Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 766 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Corpului de Control al Guvernului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 766 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Corpului de Control al Guvernului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 497 din 9 iulie 2003
Având în vedere dispoziţiile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,
în temeiul art. 107 din Constituţie,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Corpul de Control al Guvernului este instituţie publica, cu personalitate juridicã, sub directa coordonare a primului-ministru şi în subordinea Autoritãţii Naţionale de Control.
(2) Sediul Corpului de Control al Guvernului este în municipiul Bucureşti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
(3) Corpul de Control al Guvernului se organizeazã prin preluarea atribuţiilor şi a personalului existent în cadrul Corpului de control al primului-ministru, precum şi a atributiei de coordonare a corpurilor de control din cadrul ministerelor şi instituţiilor publice, în conformitate cu <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice.
ART. 2
Corpul de Control al Guvernului colaboreazã cu toate instituţiile aflate în subordinea sau coordonarea Autoritãţii Naţionale de Control, conform strategiei aprobate de ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
ART. 3
(1) Corpul de Control al Guvernului are urmãtoarele atribuţii şi competente:
a) controlul administrativ intern privind verificarea respectãrii prevederilor legale în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, în ministere, instituţii publice centrale şi locale sau la alte organe de specialitate din subordinea sau coordonarea primului-ministru sau a Guvernului;
b) verificarea sesizarilor cu privire la conflictul de interese, potrivit prevederilor titlului IV al cãrţii I din <>Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei, cu modificãrile ulterioare;
c) asigurarea coordonãrii luptei antifrauda şi de protejare efectivã şi echivalenta a intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, în calitate de punct unic de contact cu Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF);
d) asigurarea coordonãrii activitãţii corpurilor de control din cadrul ministerelor şi autoritãţilor publice centrale;
e) coordonarea acţiunilor de monitorizare a implementarii Programului naţional de prevenire a coruptiei şi a Planului naţional de acţiune impotriva coruptiei;
f) verificarea sesizarilor primite de primul-ministru şi repartizate Corpului de Control al Guvernului;
g) îndeplinirea oricãror alte atribuţii stabilite prin acte normative speciale sau prin decizii ale primului-ministru.
(2) În activitatea sa Corpul de Control al Guvernului, ca structura a puterii executive, colaboreazã cu autoritãţile legislative şi judecãtoreşti, fãrã a se substitui sau a interveni în activitãţile specifice acestora.
ART. 4
Controlul administrativ intern se realizeazã prin:
a) verificarea respectãrii legislaţiei privind reforma economicã şi administrativã, procesul de privatizare şi post-privatizare, aplicarea mecanismelor economiei de piata;
b) controlul modului de constituire şi de administrare a stocurilor rezerva de stat, inclusiv a resurselor alocate acesteia;
c) controlul modului de utilizare a creditelor guvernamentale, a celor garantate de Guvern, precum şi a celor acordate instituţiilor din subordinea Guvernului de cãtre organismele financiare internaţionale;
d) verificarea utilizãrii alocaţiilor şi subvenţiilor bugetare;
e) controlul realizãrii investiţiilor finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat;
f) verificarea modului de administrare a patrimoniului instituţiilor publice;
g) verificarea aplicãrii dispoziţiilor legale privind stabilirea şi reconstituirea dreptului de proprietate privatã asupra terenurilor agricole şi forestiere, precum şi a celor referitoare la restituirea imobilelor preluate în mod abuziv de stat;
h) verificarea utilizãrii fondurilor publice în relaţiile dintre autoritãţile locale şi centrale şi societãţi comerciale;
i) verificarea şi constatarea oricãror alte disfunctionalitati în activitatea curenta a instituţiilor publice executive.
ART. 5
Verificarea sesizarilor cu privire la conflictul de interese se realizeazã astfel:
