Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 802 din 30 septembrie 1999  privind adoptarea Regulamentului pentru organizarea si functionarea Arhivei Electronice de Garantii Reale Mobiliare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 802 din 30 septembrie 1999 privind adoptarea Regulamentului pentru organizarea si functionarea Arhivei Electronice de Garantii Reale Mobiliare

EMITENT: GUVERN
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 499 din 15 octombrie 1999

În temeiul art. 103 alin. (2) din titlul VI - Regimul juridic al garanţiilor reale mobiliare - din <>Legea nr. 99/1999 privind unele mãsuri pentru accelerarea reformei economice,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se adopta Regulamentul pentru organizarea şi funcţionarea Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
-----------------
Ministru de stat,
ministrul justiţiei,
Valeriu Stoica

p. Ministrul finanţelor,
Mihai Aristotel Ungureanu,
secretar de stat


ANEXA 1

REGULAMENT
pentru organizarea şi funcţionarea Arhivei Electronice de Garanţii Reale Mobiliare

CAP. 1
Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Arhiva Electronica de Garanţii Reale Mobiliare, denumita în continuare arhiva, reprezintã o baza de date la nivel naţional, care asigura înscrierea şi accesul la informaţiile înscrise cu privire la avizele de garanţie.
(2) Creditorul garantat care, în scopul obţinerii unui rang de prioritate, doreşte sa facã publica existenta unei garanţii reale asupra unui bun, potrivit dispoziţiilor titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 privind unele mãsuri pentru accelerarea reformei economice, trebuie sa depunã un aviz de garanţie la un operator/agent autorizat al arhivei, cu plata tarifului corespunzãtor stabilit de acel operator.
(3) Creditorul care doreşte sa stinga, sa prelungeascã sau sa modifice avizul de constituire a garanţiei, sa reducã garanţia la o parte din bunurile afectate iniţial ori sa cesioneze creanta garantatã trebuie sa înscrie un aviz modificator potrivit normelor stabilite prin prezentul regulament, în care sa menţioneze numãrul de înregistrare a avizului de constituire a garanţiei.
(4) Privilegiile, hotãrârile judecãtoreşti definitive şi irevocabile, certificatele de depozit, precum şi obligaţiile de plata a impozitelor şi taxelor pot fi înscrise în arhiva pe baza unui aviz de garanţie.
ART. 2
(1) Numai operatorii autorizaţi şi agenţii autorizaţi ai acestora, persoane fizice sau juridice, au dreptul sa facã înscrieri în arhiva.
(2) Operatorii autorizaţi se constituie în Corpul operatorilor, persoana juridicã de utilitate publica, fãrã scop lucrativ, care îşi stabileşte organele de conducere şi funcţioneazã potrivit prezentului regulament şi statutului propriu.
(3) Corpul operatorilor va administra şi va asigura funcţionarea arhivei potrivit dispoziţiilor titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 , prezentului regulament, deciziilor Autoritãţii de Supraveghere, precum şi regulamentului intern de organizare şi funcţionare a Corpului operatorilor.
ART. 3
(1) Ministerul Justiţiei reprezintã Autoritatea de Supraveghere a arhivei.
(2) Autoritatea de Supraveghere concesioneaza serviciul de înscriere a avizelor de garanţie operatorilor privati şi controleazã modul de administrare şi de operare a arhivei.
ART. 4
(1) Informaţiile înscrise în arhiva sunt publice.
(2) Drepturile şi obligaţiile Corpului operatorilor, respectiv ale Autoritãţii de Supraveghere, cu privire la informaţiile înscrise în arhiva sunt limitate la operarea arhivei sau, dupã caz, la supravegherea acesteia, astfel cum sunt reglementate în prezentul regulament.
ART. 5
(1) Activitatea de înscriere este un serviciu public concesionat de Autoritatea de Supraveghere operatorilor, în condiţiile legii.
(2) Operatorii vor plati o redeventa stabilitã prin contractul de concesiune, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor.
ART. 6
(1) În înţelesul prezentului regulament, prin creditor se înţelege, dacã nu se prevede altfel, creditorul garantat, locatorul/finantatorul, depozitarul mãrfii, consignatarul sau cesionarul.
(2) Prin debitor se înţelege, dacã nu se prevede altfel, orice persoana care a constituit o garanţie realã mobiliarã, debitorul care poseda un bun asupra cãruia poarta un privilegiu, locatarul, cedentul, consignantul sau titularul unui warrant.
(3) Prin solicitant se înţelege orice persoana interesatã care cere efectuarea unei înscrieri în arhiva.
(4) Prin cesiune de garanţie se înţelege cesiunea garanţiei ca efect accesoriu al cesiunii unei creanţe a carei executare este asigurata de garanţia respectiva.
ART. 7
În înţelesul prezentului regulament, prin formular de aviz de garanţie se înţelege, dupã caz:
a) avizul de constituire a garanţiei, denumit în continuare aviz de garanţie iniţial;
b) avizul modificator al avizului de garanţie iniţial, vizând descrierea bunului în garanţie, numele/denumirea debitorului, respectiv al creditorului, precum şi rectificarea oricãrei erori materiale survenite;
c) avizul de cesiune a creanţei;
d) avizul de reducere a garanţiei la o parte din bunurile afectate acesteia prin avizul de garanţie iniţial;
e) avizul de prelungire a avizului de garanţie iniţial;
f) avizul de stingere a avizului de garanţie iniţial datoritã executãrii obligaţiei garantate ori renunţãrii creditorului la intreaga garanţie;
g) avizul de nulitate datoritã anulãrii sau constatãrii nulitãţii contractului de garanţie;
h) avizul de înscriere a intentiei de constituire a unui aviz de garanţie.
ART. 8
Formularul de aviz de garanţie este un înscris întocmit sau transmis pe suport de hârtie sau electronic.
ART. 9
(1) Avizul de garanţie iniţial se identifica printr-un element singular (care include, în mod obligatoriu, un numãr de înregistrare) atribuit de cãtre arhiva. Numãrul de înregistrare va fi format dintr-un numãr de înscriere serial, urmat de cifrele anului în care se efectueazã înscrierea.
(2) Numãrul de înregistrare stabileşte ordinea de prioritate a garanţiei.

