Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 81 din 11 februarie 1999  privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari pentru Electrotehnica - ICMET Craiova    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 81 din 11 februarie 1999 privind infiintarea Institutului National de Cercetare-Dezvoltare si Incercari pentru Electrotehnica - ICMET Craiova

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 69 din 18 februarie 1999

În temeiul <>art. 25 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
(1) Se înfiinţeazã Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului, prin reorganizarea Institutului de Cercetãri şi Proiectari pentru Maşini Electrice, Transformatoare, Echipamente Electrice şi Tracţiune - ICMET Craiova, care îşi înceteazã activitatea.
(2) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova este persoana juridicã romana care funcţioneazã în conformitate cu prevederile <>art. 17-21 din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea organizãrii şi finanţãrii activitãţii de cercetare-dezvoltare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova are sediul în municipiul Craiova, Calea Bucureşti nr. 144, judeţul Dolj.
ART. 2
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova are ca obiect principal de activitate:
a) cercetare-dezvoltare în domeniul echipamentului electrotehnic;
b) cercetare-dezvoltare în domeniul forţelor mari;
c) încercãri de inalta tensiune şi mare putere;
d) calibrari;
e) mãsurãtori;
f) autorizari şi certificari de conformitate în domeniu.
ART. 3
Structura organizatoricã a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova este prevãzutã în anexa nr. 1.
ART. 4
Patrimoniul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova, reevaluat potrivit reglementãrilor legale în vigoare, este de 2.698.527 mii lei şi se preia de la Institutul de Cercetãri şi Proiectari pentru Maşini Electrice, Transformatoare, Echipamente Electrice şi Tracţiune - ICMET Craiova, pe baza de protocol de predare-preluare, conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998.
ART. 5
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare şi cu regulamentul de organizare şi funcţionare prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 6
(1) Personalul Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova se preia prin transfer de la Institutul de Cercetãri şi Proiectari pentru Maşini Electrice, Transformatoare, Echipamente Electrice şi Tracţiune - ICMET Craiova şi îşi pãstreazã salariile avute la data transferului, pana la negocierea noului contract colectiv de munca.
(2) Noul contract colectiv de munca va fi negociat şi înregistrat la direcţia generalã de munca şi protecţie socialã în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 7
Ministerul Industriei şi Comerţului, în calitate de minister coordonator, va cuprinde în bugetul sau de venituri şi cheltuieli fondurile necesare pentru realizarea unor investiţii, dotãri, aparatura, echipamente şi instalaţii.
ART. 8
Anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 382/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Industriei şi Comerţului se modifica în mod corespunzãtor prevederilor prezentei hotãrâri.
ART. 9
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul industriei
şi comerţului,
Radu Berceanu

Agenţia Nationala
pentru Ştiinţa,
Tehnologie şi Inovare
Laniy Szabolcs,
preşedinte

Ministrul muncii
şi protecţiei sociale,
Alexandru Athanasiu

p. Ministrul finanţelor,
Iosefina Morosan,
secretar de stat


ANEXA 1

INSTITUTUL NAŢIONAL DE CERCETARE-DEZVOLTARE ŞI ÎNCERCĂRI PENTRU ELECTROTEHNICA - ICMET CRAIOVA



┌─────────────────────────────┐
│ CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE │
└─────────────────────────────┘

┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐
│ COMITET DE DIRECŢIE │- - - - - -│ CONSILIUL ŞTIINŢIFIC │
└──────────────────────┘ └──────────────────────┘

┌───────────────────┐
│ DIRECTOR GENERAL │
└───────────────────┘

┌────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │
┌─────────────────┐ │ ┌───────────────────┐
│ Oficiul juridic │ │ │ Control financiar │
└─────────────────┘ │ │ de gestiune │
│ └───────────────────┘

