Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 794 din 25 iulie 2002  pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 794 din 25 iulie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura si competentele de acordare a inlesnirilor la plata impozitelor, taxelor si a altor venituri ale bugetelor locale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 592 din 12 august 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 30 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 491/2002 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Normele metodologice privind procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 714/1999 pentru aprobarea procedurii şi competentelor de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 444 din 13 septembrie 1999.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

p. Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat


Bucureşti, 25 iulie 2002.
Nr. 794.


ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 *) pentru recuperarea arieratelor bugetare, denumita în continuare ordonanta de urgenta, autoritãţile administraţiei publice locale pot acorda înlesniri la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri restante ale bugetelor locale, dupã cum urmeazã:
a) amânãri şi eşalonãri la plata pentru orice fel de impozite, taxe şi alte venituri restante ale bugetelor locale;
b) scutiri şi reduceri la plata pentru impozite, taxe şi alte venituri restante ale bugetelor locale. Pentru impozite şi taxe scutirile şi reducerile la plata se pot acorda numai dacã actele normative care reglementeazã venitul respectiv prevãd expres posibilitatea acordãrii unor asemenea înlesniri la plata;
c) amânãri, eşalonãri, scutiri şi reduceri la plata majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, calculate pentru neplata în termen a impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale.
(2) Esalonarile la plata pot fi acordate pe o perioada de cel mult 5 ani, cu termen de graţie de pana la 6 luni cuprins în perioada de eşalonare, iar amanarile la plata, pana cel mult la data de 29 decembrie a anului fiscal în curs.
(3) Nu se acorda înlesniri la plata sumelor reprezentând obligaţii restante la bugetul local, stabilite prin acte de control, în cazul faptelor ce constituie infracţiuni de evaziune fiscalã, dacã instanţele judecãtoreşti au pronunţat hotãrâri definitive în legatura cu aceste fapte. În aplicarea criteriului de performanta prevãzut la pct. 14 din anexa la ordonanta de urgenta, potrivit cãruia "contribuabilul a fost sancţionat pentru evaziune fiscalã", se au în vedere situaţiile în care debitorul a fost sancţionat contraventional pentru evaziune fiscalã sau situaţiile în care debitorul, deşi a fost trimis în judecata pentru infracţiune de evaziune fiscalã, nu exista la data cererii hotãrâre definitiva.
(4) În cazul persoanelor juridice, nu beneficiazã de înlesniri la plata:
a) debitorii care în urma analizei criteriilor obţin un punctaj final egal sau mai mic de 14 puncte pentru obligaţiile la bugetul local restante la data de 31 decembrie 2001;
b) debitorii al cãror principal obiect de activitate îl reprezintã organizarea jocurilor de noroc, asa cum este reflectat în ultimul bilanţ contabil anual.
(5) Numãrul de luni de eşalonare la plata a impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, inclusiv a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, care includ şi perioada de graţie, pentru persoane juridice, se stabileşte în conformitate cu prevederile art. 13 din ordonanta de urgenta, astfel:
a) în situaţia realizãrii unui punctaj intermediar limitelor prevãzute la art. 13 din ordonanta de urgenta, numãrul de luni de eşalonare se stabileşte proporţional cu acesta, prin rotunjire în favoarea debitorului;
b) în situaţia în care debitorul opteazã pentru o perioada de eşalonare mai mica decât perioada rezultatã pe baza punctajului sau cu o perioada de graţie mai mica de 6 luni ori fãrã perioada de graţie, convenţia şi graficul se stabilesc în funcţie de solicitarea debitorului.
(6) Pentru obligaţiile la bugetul local reprezentând impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale, inclusiv majorãri de întârziere şi penalitãţi de orice fel, datorate şi neachitate la termenele legale de plata dupã data de 1 ianuarie 2002 de cãtre debitori, se acorda numai eşalonare sau amânare la plata.
(7) Pentru obligaţiile la bugetul local datorate de persoanele juridice, reprezentând impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale, restante la data de 31 decembrie 2001 şi neachitate pana la data depunerii cererii, precum şi pentru majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente acestora, calculate şi datorate pana la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenta, pe baza punctajului final, debitorii beneficiazã de înlesniri la plata, astfel:
a) în situaţia realizãrii unui punctaj final mai mare de 14 puncte se acorda înlesnirile prevãzute la art. 10 din ordonanta de urgenta;
b) dacã dupã data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata şi pana la data aprobãrii acesteia debitorii achitã 30% din obligaţiile la bugetul local, restante la data de 31 decembrie 2001, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, aceştia beneficiazã de eşalonarea la plata a diferenţei de 70% din obligaţiile la bugetul local şi de scutirea de plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere aferente acestora, calculate pana la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenta. Suma achitatã de debitor trebuie sa reprezinte 30% din totalul obligaţiilor restante la bugetul local ce fac obiectul cererii de acordare a înlesnirilor la plata, inclusiv penalitãţi şi amenzi. Pentru debitorii care solicita înlesniri la plata, inclusiv pentru sucursalele şi punctele de lucru stabile înregistrate ca plãtitoare de impozite şi taxe, suma reprezentând 30% din totalul obligaţiilor restante, ce trebuie achitatã pana la data aprobãrii cererii, se referã la obligaţiile la bugetul local aferente fiecãrei unitãţi plãtitoare;
c) debitorii care au toate obligaţiile bugetare achitate, inclusiv cele aferente anului curent, la data depunerii cererilor de acordare a înlesnirilor la plata vor beneficia de scutirea de la plata majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere aferente obligaţiilor datorate pana la data de 31 decembrie 2001, calculate pana la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenta, dacã obţin peste 63 de puncte. Debitorii beneficiazã de reducerea cu 50% a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, dacã obţin un punctaj cuprins între 29 şi 63 de puncte;
d) prevederile lit. c) se aplica şi debitorilor în cazul în care au în derulare înlesniri la plata ce au ca obiect numai majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere, scutirea acordându-se pentru suma rãmasã de plata la data depunerii cererii;
e) debitorii care au în derulare eşalonãri la plata pentru impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale, precum şi pentru majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere, acordate în baza reglementãrilor legale anterioare, şi care îşi achitã în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenta debitele rãmase de plata din eşalonare, precum şi majorãrile stabilite conform <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, recalculate pana la data achitãrii debitelor, beneficiazã de scutirea de plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere rãmase de plata din eşalonare, cu condiţia sa facã dovada ca la data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata nu mai au alte obligaţii de plata la bugetul local, neachitate la termenele legale de plata.
(8) Stabilirea punctajului corectat necesar pentru acordarea înlesnirilor la plata pentru persoanele juridice, în condiţiile art. 10 şi 14 din ordonanta de urgenta, se face pe baza punctajului obţinut conform anexei la ordonanta de urgenta, corectat în minus conform prevederilor art. 8 din ordonanta de urgenta, la care, dupã caz, se pot adauga 40 de puncte, în condiţiile art. 9 alin. (2) din aceeaşi ordonanta de urgenta.
(9) În aplicarea prevederilor art. 8 din ordonanta de urgenta se fac urmãtoarele precizãri pentru persoanele juridice:
a) în disponibilitãţile bãneşti în lei şi în valuta existente în conturile bancare la data scadentei obligaţiilor la bugetul local restante nu se cuprind sumele necesare plãţii salariilor;
b) prin activitãţi pentru care încasarea contravalorii mãrfii sau a serviciului prestat se face anticipat ori la data transferului dreptului de proprietate, respectiv a prestãrii serviciului, se înţelege activitãţile principale ale debitorului desfãşurate în domeniile: comerţ cu amãnuntul, alimentaţie publica, activitãţi hoteliere şi alte prestãri de servicii cãtre populaţie.

--------------
*) <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 a fost aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 491/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 522 din 18 iulie 2002.


