Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 833 din 25 iulie 2007  privind normele de organizare si functionare a comisiilor paritare si incheierea acordurilor colective    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 833 din 25 iulie 2007 privind normele de organizare si functionare a comisiilor paritare si incheierea acordurilor colective

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 16 august 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 73 alin. (3) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã, şi al <>art. VII alin. (1) lit. c) din Legea nr. 251/2006 pentru modificarea şi completarea <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta hotãrâre reglementeazã normele privind modul de constituire, componenţa, atribuţiile şi procedura de lucru ale comisiilor paritare, precum şi normele referitoare la încheierea acordurilor colective în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice.
ART. 2
Scopul prezentei hotãrâri îl constituie reglementarea cadrului normativ şi organizatoric privind asigurarea dialogului social în cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, prin participarea funcţionarilor publici în comisiile paritare, precum şi la încheierea acordurilor colective, în condiţiile prevãzute de lege şi de prezenta hotãrâre.

CAP. II
Constituirea, organizarea şi funcţionarea comisiilor paritare

SECŢIUNEA 1
Constituirea şi componenţa comisiilor paritare
ART. 3
Comisiile paritare se constituie în cadrul fiecãrei autoritãţi sau instituţii publice, prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii ori instituţiei publice.
ART. 4
Comisiile paritare sunt compuse dintr-un numãr de 2-6 membri titulari şi câte 2 membri supleanţi, astfel:
a) 2 membri titulari şi 2 membri supleanţi, în cazul în care autoritatea sau instituţia publicã are pânã la 15 funcţionari publici;
b) 4 membri titulari şi 2 membri supleanţi, în cazul în care autoritatea sau instituţia publicã are pânã la 150 de funcţionari publici;
c) 6 membri titulari şi 2 membri supleanţi, în cazul în care autoritatea sau instituţia publicã are peste 150 de funcţionari publici.
ART. 5
Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice stabileşte prin act administrativ perioada în care se desemneazã reprezentanţii funcţionarilor publici în comisia paritarã. Actul administrativ se afişeazã la sediul autoritãţii sau instituţiei publice, în termen de 3 zile lucrãtoare de la luarea deciziei, şi rãmâne afişat pânã la finalizarea procedurii de constituire a comisiei paritare.
ART. 6
(1) Membrii titulari ai comisiei paritare sunt desemnaţi astfel:
a) jumãtate, de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice;
b) jumãtate, de cãtre organizaţia sindicalã reprezentativã a funcţionarilor publici din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice, în condiţiile legii, ori prin votul majoritãţii funcţionarilor publici din respectiva autoritate sau instituţie publicã, în cazul în care sindicatul nu este reprezentativ sau funcţionarii publici nu sunt organizaţi în sindicat. Alegerea reprezentanţilor funcţionarilor publici se face prin vot secret.
(2) Membrii supleanţi sunt desemnaţi cu respectarea principiului paritãţii şi al asigurãrii reprezentativitãţii pãrţilor.
(3) În cazul în care la nivelul autoritãţii sau instituţiei publice sunt constituite cel puţin douã sindicate reprezentative ale funcţionarilor publici, desemnarea reprezentanţilor în comisia paritarã se face prin acord scris, încheiat între toate sindicatele reprezentative.
(4) În cazul în care, cu 30 de zile înainte de expirarea mandatului membrilor comisiei paritare, sindicatele reprezentative nu au încheiat un acord în condiţiile prevãzute la alin. (3), alegerea reprezentanţilor funcţionarilor publici se face dintre candidaţii propuşi de fiecare organizaţie sindicalã reprezentativã, procedura de alegere fiind cea prevãzutã la alin. (1) lit. b).
ART. 7
(1) Preşedintele comisiei paritare este ales prin votul membrilor titulari ai acesteia, pe o perioadã de un an, iar mandatul sãu nu poate fi reînnoit succesiv. Rezultatul alegerii se aduce de îndatã la cunoştinţã persoanelor care au desemnat membrii în comisia paritarã, potrivit art. 6 alin. (1).
