Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 795 din 17 decembrie 1992 (*republicata*)  privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 795 din 17 decembrie 1992 (*republicata*) privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 255 din 27 octombrie 1993
Guvernul României hotãrãşte:

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului este organul administraţiei publice centrale de specialitate, care fundamenteazã conceptia şi realizeazã coordonarea generalã a tuturor acţiunilor de amenajare, echipare şi dotare a teritoriului naţional, precum şi de dezvoltare echilibrata a localitãţilor, exercitandu-şi atribuţiile în domeniile amenajãrii teritoriului, urbanismului, lucrãrilor publice şi construcţiilor, cu respectarea autonomiei locale.
ART. 2
Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului îndeplineşte funcţiile de organ de directivare şi de control pentru domeniile sale de activitate, de coordonator pentru avizarea lucrãrilor publice de interes naţional şi a locuinţelor sociale, precum şi de ordonator principal de credite pentru lucrãrile de interes naţional stabilite de Guvern.
ART. 3
Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului colaboreazã cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi ale administraţiei publice, având dreptul de a solicita acestora documentaţii, informaţii şi date necesare realizãrii atribuţiilor sale.

CAP. 2
Atribuţii

ART. 4
Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului are urmãtoarele atribuţii generale:
1. ia mãsuri pentru aplicarea legilor şi hotãrârilor, cu respectarea limitelor sale de autoritate şi a principiului autonomiei agenţilor economici, instituţiilor şi autoritãţilor administraţiei publice locale;
2. participa la fundamentarea şi elaborarea strategiei şi a programului de reforma economico-socialã şi asigura aplicarea politicii Guvernului în domeniile sale de activitate;
3. analizeazã evoluţia fenomenelor specifice activitãţii sale, în corelare cu tendintele pe plan mondial, în scopul armonizarii factorilor dezvoltãrii în condiţiile statului de drept şi ale economiei de piata;
4. colaboreazã cu Fondul Proprietãţii de Stat şi Fondurile Proprietãţii Private la stabilirea nivelurilor indicatorilor de referinta în dinamica, precum şi a criteriilor de performanta managerialã la societãţile comerciale cu capital majoritar de stat din domeniile sale de activitate, precum şi la selecţionarea specialiştilor care pot reprezenta fondurile în adunãrile generale ale actionarilor şi în consiliile de administraţie;
5. colaboreazã la elaborarea programelor anuale de privatizare şi la selectarea societãţilor comerciale privatizabile din domeniile sale de activitate; colaboreazã cu Fondul Proprietãţii de Stat, Fondurile Proprietãţii Private şi Agenţia Nationala de Privatizare la diagnosticarea şi pregãtirea societãţilor comerciale din domeniile economice aflate în competenta sa, în vederea privatizãrii, în baza programelor de privatizare stabilite potrivit legii;
6. aplica politica de subvenţii a Guvernului în domeniile sale de activitate;
7. iniţiazã, elaboreazã ori, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative care reglementeazã domeniul sau de activitate şi inlesnesc funcţionarea mecanismelor pieţei de construcţii;
8. iniţiazã şi negociaza, din împuternicirea Guvernului, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale din domeniul sau sau propune acestuia aderarea la cele existente;
9. urmãreşte şi controleazã aplicarea prevederilor legale, inclusiv a convenţiilor şi acordurilor internaţionale, în funcţie de specificul activitãţii sale şi ia mãsuri pentru prevenirea şi înlãturarea oricãrei încãlcãri a acestora;
10. conlucreaza cu organizaţiile şi instituţiile de specialitate pentru formarea şi perfecţionarea pregãtirii profesionale a personalului în domeniile sale de activitate;
11. orienteaza activitatea de cooperare internationala şi sprijinã dezvoltarea formelor de cooperare guvernamentalã şi neguvernamentala, în funcţie de specificul activitãţii sale;
12. ia mãsuri pentru dezvoltarea cercetãrii ştiinţifice specifice activitãţii sale şi pentru cointeresarea agenţilor economici în aplicarea rapida a rezultatelor acesteia în activitatea practica;
13. coordoneazã activitatea unitãţilor bugetare şi extrabugetare din subordine;
14. asigura aplicarea unitarã a elementelor sistemului de salarizare în unitãţile din subordine;
15. reprezintã interesele statului în diferite organe şi organisme internaţionale, în conformitate cu acordurile şi alte înţelegeri stabilite; dezvolta relaţiile de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organizaţii internaţionale, ce intereseazã activitatea sa;
