Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 831 din 31 iulie 2002  privind completarea masurilor pentru diminuarea fenomenelor de frauda si evaziune fiscala in domeniul bauturilor alcoolice si al produselor din tutun    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 831 din 31 iulie 2002 privind completarea masurilor pentru diminuarea fenomenelor de frauda si evaziune fiscala in domeniul bauturilor alcoolice si al produselor din tutun

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 606 din 15 august 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Începând cu luna august 2002 se introduc noi modele de banderole pentru marcarea bãuturilor alcoolice şi de timbre pentru marcarea produselor din tutun, care vor fi executate cu un înalt grad de securizare.
ART. 2
Machetele timbrelor şi banderolelor prevãzute în anexa A1 la <>Ordinul ministrului finanţelor nr. 1.772/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 23/1995 privind instituirea sistemului de marcare pentru tigarete, produse din tutun şi bãuturi alcoolice, republicatã, cu modificãrile ulterioare, rãmân nemodificate.
ART. 3
Agenţii economici producãtori şi importatori de produse supuse regimului de marcare, respectiv de bãuturi alcoolice şi produse din tutun, vor depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, situaţia stocurilor de marcaje neutilizate, conform anexei nr. 1.
ART. 4
Agenţii economici care au calitatea de comerciant şi deţin spre vânzare bãuturi alcoolice marcate cu vechile modele de banderole vor depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 5 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, situaţia acestor stocuri de bãuturi alcoolice, conform anexei nr. 2.
ART. 5
Agenţii economici care au calitatea de comerciant şi care dupã data de 1 august 2002 achiziţioneazã în vederea vânzãrii bãuturi alcoolice marcate cu vechile modele de banderole vor depune la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de doua zile de la data fiecãrei achiziţii, situaţia acestor stocuri de bãuturi alcoolice achiziţionate spre vânzare, conform anexei nr. 3.
ART. 6
Banderolele pentru marcarea bãuturilor alcoolice şi timbrele pentru marcarea produselor din tutun, aflate la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri la agenţii economici producãtori şi importatori, mai pot fi utilizate pana la data de 15 octombrie 2002. Dupã aceasta data banderolele pentru marcarea bãuturilor alcoolice şi timbrele pentru marcarea produselor din tutun se returneazã Companiei Naţionale "Imprimeria Nationala" - S.A., urmând sa fie distruse fãrã restituirea contravalorii acestora.
ART. 7
Constituie contravenţii şi se sancţioneazã dupã cum urmeazã:
a) nerespectarea dispoziţiilor art. 3 şi 6, cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
b) nerespectarea dispoziţiilor art. 4, cu amenda de la 10.000.000 lei la 100.000.000 lei;
c) nerespectarea dispoziţiilor art. 5, cu amenda de la 5.000.000 lei la 100.000.000 lei.
ART. 8
Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute în prezenta hotãrâre se fac de cãtre personalul de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi al unitãţilor sale teritoriale, împuternicit în acest scop.
ART. 9
(1) Contravenţiilor prevãzute la <>art. 7 le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 180/2002 .
(2) Contravenientul poate achitã pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia jumãtate din minimul amenzii prevãzute la art. 7, agentul constatator fãcând menţiune despre aceasta posibilitate în procesul-verbal.
ART. 10
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

Bucureşti, 31 iulie 2002.
Nr. 831.


ANEXA 1

Agentul economic ....................................
Calitatea ...........................................
(producãtor/importator)
Sediul ..............................................
codul fiscal ........................................
Judeţul .............................................

SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a banderolelor de bãuturi alcoolice şi
timbrelor pentru produse din tutun, aflate în stoc,
fãrã a fi utilizate, la data de 1 august 2002
┌─────┬────────────────────────────────┬───────────────┬─────────────────────┐
│Nr. │ Tipul de marcaje │ Cantitatea │ Codul de marcare │
│crt. ├───────────────────┬────────────┤ │ (inscripţionat pe│
│ │ Tipul de banderole│ Timbre │ │ banderole/timbre)│
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 1. │ L40 x 18 │ - │ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 2. │ L80 x 18 │ - │ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 3. │ L60 x 18 │ - │ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 4. │ U60 x 18 │ - │ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 5. │ U120 x 18 │ - │ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 6. │ U160 x 18 │ - │ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 7. │ - │timbru tabac│ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 8. │ │timbru tabac│ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 9. │ │timbru tabac│ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 10. │ │timbru tabac│ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 11. │ │timbru tabac│ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 12. │ │timbru tabac│ │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┼───────────────┼─────────────────────┤
│ 13. │ │timbru tabac│ │ │
└─────┴───────────────────┴────────────┴───────────────┴─────────────────────┘
Director general,
..................




ANEXA 2

Agentul economic ................................
Calitatea .......................................
(producãtor/importator/comerciant)
Sediul .........................................
codul fiscal ...................................
Judeţul ........................................


SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a produselor marcate cu banderole de bãuturi alcoolice,
aflate în stoc în vederea comercializãrii la data de 1 august 2002
┌─────┬────────────┬───────────┬───────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ Denumirea │ │ Denumirea producãtorului/ │ Codul de │
│crt. │ produsului │Cantitatea │importatorului (inscriptionata │ marcare │
│ │ │ │ pe banderole) │(inscripţionat│
│ │ │ │ │ pe banderole)│
├─────┼────────────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
├─────┼────────────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
├─────┼────────────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
├─────┼────────────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
└─────┴────────────┴───────────┴───────────────────────────────┴──────────────┘
Director general,
...................




ANEXA 3

Agentul economic ...............................................
Sediul ..................................................................
codul fiscal .........................................................
Judeţul .................................................................


SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
a produselor marcate cu banderole de bãuturi alcoolice,
achiziţionate în vederea comercializãrii dupã data de 1 august 2002

┌─────┬────────────┬───────────┬───────────────────────────────┬──────────────┐
│Nr. │ Denumirea │ │ Denumirea producãtorului/ │ Codul de │
│crt. │ produsului │Cantitatea │importatorului (inscriptionata │ marcare │
│ │ │ │ pe banderole) │(inscripţionat│
│ │ │ │ │ pe banderole)│
├─────┼────────────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
├─────┼────────────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
├─────┼────────────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
├─────┼────────────┼───────────┼───────────────────────────────┼──────────────┤
└─────┴────────────┴───────────┴───────────────────────────────┴──────────────┘
Director general,
.................


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016