Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 775 din 6 septembrie 1996  pentru aprobarea structurii organizatorice si de personal a Oficiului Concurentei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 775 din 6 septembrie 1996 pentru aprobarea structurii organizatorice si de personal a Oficiului Concurentei

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 224 din 19 septembrie 1996

    În temeiul prevederilor art. 115 din Constituţia României, ale art. 34 alin. (2) din Legea concurenţei nr. 21/1996,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Oficiul Concurenţei, înfiinţat potrivit prevederilor art. 34 alin. (1) din Legea concurenţei nr. 21/1996, ca organ de specialitate în subordinea Guvernului, aplică strategia şi politica acestuia în domeniul concurenţei.
    ART. 2
    (1) În îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 37 din Legea nr. 21/1996, Oficiul Concurenţei:
    a) dispune măsuri obligatorii, ca urmare a controlului sau a investigaţiilor efectuate, pentru respectarea legii de către agenţii economici;
    b) aplică sancţiunile prevăzute de lege şi urmăreşte executarea acestora;
    c) stabileşte orice alte măsuri, în condiţiile prevăzute de lege, pentru aplicarea riguroasă a dispoziţiilor acesteia.
    (2) Avizele emise de Oficiul Concurenţei potrivit prevederilor art. 4 şi art. 37 lit. b) din Legea nr. 21/1996 sunt obligatorii pentru cei care trebuie să le solicite potrivit legii.
    ART. 3
    (1) Şeful Oficiului Concurenţei conduce întreaga activitate a acestuia, având calitatea de ordonator principal de credite bugetare, reprezintă instituţia în raporturile cu autorităţile judiciare şi administrative, cu alte instituţii române, cu autorităţile străine şi cu organismele internaţionale, precum şi cu alte persoane juridice.
    (2) Pe lângă şeful Oficiului Concurenţei funcţionează Colegiul Oficiului Concurenţei, organ consultativ, a cărui componenţă se aprobă de către conducătorul oficiului.
    (3) În exercitarea atribuţiilor sale de conducere, şeful Oficiului Concurenţei emite avize, decizii şi ordine.
    (4) În exercitarea prerogativelor cu privire la obiectul de activitate a instituţiei, Oficiul Concurenţei adoptă norme şi instrucţiuni care sunt puse în aplicare prin ordin al şefului acestuia.
    (5) Actele care se referă la problemele concurenţei din sfera competenţelor Oficiului Concurenţei se dau publicităţii, în condiţiile legii.
    ART. 4
    (1) Oficiul Concurenţei are structura organizatorică prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al şefului Oficiului Concurenţei, se pot organiza servicii şi birouri, precum şi colective temporare în condiţiile prevăzute de art. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (2) Oficiul Concurenţei are în cadrul Direcţiei generale de sinteză, studii şi metodologie un colectiv redacţional care va edita publicaţia periodică "Revista concurenţei". Veniturile realizate din vânzarea revistei se varsă la bugetul de stat.
    ART. 5
    (1) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile aparatului propriu al Oficiului Concurenţei se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al şefului oficiului.
    (2) Atribuţiile, sarcinile şi răspunderile individuale ale personalului Oficiului Concurenţei se stabilesc prin fişa postului, întocmită pe baza Regulamentului de organizare şi funcţionare, semnată de şeful ierarhic şi de titular.
    (3) Şeful Oficiului Concurenţei participă la şedinţele Guvernului ori de câte ori pe ordinea de zi a acestuia figurează probleme de concurenţă şi preţuri.
    ART. 6
    (1) Numărul maxim de posturi pentru aparatul central al Oficiului Concurenţei este de 250, exclusiv demnitarii.
    (2) Numărul maxim de posturi pentru inspectoratele de concurenţă judeţene şi al municipiului Bucureşti din subordinea Oficiului Concurenţei este de 650.
    (3) Înfiinţarea şi desfiinţarea inspectoratelor de concurenţă din subordine, obiectul de activitate, atribuţiile acestora şi structurile lor organizatorice, cu încadrarea în numărul maxim de posturi prevăzut la alin. (2), se aprobă prin ordin al şefului Oficiului Concurenţei.
