Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 823 din 4 august 2010  privind aprobarea Acordului dintre Agentia Nationala de Administrare Fiscala din Romania si Directia Generala a Finantelor Publice din Franta pentru intensificarea cooperarii in domeniul administrarii fiscale, semnat la Paris la 26 februarie 2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 823 din 4 august 2010 privind aprobarea Acordului dintre Agentia Nationala de Administrare Fiscala din Romania si Directia Generala a Finantelor Publice din Franta pentru intensificarea cooperarii in domeniul administrarii fiscale, semnat la Paris la 26 februarie 2010

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 589 din 19 august 2010

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 20 din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Acordul dintre Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã din România şi Direcţia Generalã a Finanţelor Publice din Franţa pentru intensificarea cooperãrii în domeniul administrãrii fiscale, semnat la Paris la 26 februarie 2010.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
--------------
p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

p. Ministrul afacerilor externe,
Costea Romulus Doru,
secretar de stat

Bucureşti, 4 august 2010.
Nr. 823.

ACORD
între Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã din
România şi Direcţia Generalã a Finanţelor Publice din Franţa
pentru intensificarea cooperãrii în domeniul administrãrii fiscale

Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã din România (denumitã în cele ce urmeazã ANAF) şi Direcţia Generalã a Finanţelor Publice din Franţa (denumitã în cele ce urmeazã DGFiP), denumite în continuare pãrţi,
conştiente de importanţa pe care o au cooperarea bilateralã şi nevoia permanentã de schimb de experienţã în domeniul administrãrii fiscale,
dorind sã îmbunãtãţeascã şi sã consolideze asistenţa reciprocã între ANAF şi DGFiP,
având ferma convingere cã o cooperare permanentã în domeniul administrãrii fiscale va fi beneficã pentru ambele pãrţi,
au convenit urmãtoarele:

CAP. I
Schimbul de experienţã

ART. 1
Schimb de experienţã şi bune practici
(1) Pãrţile îşi propun sã facã schimb de experienţã şi bune practici la intervale regulate privind organizarea şi problemele tehnice legate de fiscalitate. Aceste acţiuni au ca obiectiv analizarea diferenţelor dintre ANAF şi DGFiP în ceea ce priveşte sistemele fiscale, sistemele organizatorice, gestiunea tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, metodele şi procedurile, resursele umane, metodele de evaluare a performantelor, gestiunea riscului, controlul fiscal, relaţiile fiscale internaţionale şi orice subiect de actualitate. Se va stabili un program anual.
(2) Schimbul de experienţã şi bune practici se va efectua sub formã de scurte întâlniri ale funcţionarilor superiori, de seminare şi/sau consultaţii tehnice, denumite evenimente. Durata evenimentelor nu va depãşi 5 zile lucrãtoare consecutive şi acestea se vor desfãşura în România sau în Franţa.
(3) Pãrţile sunt reprezentate la aceste evenimente de personalul administraţiei fiscale desemnat de cãtre conducerea ANAF şi DGFiP.
(4) Modalitãţile de desfãşurare a evenimentelor (lista participanţilor, locaţia şi calendarul, agenda şi aranjamentele de ordin practic) vor fi coordonate la nivel central prin corespondenţã scrisã de cãtre persoanele de contact desemnate de pãrţi. Orice modificare a dispoziţiilor menţionate mai sus va fi notificatã fãrã întârziere de fiecare dintre pãrţi.

ART. 2
Vizite de studii
(1) Pãrţile se vor pune de acord asupra unui program anual cuprinzând vizitele de studii.
(2) Vizitele vor dura maximum 5 zile. În cadrul vizitelor de studii reprezentanţii administraţiei fiscale ale uneia dintre pãrţi participã la activitãţi profesionale sau beneficiazã de o simplã prezentare a administraţiei celeilalte pãrţi, pe baza unui program pregãtit de comun acord, cu respectarea restricţiilor impuse de legislaţia şi procedurile interne ale administraţiei primitoare în ceea ce priveşte accesul la informaţii sau activitãţi.

ART. 3
Finanţarea
(1) Pãrţile vor acoperi cheltuielile de transport, cazare şi masã (diurnã) legate de participarea la evenimente a reprezentanţilor proprii.
(2) Cheltuielile legate de interpretariat şi traducere vor fi suportate de cãtre partea care gãzduieşte evenimentul.
(3) Documentele informative care circulã între pãrţi în afara evenimentelor organizate într-o ţarã sau alta, în cadrul schimbului de experienţã şi opinii, ca regulã generalã, vor fi scrise în limba de origine, costul traducerii fiind acoperit de partea beneficiarã a acelor documente.

