Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 798 din 3 august 2011  pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 65/2009 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 798 din 3 august 2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 65/2009 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei pentru Implementarea Proiectelor si Programelor pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 570 din 10 august 2011

    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

    ART. I
    Hotãrârea Guvernului nr. 65/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 83 din 11 februarie 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. La articolul 1, alineatele (1) şi (3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 1. - (1) Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, denumitã în continuare Agenţie, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, care realizeazã politica Guvernului în domeniul dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, al celui cooperatist şi al mediului de afaceri.
    ................................................................................
    (3) Agenţia are ca scop implementarea tehnicã şi financiarã a proiectelor şi programelor de sprijinire a înfiinţãrii de noi întreprinderi şi de susţinere a dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, a mediului de afaceri şi a cooperaţiei, la nivel naţional şi local."
    2. La articolul 3, literele a), c) şi d) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
    "a) de implementare - prin care se asigurã programarea, identificarea, derularea, finanţarea, monitorizarea, evaluarea şi controlul programelor pentru întreprinderile mici şi mijlocii finanţate de la bugetul de stat, precum şi implementarea strategiilor Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri în domeniile: întreprinderi mici şi mijlocii, mediu de afaceri şi cooperaţie;
    ................................................................................
    c) de reprezentare - prin care se asigurã reprezentarea statului în exerciţiul tuturor drepturilor şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce îi revin în calitate de acţionar unic al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii - S.A. IFN şi al Fondului Român de Contragarantare, precum şi în calitate de acţionar la fondurile locale de garantare;
    d) de autoritate - prin care exercitã funcţiile de coordonare şi control al oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie şi asupra Fundaţiei Post-Privatizare în vederea îndeplinirii atribuţiilor şi obligaţiilor ce le revin în condiţiile legii şi asigurã reprezentarea intereselor acestora în cadrul unor organe, organizaţii, instituţii şi autoritãţi."
    3. La articolul 3, dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera e), cu urmãtorul cuprins:
    "e) de organism intermediar pentru implementarea Ariei de concentrare 5 «Îmbunãtãţirea mediului de afaceri şi a accesului la finanţare al IMM-urilor» şi Ariei de concentrare 7 «Dezvoltarea sectorului privat şi promovarea exportului IMM-urilor şi/sau promovarea standardelor» din cadrul Programului de cooperare elveţiano-român pentru reducerea disparitãţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, conform acordului de delegare de atribuţii semnat între Ministerul Finanţelor Publice, în calitate de unitate naţionalã de coordonare, şi Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, în calitate de organism intermediar."
    4. La articolul 4 alineatul (1) litera A, punctul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "5. aprobã procedurile de implementare a programelor de încurajare şi stimulare a înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, aprobate anual de Guvern, şi implementeazã schemele privind acordarea ajutorului de stat, facilitând exploatarea mai eficientã a posibilitãţilor oferite întreprinderilor mici şi mijlocii de a beneficia de acest tip de ajutoare;".
    5. La articolul 4 alineatul (1) litera B, dupã punctul 3 se introduce un nou punct, punctul 4, cu urmãtorul cuprins:
    "4. asigurã, în calitate de organism intermediar, îndeplinirea atribuţiilor specifice implementãrii Ariei de concentrare 5 «Îmbunãtãţirea mediului de afaceri şi a accesului la finanţare al IMM-urilor» şi Ariei de concentrare 7 «Dezvoltarea sectorului privat şi promovarea exportului IMM-urilor şi/sau promovarea standardelor» din cadrul Programului de cooperare elveţianoromân pentru reducerea disparitãţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse."
    6. La articolul 4 alineatul (1), dupã litera B se introduc douã noi litere, literele C şi D, cu urmãtorul cuprins:
    "C. În domeniul mediului de afaceri şi profesiilor liberale:
    1. elaboreazã, actualizeazã, implementeazã şi monitorizeazã Planul de acţiuni pentru mediul de afaceri;
    2. propune şi deruleazã acţiuni pentru elaborarea, adaptarea şi implementarea instrumentelor de identificare şi mãsurare a costurilor administrative, impuse de reglementãrile mediului de afaceri, în concordanţã cu metodologiile şi practicile internaţionale de identificare, mãsurare şi reducere a barierelor administrative;
    3. organizeazã şi participã la derularea sondajelor periodice în vederea evaluãrii impactului reglementãrilor administrative şi procedurale asupra climatului afacerilor, utilizând expertiza, metodologia şi instrumentele preluate de la organizaţii şi organisme internaţionale în domeniul cercetãrilor de piaţã;
