Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 803 din 14 iulie 2005  privind stabilirea unor masuri pentru organizarea si functionarea Teatrului National Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 803 din 14 iulie 2005 privind stabilirea unor masuri pentru organizarea si functionarea Teatrului National "I. L. Caragiale" din Bucuresti

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 696 din 2 august 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 28 din Legea nr. 504/2004 privind instituţiile publice de spectacole şi concerte,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Teatrul Naţional "I. L. Caragiale" din Bucureşti, denumit în continuare Teatrul, se organizeazã şi funcţioneazã ca instituţie publicã de spectacole, de importanţã naţionalã, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Teatrul este instituţie de repertoriu, finanţatã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin Ministerul Culturii şi Cultelor, precum şi din alte surse, potrivit prevederilor legale.
(3) Sediul Teatrului este în municipiul Bucureşti, bd. Nicolae Bãlcescu nr. 2, sectorul 1.
(4) Teatrul are în administrare imobilul de la adresa prevãzutã la alin. (3), cu terenul aferent în suprafaţã totalã de 38.664 mp , din care 12.136 mp construcţii, aflat în proprietatea publicã a statului, cu excepţia spaţiilor date în administrare, conform legii, altor instituţii.
ART. 2
(1) Teatrul are ca obiectiv principal promovarea valorilor cultural-artistice, autohtone şi universale, pe plan naţional şi internaţional.
(2) Pentru atingerea obiectivului prevãzut la alin. (1) Teatrul desfãşoarã urmãtoarele activitãţi principale:
a) organizeazã şi susţine spectacole de teatru proprii sau în colaborare cu alte autoritãţi şi instituţii;
b) promoveazã piesele şi textele de teatru reprezentative pentru dramaturgia româneascã şi universalã, clasicã şi contemporanã;
c) pune în valoare talentul artiştilor din domeniul artelor interpretative, al regiei şi scenografiei;
d) sprijinã debutul şi afirmarea tinerilor artişti şi se implicã în educarea prin teatru a tinerilor;
e) realizeazã sau dezvoltã proiecte culturale naţionale şi internaţionale în domenii conexe artei teatrale în parteneriat cu artişti, organizaţii neguvernamentale, instituţii de spectacole, alte instituţii de culturã şi structuri de profil din ţarã şi din strãinãtate;
f) realizeazã şi editeazã publicaţii specifice pe orice tip de suport, pe care le poate comercializa.
ART. 3
(1) În subordinea Teatrului se înfiinţeazã Centrul de Cercetare şi Creaţie Teatralã "Andrei Şerban" ca unitate fãrã personalitate juridicã, a cãrui organizare şi funcţionare se propun de cãtre Teatru şi se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Teatrul se autorizeazã sã desfãşoare un program multianual de cercetare şi creaţie teatralã.
(3) Programul prevãzut la alin. (2) se deruleazã prin intermediul Centrului de Cercetare şi Creaţie Teatralã "Andrei Şerban".
(4) Finanţarea programului prevãzut la alin. (2) se asigurã cu prioritate din fondurile alocate Teatrului de cãtre Ministerul Culturii şi Cultelor, în condiţiile legii.
(5) Producţiile artistice din cadrul programului prevãzut la alin. (2) se realizeazã sub egida Teatrului şi pot face parte din repertoriul acestuia.
(6) Teatrul poate încheia contracte de colaborare cu universitãţile de profil pentru realizarea programului prevãzut la alin. (2), precum şi pentru derularea de programe de studiu şi cercetare în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ART. 4
(1) Teatrul are deplinã autonomie în stabilirea şi în realizarea repertoriului, a proiectelor, precum şi a programelor cultural-artistice proprii.
(2) Activitatea Teatrului este programatã pe stagiuni. Durata şi data începerii stagiunii se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Teatrului.