1. Primul-ministru poate fi sesizat de orice persoana sau se poate sesiza din oficiu cu privire la încãlcarea obligaţiilor prevãzute în <>art. 72 alin. (1) din Legea nr. 161/2003 .
2. Verificarea acestor sesizãri se efectueazã de cãtre Corpul de Control al Guvernului.
3. Rezultatul verificãrilor cu privire la conflictul de interese în exercitarea funcţiei de membru al Guvernului, secretar de stat, subsecretar de stat sau funcţii asimilate acestora, prefect sau subprefect, este prezentat primului-ministru, care dispune prin decizie asupra mãsurilor ce se impun.
4. Persoanei care a sesizat conflictul de interese i se comunica, în scris, modul de soluţionare a sesizãrii, în termen de 30 de zile de la data soluţionãrii.
5. Rezultatul verificãrii poate fi contestat conform prevederilor legale.
ART. 6
Asigurarea coordonãrii luptei antifrauda şi de protejare efectivã şi echivalenta a intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, în calitate de punct unic de contact cu Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF), se realizeazã astfel:
1. Corpul de Control al Guvernului coordoneazã lupta antifrauda şi protejeaza interesele financiare ale Uniunii Europene în România, actionand pe baza de deplina autonomie funcţionalã şi decizionala, independent de alte instituţii publice, conform obligaţiilor asumate de România.
2. Corpul de Control al Guvernului primeşte spre verificare, din partea OLAF sau a oricãrei alte instituţii ori persoane interesate, sesizãri privind nereguli sau eventuale fraude în obţinerea, derularea sau utilizarea fondurilor provenite din programele de asistenta ale Uniunii Europene şi întocmeşte o nota de control cuprinzând rezultatul verificãrilor; nota este transmisã de îndatã primului-ministru şi OLAF.
3. În vederea verificãrii sesizarilor referitoare la nereguli sau eventuale fraude privind obţinerea, derularea ori utilizarea sumelor provenite din programele de asistenta ale Uniunii Europene, Corpul de Control al Guvernului va solicita tuturor instituţiilor şi autoritãţilor publice implicate, precum şi agenţilor economici cu capital de stat sau privat datele şi informaţiile necesare. Aceste instituţii şi agenţi economici au obligaţia sa rãspundã corespunzãtor şi complet în termen de 30 de zile.
4. Pentru aducerea la îndeplinire a obligaţiei prevãzute la alin. (1), toate instituţiile şi autoritãţile publice centrale şi locale, care deruleazã sau beneficiazã de fonduri comunitare, vor desemna una sau mai multe persoane de contact. Persoanele respective vor beneficia de pregãtire specifica şi dotare tehnica pentru îndeplinirea corespunzãtoare şi operativã a solicitãrilor Corpului de Control al Guvernului.
5. La solicitarea OLAF, reprezentanţii acestuia pot participa direct la verificãrile efectuate de Corpul de Control al Guvernului, care au ca obiect verificarea sesizarilor OLAF. Reprezentanţii OLAF pot avea acces la datele şi informaţiile care au stat la baza întocmirii notei de control, în condiţiile legii.
6. În cazul constatãrii unor elemente de natura penalã în obţinerea sau utilizarea fondurilor comunitare, nota de control este transmisã şi organului de urmãrire penalã competent, în vederea luãrii de îndatã a mãsurilor legale pentru indisponibilizarea fondurilor, recuperarea prejudiciului şi restituirea acestuia, precum şi pentru tragerea la rãspundere penalã a persoanelor vinovate.
7. Necomunicarea, comunicarea incompleta sau eronatã, cu ştiinţa, a datelor şi informaţiilor solicitate, în condiţiile prevãzute la art. 5, atrage rãspunderea administrativã sau penalã, dupã caz, în condiţiile legii, a persoanelor cu funcţii de coordonare ori de conducere din instituţiile, autoritãţile publice sau agenţii economici respectivi.
8. Corpul de Control al Guvernului poate beneficia din partea Uniunii Europene de asistenta şi dotare tehnica, precum şi de programe de pregãtire specifica a personalului.
ART. 7
Coordonarea activitãţii corpurilor de control din ministere şi din instituţii publice centrale se realizeazã astfel:
1. transmiterea cãtre Corpul de Control al Guvernului a notelor de control, aprobate de conducãtorul instituţiei, în vederea constituirii unei baze de date cu privire la eficienta actelor de control administrativ intern;