(2) În situaţia prevãzutã la art. 4 lit. a), preşedintele este desemnat de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice, prin actul de constituire a comisiei paritare.
ART. 8
(1) Pot fi membri în comisia paritarã numai funcţionarii publici definitivi care au o bunã reputaţie profesionalã.
(2) Nu poate fi membru al comisiei paritare funcţionarul public care se aflã în urmãtoarele situaţii:
a) este soţ, rudã pânã la gradul al patrulea inclusiv sau afin cu conducãtorul autoritãţii ori instituţiei publice sau cu membrii organelor de conducere ale sindicatului reprezentativ al funcţionarilor publici;
b) este membru, membru supleant sau preşedinte al comisiei de disciplinã;
c) a fost sancţionat disciplinar, iar sancţiunea disciplinarã nu a fost radiatã, în condiţiile legii;
d) a fost condamnat prin sentinţã definitivã şi irevocabilã pentru fapte de naturã penalã, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea.
(3) Prevederile alin. (2) lit. b) nu se aplicã în cazul în care autoritatea sau instituţia publicã are pânã la 15 funcţionari publici.
ART. 9
(1) Fiecare comisie paritarã are un secretar titular şi un secretar supleant, numiţi de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice prin actul administrativ de constituire a comisiei paritare. Secretarul titular şi secretarul supleant sunt funcţionari publici în cadrul autoritãţii sau instituţiei publice pentru care se organizeazã comisia paritarã şi nu sunt membri ai acesteia.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în mãsura în care numãrul redus al funcţionarilor publici nu permite desemnarea secretarului din rândul acestora, poate fi numitã secretar al comisiei paritare o persoanã angajatã cu contract individual de muncã din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice pentru care se organizeazã comisia paritarã.
ART. 10
(1) Contestaţiile cu privire la procedura de desemnare a reprezentanţilor funcţionarilor publici în comisia paritarã pot fi depuse la conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice de orice funcţionar public interesat din cadrul acesteia, în scris şi motivat, în termen de douã zile lucrãtoare de la data încheierii procedurii de desemnare.
(2) Conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice verificã contestaţiile, iar în cazul în care le considerã întemeiate anuleazã rezultatul procedurii de desemnare, dispunând reluarea acesteia.
ART. 11
În urma finalizãrii procedurii de desemnare şi a soluţionãrii contestaţiilor depuse, membrii şi secretarul comisiei paritare, precum şi supleanţii acestora sunt numiţi prin actul administrativ al conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice în termen de 15 zile lucrãtoare.
ART. 12
(1) Nerespectarea procedurii de constituire a comisiei paritare poate fi atacatã la instanţa de contencios administrativ competentã, în condiţiile legii, de orice persoanã interesatã.
(2) Cu 30 de zile lucrãtoare înainte de data expirãrii mandatului membrilor comisiei paritare se va proceda la constituirea viitoarei comisii paritare, în condiţiile prezentei hotãrâri.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile comisiilor paritare
ART. 13
(1) Comisia paritarã este consultatã în situaţiile prevãzute la <>art. 74 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicatã. În acest sens, comisia paritarã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) propune periodic mãsuri de îmbunãtãţire a activitãţii autoritãţii sau instituţiei publice;
b) analizeazã şi avizeazã planul anual de perfecţionare profesionalã, precum şi orice mãsurã privind pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici, în condiţiile în care aceasta implicã utilizarea fondurilor bugetare ale autoritãţii sau instituţiei publice;
c) analizeazã şi, dacã este cazul, formuleazã propuneri privind flexibilizarea programului de lucru al funcţionarilor publici, pe care le supune spre aprobare conducerii autoritãţii sau instituţiei publice;
d) participã, cu rol consultativ, la negocierea acordurilor colective de cãtre autoritatea sau instituţia publicã cu sindicatele reprezentative ale funcţionarilor publici sau cu reprezentanţii acestora şi elaboreazã proiectul acordului colectiv;
e) urmãreşte permanent realizarea acordurilor colective încheiate între autoritatea sau instituţia publicã cu sindicatele reprezentative sau cu reprezentanţii funcţionarilor publici;
f) întocmeşte rapoarte trimestriale cu privire la respectarea acordurilor încheiate în condiţiile legii, pe care le comunicã conducerii autoritãţii sau instituţiei publice, precum şi conducerii sindicatelor reprezentative ale funcţionarilor publici sau reprezentanţilor funcţionarilor publici;
g) îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale, comisia paritarã emite avize consultative. Avizul se adoptã cu votul a jumãtate plus unu din numãrul membrilor comisiei paritare.
