Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 78 din 31 ianuarie 2000  privind reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 78 din 31 ianuarie 2000 privind reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 51 din 2 februarie 2000
În temeiul prevederilor art. 107 alin. (1) şi (2) din Constituţia României,

Guvernul României hotãrãşte:

ART. 1
Guvernul este autoritatea publica centrala a puterii executive care asigura realizarea politicii interne şi externe a tarii şi exercita conducerea generalã a administraţiei publice.
ART. 2
În vederea exercitãrii atribuţiilor care revin Guvernului, în aparatul de lucru al acestuia funcţioneazã aparatul de lucru al primului-ministru, Secretariatul General al Guvernului, departamente şi alte asemenea entitãţi cu atribuţii specifice.
ART. 3
(1) Aparatul de lucru al primului-ministru este o structura organizatoricã, fãrã personalitate juridicã, alcãtuitã din corpul de consilieri de stat ai primului-ministru şi cabinetul primului-ministru.
(2) Atribuţiile aparatului de lucru al primului-ministru se stabilesc prin decizie a acestuia.
ART. 4
(1) Secretariatul General al Guvernului are personalitate juridicã şi este condus de un secretar general, care are calitatea de ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(2) Secretarul general al Guvernului participa la şedinţele Guvernului şi la şedinţele biroului executiv şi este asistat de unul sau de mai mulţi secretari generali adjuncţi.
(3) Secretariatul General al Guvernului asigura derularea operaţiunilor tehnice aferente actelor de guvernare şi rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activitãţii Guvernului, precum şi reprezentarea Guvernului în fata instanţelor judecãtoreşti.
(4) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte atribuţiile legale prevãzute pentru ministerul de resort fata de Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".
(5) În exercitarea atribuţiilor care îi revin secretarul general al Guvernului emite ordine cu caracter individual.
ART. 5
(1) Departamentul este o structura organizatoricã în aparatul de lucru al Guvernului, subordonat primului-ministru, fãrã personalitate juridicã şi unitãţi în subordine, care are rol de coordonare şi sinteza în domenii de interes general, în conformitate cu atribuţiile Guvernului.
(2) Înfiinţarea, atribuţiile şi modul de funcţionare ale departamentului se aproba de Guvern.
(3) Departamentul este condus de un demnitar care nu are calitatea de ordonator de credite.
(4) În exercitarea atribuţiilor care îi revin conducãtorul departamentului emite ordine cu caracter individual.
ART. 6
(1) Secretariatul General al Guvernului executa operaţiunile financiare privind fondurile transferate, potrivit legilor anuale ale bugetului de stat, în bugetul acestuia, destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de departamentele din aparatul de lucru al Guvernului şi aprobate prin hotãrâri ale Guvernului. Eliberarea fondurilor cãtre destinatarul acestor acţiuni se face de Secretariatul General al Guvernului, pe baza fundamentarilor privind legalitatea, oportunitatea şi necesitatea acestora, elaborate de departamentele nominalizate în legile anuale ale bugetului de stat.
(2) Rãspunderea privind utilizarea şi justificarea sumelor pe destinatiile aprobate prin hotãrâri ale Guvernului revine departamentelor.
ART. 7
(1) Numãrul maxim de posturi în aparatul de lucru al Guvernului este de 570, exclusiv demnitarii.
(2) Structura organizatoricã şi numãrul de posturi ale fiecãrei entitãţi din cadrul aparatului de lucru al Guvernului se stabilesc prin decizie a primului-ministru.
ART. 8
Structura aparatului de lucru al Guvernului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 9
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 520/1994 privind organizarea şi funcţionarea aparatului de lucru al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 236 din 26 august 1994, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, dispoziţiile privind numãrul de posturi, cuprinse în actele normative care reglementeazã organizarea şi funcţionarea structurilor din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:
---------------
Secretarul general
al Guvernului,
Radu Stroe

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


ANEXA 1


STRUCTURA APARATULUI DE LUCRU AL GUVERNULUI

1. Aparatul de lucru al primului-ministru
2. Aparatul de lucru al ministrilor de stat
3. Secretariatul General al Guvernului
4. Consiliul de Coordonare Economico-Financiarã
5. Departamentul pentru Relaţiile cu Parlamentul
6. Departamentul Informaţiilor Publice
7. Departamentul Purtatorului de Cuvânt şi Relaţiilor cu Presa
8. Departamentul pentru Dialog Social
9. Departamentul pentru Relaţiile cu Romanii de peste Hotare
10. Departamentul pentru Protecţia Minoritãţilor Naţionale
11. Departamentul de Control al Guvernului
12. Agenţia Nationala de Control al Exporturilor Strategice şi al Interzicerii Armelor Chimice
-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016