Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 831 din 2 decembrie 1997  pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 831 din 2 decembrie 1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 368 din 19 decembrie 1997
În temeiul <>art. 4 şi 42 din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 ,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se aproba modelele formularelor comune privind activitatea financiarã şi contabila, cuprinse în catalogul prezentat în anexa nr. 1A, precum şi normele metodologice privind întocmirea şi utilizarea acestora, prevãzute în anexa nr. 1B.
(2) Persoanele juridice şi persoanele fizice prevãzute la <>art. 1 din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 vor utiliza, pentru determinarea veniturilor din activitatea de exploatare, numai formularele tipizate cu regim special, comune pe economie.
(3) Persoanele prevãzute la alin. (2), care utilizeazã formulare specifice cu regim special ce nu se regãsesc în anexa nr. 1A, vor solicita Ministerului Finanţelor avizul pentru utilizarea machetelor acestora, cu respectarea normelor de tipãrire, evidenta, întocmire şi utilizare a formularelor comune pe economie.
(4) La propunerea principalilor utilizatori, Ministerul Finanţelor aproba introducerea de noi formulare tipizate cu regim special, comune şi specifice, precum şi modificarea sau eliminarea celor aflate în uz.
(5) Sistemul unitar de inseriere şi numerotare a formularelor tipizate cu regim special se asigura, la nivel naţional, de cãtre Ministerul Finanţelor şi Regia Autonomã "Imprimeria Nationala".
Formularele prevãzute în anexa nr. 1A se asigura de cãtre Regia Autonomã "Imprimeria Nationala" sau de alte unitãţi tipografice sub supravegherea acesteia, selectate pe baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului finanţelor.
(6) Necesarul de formulare tipizate cu regim special se stabileşte anual de cãtre fiecare persoana prevãzutã la alin. (2), care va transmite comenzi ferme direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat, judeţene şi a municipiului Bucureşti, respectiv administraţiilor financiare ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
Formularele tipizate cu regim special prevãzute în anexa nr. 1A se distribuie utilizatorilor, contra cost, prin unitãţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor sau prin unitãţi agreate de acestea, cu care se vor încheia contracte de distribuire conform prevederilor ordinului ministrului finanţelor. În acest scop, pana la data de 31 decembrie 1997 se vor crea, în cadrul Ministerului Finanţelor şi în unitãţile sale teritoriale, servicii specializate şi se vor asigura spaţii de depozitare şi dotãri corespunzãtoare.
(7) Evidenta operativã a formularelor tipizate cu regim special se tine cu ajutorul Fisei de magazie a formularelor cu regim special cod 14-3-8/b.
(8) Formularele tipizate cu regim special prevãzute în anexa nr. 1A se distribuie persoanelor prevãzute la alin. (2) începând cu data de 1 a lunii urmãtoare celei în care prezenta hotãrâre intra în vigoare şi vor fi utilizate numai de la data de 1 ianuarie 1998.
Vechile formulare tipizate cu regim special existente în stoc la data de 31 decembrie 1997 se vor utiliza pana la epuizarea stocului, fãrã a se folosi noile modele. În acest sens, persoanele prevãzute la alin. (2) au obligaţia sa comunice, pana la data de 31 ianuarie 1998, direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, stocul existent la data de 31 decembrie 1997, conform situaţiei prezentate în anexa nr. 2.
Dupã data de 1 aprilie 1998, formularele tipizate cu regim special rãmase în stoc la persoanele prevãzute la alin. (2) pot fi utilizate numai cu aprobarea direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
(9) Persoanele prevãzute la alin. (2) pot solicita executarea formularelor tipizate cu regim special pe hârtie de calitate superioarã şi/sau având imprimate în antetul modelului sigla, emblema sau datele de identificare, prin transmiterea unei comenzi ferme la Regia Autonomã "Imprimeria Nationala", în condiţiile suportãrii eventualelor diferenţe de preţ.
(10) Începând cu data de 1 ianuarie 1998, persoanele prevãzute la alin. (2), care utilizeazã tehnica de calcul pentru emiterea formularelor cu regim special, vor trece la utilizarea formularelor pretiparite, inseriate şi numerotate, pe hârtie de imprimanta, prin grija Regiei Autonome "Imprimeria Nationala" sau a altei unitãţi tipografice agreate, sub supravegherea acesteia, respectând regulile specifice acestora, prevãzute în anexa nr. 1A.
În cazuri bine justificate, Ministerul Finanţelor poate aproba excepţii de la prevederile alineatului precedent.
(11) În termen de 6 luni de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, Ministerul Finanţelor va prezenta Guvernului Programul naţional de introducere a caselor de marcat fiscale.
ART. 2
(1) Normele metodologice de întocmire şi de utilizare a celorlalte formulare tipizate, comune pe economie, privind activitatea financiarã şi contabila, precum şi modelele acestora, elaborate în baza <>art. 4 din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , se aproba prin ordin al ministrului finanţelor.
(2) Formularele tipizate prevãzute la alin. (1) nu au regim special de tipãrire, inseriere, numerotare şi evidenta, iar modelele acestora pot fi adaptate în funcţie de specificul şi de necesitãţile persoanelor prevãzute la art. 1 alin. (2), cu condiţia respectãrii conţinutului de informaţii şi a normelor de întocmire şi de utilizare. Asigurarea necesarului pentru aceste formulare comune pe economie se va realiza de cãtre utilizatori, cu respectarea prevederilor alineatului precedent.
ART. 3
Sursele financiare necesare tipãririi formularelor prevãzute la art. 1 se asigura de cãtre Regia Autonomã "Imprimeria Nationala" şi de cãtre tipografiile selectate pe baza criteriilor stabilite prin ordin al ministrului finanţelor, urmând a se recupera de la persoanele prevãzute la art. 1 alin. (2), pe mãsura livrãrii acestora.
ART. 4
Utilizarea altor modele de formulare tipizate, comune pe economie, cu regim special, în locul formularelor menţionate la art. 1, se poate face numai cu avizul Ministerului Finanţelor.
ART. 5
Modelele formularelor tipizate comune şi specifice în legatura cu aplicarea taxei pe valoarea adãugatã, aprobate de cãtre Ministerul Finanţelor în baza art. 4, precum şi cele prevãzute în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 768/1992 cu privire la reglementarea folosirii şi gestionãrii formularelor tipizate comune şi specifice în legatura cu aplicarea taxei pe valoarea adãugatã rãmân valabile pana la data de 31 martie 1998.
ART. 6
Procurarea şi utilizarea de formulare tipizate cu regim special de inseriere şi numerotare din alte surse decât cele prevãzute în prezenta hotãrâre sunt interzise. Operaţiunile consemnate în aceste formulare nu pot fi înregistrate în contabilitate, iar bunurile care fac obiectul tranzacţiilor respective sunt considerate fãrã documente legale de provenienta.
ART. 7
Anexele nr. 1A, 1B şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 8
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 768/1992 cu privire la reglementarea folosirii şi gestionãrii formularelor tipizate comune şi specifice în legatura cu aplicarea taxei pe valoarea adãugatã, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 325 din 14 decembrie 1992, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
VICTOR CIORBEA