2. actele de control transmise Corpului de Control al Guvernului vor fi utilizate, cu respectarea regimului privind circulaţia documentelor, pentru corecta informare a primului-ministru şi a Guvernului;
3. desemnarea unor specialişti din cadrul instituţiilor aflate în coordonare, care sa participe în mod direct la controalele efectuate de Corpul de Control al Guvernului;
4. numãrul de posturi pentru structura de control este stabilit de conducãtorul instituţiei, în funcţie de obiectul de activitate al acesteia;
5. trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, conducãtorii structurilor de control administrativ intern din autoritãţile sau instituţiile aflate în coordonare se vor reuni în cadrul Colegiului corpurilor de control, care va fi coordonat de cãtre şeful Corpului de Control al Guvernului.
ART. 8
Coordonarea acţiunilor de monitorizare a implementarii Programului naţional de prevenire a coruptiei şi a Planului naţional de acţiune impotriva coruptiei se realizeazã prin:
1. organizarea reuniunilor periodice ale Grupului central de analiza şi coordonare a activitãţilor de prevenire a coruptiei, la care vor fi invitaţi experţi din cadrul instituţiilor cu atribuţii de prevenire şi combatere a coruptiei, precum şi reprezentanţi ai societãţii civile şi ai organismelor internaţionale;
2. elaborarea de rapoarte cu privire la îndeplinirea sarcinilor stabilite prin politica anticoruptie promovata de Guvern;
3. elaborarea de propuneri pentru eficientizarea mãsurilor de prevenire şi combatere a coruptiei, urmând a fi înaintate Guvernului.
ART. 9
(1) Pentru realizarea atribuţiilor Corpului de Control al Guvernului, personalul sau efectueazã controale directe ori în colaborare cu reprezentanţii altor instituţii de specialitate, întocmind note de control, note de informare şi sinteze.
(2) Instituţiile de specialitate au obligaţia de a nominaliza la cererea Corpului de Control al Guvernului, în timp util, persoane competente care sa participe la verificãri complexe, sub directa coordonare a acestuia.
(3) Pentru verificarea sesizarilor primite, declanşarea acţiunilor de control se face cu aprobarea şefului Corpului de Control al Guvernului.
(4) Verificarea tuturor sesizarilor care privesc persoane cu funcţii de demnitate publica se va efectua numai cu aprobarea primului-ministru şi cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control, notele de control şi sintezele având regim confidenţial.
(5) Sinteza notei de control sau de informare, cuprinzând eventuale propuneri, este prezentatã spre aprobare primului-ministru.
(6) Propunerile aprobate de primul-ministru în Sinteza notei de control se transmit de îndatã instituţiilor vizate. În cazul în care exista indicii cu privire la sãvârşirea unor infracţiuni, Sinteza notei de control, anexele şi documentele care justifica constatãrile şi mãsurile aprobate de primul-ministru se transmit Parchetului de pe lângã Curtea Suprema de Justiţie sau Parchetului Naţional Anticoruptie.
(7) În termen de 30 de zile de la primirea propunerilor aprobate de primul-ministru, instituţiile vizate au obligaţia sa prezinte în scris acestuia mãsurile luate. În cazul în care aceasta obligaţie nu a fost îndeplinitã, secretarul de stat îl informeazã pe primul-ministru.
ART. 10
(1) În baza împuternicirii de control, personalul nominalizat este îndreptãţit sa solicite documente, informaţii şi date referitoare la aspectele care fac obiectul acţiunii de control.
(2) Instituţiile asupra cãrora se desfãşoarã controlul au obligaţia sa punã la dispoziţie personalului cu atribuţii de control documentele, informaţiile şi datele necesare în vederea finalizarii controlului.
(3) În exercitarea controlului personalul Corpului de Control al Guvernului are obligaţia sa ia mãsurile necesare pentru asigurarea şi conservarea mijloacelor de proba şi sa înştiinţeze de îndatã procurorul competent despre luarea acestor mãsuri.
ART. 11
(1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu personalul Corpului de Control al Guvernului se bucura de protecţia legii şi de sprijinul autoritãţii publice.
(2) Personalul din cadrul Corpului de Control al Guvernului şi cel din cadrul corpurilor de control din ministerele şi autoritãţile aflate în coordonare nu rãspund pentru conţinutul notelor întocmite în exercitarea atribuţiilor de serviciu, decât în situaţia în care se dovedeşte reaua-credinţa.
