Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 77 din 31 ianuarie 2000  privind organizarea si functionarea Ministerului Functiei Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 77 din 31 ianuarie 2000 privind organizarea si functionarea Ministerului Functiei Publice

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 51 din 2 februarie 2000

    În temeiul prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordonanţa de urgentă a Guvernului nr. 207/1999 privind înfiinţarea şi organizarea Ministerului Funcţiei Publice,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Ministerul Funcţiei Publice se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, având rolul de a asigura aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul administraţiei publice centrale şi locale şi de a coordona elaborarea strategiei şi politicilor în domeniul funcţiei publice.
    ART. 2
    Ministerul Funcţiei Publice are sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Victoriei nr. 1, sectorul 1.
    ART. 3
    În vederea realizării rolului sau, Ministerul Funcţiei Publice îndeplineşte următoarele funcţii:
    a) funcţia de strategie, prin care se asigură elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare, în domeniul administraţiei publice;
    b) funcţia de reglementare, prin care se asigură elaborarea cadrului normativ şi institutional necesar pentru realizarea obiectivelor strategice în domeniul sau de activitate;
    c) funcţia de administrare, prin care se asigură administrarea bunurilor proprietate publica şi/sau privată din patrimoniul sau, potrivit prevederilor legale;
    d) funcţia de reprezentare, prin care se asigură în numele statului român reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;
    e) funcţia de autoritate de stat, prin care se asigură urmărirea aplicării şi controlul respectării reglementărilor în domeniul sau de activitate, precum şi al funcţionarii instituţiilor şi organismelor care îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa.
    ART. 4
    În exercitarea funcţiilor prevăzute la art. 3 Ministerul Funcţiei Publice îndeplineşte următoarele atribuţii principale:

    I. În domeniul administraţiei publice centrale:
    a) aplică programul de reforma a administraţiei publice centrale, stabilit în Programul de guvernare;
    b) analizează, corelează şi avizează strategiile şi programele de reforma institutionala elaborate de ministere şi de alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, înaintate spre aprobare Guvernului; raportează periodic Guvernului despre stadiul realizării măsurilor privind reforma administraţiei publice centrale;
    c) analizează, corelează şi avizează reglementările din domeniul serviciilor publice şi face propuneri Guvernului de simplificare a procedurilor administrative;
    d) iniţiază şi elaborează împreună cu ministerele de resort proiecte de acte normative în domeniul reformei administraţiei publice centrale sau, după caz, da avize conforme pentru proiectele din domeniul sau de activitate, iniţiate de alte ministere şi autorităţi ale administraţiei publice centrale;
    e) elaborează şi monitorizează implementarea programelor privind îmbunătăţirea relaţiilor şi comunicării dintre autorităţile administraţiei publice şi dintre acestea şi utilizatori;
    f) efectuează direct sau cu sprijinul persoanelor fizice şi/sau juridice specializate analize şi studii în domeniul reformei instituţionale;
    g) încheie contracte de asistenţă tehnică de specialitate pentru realizarea programelor în domeniul său de activitate, coordonând execuţia acestora;
    h) asigură reprezentarea în relaţiile cu organismele internaţionale în scopul promovării politicilor în domeniul său de activitate.