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Mircea Ciumara

ANEXA 1A

CATALOGUL
formularelor tipizate, comune pe economie, cu regim special de tipãrire, inseriere şi numerotare, privind activitatea financiarã şi contabila


NOMENCLATORUL
formularelor tipizate, comune pe economie, cu regim special de tipãrire, inseriere şi numerotare




1. Aviz de însoţire a mãrfii 14-3-6/A
2. Chitanţa 14-4-1
Chitanţa fiscalã 14-4-2
3. Factura fiscalã 14-4-10/A
Factura 14-4-10/aA
4. Bon de comanda-chitanţa (T.V.A.) 14-4-11
Bon de comanda-chitanţa 14-4-11/a
5. Fişa de magazie a formularelor cu
regim special 14-3-8/b



AVIZ DE ÎNSOŢIRE A MĂRFII
(cod 14-3-6A)

Formular cu regim special de tipãrire, inseriere şi numerotare.
Tipãrit în blocuri cu câte 150 de file, formate din 50 de seturi a câte trei file, în culori diferite - albastru, exemplarul 1, roşu, exemplarul 2, verde, exemplarul 3.
1. Serveşte ca:
- document de însoţire a mãrfii pe timpul transportului;
- document ce sta la baza întocmirii facturii;
- dispoziţie de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiaşi unitãţi;
- document de primire în gestiunea cumpãrãtorului sau în gestiunea primitoare din cadrul aceleiaşi unitãţi în cazul transferului.
2. Se întocmeşte în trei exemplare de cãtre unitãţile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrãrii produselor, mãrfurilor sau altor valori materiale, datoritã unor condiţii obiective şi cu totul excepţionale, fãcându-se menţiunea "Urmeazã factura".
În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiaşi unitãţi patrimoniale dispersate teritorial, avizul de însoţire a mãrfii va purta menţiunea "Fãrã factura".
Se emite, pe mãsura livrãrii, de cãtre compartimentul desfacere, care semneazã pentru întocmire.
Pe avizul de însoţire a mãrfii, emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terţi sau pentru vânzare în regim de consignaţie, se face menţiunea "Pentru prelucrare la terţi" sau "Pentru vânzare în regim de consignaţie", dupã caz, etc.
În celelalte situaţii decât cele prevãzute mai sus se face menţiunea cauzei pentru care s-a întocmit avizul de însoţire a mãrfii şi nu factura.
3. Circula:
* la furnizor:
- la delegatul unitãţii care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire (exemplarul 1);
- la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantitãţilor livrate în evidentele acestuia şi pentru întocmirea facturii (exemplarele 2 şi 3);
- la compartimentul financiar-contabil, atasat la factura (exemplarul 3);
* la cumpãrãtor:
- la magazie, pentru încãrcarea în gestiune a produselor, mãrfurilor sau altor valori materiale primite, dupã efectuarea recepţiei de cãtre comisia de recepţie şi dupã consemnarea rezultatelor (exemplarul 1);
- la compartimentul aprovizionare, pentru înregistrarea cantitãţilor aprovizionate în evidenta acestuia (exemplarul 1);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitatea sinteticã şi analitica, atasat la factura (exemplarul 1).
În cazul valorilor materiale prelucrate la terţi, pe exemplarul respectiv se face menţiunea "Din prelucrare la terţi".
4. Se arhiveaza:
* la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil, atasat la exemplarul 3 al facturii (exemplarul 3);
* la cumpãrãtor:
- la compartimentul financiar-contabil, atasat la exemplarul 1 al facturii (exemplarul 1).





