Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 788 din 23 septembrie 1999  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Fondului Proprietatii de Stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 788 din 23 septembrie 1999 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Fondului Proprietatii de Stat

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 483 din 6 octombrie 1999
În temeiul prevederilor <>art. 6 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României hotãrãşte:

ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietãţii de Stat, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
---------------
Preşedintele Agenţiei
Romane de Dezvoltare,
Sorin Fodoreanu

p. Preşedintele Consiliului
de administraţie al Fondului
Proprietãţii de Stat,
Victor Eros


ANEXA 1

REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietãţii de Stat

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Fondul Proprietãţii de Stat este instituţie de interes public, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care acţioneazã pentru diminuarea implicarii în economie a statului şi a autoritãţilor administraţiei publice locale, prin vânzarea acţiunilor/pãrţilor sociale ale acestora.
ART. 2
Fondul Proprietãţii de Stat are patrimoniu propriu şi autonomie funcţionalã şi de decizie. Activitatea Fondului Proprietãţii de Stat se desfãşoarã pe principii comerciale.
ART. 3
Fondul Proprietãţii de Stat administreazã patrimoniul propriu şi gestioneazã acţiunile şi pãrţile sociale pe care statul sau o autoritate a administraţiei publice locale le deţine la societãţile comerciale la care este acţionar sau asociat.
ART. 4
Activitatea Fondului Proprietãţii de Stat se desfãşoarã cu respectarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societãţilor comerciale, aprobatã prin <>Legea nr. 44/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale prezentului regulament.
ART. 5
(1) Fondul Proprietãţii de Stat are sigla proprie, aprobatã de consiliul sau de administraţie.
(2) Sediul Fondului Proprietãţii de Stat este în municipiul Bucureşti, str. Stavropoleos nr. 6, sectorul 3.
(3) Denumirea Fondului Proprietãţii de Stat, cu specificarea sediului acestuia, trebuie sa figureze, cu caractere vizibile, pe toate actele emise de Fondul Proprietãţii de Stat. Pe documentele oficiale ale Fondului Proprietãţii de Stat se imprima şi sigla acestuia.

CAP. 2
Patrimoniul Fondului Proprietãţii de Stat

ART. 6
Patrimoniul Fondului Proprietãţii de Stat este constituit din mijloacele fixe, obiectele de inventar din dotarea proprie, necesare pentru desfãşurarea activitãţii sale, precum şi din sumele rãmase la dispoziţia sa pentru acoperirea cheltuielilor prevãzute de lege, dupã virarea la buget a sumelor rezultate din vânzarea acţiunilor/pãrţilor sociale şi din dividende, conform <>art. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
(1) Cheltuielile Fondului Proprietãţii de Stat se efectueazã cu respectarea <>art. 9 şi 36 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat de consiliul sau de administraţie.
(2) Bugetul Fondului Proprietãţii de Stat se formeazã integral din veniturile rezultate ca urmare a privatizãrii societãţilor comerciale, din dividende şi din dobânzile aferente disponibilitãţilor sale bãneşti, se aproba de Guvern şi se gestioneazã în regim extrabugetar.