    II. În domeniul administraţiei publice locale:
    a) elaborează studii şi programe pentru realizarea reformei în administraţia publică locală şi urmăreşte implementarea acestora;
    b) elaborează proiecte de acte normative în domeniul administraţiei publice locale sau, după caz, analizează şi avizează proiectele de acte normative din acest domeniu, iniţiate de ministere şi de alte autorităţi ale administraţiei publice centrale;
    c) propune, analizează şi promovează proiectele de acte normative în domeniul administraţiei publice locale, iniţiate de prefecţi, consilii judeţene şi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti;
    d) îndrumă metodologic autorităţile administraţiei publice locale în procesul de aplicare a legilor, ordonanţelor şi hotărârilor Guvernului;
    e) realizează, în numele Guvernului, controlul ierarhic asupra prefecţilor cu privire la exercitarea de către aceştia a atribuţiilor prevăzute de lege, precum şi a sarcinilor încredinţate de către Guvern, asigurând respectarea dispoziţiilor legale;
    f) colaborează cu ministerele şi cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale la stabilirea măsurilor corespunzătoare cu privire la soluţionarea de către serviciile publice descentralizate a problemelor de interes local;
    g) analizează, sintetizeaza şi prezintă Guvernului, pe baza rapoartelor întocmite de prefecţi, evoluţia stării generale economice, sociale, culturale şi administrative a judeţelor şi a municipiului Bucureşti, precum şi cea a realizării Programului de guvernare;
    h) îndruma şi controlează îndeplinirea atribuţiilor specifice autorităţilor administraţiei publice locale în domeniul protecţiei civile;
    i) iniţiază proiecte de hotărâri privind acordarea unor sume din Fondul de intervenţie la dispoziţia Guvernului pentru înlăturarea efectelor calamităţilor naturale;
    j) propune Guvernului măsuri de modificare, suspendare şi, după caz, de anulare a actelor administrative emise de prefecţi, dacă acestea încalca prevederile legale sau sunt inoportune;
    k) întocmeşte rapoarte cu privire la cele constatate în urma controalelor efectuate la prefecturi, primării şi consilii judeţene şi propune măsuri corespunzătoare, pe care le prezintă Guvernului spre informare sau, după caz, spre aprobare;
    l) asigura pregătirea şi elaborarea proiectelor de hotărâri ale Guvernului privind numirea şi eliberarea din funcţie a prefecţilor şi a subprefecţilor;
    m) aprobă organizarea oficiilor prefecturale;
    n) analizează şi propune Guvernului măsuri de mediere a divergenţelor dintre serviciile publice descentralizate ale ministerelor şi ale celorlalte organe centrale, organizate în judeţe şi în municipiul Bucureşti, pe de o parte, şi autorităţile administraţiei publice locale, pe de alta parte;
    o) elaborează şi prezintă Guvernului spre aprobare propuneri tehnice şi financiare cu privire la organizarea şi desfăşurarea procesului electoral şi asigura îndeplinirea lor;
    p) sprijină, îndruma şi controlează activitatea de stare civilă, de autoritate tutelara şi de ocrotire a minorilor şi a persoanelor cu handicap, exercitată de autorităţile administraţiei publice locale, precum şi celelalte atribuţii delegate acestora, potrivit legii; pentru asigurarea îndeplinirii acestor atribuţii, colaborează cu ministerele şi cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale cu atribuţii în aceste domenii;
    q) elaborează propuneri privind organizarea administrativteritoriala a României, în colaborare cu ministerele şi cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale interesate;
    r) analizează şi prezintă Guvernului propunerile de atribuire şi de schimbare a denumirilor de localităţi şi de judeţe; organizează şi actualizează evidenta acestor denumiri, în condiţiile legii;
    s) analizează documentaţia referitoare la trecerea în categorii superioare a unor unităţi administrativ-teritoriale şi constata îndeplinirea criteriilor legale;
    t) coordonează activitatea de elaborare a stemelor judeţelor, municipiilor, oraşelor şi comunelor, pe baza propunerilor autorităţilor administraţiei publice locale, întocmind în acest scop proiecte de acte normative pe care le supune spre aprobare Guvernului;
    u) colaborează cu Ministerul de Interne şi cu Agenţia Naţionala pentru Comunicaţii şi Informatica pentru asigurarea unei evidente corecte a populaţiei;
    v) colaborează cu Agenţia Naţionala pentru Comunicaţii şi Informatica pentru informatizarea administraţiei publice locale;
    w) sprijină autorităţile administraţiei publice locale în procesul de încheiere şi derulare a acordurilor de cooperare transfrontaliera, interregionala, de înfrăţire, asociere şi cooperare cu alte autorităţi similare din ţara şi din străinătate; în acest scop, colaborează cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale;
    x) propune Ministerului Finanţelor criterii de repartizare pe comune, oraşe, municipii şi judeţe a sumelor defalcate din veniturile bugetului de stat;
    y) colaborează cu structurile asociative ale autorităţilor administraţiei publice locale, precum şi cu celelalte organizaţii neguvernamentale cu activitate în domeniul administraţiei publice locale.

