Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 787 din 25 iulie 2002  privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a autoritatii teritoriale de ordine publica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 787 din 25 iulie 2002 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a autoritatii teritoriale de ordine publica

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 575 din 5 august 2002
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României, precum şi ale <>art. 21 din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Romane,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aproba Regulamentul de organizare şi funcţionare a autoritãţii teritoriale de ordine publica, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 2
Prezenta hotãrâre intra în vigoare la 30 de zile de la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul de interne,
Toma Zaharia,
secretar de stat

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca


Bucureşti, 25 iulie 2002.
Nr. 787.


ANEXA 1


REGULAMENT
de organizare şi funcţionare a autoritãţii teritoriale de ordine publica

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
Autoritatea teritorialã de ordine publica este organism cu rol consultativ, fãrã personalitate juridicã, care se constituie şi funcţioneazã pe lângã Consiliul General al Municipiului Bucureşti, respectiv pe lângã fiecare consiliu judeţean, şi care îşi desfãşoarã activitatea în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Romane şi ale prezentului regulament, în scopul asigurãrii bunei desfasurari şi sporirii eficientei serviciului poliţienesc din unitatea administrativ-teritorialã în care funcţioneazã.
ART. 2
Autoritatea teritorialã de ordine publica asigura, prin activitatea sa, reprezentarea şi promovarea intereselor comunitãţii în scopul asigurãrii unui climat de siguranta şi securitate publica.

CAP. 2
Constituirea autoritãţii teritoriale de ordine publica

ART. 3
Pentru nominalizarea membrilor autoritãţii teritoriale de ordine publica, conform componentei prevãzute la <>art. 17 din Legea nr. 218/2002 , prefectii desemneazã prin ordin un comitet de organizare, din care fac parte: subprefectul, un viceprimar al municipiului Bucureşti, unul dintre vicepreşedinţii consiliului judeţean, 3 consilieri şi un reprezentant al Direcţiei generale de poliţie a municipiului Bucureşti, respectiv al inspectoratului de poliţie judeţean.
ART. 4
În termen de 5 zile de la constituire Comitetul de organizare solicita Consiliului General al Municipiului Bucureşti, respectiv consiliului judeţean, sa desemneze câte 6 consilieri ca membri ai autoritãţii teritoriale de ordine publica. O astfel de cerere se adreseazã şi primarului general al municipiului Bucureşti, respectiv preşedintelui consiliului judeţean, pentru a desemna 3 reprezentanţi ai comunitãţii, precum şi Consiliului Direcţiei generale de poliţie a municipiului Bucureşti, respectiv consiliului inspectoratului de poliţie judeţean, ca organe teritoriale de conducere şi control ale Corpului Naţional al Politistilor, pentru a desemna un reprezentant al sau.
ART. 5
Subprefectul, şeful Direcţiei generale de poliţie a municipiului Bucureşti, respectiv şeful inspectoratului de poliţie judeţean şi şeful Corpului gardienilor publici al municipiului Bucureşti, respectiv al judeţului, sunt membri de drept ai autoritãţii teritoriale de ordine publica.
ART. 6
În baza nominalizarilor fãcute conform art. 4 şi 5 Comitetul de organizare convoacã membrii autoritãţii teritoriale de ordine publica în şedinţa de constituire, pentru alegerea preşedintelui autoritãţii teritoriale de ordine publica, conform <>art. 17 alin. (4) din Legea nr. 218/2002 , şi stabilirea componentei comisiilor de lucru prevãzute la art. 13.
ART. 7
Desemnarea nominalã a membrilor autoritãţii teritoriale de ordine publica este validatã de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, respectiv de consiliul judeţean, conform <>art. 17 alin. (3) din Legea nr. 218/2002 , data de la care Comitetul de organizare se dizolva.
ART. 8
Mandatul membrilor autoritãţii teritoriale de ordine publica este valabil pana la urmãtoarele alegeri locale pentru Consiliul General al Municipiului Bucureşti, respectiv pentru consiliile judeţene, urmând ca dupã alegerile locale sa fie desemnatã o alta componenta pentru o perioada de 4 ani.
ART. 9
(1) Calitatea de membru al autoritãţii teritoriale de ordine publica se pierde în cazul în care titularul nu mai îndeplineşte funcţia care a determinat desemnarea sa, iar pentru reprezentanţii comunitãţii, în situaţia în care îşi schimba domiciliul în alta unitate administrativ-teritorialã ori ca urmare a revocãrii lor.
(2) Membrii autoritãţii teritoriale de ordine publica, care şi-au pierdut aceasta calitate în condiţiile prevãzute la alin. (1) sau ca urmare a decesului ori a altor motive care îi impiedica sa îşi îndeplineascã în mod corespunzãtor atribuţiile conferite de aceasta calitate, vor fi înlocuiţi cu alte persoane, desemnate conform art. 4 şi 5 şi validate în prima şedinţa în plen a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, respectiv a consiliului judeţean.

