Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 787 din 14 iulie 2005  privind aprobarea infiintarii Oficiului Roman pentru Stiinta si Tehnologie pe langa Uniunea Europeana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 787 din 14 iulie 2005 privind aprobarea infiintarii Oficiului Roman pentru Stiinta si Tehnologie pe langa Uniunea Europeana

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 696 din 2 august 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã înfiinţarea la Bruxelles a Oficiului Român pentru Ştiinţã şi Tehnologie pe lângã Uniunea Europeanã, denumit în continuare Oficiu.
ART. 2
Misiunea, obiectivele, activitãţile şi categoriile de cheltuieli, inclusiv nivelul anual estimat al acestora, prevãzute pentru finanţarea anualã a Oficiului, sunt prezentate în anexele nr. 1 şi 2.
ART. 3
(1) Oficiul îşi desfãşoarã activitatea ca o structurã specializatã a Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, pe baza unui program de lucru anual.
(2) Coordonarea activitãţii Oficiului, inclusiv a acţiunilor ce urmeazã sã fie organizate, se asigurã de secretarul de stat pentru activitatea de cercetare din Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
(3) Conducerea Oficiului este asiguratã de directorul acestuia, numit de ministrul educaţiei şi cercetãrii, la propunerea secretarului de stat pentru activitatea de cercetare.
(4) Directorul Oficiului are urmãtoarele atribuţii:
a) conduce activitatea Oficiului în scopul îndeplinirii misiunii, obiectivelor şi activitãţilor aprobate;
b) elaboreazã, în ultimul trimestru al fiecãrui an, Programul de lucru anual, pe care îl supune spre aprobare secretarului de stat pentru activitatea de cercetare;
c) raporteazã secretarului de stat pentru activitatea de cercetare stadiul realizãrii Programului de lucru la termenele scadente ale acestuia şi întocmeşte un raport anual, pe care îl supune aprobãrii;
d) stabileşte atribuţiile şi competenţele personalului care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Oficiului, pe baza Programului de lucru anual;
e) colaboreazã cu Misiunea permanentã a României pe lângã Uniunea Europeanã, scop în care urmeazã orientãrile generale de acţiune ale acesteia, informeazã şi se consultã cu aceasta în exercitarea mandatului încredinţat.
ART. 4
Oficiul se constituie prin asocierea Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii cu instituţii şi organizaţii publice şi private din România, interesate în participarea la programele europene de cercetare.
ART. 5
(1) Oficiul va funcţiona cu un numãr maxim de 10 posturi, din care 4 posturi vor fi ocupate cu personal asigurat de Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii, fãrã a se depãşi numãrul maxim de posturi aprobat pentru aceastã instituţie.
(2) Celelalte 6 posturi ale Oficiului vor fi ocupate cu personal asigurat de instituţii şi organizaţii publice şi private din România, interesate în participarea la programele europene de cercetare.
(3) Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii va încheia protocoale de parteneriat cu fiecare instituţie şi organizaţie publicã şi privatã din România, interesatã în participarea la programele europene de cercetare, în care se vor stabili drepturile şi obligaţiile personalului acestora, care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Oficiului, precum, şi cota-parte de cheltuieli ce revine fiecãrei pãrţi.
ART. 6
(1) Cheltuielile pentru funcţionarea Oficiului, ce revin Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, inclusiv cheltuielile de personal, cazarea şi alte drepturi ce revin personalului propriu, se suportã din bugetul acestuia, de la capitolul 71.01 "Cercetare ştiinţificã".
(2) Cheltuielile pentru funcţionarea Oficiului, ce revin instituţiilor şi organizaţiilor publice şi private din România, interesate în participarea la programele europene de cercetare, inclusiv cheltuielile de personal, cazarea şi alte drepturi ce revin personalului propriu, se suportã de cãtre acestea.
(3) Plãţile aferente cheltuielilor prevãzute la alin. (1) şi (2) se efectueazã de cãtre şi prin Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii.
ART. 7
(1) Oficiului i se asigurã resursele necesare funcţionãrii la standardele Uniunii Europene, potrivit anexei nr. 2.
(2) Modul de încadrare a personalului Oficiului pe funcţii echivalente personalului care asigurã misiuni de reprezentare a României este prevãzut în anexa nr. 3.
(3) Personalul care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Oficiului, inclusiv membrii de familie care îi însoţesc la post, beneficiazã de asigurare medicalã pe perioada mandatului.
(4) Salarizarea, fondurile necesare cazãrii şi alte drepturi ce revin personalului care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Oficiului se asigurã în mod echivalent cu aceleaşi drepturi de care beneficiazã personalul care asigurã misiuni de reprezentare a României pe lângã Uniunea Europeanã.
ART. 8
Oficiul va avea în dotare, pentru activitãţi specifice, un autoturism cu un consum de 300 de litri de combustibil pe lunã.
ART. 9
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

p. Ministrul afacerilor externe,
Anton Niculescu,
secretar de stat

Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 787.


