Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 770 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 770 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Protectia Copilului si Adoptie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 486 din 7 iulie 2003
Având în vedere prevederile <>art. XVI alin. (1) lit. b) din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei,
în temeiul art. 107 din Constituţie, al art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/2001 privind înfiinţarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 252/2002 , şi al <>art. 17 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
Autoritatea Nationala pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, denumita în continuare Autoritatea, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei.
ART. 2
Autoritatea exercita urmãtoarele funcţii: funcţia de strategie, funcţia de reglementare, funcţia de administrare, funcţia de reprezentare şi funcţia de autoritate de stat.
ART. 3
În exercitarea funcţiei de strategie Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã studii şi prognoze pentru evaluarea sistemului naţional de protecţie a copilului şi al adopţiei, în vederea fundamentarii strategiei de reforma în aceste domenii, precum şi pentru evaluarea impactului privind aplicarea obiectivelor strategice;
b) fundamenteazã şi elaboreazã strategia nationala de reforma a sistemului de protecţie a copilului şi al adopţiei, cu respectarea convenţiilor internaţionale la care România este parte;
c) elaboreazã şi fundamenteazã programe de interes naţional în domeniul protecţiei copilului şi al adopţiei;
d) participa la promovarea şi sprijinirea formãrii iniţiale şi permanente a specialiştilor care acţioneazã în domeniul protecţiei copilului şi al adopţiei.
ART. 4
În exercitarea funcţiei de reglementare Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã proiecte de acte normative în domeniul protecţiei copilului şi al adopţiei, în vederea realizãrii obiectivelor reformei sistemului naţional de protecţie a copilului şi al adopţiei;
b) elaboreazã norme, metodologii şi strandarde pentru funcţionarea serviciilor şi instituţiilor care asigura promovarea şi respectarea drepturilor copilului, îngrijirea şi protecţia copiilor aflaţi în dificultate şi a celor cu handicap, precum şi a celor care desfãşoarã activitãţi în domeniul adopţiei;
c) elaboreazã regulamente-cadru orientative şi ghiduri metodologice pentru organizarea şi funcţionarea tuturor serviciilor şi instituţiilor care asigura îngrijirea şi protecţia drepturilor copilului, precum şi a celor care desfãşoarã activitãţi în domeniul adopţiei;
d) elaboreazã şi propune spre avizare proiecte de acte normative care au ca obiect reglementarea unor aspecte legate de domeniul propriu de activitate;
e) stabileşte indicatorii de performanta pentru programele de interes naţional, care se aproba prin ordin al secretarului de stat.
ART. 5
În exercitarea funcţiei de administrare Autoritatea are urmãtoarele atribuţii principale:
a) gestioneazã bunurile proprietate publica şi privatã a statului, pe care le are în administrare sau în folosinta, dupã caz;
b) gestioneazã fondurile alocate pentru finanţarea programelor de interes naţional din domeniul protecţiei copilului şi al adopţiei;
c) finanţeazã sau, dupã caz, cofinanteaza proiecte în cadrul programelor de interes naţional în domeniul protecţiei copilului şi al adopţiei;
d) proiecteazã şi aplica sistemul de monitorizare pentru estimarea necesarului de finanţare a serviciilor şi instituţiilor de protecţie a copilului, inclusiv prin adopţie, precum şi pentru revizuirea aplicãrii standardelor de funcţionare a acestora;
e) fundamenteazã şi propune adoptarea mãsurilor necesare pentru asigurarea finanţãrii adecvate a instituţiilor şi serviciilor de protecţie a copilului, inclusiv prin adopţie;
f) gestioneazã baza de date constituitã la nivelul sistemului naţional de protecţie a copilului, inclusiv prin adopţie.
ART. 6
În exercitarea funcţiei de reprezentare Autoritatea are urmãtoarele atribuţii principale:
a) desfãşoarã şi dezvolta relaţii de colaborare şi cooperare internationala în domeniul specific;
b) negociaza şi încheie colaborãri în domeniul propriu de activitate cu organisme interne şi internaţionale;
c) reprezintã statul în raporturile cu instanţele judecãtoreşti şi cu persoanele fizice şi juridice din ţara şi din strãinãtate, în domeniul sau de activitate;
d) asigura reprezentarea în fata instanţelor judecãtoreşti a Comitetului Roman pentru Adoptii.
ART. 7
În exercitarea funcţiei de autoritate de stat Autoritatea îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) monitorizeazã şi asigura respectarea principiilor şi normelor stabilite prin Convenţia cu privire la drepturile copilului, ratificatã prin <>Legea nr. 18/1990 , precum şi prin celelalte convenţii internaţionale din domeniul sau de activitate, la care România este parte;
b) centralizeazã şi sintetizeaza informaţiile referitoare la aspectele prevãzute la lit. a), elaboreazã şi prezintã rapoarte, conform art. 44 pct. 1 din Convenţia cu privire la drepturile copilului;
c) monitorizeazã şi controleazã activitãţile de aplicare a strategiei naţionale de reforma a sistemului de protecţie a copilului, inclusiv prin adopţie;