┌──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │
┌──────────────────┐ ┌──────────────────────┐ │ ┌──────────────┐
│ DIRECTOR ADJUNCT │ │ DIRECTOR ADJUNCT │ │ │ CONTABIL-ŞEF │
│ ŞTIINŢIFIC │ │ PRODUCŢIE, MARKETING │ │ └──────────────┘
└──────────────────┘ └──────────────────────┘ │ │
│ │ │ ┌────────────────┐
│ │ │ │ DEPARTAMENTUL │
│ │ │ │ FINANCIAR, │
│ │ │ │ CONTABILITATE │
│ │ │ └────────────────┘
┌───────────────┐ ┌─────────────────────┐ ┌───────────────┐
│ DEPARTAMENTUL │ │ DEPARTAMENTUL │ │ DEPARTAMENTUL │
│ LABORATOARE │ │ ACŢIONARI ELECTRICE │ │ ASISTENTA │
│ CERCETARE, │ │ ŞI ECHIPAMENTE │ │ TEHNICA │
│ ÎNCERCĂRI, │ │ ELECTROMECANICE │ └───────────────┘
│ ETALONARI │ │ SPECIALE │
└───────────────┘ └─────────────────────┘




ANEXA 2

REGULAMENTUL
de organizare şi funcţionare a Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare şi Încercãri pentru Electrotehnica - ICMET Craiova, denumit în continuare institut, este persoana juridicã romana în coordonarea Ministerului Industriei şi Comerţului, care funcţioneazã conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 25/1995 privind reglementarea şi finanţarea activitãţii de cercetare-dezvol- tare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , cu modificãrile ulterioare, şi îşi desfãşoarã activitatea pe baza prevederilor legale şi a prezentului regulament.
ART. 2
(1) Structura organizatoricã a institutului este cuprinsã în anexa nr. 1 la hotãrâre.
(2) Institutul poate infiinta, în cadrul structurii sale, şi alte subunitati fãrã personalitate juridicã, necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate. Modalitatea de constituire a acestora şi relaţiile lor în cadrul institutului şi cu terţii sunt reglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare.

CAP. 2
Scopul şi obiectul de activitate
ART. 3
Institutul este înfiinţat în scopul desfãşurãrii activitãţii de cercetare ştiinţificã, dezvoltare tehnologicã în domeniul echipamentelor electrotehnice, participãrii la elaborarea strategiei domeniului şi realizãrii obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice cuprinse în Planul naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare.
ART. 4
Obiectul de activitate al institutului cuprinde:
A. Activitãţi de cercetare-dezvoltare
a) în cadrul Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare institutul realizeazã:
- cercetare-dezvoltare în domeniile:
. aparataj electric de medie şi inalta tensiune;
. transformatoare speciale şi de mãsura;
. echipament şi tehnologie neconventionale, inclusiv pentru protecţia mediului;
. echipament şi tehnologii electromecanice, pneumatice şi hidraulice speciale;
. acţionari electrice reglabile;
. mãsurarea tensiunilor înalte, a curentilor tari şi forţelor mari;
. magnetoelasticitate;
. compatibilitate electromagnetica;
. electronica de forta şi comanda, pentru vehicule feroviare şi urbane;
. automatizarea proceselor industriale;
. echipamente electrice pentru foraj terestru;
. metode, scheme şi instalaţii de încercare;
. substatii de tracţiune urbana şi miniera;
. dezvoltarea etaloanelor naţionale pentru forte mari şi tensiuni înalte şi asigurarea trasabilitatii la etaloanele internaţionale;
- cercetãri experimentale pentru determinarea nivelului de performanta a echipamentelor din domeniu;
- modelarea şi proiectarea asistatã de calculator;
- studii şi activitate de standardizare în domeniile abordate;
- transfer tehnologic al rezultatelor cercetãrilor proprii;
- elaborarea de studii şi cercetãri aplicative în vederea restructurãrii, retehnologizãrii şi modernizãrii ramurilor, sectoarelor şi întreprinderilor economice;
- elaborarea de strategii, studii de diagnoza şi prognoza privind dezvoltarea domeniilor proprii;
- colaborare ştiinţificã internationala;
b) în afarã Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare:
- cercetare aplicativa şi dezvoltare tehnologicã finanţatã de agenţii economici, care conduce la modernizarea unor procese industriale;
- cercetare tehnologicã care vizeazã aplicarea unor tehnologii noi;
- valorificarea inventiilor rezultate din activitatea proprie;
- elaborare de studii şi bilanţuri energetice.
B. Activitãţi conexe activitãţii de cercetare-dezvoltare:
- asistenta tehnica, consultanţa, furnizare de servicii ştiinţifice şi tehnologice agenţilor economici sau oricãror beneficiari interesaţi;
- încercãri acreditate, de inalta tensiune, mare putere, forte mari, compatibilitate electromagnetica şi tracţiune feroviara şi urbana;
- calibrari (etalonari) acreditate pentru dispozitive de mãsurare a forţelor, maselor, tensiunilor înalte;
- certificari de conformitate a calitãţii produselor electrotehnice;
- încercãri climatice la subansambluri şi produse;
- încercãri la materiale electrotehnice;
- activitãţi de comerţ, import-export, prestãri de servicii şi închirieri de utilaje.
C. Formare şi specializare de cercetãtori în domeniul propriu de activitate
D. Activitãţi de transfer tehnologic al rezultatelor cercetãrii din domeniul propriu de activitate cãtre agenţii economici
E. Execuţie de modele, prototipuri şi echipamente de serie mica, rezultate din cercetare, în cadrul activitãţii de microproducţie a institutului.