CAP. 2
Competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale pentru persoanele juridice

ART. 2
(1) Competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale le au consiliile locale, consiliile locale de sector, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliile judeţene, dupã caz, în funcţie de destinaţia bugetarã a venitului pentru plata cãruia s-a solicitat înlesnirea.
(2) Dosarul complet, întocmit de compartimentul de specialitate din cadrul autoritãţii administraţiei publice locale, precum şi propunerea de soluţionare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata sunt înaintate de cãtre şeful acestui compartiment primarului, primarului general sau preşedintelui consiliului judeţean, dupã caz.
(3) Consiliul local, consiliul local de sector, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliul judeţean, dupã caz, va adopta hotãrâri de aprobare, de respingere sau de modificare şi completare, dupã caz, a cererii de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei sau a altui venit al bugetului local.
(4) Solicitantul inlesnirii la plata impozitului, taxei sau a altui venit al bugetului local va fi înştiinţat în scris despre hotãrârea consiliului local, consiliului local de sector, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului judeţean, dupã caz, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii acesteia.
(5) Solicitantul se va prezenta în termen de 3 zile lucrãtoare de la aducerea la cunostinta a înlesnirilor aprobate la compartimentul de specialitate şi va contrasemna convenţia alãturi de conducãtorul compartimentului de specialitate.
(6) Refuzul de a semna convenţia de acordare a înlesnirilor atrage anularea hotãrârii de acordare a înlesnirilor, contribuabilul neavând dreptul de a mai solicita alte înlesniri la plata obligaţiilor bugetelor locale o perioada de 12 luni.

CAP. 3
Procedura de soluţionare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale pentru persoanele juridice

