Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 802 din 14 iulie 2005  privind organizarea si functionarea Administratiei Fondului Cultural National    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 802 din 14 iulie 2005 privind organizarea si functionarea Administratiei Fondului Cultural National

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 697 din 3 august 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 15 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor mãsuri financiare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 146/2005 ,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Administraţia Fondului Cultural Naţional, denumitã în continuare Administraţia, este instituţie publicã, cu personalitate juridicã, aflatã în subordinea Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Sediul Administraţiei este în municipiul Bucureşti, Calea Dorobanţilor nr. 99A, sectorul 1.
ART. 2
(1) Cheltuielile curente şi de capital ale Administraţiei se finanţeazã din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Excedentul rezultat din execuţia bugetului Administraţiei se regularizeazã la sfârşitul anului cu bugetul de stat, în limita sumelor primite de la acesta, conform dispoziţiilor legale.
ART. 3
(1) Veniturile proprii ale Administraţiei, necesare realizãrii activitãţilor sale, se pot realiza, în condiţiile legii, din:
a) valorificarea bunurilor care fac parte din patrimoniul sãu;
b) donaţii, legate au alte liberalitãţi, precum şi din sponsorizãri ale persoanelor fizice ori juridice, române sau strãine;
c) fonduri obţinute în cadrul colaborãrilor internaţionale;
d) alte venituri dobândite în condiţiile legii.
(2) Veniturile proprii ale Fondului Cultural Naţional se gestioneazã în condiţiile <>art. 17 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2005 privind reglementarea unor mãsuri financiare, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 146/2005 .
ART. 4
Obiectivele principale ale Administraţiei sunt:
a) gestionarea Fondului Cultural Naţional;
b) finanţarea programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, organizate în ţarã şi/sau în strãinãtate;
c) susţinerea relaţiilor culturale internaţionale ale României.
ART. 5
(1) Administraţia este condusã de un director, numit prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, potrivit legii.
(2) Directorul este ordonator terţiar de credite.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, directorul emite decizii.
ART. 6
(1) Directorul conduce întreaga activitate a Administraţiei, pe care o reprezintã în raporturile cu persoane fizice şi juridice din ţarã şi din strãinãtate, şi are urmãtoarele atribuţii:
a) ia mãsurile necesare în vederea organizãrii selecţiilor de oferte pentru finanţarea nerambursabilã a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale, de minimum douã ori în cadrul unui exerciţiu financiar;
b) face publice, prin mijloacele de informare, lansarea selecţiilor de oferte;
c) ia mãsurile necesare pentru constituirea comisiilor de evaluare şi selecţie a ofertelor;
d) acordã, prin atribuire directã, finanţãri nerambursabile destinate satisfacerii unor nevoi culturale de urgenţã;
e) încheie contractele de finanţare cu beneficiarii finanţãrilor nerambursabile şi verificã derularea acestora;
f) desemneazã persoanele abilitate sã efectueze controlul respectãrii obligaţiilor de platã a contribuţiilor la Fondul Cultural Naţional;
g) desemneazã persoanele abilitate sã constate contravenţiile şi sã aplice sancţiunile prevãzute la <>art. 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 10/2005 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 146/2005 .
(2) Directorul îndeplineşte orice alte atribuţii, potrivit legii.
ART. 7
(1) Directorul Administraţiei numeşte şi elibereazã din funcţie, în condiţiile legii, personalul din aparatul propriu.
(2) Numãrul maxim de posturi al Administraţiei este de 15.
(3) Salarizarea personalului Administraţiei se realizeazã în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 8
(1) Directorul Administraţiei este ajutat de un consiliu, format din 11 membri cu drept de vot, constituit astfel:
a) un membru - Ministerul Culturii şi Cultelor;
b) un membru - Ministerul Finanţelor Publice;
c) un membru - Institutul Cultural Român;
d) un membru - Consiliul Minoritãţilor Naţionale;
e) 7 membri - numiţi de ministrul culturii şi cultelor, pe baza propunerilor formulate de operatorii culturali, astfel încât sã se asigure o reprezentare proporţionalã a tuturor domeniilor culturii.
(2) Numirea în funcţia de membru al consiliului se face prin ordin al ministrului culturii.
(3) Propunerile formulate de operatorii culturali, persoane juridice de drept privat, conform alin. (1) lit. e), vor fi însoţite de documente din care sã reiasã reprezentativitatea operatorului cultural şi activitatea depusã în ultimii 3 ani.
(4) Propunerile operatorilor culturali vor fi însoţite de curriculum vitae al persoanei propuse în funcţia de membru al consiliului Administraţiei.
ART. 9
(1) Consiliul Administraţiei are urmãtoarele atribuţii principale:
a) stabileşte strategia şi prioritãţile de finanţare din Fondul Cultural Naţional;
b) stabileşte cuantumul total al finanţãrii pentru fiecare sesiune, în funcţie de disponibilitãţile existente în Fondul Cultural Naţional;
c) stabileşte, pentru fiecare sesiune, aria tematicã a programelor, proiectelor şi acţiunilor culturale ce vor fi finanţate, precum şi termenul limitã de depunere a documentaţiei cãtre Administraţie;
d) desemneazã membrii comisiilor de evaluare şi selecţie.
(2) Strategia şi prioritãţile de finanţare se stabilesc anual, în funcţie de cuantumul sumelor existente şi al celor care se preconizeazã a fi colectate în bugetul Fondului Cultural Naţional, precum şi în concordanţã cu strategia şi prioritãţile Ministerului Culturii şi Cultelor.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, Consiliul Administraţiei se consultã periodic cu operatorii culturali.
(4) Membrii Consiliului Administraţiei vor fi numiţi pe o perioadã de 2 ani, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
(5) Directorul Administraţiei participã la lucrãrile consiliului, fãrã drept de vot.
ART. 10
(1) Nu poate fi membru al Consiliului Administraţiei persoana care:
a) face parte din organele de conducere ale unui operator cultural care a solicitat sau a beneficiat de finanţare nerambursabilã din Fondul Cultural Naţional;
b) are calitatea de asociat, acţionar sau fondator, el sau rudele ori afinii pânã la gradul al II-lea inclusiv, la unul dintre operatorii culturali care a solicitat sau a beneficiat de finanţãri nerambursabile din Fondul Cultural Naţional;
c) are un interes patrimonial sau nepatrimonial, personal ori printr-o rudã sau afin pânã la gradul al II-lea inclusiv, în legãturã cu operatorii culturali care au solicitat sau au beneficiat de finanţãri nerambursabile din Fondul Cultural Naţional;
d) exercitã un mandat similar în cadrul altor comisii.
(2) Numirea în Consiliul Administraţiei se face numai dupã ce membrii propuşi dau o declaraţie de interese, sub sancţiunea prevederilor legale referitoare la falsul în declaraţii, prin care certificã faptul cã nu se aflã în nici una dintre situaţiile prevãzute la alin. (1).
(3) Formularul declaraţiei de interese este prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 11
(1) Sunt fapte care determinã incompatibilitatea cu calitatea de membru al Consiliului Administraţiei urmãtoarele:
a) începerea urmãririi penale pentru sãvârşirea unei infracţiuni în legãturã cu exercitarea profesiei sau în timpul exercitãrii acesteia;
b) începerea urmãririi penale pentru fapte precum acceptarea, solicitarea sau nerespingerea unor avantaje materiale sau de altã naturã din partea solicitanţilor de finanţãri nerambursabile din Fondul Cultural Naţional;
c) dezvãluirea, fãrã drept, a unor informaţii în legãturã cu activitatea Consiliului Administraţiei;
d) solicitarea acordãrii de finanţãri nerambursabile, în calitate de operator cultural sau partener al acestuia, ori beneficierea de finanţãri nerambursabile.
(2) Existenţa stãrii de incompatibilitate se constatã de cãtre ministrul culturii şi cultelor şi are ca efect revocarea persoanei respective.
ART. 12
(1) Încetarea calitãţii de membru al Consiliului Administraţiei se face prin ordin al ministrului culturii şi cultelor şi are loc în urmãtoarele situaţii:
a) revocarea mandatului de cãtre instituţia sau operatorul cultural care a fãcut propunerea respectivã;
b) revocarea mandatului ca urmare a douã absenţe nemotivate consecutive de la şedinţele Consiliului Administraţiei;
c) sãvârşirea de fapte care determinã incompatibilitatea cu calitatea de membru al Consiliului Administraţiei, prevãzute la art. 11 alin. (1);
d) demisie;
e) alte situaţii prevãzute de lege.
(2) În situaţia în care un loc din consiliu devine vacant, instituţia sau operatorul care a fãcut numirea va desemna un nou membru pentru o perioadã egalã cu perioada rãmasã din mandatul devenit vacant.
ART. 13
(1) Consiliul Administraţiei se întruneşte în şedinţe ordinare şi extraordinare.
(2) Şedinţele sunt conduse de un preşedinte ales dintre membrii Consiliului Administraţiei prin vot deschis.
(3) Convocarea Consiliului Administraţiei se face prin dispoziţie a preşedintelui.
(4) Consiliul Administraţiei hotãrãşte prin votul majoritãţii simple din totalul membrilor sãi.
(5) Secretariatul Consiliului Administraţiei este asigurat de personalul pus la dispoziţie de Administraţie.
ART. 14
(1) Fiecare membru are dreptul la un singur vot.
(2) Dreptul la vot nu poate fi delegat.
(3) Orice convenţie privind exercitarea dreptului la vot altfel decât în mod direct este nulã.
ART. 15
Regulamentul de organizare şi funcţionare, precum şi organigrama Administraţiei se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul culturii şi cultelor,
Monica Octavia Muscã

