprobã propunerile de modificare a alocãrilor financiare între axele prioritare din cadrul POS Mediu, elaborate de Autoritatea de management pentru POS Mediu;
j) este informat cu privire la Planul de comunicare al POS Mediu şi la progresul înregistrat în implementarea mãsurilor de informare şi publicitate realizate, precum şi cu privire la mijloacele de comunicare utilizate;
k) aprobã şi amendeazã propriul regulament de organizare şi funcţionare, respectând prevederile prezentului regulamentcadru.

ART. 3
Componenţa CM
(1) Componenţa CM este stabilitã cu respectarea principiului parteneriatului, reprezentativitãţii şi egalitãţii de şanse.
(2) CM este alcãtuit din preşedinte, membri şi observatori.
(3) Nominalizarea reprezentanţilor autoritãţilor, instituţiilor şi organismelor prevãzute în anexa nr. 1 se face de cãtre conducãtorii acestora.
(4) Componenţa nominalã a CM, precum şi orice modificãri aduse acesteia se stabilesc prin ordin al conducãtorului instituţiei în cadrul cãreia funcţioneazã Autoritatea de management pentru POS Mediu.
ART. 4
Preşedintele
(1) CM este condus de un preşedinte cu rang de secretar de stat din cadrul Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile, care coordoneazã activitatea Autoritãţii de management pentru POS Mediu.
(2) Preşedintele poate delega aceastã funcţie conducãtorului Autoritãţii de managment pentru POS Mediu, în baza unui mandat scris.
(3) Preşedintele CM îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) convoacã şi conduce reuniunile CM;
b) aprobã documentele ce urmeazã a fi transmise tuturor participanţilor la reuniuni, lista invitaţilor, precum şi proiectul ordinii de zi a şedinţelor;
c) aprobã, dupã caz, publicarea pe site-ul Autoritãţii de management a documentelor discutate în cadrul reuniunilor CM;
d) semneazã hotãrârile CM şi procesele-verbale ale reuniunilor;
e) reprezintã CM în relaţiile cu terţii, în special în relaţia cu presa şi publicul;
f) invitã la reuniunile CM persoane cu competenţe relevante în raport cu temele înscrise pe ordinea de zi, pentru prezentarea unei opinii specializate în vederea fundamentãrii deciziilor CM, dacã este cazul.
ART. 5
Membrii şi observatorii
(1) Membrii CM sunt membri titulari şi înlocuitori.
(2) Observatorii sunt invitaţi sã participe la şedinţele CM.
(3) Observatorii nu au drept de decizie. Aceştia au un rol consultativ şi pot face propuneri pe care CM le poate dezbate şi aproba.
(4) Membrii titulari, înlocuitorii şi observatorii primesc de la Secretariatul permanent acelaşi set de informaţii şi materiale, precum şi procesele-verbale ale reuniunilor CM.
(5) Membrii CM au obligaţia de a participa la reuniunile şi activitãţile CM şi de a îndeplini responsabilitãţile ce decurg din deciziile adoptate de acesta.
(6) Membrii CM au dreptul de a transmite propuneri pentru discuţii Secretariatului permanent.
(7) Desemnarea şi schimbarea membrilor titulari şi înlocuitori, precum şi a observatorilor se fac de cãtre conducãtorul instituţiei reprezentate în CM, prin notificare transmisã Secretariatului permanent al CM.
(8) În cazul în care membrul titular/înlocuitorul nu participã la douã reuniuni succesive, preşedintele CM poate solicita instituţiei/organismului/organizaţiei care l-a desemnat revocarea acestuia şi nominalizarea altor reprezentanţi.
(9) Schimbarea unui membru al CM se realizeazã de instituţia reprezentatã în acest organism şi se comunicã în scris Secretariatului CM, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data luãrii acestei decizii.
(10) În caz de indisponibilitate, membrii CM deleagã responsabilitatea luãrii deciziei unui înlocuitor din aceeaşi instituţie, în baza unui mandat scris, din partea autoritãţii, instituţiei sau organismului respectiv. Fiecare membru titular are dreptul la un singur înlocuitor.