CAP. 2
Despre operatori
ART. 10
Autoritatea de Supraveghere va acorda autorizaţia de operator oricãrei persoane care îndeplineşte condiţiile prevãzute în acest capitol.
ART. 11
(1) Persoana care doreşte sa obţinã autorizaţia de operator va inainta Autoritãţii de Supraveghere urmãtoarele documente:
a) persoana fizica:
1. o cerere cãtre Autoritatea de Supraveghere, prin care îşi manifesta intenţia de a deveni operator al arhivei, care va cuprinde: numele şi prenumele, adresa şi codul numeric personal;
2. certificatul de cazier judiciar emis de cãtre organele de poliţie;
3. un certificat de bonitate emis de o banca;
b) persoana juridicã:
1. o cerere cãtre Autoritatea de Supraveghere, semnatã de cãtre persoanele care, potrivit actelor constitutive, au calitatea de a le reprezenta, prin care îşi manifesta intenţia de a deveni operator al arhivei, care va cuprinde: denumirea, sediul, numãrul sub care este înregistratã la registrul comerţului, numele şi prenumele, adresa şi codul numeric personal ale persoanelor împuternicite sa o reprezinte, precum şi numele directorului de arhiva care o va reprezenta în fata Corpului operatorilor;
2. o copie certificatã de pe actul constitutiv de la registrul comerţului;
3. un certificat de bonitate emis de o banca atât pentru persoana juridicã, cat şi pentru fiecare persoana imputernicita sa o reprezinte, precum şi pentru directorul de arhiva desemnat de aceasta; în ipoteza în care operatorul este o banca, certificatul de bonitate trebuie emis de o alta banca;
4. un certificat de cazier judiciar pentru directorul de arhiva şi pentru orice alta persoana fizica imputernicita sa o reprezinte în mod legal.
(2) Persoanele fizice sau juridice strãine vor desemna un director de arhiva în România şi vor furniza datele referitoare la acesta, prevãzute la alin. (1) lit. b).
(3) Persoanele fizice sau juridice vor ataşa la cerere aprobarea organului competent pentru desfãşurarea unei astfel de activitãţi, dacã pentru exercitarea unei activitãţi de asemenea natura exista obligaţia obţinerii unei astfel de aprobãri.
(4) În termen de 30 de zile de la depunerea acestor documente Autoritatea de Supraveghere va aproba sau va respinge solicitarea de obţinere a autorizaţiei de operator în cadrul Corpului operatorilor, pe baza sistemului de punctaj prevãzut la art. 15, şi va încheia contractul de concesiune cu solicitantul respectiv.
(5) De la data încheierii contractului de concesiune operatorul va avea toate drepturile şi obligaţiile prevãzute la titlul VI din <>Legea nr. 99/1999 , de prezentul regulament şi de regulamentul intern de organizare şi funcţionare a Corpului operatorilor.
(6) Contractele se încheie pe o perioada de 5 ani. Acestea vor inceta însã în cazul denunţãrii înainte de împlinirea termenului.
ART. 12
Rãspunderea operatorilor sau, dupã caz, a Corpului operatorilor cu privire la exercitarea atribuţiilor privind înscrierile avizelor de garanţie în arhiva, respectiv operarea şi administrarea arhivei, în modul prevãzut de prezentul regulament, se va aprecia în abstracto, în condiţiile prevãzute de art. 1.080 alin. 1 din Codul civil.
ART. 13
(1) Operatorii vor suporta cheltuielile comune ale arhivei, efectuate de cãtre Corpul operatorilor, cum ar fi: operarea şi întreţinerea arhivei, amortizarea costurilor de creare a arhivei, închirierea sau cumpãrarea serverelor şi a echipamentelor arhivei, contractarea de servicii, angajarea personalului arhivei şi constituirea unui fond de rulment.
(2) Fondul de rulment va fi stabilit cu aprobarea auditorului agreat de Corpul operatorilor şi va fi constituit dintr-o contribuţie plãtitã de fiecare operator, care va trebui sa acopere cheltuielile de înlocuire a oricãrui echipament al arhivei şi cheltuielile curente pe urmãtoarele 6 luni de activitate.
ART. 14
(1) Contractul de concesiune va prevedea plata unei redevenţe care sa acopere, în primii 5 ani de la începerea functionarii arhivei, şi amortizarea costurilor prilejuite de înfiinţarea arhivei. Va fi stabilit şi modul de plata a redeventei, scop în care autoritatea de Supraveghere va emite instrucţiuni.
(2) Autoritatea de Supraveghere va stabili nivelul redeventei ca procent din tariful perceput de cãtre operator şi agenţii autorizaţi ai acestuia pentru fiecare operaţiune de înscriere.
ART. 15
(1) Autoritatea de Supraveghere va încheia contractele de concesiune cu operatorii pe baza de licitaţie publica. Autoritatea de Supraveghere va organiza astfel de licitaţii cel puţin o data pe an. Prima licitaţie publica va fi organizatã în termen de maximum un an de la data intrãrii în vigoare a prevederilor titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 şi va utiliza urmãtorul sistem de punctaj:
a) gradul de rãspândire în teritoriu a solicitantului şi existenta unor resurse financiare suficiente pentru exercitarea activitãţii de operator - maximum 20 de puncte;
b) numãrul de birouri teritoriale care vor primi avize de garanţie, în vederea înscrierii în arhiva - maximum 30 de puncte;
c) existenta unei indemnizaţii de asigurare sau a garanţiei oferite pentru rãspundere profesionalã, superioarã nivelului minim stabilit de prezentul regulament - maximum 10 puncte;
d) numãrul de ani în activitate - maximum 10 puncte;
e) oferirea de servicii pentru publicul larg - maximum 10 puncte;
f) capacitatea de a crea facilitãţi pentru accesul liber al publicului la informaţiile conţinute de arhiva - maximum 10 puncte;
g) capacitatea de a asigura accesul la arhiva prin tehnologii noi - maximum 10 puncte.
(2) Autorizaţia va fi acordatã oricãrui solicitant care obţine minimum 70 de puncte.
(3) Pentru urmãtoarele licitaţii Autoritatea de Supraveghere va putea modifica prin ordin sistemul de punctaj de mai sus.
ART. 16
(1) Fiecare operator va face publice pe pagina de web a arhivei datele de identificare prezentate Autoritãţii de Supraveghere. Vor fi fãcute publice, totodatã, urmãtoarele informaţii:
a) adresa sediului principal şi a birourilor de publicitate, respectiv a domiciliului;
b) adresa la care operatorul confirma primirea corespondentei;
c) adresa poştalã;
d) numãrul de telefon al sediului principal;
e) numãrul de telefon şi fax, pentru furnizarea de informaţii referitoare la înscrierea avizelor de garanţie;
f) numãrul de telefon pentru transmiterea formularelor de aviz de garanţie prin fax sau prin metoda dial-up, dacã operatorul accepta transmiterea prin aceste modalitãţi;
g) numãrul de telefon pentru comunicarea informaţiilor sau a altor documente decât avizele de garanţie.
(2) Adresa trebuie sa cuprindã:
a) adresa sediului central;
b) adresa pentru curieri;
c) adresa poştalã.
(3) Numãrul de telefon trebuie sa cuprindã:
a) numãrul de telefon al biroului central;
b) numãrul de telefon pentru comunicarea informaţiilor referitoare la înscrierea avizului de garanţie;
c) numãrul de telefon pentru transmiterea înregistrãrilor;
d) numãrul de telefon pentru comunicarea altor informaţii decât înscrierile;
e) pagina de acces pe Internet sau numãrul de telefon la care operatorul poate oferi servicii on-line.
ART. 17
(1) Operatorii trebuie sa garanteze profesional impotriva eventualelor prejudicii rezultând din înscrierea necorespunzãtoare a avizelor de garanţie.
(2) Asigurarea se realizeazã fie prin subscrierea unei poliţe de asigurare la o societate de asigurãri, fie prin intermediul unei scrisori de garanţie din partea unei instituţii financiare de specialitate.
(3) În cazul în care operatorul este o instituţie financiarã, scrisoarea de garanţie va proveni de la o alta instituţie financiarã.
(4) Polita de asigurare trebuie sa acopere cel puţin perioada în care operatorului îi poate fi angajata rãspunderea civilã.
(5) Indemnizaţia de asigurare sau garanţia va reprezenta echivalentul în lei al sumei de cel puţin 5.000 euro pentru fiecare transa de 50 de înscrieri şi va trebui sa fie plãtitã în maximum 30 de zile de la data obţinerii autorizaţiei. Pana la aceasta data operatorul nu va putea efectua operaţiuni de înscriere.
(6) Neîndeplinirea obligaţiei prevãzute la alineatul precedent conduce la rezilierea de drept a contractului de concesiune.
(7) Dacã operatorul doreşte sa efectueze înscrieri peste numãrul de înscrieri pentru care exista garanţie, acesta trebuie sa depunã o garanţie suplimentarã corespunzãtoare înainte de a proceda la efectuarea de înscrieri suplimentare.
(8) Autoritatea de Supraveghere va monitoriza numãrul inscrierilor efectuate de fiecare operator, comunicându-i acestuia, prin intermediul arhivei, instiintari periodice cu privire la numãrul de înscrieri rãmase acoperite de garanţie. Dupã efectuarea ultimei înscrieri acoperite de garanţie, accesul operatorului la arhiva pentru operarea de înscrieri se va bloca automat, dacã nu s-a depus garanţia suplimentarã. Accesul se va debloca de îndatã ce operatorul va înştiinţa Autoritatea de Supraveghere despre depunerea garanţiei suplimentare, fãcând dovada în acest sens.
ART. 18
Prejudiciile cauzate prin activitatea de înscriere desfasurata de operator potrivit <>Legii nr. 99/1999 şi prezentului regulament, inclusiv cele care fac obiectul rãspunderii civile rezultând din sãvârşirea unei fapte penale sau a unei contravenţii, vor fi acoperite cu indemnizaţia de asigurare sau cu scrisoarea de garanţie. În cazul neacoperirii întregului prejudiciu, vor fi aplicabile regulile dreptului comun referitoare la rãspunderea civilã.

CAP. 3
Despre agenţii autorizaţi
ART. 19
În înţelesul prezentului regulament agentul autorizat este orice persoana care acţioneazã în numele şi pe seama unui operator şi care poate inregistra direct în arhiva avizele de garanţie.
ART. 20
(1) Orice operator din cadrul Corpului operatorilor poate, pe propria rãspundere, sa autorizeze alte persoane, denumite în continuare agenţi autorizaţi, pentru efectuarea de înscrieri în arhiva.
(2) Operatorii rãspund pentru prejudiciile cauzate de agenţii lor autorizaţi în exerciţiul funcţiilor încredinţate. Raporturile dintre operatori şi agenţii autorizaţi se stabilesc prin contract.
ART. 21
(1) În termen de 24 de ore de la autorizarea unui agent operatorul va comunica Autoritãţii de Supraveghere urmãtoarele informaţii cu privire la agentul autorizat:
a) numele/denumirea şi domiciliul/sediul social;
b) numãrul de telefon;
c) în cazul în care agentul este persoana juridicã, numele şi prenumele, precum şi adresa persoanei împuternicite sa o reprezinte.
(2) Dacã agentul autorizat schimba oricare dintre elementele menţionate mai sus, operatorul va notifica de îndatã aceasta schimbare Autoritãţii de Supraveghere, sub sancţiunea repararii prejudiciilor cauzate ca urmare a neîndeplinirii acestei obligaţii.
(3) Orice comunicare cãtre agenţii autorizaţi se va face pe numele/denumirea şi la adresa/sediul acestora, astfel cum figureazã la Autoritatea de Supraveghere, sub sancţiunea nulitãţii.