(3) Comisia paritarã constituitã potrivit art. 4 lit. a) adoptã avize cu unanimitate de voturi.
(4) Avizul comisiei paritare este întotdeauna scris şi motivat. Avizul poate fi favorabil, favorabil cu obiecţiuni sau nefavorabil.
ART. 14
(1) Preşedintele comisiei paritare are urmãtoarele atribuţii:
a) susţine iniţiativele fundamentate ale membrilor comisiei paritare şi dispune cu privire la oportunitatea convocãrii comisiei paritare în scopul dezbaterii acestora;
b) solicitã convocarea comisiei paritare;
c) propune ordinea de zi a şedinţei;
d) conduce şedinţele comisiei paritare;
e) coordoneazã activitatea comisiei paritare;
f) reprezintã comisia paritarã în relaţia cu conducãtorul autoritãţii sau al instituţiei publice.
(2) Secretarul comisiei paritare are urmãtoarele atribuţii:
a) înregistreazã solicitãrile de întrunire a comisiei paritare într-un registru special;
b) convoacã, la solicitarea preşedintelui comisiei paritare ori a conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice, membrii comisiei paritare şi comunicã propunerea pentru ordinea de zi a şedinţei;
c) pregãteşte desfãşurarea în bune condiţii a şedinţei;
d) întocmeşte, redacteazã şi semneazã alãturi de membrii comisiei paritare procesul-verbal al şedinţei;
e) redacteazã avizele sau propunerile emise de comisia paritarã şi le înainteazã spre semnare membrilor acesteia, în termen de douã zile lucrãtoare de la data la care a avut loc şedinţa în care s-a votat avizul.
(3) În cazul în care secretarul titular al comisiei paritare se aflã în imposibilitate de a-şi îndeplini atribuţiile, acestea sunt îndeplinite de secretarul supleant.

SECŢIUNEA a 3-a
Funcţionarea comisiilor paritare
ART. 15
(1) Membrii comisiei paritare sunt numiţi pe o perioadã de 3 ani. Mandatul lor poate fi reînnoit o singurã datã.
(2) Comisia paritarã îşi exercitã mandatul de la data constituirii pânã la data constituirii comisiei paritare nou-alese.
ART. 16
(1) Comisia paritarã se poate întruni la solicitarea:
a) conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice;
b) preşedintelui comisiei paritare;
c) sindicatului reprezentativ al funcţionarilor publici sau, dupã caz, reprezentanţilor funcţionarilor publici;
d) majoritãţii funcţionarilor publici.
(2) Convocarea membrilor comisiei paritare şi comunicarea ordinii de zi propuse se fac în scris de cãtre preşedintele acesteia, prin intermediul secretarului comisiei paritare, în termen de douã zile lucrãtoare de la data înregistrãrii solicitãrii de întrunire a comisiei paritare.
ART. 17
(1) Comisia paritarã este valabil întrunitã în prezenţa tuturor membrilor titulari.
(2) În cazul în care, în urma convocãrii, membrii titulari comunicã în scris cã din motive obiective nu pot participa la şedinţa comisiei paritare, preşedintele va convoca membrii supleanţi.
(3) Prezenţa membrilor convocaţi la şedinţã este obligatorie.