CAP. 3
Obiectul activitãţii Fondului Proprietãţii de Stat

ART. 8
Activitatea Fondului Proprietãţii de Stat se desfãşoarã pe principiul descentralizãrii. În acest scop societãţile comerciale care fac parte din categoria întreprinderilor mici şi mijlocii pot fi privatizate la nivelul sucursalelor teritoriale şi al direcţiilor judeţene ale Fondului Proprietãţii de Stat.
ART. 9
(1) Fondul Proprietãţii de Stat realizeazã procesul de privatizare a societãţilor comerciale din portofoliu, dacã prin decizie a Guvernului nu se hotãrãşte altfel.
(2) În acest scop Fondul Proprietãţii de Stat:
A. Exercita toate drepturile ce decurg din calitatea de acţionar al statului sau al autoritãţilor administraţiei publice locale, având capacitatea de a-şi imputernici reprezentanţii în adunarea generalã a actionarilor sa acţioneze pentru:
a) administrarea eficienta a societãţilor/companiilor naţionale şi a societãţilor comerciale pe care le are în portofoliu, în vederea sporirii atractivitatii, luând mãsuri privind:
- pregãtirea şi realizarea unor operaţiuni organizatorice, tehnice, tehnologice, manageriale şi financiare, destinate sa asigure creşterea realizarilor tehnico-economice ale societãţilor comerciale şi diminuarea obligaţiilor bugetare sau de alta natura;
- restructurarea societãţilor comerciale prin fuziune, divizare, vânzare de active şi conversie în acţiuni a datoriilor fata de creditorii comerciali, precum şi prin închidere operationala, totalã sau parţialã;
- solicitarea acordãrii de înlesniri la plata obligaţiilor bugetare şi negocierea propunerilor în acest sens, care vor fi supuse spre aprobare, potrivit legii;
b) lichidarea societãţilor comericiale neprofitabile.
B. Ia toate mãsurile necesare pentru realizarea procesului de privatizare a societãţilor comerciale şi, în acest scop:
a) elaboreazã strategia proprie de privatizare pe care o înainteazã Agenţiei Romane de Dezvoltare;
b) stabileşte metoda de privatizare adecvatã şi o schimba în mãsura în care este necesar;
c) supune aprobãrii Guvernului condiţiile esenţiale ale mandatului ce urmeazã sa fi acordat agenţilor de privatizare;
d) publica în presa scrisã şi/sau în sistem electronic, pe plan local, naţional şi/sau internaţional, listele cuprinzând societãţile comerciale care se privatizeazã;
e) întocmeşte dosarul de prezentare, raportul de evaluare, prospectul de oferta publica sau alte documente ce prezintã relevanta în procesul de privatizare;
f) efectueazã vânzarea, la preţul pieţei, a acţiunilor emise de societãţile comerciale şi a pãrţilor sociale;
g) iniţiazã sau, dupã caz, aproba, în condiţiile legii, vânzarea la preţul pieţei a activelor din patrimoniul societãţilor comerciale;
h) aduce la îndeplinire hotãrârile Guvernului;
i) efectueazã orice alte operaţiuni comerciale şi financiare necesare în vederea realizãrii obiectului sau de activitate.
C. Fondul Proprietãţii de Stat are dreptul sa contracteze cu persoane fizice sau juridice, romane ori strãine, servicii de asistenta de specialitate în domeniul privatizãrii, restructurãrii sau lichidãrii. De asemenea, Fondul Proprietãţii de Stat poate încheia contracte cu societãţi de valori mobiliare pentru vânzarea acţiunilor la bursele de valori sau pe alte pieţe organizate, naţionale ori internaţionale, precum şi cu bãncile de investiţii, pentru transferul şi vânzarea unor pachete de acţiuni pe piata de capital internationala, în baza certificatelor de depozit sau a altor instrumente financiare utilizate pe aceasta piata. Fondul Proprietãţii de Stat nu poate aloca fonduri şi nu poate acorda credite societãţilor comerciale; de asemenea, nu poate cumpara acţiuni emise de societãţile comerciale, pãrţi sociale ori active, cu excepţia cazurilor prevãzute de lege.