(3) În cazul în care asupra personalului Corpului de Control al Guvernului se exercita orice fel de presiuni, acesta este obligat sa anunţe de îndatã, în scris, conducerea Corpului de Control al Guvernului pentru a dispune mãsuri în consecinta.
ART. 12
(1) Corpul de Control al Guvernului este condus de un secretar de stat, şef al Corpului de Control al Guvernului, ajutat de un subsecretar de stat, adjunct al şefului Corpului de Control al Guvernului, numiţi prin decizie a primului-ministru, potrivit legii.
(2) În exercitarea atribuţiilor care îi revin şeful Corpului de Control al Guvernului emite ordine şi instrucţiuni.
(3) Şeful Corpului de Control al Guvernului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã şi conduce intreaga activitate a Corpului de Control al Guvernului;
b) este ordonator tertiar de credite, în condiţiile legii;
c) asigura gestionarea fondurilor bãneşti şi a patrimoniului Corpului de Control al Guvernului, potrivit legii;
d) aproba bilanţul contabil şi contul de execuţie bugetarã;
e) numeşte şi elibereazã din funcţie, potrivit legii, personalul Corpului de Control al Guvernului.
(4) Secretarul de stat aproba prin ordin Regulamentul de organizare şi funcţionare a Corpului de Control al Guvernului.
(5) Subsecretarul de stat este inlocuitorul de drept al secretarului de stat şi exercita atribuţiile delegate de acesta.
ART. 13
Structura organizatoricã a Corpului de Control al Guvernului este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 14
Numãrul maxim de posturi al Corpului de Control al Guvernului este de 73, exclusiv demnitarii.
ART. 15
(1) Personalul din cadrul Corpului de Control al Guvernului este salarizat în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile salarizarii personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
(2) Personalului din structura Corpului de Control al Guvernului nu i se aplica prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, conform <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 .
(3) Personalul cu funcţii de conducere din cadrul Corpului de Control al Guvernului se numeşte şi se elibereazã din funcţie de cãtre secretarul de stat, cu avizul ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
ART. 16
Resursele financiare necesare functionarii Corpului de Control al Guvernului sunt cuprinse în bugetul Autoritãţii Naţionale de Control, al carei conducãtor are calitatea de ordonator principal de credite.
ART. 17
(1) Corpul de Control al Guvernului va utiliza în continuare spaţiile aferente desfãşurãrii activitãţii fostului Corp de control al primului-ministru, situate în municipiul Bucureşti, Piata Victoriei nr. 1, imobilul "Iancu de Hunedoara".
(2) Mijloacele fixe şi obiectele de inventar aflate în folosinta fostului Corp de control al primului-ministru, precum şi fondurile aferente desfãşurãrii activitãţii acestuia se transmit Corpului de Control al Guvernului pe baza de protocol încheiat în condiţiile <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 .
(3) Corpul de Control al Guvernului utilizeazã un numãr de 4 autoturisme cu un consum lunar de carburant de 450 litri, pentru activitãţi operative de inspecţie.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru coordonarea
autoritãţilor de control,
Ionel Blanculescu

Corpul de Control al Guvernului,
Victor Ponta,
secretar de stat

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Ministrul muncii, solidaritãţii
sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 766.




ANEXA

Numãrul maxim de posturi = 73,
(exclusiv demnitarii)


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Corpului de Control al Guvernului

┌────────────────┐
│Secretar de Stat│
└──────┬─────────┘



┌────────┴──────────┐
│Subsecretar de Stat│
└────────┬──────────┘


┌─────────────────┴───────────────────┐
│ │
┌────────┴────────┐ ┌─────────┴───────┐
│Direcţie Generalã│ │Direcţie Generalã│
│ Control │ │ Juridicã şi │
└───────┬─────────┘ │ Administrativã │
│ └────────┬────────┘
│ │
┌──────┴─────┐ ┌──────┴──────────┐
│ │ │ │
┌────┴───┐ ┌─────┴────┐ ┌─────┴─────┐ ┌──────┴───────┐
│Direcţia│ │Direcţia │ │ Direcţia │ │Direcţia │
│ OLAF │ │Control şi│ │Juridicã şi│ │Economico- │
└────────┘ │Coordonare│ │ Conflicte │ │Administrativã│
└──────────┘ │de interese│ │şi Resurse │
└───────────┘ │Umane │
└──────────────┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016