ART. 3
(1) Înlesnirile la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se acorda numai pe baza de cerere de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local, depusa la compartimentul de specialitate în a cãrui raza administrativã se afla bunurile impozabile.
(2) Cererea de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei sau a altui venit al bugetului local, depusa de cãtre debitorii, persoane juridice, va cuprinde:
a) elementele de identificare a debitorului, respectiv denumirea/numele acestuia sau a/al reprezentantului fiscal, sediul/domiciliul, anul infiintarii, codul fiscal/codul numeric personal/codul de identificare fiscalã, numele şi calitatea celor care reprezintã debitorul în relaţiile cu terţii, numãrul de telefon/fax al acestora, certificatul de înmatriculare la registrul comerţului;
b) statut/contract de societate, cu actele adiţionale la zi;
c) sumele datorate sau neachitate la bugetul local, pentru care se solicita înlesniri la plata, precum şi destinaţia bugetarã a acestora (pe tipuri de obligaţii şi pe ani calendaristici);
d) perioada pentru care sumele sunt datorate sau neachitate, precum şi data scadentei acestora;
e) natura înlesnirilor solicitate şi o succintã prezentare a posibilitãţilor de plata a debitelor pentru care se solicita înlesnirea, felul înlesnirilor solicitate (numãrul de luni pentru care se solicita eşalonarea, din care perioada de graţie sau perioada de amânare, dupã caz, suma totalã pentru care se solicita înlesniri la plata, din care pe tipuri de impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale, defalcate pe ani calendaristici, şi, separat, majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente acestora), numãrul contului/conturilor de disponibilitati şi societãţile comerciale bancare la care sunt deschise;
f) modul de respectare a eventualelor înlesniri la plata, dacã este cazul, şi o succintã prezentare a mãsurilor cuprinse în programul de restructurare, respectiv de redresare financiarã a debitorilor, persoane juridice, în legatura cu stingerea obligaţiilor restante la bugetul local, respectiv la bugetul de stat;
g) cauze care au condus la neachitarea obligaţiilor la bugetul local.
(3) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata ale debitorilor, persoane juridice, trebuie sa fie însoţite de urmãtoarele documente:
a) copie de pe ultima situaţie financiarã anuala, compusa din bilanţ şi contul de profit şi pierdere;
b) situaţia creditelor curente, contractate şi nerambursate;
c) situaţia privind soldurile conturilor de disponibilitati în lei şi în valuta şi depozitele bancare, inclusiv pe unitãţi plãtitoare, la data scadentei obligaţiilor restante la bugetul local, pentru care se solicita înlesnire la plata;
d) copie de pe ultima balanţa de verificare;
e) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, care trebuie sa cuprindã menţiunile la zi cu privire la structura actionariatului/asociaţilor, la mobilitatea sediului şi/sau a actionariatului/asociaţilor, inclusiv cele referitoare la declanşarea procedurii de reorganizare sau de faliment potrivit dispoziţiilor <>Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizãrii judiciare şi a falimentului, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
f) copie de pe codul fiscal/codul unic de înregistrare fiscalã al debitorului, persoana juridicã, precum şi al tuturor sucursalelor şi punctelor de lucru înregistrate ca plãtitoare de impozite şi taxe;
g) copie de pe programul de restructurare sau de pe programul de redresare financiarã, însoţitã de extrasul din procesul-verbal al adunãrii generale a actionarilor, respectiv a asociaţilor, în care s-a discutat şi s-a aprobat programul de restructurare sau de redresare financiarã. Pentru debitorii, persoane juridice, care au ca acţionar majoritar statul roman, programul de restructurare sau programul de redresare financiarã trebuie insusit, dupã caz, de ministerul de resort sau de instituţiile publice implicate în procesul de privatizare, care au în administrare unitatea economicã respectiva;
h) situaţia privind creanţele de încasat de la clienţi şi/sau debitori, conform evidentelor contabile, vechimea acestora, mãsurile de urmãrire întreprinse, numãrul litigiilor aflate pe rolul instanţelor de judecata şi sumele datorate, stadiul acestor litigii, precum şi situaţia privind clienţii neincasati pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creanţelor, cu exemplificarea principalilor clienţi şi/sau debitori;
i) situaţia clienţilor neincasati cu care societatea are legãturi de capital direct sau prin asociatul/acţionarul principal;
j) situaţia privind avansurile acordate furnizorilor, cu exemplificarea principalilor furnizori, din care situaţia furnizorilor şi valoarea avansurilor acordate acestora pentru care societatea are legãturi de capital direct sau prin asociatul/acţionarul principal;
k) declaraţia debitorului privind cota de participare a acestuia la capitalul social al altor societãţi comerciale, societãţi sau companii naţionale, dupã caz, precum şi suma investitã;
l) copie de pe ultimul act de control întocmit de organele competente ale administraţiei publice locale; în situaţia în care prin actul de control s-au constatat diferenţe de impozite, taxe şi alte venituri ale bugetelor locale, se va prezenta şi o nota cuprinzând totalul obligaţiilor la bugetul local aferente perioadei supuse controlului, declarate de debitor;
m) situaţia privind încadrarea în criteriile de performanta economico-financiarã şi de disciplina fiscalã ce se analizeazã la acordarea înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul local în vederea justificarii tipului de înlesnire solicitatã;
n) situaţia privind obligaţiile restante, cuprinzând obligaţiile cãtre toate bugetele, datorate şi neachitate la data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata;
o) orice alte documente considerate utile pentru soluţionarea cererii, pe baza cãrora sa se poatã calcula/verifica punctajul rezultat din încadrarea în criteriile prevãzute în anexa la ordonanta de urgenta;
p) comunicarea Autoritãţii pentru Privatizare şi Administrarea Participatiilor Statului privind statutul juridic şi economico-financiar, dacã este cazul;
r) orice alte documente solicitate de compartimentul de specialitate.
(4) Debitorii, persoane juridice, pot depune orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii de acordare a înlesnirilor la plata.
(5) Cererea de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei şi a altui venit al bugetului local, împreunã cu documentele prevãzute la art. 3 se constituie într-un dosar care se depune de cãtre debitor la compartimentul de specialitate al consiliului local, consiliului local de sector, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau al consiliului judeţean, dupã caz, în funcţie de destinaţia bugetarã a venitului pentru plata cãruia s-a solicitat înlesnirea.
(6) În situaţia în care debitorii considera ca se încadreazã în prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta, documentaţia acestora trebuie sa cuprindã, dupã caz, şi urmãtoarele:
a) memoriul motivat din care sa rezulte ca debitorii care au o importanta economico-socialã zonala sau nationala semnificativã se încadreazã în aceasta categorie;
b) procesele-verbale de constatare a pierderilor suferite în urma calamitãţilor naturale, în copie, întocmite de comisiile constituite în acest scop, în conformitate cu prevederile legale, pana la data depunerii de cãtre debitor a cererii de acordare a înlesnirilor la plata.
(7) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata, depuse de cãtre debitori, persoane fizice independente sau asociaţii familiale fãrã personalitate juridicã, pentru obligaţii datorate bugetului local, altele decât cele datorate în nume propriu, trebuie sa fie însoţite de urmãtoarele documente:
a) copie de pe autorizaţia de funcţionare sau de pe actul constitutiv (contract de asociere), dupã caz;
b) declaraţie privind venitul încasat, înregistrat în ultimul an fiscal;
c) copie de pe ultimul act de control întocmit de organele competente ale administraţiei publice locale;
d) alte documente în susţinerea cererii de acordare a înlesnirilor la plata.
ART. 4
(1) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata se înregistreazã într-un registru special pentru debitori, persoane juridice, şi, separat, pentru debitori, persoane fizice şi asociaţii fãrã personalitate juridicã.
(2) Verificarea obligaţiilor restante la bugetul local, care fac obiectul cererilor de acordare a înlesnirilor la plata, se efectueazã pe baza datelor din evidenta analitica pe plãtitori de la nivelul organelor fiscale teritoriale la care debitorii sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe şi/sau a unui document de verificare întocmit de organele de colectare la sediul social al debitorului, pe baza datelor din ultima balanţa de verificare, precum şi a proceselor-verbale de calcul al majorãrilor de întârziere şi al penalitatilor de întârziere.
(3) Atunci când exista diferenţe între sumele solicitate de debitori şi cele stabilite de organele fiscale teritoriale ca fiind datorate se procedeazã la punerea de acord a acestora printr-un control de fond, dupã care organul fiscal confirma obligaţiile pentru care se acorda înlesniri la plata, cererea completandu-se în mod corespunzãtor.
(4) Dacã prin cerere debitorul solicita reducerea sau scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, iar din analiza criteriilor rezulta ca debitorul nu are un punctaj care sa îl indreptateasca sa obţinã înlesnirile solicitate, i se acorda înlesnirea la plata corespunzãtoare punctajului obţinut.
(5) Informaţiile necesare stabilirii punctajului în baza criteriilor prevãzute în anexa la ordonanta de urgenta se preiau din ultimul bilanţ contabil anual şi din anexele la acesta, întocmite de debitor în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi depuse la organele fiscale teritoriale, precum şi din documentele şi declaraţiile anexate la cererea de acordare a înlesnirilor la plata, conform art. 3.
(6) Documentaţia întocmitã de debitori, persoane juridice sau asociaţii fãrã personalitate juridicã, depusa la organul fiscal la care sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe, se completeazã cu referatul întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. Pentru cererile depuse în baza art. 28 din ordonanta de urgenta organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plãtitor de impozite şi taxe locale va întocmi un referat prin care confirma achitarea debitelor rãmase de plata din esaloane şi a majorãrilor stabilite în conformitate cu <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Recalcularea majorãrilor pana la data achitãrii integrale a debitelor ce au fãcut obiectul eşalonãrii se face de organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plãtitor de impozite şi taxe.
(7) În cazul obligaţiilor ce fac obiectul cererilor de acordare a înlesnirilor la plata ale debitorilor prevãzuţi la art. 3 alin. (2) din prezentele norme metodologice, organul fiscal respectiv va solicita organelor fiscale la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt înregistrate ca plãtitoare de impozite şi taxe întocmirea unor referate prin care se certifica cuantumul obligaţiilor restante la bugetul de stat ale acestora şi care cuprind şi informaţii referitoare la criteriile prevãzute la pct. 8, 10, 11, 13 şi 14 din anexa la ordonanta de urgenta.
(8) Pentru debitorii care beneficiazã de prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanta de urgenta organele fiscale locale, ale sectoarelor, judeţene sau ale municipiului Bucureşti, dupã caz, vor întocmi referatul motivat prevãzut la art. 9 alin. (3) din ordonanta de urgenta, pe baza datelor din memoriul debitorului sau a procesului-verbal de constatare a pierderilor suferite ca urmare a calamitãţilor naturale, dupã caz.
(9) Pentru cererile debitorilor de importanta zonala sau care au suferit pierderi ca urmare a calamitãţilor naturale referatul întocmit conform alin. (8) se supune spre avizare comisiei de dialog social constituite la nivelul prefecturii.
