Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 78 din 27 ianuarie 2005  privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 78 din 27 ianuarie 2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Culturii si Cultelor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 137 din 15 februarie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Culturii şi Cultelor este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, care elaboreazã şi asigurã aplicarea strategiei şi politicilor în domeniile culturii şi artei, cultelor şi cinematografiei şi care elaboreazã, în colaborare cu Consiliul Naţional al Audiovizualului, strategia în domeniul audiovizualului.
(2) Ministerul Culturii şi Cultelor are sediul în municipiul Bucureşti, şos. Kiseleff nr. 30, sectorul 1.
ART. 2
În activitatea sa, Ministerul Culturii şi Cultelor asigurã respectarea şi promovarea libertãţilor şi drepturilor fundamentale, consacrate de Constituţia României şi de tratatele şi convenţiile internaţionale la care România este parte, în ceea ce priveşte:
a) libertatea de expresie şi de creaţie;
b) şansele egale şi accesul liber la culturã;
c) participarea la viaţa culturalã, inclusiv la formularea politicilor culturale;
d) libertatea conştiinţei şi a credinţelor religioase.
ART. 3
Ministerul Culturii şi Cultelor îşi desfãşoarã activitatea pe baza urmãtoarelor principii fundamentale:
a) cultura şi libertãţile culturale reprezintã un element esenţial al dezvoltãrii umane;
b) creativitatea culturalã este o sursã a progresului uman;
c) cultura este un factor important al dezvoltãrii durabile;
d) cultura este un factor al creşterii calitãţii vieţii şi al asigurãrii coeziunii sociale;
e) cultele religioase recunoscute de lege sunt libere, autonome şi egale în faţa autoritãţilor.
ART. 4
În activitatea sa, Ministerul Culturii şi Cultelor urmãreşte îndeplinirea urmãtoarelor obiective generale:
a) creşterea gradului de acces şi de participare la culturã;
b) promovarea diversitãţii şi prezervarea identitãţilor culturale;
c) promovarea multiculturalismului şi protejarea culturii minoritãţilor;
d) protejarea şi punerea în valoare a patrimoniului cultural material şi imaterial;
e) promovarea şi dezvoltarea creaţiei contemporane şi susţinerea creatorilor;
f) susţinerea circulaţiei operelor şi a creaţiilor, promovarea dialogului intercultural şi a creaţiei culturale în circuitul mondial de valori;
g) sprijinirea mobilitãţii creatorilor şi artiştilor, precum şi a specialiştilor din domeniul culturii;
h) stimularea vieţii culturale în cadrul comunitãţilor locale şi apropierea acestora de valorile culturii;
i) susţinerea participãrii comunitãţilor la dezvoltarea societãţii cunoaşterii, prin asumarea de cãtre instituţiile publice de culturã a funcţiilor de centre de acces universal la informaţie;
j) proiectarea unui sistem specific de protecţie socialã pentru creatori şi artişti;
k) stimularea dezvoltãrii sectorului industriilor culturale;
l) formarea şi specializarea resurselor umane din sectorul culturii;
m) promovarea de programe şi proiecte în domeniul educaţiei adulţilor;
n) sprijinirea cultelor religioase recunoscute de lege.
