Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 8 din 4 ianuarie 2001  privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 8 din 4 ianuarie 2001 privind infiintarea, organizarea si functionarea Ministerului Administratiei Publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 15 din 10 ianuarie 2001

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 291/2000 privind stabilirea de mãsuri referitoare la organizarea şi funcţionarea unor ministere,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Administraţiei Publice se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Guvernului.
(2) Ministerul Administraţiei Publice are personalitate juridicã.
(3) Ministerul Administraţiei Publice, minister de sinteza, asigura aplicarea strategiei şi Programului Guvernului în domeniul administraţiei publice locale şi monitorizeazã, în numele Guvernului, elaborarea şi aplicarea programelor de reforma de cãtre ministere şi celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale.
ART. 2
Ministerul Administraţiei Publice are sediul în municipiul Bucureşti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 3
Ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale Ministerul Administraţiei Publice îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigura stabilirea obiectivelor sectoriale de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul administraţiei publice centrale şi locale;
b) de reglementare, având ca scop elaborarea şi supunerea spre aprobare a cadrului normativ şi institutional necesar în vederea realizãrii obiectivelor strategice din domeniul administraţiei publice locale, precum şi coordonarea elaborãrii de normative şi prescripţii tehnice în domeniul gospodãriei comunale şi stãrii civile, pe care le aproba;
c) de reprezentare pe plan intern şi extern a statului roman şi a Guvernului în domeniul administraţiei publice, precum şi a intereselor unor colectivitãţi locale, la cererea acestora;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura urmãrirea modului de aplicare a reglementãrilor în domeniul administraţiei publice locale şi se stabilesc, dupã caz, mãsurile legale pentru respectarea acestora; prin aceasta funcţie se asigura, de asemenea, buna funcţionare a instituţiilor şi organismelor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sa;
e) de îndrumare, sprijin şi control al autoritãţilor administraţiei publice locale şi al aparatului propriu al acestora în aplicarea corecta a prevederilor legale şi în îndeplinirea atribuţiilor ce le sunt conferite de lege.
ART. 4
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 3 Ministerul Administraţiei Publice îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. În domeniul administraţiei publice locale:
a) elaboreazã, cu consultarea organizaţiilor neguvernamentale ale autoritãţilor administraţiei publice locale, studii şi programe pentru realizarea reformei în acest domeniu şi urmãreşte aplicarea acestora;
b) elaboreazã proiecte de acte normative în domeniul administraţiei publice locale, pe care le supune spre aprobare Guvernului, sau, dupã caz, pentru exercitarea iniţiativei legislative; susţine în fata comisiilor permanente ale Parlamentului, precum şi în fata plenului celor doua Camere proiectele elaborate;
c) analizeazã, în vederea definitivãrii, însuşirii şi supunerii spre adoptare, proiectele de acte normative elaborate de consiliile judeţene, de Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau de prefecţi;
d) acorda sprijin şi îndrumare metodologicã autoritãţilor administraţiei publice locale şi aparatului propriu al acestora, în scopul aplicãrii uniforme a legislaţiei în vigoare, pentru interpretarea corecta a legilor şi hotãrârilor Guvernului şi pentru realizarea atribuţiilor ce le revin potrivit legii; îndrumãrile metodologice privind aplicarea unor acte cu caracter normativ emise de ministere şi de alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale se transmit autoritãţilor administraţiei publice locale de cãtre emitent numai împreunã cu Ministerul Administraţiei Publice;
e) aproba, împreunã cu ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale de resort, norme metodologice şi îndrumãri obligatorii pentru îndeplinirea de cãtre primari a atribuţiilor delegate;
f) exercita, împreunã cu ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale de resort, inclusiv cu serviciile publice descentralizate ale acestora, controlul cu privire la modul de îndeplinire de cãtre primari a atribuţiilor delegate, stabilite de Legea administraţiei publice locale;
g) elaboreazã, pe baza documentaţiilor tehnice întocmite de consiliile judeţene, şi supune spre aprobare Guvernului propuneri privind acordarea unor sume din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului, pentru înlãturarea efectelor unor calamitati naturale;
h) întocmeşte şi supune spre analiza Guvernului rapoarte cu privire la constatãrile fãcute în cadrul controalelor tematice efectuate la primãrii şi la consiliile judeţene; elaboreazã şi propune Guvernului mãsurile de ordin tehnico-legislativ pentru înlãturarea deficienţelor constatate;
i) analizeazã stadiul de implementare în teritoriu a principiilor autonomiei locale şi descentralizãrii, de respectare a Cartei Europene a Autonomiei Locale şi a celorlalte documente adoptate de Congresul Puterilor Locale şi Regionale din cadrul Consiliului Europei sau de alte organisme ale acestuia; elaboreazã şi supune spre aprobare, dacã este cazul, mãsurile necesare de ordin legislativ;
j) analizeazã raporturile dintre autoritãţile administraţiei publice locale şi serviciile descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, organizate în judeţe şi în municipiul Bucureşti, şi propune Guvernului adoptarea de mãsuri corespunzãtoare, inclusiv de mediere a eventualelor divergenţe;
k) elaboreazã, împreunã cu celelalte ministere şi organe centrale de resort, propuneri privind îmbunãtãţirea organizãrii administrativ-teritoriale a României, luând mãsurile ce se impun pentru consultarea, prin referendum, a colectivitãţilor locale interesate; tine evidenta unitãţilor administrativ-teritoriale, a satelor şi celorlalte localitãţi componente ale acestora;
l) organizeazã evidenta denumirii unitãţilor administrativ-teritoriale şi a satelor şi localitãţilor componente; elaboreazã, la propunerea autoritãţilor administraţiei publice locale, proiecte de legi privind schimbarea sau actualizarea unor denumiri;