CAP. 3
Patrimoniul
ART. 5
Conform bilanţului contabil încheiat la data de 30 iunie 1998, institutul are un patrimoniu propriu în valoare de 2.698.527 mii lei, care cuprinde imobilizari corporale şi necorporale.
ART. 6
(1) Institutul administreazã, cu diligenta unui bun proprietar, bunuri proprietate publica, precum şi alte bunuri dobândite în condiţiile legii. Bunurile proprietate publica, precum şi cele dobândite se afla în administrarea institutului şi se evidenţiazã distinct în patrimoniul acestuia.
(2) Rezultatele cercetãrilor concretizate în active corporale şi necorporale, efectuate şi finalizate din fonduri publice sau din alte fonduri, sunt bunuri dobândite, dacã prin contract nu se prevede altfel, şi se înregistreazã în evidenta contabila a institutului.
(3) În exercitarea drepturilor sale institutul poseda şi foloseşte bunurile aflate în patrimoniul sau şi, dupã caz, dispune de acestea în condiţiile legii, în scopul realizãrii obiectului sau de activitate, beneficiind de rezultatele utilizãrii acestora.
(4) Concesionarea sau închiderea unor subunitati, servicii sau activitãţi se poate face numai în scopul stimulãrii transferului rezultatelor activitãţii de cercetare-dezvoltare, în condiţiile prevederilor legale corespunzãtoare şi cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului, organul coordonator, şi cu avizul Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare.
(5) Patrimoniul institutului poate fi modificat conform prevederilor legale în vigoare.

CAP. 4
Structura organizatoricã şi funcţionalã
ART. 7
(1) Institutul poate avea în structura departamente, secţii, laboratoare şi alte structuri organizatorice necesare pentru realizarea obiectului sau de activitate.
(2) În funcţie de specificul activitãţii, se pot organiza colective specializate sau colective interdisciplinare proprii sau în colaborare cu alte unitãţi din cercetare, din învãţãmânt, cu societãţi comerciale din ţara sau din strãinãtate.
ART. 8
Directorul general stabileşte relaţiile dintre subunitatile aflate în structura institutului, precum şi relaţiile acestora cu terţii, putând acorda acestor subunitati împuterniciri de reprezentare în numele institutului, cu avizul consiliului de administraţie.
ART. 9
Conducãtorii departamentelor şi ai subunitatilor din structura institutului rãspund în fata consiliului de administraţie şi a directorului general de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilitãţilor şi competentelor încredinţate de aceştia.