CAP. 4
Autoritatea de Supraveghere
ART. 22
(1) Autoritatea de Supraveghere va controla activitatea Corpului operatorilor, a operatorilor şi a agenţilor autorizaţi, precum şi funcţionarea arhivei, în scopul asigurãrii respectãrii dispoziţiilor titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 şi ale prezentului regulament.
(2) În acest scop, Autoritatea de Supraveghere va putea:
a) sa emita deciziile pe care le considera necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului regulament. Toate deciziile sunt obligatorii pentru Corpul operatorilor, operatori, agenţii autorizaţi şi pentru public;
b) sa aplice amenzi Corpului operatorilor, operatorilor şi agenţilor autorizaţi, ca urmare a sãvârşirii de cãtre aceştia a contravenţiilor prevãzute la art. 90 şi 91 din prezentul regulament;
c) sa efectueze înscrieri de avize de garanţie la arhiva, în scopul aplicãrii prevederilor legale privind garanţiile reale, în toate perioadele în care nu exista operatori autorizaţi sau atunci când operatorii existenţi nu pot face fata cererii de înscrieri şi când aceasta conduce la o întârziere mai mare de 3 zile în efectuarea inscrierilor de cãtre operatori. În aceste situaţii, în termen de cel mult 60 de zile, Autoritatea de Supraveghere va organiza o licitaţie publica şi va încheia un numãr suficient de contracte de concesiune pentru a rãspunde volumului mãrit de cereri de înscriere;
d) sa suspende sau sa revoce dreptul unui operator sau al unui agent autorizat de a efectua înscrieri în arhiva, în cazul în care constata ca acesta a încãlcat în mod repetat dispoziţiile titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 , ale prezentului regulament, precum şi ale deciziilor sale.
(3) În cazul în care operatorii sau agenţii autorizaţi ai acestora incalca dispoziţiile legale sau în cazul în care un operator înceteazã, din orice cauza, sa mai efectueze înscrieri, Autoritatea de Supraveghere va putea:
a) sa ridice orice document în care se evidenţiazã operaţiunile de înscriere în arhiva, sa preia controlul şi sa solicite organelor abilitate verificarea financiar-contabila a biroului sau birourilor în cauza;
b) sa solicite operatorului şi personalului acestuia orice document sau informaţie pe care o considera necesarã.
ART. 23
(1) Decizia Autoritãţii de Supraveghere de reziliere a contractului de concesiune va fi publicatã pe pagina de web a arhivei şi într-un ziar de rãspândire nationala şi va produce efecte la 40 de zile de la publicarea sa în pagina de web.
(2) Decizia va preciza momentul la care dreptul operatorului şi al agenţilor sãi autorizaţi de a efectua înscrieri a fost sau urmeazã sa fie revocat.
(3) În termen de 10 zile de la publicarea respectivei decizii în pagina de web a arhivei Autoritatea de Supraveghere va notifica rezilierea contractului tuturor agenţilor autorizaţi ai operatorului în cauza.
ART. 24
Autoritatea de Supraveghere îşi va face publice pe pagina de web a arhivei adresa poştalã şi electronica (e-mail) şi numãrul de fax, precum şi numele, funcţia şi atribuţiile personalului sau de specialitate.
ART. 25
Autoritatea de Supraveghere va verifica toate plângerile impotriva operatorilor şi agenţilor autorizaţi, va întocmi rapoarte pe care le va aduce la cunostinta Consiliului Corpului operatorilor şi va dispune mãsurile corespunzãtoare pentru îndreptarea situaţiei.
ART. 26
(1) Autoritatea de Supraveghere va verifica dacã tarifele percepute pentru înscrierea avizelor de garanţie în arhiva sunt stabilite pe baza liberei concurente şi va sesiza Consiliul Concurentei, respectiv Oficiul Concurentei, cu privire la orice fapte de concurenta neloialã constatate, în vederea aplicãrii dispoziţiilor <>Legii concurentei nr. 21/1996 .
(2) Atunci când exista probe suficiente cu privire la practicile menţionate mai sus, Autoritatea de Supraveghere va putea suspenda, respectiv revoca, dreptul de a înscrie avize de garanţie.
(3) Mãsurile prevãzute la alin. (2) îşi vor produce efectele pana la soluţionarea definitiva a cauzei, potrivit dispoziţiilor <>Legii concurentei nr. 21/1996 . Dupã acest moment Autoritatea de Supraveghere va dispune mãsuri în concordanta cu hotãrârea Consiliului Concurentei, respectiv a instanţei judecãtoreşti.
(4) Operatorii pot angaja discuţii cu privire la strategia de stabilire a nivelului contribuţiilor percepute de Corpul operatorilor pentru cheltuielile comune efectuate de acesta.
ART. 27
Autoritatea de Supraveghere, în temeiul competentelor sale de supraveghere şi de reglementare, va asigura, în condiţiile <>art. 54 alin. (2) din titlul VI din Legea nr. 99/1999 , accesul direct şi gratuit al publicului la citirea şi copierea informaţiilor înscrise în arhiva, fãrã a stabili alte reguli cu privire la accesul şi la obţinerea informaţiilor din arhiva.

CAP. 5
Efectuarea inscrierilor în arhiva
ART. 28
(1) Corpul operatorilor va lua mãsurile organizatorice care sa asigure acceptarea formularelor de avize de garanţie şi accesul la informaţiile din arhiva în cel puţin doua puncte de acces pentru public în fiecare judeţ. Operatorul care asigura acest serviciu va pune la dispoziţie publicului prezentul regulament, precum şi copii de pe instrucţiunile arhivei privind modalitãţile de acces public la informaţiile din arhiva. Pe aceasta baza operatorul care presteazã acest serviciu poate percepe onorarii pentru operarea de înscrieri, precum şi pentru serviciile de cãutare a informaţiilor în arhiva.
(2) Operatorii vor putea accepta cererile de înscriere în arhiva a avizelor de garanţie, formulate de toţi solicitantii sau numai de cãtre anumite categorii de solicitanti, potrivit strategiilor comerciale ale fiecãrui operator.
ART. 29
(1) Operatorul va înscrie datele din formularul de aviz de garanţie în sistemul de administrare a informaţiilor, prin redarea fidela a conţinutului formularului primit.
(2) Operatorul va putea amana sau refuza înscrierea unui formular de aviz de garanţie, atunci când constata ca acesta este incomplet ori ilizibil sau din alte motive, cum ar fi imposibilitatea sistemului de administrare a informatiei de a citi datele trimise cãtre arhiva. În acest caz, el va comunica solicitantului, în termen de 5 zile lucrãtoare, aceasta mãsura şi motivele care au stat la baza adoptãrii ei.
(3) Înscrierea avizelor de garanţie constituie o simpla activitate administrativã. Personalul operatorilor şi agenţii autorizaţi nu vor verifica corectitudinea informaţiilor din avizul de garanţie, concordanta dintre avizul de garanţie şi faptele juridice care stau la baza acestuia sau valabilitatea acestor fapte juridice.
ART. 30
Fiecare operator îşi poate stabili propriile proceduri pentru primirea solicitãrilor de înscriere a avizelor de garanţie, metodele de plata pentru serviciile prestate, formatul formularelor de aviz de garanţie, precum şi diferite metode de comunicare, cum ar fi: documente pe suport de hârtie, transmisii computerizate, transmisii prin Internet, fax sau prin orice alta modalitate.

CAP. 6
Formularul de aviz de garanţie
ART. 31
(1) Înscrierile introduse în arhiva vor respecta formularul avizului de garanţie, completat în limba romana, astfel cum acesta este prezentat în anexele nr. 1 şi 2, pe suport de hârtie sau electronic.
(2) Pentru înscrierea intentiei de constituire a unui aviz de garanţie, pãrţile vor folosi formularul nr. 1 de aviz de garanţie prezentat în anexa nr. 1, precum şi formularul nr. 1 de aviz de garanţie adiţional prezentat în anexa nr. 2, iar pentru înscrierea unui aviz de anulare, stingere, prelungire sau modificare a unui aviz de garanţie înscris anterior ori de cesiune a creanţei, formularul nr. 2 de aviz de garanţie modificator prezentat în anexa nr. 3, precum şi formularul nr. 2 de aviz de garanţie modificator adiţional prezentat în anexa nr. 4.
ART. 32
Pãrţile care nu au încheiat încã un contract de garanţie pot sa înregistreze intenţia de constituire a garanţiei, în condiţiile prevãzute la art. 34. Înscrierea respectiva îşi menţine valabilitatea timp de doua luni. Partea interesatã va trebui sa înscrie un aviz de garanţie iniţial înaintea expirãrii celor doua luni, sub sancţiunea pierderii rangului de prioritate.
ART. 33
Autoritatea de Supraveghere poate revizui, prin decizie, formularele de avize de garanţie şi instrucţiunile, atunci când considera necesar, în limitele dispoziţiilor titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 .
ART. 34
(1) Toate avizele de garanţie expira dupã trecerea unui termen de 5 ani de la data înscrierii, cu excepţia cazului în care o prelungire a avizului de garanţie este înscrisã înainte de expirare.
(2) În cazul înregistrãrii unei intentii de constituire a garanţiei sunt aplicabile prevederile art. 36.
(3) Termenele stabilite mai sus se împlinesc în ziua anului sau a lunii corespunzãtoare zilei de începere.
(4) Termenul care, începând la data de 29, 30 sau 31 a lunii, se sfârşeşte într-o luna care nu are o asemenea zi se va socoti împlinit în ultima zi a lunii respective.
(5) În cazul în care termenul se împlineşte într-o zi de sãrbãtoare legalã sau nelucrãtoare ori în ziua când activitatea arhivei este întreruptã, în condiţiile art. 46 alin. (2), avizul de prelungire poate fi înscris pana la sfârşitul proximei zile în care se reia activitatea.
ART. 35
(1) Operatorii sunt obligaţi sa pãstreze avizul de garanţie expirat, precum şi datele privind numele şi prenumele, adresa şi numãrul de telefon ale persoanelor fizice care au solicitat înscrierea avizelor de garanţie, în condiţiile <>Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996 .
(2) Dacã înscrierea avizului de garanţie este cerutã de o persoana juridicã, operatorul trebuie sa obţinã denumirea completa şi adresa acesteia, precum şi numele, prenumele şi adresa persoanei fizice care a solicitat înscrierea în numele persoanei juridice.
ART. 36
(1) Înscrierea unui aviz de garanţie în arhiva poate fi solicitatã numai de cãtre persoane care au un interes în legatura cu aceasta înscriere.
(2) Persoanele care au un interes de a înscrie un formular de aviz de garanţie iniţial pot fi: creditorul garantat, debitorul, agenţii autorizaţi şi împuterniciţii lor.
(3) La primirea formularului de aviz de garanţie operatorul este obligat sa verifice dacã solicitantul este persoana interesatã. În acest scop operatorul poate efectua orice verificare pe care o considera necesarã.
(4) Operatorii sunt rãspunzãtori pentru orice prejudiciu cauzat de neglijenţa lor în cursul acestor verificãri.
ART. 37
Persoana care solicita efectuarea înscrierii unui aviz de garanţie, inclusiv împuternicitul persoanei juridice, rãspunde personal pentru orice prejudiciu cauzat de furnizarea necorespunzãtoare a informaţiilor în formularul de aviz de garanţie.