    ART. 7
    (1) Oficiul Concurenţei poate deţine, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de 4 autoturisme, potrivit prevederilor legale.
    (2) Inspectoratele de concurenţă judeţene şi al municipiului Bucureşti din subordinea Oficiului Concurenţei pot deţine pentru activităţi specifice de control câte un autoturism, cu un consum lunar de carburanţi de 350 litri pe autoturism.
    ART. 8
    (1) Personalul cu atribuţii privind preţurile şi protecţia concurenţei din cadrul Ministerului Finanţelor, atât cel din aparatul central, cât şi cel din reţeaua teritorială se preia de către Oficiul Concurenţei prin transfer în interesul serviciului, conform prevederilor art. 72 alin. (3) din Legea nr. 21/1996, de la data de 1 octombrie 1996.
    (2) În anul 1996, creşterea de personal admisă faţă de personalul prevăzut a fi transferat conform prevederilor alineatului precedent este de 15% din numărul maxim de personal prevăzut la art. 6 din prezenta hotărâre.
    ART. 9
    Oficiul Concurenţei administrează programele de asistenţă şi formare a personalului de specialitate în domeniul concurenţei şi al preţurilor.
    ART. 10
    (1) Pe baza dispoziţiilor art. 72 alin. (2) din Legea nr. 21/1996, personalul din aparatul central al Oficiului Concurenţei se salarizează cu salarii de bază mai mari cu 30% faţă de cele prevăzute în anexa nr. 8 la Legea nr. 40/1991, republicată.
    (2) Personalul din inspectoratele teritoriale de concurenţă se salarizează potrivit anexei nr. 8 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    ART. 11
    Până la intrarea în vigoare a tuturor reglementărilor din Legea nr. 21/1996, Oficiul Concurenţei îndeplineşte atribuţiile Ministerului Finanţelor în domeniul preţurilor, prevăzute de actele normative în vigoare.
    ART. 12
    (1) Se atribuie în administrarea Oficiului Concurenţei suprafeţele ocupate în prezent, precum şi bunurile folosite de personalul preluat din Ministerul Finanţelor.
    (2) Predarea-preluarea bunurilor se face pe bază de protocol încheiat între Ministerul Finanţelor şi Oficiul Concurenţei.
    (3) Sediul Oficiului Concurenţei este în Bucureşti, str. Libertăţii nr. 12.
    ART. 13
    (1) Ministerul Finanţelor va defalca din bugetul propriu pe anul 1996 sumele corespunzătoare atribuţiilor din domeniul preţurilor care se preiau de Oficiul Concurenţei, potrivit Legii nr. 72/1996 privind finanţele publice.
    (2) Pentru finanţarea cheltuielilor suplimentare necesare Oficiului Concurenţei, se alocă de la Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului suma de 0,950 miliarde lei, potrivit anexei nr. 2.
    (3) Ministerul Finanţelor va introduce modificările ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei hotărâri în bugetul de stat pe anul 1996.
    ART. 14
    În aplicarea prevederilor art. 66 alin. (1) din Legea nr. 21/1996, ministerele şi celelalte organe centrale vor lua măsuri de reducere a personalului cu atribuţii în domeniul preţurilor, în raport cu volumul activităţii desfăşurate, şi de eliminare a compartimentelor de concurenţă.
    ART. 15
    Anexele nr. 1, 2, 3 şi 4 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.
    ART. 16
    (1) Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se modifică corespunzător prevederile art. 3 alin. (11) şi art. 9 alin. (1) [în sensul reducerii nivelului maxim de posturi aprobat de Ministerul Finanţelor la 1.520 (exclusiv demnitarii)], din Hotărârea Guvernului nr. 449/1994, republicată, iar anexele nr. 1 şi 2 la aceasta se înlocuiesc cu anexele nr. 3 şi 4 la prezenta hotărâre.
    (2) Pe aceeaşi dată se modifică corespunzător Hotărârea Guvernului nr. 119/1993 privind transmiterea unor imobile din patrimoniul Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" în administrarea instituţiilor publice care le folosesc, modificată prin Hotărârea Guvernului nr. 337/1996.