(10) Pentru cererile debitorilor de importanta nationala semnificativã referatele întocmite conform alin. (8) se supun spre avizare comisiei de dialog social constituite la nivelul Ministerului Administraţiei Publice.
(11) Documentaţia întocmitã de debitori, persoane fizice, care desfãşoarã activitãţi independente, depusa la organul fiscal de domiciliu, va fi completatã, dupã caz, cu copii de pe contul fiscal personal pe ultimii 2 ani, precum şi cu actul constatator întocmit cu ocazia verificãrii pe teren a cererii de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, din care sa rezulte:
a) situaţia stãrii materiale a contribuabilului (bunuri imobile şi mobile ale debitorului şi ale membrilor familiei sale);
b) posibilitãţi de încasare a debitului;
c) alte elemente utile pentru soluţionarea cererii.
ART. 5
(1) Înlesnirile la plata se acorda de organele competente prevãzute la art. 2 prin încheierea cu debitorii a unor convenţii de plata conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice pentru persoane juridice, şi modelului prevãzut în anexa nr. 3 la prezentele norme metodologice pentru persoane fizice care desfãşoarã activitãţi independente şi asociaţii familiale.
(2) Convenţia cuprinde, printre altele, tipul obligaţiilor şi suma acestora, care fac obiectul înlesnirilor la plata, natura înlesnirilor acordate, perioada de acordare, condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru menţinerea valabilitãţii inlesnirii, cuantumul majorãrilor ce trebuie achitate, precum şi graficele de eşalonare la plata care fac parte integrantã din aceasta.
(3) Convenţia şi graficele se întocmesc în 3 exemplare originale, unul pentru debitor, unul pentru consiliul local, consiliul local de sector, consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, care a aprobat înlesnirea, şi unul pentru organul fiscal la care debitorul a depus cererea.
ART. 6
Termenele de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata sunt dupã cum urmeazã:
a) în termen de 15 zile lucrãtoare, calculate de la data înregistrãrii cererii, organul fiscal finalizeazã instrumentarea cererii şi o remite primarului, preşedintelui consiliului judeţean sau primarului general, dupã caz, pentru a o inainta consiliului local, consiliului local de sector, consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz;
b) consiliul local, consiliul local de sector, consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, are obligaţia de a se pronunţa în termen de 10 zile lucrãtoare calculate de la data înregistrãrii cererii;
c) în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii hotãrârii consiliului local, consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti, dupã caz, aceasta se comunica debitorului, pe baza de scrisoare recomandatã;
d) în cazul în care cererea a fost soluţionatã favorabil, debitorul are obligaţia de a se prezenta, în termen de 3 zile lucrãtoare de la comunicarea hotãrârii, la organul fiscal şi de a contrasemna convenţia alãturi de conducãtorul compartimentului fiscal de specialitate.
ART. 7
Înlesnirile la plata obligaţiilor datorate bugetului local se acorda în urmãtoarele condiţii:
A. Constituirea de cãtre debitori, persoane juridice, în termen de 60 de zile calendaristice de la semnarea convenţiei, a unei garanţii, astfel:
a) o suma egala cu doua rate medii din eşalonare, reprezentând obligaţii eşalonate şi majorãri calculate conform <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul esalonarilor la plata;
b) o suma rezultatã din raportul dintre contravaloarea debitelor amânate şi majorãrile calculate conform <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi numãrul de luni aprobate pentru amânare la plata, în cazul amanarilor;
c) pana la termenul primei rate de plata din eşalonare, respectiv pana la termenul de plata în cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are obligaţii neachitate la bugetul local, inclusiv majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere, altele decât cele care fac obiectul înlesnirilor la plata;
d) garanţia poate fi constituitã atât în numerar la trezoreria organului fiscal la care debitorul este înregistrat ca plãtitor de impozite şi taxe, cat şi sub forma unei scrisori de garanţie bancarã;
e) garanţia poate fi utilizata pentru stingerea atât a ratelor, cat şi a obligaţiilor curente în cazurile în care debitorul este în imposibilitate de a le achitã la termenele prevãzute în grafic sau la scadenta, dupã caz, cu condiţia reintregirii garanţiei pana la urmãtorul termen de plata din eşalonare. În cazul scrisorii de garanţie utilizarea efectivã a garanţiei se face la solicitarea organului fiscal teritorial, adresatã bãncii emitente a scrisorii de garanţie bancarã pe baza cererii debitorului care invoca imposibilitatea de plata. Atunci când s-a constituit garanţie în numerar la trezorerie, aceasta se utilizeazã la cererea debitorului, adresatã organului fiscal teritorial, atât în situaţiile menţionate mai sus, cat şi pentru plata ultimelor rate din eşalonare. Cererea debitorului de a i se utiliza garanţia se va depune la organul fiscal înaintea termenului de plata a obligaţiei, astfel încât încasarea ratelor prin utilizarea garanţiei sa se realizeze cu respectarea întocmai a graficului;
f) în cazul pierderii valabilitãţii inlesnirii la plata organul fiscal teritorial va executa garanţia în contul obligaţiilor rãmase neachitate.
B. De la data încheierii convenţiei de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local pentru sumele eşalonate sau amânate, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, se datoreazã şi se calculeazã majorãri conform prevederilor legale, plata acestora efectuandu-se împreunã cu rata respectiva. Pe perioada de graţie acordatã la eşalonare şi pe perioada amânãrii la plata majorãrile datorate conform legii se achitã lunar. Pana la data încheierii convenţiei se calculeazã şi se datoreazã majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere.
C. Pe perioada derulãrii înlesnirilor la plata debitorii sunt obligaţi sa îşi achite obligaţiile curente la bugetul local cu termene scadente, începând cu data de întâi a lunii urmãtoare încheierii convenţiei. În cazul în care debitorii nu achitã la scadenta obligaţiile curente la bugetul local, pot efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreunã cu majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente. Obligaţiile curente la bugetul local, cu scadenta dupã data de 1 octombrie a anului fiscal, împreunã cu eventualele majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere trebuie achitate pana cel târziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
D. Pe perioada derulãrii înlesnirilor la plata debitorii nu vor participa la nici o procedura de privatizare organizatã de instituţiile publice implicate sau de agenţii de privatizare, în vederea cumpãrãrii de acţiuni la alte societãţi comerciale sau achiziţionãrii de alte valori mobiliare ori pãrţi sociale.
E. Pe perioada derulãrii înlesnirilor la plata debitorii vor transmite organului fiscal teritorial la care sunt înregistraţi ca plãtitori de impozite şi taxe orice intenţie de înstrãinare de active pe toatã perioada derulãrii inlesnirii la plata, cu excepţia debitorilor care se încadreazã în prevederile art. 21 din ordonanta de urgenta. Organul fiscal va putea aproba înstrãinarea de active, cu condiţia încasãrii contravalorii acestora în contul obligaţiilor bugetare pentru care s-au obţinut înlesniri la plata.
ART. 8
Diferenţele de majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere, rãmase de plata în sarcina debitorilor dupã acordarea reducerilor prevãzute în ordonanta de urgenta, se datoreazã începând cu ziua lucrãtoare imediat urmãtoare celei în care s-a achitat ultima rata din eşalonare şi se considera obligaţie cu termen de plata în anul curent.
ART. 9
(1) Nerespectarea convenţiilor încheiate, respectiv a termenelor de plata şi a condiţiilor în care s-au acordat înlesnirile la plata, atrage anularea acestora, începerea imediata sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite pentru intreaga suma neplatita şi obligaţia de plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate. Majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere scutite de plata în conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanta de urgenta se înregistreazã în contabilitatea debitorilor, în cuantumul menţionat în convenţie, şi se recupereazã la bugetul local conform prevederilor legale în vigoare.
(2) O noua cerere de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor datorate bugetului local în conformitate cu prevederile ordonanţei de urgenta nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectãrii înlesnirilor acordate anterior în baza aceluiaşi act normativ.
ART. 10
(1) Convenţiile încheiate în conformitate cu art. 6 din ordonanta de urgenta intra în vigoare de la data de întâi a lunii urmãtoare celei în care au fost semnate.
(2) Începând cu data încheierii convenţiei, pentru obligaţiile datorate bugetului local pentru care s-au aprobat înlesniri la plata executarea silitã nu se porneşte sau nu se continua, dupã caz.
ART. 11
(1) De înlesnirile la plata prevãzute la art. 1 din ordonanta de urgenta, pentru obligaţiile reprezentând impozite, taxe şi alte venituri datorate bugetului local, restante la data de 31 decembrie 2001, inclusiv majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente acestora, calculate pana la data intrãrii în vigoare a ordonanţei de urgenta, beneficiazã şi debitorii aflaţi în procedura de reorganizare judiciarã conform legii.
(2) La cererea debitorului, în proiectul planului de reorganizare va fi cuprins tipul de înlesnire la plata care se solicita sa fie acordatã pentru obligaţiile datorate bugetului local.
(3) Dupã confirmarea planului de reorganizare de cãtre judecãtorul-sindic, conform prevederilor legale în materie, cererea şi documentaţia întocmite de administrator sau de administrator şi debitor, dupã caz, vor fi încuviinţate de judecãtorul-sindic şi vor fi depuse la organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plãtitor de impozite şi taxe.
(4) Convenţia încheiatã cu organul fiscal de debitorii prevãzuţi la alin. (1) va fi semnatã de administratorul societãţii debitoare, iar în cazul în care activitatea debitorului este condusã în parte de administrator, în conformitate cu atribuţiile stabilite în sarcina acestuia conform <>art. 10 lit. c) din Legea nr. 64/1995 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, convenţia va fi semnatã de administrator şi de reprezentantul legal al debitorului.
(5) Pentru constituirea garanţiei solicitate de organul fiscal, în conformitate cu prevederile art. 18 din ordonanta de urgenta, debitorul sau administratorul, dupã caz, va solicita judecãtorului-sindic confirmarea acesteia.
(6) Pe perioada derulãrii inlesnirii la plata debitorii pot instraina active cu informarea organului fiscal, iar sumele vor fi distribuite conform <>Legii nr. 64/1995 , republicatã.
(7) Nerespectarea planului de reorganizare poate conduce, în cazul în care administratorul sau oricare dintre creditori o cere, la deschiderea procedurii falimentului şi atrage pierderea valabilitãţii sau anularea, dupã caz, a inlesnirii acordate, de la data pronunţãrii de cãtre judecãtorul-sindic.
ART. 12
Orice suma de restituit de la bugetul local, reprezentând impozite, taxe, contribuţii sau alte venituri ale bugetului local, se compenseazã din oficiu cu sume reprezentând obligaţii datorate bugetului local, eşalonate sau amânate la plata, inclusiv cu majorãrile calculate conform <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, datorate în luna în care se face compensarea. Compensarea se efectueazã cu ratele din eşalonare în ordinea termenelor de plata. Organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plãtitor de impozite şi taxe întocmeşte un nou grafic, respectând numãrul de rate rãmase din eşalonare. Organul fiscal care efectueazã compensarea va comunica debitorului pana la urmãtorul termen de plata suma compensata, ratele din eşalonare care au fost stinse, precum şi noul grafic de plata. Majorãrile calculate conform <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se recalculeazã de organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plãtitor de impozite şi taxe, la cererea acestuia.