CAP. 5
Organele de conducere
ART. 10
Conducerea institutului este asigurata de cãtre:
- consiliul de administraţie;
- directorul general.
Orientarea şi coordonarea activitãţii tehnico-ştiinţifice din institut sunt asigurate de consiliul ştiinţific.
ART. 11
(1) Consiliul de administraţie al institutului este format din 7 membri numiţi pentru un mandat de 4 ani, care poate fi reînnoit.
(2) Structura consiliului de administraţie este alcãtuitã din:
- un preşedinte;
- un vicepreşedinte;
- 5 membri.
ART. 12
(1) Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
- directorul general al institutului - preşedinte;
- un reprezentant al Ministerului Industriei şi Comerţului;
- un reprezentant al Agenţiei Naţionale pentru Ştiinţa, Tehnologie şi Inovare;
- un reprezentant al Ministerului Finanţelor;
- un reprezentant al Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale;
- preşedintele consiliului ştiinţific.
(2) Ceilalţi membri ai consiliului de administraţie pot fi cercetãtori, cadre universitare şi alţi specialişti din domeniu.
(3) Consiliul de administraţie îşi desemneazã vicepreşedintele.
(4) Numirea membrilor consiliului de administraţie se face prin ordin al ministrului industriei şi comerţului.
(5) Revocarea membrilor consiliului de administraţie pentru abateri grave sau pentru lipsa de activitate în executarea mandatului se face de acelaşi organ care a fãcut numirea.
ART. 13
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt cetãţeni romani care:
a) îşi pãstreazã calitatea de angajat la institutul sau la unitatea de la care provin, toate drepturile şi obligaţiile decurgând din aceasta calitate;
b) sunt remuneraţi, pentru activitatea desfasurata în aceasta calitate, cu o indemnizaţie lunarã stabilitã de consiliul de administraţie;
c) nu pot face parte din mai mult de doua consilii de administraţie şi nu pot participa în aceeaşi calitate la societãţile comerciale cu care institutul are relaţii contractuale sau interese concurente.
(2) Sunt incompatibili cu calitatea de membru al consiliului de administraţie cei care, personal ori soţul, copiii sau rudele pana la gradul al doilea inclusiv, sunt, în acelaşi timp, patroni sau asociaţi la societãţi comerciale cu capital privat cu acelaşi profil sau cu care institutul se afla în relaţii comerciale directe sau concurente.
ART. 14
Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului propriu de funcţionare şi cu respectarea legislaţiei în vigoare. El hotãrãşte în problemele privind activitatea institutului, cu excepţia celor care, potrivit legii, sunt date în competenta altor organe.
ART. 15
(1) Consiliul de administraţie se întruneşte o data pe luna sau ori de câte ori interesele institutului o cer, convocarea acestuia fãcându-se de cãtre preşedinte sau la solicitarea a cel puţin unei treimi din numãrul membrilor consiliului.
(2) Dezbaterile consiliului de administraţie sunt conduse de preşedintele acestuia, iar în lipsa lui, de cãtre vicepreşedinte.
ART. 16
(1) Consiliul de administraţie îşi desfãşoarã activitatea în prezenta a cel puţin doua treimi din numãrul membrilor sãi. Dacã nu este îndeplinitã aceasta condiţie, şedinţa consiliului de administraţie poate fi reprogramata într-un interval de cel mult 15 zile, având aceeaşi ordine de zi.
(2) Hotãrârile consiliului de administraţie se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenţi, dar nu mai puţin de jumãtate plus unul din numãrul total al membrilor.
ART. 17
La şedinţele consiliului de administraţie este invitat reprezentantul sindicatului, în condiţiile legii.
ART. 18
Pentru luarea unor decizii complexe consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din diferite sectoare. Activitatea acestora va fi recompensata material, conform prevederilor legale.
ART. 19
(1) Membrii consiliului de administraţie sunt rãspunzãtori, în condiţiile legii, pentru îndeplinirea atribuţiilor care le revin.
(2) Membrii consiliului de administraţie care s-au impotrivit luãrii unei decizii care s-a dovedit pãgubitoare pentru institut nu rãspund, dacã au consemnat expres punctul lor de vedere în registrul de şedinţe al consiliului de administraţie şi au anuntat în scris despre aceasta organul coordonator.
(3) Membrii consiliului de administraţie care nu au respectat prevederile art. 13 alin. (1) lit. c) rãspund pentru daunele cauzate institutului ca urmare a acestui fapt.