CAP. 7
Tarifele percepute de operatori pentru operaţiunea de înscriere
ART. 38
(1) Operatorii îşi pot stabili nivelul tarifelor pentru operaţiunile de înscriere în baza de date a arhivei, cu respectarea prevederilor <>Legii concurentei nr. 21/1996 .
(2) Operatorii pot percepe tarife cu niveluri diferite pentru zone geografice diferite sau pentru serviciile prestate în regim de urgenta, înscrierile prin Internet sau on-line, potrivit propriilor strategii comerciale, cu respectarea dispoziţiilor legale.
ART. 39
Fiecare operator poate sa stabileascã modul de plata a tarifelor de cãtre solicitanti, cum ar fi:
a) transferul electronic de bani;
b) cãrţi de debit emise de instituţii financiare autorizate;
c) cãrţi de credit emise de instituţii financiare autorizate.
ART. 40
Orice plângere a solicitanţilor în legatura cu tarifele pentru serviciile de înscriere prestate va fi depusa la Autoritatea de Supraveghere, respectând îndrumãrile afişate pe pagina de web a arhivei.
ART. 41
În completarea sau în locul sistemului bazat pe suport de hârtie operatorul poate sa utilizeze practicile şi procedurile pe care le considera necesare pentru a primi, a procesa, a actualiza, a cauta, a transmite înscrierile avizelor de garanţie şi ale altor informaţii, precum şi pentru a permite accesul de la distanta la acestea, pe cale electronica, optica şi prin alte tehnologii.

CAP. 8
Înscrierea avizelor de garanţie
ART. 42
Operatorul rãspunde pentru introducerea în arhiva a informaţiilor asa cum au fost ele furnizate de cãtre solicitant.
ART. 43
(1) Documentele pot fi remise pentru a fi înscrise oricãrui operator la alegerea solicitantului, prin orice metode agreate de acest operator, cum ar fi:
a) personal, prin curier sau prin serviciile poştale la adresa comunicatã de cãtre operator Autoritãţii de Supraveghere;
b) transfer electronic de date (TED); un operator poate primi documente transmise electronic prin utilizarea transmisiei standard ANSI X 12 154 (American Naţional Standards Institute), asa cum este ea descrisã în cap. XIV al prezentului regulament (referitor la documentele TED);
c) e-mail;
d) fax;
e) metoda dial-up.
(2) Momentul înscrierii unui document remis prin aceste metode este momentul în care sistemul bazei de date al arhivei analizeazã transmisia respectiva şi determina ca toate elementele necesare transmisiei au fost primite în formatul corespunzãtor şi pot fi citite.
ART. 44
În interval de 24 de ore de la înscrierea avizului de garanţie fiecare persoana interesatã care a solicitat înscrierea este obligatã sa îi trimitã fiecãrui debitor sau/şi, dupã caz, creditorului o copie de pe formularul de aviz de garanţie înscris în arhiva. În caz de litigiu, proba comunicãrii incumba solicitantului.

CAP. 9
Accesul liber şi direct al oricãrei persoane la arhiva
ART. 45
(1) Arhiva trebuie sa asigure accesul publicului în vederea citirii, cautarii şi copierii informaţiilor cel puţin prin Internet.
(2) Autoritatea de Supraveghere va putea solicita operatorilor mijloace suplimentare pentru asigurarea accesului publicului, dacã condiţiile tehnice o vor permite. Autoritatea de Supraveghere va putea autoriza Corpul operatorilor sa înlocuiascã orice metoda de acces care este depãşitã.
ART. 46
(1) Programul de funcţionare a arhivei pentru înregistrãri se va desfasura cel puţin între orele 7,00 şi 21,00, de luni pana vineri, cu excepţia sarbatorilor legale.
(2) Arhiva trebuie sa fie deschisã pentru citirea informaţiilor timp de 7 zile pe saptamana, 24 de ore pe zi, cu excepţia intreruperilor necesare pentru întreţinerea echipamentelor şi schimbarea software. Perioadele de întrerupere nu trebuie sa insumeze mai mult de 5% din timpul de funcţionare lunar.
(3) În cazul în care încãrcarea unui volum mare de date creeazã disfunctionalitati ale sistemului, Corpul operatorilor poate impune încãrcarea volumelor mari de date în intervalele de timp mai puţin solicitate, cum ar fi de la ora 21,00 la ora 7,00. Toate aceste restrictii trebuie sa fie afişate pe pagina de web a arhivei şi comunicate Autoritãţii de Supraveghere.
ART. 47
Orice persoana, inclusiv operatorii şi agenţii autorizati, poate presta, contra cost, servicii de cãutare şi de copiere de informaţii din baza de date a arhivei, cum ar fi:
a) cãutarea dupã numele debitorului, anul şi seria motorului autovehiculului, elementele de identificare a bunului imobil sau numele proprietarului bunului imobil respectiv ori numãrul avizului de garanţie;
b) cãutarea de date din sistemul de administrare a informaţiilor;
c) copii de pe mai multe înscrieri;
d) înregistrarea pe banda magnetica a unor înscrieri multiple;
e) documente TED.

CAP. 10
Corpul operatorilor
ART. 48
(1) Toţi operatorii autorizaţi de Autoritatea de Supraveghere fac parte din Corpul operatorilor de la data autorizãrii.
(2) Pana la organizarea primei licitaţii de acordare a autorizaţiilor de operator Corpul operatorilor va fi format din operatorii iniţiali.
(3) În termen de doua luni de la intrarea în vigoare a prezentului regulament va avea loc adunarea generalã a operatorilor iniţiali care vor constitui Corpul operatorilor. Corpul operatorilor va adopta statutul acestuia prin majoritate simpla.
ART. 49
(1) Corpul operatorilor îşi va desfasura activitatea potrivit urmãtoarelor principii:
a) operatorii vor contribui la acoperirea cheltuielilor comune, proporţional cu numãrul de înregistrãri pe care le efectueazã în arhiva. Nivelul contribuţiei va fi stabilit de Corpul operatorilor, astfel încât sa poatã asigura acoperirea cheltuielilor;
b) orice venituri suplimentare ale Corpului operatorilor vor fi alocate pentru acoperirea cheltuielilor necesare dezvoltãrii arhivei;
c) fiecare operator va avea un vot în adoptarea deciziilor Corpului operatorilor;
d) Corpul operatorilor îşi va desemna, prin majoritate simpla, comitetul sau director, denumit în continuare comitetul operatorilor, precum şi preşedintele acestuia şi le va stabili atribuţiile;
e) în sarcina comitetului operatorilor vor intra şi administrarea şi operarea arhivei, precum şi îndeplinirea oricãror acte necesare pentru realizarea acestor atribuţii;
f) membrii Corpului operatorilor sunt solidar rãspunzãtori pentru repararea prejudiciilor cauzate prin activitatea acestuia, precum şi pentru plata amenzilor contravenţionale cu care este sancţionat acesta;
g) adoptarea deciziilor se va realiza în prezenta majoritãţii simple a membrilor Corpului operatorilor.
(2) Statutul Corpului operatorilor, precum şi modificãrile acestuia nu vor putea aduce atingere principiilor enunţate mai sus.
(3) Corpul operatorilor va putea adopta reguli interne pentru administrarea şi operarea arhivei, cu respectarea titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 şi a prezentului regulament.
(4) Încetarea valabilitãţii autorizaţiei de operator, din orice motiv, atrage automat pierderea calitãţii de membru al Corpului operatorilor. Din acelaşi moment înceteazã şi obligaţia operatorului de a suporta cota-parte din contribuţia sa la cheltuielile comune.
ART. 50
Corpul operatorilor va prezenta anual Autoritãţii de supraveghere balanţa contabila şi bugetul de venituri şi cheltuieli, din care sa rezulte ca toate veniturile sale au fost folosite în scopul îndeplinirii obiectivelor sale.