CAP. 4
Administrarea Fondului Proprietãţii de Stat

ART. 10
(1) Conducerea Fondului Proprietãţii de Stat este asigurata de cãtre consiliul de administraţie, format din preşedinte, vicepreşedinte şi 9 membri numiţi de cãtre primul-ministru, persoane cu pregãtire şi cu experienta în domeniul comercial, financiar, juridic sau tehnic, dintre care unul este preşedintele Agenţiei Romane de Dezvoltare.
(2) Membrii consiliului de administraţie nu pot fi, în acelaşi timp, administratori sau cenzori ai societãţilor comerciale din portofoliul Fondului Proprietãţii de Stat.
(3) În caz de incompatibilitate sau din alta cauza care provoacã vacanta unui loc în consiliul de administraţie, Fondul Proprietãţii de Stat va solicita primului-ministru o noua numire.
(4) Membrii consiliului de administraţie îşi exercita mandatul potrivit legii. Ei rãspund pentru activitatea lor, personal şi solidar, potrivit legislaţiei comerciale.
(5) Membrii consiliului de administraţie şi salariaţii Fondului Proprietãţii de Stat nu rãspund pentru operaţiunile acestuia, în afarã de cazul în care faptele lor constituie infracţiuni sau delicte civile. Membrii consiliului de administraţie şi salariaţii Fondului Proprietãţii de Stat nu rãspund pentru acţiunile sau inacţiunile agenţilor de privatizare.
(6) În cazul în care un membru al consiliului de administraţie, sotia, rudele sau afinii sãi pana la gradul al patrulea inclusiv au într-o anumitã operaţiune, direct sau indirect, interese contrare Fondului Proprietãţii de Stat, el trebuie sa înştiinţeze despre aceasta pe ceilalţi membri ai consiliului de administraţie şi pe cenzori şi sa nu ia parte la nici o deliberare privitoare la aceasta operaţiune.
(7) Nerespectarea de cãtre un membru al consiliului de administraţie a prevederilor alin. (2) şi (6) atrage rãspunderea pentru daune produse Fondului Proprietãţii de Stat.
ART. 11
(1) Consiliul de administraţie lucreazã valabil în prezenta a cel puţin 6 membri ai sãi şi ia decizii valabile cu votul a cel puţin jumãtate plus unul din numãrul celor prezenţi.
(2) Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţe ordinare, cel puţin o data pe luna, la convocarea preşedintelui.
(3) Consiliul de administraţie poate fi convocat în şedinţe extraordinare de cãtre preşedinte sau la cererea a cel puţin o treime din numãrul membrilor sãi ori la solicitarea Guvernului.
(4) Şedinţele consiliului de administraţie trebuie sa fie convocate în scris cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data fixatã pentru ţinerea acestora. Convocãrile pentru întrunirile consiliului de administraţie vor cuprinde locul unde se va tine şedinţa şi ordinea de zi. În cazul şedinţei extraordinare convocarea se poate face în scris cu 24 de ore înainte de data fixatã pentru ţinerea acesteia.
(5) Şedinţele consiliului de administraţie vor fi conduse de preşedinte sau, în absenta acestuia, de vicepreşedinte. La şedinţe vor fi convocaţi şi cenzorii.
(6) Toate materialele, inclusiv rapoartele despre operaţiunile ce s-au executat, se prezintã în şedinţele consiliului de administraţie numai în scris.
(7) La fiecare şedinţa se va întocmi un proces-verbal, care va cuprinde ordinea deliberãrilor, deciziile luate, numãrul de voturi întrunit şi opiniile separate.
ART. 12
Consiliul de administraţie are urmãtoarele competente:
a) aproba strategia proprie de privatizare ce urmeazã a fi înaintatã Agenţiei Romane de Dezvoltare şi lista cuprinzând societãţile comerciale care se privatizeazã, în conformitate cu termenele stabilite în programul anual de privatizare, precum şi lista suplimentarã cuprinzând societãţile comerciale care nu au fost incluse în acest program;
b) aproba structura organizatoricã a aparatului sau central şi local, atribuţiile acestuia, nomenclatorul de funcţii şi nivelurile de salarizare, precum şi structura şi numãrul salariaţilor pe posturi;
c) numeşte un secretar general al consiliului de administraţie;
d) analizeazã periodic activitatea departamentelor, a direcţiilor şi a compartimentelor din structura centrala a Fondului Proprietãţii de Stat, precum şi a sucursalelor teritoriale şi a direcţiilor judeţene;
e) aproba, pe criterii de eficienta şi costuri, funcţionarea direcţiilor judeţene şi a sucursalelor teritoriale în ţara sau a reprezentantelor în strãinãtate, structura organizatoricã a acestora şi statul de funcţii;
f) adopta raportul anual asupra activitãţii Fondului Proprietãţii de Stat, care se transmite Agenţiei Romane de Dezvoltare;