ART. 20
Consiliul de administraţie are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului, înfiinţarea, desfiinţarea şi comasarea de subunitati din structura institutului;
b) aproba, la propunerea consiliului ştiinţific, strategia şi programele concrete de dezvoltare a institutului, de introducere a unor tehnologii de vârf şi de modernizare a celor existente, în concordanta cu strategia generalã din domeniul propriu;
c) aproba programul anual de cercetare-dezvoltare, pe care îl înainteazã Colegiului Consultativ pentru Cercetare- Dezvoltare şi Inovare;
d) analizeazã şi avizeazã proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, pe care îl depune la Ministerul Industriei şi Comerţului în vederea aprobãrii prin hotãrâre a Guvernului;
e) analizeazã şi avizeazã bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, pe care le supune aprobãrii Ministerului Finanţelor, şi aproba raportul de gestiune asupra activitãţii desfãşurate de institut în anul precedent;
f) analizeazã raportarea trimestriala privind activitatea realizatã de institut, aproba mãsuri pentru desfãşurarea acesteia în condiţii de echilibru al bugetului de venituri şi cheltuieli;
g) analizeazã, aproba sau, dupã caz, propune spre aprobare, potrivit prevederilor legale, investiţiile care urmeazã a fi realizate de institut;
h) propune spre aprobare, în condiţiile legii, majorarea sau diminuarea patrimoniului, concesionarea, închirierea sau locaţia de gestiune a unor bunuri, servicii, subunitati de producţie din patrimoniul institutului;
i) aproba asocierea institutului cu terţe persoane juridice, în vederea realizãrii de activitãţi comune care prezintã interes pentru asociaţi şi care se încadreazã în obiectul de activitate al institutului, cu respectarea prevederilor legale;
j) aproba valorificarea bunurilor dobândite, cu respectarea prevederilor legale;
k) fundamenteazã şi prezintã organului coordonator propuneri pentru asigurarea de fonduri, prin bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia, pentru finanţarea obiectivelor de interes public specifice activitãţii institutului;
l) aproba volumul creditelor bancare prevãzute la art. 36 şi stabileşte modul de rambursare a acestora;
m) aproba utilizarea disponibilitãţilor în valuta;
n) adopta mandatul pentru negocierea contractului colectiv de munca;
o) executa orice alte atribuţii stabilite potrivit prevederilor legale.
ART. 21
În primul trimestru al fiecãrui an consiliul de administraţie prezintã organului coordonator un raport asupra activitãţii desfãşurate în anul precedent şi asupra programului de activitate pentru anul în curs.
ART. 22
Secretariatul consiliului de administraţie este asigurat de institut, atribuţiile secretariatului fiind prevãzute în regulamentul de funcţionare a consiliului de administraţie.
ART. 23
Conducerea operativã a institutului este asigurata de un comitet de direcţie compus din directorul general şi directorii din structura organizatoricã a institutului.
ART. 24
Comitetul de direcţie executa acţiunile concrete necesare pentru realizarea obiectivelor rezultate din:
- strategia programelor de dezvoltare a institutului;
- programul anual de cercetare-dezvoltare;
- bugetul de venituri şi cheltuieli;
- programul de investiţii;
- sistemul de asigurare a calitãţii;
- alte obligaţii.
ART. 25
Comitetul de direcţie se întruneşte decadal şi ori de câte ori interesele institutului o impun.
ART. 26
Comitetul de direcţie exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de conducerea institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
ART. 27
(1) La nivelul subunitatilor institutului se organizeazã şi funcţioneazã comitetul de conducere care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de consiliul de administraţie al institutului, şi este prezidat de directorul subunitatii respective.
(2) Comitetul de conducere exercita atribuţii şi are raspunderi în limita competentelor stabilite de directorul general al institutului şi aprobate de consiliul de administraţie.
ART. 28
Activitatea curenta a institutului este condusã de directorul general numit prin ordin al ministrului industriei şi comerţului, pe baza rezultatelor concursului organizat conform condiţiilor şi criteriilor stabilite de consiliul ştiinţific al institutului.