                                 PRIM-MINISTRU
                                NICOLAE VĂCĂROIU

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                      Secretariatul General al Guvernului,
                           secretar general adjunct,
                                 Mihai Unghianu

                               Ministru de stat,
                    ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                               Dan Mircea Popescu

                               Ministru de stat,
                             ministrul finanţelor,
                                Florin Georgescu

    Bucureşti, 6 septembrie 1996.
    Nr. 775.


    ANEXA 1


    OFICIUL CONCURENŢEI

    - Număr maxim de posturi în aparatul central (exclusiv demnitarii): 250
    - Număr maxim de posturi în teritoriu: 650

     ┌───────────────────────┐ ┌──────────────────┐
     │ CONSILIERI ├───────────────┤ │
     └───────────────────────┘ │ ŞEFUL OFICIULUI │
     ┌───────────────────────┐ │ CONCURENŢEI ├───────────────────────┐
     │ CORP DE CONTROL ├───────────────┤ │ ┌─────────────┴──────────────┐
     │AL ACTIVITĂŢII INTERNE │ └────────┬─────────┘ │ ADJUNCT ŞEF OFICIU │
     └───────────────────────┘ ┌──────────────────────┘ └─────────────┬──────────────┘
       ┌────────────┬──────────┴─────┬───────────────┐ ┌───────────────┴──┬──────────────┐
 ┌─────┴─────┐┌─────┴──────┐┌────────┴────────┐┌─────┴───────┐┌─────────┴──────────┐┌──────┴──────┐┌──────┴────────┐
 │ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││DIRECŢIA GENERALĂ││ DIRECŢIA ││DIRECŢIA GENERALĂ DE││ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA │
 │GENERALĂ DE││GENERALĂ DE ││ JURIDICĂ, ││ GENERALĂ DE ││ CONCURENŢĂ PENTRU ││ GENERALĂ DE ││ GENERALĂ DE │
 │ SINTEZĂ, ││ CONTROL ŞI ││ CONTENCIOS ŞI ││ ORGANIZARE, ││INDUSTRIA EXTRACTIVĂ││ CONCURENŢĂ ││ CONCURENŢĂ │
 │ STUDII ŞI ││COORDONARE A││PENTRU RELAŢII CU││RESURSE UMANE││ ENERGETICĂ ŞI ││PENTRU BUNURI││PENTRU SERVICII│
 │METODOLOGIE││ACTIVITĂŢII ││ ORGANISME ││ ŞI SERVICII ││ PRELUCRAREA ││ALIMENTARE ŞI││ (INCLUSIV │
 │ ││ÎN TERITORIU││ INTERNAŢIONALE ││ GENERALE ││ METALELOR ││NEALIMENTARE ││ FINANCIARE) │
 └───────────┘└─────┬──────┘└─────────────────┘└─────────────┘└────────────────────┘└─────────────┘└───────────────┘
             ┌──────┴───────┐
             │INSPECTORATELE│
             │ DE CONCURENŢĂ│
             │JUDEŢENE ŞI AL│
             │ MUNICIPIULUI │
             │ BUCUREŞTI │
             └──────────────┘



    ANEXA 2

                                  CHELTUIELILE
        ce se suportă din sumele alocate din Fondul de rezervă bugetară
                            la dispoziţia Guvernului
                                - în anul 1996 -

                                                            - mii lei -
                                                           -------------
TOTAL CHELTUIELI 950.000
  CHELTUIELI CURENTE:
     - Cheltuieli de personal 215.000
     - Cheltuieli materiale şi servicii 60.000
  CHELTUIELI DE CAPITAL 675.000



    ANEXA 3


    MINISTERUL FINANŢELOR

                                                                         Numărul maxim de posturi: 1.520
                                                                         (exclusiv demnitarii)