Furnizor ........................... Cumpãrãtor .........................
(denumirea, forma juridicã) (denumirea, forma juridicã)
Nr. de înmatriculare în Registrul Nr. de înmatriculare în Registrul
comerţului/anul .................... comerţului/anul ....................
Nr. de înregistrare fiscalã ........ Nr. de înregistrare fiscalã ........
Sediul (localitatea, str. nr.) ..... Sediul (localitatea, str. nr.) .....
Judeţul ............................ Judeţul ............................
Contul ............................. Contul .............................
Banca .............................. Banca ..............................


AVIZ DE ÎNSOŢIRE A MĂRFII


| Nr. .......................... |
| Data (ziua, luna, anul) ...... |
---------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
| Nr. | SPECIFICAŢIA | | Cantitatea | Preţul unitar | Valoarea |
| crt.|(produse, ambalaje etc.)| U.M. | livrata | (fãrã T.V.A.) | - lei - |
| | | | | - lei - | |
|-----|------------------------|------|-------------|---------------|----------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|-----|------------------------|------|-------------|---------------|----------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|---------------------------------------------------|---------------|----------|
| Semnatura şi ştampila | Date privind expediţia | | |
| furnizorului | Numele delegatului ...... | TOTAL: | |
| | Buletinul/cartea de | | |
| | identitate seria ..... |---------------|----------|
| | nr. ..... eliberat/a .... | Semnatura | |
| | Mijlocul de transport ... | de primire | |
| | nr. ..................... | | |
| | Expedierea s-a efectuat | | |
| | în prezenta noastrã la | | |
| | data de ..... ora ...... | | |
| | Semnãturile ............ | | |
------------------------------------------------------------------------------
14-3-6A

- verso -

------------------------------------------------------------------------------
| Nr. | SPECIFICAŢIA | U.M. | Cantitatea | Preţul unitar | Valoarea |
| crt.|(produse, ambalaje etc.)| | livrata | (fãrã T.V.A.) | - lei - |
| | | | | - lei - | |
|-----|------------------------|------|-------------|---------------|----------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
|-----|------------------------|------|-------------|---------------|----------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|---------------------------------------------------|---------------|----------|
| Semnatura şi ştampila | Date privind expediţia | | |
| furnizorului | Numele delegatului ...... | TOTAL: | |
| | Buletinul/cartea de | | |
| | identitate seria ..... |---------------|----------|
| | nr. ..... eliberat/a .... | Semnatura | |
| | Mijlocul de transport ... | de primire | |
| | nr. ..................... | | |
| | Expedierea s-a efectuat | | |
| | în prezenta noastrã la | | |
| | data de ..... ora ...... | | |
| | Semnãturile ............ | | |
------------------------------------------------------------------------------


CHITANŢA
(cod 14-4-1)

Formular cu regim special de tipãrire, inseriere şi numerotare.
Tipãrit în carnete cu câte 100 de file.
1. Serveşte ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume în numerar la casieria unitãţii;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casa (cu respectarea Regulamentului operaţiunilor de casa) şi în contabilitate.
2. Se întocmeşte în doua exemplare, pentru fiecare suma încasatã, de cãtre casierul unitãţii şi se semneazã de acesta pentru primirea sumei.
3. Circula la depunator (exemplarul 1, cu ştampila unitãţii). Exemplarul 2 rãmâne în carnet, fiind folosit ca document de verificare a operaţiunilor efectuate în registrul de casa.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, dupã utilizarea completa a carnetului (exemplarul 2).





| Unitatea .......................... |
| codul fiscal ...................... |
| Nr. de înmatriculare în Registrul |
| comerţului/anul ................... |
| Sediul (localitatea, str., nr.) ... |
| Judeţul ........................... |
| |
| |
| CHITANŢA Nr. |
| Data ...... 199 .... |
| |
| Am primit de la ................................. |
| Adresa .......................................... |
| Suma de ........... adicã ....................... |
| Reprezentând .................................... |
| |
| Casier, |
----------------------------------------------------
14-4-1



CHITANŢA FISCALĂ
(cod 14-4-2)