(11) Mandatul prevãzut la alin. (10) se transmite în scris Secretariatului permanent, cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înaintea datei reuniunii CM.
(12) Membrii titulari, înlocuitorii acestora şi observatorii îşi exercitã funcţiile cu titlu gratuit.
ART. 6
Secretariatul permanent
(1) Activitatea CM este asistatã de un Secretariat permanent, asigurat de Autoritatea de management pentru POS Mediu şi coordonat de preşedintele CM.
(2) Secretariatul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) asigurã pregãtirea reuniunilor CM;
b) elaboreazã ordinea de zi a reuniunilor CM şi pregãteşte documentele suport;
c) transmite cu cel puţin 20 de zile lucrãtoare înainte invitaţiile pentru şedinţele CM. Invitaţiile cuprind, în mod obligatoriu, ziua, ora, locul desfãşurãrii şi ordinea de zi, precum şi adresa siteului care conţine informaţii privind reuniunea;
d) transmite în scris membrilor CM, cu cel puţin 10 zile lucrãtoare înainte, documentele suport ale reuniunii, aprobate de preşedinte;
e) pãstreazã şi înregistreazã corespondenţa şi documentele aferente organizãrii CM, precum şi documentele transmise membrilor CM pentru pregãtirea reuniunilor CM. Asigurã activitãţile de înregistrare şi arhivare a documentelor CM;
f) participã la întâlnirile CM şi redacteazã procesele-verbale, pe care le distribuie tuturor membrilor CM, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data la care a avut loc şedinţa;
g) publicã pe site-ul Autoritãţii de management ordinea de zi a şedinţelor, procesele-verbale ale acestora, precum şi documentele pentru care preşedintele CM stabileşte publicarea;
h) primeşte şi înregistreazã mandatele scrise pentru delegarea de atribuţii, eliberate în condiţiile prezentului regulament;
i) asigurã asistenţã de specialitate preşedintelui CM;
j) monitorizeazã implementarea deciziilor CM şi asigurã schimbul de informaţii referitor la acestea între pãrţile implicate.
ART. 7
Reuniunile CM
(1) Reuniunile CM au loc semestrial şi sunt convocate de preşedintele CM.
(2) În cazuri deosebite se pot organiza reuniuni extraordinare ale CM, la iniţiativa preşedintelui, la solicitarea Comisiei Europene sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din membrii CM. Solicitarea din partea membrilor este transmisã în scris Secretariatului permanent.
(3) Convocarea reuniunilor CM se face întotdeauna în scris.
(4) La începutul fiecãrei reuniuni se adoptã ordinea de zi şi se discutã şi aprobã minuta precedentei reuniuni a CM.
(5) La cererea membrilor CM, ordinea de zi comunicatã iniţial poate fi completatã şi cu alte teme, cu condiţia transmiterii documentelor respective în scris Secretariatului permanent, cu cel puţin 10 zile înainte de data reuniunii, pentru a fi distribuitã tuturor membrilor CM. Ordinea de zi finalã va fi comunicatã, în scris, membrilor CM, cu cel puţin 5 zile înainte de data reuniunii.
(6) La sfârşitul fiecãrei şedinţe se stabileşte data viitoarei reuniuni a CM, pe baza calendarului anual indicativ.
(7) Reuniunile CM nu au caracter public.
ART. 8
Procesul decizional
(1) Şedinţele CM se pot desfãşura numai în prezenţa a cel puţin jumãtate plus unu din membrii cu drept de decizie.
(2) La stabilirea cvorumului de şedinţã se iau în considerare numai membrii cu drept de decizie.
(3) În cazul nerespectãrii prevederilor alin. (1), reuniunea CM se amânã, urmând sã fie convocatã o nouã şedinţã în termen de 5 zile. Şedinţa convocatã în urma unei amânãri se desfãşoarã fãrã a mai fi necesarã îndeplinirea condiţiei prevãzute la alin. (1).