m) organizeazã acţiuni de atragere a unor investiţii strãine pentru colectivitatile locale; sprijinã şi indruma autoritãţile administraţiei publice locale în demersurile lor referitoare la atragerea unor astfel de investiţii;
n) colaboreazã cu Ministerul Finanţelor Publice la stabilirea corecta şi echitabila, în concordanta cu resursele existente şi cu solicitarile primite din teritoriu, a prevederilor bugetului de stat referitoare la sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat şi la transferurile bugetare;
o) coordoneazã activitatea de elaborare a stemelor judeţelor, municipiilor, oraşelor şi comunelor, elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului proiectele de acte normative corespunzãtoare;
p) colaboreazã cu organele centrale de specialitate pentru crearea şi generalizarea sistemului informatizat integrat al administraţiei publice locale;
r) iniţiazã acţiuni de cooperare transfrontaliera şi acţioneazã pentru dezvoltarea iniţiativei autoritãţii administraţiei publice locale în acest domeniu; sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale în stabilirea şi derularea unoractiuni de cooperare transfrontaliera, interregionala, de înfrãţire între localitãţi, de asociere şi cooperare cu autoritãţi similare din alte tari; în acest scop colaboreazã cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale de specialitate;
s) sprijinã activitatea organizaţiilor neguvernamentale din administraţia publica localã; colaboreazã cu acestea pentru gãsirea şi stabilirea de mãsuri adecvate vizând soluţionarea problemelor locale, creşterea autonomiei administrativ-financiare şi a descentralizãrii;
s) conlucreaza cu Ministerul Finanţelor Publice pentru stabilirea unor criterii obiective de repartizare pe localitãţi a sumelor defalcate din veniturile bugetului de stat; urmãreşte modul de repartizare a unor astfel de sume de cãtre consiliile judeţene şi propune adoptarea de mãsuri pentru evitarea dezechilibrelor şi inechitatilor;
t) sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale în buna organizare şi desfãşurare a activitãţilor de relaţii cu publicul şi cu mass-media;
t) asigura buna organizare şi desfãşurare a activitãţii de formare şi perfecţionare a personalului din aparatul propriu al consiliilor locale şi judeţene şi a celui din unitãţi subordonate acestora; în acest scop colaboreazã şi sprijinã activitatea instituţiilor de specialitate existente, atât prin programarea şi stabilirea tematicilor, cat şi prin asigurarea personalului de predare;
u) tine evidenta la zi a aleşilor locali, pe categorii de funcţii, şi propune adoptarea mãsurilor necesare pentru completarea funcţiilor de demnitate publica devenite vacante;
v) colaboreazã cu Ministerul de Interne pentru buna desfãşurare a activitãţii gardienilor publici, a jandarmilor şi a poliţiei comunitare; elaboreazã şi supune spre aprobare mãsuri legislative în acest domeniu, în scopul asigurãrii siguranţei cetãţenilor şi a bunurilor acestora.
2. În domeniul monitorizarii reformei în administraţia publica centrala:
a) avizeazã strategiile şi programele de reforma institutionala elaborate de ministere şi de celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, care se supun spre aprobare Guvernului;
b) urmãreşte modul de aplicare a prevederilor cuprinse în strategiile şi programele de reforma ale administraţiei publice centrale, elaborate pe baza Programului de guvernare;
c) monitorizeazã procesul de restructurare a administraţiei publice centrale în conformitate cu prevederile Programului de guvernare aprobat de Parlament, cu hotãrârile Guvernului sau cu alte acte normative; prezintã informãri semestriale Guvernului cu privire la stadiul realizãrii mãsurilor de reforma în administraţia publica centrala;
d) elaboreazã, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe centrale de specialitate, proiecte de acte normative având ca obiect aspecte ale reformei în administraţia publica centrala;
e) avizeazã proiectele de acte normative elaborate de autoritãţile administraţiei publice centrale, care conţin prevederi referitoare la administraţia publica localã;
f) analizeazã şi avizeazã, împreunã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale interesate, proiectele de acte normative şi alte reglementãri din domeniul serviciilor publice; face propuneri Guvernului pentru simplificarea unor proceduri administrative;
g) efectueazã studii şi analize privind reforma în administraţia publica centrala şi prezintã Guvernului concluziile sale, împreunã cu propuneri concrete de imbunatatire a activitãţii şi de urgentare a aplicãrii mãsurilor stabilite;
h) negociaza şi încheie contracte de asistenta de specialitate pentru realizarea programelor de reforma în domeniul sau de activitate, coordoneazã şi urmãreşte aplicarea acestora;
i) asigura, împreunã cu autoritãţile publice centrale interesate, reprezentarea în relaţiile cu organismele internaţionale în scopul promovãrii şi aplicãrii politicilor de reforma în administraţia publica centrala.
3. În domeniul relaţiilor cu prefecturile şi cu serviciile descentralizate:
a) realizeazã, în numele Guvernului, controlul ierarhic de specialitate asupra activitãţii prefecţilor şi aparatului prefecturilor;
b) colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale la elaborarea şi aplicarea celor mai adecvate mãsuri pentru buna funcţionare a serviciilor publice descentralizate;
c) elaboreazã şi prezintã Guvernului, pe baza rapoartelor întocmite de prefecţi şi cu sprijinul ministerelor şi al celorlalte organe centrale, informãri periodice referitoare la situaţia şi evoluţia stãrii generale economice şi sociale a fiecãrui judeţ şi a municipiului Bucureşti, precum şi cu privire la stadiul realizãrii Programului de guvernare în teritoriu;
d) analizeazã ordinele şi celelalte acte emise de prefecţi şi, dacã este cazul, dispune modificarea, suspendarea sau anularea celor ilegale şi informeazã Guvernul;
e) controleazã modul de conlucrare dintre prefecţi şi autoritãţile administraţiei publice locale şi face propuneri privind detensionarea unor eventuale neintelegeri sau încãlcãri ale principiului autonomiei locale;
f) urmãreşte modul de organizare de cãtre prefecţi a acţiunii de primire şi evidenta a actelor transmise de autoritãţile administraţiei publice locale, în vederea exercitãrii controlului asupra legalitãţii acestora; controleazã modul de analiza a actelor supuse controlului, respectarea termenelor şi exercitarea cãilor de atac;
g) întocmeşte rapoarte pe baza constatãrilor fãcute cu ocazia unor controale la prefecturi, pe care le supune spre analiza Guvernului, împreunã cu mãsurile ce se impun;