    III. În domeniul funcţiei publice:
    a) avizează proiectele de acte normative elaborate de Agenţia Naţionala a Funcţionarilor Publici; avizul are caracter conform;
    b) avizează normele şi instrucţiunile emise de preşedintele Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
    ART. 5
    (1) Ministerul Funcţiei Publice preia şi îndeplineşte atribuţiile stabilite prin actele normative în vigoare pentru Departamentul pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale şi pentru Departamentul pentru Administraţie Publică Locală.
    (2) Ministerul Funcţiei Publice îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative.
    (3) Ministerul Funcţiei Publice derulează proiecte şi programe cu finanţare interna şi internaţionala în domeniul reformei administraţiei publice centrale şi locale.
    ART. 6
    În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Funcţiei Publice colaborează cu celelalte ministere şi autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice.
    ART. 7
    În scopul îndeplinirii funcţiilor sale Ministerul Funcţiei Publice are dreptul să solicite informaţii de la ministere, de la celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale, precum şi de la instituţii publice.
    ART. 8
    (1) Ministerul Funcţiei Publice este condus de ministru.
    (2) Ministrul funcţiei publice este ordonator principal de credite.
    (3) Ministrul funcţiei publice reprezintă ministerul în raporturile cu Guvernul, cu celelalte ministere şi autorităţi ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice şi cu persoane juridice şi fizice române sau străine.
    ART. 9
    Ministrul funcţiei publice coordonează activitatea Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
    ART. 10
    (1) Ministrul funcţiei publice are în subordine, în activitatea de conducere, 2 secretari de stat şi un subsecretar de stat.
    (2) Atribuţiile şi competentele secretarilor de stat şi ale subsecretarilor de stat sunt stabilite de ministrul funcţiei publice prin ordin.
    ART. 11
    În exercitarea atribuţiilor sale ministrul emite, după caz, ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
    ART. 12
    (1) Ministerul Funcţiei Publice are un secretar general, funcţionar public, numit în condiţiile legii.
    (2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare şi/sau alte atribuţii încredinţate de ministru, realizand legăturile functionale între structurile ministerului.
    ART. 13
    (1) Structura organizatorică a Ministerului Funcţiei Publice este prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
    (2) În structura organizatorică pot funcţiona departamente, direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi colective temporare de lucru, conform legislaţiei în vigoare.
    (3) Structura organizatorică detaliată, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile personalului din aparatul Ministerului Funcţiei Publice se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia, care se aprobă prin ordin al ministrului.
    (4) Numărul maxim de posturi este de 175, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora.
    ART. 14
    Ministrul funcţiei publice va stabili prin ordin:
    a) numărul posturilor aferente funcţiilor publice de conducere şi de execuţie;
    b) numărul de posturi ce pot fi ocupate de către persoane angajate pe baza de contract individual de muncă.
    ART. 15
    Stabilirea numărului de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
    ART. 16
    De la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri Ministerul Funcţiei Publice continuă contractele şi programele de asistenţă internă şi externă derulate de Departamentul pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale şi Departamentul pentru Administraţie Publică Locală.
    ART. 17
    (1) Până la aprobarea legii bugetului de stat pe anul 2000 Secretariatul General al Guvernului va asigura fondurile necesare pentru funcţionarea Ministerului Funcţiei Publice. Sumele respective vor face obiectul regularizării între Secretariatul General al Guvernului şi Ministerul Funcţiei Publice.
    (2) Ministerul Finanţelor va asigura şi va introduce în bugetul de stat pe anul 2000 sumele necesare pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Ministerului Funcţiei Publice, potrivit prevederilor prezentei hotărâri.
    (3) Bunurile mobile aflate în dotarea Departamentului pentru Administraţie Publică Locală şi a Departamentului pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale se transmit, pe baza de protocol, din administrarea Secretariatului General al Guvernului în administrarea Ministerului Funcţiei Publice.
    (4) Cheltuielile de participare la cote-părţi de întreţinere şi reparaţii, aferente spaţiilor în care îşi desfăşoară activitatea Ministerul Funcţiei Publice, vor fi incluse în bugetul de venituri şi cheltuieli al acestuia. Sumele respective vor face obiectul regularizării între Secretariatul General al Guvernului şi Ministerul Funcţiei Publice.
    ART. 18
    Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 106/1998 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Administraţie Publică Locală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 92 din 26 februarie 1998, şi Hotărârea Guvernului nr. 976/1998 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru Reforma Administraţiei Publice Centrale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 529 din 31 decembrie 1998, precum şi orice alte prevederi contrare.

                 PRIM-MINISTRU
          MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU

                        Contrasemnează:
                        ---------------
                       Ministrul funcţiei
                            publice,
                           Vlad Roşca

                       Secretarul general
                         al Guvernului,
                           Radu Stroe

                        Ministrul muncii
                      şi protecţiei sociale,
                        Smaranda Dobrescu

                      Ministrul finanţelor,
                       Decebal Traian Remeş

    Bucureşti, 31 ianuarie 2000.
    Nr. 77.