ANEXA 1

MISIUNEA, OBIECTIVELE ŞI ACTIVITĂŢILE
Oficiului Român pentru Ştiinţã şi Tehnologie pe lângã Uniunea Europeanã

1. Misiunea:
(i) sã promoveze participarea eficientã a cercetãtorilor români, inclusiv a tinerilor cercetãtori, precum şi a universitãţilor, institutelor de cercetare-dezvoltare, întreprinderilor mici şi mijlocii, industriei, serviciilor şi organizaţiilor neguvernamentale la programele de cercetare ale Uniunii Europene;
(ii) sã prezinte eficient politica de cercetare, dezvoltare şi inovare şi potenţialul ştiinţific şi tehnologic românesc instituţiilor cu care se intrã în contact la nivel european;
(iii) sã sprijine şi sã promoveze colaborarea dintre firmele industriale şi de servicii, universitãţi şi institute de cercetare pentru participarea în comun la consorţii europene pentru proiecte de cercetare;
(iv) sã stimuleze formarea de grupuri de interes de nivel european, prin focalizarea competenţelor existente la nivel naţional în domenii prioritare în cercetarea europeanã, pentru creşterea şanselor de participare la proiecte/programe europene.
2. Obiectivele:
(i) creşterea participãrii româneşti la programele europene, cu accent pe programele-cadru de cercetare;
(ii) creşterea vizibilitãţii sistemului de cercetare-dezvoltareinovare din România;
(iii) creşterea gradului de recuperare a contribuţiei României la bugetul programelor-cadru de cercetare;
(iv) formarea de personal pentru integrare europeanã în cercetare.
Rezultate aşteptate pe termen lung sunt:
- atingerea unui nivel de participare a comunitãţii ştiinţifice româneşti la programele-cadru de cercetare comparabil cu media europeanã;
- creşterea gradualã a integrãrii comunitãţii ştiinţifice româneşti la programele-cadru de cercetare.
3. Activitãţile (servicii oferite instituţiilor şi comunitãţii ştiinţifice):
a) promovarea sistemului de cercetare-dezvoltare-inovare din România;
b) cãutarea şi facilitarea legãturilor cu parteneri europeni;
c) diseminarea şi promovarea specificã;
d) facilitarea legãturilor cu instituţii europene, cu organisme similare, cu instituţii şi organizaţii naţionale;
e) recomandãrile privind buna practicã europeanã în domeniul cercetare-dezvoltare-inovare.


ANEXA 2

CATEGORIILE DE CHELTUIELI
şi nivelul anual estimat al acestora pentru finanţarea Oficiului

Finanţarea cheltuielilor Oficiului se face din alocaţii de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetãrii, în limita sumei de 300.000 euro anual, iar în anul 2005 - primul an de funcţionare - în limita sumei de 400.000 euro, sumã care se asigurã din bugetul aprobat pe acest an, respectiv din sursele atrase de la instituţiile şi organizaţiile publice şi private din România interesate în participarea la programele europene de cercetare.


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Categoriile de cheltuieli
crt.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Închiriere spaţiu
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Achiziţionare de autoturism şi motorinã/benzinã
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Cheltuieli de întreţinere şi taxe locale
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Loc de parcare pentru autoturism
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Cheltuieli pentru dotãri, echipamente, abonamente şi convorbiri telefon,
fax, Internet, consumabile şi altele asemenea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Închiriere de locuinţe pentru salariaţi şi întreţinere
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Salarii pentru angajaţi
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Transport internaţional al personalului Oficiului şi al membrilor de
familie rãmaşi în ţarã conform <>art. 50 din Legea nr. 495/2004 privind
salarizarea şi alte drepturi bãneşti ale personalului din administraţia
centralã a Ministerului Afacerilor Externe şi de la misiunile diplomatice,
oficiile consulare şi institutele culturale româneşti din strãinãtate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Realizarea de acţiuni precum seminarii, grupe de lucru, pliante, pagina web,
baze de date, conferinţe şi altele asemenea
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




ANEXA 3

ÎNCADRAREA
personalului Oficiului pe funcţii echivalente
personalului care asigurã misiuni de reprezentare a României
pe lângã Uniunea Europeanã


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Funcţia Funcţia Poziţia funcţiei
crt. în cadrul Oficiului echivalentã*) cu care se face
echivalarea**)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Director Consilier diplomatic clasa I 4
2. Director adjunct Secretar I clasa I 6
Responsabil publicaţii
şi organizare evenimente
3. Secretarã/Secretar Referent de specialitate I 17
4. Responsabil grup
activitãţi 1 şi
Administrator reţea Secretar I clasa I 6
5. Responsabil grup
activitãţi 2 Secretar II clasa I 8
6. Responsabil grup
activitãţi 3 Secretar II clasa I 8
7. Responsabil grup
activitãţi 4 Secretar II clasa I 8
8. Responsabil grup
activitãţi 5 Secretar III clasa I 10
9. Responsabil grup
activitãţi 6 Secretar III clasa I 10
10. Responsabil grup
activitãţi 7 Secretar III clasa I 10
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

*) Echivalarea funcţiilor personalului Oficiului se realizeazã cu cele
prevãzute de anexa nr. 1 referitor la salarizarea funcţiilor diplomatice şi
consulare din <>Legea nr. 495/2004 privind salarizarea şi alte drepturi bãneşti
ale personalului din administraţia centralã a Ministerului Afacerilor Externe
şi de la misiunile diplomatice, oficiile consulare şi institutele culturale
româneşti din strãinãtate.
**) Poziţia funcţiei cu care s-a fãcut echivalarea este cea prevãzutã în anexa
nr. 4 la <>Legea nr. 495/2004 .


----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016