d) monitorizeazã şi controleazã respectarea standardelor minime pentru organizarea şi funcţionarea sistemului de servicii şi instituţii care asigura promovarea şi respectarea drepturilor copilului, îngrijirea copiilor aflaţi în dificultate şi a celor cu handicap, precum şi în ceea ce priveşte adoptia;
e) asigura îndrumarea şi controlul activitãţilor specifice domeniului sau de activitate şi propune instituţiilor competente stabilirea rãspunderii disciplinare, materiale, contravenţionale sau penale, dupã caz, a persoanelor vinovate de sãvârşirea abaterilor constatate;
f) propune autoritãţilor competente suspendarea sau încetarea activitãţilor care pun în pericol grav şi iminent sãnãtatea sau dezvoltarea fizica ori psihicã a copilului şi retragerea autorizaţiei de funcţionare a persoanelor juridice responsabile;
g) acţioneazã pentru prevenirea sau, dupã caz, înlãturarea efectelor oricãror acte sau fapte care incalca principiile şi normele convenţiilor internaţionale la care România este parte, în domeniul drepturilor copilului şi al adopţiei;
h) monitorizeazã informaţiile privind: finanţarea instituţiilor şi serviciilor care asigura îngrijirea şi protecţia drepturilor copilului şi care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul adopţiei, indicatorii de eficienta a acestora, precum şi modul de cheltuire a resurselor financiare alocate acestor servicii şi instituţii.
ART. 8
(1) În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin Autoritatea colaboreazã şi coopereazã cu autoritãţile şi cu instituţiile publice romane şi strãine, cu organizaţii internaţionale, organizaţii neguvernamentale, precum şi cu alte persoane juridice sau fizice din ţara şi din strãinãtate.
(2) În realizarea activitãţilor de protecţie a copilului Autoritatea colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice locale, coordonând metodologic serviciile publice specializate pentru protecţia copilului aflate în subordinea consiliilor judeţene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, precum şi comisiile pentru protecţia copilului organizate la nivelul judeţelor şi al sectoarelor municipiului Bucureşti, potrivit <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 26/1997 privind protecţia copilului aflat în dificultate, republicatã, cu modificãrile ulterioare.
(3) În scopul îndeplinirii funcţiilor sale Autoritatea are dreptul, în condiţiile legii, sa solicite şi sa primeascã informaţii ce intereseazã domeniul sau de activitate de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autoritãţile administraţiei publice locale, de la instituţii publice, de la organizaţiile neguvernamentale şi de la persoanele fizice sau juridice.
(4) Autoritatea poate furniza informaţii, la solicitare, în limitele dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 9
(1) Autoritatea este condusã de un secretar de stat, ajutat de un subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Secretarul de stat conduce intreaga activitate a Autoritãţii şi o reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi cu persoane juridice şi fizice romane sau strãine.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale secretarul de stat emite ordine şi instrucţiuni.
(4) Secretarul de stat rãspunde în fata ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei pentru intreaga activitate a Autoritãţii.
(5) Subsecretarul de stat coordoneazã activitatea executivã şi de secretariat a Comitetului Roman pentru Adoptii, îndeplineşte atribuţiile prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii, precum şi orice alte atribuţii stabilite prin ordin al secretarului de stat.
(6) Secretarul general al Autoritãţii îndeplineşte atribuţiile stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare şi/sau alte atribuţii încredinţate de secretarul de stat, realizand legãturile functionate între structurile instituţiei.
(7) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Autoritãţii se aproba prin ordin al secretarului de stat, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 10
În cazul în care secretarul de stat nu îşi poate exercita atribuţiile ce îi revin, subsecretarul de stat exercita aceste atribuţii cu înştiinţarea ministrului muncii, solidaritãţii sociale şi familiei.
ART. 11
(1) Structura organizatoricã a Autoritãţii este prevãzutã în anexa nr. 1.
(2) Circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile personalului din aparatul propriu al Autoritãţii se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 12
Numãrul maxim de posturi al Autoritãţii este de 86, exclusiv demnitarii.
ART. 13
Autoritatea are în dotare urmãtoarele mijloace de transport:
a) 3 autoturisme, conform prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) 2 autoturisme pentru desfãşurarea activitãţilor specifice de monitorizare şi de control în teritoriu, conform anexei nr. 2.
ART. 14
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 15
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 216/2001 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 63 din 6 februarie 2001.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, solidaritãţii
sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 770.