(4) Ca regulã generalã, CM adoptã hotãrâri prin consens.
(5) În situaţia în care nu se poate ajunge la consens, CM adoptã hotãrâri prin votul a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor cu drept de decizie prezenţi.
(6) În cazul în care existã membri CM care au un potenţial conflict de interese în legãturã cu subiectele în discuţie, aceştia se vor abţine de la exprimarea opiniei.
(7) Hotãrârile adoptate de CM sunt comunicate de drept membrilor de Secretariatul permanent, dupã semnarea de cãtre preşedinte.
(8) În situaţii excepţionale, la iniţiativa preşedintelui, membrii pot fi consultaţi şi în scris. Preşedintele prezintã acestora în scris problemele apãrute şi soluţiile identificate.
(9) În cazul în care Secretariatul permanent primeşte obiecţii scrise asupra documentelor transmise conform procedurii de consultare scrisã, acestea se transmit preşedintelui, care dispune analiza obiecţiilor şi revizuirea documentului, dacã este cazul. Documentele revizuite vor fi retransmise tuturor membrilor CM pentru consultare.
(10) În lipsa unui rãspuns scris din partea tuturor membrilor cu drept de decizie, în termen de 10 zile lucrãtoare de la data transmiterii documentelor, acestea sunt considerate aprobate.
(11) Pentru respectarea principiului parteneriatului, consultãrile scrise se vor aplica doar în cazuri de urgenţã, cu condiţia existenţei unei justificãri corespunzãtoare.
ART. 9
Circuitul şi pãstrarea documentelor
(1) Transmiterea oficialã a documentelor cãtre membrii CM se efectueazã prin poştã, fax sau curier, cu confirmarea primirii acestora.
(2) Pentru asigurarea operativitãţii, documentele pot fi transmise, informal, şi prin poşta electronicã.
(3) Secretariatul permanent asigurã pãstrarea tuturor documentelor aferente activitãţii CM şi arhivarea acestora.
ART. 10
Codul de conduitã
Membrii CM au obligaţia de a respecta prevederile prezentului regulament-cadru de organizare şi funcţionare, inclusiv prevederile Codului de conduitã prevãzut în anexa nr. 3 la hotãrâre.
ART. 11
Dispoziţii finale
CM va adopta propriul regulament de organizare şi funcţionare, cu respectarea prezentului regulament-cadru.


ANEXA 3
CODUL DE CONDUITÃ

Membrii Comitetului de monitorizare (CM) au obligaţia de a respecta urmãtoarele reguli de conduitã:
1. Membrii trebuie sã acţioneze în interesul POS Mediu şi în scopul implementãrii acestuia în conformitate cu obiectivele şi scopurile stabilite.
2. Membrii vor lua decizii exclusiv în interesul public şi nu vor acţiona în scopul obţinerii de avantaje financiare sau alte beneficii materiale pentru ei înşişi, familie sau prieteni.
3. Membrii vor anunţa preşedintelui CM, la începutul fiecãrei reuniuni, orice conflict de interese, de exemplu, dacã în cadrul reuniunii se dezbate un subiect de pe ordinea de zi în cadrul cãruia membrul CM are un interes material. De asemenea, dacã pe parcursul discuţiilor CM apare în mod neaşteptat un conflict de interese, respectivul membru al CM va înştiinţa preşedintele CM cu privire la existenţa conflictului de interese. În astfel de situaţii, membrii CM care au un potenţial conflict de interese cu subiectele în discuţie se vor abţine de la exprimarea opiniei.
4. Dupã reuniunile CM, membrii au responsabilitatea de a se asigura cã principalele aspecte dezbãtute şi principalele decizii luate sunt comunicate în cadrul sectorului sau grupului de interese pe care îl reprezintã.
5. Membrii vor pãstra confidenţialitatea asupra acelor informaţii a cãror divulgare poate aduce prejudicii comerciale sau de altã naturã sau asupra acelor informaţii care nu pot fi fãcute publice.
6. Membrii trebuie sã se supunã deciziilor CM.

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016