16. iniţiazã mãsurile necesare asigurãrii protecţiei mediului în domeniul sau de activitate;
17. în domeniile sale de activitate, elaboreazã şi editeazã publicaţii, iniţiazã şi participa la organizarea unor manifestãri ştiinţifice, expozitionale şi a unor concursuri profesionale; colaboreazã cu mijloacele de comunicare în masa;
18. îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite potrivit legii.
ART. 5
Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului are urmãtoarele atribuţii specifice:
1. asigura elaborarea Planului de amenajare a teritoriului naţional, ca sinteza a politicilor sectoriale şi locale de amenajare a teritoriului; urmãreşte respectarea prevederilor acestuia, dupã aprobare, potrivit legii;
2. fundamenteazã şi susţine necesarul anual de fonduri de la bugetul de stat, pentru domeniile sale de activitate;
3. stabileşte, împreunã cu alte autoritãţi ale administraţiei publice cu atribuţii în domeniu, mãsuri pentru protejarea zonelor cu valoare istorica şi arhitecturala sau peisagistica şi integrarea acestora în acţiunile de modernizare a localitãţilor şi zonelor aferente;
4. exercita controlul de stat în domeniul construcţiilor, lucrãrilor publice, urbanismului şi amenajãrii teritoriului privind respectarea regimului de autorizare a construcţiilor şi realizarea calitãţii în construcţii;
5. coordoneazã activitãţile de fundamentare şi elaborare de studii şi programe de dezvoltare şi de imbunatatire a fondului de lucrãri publice; avizeazã oportunitatea şi necesitatea lucrãrilor din acest domeniu, finanţate din bugetul de stat;
6. coordoneazã elaborarea unor studii referitoare la dezvoltarea urbana şi ruala, construcţii de locuinţe şi lucrãri tehnico-edilitare;
7. realizeazã directivarea tehnica în construcţii, lucrãri publice, urbanism, amenajarea teritoriului şi gospodãrie comunalã, prin coordonarea elaborãrii reglementãrilor tehnice şi aprobarea acestora;
8. elaboreazã reglementãri tehnice privind domeniul sau de activitate;
9. colaboreazã cu alte organe ale administraţiei publice centrale de specialitate şi cu organele administraţiei publice locale pentru realizarea politicilor sectoriale din domeniul amenajãrii teritoriului, urbanismului, lucrãrilor publice şi participa la finanţarea operaţiunilor urbanistice şi de amenajare a teritoriului, de interes naţional;
10. coordoneazã realizarea cadastrului imobiliar-edilitar, elaboreazã şi implementeaza cadrul general de organziare şi amenajare a teritoriului în ansamblu şi a localitãţilor; colaboreazã cu coordonatorii cadastrului general stabilit prin lege;
11. coordoneazã elaborarea programului naţional de protecţie antiseismica, incluzând programul pentru educarea populaţiei privind comportarea în cazul seismelor; participa la aplicarea acestora;
12. colaboreazã cu Ministerul Învãţãmântului pentru organizarea, administrarea, îndrumarea şi coordonarea activitãţii din reţeaua de învãţãmânt cu profil de construcţii, lucrãri publice, urbanism, amenajarea teritoriului şi gospodãrie comunalã;
13. colaboreazã cu alte organe ale administraţiei publice centrale de specialitate şi cu organele administraţiei publice locale la stabilirea şi organizarea evidentei domeniului public şi privat al statului sau al unitãţilor administrativ-teritoriale;
14. asigura evidenta terenurilor din domeniul privat al societãţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat;
15. stabileşte strategia sectoriala privind restructurarea şi colaboreazã la selectarea societãţilor comerciale restructurabile, precum şi la elaborarea, verificarea şi avizarea studiilor de restructurare la nivel microeconomic; participa la luarea de cãtre Fondul Proprietãţii de Stat a deciziilor privind lichidarea societãţilor comerciale care nu pot fi reabilitate economic prin restructurare;
16. asigura îndrumarea metodologicã, verificarea şi aprobarea documentaţiilor, controlul şi arbitrajul licitaţiilor pentru preselectarea ofertelor şi adjudecarea proiectãrii şi execuţiei lucrãrilor publice finanţate de la bugetul de stat, din fondurile special constituite în afarã acestuia, precum şi din surse proprii şi credite bancare acordate regiilor autonome şi altor agenţi economici din domeniile de activitate ale ministerelor sau ale altor organe ale administraţiei publice centrale;
17. emite avizele prevãzute de lege în domeniile sale de activitate;
18. asigura Secretariatul Centrului Naţional pentru Aşezãri Umane (habitat).