CAP. 3
Organizarea şi funcţionarea autoritãţii teritoriale de ordine publica

ART. 10
În vederea realizãrii atribuţiilor prevãzute de <>Legea nr. 218/2002 autoritatea teritorialã de ordine publica îşi desfãşoarã activitatea în plen şi în comisii de lucru.
ART. 11
Plenul se întruneşte trimestrial în şedinţa ordinarã şi ori de câte ori este nevoie în şedinţa extraordinarã, la convocarea scrisã a preşedintelui sau la solicitarea a cel puţin 4 membri, adresatã preşedintelui.
ART. 12
Preşedintele reprezintã autoritatea teritorialã de ordine publica, având în principal urmãtoarele atribuţii:
a) convoacã şi conduce şedinţele plenului;
b) coordoneazã activitatea comisiilor de lucru şi a secretariatului executiv;
c) prezintã trimestrial informãri asupra eficientei serviciului poliţienesc în şedinţele Consiliului General al Municipiului Bucureşti, respectiv ale consiliului judeţean;
d) coordoneazã elaborarea raportului anual asupra activitãţii poliţiei.
ART. 13
(1) Comisiile de lucru sunt:
a) Comisia de coordonare, situaţii de urgenta şi pentru petiţii;
b) Comisia de planificare, stabilire şi evaluare a indicatorilor de performanta minimali;
c) Comisia pentru probleme sociale, standarde profesionale, consultanţa şi drepturile omului.
(2) Comisiile prevãzute la alin. (1) se întrunesc lunar.
(3) Informarile periodice, planurile de mãsuri, programele, strategiile de acţiune şi orice alte documente elaborate de comisiile de lucru, prin care se angajeazã autoritatea teritorialã de ordine publica în relaţiile cu terţii, se supun spre adoptare sau, dupã caz, spre aprobare plenului acesteia, care se pronunţa în acest sens.
ART. 14
(1) Comisia de coordonare, situaţii de urgenta şi pentru petiţii este compusa din 5 membri, dupã cum urmeazã: 2 consilieri, inclusiv preşedintele autoritãţii, un reprezentant al comunitãţii, şeful Direcţiei generale de poliţie a municipiului Bucureşti, respectiv al inspectoratului de poliţie judeţean, şi şeful Corpului gardienilor publici al municipiului Bucureşti, respectiv al judeţului.
(2) Comisia prevãzutã la alin. (1) are urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã consultãri cu membrii comunitãţii locale şi cu organizaţiile neguvernamentale cu privire la prioritãţile siguranţei persoanei şi ordinii publice şi, pe aceasta baza, întocmeşte un plan strategic anual cu caracter de recomandare pentru unitãţile de poliţie;
b) monitorizeazã activitãţile poliţiei şi sesizeazã eventualele deficiente în activitatea acesteia, în vederea luãrii operative a mãsurilor de inlaturare a acestora;
c) face propuneri pentru soluţionarea de cãtre organele de poliţie a sesizarilor care îi sunt adresate, referitoare la încãlcarea drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale omului;
d) la propunerea unitãţilor de poliţie sau din proprie initiativa analizeazã activitatea instituţiilor investite cu atribuţii de sprijin al persoanelor aflate în situaţii de risc ori cu comportamente inadecvate (bolnavi psihic, minori, liberaţi din penitenciare, persoane lipsite de mijloace de subzistenta etc.), recomandand acestora luarea unor mãsuri pentru creşterea eficientei activitãţii desfãşurate;
e) întreprinde mãsuri pentru cointeresarea organizaţiilor neguvernamentale în exercitarea actului de prevenire a criminalitatii;
f) identifica logistica necesarã pentru eficientizarea exercitãrii serviciului poliţienesc.
ART. 15
(1) Comisia de planificare, stabilire şi evaluare a indicatorilor de performanta minimali este compusa din 4 membri, dupã cum urmeazã: 2 consilieri, un reprezentant al comunitãţii şi subprefectul.
(2) Comisia prevãzutã la alin. (1) are urmãtoarele atribuţii:
a) participa la elaborarea planului de activitãţi prevãzut la <>art. 18 lit. a) din Legea nr. 218/2002 şi la fixarea indicatorilor de performanta minimali pentru serviciul poliţienesc;
b) urmãreşte îndeplinirea indicatorilor de performanta, prezentând periodic informãri în acest sens în plenul autoritãţii teritoriale de ordine publica;
c) recomanda iniţierea unor acte normative în domeniul asigurãrii climatului de siguranta publica;
d) atât la solicitare, cat şi din proprie initiativa se deplaseaza la sediile unitãţilor de poliţie şi în raport de constatãri formuleazã cereri sau recomandãri ordonatorilor de credite pentru finanţare;
e) elaboreazã studii de specialitate, lucrãri şi documentaţii în domeniul ordinii publice;
f) elaboreazã raportul anual asupra eficientei poliţiei, care va fi prezentat în şedinţa consiliului judeţean, respectiv a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, şi care se da publicitãţii.
ART. 16
(1) Comisia pentru probleme sociale, standarde profesionale, consultanţa şi drepturile omului este compusa din 4 membri, dupã cum urmeazã: 2 consilieri, un reprezentant al comunitãţii şi reprezentantul Corpului Naţional al Politistilor.
(2) Comisia prevãzutã la alin. (1) are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte sesizãri referitoare la încãlcarea drepturilor şi libertãţilor fundamentale ale omului şi face propuneri pentru soluţionarea lor legalã de cãtre unitãţile de poliţie, organizând în acest scop audiente;
b) monitorizeazã, din punct de vedere al ordinii publice, activitãţile cotidiene şi face recomandãri scrise celor predispusi sa încalce legea, pentru a-şi revizui atitudinea (administratori de pieţe, organizatori de manifestãri cultural-artistice şi sportive, administratori ai localurilor de alimentaţie publica, ai discotecilor, ai cazinourilor etc.);
c) ia mãsuri de antrenare a populaţiei în activitãţi de asigurare a ordinii publice şi a siguranţei bunurilor persoanei;
d) recomanda tuturor structurilor cu atribuţii educative luarea mãsurilor necesare fata de persoanele predispuse la încãlcarea legii.
ART. 17
(1) Activitatea autoritãţii teritoriale de ordine publica se desfãşoarã în spaţii puse la dispoziţie de Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi de consiliile judeţene, dupã caz.
(2) În vederea executãrii atribuţiilor sale cu caracter permanent autoritatea teritorialã de ordine publica îşi constituie un secretariat executiv format din minimum doua persoane, încadrate pe funcţii stabilite prin hotãrâre a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, respectiv a consiliului judeţean, prin suplimentarea corespunzãtoare a posturilor Biroului de relaţii cu publicul din organigrama proprie acestora.
(3) Secretariatul executiv asigura primirea şi trimiterea corespondentei, a petitiilor şi sesizarilor cetãţenilor, precum şi relaţia cu presa.
ART. 18
(1) Hotãrârile autoritãţii teritoriale de ordine publica sunt adoptate cu majoritate simpla, în cvorum de cel puţin 9 membri.
(2) Autoritatea teritorialã de ordine publica nu are competente în problemele operative ale poliţiei.
ART. 19
Pentru activitatea desfasurata în plen şi în comisii membrii autoritãţii teritoriale de ordine publica au dreptul la o indemnizaţie de şedinţa stabilitã de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, respectiv de consiliile judeţene.