ART. 5
Funcţionarea Teatrului se asigurã prin activitatea personalului angajat cu contract individual de muncã, în funcţii de specialitate artisticã sau tehnicã, în funcţii auxiliare şi de întreţinere, precum şi prin activitatea unor persoane care participã la realizarea actului artistic, în baza unor contracte încheiate potrivit prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe sau în baza unor convenţii reglementate de Codul civil.
ART. 6
(1) Teatrul este condus de un director general, numit prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, potrivit legii.
(2) Directorul general al Teatrului conduce întreaga activitate a instituţiei, pe care o reprezintã în raporturile cu autoritãţile publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate.
(3) Directorul general al Teatrului este ordonator terţiar de credite.
(4) Directorul general al Teatrului numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul general al Teatrului emite decizii.
ART. 7
(1) Numãrul maxim de posturi al Teatrului este de 500 şi se asigurã în limita numãrului total de posturi finanţate Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Statul de funcţii al Teatrului cuprinde urmãtoarele funcţii de conducere, subordonate direct directorului general:
a) director general adjunct - 1 post;
b) director adjunct - 3 posturi;
c) contabil-şef - 1 post;
d) inginer-şef - 1 post;
e) alte funcţii, conform structurii organizatorice şi regulamentului de organizare şi funcţionare aprobate potrivit art. 10 alin. (1).
(3) Salarizarea personalului contractual al Teatrului se realizeazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 8
(1) Prin decizie a directorului general, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, se înfiinţeazã Consiliul artistic şi Consiliul administrativ ale Teatrului.
(2) Consiliul artistic are rol consultativ şi este format din personalitãţi culturale din Teatru şi din afara acestuia.
(3) Consiliul administrativ are rol consultativ şi este format din:
a) preşedinte - directorul general al Teatrului;
b) membri:
(i) un reprezentant al Ministerului Culturii şi Cultelor;
(ii) directorul adjunct cu atribuţii artistice;
(iii) directorul adjunct cu atribuţii economice;
(iv) directorul adjunct cu atribuţii administrative;
(v) un consilier juridic;
(vi) delegatul sindicatului reprezentativ sau al salariaţilor, dupã caz, propus de aceştia.
ART. 9
(1) Veniturile proprii necesare realizãrii activitãţii Teatrului se pot realiza din:
a) realizarea sau participarea la realizarea în colaborare cu alte instituţii a spectacolelor artistice, festivalurilor şi a altor manifestãri specifice în domeniul culturii;
b) vânzarea biletelor de intrare la spectacole sau a programelor de spectacole;
c) editarea şi vânzarea de cãrţi, studii şi alte publicaţii de specialitate;
d) realizarea de studii, analize şi cercetãri, precum şi derularea de programe şi proiecte specifice, pe bazã de contracte, inclusiv de parteneriat public-privat;
e) oferirea de asistenţã specificã instituţiilor interesate şi prestarea de servicii culturale;
f) valorificarea drepturilor de autor în raport cu alte persoane fizice sau juridice;
g) valorificarea bunurilor care fac parte din patrimoniul sãu;
h) sponsorizãri sau donaţii ale persoanelor fizice ori juridice, române ori strãine;
i) alte activitãţi specifice, realizate de Teatru, în conformitate cu atribuţiile sale legale.
(2) Teatrul poate beneficia de bunuri materiale şi de fonduri bãneşti primite sub formã de prestãri de servicii, donaţii şi sponsorizãri, cu respectarea dispoziţiilor legale; liberalitãţile de orice fel pot fi acceptate numai dacã nu sunt grevate de condiţii ori de sarcini care afecteazã autonomia Teatrului sau care sunt contrare obiectului sãu de activitate.
ART. 10
(1) Structura organizatoricã, statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Teatrului se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Structura organizatoricã a Teatrului poate cuprinde secţii, servicii, birouri şi alte compartimente funcţionale.
ART. 11
Pentru ocuparea posturilor prevãzute la art. 7 alin. (2) lit. a)-d), Teatrul organizeazã concursuri în condiţiile legii.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul culturii şi cultelor,
Monica Octavia Muscã

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 803.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016