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 802.


ANEXĂ


DECLARAŢIE DE INTERESE

Subsemnatul ........................................, în calitate de membru
al Consiliului Administraţiei Fondului Cultural Naţional, declar pe propria
rãspundere cã:
- nu fac parte din organele de conducere ale unui operator cultural care a
solicitat sau a beneficiat de finanţare nerambursabilã din Fondul Cultural
Naţional;
- nu am calitatea de acţionar, nici eu, nici rudele sau afinii pânã la
gradul al II-lea inclusiv, la nici un operator cultural care a solicitat
sau a beneficiat de finanţare nerambursabilã din Fondul Cultural Naţional;
- nici eu, nici rudele ori afinii mei pânã la gradul al II-lea inclusiv nu
avem nici un interes patrimonial sau nepatrimonial în legãturã cu
operatorii culturali care au solicitat ori au beneficiat de finanţãri
nerambursabile din Fondul Cultural Naţional;
- nu exercit un mandat similar în cadrul altor comisii.
Confirm cã, în situaţia în care aş descoperi, pe durata exercitãrii
mandatului, cã mã aflu în una dintre situaţiile arãtate, voi declara imediat
acest lucru şi mã voi retrage.
Sub sancţiunea aplicabilã infracţiunii de fals în declaraţii, declar cã am
verificat datele din prezenta declaraţie şi, în conformitate cu informaţiile
furnizate, o declar completã şi corectã.

Semnãtura,
..............

Data,
..............



----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016