CAP. 11
Sistemul de administrare a informatiei
ART. 51
Arhiva va folosi un sistem de administrare a informatiei şi o baza de date, computerizate, care sa corespundã normelor stabilite prin prezentul regulament. Acest sistem va permite stocarea, indexarea şi regasirea informaţiilor legate de înscrierea avizelor de garanţie.
ART. 52
Datele primare utilizate în sistemul informatic trebuie sa fie identificate şi stocate conform celor stabilite mai jos.
ART. 53
(1) Fiecare aviz de constituire a garanţiei va fi identificat pe baza unei informaţii unice atribuite de sistemul de administrare a informatiei. În sistemul de administrare a informatiei trebuie efectuatã o înscriere separatã pentru fiecare aviz de constituire a garanţiei şi toate informaţiile subsecvente cu privire la aceasta înscriere vor fi pãstrate în sistem. Înscrierea va fi identificata prin aceeaşi informaţie atribuitã de arhiva avizului de garanţie iniţial.
(2) Un document, altul decât un aviz de garanţie iniţial, va fi, de asemenea, identificat pe baza unei informaţii unice atribuite de sistemul de administrare a informatiei al arhivei. În sistemul de administrare a informatiei înregistrãrile tuturor documentelor diferite de avizul de garanţie iniţial trebuie sa fie legate de înscrierea avizului de garanţie iniţial cu care aceste documente au legatura.
(3) Arhiva va atribui câte o parola operatorilor, precum şi agenţilor autorizaţi, care va constitui elementul de identificare a operatorului sau a agentului autorizat care a operat înscrierea respectiva.
(4) Nici o înscriere, o data introdusã, nu va putea fi modificatã în nici un fel. Orice modificãri ale unei înscrieri iniţiale vor fi introduse prin înscrieri ulterioare, separate, care vor face referire la numãrul de înregistrare a înscrierii pe care o modifica.
ART. 54
Tipul de document de pe care sunt introduse datele trebuie sa fie identificat în sistemul de administrare a informatiei, în baza informaţiilor furnizate de solicitant.
ART. 55
(1) Data, ora şi minutul înscrierii documentelor trebuie sa fie stocate în sistemul de administrare a informatiei.
(2) Calcularea datei de expirare a unui aviz de garanţie iniţial trebuie sa se bazeze pe data de înscriere sau pe noua data de expirare indicatã de solicitant prin avizul de prelungire.
ART. 56
Numele/denumirea şi adresa/sediul debitorilor şi ale creditorilor trebuie sa fie transferate din documente în sistemul de administrare a informatiei, utilizându-se una sau mai multe intrari directe de date sau de tehnici de transmisie a datelor.
ART. 57
În sistemul de administrare a informatiei fiecare aviz de garanţie poate avea unul dintre urmãtoarele statute: activ, expirat, stins sau nul.
ART. 58
Numele/denumirea persoanelor fizice şi persoanelor juridice trebuie sa fie stocate în fisiere separate care includ numai numele şi prenumele persoanelor fizice, respectiv denumirea persoanelor juridice. Sunt stabilite câmpuri separate de introducere a datelor pentru primul prenume, al doilea prenume şi numele de familie ale persoanelor fizice, respectiv un singur camp pentru denumirea persoanei juridice.
ART. 59
Campurile numelor persoanelor fizice şi ale denumirilor persoanelor juridice din baza de date trebuie sa corespundã Standardului ANSI 154 pentru avize de garanţie. Solicitantii de înscrieri trebuie sa furnizeze numele sau denumirile complete în formularele lor; cu toate acestea, un nume sau o denumire care depãşeşte lungimea maxima admisã de standardul tehnic va fi introdusã, asa cum este prezentatã de cãtre solicitant, pana la limita maxima a câmpului unde se introduc datele. În nici un caz operatorul sau agentul autorizat care efectueazã înscrierea nu va face nici o abreviere suplimentarã a numelor sau a denumirilor care sunt mai mari decât dimensiunea câmpului atribuit.
ART. 60
În momentul înscrierii avizului de garanţie iniţial statutul pãrţilor şi statutul avizului de garanţie vor fi urmãtoarele:
a) statutul creditorului, astfel cum este prezentat în document, va fi activ, cu excepţia cazurilor în care documentul indica o cesiune, când creditorul cu statut activ va fi cesionarul;
b) debitorul indicat în document va avea statut activ;
c) statutul avizului de garanţie va fi activ pana la data expirãrii acestuia sau pana la alta data, potrivit celor prevãzute în prezentul regulament.
ART. 61
(1) Avizul modificator subscris doar de o parte din creditorii cu statut activ, respectiv doar de o parte din debitorii cu statut activ (în cazul unei modificãri prin care se adauga alte bunuri afectate garanţiei), va fi opozabil doar creditorilor, respectiv debitorilor care au subscris.
(2) Un aviz de garanţie care modifica numai descrierea bunului în garanţie sau adresa uneia sau unora dintre pãrţi nu afecteazã statutul activ sau inactiv al oricãrui debitor sau creditor.
ART. 62
Un aviz de garanţie modificator care schimba numele/denumirea debitorului nu are efect asupra statutului activ sau inactiv al oricãrui debitor sau creditor, urmând ca avizul de garanţie iniţial şi toate documentele care includ elemente de identificare a acestuia sa fie indexate incrucisat în sistemul de administrare a informatiei, în asa fel încât orice cãutare dupã vechiul nume/vechea denumire a debitorului ori dupã noul nume/noua denumire a debitorului sa conducã la avizul de garanţie iniţial şi la documentele legate de acesta. Acest aviz modificator afecteazã numai drepturile creditorilor garantaţi care îl subscriu.
ART. 63
(1) Un aviz modificator care schimba numele/denumirea creditorului nu va avea efect asupra statutului nici unui debitor. Avizul modificator menţionat mai sus va avea efect asupra statutului oricãrui creditor care a subscris avizul modificator, caz în care fostul nume/fosta denumire a creditorului va fi sters/stearsa din sistemul de administrare a informatiei şi va fi înlocuit/înlocuitã cu noul nume/noua denumire.
(2) Un aviz modificator care adauga un nou nume/o noua denumire de debitor nu va avea efect asupra statutului nici uneia dintre pãrţile din avizul de garanţie iniţial sau din avizul modificator. Noul debitor va fi adãugat însã pe avizul de garanţie ca un alt debitor cu statut activ. Aceasta adaugare va fi opozabilã numai creditorilor care au subscris avizul modificator.
(3) Un aviz modificator care adauga un nou nume/o noua denumire de creditor nu va avea efect asupra statutului nici uneia dintre pãrţi. Noul creditor va fi adãugat însã pe avizul de garanţie ca un alt creditor cu statut activ.
(4) Un aviz modificator care radiaza un debitor nu va avea efect asupra statutului nici uneia dintre pãrţile din avizul de garanţie.
(5) Un aviz modificator care radiaza un creditor nu va avea efect asupra statutului nici unei pãrţi din avizul de garanţie, cu excepţia creditorului radiat care a subscris avizul modificator menţionat mai sus, caz în care statutul creditorului radiat va fi considerat inactiv, cu condiţia ca acesta sa nu fie înscris ca ultimul creditor cu statut activ. Statutul ultimului creditor activ nu va putea fi inactivat.
ART. 64
Un aviz de cesiune a unei creanţe garantate cu bunurile înscrise în avizul de garanţie va fi opozabil tuturor pãrţilor menţionate în avizul de cesiune.
ART. 65
Avizul de cesiune nu va avea nici un efect asupra statutului activ al avizului de garanţie.
ART. 66
În momentul înscrierii unui aviz de cesiune creditorul cedent va dobândi statut inactiv, iar cesionarul va dobândi statut activ de creditor.
ART. 67
(1) Înscrierea în timp util a unui aviz de prelungire, de cãtre oricare dintre creditorii aflaţi în evidenta arhivei, pentru o perioada de 5 ani sau pentru alt termen prevãzut în avizul de prelungire, va fi opozabilã numai acelor creditori.
(2) Înscrierea unui aviz de prelungire nu va avea efect asupra statutului nici unui creditor sau debitor.
ART. 68
(1) Înscrierea unui aviz de stingere sau de nulitate va afecta numai statutul creditorului care a subscris respectivului aviz, care va deveni inactiv.
(2) Înscrierea avizului de stingere sau de nulitate nu va avea nici un efect asupra statutului debitorului.
ART. 69
(1) La data la care un aviz de garanţie expira statutul pãrţilor şi statutul avizului de garanţie vor rãmâne active, dacã cel puţin unul dintre creditorii cu statut activ a înscris în timp util un aviz de prelungire.
(2) În caz contrar, atât avizul de garanţie, cat şi pãrţile din avizul de garanţie vor dobândi statut inactiv.
ART. 70
Înscrierea unui aviz de reducere a bunului afectat garanţiei nu va avea nici un efect asupra statutului avizului de garanţie şi al creditorului din avizul de garanţie.