g) aproba contul de profit şi pierderi, bilanţul contabil şi bugetul de venituri şi cheltuieli ale Fondului Proprietãţii de Stat, care se transmit Ministerului Finanţelor;
h) aproba constituirea de provizioane legale şi necesare în activitatea Fondului Proprietãţii de Stat, pe baza propunerii conducerii executive a acestuia;
i) numeşte, pe baza de mandat, reprezentantul Fondului Proprietãţii de Stat în adunãrile generale ale societãţilor comerciale la care statul sau autoritãţile administraţiei publice locale sunt acţionari ori asociaţi; stabileşte obligaţiile reprezentantului de a apara şi de a promova interesele acţionarului/asociatului, atribuţiile, drepturile şi rãspunderile reprezentantului, precum şi condiţiile de încetare a mandatului, care vor fi concretizate într-un contract de reprezentare;
j) propune condiţiile esenţiale ale mandatului ce urmeazã sa fie acordat agentului de privatizare, care va fi supus spre aprobare Guvernului;
k) aproba mandatul special al reprezentantului Fondului Proprietãţii de Stat în adunãrile generale ale societãţilor comerciale la care statul sau autoritãţile administraţiei publice locale sunt acţionari sau asociaţi, întrunite pentru a hotãrî asupra:
- divizãrii, fuziunii, dizolvãrii sau lichidãrii;
- gajarii şi ipotecarii de active sau de mijloace fixe, în vederea contractãrii de credite bancare peste limitele stabilite în contractul de reprezentare;
- participãrii la constituirea de noi societãţi comerciale;
- modificãrii participãrii statului la capitalul social în alt mod decât în cadrul acţiunii de privatizare stabilite prin lege;
l) aproba proportiile de utilizare a veniturilor Fondului Proprietãţii de Stat, potrivit prevederilor legale în vigoare, pentru:
- cheltuielile proprii de organizare şi funcţionare;
- cheltuielile legate de plata onorariilor pentru consultanţi, agenţi de privatizare sau firme de avocatura şi cele pentru pregãtirea şi realizarea privatizãrii societãţilor comerciale;
- costurile implicate de închiderea operationala, dizolvarea sau lichidarea societãţilor comerciale;
- sumele plãtite efectiv cumparatorilor în executarea garanţiilor acordate acestora şi/sau a cheltuielilor efectuate pentru combaterea ori stingerea pretenţiilor formulate de cumpãrãtori, precum şi despãgubirile cuvenite potrivit art. 31 alin. (4) şi <>art. 32 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- sumele cu care participa la majorarea capitalului social al unor societãţi comerciale în cazurile prevãzute de lege;
m) aproba negocierea şi vânzarea la preţul pieţei, în baza raportului dintre cerere şi oferta, a acţiunilor emise de societãţile comerciale mari, mijlocii sau mici, dupã caz, sau a pãrţilor sociale;
n) dispune sau avizeazã publicarea în presa scrisã şi/sau în sistem electronic, pe plan intern sau internaţional, a anunţurilor de vânzare a acţiunilor/pãrţilor sociale deţinute la societãţile comerciale care se privatizeazã;
o) aproba normele, procedurile şi competentele de angajare şi de efectuare a cheltuielilor specifice Fondului Proprietãţii de Stat, elaborate de cãtre conducerea executivã a acestuia;
p) aduce la îndeplinire hotãrârile Guvernului.
ART. 13
(1) Preşedintele consiliului de administraţie aduce la îndeplinire hotãrârile consiliului de administraţie şi îl informeazã asupra modului de realizare a acestora, scop în care are urmãtoarele atribuţii:
a) prezintã consiliului de administraţie proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, raportul privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi raportul anual de activitate;
b) numeşte şi elibereazã din funcţie, cu acordul consiliului de administraţie, directorul general executiv şi directorul general executiv adjunct; numeşte şi elibereazã din funcţie directorii Fondului Proprietãţii de Stat, inclusiv pe cei ai sucursalelor teritoriale şi ai direcţiilor judeţene;
c) controleazã activitatea directorului general executiv şi a directorului general executiv adjunct;
d) angajeazã şi reprezintã Fondul Proprietãţii de Stat în relaţiile cu persoanele fizice sau juridice, precum şi în fata instanţelor judecãtoreşti sau arbitrale;
e) aproba şi semneazã încheierea contractelor de vânzare-cumpãrare de acţiuni, date în competenta sa de cãtre consiliul de administraţie;
f) aproba angajamente de plati date în competenta sa de cãtre consiliul de administraţie;
g) îndeplineşte orice alta atribuţie stabilitã de consiliul de administraţie.
(2) În absenta preşedintelui, atribuţiile acestuia se exercita de cãtre vicepreşedintele consiliului de administraţie.