ART. 5
În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale generale, Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaboreazã, cu consultarea şi participarea autoritãţilor publice interesate, a operatorilor culturali şi societãţii civile, strategii, programe naţionale şi direcţii de acţiune pentru fiecare domeniu din sfera sa de competenţã;
2. sprijinã şi finanţeazã, în condiţiile legii, proiecte, programe şi acţiuni culturale în toate domeniile culturii şi artei;
3. asigurã buna funcţionare a sistemului sãu instituţional, în aplicarea principiilor subsidiaritãţii şi proporţionalitãţii;
4. elaboreazã ori, dupã caz, avizeazã proiecte de acte normative, potrivit legii, pentru domeniul specific de activitate sau având incidenţã cu acesta;
5. iniţiazã şi negociazã, în condiţiile legii, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale în domeniul sãu de activitate sau face propuneri pentru aderarea la cele existente ori pentru ratificarea acestora, dupã caz;
6. iniţiazã şi dezvoltã parteneriate cu autoritãţile administraţiei publice locale şi cu structurile societãţii civile pentru diversificarea, modernizarea şi optimizarea serviciilor oferite de instituţiile şi aşezãmintele de culturã, în vederea satisfacerii nevoilor culturale şi educative ale publicului;
7. sprijinã, în colaborare cu autoritãţile administraţiei publice locale, buna funcţionare şi activitatea instituţiilor şi a aşezãmintelor de culturã aflate în subordinea autoritãţilor judeţene sau locale;
8. promoveazã drepturile şi interesele creatorilor, artiştilor şi specialiştilor din domeniul culturii;
9. asigurã, cu respectarea legislaţiei în vigoare, colaborarea şi consultarea cu sindicatele şi patronatul din domeniile sale de activitate, precum şi cu alte structuri ale societãţii civile, pentru formularea politicilor culturale, elaborarea actelor normative cu incidenţã asupra sectorului culturii şi pentru rezolvarea problemelor care privesc interesele sau activitatea operatorilor culturali;
10. asigurã, în condiţiile legii, relaţiile cu Parlamentul, cu celelalte autoritãţi, pentru armonizarea iniţiativelor legislative şi a mãsurilor administrative din domeniile sale de interes;
11. asigurã promovarea programelor şi proiectelor din domeniul sãu de activitate, într-un sistem competiţional deschis, pe baza principiilor transparenţei şi primordialitãţii valorii;
12. elaboreazã norme, normative şi metodologii pentru domeniul sãu de activitate, obligatorii pentru toate instituţiile şi aşezãmintele culturale, indiferent de subordonarea acestora;
13. coordoneazã şi controleazã activitatea instituţiilor subordonate, numeşte şi revocã, în condiţiile legii, conducerile acestora;
14. asigurã dezvoltarea capacitãţii instituţionale a structurilor din subordinea sa şi formarea profesionalã a angajaţilor acestora;
15. propune Guvernului mãsurile pentru descentralizarea administrativã şi financiarã a instituţiilor din subordine;
16. iniţiazã proiecte de acte normative pentru înfiinţarea sau reorganizarea unor instituţii din subordine, avizeazã, în condiţiile legii, înfiinţarea sau reorganizarea instituţiilor şi a aşezãmintelor publice de culturã, indiferent de subordinea acestora;
17. aprobã, potrivit legii, preţuri şi tarife la serviciile asigurate de Ministerul Culturii şi Cultelor şi oferite de instituţiile din subordinea sa;
18. asigurã, prin Consiliul tehnico-economic, avizarea documentaţiilor tehnico-economice din competenţa sa de aprobare, potrivit legii;
19. exercitã atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ central de specialitate al administraţiei publice sub autoritatea cãruia funcţioneazã agenţii economici din domeniul sãu de activitate;
20. colaboreazã cu instituţiile specializate pentru elaborarea de indicatori statistici de specialitate, pentru colectarea datelor statistice primare şi pentru prelucrarea acestora;
21. iniţiazã, organizeazã şi susţine, în condiţiile legii, concursuri interne şi internaţionale, tabere, rezidenţe de creaţie şi interpretare, precum şi alte manifestãri similare;
22. acordã, în condiţiile legii, burse, granturi de studii şi cãlãtorie, premii şi distincţii pentru toate domeniile sale de activitate şi sprijinã participarea oamenilor de culturã şi a artiştilor români la manifestãri similare din strãinãtate;
23. colaboreazã cu autoritãţile şi instituţiile din sectorul educaţional pentru dezvoltarea programelor de învãţãmânt artistic şi diversificarea ofertei de specializãri necesare domeniului culturii;
24. colaboreazã cu structurile din sistemul educaţional pentru realizarea de programe de educaţie artisticã şi de dezvoltare a abilitãţilor creative, în scopul creşterii nivelului de receptare a actului artistic, cu precãdere în rândul tinerilor;
25. propune Guvernului recunoaşterea statutului de utilitate publicã pentru organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniul culturii şi cultelor, cu respectarea normelor legale.
ART. 6
(1) În îndeplinirea rolului şi a obiectivelor sale, Ministerul Culturii şi Cultelor are urmãtoarele atribuţii specifice:
1. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu Institutul Cultural Român, în colaborare cu Academia Românã şi cu alte instituţii interesate, dupã caz, activitatea şi programele institutelor culturale ale României din strãinãtate, promoveazã şi susţine programele şi proiectele culturale derulate de acestea.