h) supune spre aprobare Guvernului structura organizatoricã a aparatului tehnic de specialitate al prefecturii, precum şi numãrul total al posturilor, cu precizarea numãrului funcţiilor publice; defalcheaza pe judeţe, respectiv pe municipiul Bucureşti, numãrul de posturi aprobat de Guvern;
i) aproba organizarea oficiilor prefecturale şi sediul acestora;
j) asigura pregãtirea şi elaborarea proiectelor de hotãrâri privind numirea şi eliberarea din funcţie a prefecţilor şi subprefecţilor şi le supune spre aprobare Guvernului;
k) analizeazã periodic, împreunã cu ministerele, celelalte organe centrale interesate şi cu prefectii, modul de derulare a raporturilor dintre prefecţi şi serviciile publice descentralizate şi propune mãsuri pentru perfecţionarea acestora.
4. În domeniul serviciilor publice de gospodãrie comunalã:
a) elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului strategia în domeniul serviciilor de gospodãrie comunalã, în vederea punerii concrete în practica a obiectivelor Programului de guvernare din acest domeniu;
b) urmãreşte îndeplinirea obiectivelor din programul strategic şi sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale pentru implementarea acestora;
c) reprezintã interesele serviciilor de gospodãrie comunalã în raporturile cu structurile administraţiei publice centrale, cu regiile şi societãţile comerciale de interes naţional prestatoare de utilitãţi pentru serviciile publice de gospodãrie comunalã, precum şi cu sindicatele şi patronatul;
d) reprezintã interesele serviciilor publice de gospodãrie comunalã în raporturile cu structurile similare din alte tari şi cu cele existente la nivel comunitar, în vederea realizãrii cerinţelor de integrare în structurile comunitare;
e) iniţiazã şi asigura pregãtirea condiţiilor de aplicare a unor programe cu finanţare externa în domeniul infrastructurii locale; monitorizeazã derularea acestora;
f) elaboreazã proiectele de acte normative necesare în domeniul serviciilor publice de gospodãrie comunalã, în vederea creãrii unui cadru legislativ unitar, coerent, suplu şi eficient;
g) sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale în vederea atragerii de resurse din finantari externe pentru derularea unor programe de introducere şi dezvoltare a alimentarilor cu apa, canalizari, modernizãri de drumuri, pentru introducerea sau extinderea alimentarii cu gaze naturale în mediul rural, modernizarea infrastructurilor în mediul urban, extinderea transportului local, inclusiv a transportului şcolar;
h) acorda sprijin şi asistenta de specialitate autoritãţilor administraţiei publice locale în derularea acţiunilor de privatizare a serviciilor publice de gospodãrie comunalã;
i) acorda sprijin şi asistenta tehnica de specialitate pentru soluţionarea situaţiilor litigioase apãrute în realizarea contractelor de concesionare şi privatizare a serviciilor publice de interes local;
j) elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului proiectele de acte normative prevãzute în Legea privind serviciile publice de gospodãrie comunalã şi acorda sprijin în teritoriu pentru corecta aplicare a acestora;
k) aproba norme departamentale cu caracter tehnic, obligatorii pentru toţi prestatorii de servicii de gospodãrie comunalã;
l) acorda sprijin pentru întocmirea şi derularea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale a unor programe concrete de contorizari;
m) analizeazã reglementãrile legale în vigoare în domeniul serviciilor publice de gospodãrie comunalã şi elaboreazã propuneri pentru îmbunãtãţirea acestora;
n) acorda sprijin autoritãţilor administraţiei publice locale în finalizarea lucrãrilor de defalcare a patrimoniului şi de inventariere a tuturor bunurilor din domeniul public şi privat de interes local; pregãteşte documentaţia necesarã în vederea aprobãrii de cãtre Guvern a inventarelor, potrivit prevederilor <>Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica şi regimul juridic al acesteia;
o) acţioneazã pentru desfãşurarea activitãţii regiilor autonome şi societãţilor comerciale de interes local, care presteazã servicii publice cãtre populaţie pe baze economice şi pe principiile economiei de piata;
p) elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului metodologia referitoare la avizarea de cãtre autoritãţile de reglementare a preţurilor şi tarifelor pentru utilitatile publice, urmãrindu-se luarea în calcul a unor cote pentru dezvoltare şi modernizare;
r) acţioneazã pentru echilibrarea relaţiilor contractuale dintre regiile autonome şi societãţile naţionale, pe de o parte, şi operatorii de servicii publice locale, pe de alta parte;
s) sprijinã extinderea creditului în finanţarea proiectelor de infrastructura, inclusiv prin înfiinţarea unei bãnci a autoritãţilor locale care sa faciliteze investiţiile în acest domeniu, precum şi pentru atragerea capitalului privat;
s) acorda sprijin autoritãţilor administraţiei publice locale pentru dimensionarea corecta, în funcţie de necesitaţi şi de posibilitãţi, a agenţilor economici prestatori de utilitãţi publice, urmãrindu-se reducerea cheltuielilor administrative şi de funcţionare;
t) acţioneazã pentru transferul integral şi la timp al sumelor prevãzute în bugetul de stat şi în bugetele locale pentru regiile autonome şi societãţile comerciale de gospodãrie comunalã şi locativã, precum şi pentru cele de transport local de persoane;
t) acţioneazã şi propune mãsurile necesare pentru eliminarea intreruperilor în furnizarea energiei electrice şi termice şi a gazelor naturale pentru consumatorii casnici;
u) sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale în stabilirea unor raporturi corecte de îndrumare şi acordare de asistenta tehnica de specialitate, pentru asociaţiile de locatari şi de proprietari;
v) elaboreazã norme tehnice şi normative cu caracter orientativ referitoare la administrarea locuinţelor sociale, a celor de intervenţie şi a celor de serviciu.
5. În domeniul relaţiilor cu Parlamentul, sindicatele şi patronatul:
a) tine evidenta proiectelor de legi şi de ordonanţe ale Guvernului, elaborate de minister şi înaintate spre adoptare Parlamentului;
b) urmãreşte circuitul proiectelor de legi elaborate de minister, la comisiile permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, şi participa la dezbaterea acestora şi la întocmirea rapoartelor de specialitate;
c) susţine proiectele de legi în plenul Camerelor Parlamentului, pana la finalizarea acestora;
