Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 789 din 14 iulie 2005  privind aprobarea volumului maxim de masa lemnoasa care poate fi recoltata in anul 2006    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 789 din 14 iulie 2005 privind aprobarea volumului maxim de masa lemnoasa care poate fi recoltata in anul 2006

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 699 din 3 august 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 40 alin. 1 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Pentru anul 2006 se aprobã recoltarea unui volum maxim de masã lemnoasã pe picior de 18,5 milioane mc din urmãtoarele categorii de resurse:
a) 11,1 milioane mc din pãduri aflate în proprietatea publicã a statului;
b) 2,7 milioane mc din pãduri proprietate publicã a unitãţilor administrativ-teritoriale;
c) 2,3 milioane mc din pãduri proprietate privatã a persoanelor juridice de drept privat;
d) 1,7 milioane mc din pãduri proprietate privatã a persoanelor fizice;
e) 0,7 milioane mc din vegetaţia forestierã situatã pe terenuri din afara fondului forestier naţional.
(2) Revizuirea volumului de masã lemnoasã, pe categoriile de resurse prevãzute la alin. (1) şi pe destinaţiile prevãzute la art. 2 alin. (1), se face ori de câte ori este cazul, prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã, în funcţie de evoluţia procesului de reconstituire a dreptului de proprietate pentru pãduri şi alte terenuri cu vegetaţie forestierã, fãrã a se depãşi volumul maxim de 18,5 milioane mc.
(3) Repartizarea pe judeţe a volumelor de masã lemnoasã provenind din resursele prevãzute la alin. (1) lit. b)-e) se face prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale care rãspunde de silviculturã.
ART. 2
(1) Volumul prevãzut la art. 1 alin. (1) lit. a) va avea urmãtoarele destinaţii:
a) 6,1 milioane mc din volumul de masã lemnoasã provenind din resursele prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. a) sunt destinaţi spre vânzare pe picior, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privind vânzarea masei lemnoase destinate operatorilor economici;
b) 2,5 milioane mc din volumul de masã lemnoasã provenind din resursele prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. a) sunt destinaţi pentru prestãri de servicii operatorilor economici atestaţi în activitatea de exploatare forestierã, pe bazã de licitaţii sau de negociere directã. Sortimentele de lemn rezultate în urma exploatãrii şi sortãrii vor fi valorificate, de cãtre administratorul pãdurilor proprietate publicã a statului cãtre consumatorii de material lemnos, prin licitaţii sau prin negocieri directe;
c) 2,0 milioane mc din volumul de masã lemnoasã provenind din resursele prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. a) sunt destinaţi aprovizionãrii populaţiei din mediul rural;
d) 0,5 milioane mc sunt destinaţi nevoilor proprii ale administratorului pãdurilor proprietate publicã a statului.
(2) Masa lemnoasã necesarã pentru aplicarea prevederilor <>Legii nr. 33/1996 privind repunerea în unele drepturi economice a locuitorilor Munţilor Apuseni, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi pentru aplicarea <>Legii nr. 152/1998 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Locuinţe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, stabilitã şi comunicatã conform metodologiilor aprobate, se pune la dispoziţie de administratorul pãdurilor proprietate publicã a statului, din cantitatea alocatã conform prevederilor art. 2 alin. (1) lit. a), care se diminueazã corespunzãtor.
ART. 3
(1) Masa lemnoasã prevãzutã la art. 2 alin. (1) lit. a), neadjudecatã conform procedurilor legale în vigoare, va fi exploatatã de administratorul pãdurilor proprietate publicã a statului, prin prestãri de servicii cu operatori economici atestaţi, pe bazã de licitaţie sau cu forţe proprii.
(2) Masa lemnoasã neadjudecatã pentru prestãri de servicii de operatorii economici atestaţi în activitatea de exploatare forestierã, dupã douã licitaţii şi o negociere directã organizate într-un interval de maximum 45 de zile calendaristice, se va vinde pe picior sau se va exploata în regie proprie, în condiţiile Regulamentului de vânzare a masei lemnoase de cãtre deţinãtorii de fond forestier proprietate publicã, cãtre agenţii economici, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 85/2004 .
(3) O cotã de 10% din valoarea masei lemnoase pe picior, prevãzutã la art. 2 alin. (1) lit. a), este destinatã alimentãrii fondului extrabugetar pentru construirea de drumuri forestiere.
ART. 4
(1) Destinaţia volumului de masã lemnoasã prevãzut la art. 1 alin. (1) lit. b) se stabileşte pentru fiecare unitate administrativ-teritorialã prin hotãrârea consiliului local.
(2) Hotãrârea consiliului local se transmite oficial structurii care administreazã fondul forestier.
(3) Volumul de masã lemnoasã provenind din resursele prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. b), destinat operatorilor economici, va fi oferit spre vânzare pe picior prin licitaţii, în conformitate cu prevederile legale în vigoare privitoare la vânzarea masei lemnoase destinate operatorilor economici.
(4) Exploatarea volumului de masã lemnoasã care provine din categoriile de resurse prevãzute la art. 1 alin. (1) se realizeazã numai de operatori economici atestaţi pentru exploatãri forestiere în condiţiile art. 3 alin. (1) din Regulamentul de vânzare a masei lemnoase de cãtre deţinãtorii de fond forestier proprietate publicã, cãtre agenţii economici.
(5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), exploatarea masei lemnoase în pãdurile proprietate privatã a persoanelor fizice se poate face de proprietarii acestora, cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
ART. 5
(1) Încãlcarea prevederilor art. 4 alin. (4) constituie contravenţie şi se sancţioneazã cu amendã de la 1.000 lei (RON) la 3.000 lei (RON).
(2) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor prevãzute la alin. (1) se fac de personalul silvic cu atribuţii de control al regimului silvic, care are calitatea de funcţionar public, din cadrul instituţiilor statului.
ART. 6
Prevederile referitoare la contravenţiile prevãzute la <>art. 5 se completeazã cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

p. Ministrul administraţiei şi internelor,
Anghel Andreescu,
secretar de stat

p. Ministrul economiei şi comerţului,
Eugen Ţapu-Nazare,
secretar de stat

Ministrul mediului şi gospodãririi apelor,
Sulfina Barbu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 789.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016