CAP. 12
Reglementãri tehnice
ART. 71
(1) Arhiva va fi organizatã ca o baza de date unica, uşor accesibila.
(2) Dacã arhiva utilizeazã mai multe computere pentru baza de date, acestea vor fi conectate într-o reţea, astfel încât arhiva sa opereze ca un sistem unic.
(3) Pentru stabilirea coordonatelor temporale ale înregistrãrilor arhiva va avea ca referinta una dintre sursele universal acceptate şi uşor accesibile prin Internet, cum ar fi Greenwich Mean Time.
(4) Arhiva trebuie sa utilizeze baze de date interconectate, de un tip care sa permitã oricui sa caute sau sa înscrie electronic şi sa facã sa devinã imediat efective înscrierile efectuate pentru întregul sistem. În acest caz directorul arhivei trebuie sa poatã administra o reţea de larga întindere.
ART. 72
Baza de date trebuie sa reflecte corect informaţia care a fost introdusã şi trebuie ţinuta la zi.
ART. 73
Înregistrãrile din baza de date a arhivei trebuie sa poatã fi regasite având drept criteriu toate campurile din formularul de înscriere. Arhiva trebuie sa punã la dispoziţie posibilitãţi de cãutare cu ajutorul unor expresii logice.
ART. 74
Programul de software al bazei de date trebuie sa atribuie o coordonata temporala fiecãrei înscrieri, care sa includã cel puţin ziua, ora şi minutul acesteia.
ART. 75
Accesul la arhiva trebuie sa se conformeze unui standard, astfel încât frecventa asteptarilor de peste 5 minute pentru conectare sa nu apara în mai mult de 5% din numãrul încercãrilor de conectare. Frecventa lipsei de acces la server nu trebuie sa depãşeascã 5% din totalul orelor de operare. Corpul operatorilor va întocmi statistici trimestriale vizând gradul de conformare a activitãţii arhivei cu standardul respectiv, pe care le va afişa pe pagina de web a arhivei şi le va raporta Autoritãţii de Supraveghere.
ART. 76
(1) Arhiva trebuie sa punã la dispoziţie publicului metode pentru obţinerea de copii de pe datele din sistemul de administrare a informatiei al arhivei. O lista cuprinzând elementele datelor din sistemul de administrare a informatiei şi descrierea înregistrãrilor vor fi disponibile pentru oricine, la cerere.
(2) Arhiva trebuie sa permitã obţinerea de extrase din sistemul de administrare a informatiei în formatul pe care îl indica Autoritatea de Supraveghere.
ART. 77
Autoritatea de Supraveghere trebuie sa furnizeze arhivei urmãtoarele informaţii care sa poatã fi cautate în baza de date:
a) toate informaţiile privitoare la operatori, înregistrate la Autoritatea de Supraveghere, mai ales cele referitoare la asigurarea pentru rãspundere;
b) amenzile şi avertismentele aplicate de Autoritatea de Supraveghere.
ART. 78
Toate sistemele de calcul ale arhivei şi toate echipamentele de rezerva ale bazei de date trebuie sa se afle într-o sala specialã, care va beneficia de o protecţie sporitã. Pentru toate datele din baza de date trebuie sa se creeze instantaneu o copie de rezerva cel puţin într-un al doilea dispozitiv de stocare. Copii de pe baza de date trebuie sa fie transmise Autoritãţii de Supraveghere cel puţin o data pe zi.
ART. 79
Sistemul computerizat intern on-line şi cel extern, cel de acces prin Internet, precum şi sistemul de acces direct trebuie sa aibã mai multe niveluri de parole de acces pentru asigurarea securitãţii. Accesul intern şi cel extern trebuie sa fie adaptate pentru a corespunde cerinţelor functionale. Pentru a preveni introducerea de date neautorizate se vor folosi dispozitive de protecţie (firewalls) de o calitate comparabila cu cea a sistemelor de vânzãri prin Internet.
ART. 80
Toate programele de software ale sistemului de administrare a informatiei trebuie sa se gãseascã într-un mediu de exploatare care sa nu fie accesibil proiectanţilor de asemenea tipuri de programe. Comitetul operatorilor va controla accesul la aceste medii, iar proiectantii de programe vor avea acces numai pentru citire. Atunci când sunt necesare modificãri în sistem trebuie sa fie luate urmãtoarele mãsuri:
a) proiectantul transfera programul în exploatare într-un mediu de dezvoltare separat;
b) este efectuatã modificarea care se va testa experimental în mediul de dezvoltare, care reprezintã o imagine funcţionalã a mediului de exploatare;
c) o data ce modificarea este definitivata şi se aproba aplicarea ei în mediul de exploatare, proiectantul completeazã un CCL (Change Control Log);
d) CCL este aprobat şi initiat de directorul de proiectare;
e) directorul de proiectare transfera CCL directorului de exploatare;
f) directorul de exploatare verifica CCL şi apoi le înainteazã administratorului de sistem;
g) administratorul de sistem verifica CCL şi copiaza modificãrile aprobate în mediul de exploatare;
h) CCL sunt înapoiate directorului de proiectare pentru a fi înregistrate în evidente.
ART. 81
Fişierele din baza de date a arhivei trebuie sa se gãseascã pe dispozitive de stocare în cadrul unui sistem computerizat cu sisteme de siguranta pe mai multe niveluri. Accesul trebuie restrictionat la exploatare şi la procesarea pe loturi. Accesul proiectanţilor de programe la fişierele aflate în exploatare este permis numai cu aprobarea directorului de proiectare. Copia de siguranta pe un al doilea dispozitiv de stocare de date va trebui sa se efectueze imediat dupã fiecare introducere de date.
ART. 82
În aplicarea reglementãrii sistemului de transfer electronic de date (TED) al documentelor termenii vor avea sensul de mai jos, cu excepţia cazurilor în care se prevede altfel:
a) TED înseamnã transferul electronic de date al avizelor de garanţie, al solicitãrilor de regasire a avizelor de garanţie, precum şi al rezultatelor cautarilor, conform metodei TED (Electronic Data Interchange);
b) document TED reprezintã un document transmis de solicitant operatorului sau agentului autorizat care efectueazã înscrierea, prin tehnici TED autorizate conform acestei reglementãri.
ART. 83
(1) Sistemul TED al arhivei va trebui sa devinã operational în decurs de un an de la începerea functionarii arhivei. Solicitantul poate utiliza transferul electronic de date cu autorizarea scrisã a operatorului, care îi va furniza toate informaţiile necesare, inclusiv cele referitoare la standardele utilizate de cãtre arhiva.
(2) Operatorul va autoriza un solicitant sa utilizeze TED în urmãtoarele condiţii:
a) solicitantul deţine un cont la dispoziţia operatorului pentru plata facturilor;
b) operatorul care face înscrierile stabileşte, dupã o verificare corespunzãtoare a transmisiilor conform specificatiilor sale, dacã solicitantul este capabil sa transmitã documentele TED într-un mod care sa îi permitã operatorului sa receptioneze, sa indexeze şi sa regaseasca documentele TED.
(3) Operatorul care face înscrierile va putea suspenda sau revoca unilateral autorizarea atunci când stabileşte ca transmisiile solicitantului sunt incompatibile cu sistemul TED de înscriere al arhivei.
ART. 84
Standardul ANSI X 12-154, asa cum a fost adoptat de Institutul de Standarde Naţionale Americane, va fi folosit ca format pentru transmisia electronica a avizelor de garanţie. Autoritatea de Supraveghere va comunica, la cererea solicitantului TED autorizat, ce versiuni ANSI X 12-154 sunt acceptabile şi folosite de arhiva în acel moment.
ART. 85
(1) Arhiva va publica un ghid detaliat privind utilizarea ANSI X 12-154 în sistemul de înregistrare al arhivei şi va furniza copii celor interesaţi.
(2) Ghidul va identifica versiunile ANSI X 12-154 care sunt folosite în mod curent de arhiva, precum şi tipurile de formulare de aviz de garanţie sau al rezultatelor cautarilor, care pot fi transmise în mod obişnuit prin TED.
(3) Ghidul va conţine şi modul de transmitere a tuturor informaţiilor cuprinse în avizul de garanţie, precum şi orice alta informaţie necesarã pentru îndeplinirea de cãtre arhiva a atribuţiilor sale stabilite la titlul VI din <>Legea nr. 99/1999 şi de prezentul regulament, cum ar fi: identificarea avizelor de garanţie, a debitorilor şi a creditorilor, informaţiile necesare pentru încasarea tarifelor şi descrierea bunului în garanţie.
(4) Modificãrile ghidului vor fi aduse la cunostinta fiecãrui solicitant TED autorizat cu cel puţin 30 de zile înainte de intrarea în vigoare a acestora.
ART. 86
(1) O înscriere transmisã arhivei, care nu poate fi cititã de echipamentul arhivei sau care nu conţine informaţiile cerute în ghidul de utilizare, într-un format acceptabil, va fi refuzatã. Arhiva va comunica, cel puţin o data pe zi, instiintari electronice solicitantului relevant cu privire la identificarea documentelor TED refuzate şi la codurile de eroare corespunzãtoare sau la explicatia refuzului, atunci când acest lucru este posibil.
(2) Totuşi înregistrãrile care nu pot fi citite pentru ca sunt neinteligibile ori se afla în pachete de date structurate necorespunzãtor sau care au fost primite de la persoane neautorizate pentru TED de cãtre un operator sau de cãtre arhiva nu vor primi o asemenea înştiinţare.
(3) Transmisiile care pot fi citite de echipamentul arhivei, primite de la transmitatori autorizaţi, vor primi confirmarea electronica de acceptare sau de respingere.
ART. 87
(1) În momentul acceptãrii unui document TED pentru înscriere arhiva va crea în mod automat un raport conţinând toate informaţiile referitoare la respectivul document, inclusiv toate informaţiile transmise de solicitant în vederea includerii în document, în modul indicat de ghidul de utilizare.
Informaţiile conţinute în raport vor fi înregistrate şi stocate prompt într-un mediu din arhiva.
(2) Arhiva va comunica, cel puţin o data pe zi, instiintari electronice cãtre solicitanti, care vor confirma acceptarea documentelor TED şi crearea acestei evidente.
ART. 88
Corpul operatorilor va transmite zilnic Autoritãţii de Supraveghere o copie de siguranta de pe baza de date şi va pãstra totodatã o copie-oglinda într-un server separat.
ART. 89
Autoritatea de Supraveghere va putea emite decizii de modificare a specificatiilor tehnice stabilite prin prezentul regulament, cu respectarea dispoziţiilor titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 .