2. numeşte şi elibereazã din funcţie, prin ordin comun al ministrului culturii şi cultelor, ministrului afacerilor externe şi al preşedintelui Institutului Cultural Român, în condiţiile legii, directorii şi directorii adjuncţi ai institutelor culturale ale României din strãinãtate;
3. avizeazã numirile şi eliberãrile din funcţie ale personalului diplomatic cu atribuţii în domeniul culturii;
4. propune Guvernului, împreunã cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu Institutul Cultural Român, înfiinţarea de noi institute culturale ale României în strãinãtate;
5. promoveazã şi susţine, în condiţiile legii, programe şi proiecte culturale cu participarea diasporei româneşti şi colaboreazã în acest scop cu autoritãţi, instituţii, organizaţii neguvernamentale sau cu alte entitãţi;
6. stabileşte, împreunã cu Comisia Naţionalã a Monumentelor Istorice, Comisia Naţionalã de Arheologie şi Comisia Naţionalã a Muzeelor şi Colecţiilor, Strategia naţionalã în domeniul patrimoniului cultural naţional, mobil şi imobil;
7. elaboreazã norme, normative şi metodologii pentru domeniul patrimoniului cultural naţional, potrivit legii;
8. coordoneazã activitãţile de cercetare, proiectare, evidenţã, conservare, restaurare şi punere în valoare a patrimoniului cultural naţional, mobil şi imobil, şi le finanţeazã potrivit legii;
9. coordoneazã activitatea de atestare a experţilor şi a specialiştilor în domeniile specifice proiectãrii, restaurãrii, conservãrii şi punerii în valoare a patrimoniului cultural naţional imobil;
10. avizeazã, potrivit legii, constituirea agenţilor economici care au ca obiect de activitate efectuarea de cercetãri, proiectarea şi executarea de lucrãri asupra monumentelor istorice;
11. coordoneazã activitatea de acreditare a experţilor, conservatorilor şi restauratorilor în domeniul patrimoniului cultural naţional mobil;
12. colaboreazã cu autoritãţile publice centrale şi locale pentru educarea publicului cu scopul de a cunoaşte, a respecta şi a pune în valoare patrimoniul cultural naţional;
13. colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale la elaborarea şi avizarea, împreunã cu Comisia Naţionalã a Monumentelor Istorice şi cu Comisia Naţionalã de Arheologie, dupã caz, a programelor şi planurilor de amenajare şi dezvoltare a teritoriului, pentru zonele în care se gãsesc monumente istorice;
14. acţioneazã, potrivit competenţelor sale, pentru recuperarea bunurilor din patrimoniul cultural naţional, sustrase sau exportate ilicit;
15. avizeazã temele de proiectare şi soluţiile arhitecturale şi de artã monumentalã, cu consultarea organizaţiilor profesionale şi de creatori din domeniu, pentru obiectivele arhitecturale sau de artã monumentalã care se realizeazã din bugetele publice;
16. contribuie la crearea cadrului juridic şi instituţional prin care sã se asigure pãstrarea, dezvoltarea şi punerea în valoare a artei şi culturii minoritãţilor naţionale din România;
17. susţine programe pentru promovarea, protejarea şi revitalizarea culturii tradiţionale şi a patrimoniului cultural imaterial;
18. promoveazã şi coordoneazã, în condiţiile legii, programe de formare în domeniul meşteşugurilor şi ocupaţiilor tradiţionale;
19. coordoneazã activitatea de atestare a artiştilor liber-profesionişti, a traducãtorilor, precum şi activitatea de atestare şi avizare în domeniul impresariatului artistic;
20. suspendã sau retrage, dupã caz, avizele şi/sau atestatele acordate, în cazul nerespectãrii de cãtre titulari a actelor normative în vigoare;
21. colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice, cu instituţiile de specialitate şi cu organizaţiile din domeniu pentru formarea şi perfecţionarea profesionalã a personalului din aparatul propriu şi al serviciilor deconcentrate, precum şi din instituţiile publice de culturã;
22. organizeazã şi susţine, în condiţiile legii, cursuri sau alte forme specifice de pregãtire;
23. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare pentru domeniile sale de competenţã;
24. coordoneazã, asigurã şi urmãreşte, potrivit legii, alocarea resurselor bugetare şi realizarea programului de dezvoltare a bazei materiale şi de investiţii din domeniul sãu de activitate;