ART. 18
(1) Comisia paritarã se întruneşte în şedinţã la data stabilitã de preşedintele comisiei şi comunicatã de secretarul acesteia prin adresa de convocare.
(2) Preşedintele comisiei paritare poate solicita participarea la şedinţele comisiei paritare, în calitate de invitat, a persoanelor care pot asigura o expertizã în soluţionarea problemelor stabilite pe ordinea de zi a şedinţei.
ART. 19
(1) Lucrãrile comisiei paritare se consemneazã într-un proces-verbal.
(2) Procesul-verbal al şedinţei comisiei paritare cuprinde urmãtoarele:
a) data şi ora la care s-a întrunit comisia paritarã;
b) ordinea de zi aprobatã de membrii comisiei paritare;
c) menţiuni privind respectarea procedurii de convocare a membrilor comisiei paritare;
d) problemele discutate şi soluţiile adoptate;
e) avizul emis de comisia paritarã în urma desfãşurãrii şedinţei acesteia;
f) opiniile separate;
g) numele şi semnãtura membrilor care au participat la şedinţa comisiei paritare.

SECŢIUNEA a 4-a
Încetarea şi suspendarea calitãţii de membru al comisiei paritare
ART. 20
(1) Mandatul de membru al comisiei paritare se suspendã de drept în urmãtoarele situaţii:
a) raporturile de serviciu ale funcţionarului public sunt modificate prin delegare sau detaşare, în condiţiile legii, pe o perioadã de cel mult 60 de zile calendaristice consecutive;
b) funcţionarul public a sãvârşit o faptã care constituie obiectul sesizãrii comisiei de disciplinã;
c) funcţionarul public a sãvârşit o faptã pentru care s-a dispus începerea urmãririi penale.
(2) Mandatul de membru al comisiei paritare se suspendã, la iniţiativa acestuia, în urmãtoarele situaţii:
a) la cererea motivatã a funcţionarului public numit în comisia paritarã, pentru perioada solicitatã de acesta;
b) funcţionarul public, membru al comisiei paritare se aflã în conflict de interese, conform legii.
(3) În cazul prevãzut la alin. (2) lit. a), cererea de suspendare se face în scris şi se înainteazã pentru aprobare conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice.
(4) În cazul prevãzut la alin. (2) lit. b), conflictul de interese poate fi sesizat de membrul comisiei paritare care se aflã în aceastã situaţie sau de orice altã persoanã interesatã, prin cerere de suspendare înaintatã în scris conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice.
(5) Pe durata suspendãrii mandatului membrului titular, potrivit alin. (1) şi (2), atribuţiile acestuia sunt exercitate de membrul supleant corespunzãtor, astfel încât sã fie respectat principiul paritãţii.
ART. 21
(1) Mandatul de membru al comisiei paritare înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) la încheierea perioadei pentru care a fost numit membru în comisia paritarã, dacã nu a fost reînnoit mandatul;
b) la data modificãrii prin transfer, mutare în cadrul altei structuri fãrã personalitate juridicã a autoritãţii sau instituţiei publice, precum şi a încetãrii raporturilor de serviciu dintre funcţionarul public membru al comisiei paritare şi instituţia sau autoritatea publicã;
c) la data la care a intervenit o situaţie care a determinat încetarea îndeplinirii uneia dintre condiţiile prevãzute la art. 8 alin. (2);
d) la data solicitatã de funcţionarul public membru al comisiei paritare prin cerere scrisã privind renunţarea la calitatea de membru în comisia paritarã;
e) în cazul în care funcţionarul public absenteazã nejustificat la douã şedinţe consecutive ale comisiei paritare în condiţiile art. 17;
f) dacã s-a ivit un motiv legal de incompatibilitate sau conflict de interese şi nu acţioneazã pentru încetarea acestuia, în termen de 10 zile calendaristice de la data constatãrii;
g) raporturile de serviciu ale funcţionarului public sunt modificate prin delegare sau detaşare, în condiţiile legii, pe o perioadã mai mare decât cea prevãzutã la art. 20 alin. (1) lit. a).