d) tine evidenta interpelarilor şi intrebarilor formulate de senatori şi deputaţi, având ca obiect probleme din domeniile sale de activitate, şi asigura formularea şi comunicarea la timp a raspunsurilor, potrivit regulamentelor Camerelor;
e) conlucreaza cu organizaţiile sindicale de ramura şi cu patronatul în vederea gasirii unor soluţii eficiente pentru îmbunãtãţirea activitãţii în domeniul serviciilor publice pentru populaţie; elaboreazã propuneri vizând restructurarea regiilor autonome şi societãţilor comerciale de interes local cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi pentru aşezarea pe principiile economiei de piata a relaţiilor dintre regiile autonome şi societãţile comerciale de interes naţional şi unitãţile de interes local specializate. Totodatã acţioneazã pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de munca ale personalului, pentru dezamorsarea unor situaţii care pot genera conflicte de munca şi pentru soluţionarea, în condiţiile legii, a conflictelor de munca declansate;
f) colaboreazã cu organizaţiile sindicale ale funcţionarilor publici în vederea elaborãrii de propuneri pentru îmbunãtãţirea condiţiilor de munca şi de viata ale acestora;
g) organizeazã, împreunã cu patronatul şi cu sindicatele de ramura, consfatuiri, simpozioane şi alte asemenea manifestãri având ca obiect dezbaterea unor probleme stringente ale domeniului şi elaborarea de mãsuri corespunzãtoare soluţionãrii acestora;
h) colaboreazã cu patronatul pentru soluţionarea unor probleme privitoare la eficientizarea activitãţii în domeniul gospodãriei comunale.
6. În domeniul armonizarii legislaţiei:
a) stabileşte, împreunã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, planuri concrete de analiza a legislaţiei specifice, în vederea elaborãrii propunerilor pentru punerea acesteia de acord cu reglementãrile Comunitãţii Europene în materie de administraţie publica; urmãreşte elaborarea de cãtre autoritãţile administraţiei publice centrale a proiectelor noilor reglementãri şi promovarea acestora în vederea dezbaterii şi aprobãrii;
b) analizeazã, împreunã cu organizaţiile reprezentative ale autoritãţilor administraţiei publice locale, legislaţia în vigoare în domeniile de competenta ale acestora şi elaboreazã propunerile necesare pentru armonizarea acesteia cu reglementãrile comunitare şi ale Consiliului Europei;
c) elaboreazã proiectele de acte normative necesare în vederea armonizarii legislaţiei din domeniul administraţiei publice locale, asigura avizarea acestora de cãtre autoritãţile centrale şi locale interesate, le înainteazã spre aprobare şi le susţine în fata Parlamentului pana la finalizare.
7. În domeniul atragerii de investiţii strãine:
a) acţioneazã pentru atragerea de investiţii strãine în beneficiul colectivitãţilor locale;
b) sprijinã activitatea autoritãţilor administraţiei publice locale în vederea atragerii de investitori strãini, acordându-le consultanţa necesarã şi participând efectiv la derularea negocierilor, la redactarea şi semnarea înţelegerilor;
c) urmãreşte modul de derulare a investiţiilor atrase şi de îndeplinire a clauzelor convenite, propunand, dacã este cazul, mãsuri corespunzãtoare pentru respectarea înţelegerilor încheiate;
d) sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale în contractarea de împrumuturi interne sau externe şi în constituirea de garanţii;
e) acţioneazã în interesul colectivitãţilor locale pentru acordarea unor fonduri din rezerva bugetarã, în vederea executãrii şi finalizarii unor lucrãri edilitare de stricta necesitate, în scopul ridicãrii gradului de civilizatie al localitãţilor, în special pentru alimentare cu apa, canalizare, repararea drumurilor, a clãdirilor publice şi iluminatul public.
8. În domeniul managementului resurselor umane:
a) acţioneazã pentru selectarea personalului din aparatul propriu, exclusiv pe criterii de competenta;
b) adopta mãsurile necesare pentru eficientizarea activitãţii personalului din administraţia publica; propune mãsuri în vederea modernizãrii activitãţilor de birou şi pentru înlãturarea birocratiei;
c) organizeazã acţiuni de perfecţionare a personalului în ţara şi în strãinãtate şi de familiarizare a acestuia cu cerinţele în materie ale Comunitãţii Europene;
d) sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale pentru aplicarea corecta a prevederilor Statutului funcţionarilor publici, pentru selectarea şi încadrarea personalului numai pe criterii de competenta;
e) acţioneazã pentru stabilitatea personalului din aparatul propriu al consiliilor locale, consiliilor judeţene şi al prefecturilor, pentru punerea acestuia la adapost de schimbãrile intervenite pe plan politic;
f) sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale pentru derularea unor acţiuni de perfecţionare a pregãtirii profesionale a personalului, participând efectiv la acţiuni de instruire, de înţelegere şi aplicare corecta a legii.
9. În domeniul alegerilor:
a) elaboreazã şi prezintã spre aprobare propuneri cu privire la organizarea şi desfãşurarea sub aspect tehnic a alegerilor locale, parlamentare şi prezidenţiale;
b) elaboreazã şi supune spre aprobare, împreunã cu Ministerul Finanţelor Publice, propunerile privitoare la finanţarea operaţiunilor tehnice privind organizarea şi desfãşurarea alegerilor;
c) asigura buna organizare şi desfãşurare a lucrãrilor Colectivului tehnic central, inclusiv secretariatul acestuia;
d) asigura dotarea tehnica şi materialã a sediului Biroului Electoral Central; asigura personalul tehnic necesar în vederea bunei desfasurari a activitãţii acestuia; e) elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului proiectele de hotãrâri având ca obiect buna desfãşurare a alegerilor şi asigurarea logisticii necesare;
f) urmãreşte şi sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale pentru organizarea unor alegeri parţiale, determinate de dizolvarea, în condiţiile legii, a unor consilii locale sau judeţene ori de vacantarea unor posturi de primari;
g) elaboreazã propuneri pentru perfecţionarea legislaţiei electorale; întocmeşte proiectele de acte normative necesare, le supune spre adoptare Guvernului sau, dupã caz, pentru exercitarea dreptului de initiativa legislativã; susţine în fata comisiilor permanente şi a plenului celor doua Camere ale Parlamentului proiectele elaborate, pana la finalizarea acestora;
h) elaboreazã, împreunã cu Ministerul Justiţiei, propuneri pentru înfiinţarea Biroului Electoral Central permanent.
10. În domeniul serviciilor comunitare pentru evidenta persoanelor:
a) organizeazã şi asigura evidenta informatizata centralizata a persoanelor;
b) indruma şi controleazã, împreunã cu Ministerul de Interne, acţiunea de organizare de cãtre consiliile judeţene, municipale şi orãşeneşti a evidentei persoanelor;
c) indruma şi controleazã activitatea de întocmire, eliberare şi evidenta a cãrţilor de identitate; dispune mãsurile necesare pentru urgentarea acţiunii de preschimbare a buletinelor de identitate şi înlocuire a acestora cu cãrţile de identitate;
d) sprijinã unitãţile de evidenta a populaţiei din subordinea autoritãţilor administraţiei publice locale în acţiunea de întocmire a listelor electorale permanente, precum şi de întocmire şi eliberare a cãrţilor de alegator; controleazã desfãşurarea ritmica, la termenele legale, a acţiunii de reactualizare a listelor electorale permanente, potrivit reglementãrilor existente, precum şi îndeplinirea obligaţiei de comunicare între autoritãţile competente a schimbãrilor intervenite în statutul unei persoane şi de operare a acestor schimbãri în listele electorale permanente;
e) iniţiazã acţiuni de verificare cu privire la modul de pãstrare de cãtre cetãţeni a cãrţilor de alegator;
f) aproba norme tehnice obligatorii privind întocmirea, eliberarea şi evidenta documentelor de identitate;
g) adopta norme tehnice cu privire la desfãşurarea activitãţii de stare civilã şi asigura aplicarea uniforma pe întreg teritoriul tarii a prevederilor acestora şi a altor reglementãri legale în materie;
h) elaboreazã şi supune Guvernului propuneri, inclusiv de ordin legislativ, privind perfecţionarea activitãţii de stare civilã;
i) controleazã modul de desfãşurare a activitãţii de stare civilã, dispunând mãsuri obligatorii pentru primar;
j) organizeazã acţiuni de instruire, împreunã cu Ministerul de Interne, Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Apãrãrii Naţionale, a ofiţerilor de stare civilã şi a persoanelor cãrora le sunt delegate astfel de atribuţii;
k) elaboreazã, împreunã cu Institutul Naţional de Statistica şi Studii Economice şi cu Ministerul de Interne, propuneri pentru îmbunãtãţirea şi simplificarea formularisticii utilizate în activitatea de stare civilã.
11. În domeniul activitãţii de paşapoarte:
a) indruma şi controleazã activitatea de eliberare şi evidenta de cãtre serviciile comunitare specializate din subordinea autoritãţilor administraţiei publice locale a paşapoartelor simple şi a altor acte de cãlãtorie în strãinãtate, în conformitate cu prevederile legii, ale tratatelor şi convenţiilor internaţionale la care România este parte;
b) elaboreazã şi supune spre aprobare propuneri privind perfecţionarea normelor legale în domeniu, urmãrind compatibilizarea acestora cu reglementãrile existente pe plan european, în vederea uniformizarii procedurilor şi condiţiilor de trecere a frontierei.
12. În domeniul serviciilor comunitare pentru situaţii de urgenta (incendii, inundatii, cutremure etc.):
a) coordoneazã activitatea de elaborare a mãsurilor necesare pentru prevenirea sau reducerea la minimum a efectelor fenomenelor naturale periculoase şi ale catastrofelor de orice fel; în acest scop colaboreazã cu Ministerul Apelor şi Protecţiei Mediului, cu Ministerul de Interne şi cu Ministerul Apãrãrii Naţionale;
b) urmãreşte aplicarea în teritoriu a mãsurilor stabilite, executarea şi întreţinerea în buna stare a lucrãrilor specifice;
c) asigura elaborarea normelor tehnice de prevenire a efectelor distructive ale fenomenelor naturale şi ale catastrofelor şi participa la organizarea şi derularea de acţiuni vizând însuşirea acestora de cãtre cetãţeni;
d) sprijinã şi indruma activitatea autoritãţilor administraţiei publice locale pentru buna organizare şi desfãşurare a activitãţii serviciilor comunitare pentru situaţii de urgenta (incendii, inundatii, cutremure etc.);
e) exercita controlul asupra modului de aplicare a prevederilor legale privind prevenirea şi stingerea incendiilor şi acorda asistenta tehnica de specialitate în acest domeniu;
f) sprijinã autoritãţile administraţiei publice locale în organizarea unor formaţiuni complexe pentru situaţii de urgenta, dotarea acestora cu tehnica necesarã şi instruirea personalului;
g) asigura atentionarea din timp a autoritãţilor locale şi a populaţiei cu privire la iminenta producerii unor fenomene naturale periculoase şi emite îndrumãrile necesare, specifice pentru fiecare dintre acestea;
h) urmãreşte sa fie proiectate şi executate adaposturi pentru populaţie şi alte obiective specifice; controleazã modul de întreţinere şi pãstrare a acestora în stare permanenta de utilizare, precum şi dotarea lor potrivit normativelor existente; în acest scop colaboreazã cu Ministerul lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, cu institutele de proiectare şi cu autoritãţile administraţiei publice locale;
i) organizeazã acţiuni de instruire periodicã a sefilor serviciilor comunitare pentru situaţii de urgenta, precum şi a altor persoane cu atribuţii în acest domeniu.
13. În domeniul cadastrului general:
a) indruma şi controleazã activitatea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie;
b) urmãreşte modul de derulare a acţiunii de introducere pe întreg teritoriul tarii a evidentei imobiliare prin cadastrul general;
c) dispune mãsurile necesare pentru urgentarea finalizarii acţiunii de introducere a cadastrului general;
d) face propuneri Guvernului pentru asigurarea fondurilor şi logisticii necesare în vederea introducerii cadastrului;
e) elaboreazã şi supune spre aprobare mãsuri concrete pentru îmbunãtãţirea reglementãrilor în domeniu şi simplificarea procedurilor;
f) prezintã informãri Guvernului cu privire la stadiul acţiunii de introducere a cadastrului.
14. În domeniul funcţiei publice:
a) analizeazã proiectele de acte normative elaborate de Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici şi le supune spre aprobare Guvernului;
b) analizeazã şi aproba normele cu caracter tehnic şi instrucţiunile elaborate de Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici conform competentelor ce îi revin potrivit legii;
c) controleazã îndeplinirea de cãtre Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici a funcţiilor şi atribuţiilor stabilite prin lege şi prin hotãrârea de organizare şi funcţionare a acesteia.
(2) Ministerul Administraţiei Publice îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin legi sau prin hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãri încredinţate de primulministru.
ART. 5