Formular cu regim special de tipãrire, inseriere şi numerotare.
Se distribuie numai plãtitorilor de T.V.A.
Tipãrit în carnete cu 100 de file.
1. Serveşte ca:
- document justificativ privind cumpãrarea unor bunuri sau prestarea unor servicii, în condiţiile în care nu se întocmeşte factura;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate, atunci când este însoţitã de bonul eliberat de la casa de marcat, Bonul de vânzare (cod 11-1-12) sau Chitanţa (cod 14-4-1), şi de deducere a T.V.A.
2. Se întocmeşte în doua exemplare de cãtre vânzãtor sau de cãtre prestatorul de servicii. Eliberarea chitanţei fiscale se face dupã ce bunurile şi serviciile au fost achitate, în care sens s-a eliberat bonul de la casa de marcat, Bonul de vânzare (cod 11-1-12) sau Chitanţa (cod 14-4-1).
Chitanţa fiscalã nu înlocuieşte Chitanţa (cod 14-4-1), care se întocmeşte pentru încasãrile în numerar la casieria unitãţii.
Chitanţa fiscalã nu se utilizeazã pentru vânzarea bunurilor en gros cãtre alte unitãţi patrimoniale.
În coloana "Specificaţie", bunurile sau serviciile se înscriu grupate pe cote de T.V.A.
3. Circula:
* la cumpãrãtor, pentru înregistrare în jurnalul pentru cumpãrãri (exemplarul 1);
* la furnizor, în cazul în care este scutit de obligaţia emiterii facturii (exemplarul 2).
4. Se arhiveaza:
* la cumpãrãtor, la compartimentul financiar-contabil, împreunã cu bonul de la casa de marcat, bonul de vânzare sau chitanţa eliberata de vânzãtor (exemplarul 1);
* la furnizor sau la vânzãtor, dupã utilizarea completa a carnetului (exemplarul 2).

FACTURA FISCALĂ
(cod 14-4-10/A)

şi

FACTURA
(cod 14-4-10/aA)

Formular cu regim special de inseriere şi de numerotare.
Tipãrit în blocuri cu câte 150 de file, formate din 50 de seturi cu câte 3 file în culori diferite: albastru - exemplarul 1, roşu - exemplarul 2, verde - exemplarul 3.
1. Serveşte ca:
- document pe baza cãruia se întocmeşte instrumentul de decontare a produselor şi mãrfurilor livrate, a lucrãrilor executate sau a serviciilor prestate;
- document de însoţire a mãrfii pe timpul transportului;
- document de încãrcare în gestiunea primitorului;
- document justificativ de înregistrare în contabilitatea furnizorului şi a cumpãrãtorului.
2. Se întocmeşte manual sau cu ajutorul tehnicii de calcul, în trei exemplare, la livrarea produselor şi a mãrfurilor, la executarea lucrãrilor şi la prestarea serviciilor, de cãtre compartimentul desfacere sau alt compartiment desemnat pe baza dispoziţiei de livrare, a avizului de însoţire a mãrfii sau a altor documente tipizate care atesta executarea lucrãrilor şi prestarea serviciilor şi se semneazã de compartimentul emitent.
Atunci când factura nu se poate întocmi în momentul livrãrii, datoritã unor condiţii obiective şi cu totul excepţionale, produsele şi mãrfurile livrate sunt însoţite, pe timpul transportului, de avizul de însoţire a mãrfii. În vederea corelãrii documentelor de livrare, numãrul şi data avizului de însoţire a mãrfii se înscriu în formularul de factura.
Factura fiscalã (cod 14-4-10/A) se întocmeşte numai de cãtre plãtitorii de T.V.A. În Factura, bunurile, lucrãrile executate sau serviciile prestate se înscriu în coloana 1, grupate pe cote de T.V.A.
Factura (cod 14-4-10/aA) se întocmeşte de cãtre unitãţile patrimoniale neplatitoare de T.V.A.
3. Circula:
* la furnizor:
- la compartimentul în care se efectueazã operaţiunea de control financiar preventiv pentru acordarea vizei (toate exemplarele); viza de control financiar preventiv se acorda numai pe exemplarul 3;
- la persoanele autorizate sa dispunã încasãri în contul de la banca al unitãţii (toate exemplarele);
- la compartimentul desfacere, în vederea înregistrãrii în evidentele operative şi pentru eventualele reclamaţii ale clienţilor (exemplarul 2 al facturii, la care se anexeazã dispoziţia de livrare);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 3);
* la cumpãrãtor:
- la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operaţiunii, având atasat exemplarul din avizul de însoţire a mãrfii care a însoţit produsul sau marfa, dacã este cazul, inclusiv nota de recepţie şi constatare de diferenţe, în cazul în care marfa nu a fost însoţitã de factura pe timpul transportului (exemplarul 1);
- la compartimentul care efectueazã operaţiunea de control financiar preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul 1, împreunã cu avizul de însoţire a mãrfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, dupã caz);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea plãţii, precum şi pentru înregistrarea în contabilitate (exemplarul 1, împreunã cu avizul de însoţire a mãrfii, inclusiv nota de recepţie şi de constatare de diferenţe, dupã caz).
4. Se arhiveaza:
* la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 3);
* la cumpãrãtor:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).