(3) Preşedintele consiliului de administraţie poate delega directorului general executiv o parte din atribuţiile sale. De asemenea, preşedintele consiliului de administraţie îl poate mandata pe directorul general executiv sa reprezinte Fondul Proprietãţii de Stat în relaţiile cu persoane fizice sau cu persoane juridice, în fata instanţelor judecãtoreşti sau arbitrale, precum şi pentru angajarea instituţiei în acte comerciale.
ART. 14
Secretarul general al consiliului de administraţie are urmãtoarele atribuţii:
a) asigura pregãtirea materialelor şedinţelor consiliului de administraţie şi buna desfãşurare a acestora;
b) întocmeşte procesul-verbal al fiecãrei şedinţe a consiliului de administraţie;
c) coordoneazã activitatea aparatului tehnic al consiliului de administraţie;
d) arhiveaza documentele consiliului de administraţie;
e) îndeplineşte alte sarcini încredinţate de consiliul de administraţie.
ART. 15
(1) Comitetul de direcţie al Fondului Proprietãţii de Stat este compus din directorul general executiv, directorul general executiv adjunct şi şefii de departamente. Comitetul de direcţie lucreazã valabil în prezenta a cel puţin trei pãtrimi din numãrul membrilor sãi.
(2) Comitetul de direcţie se întruneşte ori de câte ori este necesar şi adopta hotãrâri cu majoritate simpla.
(3) Comitetul de direcţie are urmãtoarele atribuţii:
a) avizeazã bugetul de venituri şi cheltuieli, raportul anual de activitate şi raportul privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli şi le prezintã consiliului de administraţie;
b) aproba negocierea şi vânzarea la preţul pieţei, în baza raportului dintre cerere şi oferta, a acţiunilor emise de societãţile comerciale mari, mijlocii sau mici, dupã caz, sau a pãrţilor sociale, dacã aceasta atribuţie îi este delegatã de consiliul de administraţie;
c) dispune sau avizeazã publicarea în presa scrisã şi/sau în sistem electronic, pe plan intern sau internaţional, a anunţurilor de vânzare a acţiunilor/pãrţilor sociale deţinute de societãţile comerciale care se privatizeazã, dacã aceasta atribuţie îi este delegatã de consiliul de administraţie;
d) desemneazã reprezentantul Fondului Proprietãţii de Stat în adunãrile generale ale actionarilor/asociaţilor la societãţile comerciale din portofoliu, dacã aceasta atribuţie îi este delegatã de consiliul de administraţie;
e) aproba mandatul special pentru reprezentantul Fondului Proprietãţii de Stat în adunãrile generale ale actionarilor privind divizarea, fuziunea, dizolvarea şi lichidarea societãţilor comerciale, gajarea şi ipotecarea de mijloace fixe şi active pentru contractarea de credite bancare, asocieri, precum şi pentru constituirea de noi societãţi comerciale, dacã aceasta atribuţie îi este delegatã de consiliul de administraţie;
f) aproba programe de restructurare şi închidere operationala totalã sau parţialã;
g) aproba orice modificare aparuta în structura de actionariat şi a capitalului social al societãţilor comerciale din portofoliu;
h) exercita orice alte atribuţii care îi sunt delegate de consiliul de administraţie.
(4) Comitetul de direcţie este asistat de secretarul general al consiliului de administraţie, care are atribuţii similare cu cele prevãzute la art. 14.
ART. 16
Directorul general executiv conduce activitatea curenta a Fondului Proprietãţii de Stat. În acest scop directorul general executiv are urmãtoarele atribuţii:
a) angajeazã şi concediazã salariaţii Fondului Proprietãţii de Stat, potrivit legislaţiei în vigoare şi prevederilor contractului colectiv de munca;
b) încheie contractul colectiv de munca şi negociaza în cadrul acestuia, drepturile salariale;
c) angajeazã cheltuielile legate de funcţionarea aparatului propriu al Fondului Proprietãţii de Stat;
d) prezintã preşedintelui consiliului de administraţie lucrãrile întocmite de organele de execuţie, asigurând, dupã aprobarea acestora, transmiterea lor pentru punerea în executare;
e) angajeazã colaboratori externi pentru unele lucrãri sau pentru avize de specialitate;
f) semneazã contractele de vânzare-cumpãrare de acţiuni/pãrţi sociale, contractele cu societãţile de valori mobiliare şi bãncile de investiţii, date în competenta sa de cãtre preşedintele consiliului de administraţie;
g) poate delega o parte din atribuţiile sale directorului general executiv adjunct. În absenta directorului general executiv, atribuţiile acestuia se exercita de cãtre directorul general executiv adjunct;
h) exercita orice alte atribuţii ce îi sunt delegate de consiliul de administraţie sau de preşedintele acestuia.