(2) În cazul în care are loc încetarea calitãţii de membru titular al comisiei paritare în condiţiile prevãzute la alin. (1), membrii supleanţi corespunzãtori sunt titularizaţi, astfel încât sã fie respectat principiul paritãţii.
(3) În cazul în care un membru supleant este titularizat în condiţiile alin. (2), se desemneazã un alt membru supleant corespunzãtor.

CAP. III
Acorduri colective

ART. 22
(1) Acordul colectiv este convenţia încheiatã în formã scrisã între autoritatea sau instituţia publicã, reprezentatã prin conducãtorul acesteia, şi funcţionarii publici din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice respective, prin sindicatele reprezentative ale acestora ori prin reprezentanţii aleşi, în care sunt stabilite anual mãsuri referitoare la:
a) constituirea şi folosirea fondurilor destinate îmbunãtãţirii condiţiilor la locul de muncã;
b) sãnãtatea şi securitatea în muncã;
c) programul zilnic de lucru;
d) perfecţionarea profesionalã;
e) alte mãsuri decât cele prevãzute de lege, referitoare la protecţia celor aleşi în organele de conducere ale organizaţiilor sindicale sau desemnaţi ca reprezentanţi ai funcţionarilor publici.
(2) Desemnarea reprezentanţilor în vederea încheierii acordului colectiv se face de cãtre organizaţia sindicalã reprezentativã a funcţionarilor publici din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice ori prin votul majoritãţii funcţionarilor publici din respectiva autoritate sau instituţie publicã, în cazul în care sindicatul nu este reprezentativ sau funcţionarii publici nu sunt organizaţi în sindicat.
(3) Alegerea reprezentanţilor funcţionarilor publici, în cazul în care sindicatul nu este reprezentativ sau funcţionarii publici nu sunt organizaţi în sindicat, se face prin vot secret.
(4) În cazul în care la nivelul autoritãţii sau instituţiei publice sunt constituite cel puţin douã sindicate reprezentative ale funcţionarilor publici, desemnarea reprezentanţilor acestora în vederea negocierii şi încheierii acordului colectiv se face prin acord scris, încheiat între toate sindicatele reprezentative.
(5) În cazul în care sindicatele reprezentative nu au încheiat un acord în condiţiile prevãzute la alin. (4), alegerea reprezentanţilor funcţionarilor publici se face dintre candidaţii propuşi de fiecare organizaţie sindicalã reprezentativã, procedura de alegere fiind cea prevãzutã la art. 6 alin. (1) lit. b).
(6) Autoritatea sau instituţia publicã va furniza sindicatelor reprezentative sau reprezentanţilor funcţionarilor publici toate informaţiile necesare pentru încheierea acordului colectiv.
ART. 23
Negocierea acordului colectiv este obligatorie atunci când este expres solicitatã de cãtre una dintre cele douã pãrţi semnatare, în termen de 30 de zile de la data aprobãrii bugetului autoritãţii sau instituţiei publice. În cazul în care reprezentanţii funcţionarilor publici sau conducãtorul autoritãţii ori instituţiei publice nu solicitã demararea procedurilor aferente încheierii acordului colectiv în acest termen, se considerã cã s-a renunţat de comun acord la dreptul de încheiere a acestuia pentru anul urmãtor.
ART. 24
(1) Negocierea clauzelor şi încheierea acordurilor colective se fac în mod liber de cãtre pãrţi, acestea aflându-se pe poziţie de egalitate juridicã.
(2) Acordul colectiv se poate încheia exclusiv la nivelul unei autoritãţi sau instituţii publice, clauzele acestuia producându-şi efectele numai pentru funcţionarii publici din cadrul autoritãţii sau instituţiei publice respective.