25. aprobã Strategia de dezvoltare a cinematografiei naţionale, elaboratã de Centrul Naţional al Cinematografiei;
26. elaboreazã, în cooperare cu Consiliul Naţional al Audiovizualului, Strategia naţionalã în domeniul audiovizualului;
27. sprijinã, în condiţiile legii, protecţia drepturilor de autor şi ale artiştilor interpreţi;
28. asigurã relaţiile statului cu toate cultele religioase legal recunoscute din România;
29. sprijinã toate cultele religioase legal recunoscute, potrivit statutelor de organizare şi funcţionare a acestora, în vederea participãrii lor la viaţa socialã şi spiritualã a ţãrii, şi mediazã situaţiile litigioase;
30. acordã asistenţã cultelor religioase, în condiţiile legii, pentru soluţionarea problemelor specifice;
31. analizeazã cererile de înfiinţare a noi culte religioase, întocmeşte documentaţiile cerute de lege şi face propuneri în vederea recunoaşterii acestora;
32. formuleazã propuneri pentru recunoaşterea, conform legii, a şefilor cultelor religioase, a conducãtorilor de eparhii, a celorlalţi ierarhi şi a celor asimilaţi acestora, la solicitarea cultelor religioase;
33. gestioneazã resursele financiare publice alocate pentru completarea surselor necesare în vederea salarizãrii personalului clerical şi laic din cadrul cultelor religioase, inclusiv din învãţãmântul teologic neintegrat în învãţãmântul de stat, potrivit legii;
34. colaboreazã cu sistemul educaţional şi avizeazã, alãturi de autoritãţile publice cu comptenţe în domeniul învãţãmântului, planurile de învãţãmânt şi programele analitice elaborate de cultele religioase recunoscute oficial;
35. sprijinã cultele religioase în organizarea şi desfãşurarea activitãţilor de asistenţã religioasã şi socialã în armatã, penitenciare, spitale, în cãmine de bãtrâni, case de copii şi în alte instituţii, precum şi în familii care se confruntã cu nevoi speciale;
36. sprijinã cultele religioase în activitatea de evidenţã, pãstrare, conservare, restaurare şi punere în valoare a bunurilor culturale mobile şi imobile, aflate în proprietatea sau în folosinţa cultelor, în condiţiile legii;
37. organizeazã, în colaborare cu cultele religioase şi cu instituţiile specializate din ţarã şi/sau din strãinãtate, activitãţi periodice de instruire şi de perfecţionare profesionalã a personalului de specialitate care asigurã conservarea şi punerea în valoare a bunurilor culturale ale cultelor religioase, în condiţiile legii;
38. organizeazã şi sprijinã, în condiţiile legii, activitãţi şi manifestãri pentru cunoaşterea şi promovarea culturii religioase, pentru punerea în valoare a mãrturiilor de artã şi de arhitecturã religioasã, atât în ţarã, cât şi în strãinãtate, prin expoziţii, simpozioane, sesiuni de comunicãri şi prin promovarea turismului cultural-religios;
39. acordã sprijin financiar, în condiţiile legii, pentru:
a) construirea şi repararea lãcaşurilor de cult, inclusiv pentru întocmirea documentaţiilor care stau la baza acestor lucrãri;
b) consolidarea şi punerea în valoare a bunurilor imobile şi mobile din patrimoniul eclezial, aflate în proprietatea sau în posesia ori în folosinţa cultelor religioase, inclusiv pentru întocmirea documentaţiilor tehnice care stau la baza acestor lucrãri, în condiţiile legilor specifice;
c) întreţinerea şi funcţionarea unitãţilor de cult fãrã venituri sau cu venituri reduse;
d) susţinerea unor acţiuni religioase având caracter naţional sau internaţional, realizate de conducerile cultelor religioase din România;
e) dezvoltarea şi susţinerea activitãţii de cercetare şi analizã a fenomenului religios, potrivit legii;
f) susţinerea activitãţii de asistenţã socialã, organizatã de cultele religioase în spitale, centre de plasament, cãmine de bãtrâni şi/sau în alte instituţii, precum şi a activitãţilor privind reinserţia socialã a persoanelor defavorizate şi marginalizate, potrivit legii;
40. urmãreşte respectarea aplicãrii legislaţiei, în colaborare cu organele de specialitate din subordinea Guvernului şi cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu privire la producerea şi valorificarea, în exclusivitate de cãtre cultele religioase, a unor articole şi bunuri specifice.