CAP. 5
Cenzorii

ART. 17
(1) Controlul operaţiunilor financiar-contabile ale Fondului Proprietãţii de Stat se efectueazã de 3 cenzori.
Cenzorii se numesc şi se revoca de cãtre primul-ministru, la propunerea ministrului finanţelor.
(2) Cenzorii supravegheazã gestiunea Fondului Proprietãţii de Stat, inclusiv a unitãţilor teritoriale şi a reprezentantelor din strãinãtate ale acestuia, scop în care:
a) certifica bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi;
b) certifica indemnizaţiile membrilor consiliului de administraţie şi ale membrilor comitetului de direcţie;
c) prezintã în consiliul de administraţie raportul propriu asupra bilanţului exerciţiului financiar încheiat.
(3) Certificarea şi raportul cenzorilor, prevãzute la lit. a) şi c), se anexeazã la raportul de activitate anual al Fondului Proprietãţii de Stat.
ART. 18
Cenzorii prezintã consiliului de administraţie, dacã este cazul, rapoarte speciale asupra constatãrilor fãcute.
ART. 19
Cenzorii sunt remuneraţi cu o indemnizaţie fixa, stabilitã de cãtre consiliul de administraţie.

CAP. 6
Sucursalele teritoriale şi direcţiile judeţene ale Fondului Proprietãţii de Stat

ART. 20
(1) Pentru desfãşurarea activitãţii pe principiul descentralizãrii Fondul Proprietãţii de Stat are sucursale teritoriale şi direcţii judeţene. Conducerea sucursalelor teritoriale este asigurata de un comitet de direcţie format din 3 membri.
(2) Membrii comitetului de direcţie al sucursalei teritoriale sunt numiţi sau, dupã caz, revocaţi de preşedintele Consiliului de administraţie al Fondului Proprietãţii de Stat. Durata exercitãrii funcţiei se stabileşte prin decizia de numire.
(3) Deciziile comitetului de direcţie se iau cu votul a cel puţin 2 din numãrul membrilor sãi.
ART. 21
(1) Comitetul de direcţie al sucursalei teritoriale are principala obligaţie de a aproba vânzarea acţiunilor/pãrţilor sociale deţinute de stat sau de autoritãţile administraţiei publice locale la societãţile comerciale care fac parte din categoria întreprinderilor mici la nivelul direcţiilor judeţene şi întreprinderilor mijlocii la nivelul sucursalelor teritoriale.
(2) În acest scop comitetul de direcţie al sucursalei teritoriale are urmãtoarele atribuţii:
a) adopta proiectul programului anual de privatizare al sucursalei, care se supune aprobãrii consiliului de administraţie al Fondului Proprietãţii de Stat;
b) aproba negocierea şi vânzarea la preţul pieţei, în baza raportului dintre cerere şi oferta, a acţiunilor emise de societãţile comerciale incluse în programul anual de privatizare sau a pãrţilor sociale ale acestora;
c) stabileşte sistemul de evaluare a acţiunilor emise de societãţile comerciale precizate la alin. (1), dacã acestea nu sunt cotate la bursele de valori sau pe alte pieţe organizate;
d) dispune sau avizeazã publicarea în presa scrisã şi/sau în sistem electronic, pe plan intern sau internaţional, a anunţurilor de vânzare a acţiunilor/pãrţilor sociale deţinute la societãţile comerciale care se privatizeazã;
e) aduce la îndeplinire deciziile Consiliului de administraţie al Fondului Proprietãţii de Stat, emise în conformitate cu strategia aprobatã de Guvern;
f) aproba angajarea şi efectuarea de cheltuieli în limita competentelor stabilite.