                                           MINISTERUL FUNCŢIEI PUBLICE

                                                                             Numărul maxim de posturi: 175
                                                                         (exclusiv demnitarii şi posturile
                                                                            aferente cabinetelor acestora)

                                            ┌───────────────────┐
                                            │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│
                                            │░░░░░ MINISTRU ░░░░│
                                            │░░░░░░░░░░░░░░░░░░░│
                                            ├───────────────────┤
                                            │ CABINET │
                                            ├───────────────────┤
                                            │ SECRETARI DE STAT │
                                            ├───────────────────┤
                                            │ CABINETE │
                                            ├───────────────────┤
                                            │SUBSECRETAR DE STAT│
                                            ├───────────────────┤
                                            │ CABINET │
                                            └─────────┬─────────┘
                     ┌────────────────────────────────┼───────────────────────┬─────────┐
                     │ ┌─────────┴─────────┐ │ │
                     │----------------------│ SECRETAR GENERAL │-----------------------│
                     │ └─────────┬─────────┘ │ │
                     │ ┌────────────┴────────┐ │ │
                     │ ┌─────┴────────┐ ┌─────────┴────┐ │ │
                     │ │DEPARTAMENTUL │ │DEPARTAMENTUL │ │ │
                     │ │ PENTRU │ │PENTRU REFORMA│ │ │
                     │ │ADMINISTRAŢIE │ │INSTITUŢIONALĂ│ │ │
                     │ │PUBLICĂ LOCALĂ│ │ │ │ │
                     │ └──────┬───────┘ └──────┬───────┘ │ │
      ┌──────────────┴──────────────┐ │ │ │ ┌───────┴─────────┐
      │DIRECŢIA GENERALA MANAGEMENT,│ │ │ │ │DIRECŢIA GENERALĂ│
      │ STRATEGIE, ELABORARE ŞI │ │ │ │ │ LEGISLATIE ŞI │
      │ IMPLEMENTARE PROGRAME │ │ ┌────┘ │ │ CONTENCIOS │
      └──────────────┬──────────────┘ │ │ │ └───────┬─────────┘
                     │ │ │ │ │
                     │ │ │ │ ├────────────────┐
       ┌─────────────┼─────────────┐ │ │ ┌────────────┬────┴─────────┼─────────┐ │
┌──────┴─────┐┌──────┴───┐┌────────┴─────┐│ │┌───┴────┐┌──────┴───────┐┌─────┴───┐┌────┴─────┐│
│ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││ DIRECŢIA ││ ││ ││ DIRECŢIA ││DIRECŢIA ││ ││
│IMPLEMENTARE││ ANALIZĂ, ││ RELAŢII ││ ││DIRECŢIA││ BUGET, ││ AUDIT ││ DIRECŢIA ││
│ PROGRAME ││ SINTEZĂ, ││INTERNAŢIONALE││ ││CONTROL ││ FINANŢE, ││INTERN ŞI││COMUNICARE││
│ ││ EVALUARE ││ INTEGRARE ││ ││ ││CONTABILITATE,││ CONTROL ││ ││
│ ││ ││ EUROPEANĂ ││ ││ ││RESURSE UMANE ││FINANCIAR││ ││
│ ││ ││ ││ ││ ││ ││PREVENTIV││ ││
└────────────┘└──────────┘└──────────────┘│ │└────────┘└──────────────┘└─────────┘└──────────┘│
                                          │ │ │
                            ┌─────────────┘ │ ┌────────────────┘
                            │ │ │
                    ┌───────┴───────┐ ┌─────┴──────┐ ┌──────────┼──────────┐
            ┌───────┴────────┐┌─────┴────┐ ┌─────┴────┐┌──────┴───────┐ ┌────┴───┐┌─────┴────┐┌────┴─────┐
            │ DIRECŢIA ││ │ │ DIRECŢIA ││ │ │ ││ DIRECŢIA ││ │
            │ AUTORITĂŢI ││ DIRECŢIA │ │RELAŢII CU││ DIRECŢIA │ │DIRECŢIA││ STUDII ││ DIRECŢIA │
            │ PUBLICE LOCALE ││PREFECTURI│ │ ALTE ││ REFORMA │ │AVIZARE ││ ŞI ││CONTENCIOS│
            │ ŞI ORGANIZAŢII ││ │ │AUTORITĂŢI││INSTITUŢIONALĂ│ │JURIDICĂ││LEGISLAŢIE││ │
            │NEGUVERNAMENTALE││ │ │ ││ │ │ ││ ││ │
            └────────────────┘└──────────┘ └──────────┘└──────────────┘ └────────┘└──────────┘└──────────┘


                       ─────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016