CAP. 4
Procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale pentru persoanele fizice

ART. 13
(1) Competentele de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale le au consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliile locale de sector sau consiliile judeţene, dupã caz, în funcţie de destinaţia bugetarã a venitului pentru plata cãruia s-a solicitat înlesnirea.
(2) Dosarul complet, întocmit de compartimentul de specialitate al autoritãţii administraţiei publice locale, precum şi propunerea de soluţionare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata sunt înaintate de cãtre şeful acestui compartiment primarului, primarului general sau preşedintelui consiliului judeţean, dupã caz.
(3) Consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau consiliul judeţean, dupã caz, va adopta hotãrâri de aprobare, de respingere sau de modificare şi completare, dupã caz, a cererii de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei şi a altui venit al bugetului local.
(4) Solicitantul inlesnirii la plata impozitului, taxei şi a altui venit al bugetului local va fi înştiinţat în scris despre hotãrârea consiliului local, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului judeţean, dupã caz, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data adoptãrii acesteia.
ART. 14
(1) Înlesnirile la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se acorda numai pe baza de cerere de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local.
(2) Cererea de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei sau a altui venit al bugetului local va cuprinde:
a) elementele de identificare a contribuabilului;
b) sumele datorate sau neachitate la bugetul local, pentru care se solicita înlesniri la plata, precum şi destinaţia bugetarã a acestora;
c) perioada pentru care sumele sunt datorate sau neachitate, precum şi data scadentei acestora;
d) natura înlesnirilor solicitate şi o succintã prezentare a posibilitãţilor de plata a debitelor pentru care se solicita înlesnirea;
e) modul de respectare a eventualelor înlesniri la plata, dacã este cazul.
(3) Debitorii, persoane fizice, pot depune orice alte elemente şi documente considerate utile pentru soluţionarea cererii.
ART. 15
Cererea de acordare a înlesnirilor la plata respectivului impozit, a taxei şi a altui venit al bugetului local, împreunã cu documentele prevãzute la art. 14 se constituie într-un dosar care se depune de cãtre debitor la consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti, consiliul local de sector sau la consiliul judeţean, dupã caz, în funcţie de destinaţia bugetarã a venitului pentru plata cãruia s-a solicitat înlesnirea.
ART. 16
(1) Înlesnirile la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale pot fi solicitate şi acordate atât înaintea începerii executãrii silite a debitului, cat şi în timpul efectuãrii acesteia.
(2) Executarea silitã nu va fi pornitã sau va fi suspendatã, dupã caz, pentru creanţele bugetelor locale asupra cãrora s-au emis hotãrâri de aprobare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata, de la data comunicãrii acestor hotãrâri.
ART. 17
(1) Pentru soluţionarea fiecãrui dosar privind cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale vor fi avute în vedere urmãtoarele:
a) rezultatele verificãrilor efectuate de compartimentele de specialitate ale fiecãrei autoritãţi a administraţiei publice locale vor fi cuprinse într-o nota de constatare în care vor fi prezentate, în principal:
- realitatea datelor prezentate în cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local respectiv;
- respectarea de cãtre solicitant a reglementãrilor legale în vigoare privind disciplina financiarã;
- existenta unor posibilitãţi concrete de achitare în viitor a obligaţiilor restante;
- orice elemente care pot contribui la formularea propunerii de aprobare, de respingere sau de modificare şi completare a cererii;
b) prevederile din legile speciale, potrivit cãrora se pot acorda, de la caz la caz, reduceri şi scutiri de la plata impozitelor şi a taxelor;
c) documentele justificative prezentate de plãtitor;
d) propunerea de soluţionare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata, elaborata de compartimentul de specialitate din cadrul autoritãţii administraţiei publice locale respective;
e) orice alte elemente necesare soluţionãrii cererii.
(2) Termenul de soluţionare a dosarului privind cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale este de 30 de zile lucrãtoare de la data înregistrãrii cererii la autoritatea administraţiei publice locale la care s-a depus.
(3) Dosarul privind cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se claseaza dacã acesta nu poate fi întocmit în mod complet, respectiv dacã nu cuprinde toate elementele prevãzute la art. 14, din motive imputabile solicitantului, cum ar fi: netinerea la zi a evidentei contabile, refuzul de a pune la dispoziţie organelor de control informaţiile solicitate, neprezentarea tuturor documentelor solicitate de compartimentul de specialitate în vederea definitivãrii dosarului etc. Clasarea şi motivele acesteia vor fi comunicate în scris solicitantului în termen de 5 zile de la clasarea dosarului.
ART. 18
De la data comunicãrii hotãrârii de aprobare a cererii de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale se calculeazã majorãri conform prevederilor legale.

CAP. 5
Dispoziţii finale

ART. 19
Diferenţele de impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului local, precum şi majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente acestora, constatate în urma controalelor efectuate ulterior de organele competente ale administraţiei publice locale, se achitã conform prevederilor legale în vigoare.
ART. 20
(1) Pe perioada amânãrii sau eşalonãrii la plata a obligaţiilor datorate bugetului local, cu excepţia majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de orice fel, se datoreazã majorãri în conformitate cu <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Majorãrile menţionate la alin. (1) nu fac obiectul înlesnirilor la plata reglementate de prevederile ordonanţei de urgenta.
ART. 21
Corespondenta dintre criteriile prevãzute în anexa la ordonanta de urgenta şi informaţiile din bilanţurile contabile sau din situaţiile financiare, dupã caz, întocmite de debitori, persoane juridice, este prevãzutã în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
ART. 22
Organele abilitate sa acorde înlesniri la plata, indiferent de nivelul de competenta, vor organiza evidenta cererilor de acordare a înlesnirilor la plata şi a înlesnirilor la plata acordate.
ART. 23
(1) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata depuse şi nesolutionate înainte de data intrãrii în vigoare a prezentelor norme metodologice vor fi actualizate şi soluţionate conform prevederilor acestora.
(2) Înlesnirile la plata acordate anterior se deruleazã în continuare în condiţiile prevãzute de actele normative în baza cãrora au fost acordate, cu excepţia celor care se încadreazã în prevederile art. 28 din ordonanta de urgenta.
(3) Debitorii care au beneficiat de înlesniri la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, acordate în baza prevederilor legale anterioare ordonanţei de urgenta, indiferent de data pierderii acestora, pot solicita acordarea de înlesniri la plata în condiţiile ordonanţei de urgenta, cu încadrarea în prevederile acesteia şi cu condiţia achitãrii majorãrilor datorate în conformitate cu prevederile <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, calculate pana la data pierderii acestora.
ART. 24
(1) Nerespectarea înlesnirilor la plata, astfel cum au fost acordate, respectiv a termenelor de plata, a cuantumului şi condiţiilor stipulate, precum şi constatarea declarãrii de cãtre debitor a unor date şi informaţii neconforme cu realitatea conduc la pierderea valabilitãţii acestora, la calcularea majorãrilor de întârziere conform legii, începând cu data la care aceste termene şi/sau condiţii nu au fost respectate, precum şi la începerea sau continuarea, dupã caz, a procedurii de executare silitã.
(2) O noua cerere de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor fata de bugetele locale poate fi depusa numai dupã 12 luni de la data constatãrii nerespectãrii inlesnirii anterioare.
ART. 25
Dacã debitorul solicita, prin cererea de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale, reducerea sau scutirea de la plata majorãrilor de întârziere, iar din analiza întregului dosar întocmit rezulta ca acordarea acestor înlesniri nu este oportuna, consiliul local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau, dupã caz, consiliul judeţean poate hotãrî sa acorde o alta înlesnire, respectiv amânare sau eşalonare.
ART. 26
Ajutoarele de stat mai mari de 50 miliarde lei, acordate în condiţiile ordonanţei de urgenta, vor fi notificate Consiliului Concurentei de cãtre Ministerul Administraţiei Publice în conformitate cu reglementãrile legale privind acordarea ajutorului de stat.
ART. 27
În situaţia divizãrii debitorului care beneficiazã de înlesniri la plata, acesta este obligat sa prezinte organului fiscal teritorial la care este înregistrat ca plãtitor de impozite şi taxe protocolul de predare-primire, precum şi propunerile de defalcare a graficului de eşalonare pe baza cãruia organul fiscal teritorial procedeazã la întocmirea noilor grafice de eşalonare pe entitãţi rezultate din divizare.
ART. 28
(1) Compartimentele de specialitate din cadrul consiliilor locale, consiliilor locale de sector, Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau consiliilor judeţene, dupã caz, vor tine o evidenta specialã şi vor urmãri modul de respectare a înlesnirilor acordate la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetelor locale.
(2) De asemenea, compartimentele prevãzute la alin. (1) au obligaţia sa organizeze evidenta necesarã în vederea transmiterii cãtre Oficiul Concurentei a informaţiilor referitoare la inventarul ajutoarelor de stat, potrivit reglementãrilor legale privind acordarea ajutorului de stat.
(3) Compartimentele prevãzute la alin. (1) au obligaţia sa ţinã o evidenta separatã pentru reducerile sau scutirile, acordate conform unor prevederi legale speciale, la plata impozitelor şi taxelor locale datorate de persoane fizice: veterani de rãzboi, deţinuţi politici, rãniţi în revoluţie, persoane cu handicap şi altele.
ART. 29
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXA 1
--------
la normele metodologice
-----------------------

CORESPONDENTA
dintre indicatorii care stau la baza criteriilor prevãzute în anexa la ordonanta de urgenta şi informaţiile cuprinse în bilanţurile contabile



┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumire indicator │Persoane juridice care aplica Reglementãrile contabile │
│ │armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitãţilor │
│ │Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de │
│ │ Contabilitate │
│ ├─────────────────────────────────────┬──────────┬────────┤
│ │ Formular │nr. rând │coloana │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Cifra de afaceri │Cont de profit şi pierdere (cod 20) │ 01 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Total datorii │ │ │ │
│(datorii bugetare + │ │ │ │
│datorii pe termen │ Bilanţ │ 47 │ 2 │
│ scurt) │ │ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Active circulante │ Bilanţ │ 37 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Datorii totale │ │ │ │
│sub 1 an │ Bilanţ │ 47 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Total active │ Bilanţ │ 20+37+38│ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Total datorii │ Bilanţ │ 47+58 │ 2 │
└────────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────┴────────┘

┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumire indicator │ Persoane juridice care aplica situaţii financiare anuale│
│ │ simplificate (inclusiv microintreprinderile care │
│ │ întocmesc aceste situaţii) │
│ ├─────────────────────────────────────┬──────────┬────────┤
│ │ Formular │ nr. rând │ coloana│
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Cifra de afaceri │Cont de profit şi pierdere (cod 20) │ 03 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Total datorii │Situaţia creanţelor şi datoriilor │ │ │
│(datorii bugetare + │(col 23) │ 47 │ 2 │
│datorii pe │ │ │ │
│termen scurt) │ │ │ │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Active circulante │ Bilanţ │ 37 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Datorii totale sub │Situaţia creanţelor şi datoriilor │ │ │
│1 an │(col 23) │ 47 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Total active │ Bilanţ │ 43 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Total datorii │ Bilanţ │ 76 │ 2 │
└────────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────┴────────┘

┌────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Denumire indicator │ Microintreprinderi (care întocmesc situaţii financiare │
│ │ dupã modelul aprobat prin O.M.F.P. nr. 1880/2001) │
│ ├─────────────────────────────────────┬──────────┬────────┤
│ │ Formular │ nr. rând │ coloana│
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Cifra de afaceri │Cont de profit şi pierdere (cod 20) │ 01 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Total datorii │ │ │ │
│(datorii bugetare + │ │ │ │
│datorii pe │ │ │ │
│termen scurt) │ Bilanţ │ 16 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Active circulante │ Bilanţ │ 11 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Datorii totale │ │ │ │
│sub 1 an │ Bilanţ │ 16 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Total active │ Bilanţ │ 04+11+12 │ 2 │
├────────────────────┼─────────────────────────────────────┼──────────┼────────┤
│Total datorii │ Bilanţ │ 16+22 │ 2 │
└────────────────────┴─────────────────────────────────────┴──────────┴────────┘





ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------
MODEL (persoane juridice)
-------------------------


Consiliul Local/Judeţean/al Mun. Bucureşti SOCIETATEA COMERCIALĂ
Organ fiscal: ........... ADRESA ..............
CF/CUI ..............


CONVENŢIA Nr. ..... din .........

Între ................. şi Societatea Comercialã ...................
Urmare cererii nr. ..... din data de ...... a S.C. ..........., înregistratã la .......... sub nr. ...... şi transmisã la ......... sub nr. ......., prin care se solicita acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor cãtre bugetul de stat şi pe baza analizei documentaţiei conform prevederilor <>Ordonanţei de Urgenta a Guvernului nr. 40/2002 şi Ordinului Ministrului Administraţiei Publice .................. pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul local, s-au aprobat urmãtoarele:

● eşalonarea la plata pe ..... luni, cu ...... luni perioada de graţie a urmãtoarelor obligaţii:



┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │ Suma (lei) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Impozit 1 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Impozit 2 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Taxa localã 1 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Taxa localã 2 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Majorãri de întârziere aferente impozitului ....... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi de întârziere aferente impozitului ..... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Majorãri de întârziere aferente taxei locale ...... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi de întârziere aferente taxei locale .... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Amenzi │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Altele ...... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│TOTAL │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘

● amânarea la plata pana la ....... (cel mult pana la data de 29 decembrie
a anului fiscal în curs) a urmãtoarelor obligaţii:

┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │ Suma (lei) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Impozit 1 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Impozit 2 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Taxa localã 1 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Taxa localã 2 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Majorãri de întârziere aferente impozitului ....... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi de întârziere aferente impozitului ..... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Majorãri de întârziere aferente taxei locale ...... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi de întârziere aferente taxei locale .... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Amenzi │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Altele ...... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│TOTAL │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘



Majorãrile calculate în conformitate cu prevederile <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 108/1996 , cu completãrile şi modificãrile sale ulterioare, pentru debitele eşalonate şi/sau amânate la plata reprezintã ......... lei.
Graficul de eşalonare la plata este prezentat în ANEXA care face parte integrantã din prezenta convenţie.
Amânarea de la plata majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere în suma totalã de ............. lei pana la ultimul termen de plata din grafic.
În situaţia în care au fost respectate întocmai termenele de plata din eşalonare şi condiţiile în care aceasta a fost acordatã, dupã ultimul termen de plata din eşalonare, debitorul beneficiazã de reducerea cu .....%/scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, reprezentând..............lei, astfel:



┌──────────────────────────────────────────┬───────┬───────────────────────────┐
│ │ │Suma reprezentând reducerea│
│ Tipul obligaţiei │ Suma │ /scutirea │
│ │amânatã│ (50%, 75%, 100%) │
│ │ │ în condiţiile legii │
├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Majorãri de întârziere aferente │ │ │
│impozitului ...... │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │
│impozitului ......... │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Majorãri de întârziere aferente │ │ │
│taxei locale ........ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│Penalitãţi de întârziere aferente │ │ │
│taxei locale ........ │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│.................... │ │ │
├──────────────────────────────────────────┼───────┼───────────────────────────┤
│ TOTAL │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴───────┴───────────────────────────┘

Scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de
întârziere, în condiţiile art. 12, 14 şi 28, dupã caz.

┌────────────────────────────────────────────────────┬───────┬────────┬────────┐
│ Obligaţia │Art.12 │ Art.14 │ Art.28 │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┤
│Majorãri de întârziere pentru ......... │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┤
│Penalitãţi de întârziere pentru ........ │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┤
│.............. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────┼───────┼────────┼────────┤
│ TOTAL │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────┴───────┴────────┴────────┘



Înlesnirea la plata a obligaţiilor la bugetul local se acorda cu urmãtoarele condiţii:
a) constituirea de cãtre debitor, a unei garanţii în suma de ....... lei conform art. 7 din normele metodologice;
b) pana la termenul primei rate de plata din eşalonare, respectiv pana la termenul de plata în cazul amanarilor, debitorul va face dovada ca nu mai are obligaţii neachitate la bugetul local, inclusiv majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere, altele decât cele care fac obiectul înlesnirilor la plata;
c) de la data încheierii convenţiei de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor şi a altor venituri ale bugetului local, pentru sumele eşalonate sau amânate, cu excepţia majorãrilor de întarziere şi a penalitatilor de orice fel, se datoreazã şi se calculeazã majorãri conform prevederilor legale, plata acestora efectuandu-se împreunã cu rata respectiva. Pe perioada de graţie acordatã la eşalonare şi pe perioada amânãrii la plata, majorãrile datorate conform legii se achitã lunar. Pana la data încheierii convenţiei se calculeazã şi se datoreazã majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere;
d) pe perioada derulãrii înlesnirilor la plata, debitorul este obligat sa-şi achite obligaţiile curente la bugetul local cu termene scadente începând cu data de întâi a lunii urmãtoare încheierii convenţiei. În cazul în care debitorul nu achitã la scadenta obligaţiile curente la bugetul local, poate efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreunã cu majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere aferente. Obligaţiile curente la bugetul local cu scadenta dupã data de 01 octombrie a anului fiscal, împreunã cu eventualele majorãri de întârziere şi penalitãţi de întârziere trebuie achitate pana cel târziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
e) Pe perioada derulãrii înlesnirilor la plata, debitorul nu poate participa la nici o procedura de privatizare organizatã de instituţiile publice implicate sau de agenţii de privatizare, în vederea cumpãrãrii de acţiuni la alte societãţi comerciale sau la achiziţionarea de alte valori mobiliare ori pãrţi sociale.
f) Pe perioada derulãrii înlesnirilor la plata, debitorul va transmite organului fiscal teritorial unde este înregistrat ca plãtitor de impozite şi taxe, orice intenţie de înstrãinare de active cu excepţia debitorului care se încadreazã în prevederile art. 21 din ordonanta de urgenta. Organul fiscal va putea aproba înstrãinarea de active cu condiţia încasãrii contravalorii acestora în contul obligaţiilor bugetului local pentru care s-au obţinut înlesniri la plata.

Nerespectarea prezentei convenţii, respectiv a termenelor de plata şi a condiţiilor în care s-au acordat înlesnirile la plata atrage anularea acestora, începerea imediata sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite pentru intreaga suma neplatita şi obligaţia de plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate. Majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere amânate la plata în vederea reducerii/scutirii în conformitate cu art. 10 se storneaza din contul de ordine şi evidenta în care au fost înregistrate.
Majorãrile de întârziere şi penalitãţile de întârziere scutite de la plata în conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanta de urgenta, se înregistreazã în contabilitatea debitorului în cuantumul menţionat în convenţie.