Furnizor ........................... Cumpãrãtor .........................
(denumirea, forma juridicã) (denumirea, forma juridicã)
Nr. de înmatriculare în Registrul codul fiscal .......................
comerţului/anul .................... Sediul (localitatea, str. nr.) .....
Codul fiscal ....................... Judeţul ............................
Sediul (localitatea, str. nr.) ..... Contul .............................
Judeţul ............................ Banca ..............................
Contul .............................
Banca ..............................


FACTURA FISCALĂ


| Nr. facturii ................. |
| Data (ziua, luna, anul) ...... |
| Nr. avizului de însoţire a |
| mãrfii ....................... |
| (dacã este cazul) |
---------------------------------
------------------------------------------------------------------------------
| Nr. | Denumirea | | | Preţul unitar | | Valoarea|
| crt.| produselor | U.M. | Cantitatea | (fãrã T.V.A.) | Valoarea | T.V.A. |
| | sau a | | | - lei - | - lei - | - lei - |
| | serviciilor | | | | | |
|-----|---------------|------|------------|---------------|----------|---------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5(3x4) | 6 |
|-----|---------------|------|------------|---------------|----------|---------|
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|---------------------------------------------------------|----------|---------|
| Semnatura şi | Date privind expediţia: | TOTAL, | | |
| ştampila | Numele delegatului ........ | |----------|---------|
| furnizorului | Buletinul/cartea de | din care:| | |
| | identitate seria ........ | accize | | X |
| | nr. .... eliberat(a) ..... |-------------------------------|
| | Mijlocul de transport ..... | Semnatura | Total |
| | nr. ....................... | de primire | de plata |
| | Expedierea s-a efectuat în | | (col. 5 + col. 6)|
| | prezenta noastrã la data | | |
| | de .......... ora ........ | | |
| | Semnãturile .............. | | |
------------------------------------------------------------------------------
14-4-10/A

- verso -

Cota T.V.A. .........% Continuarea facturii nr. ...........

------------------------------------------------------------------------------
| Nr. | Denumirea | | | Preţul unitar | | Valoarea|
| crt.| produselor | U.M. | Cantitatea | (fãrã T.V.A.) | Valoarea | T.V.A. |
| | sau a | | | - lei - | - lei - | - lei - |
| | serviciilor | | | | | |
|-----|---------------|------|------------|---------------|----------|---------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5(3x4) | 6 |
|-----|---------------|------|------------|---------------|----------|---------|
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|---------------------------------------------------------|----------|---------|
| Semnatura şi | Date privind expediţia | TOTAL, | | |
| ştampila | Numele delegatului ........ | |----------|---------|
| furnizorului | Buletinul/cartea de | din care:| | |
| | identitate seria ........ | accize | | X |
| | nr. .... eliberat(a) ..... |-------------------------------|
| | Mijlocul de transport ..... | Semnatura | Total |
| | nr. ....................... | de primire | de plata |
| | Expedierea s-a efectuat în | | (col. 5 + col. 6)|
| | prezenta noastrã la data | | |
| | de .......... ora ........ | | |
| | Semnãturile .............. | | |
------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------
| Furnizor ........................... Cumpãrãtor ......................... |
| (denumirea, forma juridicã) (denumirea, forma juridicã)|
| Nr. de înmatriculare în Registrul codul fiscal ....................... |
| comerţului/anul .................... Sediul (localitatea, str. nr.) ..... | | codul fiscal ....................... Judeţul ............................ | | Sediul (localitatea, str. nr.) ..... Contul ............................. |
| Judeţul ............................ Banca .............................. |
| Contul ............................. |
| Banca .............................. |
| |
| FACTURA |
| |
| --------------------------------- |
| | Nr. facturii ................. | |
| | Data (ziua, luna, anul) ...... | |
| | Nr. avizului de însoţire a | |
| | mãrfii ....................... | |
| | (dacã este cazul) | |
| --------------------------------- |
|------------------------------------------------------------------------------|
| Nr. | Denumirea produselor | | | Preţul unitar | Valoarea |
| crt.| sau a serviciilor | U.M. | Cantitatea | - lei - | - lei - |
|-----|-------------------------|------|------------|---------------|----------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5(3x4) |
|-----|-------------------------|------|------------|---------------|----------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|-------------------------------------------------------------------|----------|
| Semnatura şi | Date privind expediţia: | TOTAL, | |
| ştampila | Numele delegatului ........ | din care: |----------|
| furnizorului | Buletinul/cartea de | accize | |
| | identitate seria ........ |---------------------------|
| | nr. .... eliberat(a) ..... | |
| | Mijlocul de transport ..... | Semnatura |
| | nr. ....................... | de primire |
| | Expedierea s-a efectuat în | |
| | prezenta noastrã la data | |
| | de .......... ora ........ | |
| | Semnãturile .............. | |
------------------------------------------------------------------------------
14-4-10/aA

- verso -

Continuarea facturii nr. .............