    4. iniţiazã, propune, implementeazã, coordoneazã şi monitorizeazã acţiuni în domeniul reducerii barierelor administrative;
    5. colaboreazã direct pe proiecte specifice şi în regim permanent cu organizaţii şi organisme internaţionale - Banca Mondialã, Comisia Europeanã, Agenţia Statelor Unite pentru Dezvoltare Internaţionalã, Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã, asigurând coordonarea programelor şi activitãţilor desfãşurate împreunã cu acestea în legãturã cu mediul de afaceri;
    6. identificã şi testeazã metode de îmbunãtãţire a mediului de afaceri, pentru asigurarea transparenţei administrative, elaborãrii şi implementãrii unor coduri de bune practici, încurajarea şi sprijinirea iniţiativei antreprenoriale şi altele asemenea;
    7. implementeazã politicile în domeniul mediului de afaceri în scopul respectãrii recomandãrilor şi angajamentelor cu privire la «reforma reglementãrilor» formulate de Comisia Europeanã şi Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã - O.E.C.D. - Investment Compact;
    8. asigurã îndeplinirea obiectivelor stabilite de Comisia Europeanã prin Programul de acţiune, în vederea reducerii constrângerilor şi a barierelor administrative în Uniunea Europeanã;
    9. asigurã identificarea, mãsurarea şi optimizarea costurilor administrative impuse de reglementãrile cu impact asupra derulãrii afacerilor şi acţioneazã direct sau în cooperare cu celelalte autoritãţi interesate pentru reducerea acestora;
    10. colaboreazã cu celelalte instituţii ale statului care au competenţe în domeniul profesiilor liberale;
    11. sprijinã activitatea asociaţiilor profesionale, patronale şi sindicale din domeniile sale de activitate şi asigurã dialogul permanent cu acestea, cu mass-media şi cu societatea civilã, în scopul informãrii reciproce şi al perfecţionãrii cadrului legislativ existent.
    D. În domeniul cooperatist:
    1. reprezintã autoritatea competentã care asigurã respectarea prevederilor Legii nr. 1/2005, cu modificãrile ulterioare;
    2. acordã avizul pentru conformitatea statutului asociaţiei/uniunii cooperatiste cu prevederile Legii nr. 1/2005, cu modificãrile ulterioare, în vederea înscrierii acesteia în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor;
    3. participã la lucrãrile Consiliului consultativ al cooperaţiei, constituit conform Legii nr. 1/2005, cu modificãrile ulterioare."
    7. La articolul 5, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele emite decizii. Deciziile cu caracter normativ se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condiţiile legii."
    8. Articolul 6 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "Art. 6. - (1) Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. Prin decizie a preşedintelui se pot organiza servicii, birouri şi colective temporare de lucru, în condiţiile legii.
    (2) Organizarea, coordonarea şi atribuţiile compartimentelor din cadrul Agenţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin decizie a preşedintelui."
    9. La articolul 7, alineatul (7) se abrogã.
    10. La articolul 8, alineatul (2) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
    "(2) Numãrul maxim de posturi al aparatului propriu al Agenţiei este de 70, exclusiv demnitarii şi personalul oficiilor teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie."
    11. Anexa se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
    ART. II
    (1) Agenţia pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii va prelua de la Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, precum şi de la instituţiile aflate în coordonarea/subordinea acestuia un numãr de 39 de posturi şi bugetul aferent acestora, dupã cum urmeazã:
    a) de la Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri - aparat propriu - 18 posturi;
    b) de la Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat - ISCIR - 5 posturi;
    c) de la Agenţia Românã pentru Dezvoltarea Durabilã a Zonelor Industriale - douã posturi;
    d) de la Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizãrii în Industrie - 5 posturi;
    e) de la Oficiul de Compensare pentru Achiziţii de Tehnicã Specialã - 4 posturi;
    f) de la Autoritatea Naţionalã pentru Protecţia Consumatorilor - 5 posturi.
    (2) În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, hotãrârile de organizare şi funcţionare a instituţiilor aflate în coordonarea/subordinea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, prevãzute la alin. (1) lit. b)-f), se vor modifica în mod corespunzãtor.
    (3) Hotãrârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se va modifica în mod corespunzãtor.
    (4) Pentru aplicarea prevederilor alin. (1), în temeiul art. 50 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se autorizeazã Ministerul Finanţelor Publice sã introducã, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificãrile corespunzãtoare în structura bugetului Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri pe anul 2011, precum şi în anexele la acesta, fãrã afectarea echilibrului bugetar şi a Fondului de rezervã bugetarã la dispoziţia Guvernului.
    ART. III
    Aplicarea procedurilor legale privind reorganizarea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii se realizeazã în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
    ART. IV
    Hotãrârea Guvernului nr. 65/2009 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta hotãrâre, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouã numerotare.