CAP. 13
Contravenţii şi sancţiuni
ART. 90
(1) Constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amenda între 500.000 lei şi 1.000.000 lei fapta Corpului operatorilor, a operatorilor, respectiv a agenţilor autorizaţi, de a nu furniza, în termen de 30 de zile de la data primirii solicitãrii, informaţiile cerute de Autoritatea de Supraveghere sau rapoartele prevãzute de prezentul regulament.
(2) Operatorul este rãspunzãtor şi pentru orice prejudiciu cauzat ca urmare a sãvârşirii contravenţiei prevãzute la alin. (1).
ART. 91
(1) Constituie contravenţii, dacã nu sunt sãvârşite în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, sa constituie infracţiuni, urmãtoarele fapte:
a) falsificarea datelor din arhiva;
b) înscrierea avizelor de cãtre o parte neinteresata;
c) falsificarea informaţiilor extrase din arhiva, în vederea influentarii oricãrei decizii cu privire la un drept de garanţie;
d) distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a programelor de computer sau a echipamentelor arhivei.
(2) Faptele prevãzute la alin. (1) se sancţioneazã cu amenda cuprinsã între 500.000 lei şi 1.000.000 lei.
ART. 92
(1) Constatarea contravenţiilor prevãzute la art. 90 şi 91 şi aplicarea sancţiunilor se efectueazã de cãtre organele de specialitate ale Autoritãţii de Supraveghere.
(2) Prevederile <>art. 90 şi 91 se completeazã cu dispoziţiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor, cu modificãrile ulterioare.

CAP. 14
Dispoziţii tranzitorii şi finale
ART. 93
(1) Ministerul Justiţiei, în calitate de Autoritate de Supraveghere şi potrivit atribuţiilor cuprinse la <>art. 103 din titlul VI din Legea nr. 99/1999 , în prezentul regulament şi în celelalte dispoziţii ale legii menţionate, va putea acorda autorizaţii provizorii de operator pana la organizarea primei licitaţii publice.
(2) Autorizaţiile provizorii vor inceta la data organizãrii primei licitaţii publice.
(3) Operatorii iniţiali vor putea participa la prima licitaţie publica.
ART. 94
(1) În termen de 120 de zile de la crearea arhivei registrele de gajuri aflate la judecãtorii vor fi transferate în locurile şi în condiţiile ce se vor stabili de Autoritatea de Supraveghere, în vederea utilizãrii lor de cãtre arhiva. Arhiva va asigura accesul public complet şi liber la aceste informaţii.
(2) În condiţiile <>art. 102 alin. (3) din titlul VI din Legea nr. 99/1999 , creditorii care şi-au constituit garanţii reale, potrivit legii în vigoare la data constituirii, vor înscrie un aviz de garanţie realã la arhiva, împreunã cu o copie legalizatã de pe contractul de gaj şi un certificat de înregistrare, care sa conţinã data şi ora privind prioritatea înscrierii în acel registru. Aceasta data va fi menţionatã în avizul de garanţie, potrivit instrucţiunilor din formulare. Operatorii sunt obligaţi sa pãstreze copii de pe documentele de mai sus pana la stingerea dreptului de garanţie.
ART. 95
(1) ART. 7 alin. (1) şi anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 65/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 43 din 14 martie 1997, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica în sensul suplimentarii numãrului maxim de posturi aprobat pentru Ministerul Justiţiei cu 10 posturi.
(2) Prevederile alin. (1) se aplica în limita bugetului aprobat Ministerului Justiţiei, potrivit legii.
ART. 96
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul regulament.



ANEXA 1
--------
la regulament
-------------

FORMULARUL Nr. 1 DE AVIZ DE GARANŢIE


A. Numele şi numãrul de telefon ale celui care solicita înscrierea (optional) .................................................................... ......................................................................
B. A se comunica confirmarea cãtre:
........................................................................
........................................................................
(numele, prenumele şi adresa)
[Se completeazã numai de cãtre biroul de înscriere]:
Data înscrierii, ora, minutul şi secunda ...............................
Date de identificare a operatorului care efectueazã înscrierea .........
Date de identificare a agentului autorizat .............................
Respectati cu stricteţe instrucţiunile:
1. Numele/Denumirea complet(a) al/a debitorului (a se înscrie numele unui singur debitor [1a) sau 1b)], nu abreviati şi nu combinati numele)
1 a) Denumirea persoanei juridice ......................................
sau
1 b) Numele de familie al persoanei fizice .............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate)
........................................................................
Prenumele tatãlui ......................................................
Prenumele mamei ........................................................
1 c) Adresa ............................................................
Localitatea ............................................................
Judeţul/Sectorul .......................................................
Codul poştal ...........................................................
Ţara ...................................................................
1 d) Codul numeric personal ............................................
Informaţii suplimentare privind debitorul persoana juridicã:
1 e) Tipul persoanei juridice ..........................................
1 f) Locul constituirii persoanei juridice .............................
1 g) Numãrul de identificare a persoanei juridice, dacã exista
........................................................................
.................................. [] nu exista
1 h) codul fiscal ......................................................
2. Numele/Denumirea complet(a) al/a altui debitor, dacã exista (inscrieti numai numele unui debitor [2 a) sau 2 b)], nu abreviati şi nu combinati numele)
2 a) Denumirea persoanei juridice ......................................
sau
2 b) Numele de familie al persoanei fizice .............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate) ..........
Prenumele tatãlui ......................................................
Prenumele mamei ........................................................
2 c) Adresa ............................................................
Localitatea ............................................................
Judeţul/Sectorul .......................................................
Codul poştal ...........................................................
Ţara ...................................................................
2 d) Codul numeric personal ............................................
Informaţii suplimentare privind debitorul persoana juridicã:
2 e) Tipul persoanei juridice ..........................................
2 f) Locul constituirii persoanei juridice .............................
2 g) Numãrul de identificare a persoanei juridice, dacã exista .........
........................... [] nu exista
2 h) codul fiscal ......................................................
3. Numele/Denumirea creditorului [] sau
Numele/Denumirea cesionarului [] (inscrieti numele unei singure pãrţi garantate [3 a) sau 3 b)])
3 a) Denumirea persoanei juridice ......................................
sau
3 b) Numele de familie al persoanei fizice .............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate) ..........
Prenumele tatãlui ......................................................
Prenumele mamei ........................................................
3 c) Adresa ............................................................
Localitatea ............................................................
Judeţul/Sectorul .......................................................
Codul poştal ...........................................................
Ţara ...................................................................
3 d) Codul numeric personal ............................................
4. Acest aviz de garanţie priveşte urmãtorul bun în garanţie (pentru autovehicule se vor mentiona şi modelul, anul de fabricaţie, numãrul sasiului şi seria motorului):
....................................................................
....................................................................
....................................................................
....................................................................
5. Titulaturi alternative (dacã sunt necesare):
Locatar/Locator (finanţator): []
Consignatar/Consignant: []
Vânzãtor/Cumpãrãtor: []
Obligaţii agricole: []
Altele [] .............................................................
6. Avizul de garanţie priveşte bunuri mobile în garanţie accesorii bunurilor imobile, care cad sub incidenta titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 (dacã este cazul): [] atasati formularul adiţional

7. Solicit raport de verificare a debitorului (debitorilor) [optional] [onorariu suplimentar]:
Toţi debitorii [], debitorul 1 [], debitorul 2 []
8. Informaţii suplimentare cu privire la solicitant (optional) .........
........................................................................