CAP. 3
Organizare şi funcţionare

ART. 6
(1) În cadrul Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului se organizeazã şi funcţioneazã urmãtoarele patru sectoare de activitate: Coordonare, strategie, reforma; Construcţii, lucrãri publice, locuinţe; Amenajarea teritoriului, urbanism; Controlul de stat în construcţii, lucrãri publice, urbanism, amenajarea teritoriului.
În afarã acestor sectoare de activitate se organizeazã direcţii şi servicii, cu atribuţii comune întregului minister.
(2) Pentru asigurarea unei concepţii unitare a politicii statului de echipare cu construcţii a teritoriului naţional se înfiinţeazã Consiliul interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe sociale, a cãrui componenta, organizare şi funcţionare se aproba de Guvern*), la propunerea ministrului lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului.
Secretariatul Consiliului Interministerial de Avizare Lucrãri Publice de Interes Naţional şi Locuinţe Sociale se asigura de Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi funcţioneazã în cadrul sectorului Construcţii, lucrãri publice, locuinţe, la nivel de direcţie.
(3) Secretariatul Centrului Naţional pentru Aşezãri Umane (habitat) funcţioneazã în cadrul sectorului Amenajarea teritoriului, urbanism, la nivel de direcţie.
(4) Structura organizatoricã a Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului este prevãzutã în anexa, care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(5) În cadrul compartimentelor din structura de organizare a Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului se organizeazã direcţii, inspecţii, servicii, oficii şi birouri, prin ordin al ministrului.
(6) Atribuţiile compartimentelor din structura organizatoricã a ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba de ministru.
ART. 7
(1) Numãrul maxim de posturi pentru Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului este 440, exclusiv demnitarii.
(2) În cazul numãrului maxim de posturi aprobat pe total minister, ministrul lucrãrilor publice şi amenajãrii teritoriului aproba, prin ordin, numãrul de posturi pe sectoare de activitate, direcţii generale, direcţii, inspecţii şi celelalte structuri organizatorice.
ART. 8
(1) Conducerea Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului este asigurata de ministru.
(2) Ministrul conduce intreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu organele administraţiei publice centrale şi locale, alte autoritãţi publice şi organizaţii din ţara, precum şi cu organisme similare din alte tari. În aplicarea prevederilor legale, ministrul emite ordine şi instrucţiuni.
(3) Colegiul ministerului se organizeazã şi funcţioneazã ca organ consultativ al ministrului; componenta colegiului se stabileşte prin ordin al ministrului.
ART. 9
(1) Sectoarele de activitate Coordonare, strategie, reforma, Construcţii, lucrãri publice, locuinţe şi Amenajarea teritoriului, urbanism sunt conduse de câte un secretar de stat.
(2) Sectorul de activitate Controlul de stat în construcţii, lucrãri publice, urbanism, amenajarea teritoriului este condus de un inspector de stat şef, cu grad de director general.
ART. 10
(1) Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului are în subordine Institutul de Cercetãri în Construcţii şi Economia Construcţiilor INCERC, Institutul de Cercetare, Proiectare în Urbanism şi Amenajarea Teritoriului - URBANPROIECT, Centrul de Documentare pentru Construcţii, Arhitectura, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului - CDCAS, precum şi inspectiile teritoriale în construcţii, lucrãri publice, urbanism şi amenajarea teritoriului.
Inspectiile teritoriale sunt organizate şi funcţioneazã în judeţe şi în municipiul Bucureşti ca servicii publice descentralizate ale ministerului, exercitând autoritatea de stat în domeniul construcţiilor, lucrãrilor publice, urbanismului ai amenajãrii teritoriului, conform art. 5 pct. 4.
Unitãţile subordonate ministerului sunt finanţate din venituri extrabugetare.
(2) Obiectul de activitate, structurile organizatorice, numãrul de posturi, statele de funcţii, cat şi reorganizarile unitãţilor subordonate Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului se aproba prin ordin al ministrului.

