Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 810 din 28 decembrie 1992  privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Prognoza    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 810 din 28 decembrie 1992 privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Prognoza

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 336 din 29 decembrie 1992
Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Comisia Nationala de Prognoza se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate, de sinteza macroeconomica, subordonat Guvernului, prin reorganizarea Direcţiei Generale Politice, Economice şi Previziune din cadrul fostului Minister al Economiei şi Finanţelor.
Comisia Nationala de Prognoza fundamenteazã şi elaboreazã studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung privind evoluţia economiei româneşti în ansamblu şi a sectoarelor acesteia potrivit programului Guvernului.
ART. 2
Comisia Nationala de Prognoza are urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaboreazã prognoze şi studii referitoare la echilibrul macroeconomic, sectorial şi regional; întocmeşte studii privind dezvoltarea ramurilor şi subramurilor, inclusiv pe forme de proprietate; estimeaza potenţialul productiv şi propune soluţii de utilizare a acestuia, corespunzãtor resurselor şi programelor de restructurare şi retehnologizare; participa la elaborarea propunerilor pentru ierarhizarea prioritatii proiectelor de investiţii publice;
2. elaboreazã şi utilizeazã modele economice-matematice pentru protecţia formãrii şi utilizãrii produsului intern brut, a veniturilor nominale şi reale ale populaţiei, bugetelor de familie, consumului de mãrfuri şi servicii; întocmeşte balanţa avutiei naţionale; determina eficienta utilizãrii factorilor de producţie la nivel macroeconomic; asigura compararea internationala a principalilor indicatori în Sistemul Conturilor Naţionale;
3. elaboreazã prognoze referitoare la resursele de munca, formarea profesionalã şi echilibrul pieţei forţei de munca; întocmeşte studii şi analize privind activitãţile cu profil social şi protecţia socialã;
4. elaboreazã prognoze privind echilibrul valutar şi relaţiile economice externe; analizeazã conjunctura economicã pe plan mondial şi implicatiile previzibile ale acesteia asupra exportului, importului şi dezvoltãrii economice a României;
5. efectueazã studii şi sinteze privind evoluţia costurilor de producţie şi profitabilitatii pe ramuri şi sectoare, a preţurilor şi inflaţiei, circulaţiei monetare şi creditelor; întocmeşte studii privind balanţa de venituri şi cheltuieli ale populaţiei.
ART. 3
În realizarea atribuţiilor sale, Comisia Nationala de Prognoza colaboreazã cu ministerele, celelalte organe de specialitate subordonate Guvernului şi institutele de cercetare şi asigura legatura cu organismele internaţionale de profil.
Comisia Nationala de Prognoza este abilitata sa solicite informaţii privind evoluţia activitãţii economice şi sociale de la ministere, departamente, agenţi economici, precum şi de la organele administraţiei publice locale.
ART. 4
Comisia Nationala de prognoza este condusã de un preşedinte, asimilat cu funcţia de secretar de stat.
În exercitarea funcţiei sale, preşedintele emite ordine şi instrucţiuni.
ART. 5
Comisia Nationala de prognoza are structura organizatoricã prevãzutã în anexa, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. Numãrul maxim de posturi pentru Comisia Nationala de Prognoza este 150, exclusiv demnitarii.
Atribuţiile şi sarcinile personalului Comisiei Naţionale de Prognoza sunt stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui.
ART. 6
Comisia Nationala de Prognoza utilizeazã un parc propriu de transport, potrivit normelor legale în vigoare.
ART. 7
Ministerul Finanţelor va introduce influentele financiare, care decurg din aplicarea prezentei hotãrâri, în bugetul de stat.

PRIM-MINISTRU
NICOLAE VACAROIU

Contrasemneazã:
---------------
Ministru de stat,
preşedintele Consiliului
pentru Coordonare
Strategie şi Reforma
Economicã,
Misu Negritoiu

Ministru de stat,
ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Dan Mircea Popescu

Ministru de stat,
ministrul finanţelor,
Florin Georgescu



ANEXA 1

┌─────────────────────────────┐
│COMISIA NATIONALA DE PROGNOZA│
│ PREŞEDINTE │
│ - SECRETAR DE STAT - │
└─────────────┬───────────────┘


┌───────────────────────┼─────────────────────────┬─────────────┐
│ │ │ │
┌─────────┴─────────────┐ ┌──────┴───────────┐ ┌─────────┴───────────┐ │
│ DIRECŢIA GENERALĂ │ │DIRECŢIA GENERALĂ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │ │
│ SINTEZA, ECHILIBRE │ │ MODELARE │ │ECHILIBRE FINANCIARE,│ │
│SECTORIALE ŞI REGIONALE│ │ MACROECONOMICA │ │ MONETARE, VALUTARE │ │
│ │ │PRODUS INTERN BRUT│ │ │ │
└──────────┬────────────┘ └─────────┬────────┘ └─────────┬───────────┘ │
│ │ │ │
┌───────┼───────┐ ┌──────┬──┴───┬────┐ ┌─────┴─────┐ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
A1 A2 A3 B1 B2 B3 B4 C1 C2 │

┌────────────┴┐
│ Direcţia │
│ economicã, │
│ informare- │
│ documentare,│
│ resurse │
│ umane, │
│administrativ│
└─────────────┘

A1 = Direcţia echilibre energetice şi industriale
A2 = Direcţia agricultura, construcţii, transporturi, investiţii
A3 = Direcţia sinteza, probleme regionale, metodologie

B1 = Direcţia modelare macroeconomica, formare şi utilizare PIB
B2 = Oficiul de calcul
B3 = Direcţia probleme sociale, echilibrul pieţei forţei de munca
B4 = Direcţia anchete, conjunctura economicã interna

C1 = Direcţia echilibre valutare, relaţii economice externe
C2 = Direcţia echilibre financiare şi monetare


-----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016