             PRIM-MINISTRU
               EMIL BOC

                     Contrasemneazã:


                     ─────────────────
              Ministrul economiei, comerţului
                 şi mediului de afaceri,
                        Ion Ariton

               Ministrul muncii, familiei
                 şi protecţiei sociale,
              Laurenţiu Sebastian Lãzãroiu

     Preşedintele Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor
      şi Programelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii,
                Ioan Cristian Haiduc

            Ministrul finanţelor publice,
               Gheorghe Ialomiţianu


    Bucureşti, 3 august 2011.
    Nr. 798.


    ANEXĂ
    ─────
(Anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 65/2009)
───────────────────────────────────────────

                        STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
        a Agenţiei pentru Implementarea Proiectelor şi Programelor pentru
                      Întreprinderi Mici şi Mijlocii


    Numãrul maxim de posturi = 159, exclusiv demnitarii
    (70 de posturi aparatul propriu, exclusiv demnitarii,
    şi 89 de posturi în cadrul oficiilor teritoriale pentru
    întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie)





*Font9*
                                                                        ┌─────────────────┐
   ...................................... ┌─┤ Control Intern │
   | |.. │ │ │
   |Comitetul consultativ pentru | | ┌──────────────────┐ │ └─────────────────┘
   | dezvoltarea IMM | | │ Preşedinte │ │ ┌─────────────────┐
   ...................................... |....┼──────────────────┼──┼─┤ │
   ...................................... | │Cabinet Preşedinte│ │ │ Audit Intern │
   |Grupul pentru evaluarea impactului | | └────────┬─────────┘ │ │ │
   | economic al actelor normative | | │ │ └─────────────────┘
   | asupra IMM |..| ┌────────┴─────────┐ │
   ...................................... | │ │ │ ┌──────────────────┐
                                           | │ Vicepreşedinte │ │ │Purtãtor de cuvânt│
   ...................................... | │ │ │ │relaţii cu mass- │
   | | | └────────┬─────────┘ └─┤media şi relaţii │
   |Consiliul consultativ al cooperaţiei|... │ │ publice │
   ...................................... │ └──────────────────┘
                   ┌──────────────┬──────────────────────┴.....
                   │ ┌──────┴─────────┐ |
                   ├.......┤Secretar General├.................| ............................
                   │ │ │ | |Oficiul Teritorial pentru |
                   │ └──────┬─────────┘ |.|Intreprinderi Mici şi |
                   │ │ | |Mijlocii şi Cooperaţie |
┌──────────────────┴───────┐ │ ┌───────────────────┐ | | BRAŞOV |
│ │ │ │Direcţia Economicã │ | ............................
│Direcţia Generalã pentru │ └──┤şi Servicii Suport │ |
│ Intreprinderi Mici şi │ │ │ | ............................
│ Mijlocii │ └───────────────────┘ | |Oficiul Teritorial pentru |
└───┬──────────────────────┘ |.|Intreprinderi Mici şi |
    │ | |Mijlocii şi Cooperaţie |
    │ ┌─────────────────────┐ | | CLUJ |
    │ │Direcţia Politici şi │ | ............................
    │ │programe pentru │ | ............................
    │ │Intreprinderi Mici şi│ | |Oficiul Teritorial pentru |
    ├───┤Mijlocii, Mediu de │ |.|Intreprinderi Mici şi |
    │ │Afaceri şi Cooperaţie│ | |Mijlocii şi Cooperaţie |
    │ └─────────────────────┘ | | CONSTANŢA |
    │ | ............................
    │ ┌─────────────────────┐ | ............................
    │ │Direcţia Implementare│ | |Oficiul Teritorial pentru |
    └───┤Programe pentru │ |.|Intreprinderi Mici şi |
        │Intreprinderi Mici şi│ | |Mijlocii şi Cooperaţie |
        │ Mijlocii │ | | CRAIOVA |
        └─────────────────────┘ | ............................
                                                              | ............................
                                                              | |Oficiul Teritorial pentru |
                                                              |.|Intreprinderi Mici şi |
                                                              | |Mijlocii şi Cooperaţie |
                                                              | | IAŞI |
                                                              | ............................
                                                              | ............................
                                                              | |Oficiul Teritorial pentru |
                                                              |.|Intreprinderi Mici şi |
                                                              | |Mijlocii şi Cooperaţie |
                                                              | | PLOIEŞTI |
                                                              | ............................
                                                              |
                                                              | ............................
                                                              | |Oficiul Teritorial pentru |
                                                              |.|Intreprinderi Mici şi |
                                                              | |Mijlocii şi Cooperaţie |
                                                              | | TÂRGU MUREŞ |
                                                              | ............................
                                                              | ............................
                                                              | |Oficiul Teritorial pentru |
                                                              ..|Intreprinderi Mici şi |
                                                                |Mijlocii şi Cooperaţie |
                                                                | TIMIŞOARA |
                                                                ............................


                ________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016