CAP. 4
Dispoziţii finale

ART. 11
(1) Ministerul Finanţelor va introduce modificãrile corespunzãtoare care decurg din aplicarea prezentei hotãrâri în indicatorii financiari aprobaţi Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, prevederile <>hotãrârilor Guvernului nr. 522/1991 şi nr. 569/1992, precum şi orice alte dispoziţii contrare se abroga.
-----------
*) Prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 112/1993 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 70 din 5 aprilie 1993, au fost aprobate componenta, organizarea şi funcţionarea acestui consiliu.



ANEXA 1

MINISTERUL LUCRĂRILOR PUBLICE
ŞI AMENAJĂRII TERITORIULUI

Numãr posturi
- Demnitari 4
- Personal de execuţie
şi de conducere 440




┌──────────────────────────────────────┐ ┌───────────┐ ┌─────────────┐
│● Direcţia control şi relaţii publice ├───┤ MINISTRU ├───┤● Consilieri │
└──────────────────────────────────────┘ └────┬──────┘ └─────────────┘
┌────────────────────────────────┐ │ ┌───────────────────┐
│ ● Direcţia generalã economicã, │ │ │● Direcţia juridicã│
│ financiarã şi administrativã ├──┐ │ ┌───┤ şi contencios │
└────────────────────────────────┘ │ │ │ └───────────────────┘
├──────┼──────┤
┌────────────────────────────────┐ │ │ │ ┌────────────────────┐
│ ● Direcţia resurse umane ├──┘ │ └──┤● Serviciul probleme│
└────────────────────────────────┘ │ │ speciale │
│ └────────────────────┘

┌──────────────────────┬────────────────┼────────────────┐
┌───────┴────────┐ ┌───────────┴─────┐ ┌────────┴───────┐ ┌──────┴────────────┐
│ COORDONARE, │ │ CONSTRUCŢII, │ │ AMENAJAREA, │ │ CONTROLUL DE STAT │
│ STRATEGIE, │ │ LUCRĂRI PUBLICE,│ │ TERITORIULUI, │ │ ÎN CONSTRUCŢII, │
│ REFORMA │ │ LOCUINŢE │ │ URBANISM │ │ LUCRĂRI PUBLICE, │
├────────────────┤ ├─────────────────┤ ├─────────────── │ │ URBANISM ŞI │
│SECRETAR DE STAT│ │ SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│ │ AMENAJAREA │
├────────────────┤ ├─────────────────┤ ├────────────────┤ │ TERITORIULUI │
│● Direcţia │ │● Direcţia │ │● Direcţia │ ├───────────────────┤
│ generalã │ │ generalã │ │ generalã │ │● Inspecţia de stat│
│ coordonare, │ │ construcţii │ │ a amenajãrii │ │ în construcţii, │
│ strategie, │ │ şi │ │ teritoriului │ │ lucrãri publice, │
│ şi │ │ societãţi │ │ │ │ urbanism şi │
│ management │ │ comerciale │ │ │ │ amenajarea │
├────────────────┼─┼─────────────────┤ ├────────────────┤ │ teritoriului │
│● Direcţia │ │● Direcţia │ │● Direcţia │ │ │
│ generalã │ │ generalã │ │ generalã de │ └───────────────────┘
│ tehnica │ │ lucrãri │ │ urbanism │
│ │ │ publice şi │ │ │
│ │ │ locuinţe │ │ │
├────────────────┼─┼─────────────────┤ ├────────────────┤
│● Direcţia │ │● Direcţia │ │● Direcţia │
│ cooperare │ │ generalã │ │ generalã a │
│ externa şi │ │ licitaţii │ │ serviciilor de │
│ integrare │ ├─────────────────┤ │ gospodãrie │
│ europeanã │ │ │ │ comunalã │
└────────────────┘ │● Secretariatul │ ├────────────────┤
│ Consiliului │ │c Secretariatul │
│ Interministerial│ │ Centrului │
│ de Avizare │ │ Naţional pentru│
│ Lucrãri Publice│ │ Aşezãri Umane │
│ de Interes │ │ (habitat) │
│ Naţional şi │ └────────────────┘
│ Locuinţe Sociale│
└─────────────────┘


--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016