ART. 29
Directorul general are, în principal, urmãtoarele atribuţii şi responsabilitãţi:
a) reprezintã, personal sau prin delegat, interesele institutului în relaţiile cu celelalte organe, organizaţii şi agenţi economici, precum şi cu persoanele fizice din ţara şi din strãinãtate;
b) stabileşte atribuţiile, competentele şi relaţiile compartimentelor de la toate nivelurile organizatorice ale institutului şi relaţiile acestora cu terţii;
c) propune modificarea structurii organizatorice şi functionale a institutului;
d) asigura negocierea contractului colectiv de munca la nivelul institutului şi a salariilor personalului institutului, prin comitetul de direcţie; aproba salariile rezultate din negocierea directa;
e) îi numeşte şi îi revoca pe conducãtorii compartimentelor de munca din aparatul propriu, precum şi pe directorii din structura organizatoricã a institutului, cu avizul consiliului de administraţie;
f) angajeazã şi concediazã personalul propriu al institutului;
g) aproba comisiile de concurs pentru promovarea personalului de cercetare-dezvoltare, la propunerea consiliului ştiinţific;
h) are atribuţii şi raspunderi similare unui ordonator de credite pentru sumele alocate institutului de la bugetul de stat, în condiţiile <>art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 25/1995 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 51/1996 , precum şi ale <>Ordonanţei Guvernului nr. 8/1997 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 95/1998 ;
i) rãspunde de administrarea întregului patrimoniu, cu respectarea prevederilor legale;
j) adopta mãsuri şi urmãreşte realizarea operaţiunilor de comerţ exterior, prin compartimentele proprii specializate;
k) exercita atribuţiile şi are rãspunderile care îi revin din prevederile legale, aproba şi ia mãsuri privind activitatea institutului, cu excepţia celor date, potrivit reglementãrilor legale, în competenta altor organe;
l) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de cãtre consiliul de administraţie;
m) poate delega, în condiţiile legii, o parte din atribuţiile sale celorlalte persoane din conducerea institutului.
ART. 30
(1) Consiliul ştiinţific este format din maximum 15 membri reprezentând toate subunitatile ştiinţifice din cadrul institutului.
(2) Consiliul ştiinţific este alcãtuit din cercetãtori cu realizari deosebite, cu capacitate de sinteza şi de prospectare în domeniu, cadre didactice din învãţãmântul superior, salariaţi ai institutului sau din afarã acestuia, aleşi prin vot secret de cãtre cadrele cu studii superioare din institut.
(3) Consiliul ştiinţific este condus de un preşedinte şi de 2 vicepreşedinţi, aleşi pe o perioada de 2 ani, prin vot secret, de cãtre membrii acestuia. Din consiliul ştiinţific fac parte, de drept, directorul general şi directorul ştiinţific al institutului.
(4) Consiliul ştiinţific se organizeazã şi funcţioneazã în conformitate cu regulamentul propriu. Întrunirile consiliului ştiinţific se ţin lunar sau ori de câte ori este nevoie.
ART. 31
Atribuţiile principale ale consiliului ştiinţific sunt urmãtoarele:
a) participa la elaborarea strategiei de dezvoltare a activitãţii de cercetare-dezvoltare şi la elaborarea Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare în domeniul propriu de activitate;
b) contribuie la realizarea obiectivelor ştiinţifice şi tehnologice ale Planului naţional pentru cercetare-dezvoltare şi inovare;
c) examineazã şi avizeazã proiectele de cercetare ştiinţificã, precum şi realizarea acestora;
d) avizeazã hotãrârile care implica politica de cercetare a institutului şi a ramurii;
e) propune mãsuri pentru perfecţionarea profesionalã, încadrarea personalului de cercetare în grade profesionale;
f) face propuneri privind modul de organizare a concursurilor de încadrare şi promovare a personalului de cercetare-dezvoltare;
g) propune comisiile de concurs pentru promovarea pe funcţiile atestabile şi confirma rezultatele concursului;
h) organizeazã şi coordoneazã desfãşurarea acţiunilor cu caracter ştiinţific;
i) avizeazã acţiunile de cooperare, interne şi internaţionale, cu scop ştiinţific;
j) avizeazã acordarea de burse de studii şi stagii de perfecţionare în ţara şi în strãinãtate;
k) stabileşte criteriile şi condiţiile de organizare a concursului pentru funcţia de director general al institutului.