ART. 25
Acordurile colective nu pot conţine prevederi contrare, drepturi şi obligaţii sub nivelul minim stabilit prin acte normative. Clauzele acordurilor colective nu pot exceda sau, dupã caz, nu pot stabili îngrãdirea drepturilor şi obligaţiilor reglementate prin lege sau drepturi ori obligaţii suplimentare faţã de cele reglementate prin lege în derularea raporturilor de serviciu.
ART. 26
Acordurile colective se încheie dupã aprobarea bugetului autoritãţii sau instituţiei publice, pe o perioadã determinatã, de regulã corespunzãtoare exerciţiului bugetar. Cu titlu de excepţie, acorduri colective se pot încheia şi pe perioade determinate mai mari de un an, sub rezerva justificãrii necesitãţii şi oportunitãţii depãşirii perioadei aferente exerciţiului bugetar respectiv.
ART. 27
(1) Acordurile colective se încheie în douã exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte, şi trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele:
a) informaţii referitoare la cele douã pãrţi, inclusiv calitatea persoanelor semnatare şi actul în baza cãruia respectivele persoane au drept de reprezentare;
b) perioada pentru care se încheie acordul colectiv;
c) domeniul de aplicare;
d) obligaţiile asumate de cele douã pãrţi, pe fiecare dintre domeniile pentru care s-a negociat;
e) data încheierii şi semnãturile reprezentanţilor;
f) alte informaţii, conform obligaţiilor instituite prin lege.
(2) Informaţiile menţionate cu titlu de obligaţie minimalã pot fi completate cu alte informaţii considerate necesare sau relevante, inclusiv sub forma anexelor.
(3) O copie a acordului colectiv, încheiat în condiţiile legii şi ale prezentei hotãrâri, se transmite comisiei paritare.
(4) Acordurile colective încheiate în condiţiile legii şi ale prezentei hotãrâri de cãtre autoritãţi şi instituţii publice constituie informaţii de interes public şi se aduc la cunoştinţã publicului din oficiu, prin afişare la sediul autoritãţii sau instituţiei publice, în locurile special amenajate în acest scop, şi, în cazul în care autoritatea sau instituţia publicã are paginã de internet proprie, prin publicarea acordului colectiv la secţiunea dedicatã informaţiilor de interes public.
ART. 28
(1) Executarea acordului colectiv este obligatorie pentru ambele pãrţi. Neîndeplinirea obligaţiilor asumate atrage rãspunderea civilã şi, dupã caz, disciplinarã, a pãrţilor care se fac vinovate de aceasta.
(2) Clauzele acordului colectiv pot fi modificate pe parcursul executãrii acestuia, în condiţiile legii, ori de câte ori pãrţile convin acest lucru. Noul acord colectiv este considerat nul de drept dacã modificarea este rezultatul unei presiuni exercitate de o parte asupra celeilalte pãrţi în scopul acceptãrii solicitãrii de modificare. Nulitatea se constatã de instanţa de contencios administrativ competentã, în condiţiile legii.
(3) Orice modificare a conţinutului acordului colectiv se face cu acordul ambelor pãrţi şi se aduce la cunoştinţã persoanelor interesate, în termen de 15 zile calendaristice de la data modificãrii, prin act adiţional, care se aduce la cunoştinţã publicului, cu respectarea procedurii prevãzute la art. 27 alin. (4).
(4) La negocierea, încheierea sau modificarea acordului colectiv, oricare dintre pãrţi poate fi asistatã de terţi, conform propriilor opţiuni, sub condiţia semnãrii de cãtre terţa parte a unui angajament de confidenţialitate.
(5) Drepturile şi obligaţiile individuale ale funcţionarilor publici rezultate din aplicarea mãsurilor negociate se stabilesc prin raportare la clauzele acordului colectiv în vigoare la data acordãrii drepturilor sau, dupã caz, la data îndeplinirii obligaţiilor respective.