CAP. II
Cooperarea între serviciile operaţionale şi serviciile fiscale teritoriale

ART. 4
Obiectivele cooperãrii între serviciile operaţionale şi serviciile fiscale teritoriale
(1) Pãrţile convin, de comun acord, sã punã bazele unei comunicãri şi cooperãri între serviciile operaţionale şi serviciile fiscale teritoriale aflate în responsabilitatea pãrţilor.
(2) Obiectivele cooperãrii între entitãţile menţionate în paragraful precedent sunt: încurajarea schimbului de experienţã şi bune practici în domeniul administrãrii fiscale, oferirea de oportunitãţi pentru schimburile de informaţii asupra legilor şi procedurilor privind fiecare activitate din administraţia fiscalã.
(3) Cooperarea între serviciile operaţionale şi autoritãţile fiscale teritoriale nu include dreptul de a efectua orice schimb de informaţii. Conform prezentului acord sunt permise doar schimburile de informaţii privind organizarea serviciilor fiscale, legislaţia şi procedurile definite în alin. (2). Schimburile vor face obiectul unui raport şi al propunerilor care se vor folosi la nivel central de cãtre cele douã administraţii.

ART. 5
Schimbul de experienţã între serviciile operaţionale şi serviciile fiscale teritoriale
(1) Pentru atingerea obiectivelor menţionate la art. 4, serviciile operaţionale şi autoritãţile fiscale teritoriale ale pãrţilor pot participa la evenimente, aşa cum sunt acestea definite la art. 1 alin. (2).
(2) Modalitãţile de desfãşurare a consultãrilor (lista participanţilor, locaţia şi calendarul, agenda şi aranjamentele de ordin practic) sunt coordonate prin corespondenţã scrisã între persoanele de contact desemnate la nivel operaţional sau teritorial, cu informarea prealabilã a conducerii ANAF şi DGFiP.
(3) Cu ocazia derulãrii evenimentelor, pãrţile sunt reprezentate de personalul administraţiei fiscale desemnat în acest sens de conducerea fiecãrui serviciu operaţional şi autoritãţii fiscale teritoriale, cu acordul nivelului central al ANAF şi DGFiP.

ART. 6
Programul de activitate pentru cooperarea între serviciile operaţionale şi serviciile fiscale teritoriale
(1) Pentru atingerea obiectivelor menţionate la art. 4, serviciile operaţionale şi autoritãţile fiscale teritoriale pot participa la programele de activitate între unitãţile de nivel identic.
(2) Programul de activitate conferã serviciilor operaţionale şi autoritãţilor fiscale teritoriale deplina libertate de a propune un program coerent de evenimente, asigurând un schimb important de experienţã şi de bune practici. Aceste propuneri vor fi supuse aprobãrii conducerii ANAF şi DGFiP.
(3) La finalul fiecãrei acţiuni, se va redacta un raport comun de cãtre conducerea serviciilor operaţionale sau a serviciilor fiscale teritoriale implicate în programele de activitate privind activitãţile executate în cadrul programului. Raportul va trebui sã fie transmis conducerii ANAF şi DGFiP.
(4) Programul de activitate se va stabili în comun de cãtre serviciile operaţionale şi serviciile fiscale teritoriale implicate pentru o perioadã de maximum 3 ani. Peste aceastã perioadã, pãrţile vor conveni sã reînnoiascã acest program de activitate, adaptându-l, dacã este necesar, nevoilor lor.

ART. 7
Costul cooperãrii între serviciile operaţionale şi serviciile fiscale teritoriale
Costurile determinate de cooperarea între serviciile operaţionale şi autoritãţile fiscale teritoriale se vor distribui în conformitate cu prevederile art. 3.

CAP. III
Dispoziţii finale

ART. 8
Intrarea în vigoare
Prezentul acord intrã în vigoare la data primirii ultimei notificãri prin care pãrţile se vor informa reciproc în legãturã cu îndeplinirea procedurilor interne necesare pentru intrarea sa în vigoare.

ART. 9
Amendamente la acord
Acordul poate fi amendat în scris în orice moment prin consimţãmânt comun. Amendamentele vor fi parte integrantã a acordului.

ART. 10
Durata acordului
Acordul este încheiat pentru o perioadã nedeterminatã şi poate fi denunţat în orice moment prin notificare scrisã transmisã celeilalte pãrţi. Acordul va fi considerat denunţat în ultima zi a lunii care urmeazã lunii în care s-a primit notificarea.

Semnat la Paris, în data de 26 februarie 2010, în douã exemplare originale, în limbile românã şi francezã, cele douã texte fiind egal autentice.

Pentru
Agenţia Naţionalã de Administrare
Fiscalã din România,
Sorin Blejnar,
preşedinte

Pentru
Direcţia Generalã a Finanţelor
Publice din Franţa,
Philippe Parini,
director general

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016