(2) Ministerul Culturii şi Cultelor îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
ART. 7
Pentru realizarea obiectivelor şi pentru îndeplinirea atribuţiilor sale generale şi specifice, pentru conceperea şi punerea în aplicare de politici şi acţiuni intersectoriale şi de parteneriate public-privat şi central-local, Ministerul Culturii şi Cultelor va acţiona în cooperare cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale, cu instituţii publice de specialitate, cu operatorii culturali, cu structurile societãţii civile şi ale mediului de afaceri, din ţarã şi din strãinãtate.
ART. 8
Pentru exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Culturii şi Cultelor este abilitat sã solicite şi sã primeascã informaţii şi date de la autoritãţile administraţiei publice, de la instituţii publice şi de la persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniul sãu de competenţã.
ART. 9
(1) Structura organizatoricã a Ministerului Culturii şi Cultelor este prevãzutã în anexa nr. 1; în cadrul acesteia, prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, se mai pot organiza, în condiţiile legii, servicii sau birouri, precum şi colective temporare, pentru realizarea unor programe, proiecte, studii sau cercetãri.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 177, exclusiv demnitarii şi personalul aferent cabinetului ministrului culturii şi cultelor.
(3) Atribuţiile şi modul de funcţionare ale compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Cultelor, precum şi relaţiile funcţionale dintre acestea se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
(4) Ministrul culturii şi cultelor poate constitui comisii de specialitate şi alte organisme consultative, care sã participe la elaborarea strategiilor din domeniu şi la fundamentarea deciziilor de specialitate.
ART. 10
(1) Conducerea Ministerului Culturii şi Cultelor se exercitã de cãtre ministrul culturii şi cultelor.
(2) Ministrul culturii şi cultelor conduce întreaga activitate a Ministerului Culturii şi Cultelor şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice, instituţii şi organizaţii, precum şi cu persoanele fizice şi juridice din ţarã sau din strãinãtate.
(3) Ministrul culturii şi cultelor este ordonator principal de credite.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul culturii şi cultelor emite ordine şi instrucţiuni.
(5) În îndeplinirea atribuţiilor sale ministrul culturii şi cultelor este ajutat de trei secretari de stat şi de un secretar general.
(6) Ministrul culturii şi cultelor poate dispune, în condiţiile legii, exercitarea temporarã de cãtre alţi demnitari sau funcţionari a unor atribuţii prevãzute prin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 11
(1) Secretarii de stat se subordoneazã ministrului culturii şi cultelor şi îndeplinesc atribuţiile şi sarcinile stabilite de acesta.
(2) Secretarii de stat coordoneazã compartimente de specialitate din cadrul Ministerului Culturii şi Cultelor, potrivit anexei nr. 1 şi regulamentului de organizare şi funcţionare a ministerului.
ART. 12
Secretarul general este subordonat ministrului culturii şi cultelor şi îndeplineşte atribuţiile prevãzute prin lege şi sarcinile stabilite de acesta.
ART. 13
(1) Ministrul culturii şi cultelor numeşte şi revocã preşedinţii şi specialiştii Comisiei Naţionale a Monumentelor Istorice, Comisiei Naţionale de Arheologie, Comisiei Naţionale a Muzeelor şi Colecţiilor, precum şi ai altor comisii de specialitate din domeniul culturii, potrivit legii.
(2) Fondurile necesare funcţionãrii comisiilor se suportã din bugetul Ministerului Culturii şi Cultelor, în condiţiile legii.
(3) Prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, în limita fondurilor aprobate prin bugetul de stat pentru cheltuieli de personal, se stabilesc, în condiţiile legii, indemnizaţiile cuvenite membrilor comisiilor care nu sunt salariaţi ai Ministerului Culturii şi Cultelor.
ART. 14
(1) La nivelul judeţelor şi al municipiului Bucureşti funcţioneazã direcţiile judeţene pentru culturã, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridicã, ale Ministerului Culturii şi Cultelor.
(2) Direcţiile judeţene pentru culturã, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt conduse de un director executiv, care este funcţionar public, potrivit legii.