------------------------------------------------------------------------------
|Nr. | Denumirea produselor | | | Preţul unitar | Valoarea |
| crt.| sau a serviciilor | U.M. | Cantitatea | - lei - | - lei - |
|-----|-------------------------|------|------------|---------------|----------|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5(3x4) |
|-----|-------------------------|------|------------|---------------|----------|
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|-------------------------------------------------------------------|----------|
| Semnatura şi | Date privind expediţia: | TOTAL: | |
| ştampila | Numele delegatului ........ | |----------|
| furnizorului | Buletinul/cartea de | | |
| | identitate seria ........ |---------------------------|
| | nr. .... eliberat(a) ..... | |
| | Mijlocul de transport ..... | Semnatura |
| | nr. ....................... | de primire |
| | Expedierea s-a efectuat în | |
| | prezenta noastrã la data | |
| | de .......... ora ........ | |
| | Semnãturile .............. | |
------------------------------------------------------------------------------


BON DE COMANDA - CHITANŢA
(cod 14-4-11 şi cod 14-4-11/a)

Formular cu regim special de tipãrire, inseriere şi numerotare.
Tipãrit în carnete cu câte 75 de file.
1. Serveşte ca document pentru: contractarea serviciilor, confirmarea primirii şi evaluarea obiectului de executat sau de reparat, dupã caz, încasarea sumei de la client, determinarea volumului serviciilor prestate şi a materialelor consumate.
Bonul de comanda - chitanţa (cod 14-4-11) se întocmeşte numai de cãtre plãtitorii de T.V.A.
2. Se întocmeşte în trei exemplare de cãtre unitatea prestatoare.
3. Circula:
- exemplarul 1, la compartimentul financiar-contabil;
- exemplarul 2 se preda clientului;
- exemplarul 3 rãmâne în carnet.
4. Se arhiveaza:
- exemplarul 1, la compartimentul financiar-contabil;
- exemplarul 3 rãmâne în carnet.




Unitatea ...............................
codul fiscal ...........................
Nr. de înmatriculare în Registrul
comerţului/anul ........................
Sediul (localitatea, str. nr.) .........
Judeţul ................................

BON DE COMANDA - CHITANŢA Nr. .......
din data de ............

Client ....................., str. ..................... nr. .........., bl. ........., et. ......, ap. ........., sectorul/judeţul ..........., localitatea .........................


| | | | | Preţul | |
| | | | | unitar/ | Valoarea |
| Codul | Obiectul/Operaţiunea | U.M. | Cantitatea | Tarif | - lei - |
| | | | | - lei - | | |-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
------------------------------------------------------------------------------

TOTAL I: ...........................
TOTAL II: ..........................
TOTAL (I + II): ....................
T.V.A.: ............................
TOTAL GENERAL: .....................

Încasat avans ............................................................
Rest de plata ............................................................
Termen de execuţie .......................................................
Valoarea obiectului adus la reparat ......................................
Obiectul neridicat în termen de un an se valorifica conform normelor legale.

Responsabil, Client,
L.S.
.................. ...............

14-4-11 t2

- verso -

Materiale date de unitate
------------------------------------------------------------------------------
| | | | | Preţul | |
| Codul | Denumirea | U.M. | Cantitatea | unitar | Valoarea |
| | | | | - lei - | - lei - |
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
------------------------------------------------------------------------------

TOTAL II: ..........................

Materiale aduse de client
------------------------------------------------------------------------------
| | | | Preţul | |
| Denumirea | U.M. | Cantitatea | unitar | Valoarea |
| | | | - lei - | - lei - |
|---------------------------------|------|------------|-------------|----------|
|---------------------------------|------|------------|-------------|----------|
|---------------------------------|------|------------|-------------|----------|
------------------------------------------------------------------------------

TOTAL III: .........................


Unitatea ...............................
codul fiscal ...........................
Nr. de înmatriculare în Registrul
comerţului/anul ........................
Sediul (localitatea, str. nr.) .........
Judeţul ................................

BON DE COMANDA - CHITANŢA Nr. .......
din data de ............

Client ....................., str. ..................... nr. .........., bl. ........., et. ......, ap. ........., sectorul/judeţul ..........., localitatea .........................

------------------------------------------------------------------------------
| | | | | Preţul | |
| | | | | unitar/ | Valoarea |
| Codul | Obiectul/Operaţiunea | U.M. | Cantitatea | Tarif | - lei - |
| | | | | - lei - | |
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
------------------------------------------------------------------------------

TOTAL I: ...........................
TOTAL II: ..........................
TOTAL (I + II): ....................