                                                ┌────────────────┐
          ┌─────────────────────────────────────┤ MINISTRU ├─────────────────────────────┐
          │ └───────┬────────┘ │
          │ │ │
   ┌──────┴───────┐ │ ┌────────────────────┴─────────────────┐
   │ CONSILIERI │ │ │COMITETUL INTERMINISTERIAL DE GARANŢII│
   │ │ │ │ ŞI CREDITE DE COMERŢ EXTERIOR │
   └──────────────┘ │ ├──────────────────────────────────────┤
                                                        │ │ PREŞEDINTE*) │
                                                        │ └──────────────────────────────────────┘
                                       ┌────────────────┴──────────────────────────────┬──────────────────┬───────────────┐
                               ┌───────┴────────┐ ┌───────┴────────┐ ┌───────┴────────┐ │
                               │SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│ │SECRETAR DE STAT│ │
                               └───────┬────────┘ └───────┬────────┘ └───────┬────────┘ │
                                       │ │ │ │
     ┌───────────┬───────────┬─────────┴─┬───────────┬──────────┬─────────┐ │ │ │
┌────┴─────┐┌────┴─────┐┌────┴─────┐┌────┴─────┐┌────┴─────┐┌───┴────┐┌───┴────┐ │ │ │
│ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││DIRECŢIA ││DIRECŢIA ││DIRECŢIA ││DIRECŢIA││DIRECŢIA│ │ │ │
│GENERALĂ A││GENERALĂ A││GENERALĂ ││GENERALĂ A││GENERALĂ ││GENERALĂ││GENERALĂ│ │ │ │
│BUGETULUI ││FINANŢELOR││DE ││FINANŢELOR││PROGRAME ││CREANŢE ││A TREZO-│ │ │ │
│ DE STAT ││INSTITUŢI-││EVALUAREA ││APĂRĂRII ││INVESTIŢII││ŞI ANGA-││RERIEI │ │ │ │
└──────────┘│ILOR ││FINANŢĂRII││NAŢIONALE ││PUBLICE ŞI││JAMENTE │└────────┘ │ │ │
            │PUBLICE ŞI││ACTIVITĂ- ││ŞI ORDINII││EXPERTIZA-││INTERNE │ │ │ │
            │DREPTURI ││ŢILOR ││PUBLICE ││REA INVES-││ŞI EX- │ │ │ │
            │SALARIALE ││ECONOMICE │└──────────┘│TIŢIILOR ││TERNE │ │ │ │
            └──────────┘└──────────┘ │PUBLICE ││ALE │ │ │ │
                                                └──────────┘│STATULUI│ │ │ │
                                                            └────────┘ │ │ │
                          ┌──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬─────┘ │ │
                      ┌───┴────┐┌────┴────┐┌────┴────┐┌────┴────┐┌────┴────┐┌────┴────┐ │ │
                      │DIRECŢIA││DIRECŢIA ││ DIRECŢIA││DIRECŢIA ││DIRECŢIA ││DIRECŢIA │ │ │
                      │GENERALĂ││GENERALĂ ││ DE POLI-││DE PRO- ││GENERALĂ ││GENERALĂ │ │ │
                      │IMPOZITE││IMPOZITE ││ TICI ││CEDURI ŞI││DE EVA- ││A CONTA- │ │ │
                      │DIRECTE ││INDIRECTE││ FISCALE ││METODO- ││LUARE ŞI ││BILITĂŢII│ │ │
                      └────────┘└─────────┘│ ŞI INFOR││LOGII ││EXECUTARE│└─────────┘ │ │
                                           │MATIZAREA││FISCALE ││SILITĂ A │ │ │
                                           │ ADMINIS-│└─────────┘│ VENITU- │ │ │
                                           │ TRAŢIEI │ │ RILOR │ │ │
                                           │ FISCALE │ │STATULUI │ │ │
                                           └─────────┘ └─────────┘ │ │
                                                       ┌──────────┬─────────┬──────────┬─────────┬────────┘ │
                                                  ┌────┴────┐┌────┴───┐┌────┴────┐┌────┴────┐┌───┴────┐ │
                                                  │DIRECŢIA ││DIRECŢIA││DIRECŢIA ││DIRECŢIA ││OFICIUL │ │
                                                  │GENERALĂ ││GENERALĂ││GENERALĂ ││GENERALĂ ││DE │ │
                                                  │ A CON- ││A REGI- ││A RELA- ││A REGI- ││SUPRA- │ │
                                                  │TROLULUI ││ILOR ││ŢIILOR ││MULUI ││VEGHERE │ │
                                                  │FINANCIAR││AUTONOME││FINAN- ││VALUTAR ││A ACTI- │ │
                                                  │ DE STAT ││ŞI PAR- ││CIARE CU │└─────────┘│VITĂŢII │ │
                                                  └─────────┘│TICIPA- ││ORGANISME│ │DE ASI- │ │
                                                             │ŢIILOR ││INTERNA- │ │GURARE │ │
                                                             │STATULUI││ŢIONALE │ │ŞI REA- │ │
                                                             └────────┘└─────────┘ │SIGURA- │ │
                                                                                             │RE**) │ │
                                                                                             └────────┘ │
                                    ┌────────┬────────┬────────────┬───────────┬─────────┬───────────┬──────────┬─────────┘
                               ┌────┴───┐┌───┴──┐┌────┴─────┐┌─────┴─────┐┌────┴───┐┌────┴─────┐┌────┴────┐┌────┴────┐
                               │DIRECŢIA││GARDA ││INSPECŢIA ││DIRECŢIA ││DIRECŢIA││DIRECŢIA ││DIRECŢIA ││DIRECŢIA │
                               │GENERALĂ││FINAN-││GENERALĂ ││GENERALĂ ││GENERALĂ││GENERALĂ ││PRESĂ, ││GENERALĂ │
                               │A VĂMI- ││CIARĂ ││PENTRU ││ORGANIZARE,││JURIDICĂ││DE STUDII ││RELAŢII ││DE SOLU- │
                               │LOR***) │└──────┘│ACTIVI- ││RESURSE │└────────┘│ECONOMICO-││CU PU- ││ŢIONARE A│
                               └────────┘ │TATEA ││UMANE ŞI │ │FINANCIARE││BLICUL, ││CONTES- │
                                                 │INTERNĂ**)││SERVICII │ │ŞI INFOR- ││PROTOCOL ││TAŢIILOR │
                                                 └──────────┘│GENERALE │ │MATICĂ ││ŞI ADMI- │└─────────┘
                                                             └───────────┘ └──────────┘│NISTRATIV│
                                                                                                └─────────┘
----------
    *) Cu rang de secretar de stat.
    **) Se organizează ca direcţie generală.
    ***) Funcţionează în structura aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 147/1996.