O noua cerere pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor bugetului local în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectãrii înlesnirilor acordate anterior în baza aceluiaşi act normativ.

ORGANUL FISCAL CARE ACORDA DEBITOR,
ÎNLESNIREA LA PLATA,


ANEXA 3
-------
la normele metodologice
-----------------------
MODEL (pers. fiz. autoriz. D.L. 54/1990)
----------------------------------------


Consiliul Local/Judeţean/al Mun. Bucureşti SOCIETATEA COMERCIALĂ
Organ fiscal: ........... ADRESA .............
CF/CUI .............


CONVENŢIA

Nr. .......... din .........


Între ............... şi A.F. P.F. ...........

Urmare cererii nr. ... din data de ...... a debitorului ............., înregistratã la ........... sub nr. ..... şi transmisã la ........... sub nr. ....., prin care se solicita acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor cãtre bugetul local şi pe baza analizei documentaţiei conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 şi Ordinului Ministrului Administraţiei Publice ...................... pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura şi competentele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat administrate de Ministerul Finanţelor Publice, s-au aprobat urmãtoarele:

eşalonarea la plata pe ... luni, cu ... luni perioada de graţie cuprinse în perioada de eşalonare, a urmãtoarelor obligaţii:




┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │ Suma (lei) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Impozit 1 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Impozit 2 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Taxa 1 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Taxa 2 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Majorãri de întârziere aferente impozitului ....... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi de întârziere aferente impozitului ..... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Majorãri de întârziere aferente taxei ............. │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi de întârziere aferente taxei ........... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi ........... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Amenzi │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Altele ................. │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│TOTAL │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘

amânarea la plata pana la ....... (cel mult pana la data de 29 decembrie
a anului fiscal în curs) a urmãtoarelor obligaţii:

┌────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │ Suma (lei) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Impozit 1 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Impozit 2 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Taxa 1 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Taxa 2 │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Majorãri de întârziere aferente impozitului ....... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi de întârziere aferente impozitului ..... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Majorãri de întârziere aferente taxei ............. │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi de întârziere aferente taxei ........... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Penalitãţi ............ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Amenzi │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ Altele ............... │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│TOTAL │ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘



Majorãrile calculate în conformitate cu prevederile <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobatã şi modificatã prin Legea nr, 108/1996, cu completãrile şi modificãrile sale ulterioare, pentru debitele eşalonate şi/sau amânate la plata reprezintã .............. lei.

Graficul de eşalonare la plata este prezentat în ANEXA care face parte integrantã din prezenta convenţie.

Reducerea/scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere, astfel:



┌───────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────┐
│ Obligaţia │ SUMA (lei) │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Majorãri de întârziere pentru: ..... │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ Penalitãţi de întârziere pentru: ... │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ ....................... │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────┤
│ TOTAL │ │
└───────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────┘



Înlesnirea la plata a obligaţiilor la bugetul local se acorda cu urmãtoarele condiţii:

a) .............
b) .............
c) .............

Nerespectarea prezentei convenţii, respectiv a termenelor de plata şi a condiţiilor în care s-au acordat înlesnirile la plata atrage anularea acestora, începerea imediata sau continuarea, dupã caz, a executãrii silite pentru intreaga suma neplatita şi obligaţia de plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate.
O noua cerere pentru acordarea unor înlesniri la plata a obligaţiilor bugetului local în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectãrii înlesnirilor acordate anterior în baza aceluiaşi act normativ.


ORGANUL COMPETENT CARE DEBITOR,
ACORDA ÎNLESNIREA LA PLATA,



ANEXA 4
-------
la normele metodologice
-----------------------
MODEL
------

Organul fiscal ............
(care aproba cererea)

Avizat,


REFERAT
privind calcularea punctajului final în vederea acordãrii înlesnirilor la plata obligaţiilor la bugetul local, restante la 31 decembrie 2001


I. DATE DE IDENTIFICARE

Cererea nr. ..... din data de ..........
Înregistratã la ........ cu nr. ...... din data de ......
Debitorul ...................................
Adresa ......................................
Cod fiscal/Cod unic de înregistrare/Cod numeric personal/Cod de identificare fiscalã ..................... .. ......... (codurile fiscale ale sucursalelor şi punctelor de lucru, dupã caz, se prezintã într-o anexa)
Organ fiscal unde debitorul este înregistrat ca plãtitor de impozite şi taxe ....................




II DATE DE ANALIZA

1. Data infiintarii debitorului (zz/ll/) ........
2. Vechime arierate (anul) .........
3. Total datorii (bugetare + pe termen scurt şi mediu) ...... lei
4. Cifra de afaceri ...... lei
5. Active circulante ...... lei
6. Datorii totale sub 1 an ...... lei
7. Total active ...... lei
8. Total datorii ...... lei
9. Numãr de declaraţii depuse în ultimele 24 de luni ...... numãr
10. Diferenţe de obligaţii bugetare constatate
prin control fiscal ...... lei
11. Total impozite declarate în cursul perioadei
verificate ...... lei
12. Total obligaţii bugetare ...... lei
13. Are obligaţii neachitate în contul impozitelor
cu stopaj la sursa? Da []
Nu []
14. A beneficiat de înlesniri? Nu []
Da respectate []
Da nerespectate []
15. Situaţia achitãrii debitelor anului curent:
15.1. Sume achitate în contul obligaţiilor anului curent ....... lei
15.2. Total obligaţii cu termene de plata în anul curent ....... lei
neachitate []
achitat pana la 30% []
achitat între 30% şi 65% []
achitat între 65% şi 90% []
achitat peste 90% []
16. Situaţia achitãrii integrale a debitelor
din anii precedenti: Da []
Nu []
17. A fost sancţionat pentru evaziune fiscalã? Da []
Nu []
18. Situaţia capitalurilor proprii: Negative []
Pozitive []
19. Mobilitatea contribuabilului d.p.d.v. al sediului:
sediu stabil în ultimii 5 ani []
o schimbare în ultimii 5 ani []
2 sau mai multe schimbãri în ultimii 5 ani []
20. Menţiuni la Registrul Comerţului privind schimbarea
acţionarului/asociatului principal:
nici o schimbare sau o schimbare în ultimii 5 ani []
2 sau mai multe schimbãri în ultimii 5 ani []
21. A avut relaţii contractuale cu unitãţi economice
cu finanţare bugetarã şi nu a încasat la
termen contravaloarea acestora? Da []
Nu []
22. La data scadentei obligaţiilor bugetare a avut
disponibilitati bãneşti care acopereau în
întregime nivelul obligaţiilor? Da []
Nu []
23. Desfãşoarã în principal activitãţi pentru
care încaseazã contravaloarea mãrfii sau a
serviciului prestat anticipat ori la data
transferului dreptului de proprietate,
respectiv a prestãrii serviciului? Da []
Nu []
24. A înregistrat clienţi neincasati şi avansuri
acordate furnizorilor cu care societatea
comercialã sau actionarii/asociaţii acesteia
sunt în relaţii de dependenta, relaţia de
dependenta fiind cea stabilitã în situaţia în
care persoana fizica ori juridicã este
acţionar/asociat semnificativ în ambele
societãţi comerciale, pe perioada care au
acumulat obligaţii bugetare restante? Da []
Nu []
25. A plãtit dividende actionarilor/asociaţilor,
alţii decât instituţiile publice implicate în
procesul de privatizare, în perioada în care
au acumulat obligaţii bugetare restante? Da []
Nu []
26. Are importanta economico-socialã nationala sau
zonala semnificativã sau au fost afectaţi de
calamitati naturale în perioada în care au
înregistrat obligaţii bugetare restante? Da []
Nu []
27. Principalul obiect de activitate îl reprezintã
organizarea jocurilor de noroc? Da []
Nu []
28. A fost sancţionat penal pentru infracţiuni
de evaziune fiscalã? Da []
Nu []
29. Sume solicitate
┌───────────────────────────────────┬────────┬────────────────┬────────────────┐
│ Obligaţia │Debite │ Majorãri │ Penalitãţi │
│ │ │ de întârziere │ de întârziere │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ Impozitul ................. │ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ Taxa ..................... │ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ I Amenzi │ │ x │ x │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ Penalitãţi │ │ x │ x │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ Total │ │ │ │
└───────────────────────────────────┴────────┴────────────────┴────────────────┘

30. Sume achitate de la data depunerii cererii (conform art. 12 din
ordonanta de urgenta)

┌───────────────────────────────────┬────────┬────────────────┬────────────────┐
│ Obligaţia │Debite │ Majorãri │ Penalitãţi │
│ │ │ de întârziere │ de întârziere │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │ │ │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ I Amenzi │ │ x │ x │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ Penalitãţi │ │ x │ x │
├───────────────────────────────────┼────────┼────────────────┼────────────────┤
│ Total │ │ │ │
└───────────────────────────────────┴────────┴────────────────┴────────────────┘

NOTA:


Datele prevãzute la pct. 9, 13, 14, 15, 16, 29 şi 30 din acest capitol
se prezintã pe fiecare unitate plãtitoare de impozite şi taxe cu
precizarea organului fiscal unde aceasta este înregistratã ca plãtitor
de impozite şi taxe.