ANEXA 2


la regulament
-------------

FORMULARUL Nr. 1 DE AVIZ DE GARANŢIE ADIŢIONAL

Respectati cu stricteţe instrucţiunile:

9. Numele/Denumirea complet(a) al/a primului debitor [1a) sau 1b)] înscris/a în avizul de garanţie iniţial ................................
.......................................................................
9 a) Denumirea persoanei juridice ......................................
sau
9 b) Numele de familie al persoanei fizice .............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate) ..........
Prenumele tatãlui ......................................................
Prenumele mamei ........................................................
9 c) Adresa ............................................................
Localitatea ............................................................
Judeţul/Sectorul .......................................................
Codul poştal ...........................................................
Ţara ...................................................................
9 d) Codul numeric personal ............................................
10. Alte informaţii pe care solicitantul doreşte sa le înscrie (optional)
........................................................................
........................................................................
[Se completeazã numai de biroul de înscriere]
Data, ora, minutul, secunda înscrierii .................................
Elemente de identificare a operatorului ................................
Elemente de identificare a agentului autorizat ........................

11. Numele/Denumirea complet(a) al/a unui codebitor [altul decât cel de la pct. 2 a) sau 2 b)] (Inscrieti un singur nume [11 a) sau 11 b)], nu prescurtati şi nu combinati numele.)
11 a) Denumirea persoanei juridice .....................................
sau
11 b) Numele de familie al persoanei fizice ............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate) ..........
Prenumele tatãlui ......................................................
Prenumele mamei ........................................................
11 c) Adresa ...........................................................
Localitatea ............................................................
Judeţul/Sectorul .......................................................
Codul poştal ...........................................................
Ţara ...................................................................
11 d) Codul numeric personal ...........................................
Informaţii suplimentare privind debitorul persoana juridicã:
11 e) Tipul persoanei juridice .........................................
11 f) Locul constituirii persoanei juridice ............................
11 g) Numãrul de identificare a persoanei juridice, dacã exista ................................. [] nu exista
11 h) codul fiscal .....................................................
12. Numele/Denumirea altui creditor: [] sau
Numele/Denumirea altui cedent: []
(Inscrieti numai numele unuia dintre creditorii garantaţi [12 a) sau 12 b)])
12 a) Denumirea persoanei juridice .....................................
sau
12 b) Numele de familie al persoanei fizice ............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate) ..........
Prenumele tatãlui ......................................................
Prenumele mamei ........................................................
12 c) Adresa ...........................................................
Localitatea ............................................................
Judeţul/Sectorul .......................................................
Codul poştal ...........................................................
Ţara ...................................................................
12 d) Codul numeric personal ...........................................
13. Prezentul aviz de garanţie priveşte:
. bunuri accesorii ale bunurilor imobile, care cad sub incidenta titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 : []
. padure care urmeazã a fi defrisata: [] sau
. minerale care urmeazã a fi extrase: []
14. Descrierea bunurilor imobile .......................................
15. Numele/Denumirea proprietarului bunurilor imobile descrise mai sus, aflat în evidenta registrului de publicitate imobiliarã [dacã debitorul nu este proprietarul bunurilor imobile]:
15 a) Denumirea persoanei juridice .....................................
sau
15 b) Numele de familie al persoanei fizice ............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate) ..........
Prenumele tatãlui ......................................................
Prenumele mamei ........................................................
15 c) Numele/Denumirea coproprietarului bunurilor imobile [] [dacã este cazul]
15 c) (i) Denumirea persoanei juridice .................................
sau
15 c) (ii) Numele de familie al persoanei fizice .......................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate) ..........
Prenumele tatãlui ......................................................
Prenumele mamei ........................................................
16. Descriere suplimentarã a bunului în garanţie .......................
.................................................... .
17. Bifati numai dacã este aplicabil
Numai înscrierea unei intentii: [] expira în doua luni de la înscriere; în legatura cu o operaţiune de finanţare publica: []


ANEXA 3
--------
la regulament
--------------

FORMULARUL Nr. 2 DE AVIZ DE GARANŢIE MODIFICATOR

Respectati cu stricteţe instrucţiunile:
A. Numele şi numãrul de telefon ale solicitantului [optional] ..........
........................................................................
B. A se trimite confirmarea cãtre ......................................
[spaţiu rezervat pentru completare de cãtre biroul de înscriere]:
Data, ora, minutul şi secunda înscrierii ...............................
Elemente de identificare a operatorului ................................
Elemente de identificare a agentului autorizat .........................
1 a) Numãrul de înregistrare a avizului de garanţie iniţial ............
........................................................................
1 b) Acest aviz de garanţie modificator priveşte bunuri în garanţie accesorii unor bunuri imobile, care cad sub incidenta titlului VI din <>Legea nr. 99/1999 : []
2. [] Stingerea efectelor avizului de garanţie: efectele avizului de garanţie iniţial, identificat mai sus, înceteazã cu privire la garanţia realã a creditorului care subscrie acest aviz de stingere.
3. [] Nulitatea: avizul de garanţie iniţial, identificat mai sus, este nul cu privire la garanţia realã a creditorului.
4. [] Prelungirea efectelor: efectele avizului de garanţie iniţial, identificat mai sus, referitoare la garanţia realã a creditorului garantat care subscrie acest aviz de prelungire, sunt prelungite pentru încã 5 ani de la data înscrierii avizului de prelungire, dacã pãrţile nu stipuleazã altfel.
Noul termen de expirare ...................., dacã este stipulat un termen mai mic de 5 ani.
5. [] Cesiunea creanţei: numele cesionarului se va înscrie la pct. 8 a) sau 8 b) şi adresa la pct. 8 c), iar numele cedentului la pct. 10.
6. Modificare (totalã sau parţialã). Aceasta modificare priveşte (bifati o singura casuta):
[] debitorul; sau
[] creditorul
De asemenea, bifati una dintre urmãtoarele 3 casute şi completati pct. 7 şi/sau 8 cu datele corespunzãtoare:
[] Schimbarea numelui/denumirii şi/sau a adresei: completati pct. 7 a) sau 7 b) cu numele care se schimba; de asemenea, completati pct. 8 a) sau 8 b) cu noul nume (dacã exista schimbare de nume) şi/sau cu noua adresa (dacã exista schimbare de adresa) la pct. 8 c).
[] Ştergerea numelui: inscrieti la pct. 7 a) sau 7 b) numele existent în evidenta arhivei, ce urmeazã a fi sters.
[] Adãugarea altui nume: completati pct. 8 a) sau 8 b), precum şi pct. 8 c); completati, de asemenea, pct. 8 d)-8 g) (dacã este necesar).
7. Informaţii privitoare la înregistrarea curenta:
7 a) Denumirea persoanei juridice ......................................
sau
7 b) Numele de familie al persoanei fizice .............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate)
.......................................................................
Prenumele tatãlui ......................................................
Prenumele mamei ........................................................
8. Informaţii modificate (noi) sau adãugate:
8 a) Denumirea persoanei juridice ......................................
sau
8 b) Numele de familie al persoanei fizice .............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate)
......................................................................
Prenumele tatãlui .....................................................
Prenumele mamei .......................................................
8 c) Adresa ............................................................
Localitatea ............................................................
Judeţul/Sectorul .......................................................
Codul poştal ...........................................................
Ţara ...................................................................
8 d) Codul numeric personal ............................................
Informaţii suplimentare privind debitorul persoana juridicã:
8 e) Tipul persoanei juridice: .........................................
8 f) Locul constituirii persoanei juridice .............................
8 g) Numãrul de identificare a persoanei juridice, dacã exista .........
.................................[] nu exista
8 h) codul fiscal ......................................................
9. Modificãri ale bunului în garanţie (bifati o singura casuta):
[] descrierea bunului în garanţie degrevat; sau
[] descrierea bunului în garanţie adãugat; sau
[] completarea descrierii bunului în garanţie; sau
[] descrierea bunului în garanţie care face obiectul unui contract translativ de proprietate .............................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................
10 Numele creditorului din avizul de garanţie care subscrie aceasta modificare (numele cedentului în cazul unei cesiuni).
Dacã aceasta modificare este subscrisã de un debitor care adauga bunuri în garanţie sau care adauga un debitor subscriitor, bifati casuta urmãtoare ↕ şi inscrieti numele debitorului care subscrie aceasta modificare.
10 a) Denumirea persoanei juridice .....................................
sau
10 b) Numele de familie al persoanei fizice ............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate)
.......................................................................
Prenumele tatãlui .....................................................
Prenumele mamei .......................................................
11. Informaţii opţionale privind solicitantul:
.......................................................................

ANEXA 4
--------
la regulament
--------------

FORMULARUL Nr. 2 DE AVIZ DE GARANŢIE MODIFICATOR ADIŢIONAL (AD.)

Respectati cu stricteţe instrucţiunile:
12. Numãrul de înregistrare a avizului de garanţie iniţial [cel înscris la pct. 1a) din formularul modificator]:
13. Numele partii care subscrie aceasta modificare (cea înscrisã la pct. 9 din formularul modificator):
13 a) Denumirea persoanei juridice .....................................
sau
13 b) Numele de familie al persoanei fizice ............................
Prenumele complet (asa cum figureazã în actele de identitate)
.......................................................................
Prenumele tatãlui .....................................................
Prenumele mamei .......................................................
14. Folosiţi acest spaţiu pentru informaţii suplimentare: ..............
........................................................................
........................................................................
........................................................................
........................................................................

-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016