(1) Ministerul Administraţiei Publice preia, în vederea aducerii la îndeplinire, toate atribuţiile stabilite prin actele normative în vigoare pentru Ministerul Funcţiei Publice, precum şi atribuţiile aferente activitãţilor pe care le va prelua de la alte autoritãţi publice centrale, potrivit legii.
(2) Ministerul Administraţiei Publice poate întocmi şi derula proiecte şi programe cu finanţare interna şi internationala în domeniul reformei administraţiei publice locale, tine evidenta unor astfel de programe întocmite de autoritãţile administraţiei publice locale şi monitorizeazã aplicarea acestora.
ART. 6
În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Administraţiei Publice colaboreazã cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu organizaţiile neguvernamentale ale acestora, cu instituţii publice de specialitate, precum şi cu alte persoane juridice şi fizice.
ART. 7
Pentru îndeplinirea funcţiilor şi atribuţiilor ce îi revin Ministerul Administraţiei Publice poate solicita ministerelor şi celorlalte autoritãţi publice centrale şi locale, precum şi instituţiilor publice documentaţii, date şi informaţii, iar acestea sunt obligate sa i le punã la dispoziţie.
ART. 8
(1) Ministerul Administraţiei Publice indruma şi controleazã, împreunã cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, activitatea centrelor de formare continua a funcţionarilor publici şi a persoanelor încadrate cu contract individual de munca în aparatul propriu al consiliilor judeţene şi locale, precum şi al prefecturilor. În acest scop solicita conducerilor centrelor de formare continua sa întocmeascã programe concrete de acţiune şi sa i le prezinte spre analiza şi aprobare.
(2) Programele prevãzute la alin. (1) vor fi comunicate în timp util preşedintelui consiliului judeţean şi prefectului, care rãmân rãspunzãtori de aducerea acestora la cunostinta primarilor. Primãrii rãspund de selectarea şi participarea personalului din subordine la formele de pregãtire, conform graficului întocmit împreunã cu persoanele responsabile din aparatul propriu al consiliului judeţean. Primãrii rãspund, de asemenea, de cuprinderea în bugetul local a sumelor necesare pentru aceste acţiuni.
(3) Ministerul Administraţiei Publice împreunã cu Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii vor prezenta Guvernului propuneri pentru organizarea şi funcţionarea unui sistem performant - naţional şi regional - de formare şi perfecţionare a funcţionarilor publici din administraţia publica centrala şi localã, precum şi a aleşilor locali.
ART. 9
(1) Ministerul Administraţiei Publice este condus de ministru.
(2) Ministrul administraţiei publice reprezintã ministerul în raporturile cu Guvernul, cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice, romane sau strãine.
(3) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul administraţiei publice emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
ART. 10
(1) Ministrul administraţiei publice îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã, coordoneazã şi controleazã aplicarea legilor şi hotãrârilor Guvernului de cãtre aparatul propriu al ministerului, de cãtre prefecţi şi de autoritãţile administraţiei publice locale, precum şi de instituţiile şi organismele aflate în coordonarea şi sub autoritatea ministerului; de asemenea, organizeazã şi controleazã aplicarea propriilor ordine şi instrucţiuni de cãtre toate autoritãţile şi persoanele cãrora le sunt adresate;
b) organizeazã elaborarea proiectelor de legi, ordonanţe şi hotãrâri ale Guvernului, potrivit metologiilor existente; avizeazã proiectele de acte normative care conţin prevederi referitoare la domeniile de activitate ale ministerului;
c) acţioneazã pentru aplicarea strategiei proprii a ministerului şi urmãreşte armonizarea prevederilor acesteia cu strategia de dezvoltare economico-socialã a Guvernului;
d) elaboreazã şi fundamenteazã propunerile pentru bugetul anual al ministerului şi al prefecturilor şi le înainteazã Guvernului; colaboreazã cu ministrul finanţelor publice la elaborarea şi fundamentarea prevederilor din bugetul de stat privitoare la autoritãţile administraţiei publice locale; acţioneazã pentru luarea în considerare a propunerilor justificate ale acestora;
e) reprezintã interesele ministerului şi ale autoritãţilor administraţiei publice locale în organele şi organismele internaţionale, potrivit acordurilor şi convenţiilor la care România este parte şi altor înţelegeri convenite în acest scop; acţioneazã pentru dezvoltarea relaţiilor de colaborare şi conlucrare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii internaţionale care au ca obiect de activitate administraţia publica centrala şi localã;
f) iniţiazã şi participa, din împuternicirea Preşedintelui României sau a Guvernului, la negocierea şi încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune întocmirea formelor de aderare la cele existente;
g) urmãreşte şi controleazã aplicarea de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale a convenţiilor şi acordurilor internaţionale la care România este parte şi dispune mãsuri pentru îndeplinirea condiţiilor de integrare în structurile europene;
h) coordoneazã şi urmãreşte elaborarea şi implementarea de politici şi strategii în domeniul administraţiei publice centrale şi locale şi armonizarea acestora cu Programul Guvernului;
i) analizeazã şi avizeazã, în condiţiile legii, propunerile de înfiinţare a unor organizaţii neguvernamentale în domeniul sau de activitate şi coopereazã cu acestea la realizarea scopului pentru care au fost înfiinţate;
j) colaboreazã cu instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale atât a personalului din aparatul propriu, cat şi a celui din aparatul propriu al consiliilor locale, judeţene şi al prefecturilor;
k) avizeazã propunerile de salarizare a personalului din aparatul propriu al consiliilor locale şi judeţene şi al prefecturilor; avizul are caracter conform;
l) aproba editarea unor publicaţii de specialitate;
m) transmite prefecţilor, în numele Guvernului, dispoziţii cu caracter obligatoriu, în limitele legii;
n) poate anula sau modifica ordinele prefecţilor pe care le considera ilegale sau inoportune.
(2) Ministrul administraţiei publice îndeplineşte şi alte atribuţii specifice stabilite prin acte normative sau însãrcinãri date de primul-ministru.
(3) Ministrul administraţiei publice îşi îndeplineşte atribuţiile ce îi revin şi însãrcinãrile primite în mod direct sau, dupã caz, prin folosirea aparatului propriu al ministerului, precum şi prin cel al instituţiilor ori al altor organisme aflate în subordinea ministerului.