ART. 29
(1) Aplicarea acordului colectiv se suspendã în urmãtoarele situaţii:
a) în caz de forţã majorã;
b) prin acordul de voinţã al pãrţilor, dacã mãsurile stabilite nu mai pot fi realizate din cauza unor restricţii financiare sau modificãri legislative cu privire la drepturile ori obligaţiile din domeniile prevãzute în acordul colectiv, intervenite ulterior încheierii acestora.
(2) Acordul colectiv poate fi suspendat numai pânã la încetarea cauzelor care au determinat suspendarea.
ART. 30
Acordul colectiv înceteazã:
a) la împlinirea termenului pentru care a fost încheiat, dacã pãrţile nu stabilesc altfel;
b) la data desfiinţãrii sau reorganizãrii autoritãţii ori instituţiei publice;
c) prin acordul pãrţilor;
d) la data rãmânerii definitive şi irevocabile a hotãrârii instanţei judecãtoreşti privind constatarea nulitãţii acordului colectiv.
ART. 31
Orice persoanã interesatã se poate adresa, în condiţiile legii, instanţei de contencios administrativ competente pentru constatarea nulitãţii acordului colectiv.

CAP. IV
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 32
(1) Mandatul membrilor comisiilor paritare constituite în condiţiile <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.210/2003 privind organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplinã şi a comisiilor paritare din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice înceteazã de drept la 30 de zile calendaristice de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) În termenul prevãzut la alin. (1), autoritãţile şi instituţiile publice au obligaţia de a constitui comisiile paritare în condiţiile prezentei hotãrâri.
(3) Persoanele care au avut calitatea de membru în comisiile paritare au obligaţia de a preda membrilor noilor comisii, constituite potrivit prevederilor prezentei hotãrâri, documentele rezultate din activitatea comisiilor respective, pe bazã de procesverbal de predare-preluare.
ART. 33
Pentru activitatea desfãşuratã în cadrul comisiei paritare, preşedintele, membrii şi secretarul comisiei paritare au dreptul la un spor lunar de 5%, care se aplicã la salariul de bazã al fiecãruia şi se acordã doar în lunile în care comisia paritarã îşi desfãşoarã activitatea, pe baza proceselor-verbale ale şedinţelor acesteia.
ART. 34
În cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice în care îşi desfãşoarã activitatea poliţişti care au calitatea de funcţionar public cu statut special se pot constitui comisii paritare pentru aceastã categorie de personal, cu aplicarea corespunzãtoare a prevederilor prezentei hotãrâri.
ART. 35
(1) Autoritãţile şi instituţiile publice vor afişa la sediul propriu şi, în cazul în care aceasta existã, pe pagina de internet proprie actul administrativ de constituire a comisiei paritare, care se comunicã şi Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
(2) Modificãrile intervenite în componenţa comisiei paritare se afişeazã şi se comunicã în condiţiile prevãzute la alin. (1).
(3) Termenul de comunicare este de 10 zile lucrãtoare de la data constituirii comisiei paritare, respectiv de la data modificãrii componenţei acesteia.
ART. 36
(1) În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor care îi revin, Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici coordoneazã metodologic, monitorizeazã, verificã şi controleazã aplicarea şi respectarea prevederilor prezentei hotãrâri de cãtre autoritãţile şi instituţiile publice.
(2) Autoritãţile şi instituţiile publice vor comunica Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici datele solicitate de aceasta. Formatul standard, termenele şi modalitatea de transmitere a datelor se stabilesc prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, care se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 37
(1) Prezenta hotãrâre intrã în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. 3-11 şi a art. 12 alin. (1), care intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) La 30 de zile calendaristice de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentei hotãrâri se abrogã art. 39-53, precum şi toate celelalte dispoziţii referitoare la comisiile paritare din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.210/2003 privind organizarea şi funcţionarea comisiilor de disciplinã şi a comisiilor paritare din cadrul autoritãţilor şi instituţiilor publice, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 757 din 29 octombrie 2003.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul internelor şi reformei administrative,
Cristian David

Preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici,
Jozsef Birtalan

Ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 25 iulie 2007.
Nr. 833.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016