ART. 15
(1) Direcţiile judeţene pentru culturã, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, au urmãtoarele atribuţii principale:
1. îndeplinesc atribuţiile prevãzute de lege în domeniul protejãrii patrimoniului cultural naţional;
2. colaboreazã cu autoritãţile publice şi cu instituţiile specializate pentru protejarea şi punerea în valoare a bunurilor din patrimoniul cultural naţional şi aplicã în acest sens prevederile legale în domeniu;
3. participã la realizarea activitãţilor de observare şi de control asupra acţiunilor care pot de naştere la încãlcãri ale legislaţiei dreptului de autor şi a drepturilor conexe şi constatã, în condiţiile legii, încãlcãrile acesteia;
4. avizeazã, în condiţiile legii, numirea sau eliberarea conducãtorilor instituţiilor publice cultural-artistice de importanţã localã şi judeţeanã;
5. avizeazã, potrivit legii, înfiinţarea, reorganizarea sau desfiinţarea instituţiilor publice de culturã şi a aşezãmintelor culturale care funcţioneazã sub autoritatea consiliilor judeţene sau locale;
6. finanţeazã, în condiţiile legii, programe, proiecte şi acţiuni culturale, în situaţii de urgenţã;
7. sprijinã, în condiţiile legii, activitatea organizaţiilor neguvernamentale şi a altor persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniile culturii şi cultelor;
8. iniţiazã şi sprijinã, în condiţiile legii, acţiuni de revitalizare a tradiţiilor şi obiceiurilor locale, a ocupaţiilor specifice tradiţionale, de formare a specialiştilor şi meseriaşilor în domeniul artizanatului şi meşteşugurilor tradiţionale;
9. editeazã sau sprijinã, în condiţiile legii, publicaţii de specialitate şi de informare în domeniul culturii şi artei;
10. solicitã şi primesc, în condiţiile legii, în nume propriu sau în numele şi pentru Ministerul Culturii şi Cultelor, de la autoritãţi ale administraţiei publice, de la instituţii publice şi de la persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniul cultural, al artelor şi informãrii publice, date şi informaţii necesare pentru exercitarea atribuţiilor ce le revin;
11. controleazã respectarea îndeplinirii obligaţiilor de platã a contribuţiilor la Fondul Cultural Naţional, în condiţiile şi la termenele stabilite prin lege;
12. îndeplinesc, la nivelul unitãţilor administrativ-teritoriale, atribuţiile Ministerului Culturii şi Cultelor în domeniul cultelor;
13. îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de ministrul culturii şi cultelor.
(2) Organizarea şi funcţionarea direcţiilor judeţene pentru culturã, culte şi patrimoniul cultural naţional, respectiv a municipiului Bucureşti, precum şi atribuţiile acestora, altele decât cele prevãzute în prezenta hotãrâre, se stabilesc prin regulamente aprobate prin ordin al ministrului culturii şi cultelor.
ART. 16
(1) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea, sub autoritatea Ministerului Culturii şi Cultelor ori în coordonarea ministrului culturii şi cultelor sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã, statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, precum şi atribuţiile acestora se aprobã prin ordin al ministrului culturii şi cultelor, dacã legea nu dispune altfel.
ART. 17
(1) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, Institutul de Memorie Culturalã îşi schimbã denumirea în "CIMEC - Institutul de Memorie Culturalã", instituţie publicã de culturã, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din venituri proprii.
(2) Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, Comitetul Naţional Român pentru Deceniul Mondial al Dezvoltãrii Culturale îşi schimbã denumirea în "Comitetul Naţional pentru Dezvoltare Culturalã", instituţie publicã de culturã, cu personalitate juridicã, finanţatã integral din bugetul de stat.
ART. 18
(1) Ministerul Culturii şi Cultelor are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un numãr de autoturisme stabilit potrivit normelor legale în vigoare.
(2) Ministerul Culturii şi Cultelor are, de asemenea, în dotare, pentru activitãţile sale specifice, un microbuz pentru transport de marfã şi persoane, cu un consum lunar mediu de carburanţi de 400 litri, şi un autoturism, cu un consum mediu lunar de carburanţi de 350 litri.
ART. 19
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 20
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 742/2003 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii şi Cultelor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 493 din 8 iulie 2003, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul culturii şi cultelor,
Monica Octavia Muscã

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 27 ianuarie 2005.
Nr. 78.



ANEXA 1

Numarul maxim de posturi: 177
(exclusiv demnitarii si cabinetul ministrului)

STRUCTURA ORGANIZATORICA
a Ministerului Culturii si Cultelor

┌────────────────────────┐ ┌─────────────────────┐
..│ Directia relatii │ │Compartimentul │..
. │ internationale, │ ┌────────────────┐ │Audit public intern │ .
. │ reglementari europene, │ ┌──┤ MINISTRU │ └─────────────────────┘ .
..│ armonizare ├─┤ ├────────────────┤ ┌─────────────────────┐ .