Organul fiscal care primeşte şi analizeazã cererea
...................................................


Întocmit Verificat
........ ..........
Nume, prenume, funcţia Nume, prenume, funcţia


Data ..........


III. CALCULUL PUNCTAJULUI:

a) pe baza criteriilor
1) Vechimea contribuabilului (data de începere
a activitãţii; la societãţile rezultate din divizare,
vechimea o da unitatea din care s-a divizat
noua societate)................ puncte:.............
2) Raportul dintre vechimea arieratelor şi vechimea
contribuabilului ............ puncte: ............
3) Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere
al sediului .......... puncte: ............
4) Menţiuni la Registrul Comerţului privind
schimbarea acţionarului/asociatului
principal .............. puncte: ............
5) Indatorare financiarã .................... puncte: ............
6) Lichiditate globalã ...................... puncte: ............
7) Solvabilitate ............................ puncte: ............
8) Date privind declaraţiile de impozite, taxe
şi contribuţii ......... puncte: ............
9) Raportul dintre diferenţele de obligaţii
bugetare constatate prin control fiscal şi
totalul impozitelor declarate în cursul
perioadei verificate (pe feluri
de impozite) ................ puncte: ............
10) Obligaţii neachitate în contul impozitelor
cu stopaj la sursa: ........ puncte: ............
11) Dacã a beneficiat anterior de înlesniri ...... puncte: ............
12) A avut relaţii contractuale cu unitãţi
economice cu finanţare bugetarã şi nu a încasat
la termen contravaloarea acestora ........... puncte: ............
13) Situaţia achitãrii debitelor anului curent .... puncte: ............
14) A fost sancţionat pentru evaziune fiscalã ..... puncte: ............
15) Raportul dintre suma totalã solicitatã pentru
înlesniri la plata (debite şi majorãri de
întârziere şi penalitãţi de întârziere) şi cifra
de afaceri ........ puncte: ............

TOTAL. .............

b) Corectarea punctajului
1) cu minus 10 puncte în situaţia în care la data
scadentei obligaţiilor bugetare disponibilitãţile
bãneşti ale debitorului acopereau în întregime
nivelul obligaţiilor ....... puncte: ............
2) cu minus 40 puncte debitorii care desfãşoarã
în principal activitãţi pentru care încaseazã
contravaloarea mãrfii sau a serviciului prestat
anticipat sau la data transferului dreptului
de proprietate, respectiv, a prestãrii
serviciului ............... puncte: ............
3) cu minus 20 puncte pentru debitorii care pe
perioada pentru care au acumulat obligaţii bugetare
restante, înregistreazã clienţi neincasati şi
avansuri acordate furnizorilor cu care societatea
sau actionarii/asociaţii acesteia sunt în relaţii
de dependenta, relaţia de dependenta fiind cea
stabilitã în situaţia în care o persoana fizica
sau juridicã este acţionar/asociat semnificativ
în ambele societãţi ................. puncte: ............
4) cu minus 20 puncte pentru debitorii care
înregistreazã capitaluri proprii negative ........ puncte: ............
5) cu minus 10 puncte pentru debitorii care în
perioada în care au acumulat obligaţii bugetare
restante au plãtit dividende actionarilor/asociaţilor,
alţii decât instituţiile publice implicate în
procesul de privatizare .......... puncte: ............

TOTAL PUNCTAJ CORECTAT ............ puncte: ............

c) Punctaj adiţional
cu plus 40 de puncte dacã debitorul obţine un
punctaj corectat mai mic de 14 puncte, dar are o
importanta economico-socialã zonala sau nationala
semnificativã sau a fost afectat de calamitati
naturale în perioada în care a înregistrat
obligaţii bugetare restante .................... puncte: ............

TOTAL PUNCTAJ FINAL ............ puncte: ............

IV. Numãrul de luni de eşalonare la plata
obligaţiilor bugetare, inclusiv perioada de graţie,
determinat pe baza raportului procentual dintre
totalul obligaţiilor bugetare şi cifra de afaceri ..... luni: ..........

V. CONCLUZII

1. eşalonarea la plata pe o perioada de ..........luni, cu ........luni
perioada de graţie cuprinse în perioada de eşalonare, a obligaţiilor
datorate bugetului local, astfel:



┌────┬──────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea obligaţiei │ Suma (lei) │
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ impozitul .......... │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ maj. de int. pentru ....... │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ penalitãţi de întârziere pentru ..... │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ taxa ...... │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ maj. de int. .............. │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ penalitãţi pentru ............... │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ amenzi pentru ............. │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ TOTAL GENERAL │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘

2. Amânãri la plata pana la ............., astfel:

┌────┬──────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea obligaţiei │ Suma (lei) │
│crt.│ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ impozitul .......... │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ maj. de int. pentru ....... │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ penalitãţi de întârziere pentru ..... │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ taxa ...... │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ maj. de int. .............. │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ penalitãţi pentru ............... │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ amenzi pentru ............. │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┤
│ │ TOTAL GENERAL │ │
└────┴──────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┘

3. Amânarea în vederea reducerii sau scutirii, dupã caz, pana la ultimul
termen de plata din eşalonare a majorãrilor de întârziere şi
penalitatilor de întârziere, astfel:

┌────┬──────────────────────────────────┬───────┬─────────┬─────────┬─────────┐
│Nr. │ Obligaţia │ Suma │Reducere │Reducere │Reducere │
│crt.│ │amânatã│ 50% │ 75% │ 100% │
│ │ │ (lei) │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │Majorãri de întârziere pentru: │ │ │ │ │
│ │.......................... │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │Penalitãţi de întârziere pentru: │ │ │ │ │
│ │.......................... │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼───────┼─────────┼─────────┼─────────┤
│ │ TOTAL GENERAL │ │ │ │ │
└────┴──────────────────────────────────┴───────┴─────────┴─────────┴─────────┘

Nota:


Reducerea cu 50%, 75% şi respectiv 100% se marcheaza cu "X"
în coloana corespunzãtoare.


4. Scutirea la plata a majorãrilor de întârziere şi a penalitatilor
de întârziere, în condiţiile art. 12, 14 şi 28, dupã caz:



┌────┬────────────────────────────────────────┬──────────┬──────────┬─────────┐
│Nr. │ Obligaţia │ ART.12 │ ART.14 │ ART.28 │
│crt.│ │Sume(lei) │Sume(lei) │Sume(lei)│
├────┼────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ │Majorãri de întârziere pentru: │ │ │ │
│ │..................... │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ │Penalitãţi de întârziere pentru: │ │ │ │
│ │..................... │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│ │TOTAL GENERAL │ │ │ │
└────┴────────────────────────────────────────┴──────────┴──────────┴─────────┘



5. Majorãrile calculate în conformitate cu <>art. 83 din Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 pentru debitele eşalonate la plata conform pct. 1 de mai sus, sunt în suma de .......................... lei.
6. Garanţia stabilitã pentru perioada de eşalonare/amânare este de ................ lei.


Întocmit Verificat,
......... ..........
Nume, prenume, funcţia (şef compartiment)
Nume, prenume


NOTA:
-----
- Organele fiscale care primesc şi analizeazã cererile de acordare a înlesnirilor la plata completeazã numai capitolele I şi II şi semneazã pentru întocmire;
- Organele fiscale care acorda înlesniri la plata verifica documentaţia şi modul de completare a capitolelor I şi II, preiau datele în produsul informatic şi editeazã referatul în forma completa.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016