CAP. 4
Elaborarea planului strategic anual

ART. 20
Anual, în cursul lunii decembrie, pe baza concluziilor desprinse în urma consultãrii populaţiei şi a celor rezultate din analiza situaţiei operative la nivelul unitãţii administrativ-teritoriale, se întocmeşte un plan strategic pentru anul urmãtor, cuprinzând principalele obiective ce trebuie îndeplinite de unitãţile de poliţie şi indicatorii de performanta minimali.
ART. 21
Planul va fi analizat în consiliul de conducere al Direcţiei generale de poliţie a municipiului Bucureşti, respectiv al inspectoratului de poliţie judeţean, prezentându-se autoritãţii un raport asupra resurselor materiale şi umane necesare îndeplinirii obiectivelor stabilite, precum şi cu privire la modalitãţile practice preconizate pentru realizarea indicatorilor de performanta minimali.
ART. 22
Cu aceste amendamente planul va fi supus aprobãrii plenului autoritãţii teritoriale de ordine publica şi va fi prezentat în prima şedinţa a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, respectiv a consiliului judeţean, un extras al acestuia fiind dat publicitãţii.
ART. 23
Planul strategic anual va avea urmãtoarele capitole:
a) obiectivele naţionale prioritare, identificate în programul de guvernare şi în planul de activitãţi al Ministerului de Interne şi al Poliţiei Romane;
b) obiectivele şi prioritãţile de interes local;
c) indicatorii de performanta minimali pentru serviciul poliţienesc;
d) bugetul şi dotarea poliţiei, cu specificarea alocaţiilor bugetare şi a nevoilor de suplimentare a acestora din surse extrabugetare.

CAP. 5
Dispoziţii tranzitorii

ART. 24
Prin exceptare de la dispoziţiile art. 4, pana la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului prevãzute la <>art. 52 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cererea va fi adresatã de cãtre Comitetul de organizare Direcţiei generale de poliţie a municipiului Bucureşti, respectiv inspectoratului de poliţie judeţean, pentru a desemna un reprezentant al sau, urmând ca acesta sa fie confirmat ulterior de organul teritorial competent al Corpului Naţional al Politistilor.

---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016