. └────────────────────────┘ │ │ Cabinet ├────┤Oficiul Juridic, │ .
. ┌────────────────────────┐ │ └──────┬─────────┘ │ control │..
..│ Compartimentul ├─┘ │ └─────────────────────┘ .
. │ Informatii publice │ │ .
. └────────────────────────┘ │ .
.......................................│..................... .
│ . .
│ . .
│ . .
┌──────────────────────────────┼────────────┬───────.──────────┐ .
│ │ │ . │ .
┌───────┴────────────┐┌────────────────┴─┐┌─────────┴──────┐. ┌───────┴─┐ .
│Secretar de stat ││Secretar de stat ││Secretar de stat│...│Secretar │.....
│ ││ │└┬───────────────┘. │general │
└┬───────────────────┘├──────────────────┘ │ . ├─────────┘
│ │ │ . │
│....................│....................│................. │
│ │ │ ┌──────────────┐ │ ┌─────────────┐
│ ┌─────────────────┐│ ┌─────────────────┐├──┤ Directia │ │ │Directia │
├─┤Directia generala││ │Directia generala││ │Relatii culte │ ├─┤Buget,finante│
│ │Patrimoniu │├─┤Creatie contem- ││ └──────────────┘ │ │ dezvoltare │
│ │cultural national││ │porana,diversita-││ ┌──────────────┐ │ └─────────────┘
│ ├─────────────────┘│ │te culturala ││ │Serviciul │ │ ┌─────────────┐
│ │ ┌───────────────┐│ ├─────────────────┘└──┤Asistenta, │ │ │Serviciul │
│ ├─┤Serviciu ││ │ ┌───────────────┐ │invatamant │ │ │Managementul │
│ │ │Monumente ││ │ │Serviciul │ └──────────────┘ ├─┤resurselor │
│ │ │istorice ││ ├─┤Artele │ │ │ umane │
│ │ └───────────────┘│ │ │Spectacolului │ │ └─────────────┘
│ │ ┌───────────────┐│ │ └───────────────┘ │┌──────────────┐
│ │ │Biroul Muzee, ││ │ ┌───────────────┐ ││Compartimentul│
│ ├─┤colectii, ││ │ │Serviciul │ ││ Servicii │
│ │ │garantii gu- ││ ├─┤Cultura │ └┤deconcentrate │
│ │ │vernamentale ││ │ │minoritatilor │ │parteneriate │
│ │ └───────────────┘│ │ └───────────────┘ │teritoriale │
│ │ ┌───────────────┐│ │ ┌───────────────┐ └──────────────┘
│ ├─┤Compartimentul ││ │ │Biroul Cultura │
│ │ │ Arheologie ││ │ │scrisa, lectura│
│ │ └───────────────┘│ └─┤ publica │
│ │ ┌───────────────┐│ └───────────────┘
│ │ │Compartimentul ││
│ └─┤Patrimoniu ││
│ │imaterial ││
│ └───────────────┘│
├──────────────────┐┌┴─────────────────┐
│Compartimentul ││Compartimentul │
│Arte vizuale, ││Relatii cu patro- │
│ arhitectura ││natul, sindicatele│
└──────────────────┘│societatea civila │
└──────────────────┘



ANEXA 2

UNITATILE
care functioneaza in subordinea, sub
autoritatea Ministerului Culturii si Cultelor
ori in coordonarea ministrului culturii si cultelor


─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitatii Sursa de finantare
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Unitati care functioneaza in subordinea Ministerului Culturii si Cultelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

I. Organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutii
publice, finantate integral din bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Directiile judetene pentru cultura, culte si Bugetul de stat
patrimoniul cultural national, respectiv a
municipiului Bucuresti - servicii publice
descentralizate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Biblioteca Nationala a Romaniei Bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Comitetul National pentru Dezvoltare Culturala Bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTA: Unitatile mentionate la nr. crt. 1-3 pot utiliza
un numar maxim de 692 de posturi.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
II. Organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutii
publice, finantate din venituri proprii si subventii acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Institutul National pentru Memoria Exilului Romanesc*) Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Centrul National al Cinematografiei Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Muzeul National de Arta al Romaniei din Bucuresti Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Muzeul National de Arta Contemporana al Romaniei Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
8. Muzeul National al Hartilor si Cartii Vechi Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
9. Muzeul National de Istorie a Romaniei din Bucuresti Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
10. Muzeul National "Brukenthal" din Sibiu Venituri proprii
si subventii
de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
11. Muzeul National "Peles" din Sinaia Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
12. Muzeul National al Satului "Dimitrie Gusti" Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
13. Muzeul Taranului Roman din Bucuresti Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
14. Muzeul Bran din Bran Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
15. Muzeul National de Istorie a Transilvaniei din Venituri proprii
Cluj-Napoca si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
16. Complexul Muzeal National "Moldova" din Iasi Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
17. Muzeul Carpatilor Rasariteni din Sfantu Gheorghe Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
18. Muzeul National de Istorie Naturala "Grigore Antipa" Venituri proprii
din Bucuresti si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
19. Muzeul Costumelor Populare din Romania Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
20. Muzeul de Arta "Vasile Grigore - pictor si Venituri proprii
colectionar" si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
21. Teatrul National "I. L. Caragiale" din Bucuresti Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
22. Teatrul National "Lucian Blaga" din Cluj-Napoca Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
23. Teatrul National "Vasile Alecsandri" din Iasi Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