ANEXA 1


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritãţii Naţionale pentru Protecţia Copilului şi Adopţie


Numãrul maxim de posturi este
de 86, exclusiv demnitarii


┌────────────────┐
...................│SECRETAR DE STAT├────────────────┐
. └───────┬────────┘ │
. │ │
┌────────────┐ │ │
│CONSILIUL DE│ │ │
│COORDONARE │ │ │
└────────────┘ │ │
┌────────┴──────────┐ │
│SUBSECRETAR DE STAT│ │
└────────┬──────────┘ │
│ │
│ ┌──────┴─────┐
┌───────┴────────┐ │ │
│SECRETAR GENERAL│ │ │
└───────┬────────┘ │ │
│ ┌────┴────┐ ┌─────┴──────┐
│ │CORPUL DE│ │COMPARTIMENT│
│ │CONTROL*)│ │AUDIT │
│ └─────────┘ └────────────┘


┌──────────────┬─────────┴───┬─────────────┬─────────────┐
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
┌────┴────┐ ┌────┴────┐ ┌────┴────┐ ┌────┴─────┐ ┌────┴─────┐
│SERVICIUL│ │DIRECŢIA │ │DIRECŢIA │ │DIRECŢIA │ │BIROUL │
│ADOPŢIE │ │POLITICI,│ │INTEGRARE│ │ECONOMICĂ │ │JURIDIC ŞI│
└─────────┘ │PROGRAME │ │EUROPEANĂ│ │ŞI RESURSE│ │CONTENCIOS│
└────┬────┘ └─────────┘ │UMANE │ └──────────┘
│ └──────────┘
┌─────┴────────┐
│ │
┌──────┴──────┐ ┌─────┴──────┐
│SERVICIUL │ │COMPARTIMENT│
│MONITORIZARE,│ │RELAŢII CU │
│INSPECŢIE │ │PUBLICUL │
└─────────────┘ └────────────┘


*) Se organizeazã la nivel de serviciu.





ANEXA 2


MIJLOACELE DE TRANSPORT ŞI CONSUMUL DE CARBURANŢI
pentru activitãţi specifice de monitorizare şi de control
în teritoriu, desfãşurate de Autoritatea Nationala
pentru Protecţia Copilului şi Adopţie

┌──────────────────┬──────────────────┬───────────────────┬──────────────────┐
│ Numãrul de │ Tipul mijlocului │ Parcul normat │Consumul lunar de │
│ autoturisme │ de transport │ │carburanţi litri/ │
│ │ │ │luna/mijloc de │
│ │ │ │transport │
├──────────────────┼──────────────────┼───────────────────┼──────────────────┤
│ 2 │autoturism │ 2 │ 300 │
└──────────────────┴──────────────────┴───────────────────┴──────────────────┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016