ART. 11
Ministrul administraţiei publice conduce aparatul propriu al ministerului, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acestuia.
ART. 12
Ministrul administraţiei publice este ordonator principal de credite.
ART. 13
(1) În îndeplinirea atribuţiilor şi a însãrcinãrilor primite ministrul administraţiei publice este asistat de 4 secretari de stat şi de un secretar general.
(2) Secretarii de stat îndeplinesc atribuţiile şi însãrcinãrile stabilite de ministrul administraţiei publice şi coordoneazã unele compartimente, potrivit organigramei prevãzute în anexa nr. 1.
(3) Secretarul general este funcţionar public de cariera. El este numit în funcţie în condiţiile legii, exclusiv pe criterii profesionale. Secretarul general trebuie sa aibã studii superioare juridice, economice sau administrative de lungã durata, absolvite cu diploma de licenta sau echivalenta.
ART. 14
(1) Secretarul general îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) coordoneazã buna funcţionare a compartimentelor şi activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigura legatura operativã dintre ministru şi conducãtorii compartimentelor din minister şi cu cei ai unitãţilor subordonate;
b) conlucreaza cu compartimentele de specialitate din cadrul Secretariatului General al Guvernului, cu secretarii generali din celelalte ministere şi organe centrale, precum şi cu secretarii generali ai judeţelor şi al municipiului Bucureşti şi cu secretarii generali de prefectura, pentru soluţionarea unor probleme de interes comun;
c) urmãreşte elaborarea rapoartelor periodice prevãzute de reglementãrile în vigoare, precum şi prezentarea sau depunerea acestora la forurile ierarhice superioare competente;
d) coordoneazã întregul personal al ministerului, activitatea de elaborare a politicilor de personal şi a principiilor directoare pentru managementul de personal din cadrul compartimentelor.
(2) Secretarul general al ministerului coordoneazã nemijlocit unele compartimente de specialitate din cadrul ministerului, potrivit prevederilor anexei nr. 1.
(3) Secretarul general al ministerului îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin legi sau hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãri prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministrul administraţiei publice.
ART. 15
În cazul în care ministrul administraţiei publice nu îşi poate exercita atribuţiile mai mult de 3 zile consecutive, indiferent de motive, acestea vor fi exercitate de unul dintre secretarii de stat, desemnat prin ordin. În celelalte situaţii nominalizarea înlocuitorului se face verbal. În ambele situaţii primul-ministru va fi încunoştinţat.
ART. 16
(1) Pe lângã ministrul administraţiei publice se organizeazã şi funcţioneazã Colegiul ministerului, ca organ consultativ.
(2) Componenta şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului administraţiei publice.
(3) Colegiul ministerului se întruneşte o data pe luna sau ori de câte ori este necesar. Şedinţele sunt prezidate de ministru. În cadrul acestora se dezbat probleme importante privind activitatea ministerului.
ART. 17
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Administraţiei Publice este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Structura organizatoricã a direcţiilor şi direcţiilor generale prevãzute în anexa nr. 1 se detaliazã în servicii şi birouri, respectiv în direcţii, servicii şi birouri, prin ordin al ministrului administraţiei publice.
(3) Atribuţiile compartimentelor, sarcinile concrete ale personalului, precum şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a aparatului propriu, care se aproba prin ordin al ministrului administraţiei publice.
ART. 18
(1) Numãrul de posturi în aparatul propriu al ministerului este de 150, exclusiv demnitarii şi cabinetele acestora.
(2) Încadrarea personalului din aparatul propriu al ministerului, precum şi din unitãţile subordonate acestuia, în numãrul maxim de posturi aprobat se face în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 19
Statul de funcţii al Ministerului Administraţiei Publice se aproba prin ordin al ministrului, în limita posturilor prevãzute la art. 18.
ART. 20
Stabilirea numãrului de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 21
De la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri Ministerul Administraţiei Publice devine titular al contractelor şi programelor de asistenta interna şi externa derulate de Ministerul Funcţiei Publice şi continua derularea acestora.
ART. 22
(1) Pana la aprobarea legii bugetului de stat pe anul 2001 activitatea Ministerului Administraţiei Publice se va derula în limita fondurilor stabilite în bugetul de stat pe anul 2000 pentru Ministerul Funcţiei Publice, precum şi a fondurilor aferente activitãţilor preluate de la alte ministere sau organe centrale.
(2) Ministerul Finanţelor Publice va introduce în bugetul de stat pe anul 2001 sumele necesare pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei Publice, potrivit prevederilor prezentei hotãrâri.
(3) Bunurile mobile aflate în dotarea Ministerului Funcţiei Publice se preiau, pe baza de protocol, de Ministerul Administraţiei Publice.
ART. 23
(1) Personalul care se preia de la Ministerul Funcţiei Publice, precum şi de la alte ministere sau organe centrale, în urma sustinerii şi promovãrii unor teste cu caracter strict profesional, se considera transferat în interesul serviciului.
(2) Cheltuielile aferente întreţinerii şi repararii spaţiilor în care îşi desfãşoarã activitatea Ministerul Administraţiei Publice vor fi incluse în bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia şi vor forma obiectul regularizãrii cu Secretariatul General al Guvernului.
ART. 24
Autoritãţile publice centrale care se organizeazã şi funcţioneazã în subordinea Ministerului Administraţiei Publice sunt prevãzute în anexa nr. 2.
ART. 25
Prevederile art. 4 pct. 10 lit. a)-f), pct. 11 şi 12 se aplica dupã preluarea de la Ministerul de Interne a activitãţilor respective, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 291/2000 privind stabilirea de mãsuri referitoare la organizarea şi funcţionarea unor ministere.
ART. 26
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 27
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 77/2000 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Funcţiei Publice, cu modicarile ulterioare, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 51 din 2 februarie 2000, precum şi orice alte prevederi contrare.


PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu






ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi = 150,
exclusiv demnitarii şi cabinetele acestora

ORGANIGRAMA
Ministerului Administraţiei Publice

┌────────────────────────┐
│PURTĂTOR DE CUVÂNT ŞI*) │
┌──┤ RELAŢII MASS-MEDIA │
│ └────────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │
│ COLEGIUL MINISTERULUI├─┐ │
└──────────────────────┘ │ ┌──────────┐ │ ┌───────────────────────┐
├────┤ MINISTRU ├────┼──┤ CONSILIER DIPLOMATIC │
│ └────┬─────┘ │ └───────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │ │ │ ┌───────────────────────┐
│ CABINETUL MINISTRULUI├─┘ │ │ │ CORPUL DE CONTROL AL │
└──────────────────────┘ │ └──┤ MINISTRULUI │
│ └───────────────────────┘
┌─────────────┬──────────────┼───────────────────────────────────────┐
│ │ │ │
┌─────┴─────┐ ┌─────┴──────┐ ┌────┴───────┐ ┌────────────┐┌───────────┐ ┌─┴─┐
│SECRETAR DE│ │SECRETAR DE │ │ SECRETAR │ │SECRETAR DE ││SECRETAR DE│ │ │
│STAT PENTRU│ │STAT PENTRU │ │ GENERAL │ │STAT PENTRU ││STAT PENTRU│ │ │
│RELAŢIA CU │ │RELAŢIILE CU│ └─────┬──────┘ │COMUNITATILE││INTEGRARE │ │ │
│PARLAMENTUL│ │PREFECTURILE│ │ ┌──┐ │ LOCALE ││EUROPEANĂ │ │ │
└────┬──────┘ └────┬───────┘ ├─┤8 │ └────┬───────┘│ŞI RELAŢII │ │ A │
│ ┌──┐ │ ┌──┐ │ └──┘ │ ┌──┐ │ EXTERNE │ │ │
├─┤1 │ ├─┤5 │ │ ┌──┐ ├─┤11│ └────┬──────┘ │ │
│ └──┘ │ └──┘ ├─┤9 │ │ └──┘ │ ┌──┐ │ │
│ ┌──┐ │ ┌──┐ │ └──┘ │ ┌──┐ ├─┤14│ │ │
├─┤2 │ ├─┤6 │ │ ┌──┐ ├─┤12│ │ └──┘ │ │
│ └──┘ │ └──┘ └─┤10│ │ └──┘ │ ┌──┐ └───┘
│ ┌──┐ │ ┌──┐ └──┘ │ ┌──┐ ├─┤15│
├─┤3 │ └─┤7 │ └─┤13│ │ └──┘
│ └──┘ └──┘ └──┘ │ ┌──┐
│ ┌──┐ ├─┤16│
└─┤4 │ │ └──┘
└──┘ │ ┌──┐
└─┤17│
└──┘
*) Se organizeazã la nivel de direcţie


A DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU EVIDENTA PAŞAPOARTELOR

1 DIRECŢIA PENTRU RELAŢIA CU PARLAMENTUL
2 DIRECŢIA PENTRU RELAŢII CU SINDICATELE ŞI PATRONATUL
3 DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU MONITORIZAREA REFORMEI INSTITUŢIONALE
4 DIRECŢIA GENERALĂ-REGLEMENTĂRI JURIDICE

5 DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU RELAŢIILE CU PREFECTURILE
6 DIRECŢIA PENTRU SERVICIILE PUBLICE DESCENTRALIZATE
7 DIRECŢIA PENTRU MONITORIZAREA TEHNICA A ALEGERILOR

8 DIRECŢIA GENERALĂ MANAGEMENT ŞI RESURSE UMANE
9 DIRECŢIA BUGET ŞI ECONOMICO-FINANCIARĂ
10 DIRECŢIA PENTRU RELAŢII PUBLICE

11 DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU ALESII LOCALI
12 DIRECŢIA PENTRU RELAŢIILE CU ORGANIZAŢIILE NEGUVERNAMENTALE
13 DIRECŢIA GENERALĂ SERVICII PENTRU POPULAŢIE

14 DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU ARMONIZAREA LEGISLAŢIEI
15 DIRECŢIA RELAŢII INTERNAŢIONALE ŞI IMPLEMENTARE PROGRAME
16 DIRECŢIA PENTRU PROMOVAREA DE INVESTIŢII STRĂINE ÎN GOSPODĂRIA COMUNALĂ
17 UNITATEA DE MONITORIZARE A PROGRAMELOR (U.M.P.)



ANEXA Nr. 2

AUTORITĂŢILE PUBLICE CENTRALE
din subordinea Ministerului Administraţiei Publice

1. Agenţia Nationala a Funcţionarilor Publici
2. Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie
3. Inspectoratul Naţional pentru Situaţii de Urgenta
4. Inspectoratul Naţional pentru Evidenta Persoanelor.




────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016