24. Teatrul National "Mihai Eminescu" din Timisoara Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
25. Teatrul National din Craiova Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
26. Teatrul National din Targu-Mures Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
27. Teatrul Maghiar de Stat din Cluj-Napoca Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
28. Opera Nationala din Bucuresti Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
29. Opera Nationala Romana din Cluj-Napoca Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
30. Opera Maghiara din Cluj-Napoca Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
31. Opera Nationala Romana din Iasi Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
32. Opera Romana din Timisoara Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
33. Teatrul National de Opereta "Ion Dacian" Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
34. Filarmonica "George Enescu" din Bucuresti Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
35. Centrul National pentru Conservarea si Promovarea Venituri proprii
Culturii Traditionale si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
36. Centrul National de Cultura al Romilor Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
37. Centrul National de Arta "Tinerimea Romana" Venituri proprii
din Bucuresti si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
38. Centrul European de Cultura din Sinaia Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
39. Centrul de Cultura "George Apostu" din Bacau Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
40. Centrul de Cultura "Arcus" din Covasna Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
41. Centrul de Cultura "Rosetti-Tescanu-George Enescu" Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
42. Centrul National al Dansului Bucuresti Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
43. Oficiul National al Monumentelor Istorice Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
44. Institutul National al Monumentelor Istorice Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
45. Laboratorul National de Cercetare in Domeniul Venituri proprii
Conservarii si Restaurarii Patrimoniului Cultural si subventii
National Mobil acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
46. Oficiul National de Servicii pentru Biblioteci Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
47. Studioul de Creatie Cinematografica din Bucuresti Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
48. Editura "Video" din Bucuresti Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
49. Centrul de Studii si Cercetari in Domeniul Venituri proprii
Culturii si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
50. Centrul de Consultanta pentru Programe Culturale Venituri proprii
Europene si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
51. Administratia Fondului Cultural National Venituri proprii
si subventii
acordate de la
bugetul de stat
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
NOTA: Unitatile mentionate la nr. crt. 4-51 pot utiliza un numar
maxim de 6.210 de posturi.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

III. Institutii publice finantate din venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
52. CIMEC - Institutul de Memorie Culturala Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
53. ARTEXIM Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
54. Centrul pentru Formare, Educatie Permanenta si Venituri proprii
Management in Domeniul Culturii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Publicatii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
55. "Contemporanul" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
56. "Literatorul" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
57. "Manuscriptum" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
58. "Desteptarea Aromânilor" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
59. "Moftul Roman" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
60. "Albina" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
61. "Teatrul" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
62. "Universul cartii" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
63. "A Het" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
64. "Korunk" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
65. "Muvelodes" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
66. "Vilnie Slovo" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
67. Revista "Biblioteca" Venituri proprii
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

Unitati care functioneaza sub autoritatea Ministerului Culturii si Cultelor
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
68. Compania Nationala a Imprimeriilor "Coresi" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
69. Regia Autonoma de Distributie si Exploatare a Filmelor
"Romaniafilm"
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
70. Studioul Cinematografic "Rofilm" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
71. Studioul Cinematografic "Sahia Film" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
72. Studioul Cinematografic "Animafilm" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
73. Societatea Comerciala "Editura Scrisul Romanesc" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
74. Societatea Comerciala "Editura Meridiane" - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


--------------
*) Organ de specialitate al administratiei publice centrale, aflat in coordonarea ministrului culturii si cultelor.
-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016