Încasat avans ............................................................
Rest de plata ............................................................
Termen de execuţie .......................................................
Valoarea obiectului adus la reparat ......................................
Obiectul neridicat în termen de un an se valorifica conform normelor legale.

Responsabil, Client,
L.S.
.................. ...............

14-4-11/a t2

- verso -

Materiale date de unitate
------------------------------------------------------------------------------
| | | | | Preţul | |
| Codul | Denumirea | U.M. | Cantitatea | unitar | Valoarea |
| | | | | - lei - | - lei - |
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
|-------|-------------------------|------|------------|-------------|----------|
------------------------------------------------------------------------------

TOTAL II: ..........................

Materiale aduse de client
------------------------------------------------------------------------------
| | | | Preţul | |
| Denumirea | U.M. | Cantitatea | unitar | Valoarea |
| | | | - lei - | - lei - |
|---------------------------------|------|------------|-------------|----------|
|---------------------------------|------|------------|-------------|----------|
|---------------------------------|------|------------|-------------|----------|
------------------------------------------------------------------------------

TOTAL III: .........................


FIŞA DE MAGAZIE A FORMULARELOR CU REGIM SPECIAL
(cod 14-3-8/b)

Formular cu regim special de tipãrire, inseriere şi numerotare.
1. Serveşte ca:
- document de evidenta a intrãrilor, iesirilor şi stocurilor de formulare, care au un regim special de inseriere, numerotare, evidenta şi urmãrire;
- document de evidenta a formularelor anulate;
- document pentru stabilirea grupelor de numere (serii), pe compartimentele unitãţii, în vederea numerotarii formularelor;
- sursa de informaţii pentru controlul operativ curent şi contabil al stocurilor de formulare.
2. Se întocmeşte într-un exemplar, separat pentru fiecare fel de formular cu regim special, de cãtre gestionar.
Fişele de magazie ale formularelor cu regim special se ţin la locul de depozitare a formularelor.
3. Nu circula, fiind document de înregistrare.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil.





| Rezervat numerele | Pentru |
....................... | (seriile) | compar-|
Unitatea | | timent |
|-------------------|--------|
FIŞA DE MAGAZIE A FORMULARELOR CU REGIM SPECIAL | de la | pana la | |
|--------|----------|--------|
Denumirea formularului ........................ |--------|----------|--------|
Codul formularului ........ formatul .......... |--------|----------|--------|
Preţul unitar ....... U.M. ....... Codul ...... |--------|----------|--------|
----------------------------

------------------------------------------------------------------------------
| | Felul şi| Cantitatea | | Numerele | | | Data şi |
| | numãrul | | S | (seria) | Numele | Formula- | semnatu-|
| | formula-|------------| t |-------------| şi pre- | rele neu- | ra celui|
|Data| rului de| pri-|elibe-| o |de la | pana | numele | tilizabile| care |
| | primire | mitã| rata | c | | la | primi- | (numãrul | preda |
| | sau de | | | u | | | torului | şi seria) | formula-|
| | elibe- | | | l | | | | | rele ne-|
| | rare | | | | | | | | utiliza-|
| | | | | | | | | | bile |
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
------------------------------------------------------------------------------
14-3-8/b

- verso -

------------------------------------------------------------------------------
| | Felul şi| Cantitatea | | Numerele | | | Data şi |
| | numãrul | | S | (seria) | Numele | Formula- | semnatu-|
| | formula-|------------| t |-------------| şi pre- | rele neu- | ra celui|
|Data| rului de| pri-|elibe-| o |de la | pana | numele | tilizabile| care |
| | primire | mitã| rata | c | | la | primi- | (numãrul | preda |
| | sau de | | | u | | | torului | şi seria) | formula-|
| | elibe- | | | l | | | | | rele ne-|
| | rare | | | | | | | | utiliza-|
| | | | | | | | | | bile |
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
|----|---------|-----|------|----|------|------|---------|-----------|---------|
------------------------------------------------------------------------------


ANEXA 1B

NORME METODOLOGICE
pentru întocmirea şi utilizarea formularelor comune privind activitatea financiarã şi contabila