    ANEXA 4

                                   UNITĂŢILE
                      subordonate Ministerului Finanţelor

                                                           Numărul maxim
                                                    de posturi de specialitate
                                                    --------------------------
    I. Instituţii publice finanţate de la bugetul
       de stat
    1. Direcţiile generale ale finanţelor
 publice şi controlului financiar de stat din
 judeţe şi din municipiul Bucureşti - servicii
 publice descentralizate
    În subordinea direcţiilor generale ale
 finanţelor publice şi controlului financiar de
 stat funcţionează: administraţiile financiare
 municipale, ale sectoarelor municipiului
 Bucureşti, circumscripţiile financiare orăşeneşti
 şi percepţiile rurale 25.668
    2. Unităţile vamale teritoriale, coordonate de
 Direcţia generală a vămilor 6.098
    3. Centrul de Tehnologie a Informaţiei
 Financiare, coordonat de Direcţia generală de
 studii economico-financiare şi informatică 227
    4. Cabinetul medical. 6

    II. Regii autonome

    1. Regia Autonomă "Imprimeria Naţională",
 înfiinţată prin Hotărârea Guvernului nr. 596/1992
    2. Regia Autonomă "Loteria Naţională",
 înfiinţată prin Hotărârea Guvernului nr. 816/1994.


    NOTĂ:
    a) În numărul de posturi de la pct. I nu sunt incluse:
    - posturile aferente activităţii de control financiar de stat şi a Gărzii financiare, care, potrivit art. 4 din Legea nr. 30/1991, se aprobă de ministrul finanţelor;
    - posturile de agent fiscal şi operator de rol de la municipii, oraşe, comune, care se stabilesc prin normativ aprobat de ministru de stat, ministrul finanţelor, în funcţie de numărul de localităţi (sate, comune, oraşe), dispersia geografică a acestora şi numărul poziţiilor de rol.
    b) În numărul de posturi de specialitate prevăzut în prezenta anexă nu sunt cuprinse posturile de dactilograf şi stenodactilograf, secretar-dactilograf, funcţionar, şef depozit, magaziner, arhivar, portar, paznic, îngrijitor, bufetier, manipulant bunuri, curier, muncitor şi altele asemenea, care pot fi de cel mult 15% din numărul de posturi de specialitate, care se repartizează pe unităţi cu aprobarea ministrului de stat, ministrul finanţelor.
    c) Acelaşi procent de 15% se aplică şi asupra numărului de posturi care se aprobă de ministru de stat, ministrul finanţelor, în condiţiile prevăzute la lit. a) din nota la prezenta anexă.

                                     ------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016