CAP. 7
Salarizarea, remunerarea şi alte drepturi bãneşti ale personalului Fondului Proprietãţii de Stat

ART. 22
Remuneraţiile, salariile şi alte drepturi se stabilesc prin contractul colectiv de munca şi vor fi formate dintr-o parte fixa şi o parte variabila care va fi acordatã în raport cu performanţele fiecãrui angajat al Fondului Proprietãţii de Stat.
ART. 23
Remuneraţiile membrilor consiliului de administraţie şi ale cenzorilor, salariile directorului general executiv şi directorului general executiv adjunct, precum şi alte drepturi bãneşti se fixeazã de consiliul de administraţie.
ART. 24
Preşedintele, vicepreşedintele, membrii consiliului de administraţie, directorul general executiv, directorul general executiv adjunct, directorii de departament şi directorii din cadrul Fondului Proprietãţii de Stat - ca instituţie publica - se încadreazã la categoria a II-a de diurna şi în plafonul B de cazare, cuprinse în <>cap. B din anexa la Hotãrârea Guvernului nr. 518/1995 privind unele drepturi şi obligaţii ale personalului roman trimis în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar, astfel cum a fost înlocuitã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 420/1998 .

CAP. 8
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 25
Fondul Proprietãţii de Stat trebuie sa ţinã:
a) un registru al portofoliului de acţiuni pe societãţi comerciale mici, mijlocii şi mari pe care îl deţine Fondul Proprietãţii de Stat la societãţile comerciale la care este acţionar, în care sa se evidentieze soldul de la sfârşitul anului, precum şi miscarile (intrari şi iesiri) din cursul anului. Ţinerea acestui registru se va efectua în sistem computerizat;
b) un registru al şedinţelor şi deliberãrilor consiliului de administraţie;
c) un registru al şedinţelor şi deliberãrilor comitetului de direcţie de la nivelul Fondului Proprietãţii de Stat - central, precum şi la nivelul sucursalelor teritoriale şi direcţiilor judeţene;
d) un registru al deliberãrilor şi constatãrilor fãcute de cenzori în exercitarea mandatului lor;
e) un registru al litigiilor în care este angajat Fondul Proprietãţii de Stat atât în calitate de reclamant, cat şi de parat. Ţinerea acestui registru se efectueazã în sistem computerizat.
ART. 26
Organizarea şi efectuarea controlului intern (financiar, preventiv şi ulterior), precum şi auditul intern se vor aproba în cadrul comitetelor de direcţie stabilite în structurile Fondului Proprietãţii de Stat.
ART. 27
Fondul Proprietãţii de Stat va putea avea relaţii de colaborare şi schimb de experienta cu organisme similare la nivel internaţional.
ART. 28
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului regulament de organizare şi funcţionare se abroga anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 55/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice privind privatizarea societãţilor comerciale şi vânzarea de active, precum şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Fondului Proprietãţii de Stat, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 66 din 12 februarie 1998, modificatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 361/1998 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 247 din 3 iulie 1998.
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016