ART. 1
Persoanele juridice şi persoanele fizice prevãzute la <>art. 1 din Legea contabilitãţii nr. 82/1991 , au obligaţia sa organizeze şi sa asigure evidenta, gestionarea şi corecta utilizare a formularelor cu regim special de inseriere şi numerotare, cum sunt: facturile, chitanţele, avizele de însoţire a mãrfii, alte documente, cu ajutorul cãrora se stabilesc volumul de activitate, plãţile şi încasãrile efectuate în raport cu bugetul de stat, clienţii, furnizorii sau cu alte persoane fizice şi juridice.
ART. 2
Formularele care stau la baza determinãrii veniturilor persoanelor prevãzute la art. 1 se asigura prin Regia Autonomã "Imprimeria Nationala" sau de cãtre alte unitãţi tipografice agreate, sub supravegherea acesteia.
ART. 3
Organizarea gestionãrii, folosirii şi evidentei formularelor prevãzute la art. 2 se face potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice, iar rãspunderea revine administratorului, ordonatorului de credite sau altor persoane care au obligaţia gestionãrii patrimoniului.
ART. 4
La persoanele prevãzute la art. 1, evidenta operativã a formularelor se tine cu ajutorul Fisei de magazie a formularelor cu regim special (cod 14-3-8/b), care se completeazã distinct pentru fiecare tip de formular, pe mãsura aprovizionarii acestora.
ART. 5
Formularele cu regim special de inseriere şi numerotare se elibereazã utilizatorilor, pe baza aprobãrii administratorului, a ordonatorului de credite sau a altor persoane care au obligaţia gestionãrii patrimoniului, în care se va specifica faptul ca formularele ridicate anterior au fost folosite în conformitate cu normele în vigoare, iar cele pierdute - seria ....... de la nr. ........ la nr. ......... - au fost declarate nule în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, nr. ....... .
Formularele cu regim special de inseriere şi numerotare se elibereazã din magazie pe baza bonului de consum, dintr-un bonier distinct, gestionat de persoana imputernicita în acest scop de cãtre administratorul, ordonatorul de credite sau alte persoane care au obligaţia gestionãrii patrimoniului.
La eliberarea din magazie a acestor formulare, în bonul de consum se înscriu, în mod obligatoriu, seria şi numerele aferente formularelor respective.
ART. 6
Salariaţii care primesc spre folosinta aceste formulare rãspund de utilizarea lor, pentru consemnarea operaţiunilor legale, şi au obligaţia sa justifice în orice moment existenta lor.
ART. 7
Înscrierea datelor în aceste formulare se face potrivit reglementãrilor cuprinse în normele generale privind documentele justificative şi financiar-contabile.
ART. 8
Formularele care nu se mai folosesc se restituie la magazie pe baza Bonului de predare-transfer, restituire, cod 14-3-3A, şi se înregistreazã ca intrare în Fişa de magazie a formularelor cu regim special, cod 14-3-8/b, menţionându-se numerele şi seria formularelor primite.
ART. 9
În cazul în care o persoana prevãzutã la art. 1 se lichideazã, fuzioneazã sau se divizeaza, se va proceda astfel:
- în cazul lichidãrii, formularele neutilizate se vor returna Regiei Autonome "Imprimeria Nationala" sau tipografiilor agreate furnizoare, pe baza unui proces-verbal în care se vor înscrie felul, seria şi numãrul documentelor, fãrã plata contravalorii acestora când formularele sunt individualizate;
- în cazul fuzionãrii, formularele se vor folosi pana în momentul în care acestea se epuizeaza;
- în cazul divizãrii, formularele se vor folosi de cãtre una dintre persoanele prevãzute la art. 1, nou-înfiinţate, cu aprobarea direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti.
ART. 10
Formularele neutilizabile, defectuos tipãrite sau în alte cazuri similare se anuleazã prin barare pe diagonala, fãcându-se menţiunea "ANULAT" pe toate exemplarele, şi se restituie, cu excepţia formularelor din carnete brosate, gestionarului de formulare, sub semnatura persoanei predatoare, în fişa de magazie a formularului cu regim special înscriindu-se numãrul şi seria formularului respectiv în coloana "formulare neutilizabile", urmând a fi predate la arhiva şi pãstrate conform normelor legale.
ART. 11
Formularele utilizate şi cele neutilizabile, pana la predarea lor la arhiva, se pãstreazã la compartimentul care le-a folosit, în ordinea numerelor, pentru a permite controlul în orice moment al utilizãrii acestora.
ART. 12
Orice lipsuri sau pierderi de formulare numerotate, în magazie sau la compartimentele care le utilizeazã, vor fi aduse la cunostinta, în scris, administratorului, ordonatorului de credite sau altor persoane, care au obligaţia gestionãrii patrimoniului unitãţii, care vor dispune cercetarea şi verificarea împrejurãrilor în care s-au produs lipsurile sau pierderile şi eventuala tragere la rãspundere a celor vinovaţi, conform legii.
Formularele cu regim special de inseriere şi numerotare, pierdute sau sustrase se declara nule în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, dupã sesizarea organelor în drept.

ANEXA 2



SITUAŢIA
stocului de formulare cu regim special de inseriere şi numerotare la data de 31 decembrie 1997

- model -


| Nr. | Denumirea | Codul | | | Numerele (seria) |
| crt.| formularului | formula- | U.M. | Cantitatea |------------------------|
| | | rului | | | de la | pana la |
|-----|--------------|-----------|------|------------|-----------|------------|
|-----|--------------|-----------|------|------------|-----------|------------|
|-----|--------------|-----------|------|------------|-----------|------------|
|-----|--------------|-----------|------|------------|-----------|------------|
|-----|--------------|-----------|------|------------|-----------|------------|
-----------------------------------------------------------------------------

Conducãtorul unitãţii, Conducãtorul compartimentului
financiar-contabil,



--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016