CAP. 6
Bugetul de venituri şi cheltuieli şi administrarea acestuia. Relaţii financiare
ART. 32
(1) Institutul întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit normelor metodologice elaborate de Ministerul Finanţelor.
(2) Bilanţul contabil anual se supune spre aprobare Ministerului Finanţelor şi se publica în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
ART. 33
(1) Veniturile şi cheltuielile institutului se stabilesc prin buget pentru fiecare exerciţiu financiar.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aproba de cãtre Guvern, la propunerea Ministerului Industriei şi Comerţului.
ART. 34
Corelat cu contractele încheiate pentru activitatea programata, institutul determina anual volumul de venituri realizat şi cheltuielile totale de efectuat.
ART. 35
Salariile individuale ale personalului se stabilesc prin negociere, conform reglementãrilor cuprinse în contractele colective de munca, în limita fondului total destinat plãţii salariilor, cuprins în bugetul de venituri şi cheltuieli.
ART. 36
Pentru acoperirea cheltuielilor curente, în situaţia în care, în cursul unui an, resursele financiare ale institutului nu sunt suficiente, acesta poate contracta credite cu bãncile, în valoare de cel mult 20% din veniturile brute, în termeni reali, realizate în anul precedent. Contractarea de credite peste plafonul stabilit se face cu aprobarea Ministerului Finanţelor.
ART. 37
(1) Institutul hotãrãşte cu privire la investiţiile care urmeazã a fi realizate potrivit obiectului sau de activitate, finanţarea efectuandu-se din surse proprii şi din credite bancare, cu excepţia investiţiilor care intra sub incidenta <>art. 6 şi 11 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 .
(2) În cazul investiţiilor, altele decât cele prevãzute la <>art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1993 , finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, limita de finanţare se aproba o data cu legile de adoptare a acestora, iar institutul are obligaţia ca în execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli sa se încadreze în alocaţiile bugetare aprobate.
(3) Execuţia investiţiilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se adjudeca pe baza de licitaţie publica potrivit legii privind achiziţiile publice.
(4) Contractarea de credite mai mari de 500 milioane lei la nivelul anului anterior, în vederea realizãrii de investiţii de natura celor prevãzute la alin. (1) şi (2), se efectueazã cu aprobarea organului coordonator, pe baza avizului prealabil al Ministerului Finanţelor.
ART. 38
(1) Operaţiunile de încasãri şi plati ale institutului se efectueazã prin conturi deschise la bãnci comerciale cu sediul în România.
(2) Institutul poate efectua operaţiuni de încasãri şi plati în lei şi în valuta, prin casieria proprie, cu respectarea nivelului plafonului de casa şi a normativelor de disciplina financiar-valutare stabilite prin actele normative în vigoare.
(3) Institutul poate efectua operaţiuni de comerţ exterior potrivit legii. Operaţiunile de încasãri şi plati cu strainatatea vor fi efectuate prin conturi bancare deschise la unitãţile bancare specializate cu sediul în România.
ART. 39
Institutul îşi va organiza controlul financiar preventiv şi controlul financiar de gestiune, potrivit legii.

CAP. 7
Reglementarea litigiilor
ART. 40
Litigiile institutului cu persoane fizice sau juridice, nesolutionate pe cale amiabila, sunt supuse spre rezolvare instanţelor de judecata romane competente, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

CAP. 8
Dispoziţii finale
ART. 41
(1) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare se completeazã cu celelalte reglementãri legale care se referã la activitatea institutelor de cercetare-dezvol- tare.
(2) Modificãrile şi completãrile regulamentului de organizare şi funcţionare se pot face la propunerea consiliului de administraţie, cu respectarea actelor normative în vigoare, cu aprobarea Ministerului Industriei şi Comerţului.
ART. 42
Pentru toate aspectele nereglementate prin prezentul regulament de organizare şi funcţionare se aplica prevederile care, potrivit dispoziţiilor legale, sunt aplicabile regiilor autonome.
ART. 43
Statutul de institut naţional de cercetare-dezvoltare se reînnoieşte prin reacreditare, care are loc într-un interval de maximum 5 ani.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016