Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 764 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Directiei Generale a Vamilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 764 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Directiei Generale a Vamilor

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 486 din 7 iulie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 5 alin. (1) din Legea nr. 141/1997 privind Codul vamal al României, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Direcţia Generalã a Vamilor se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Ministerului Finanţelor Publice, care aplica strategia şi programul Guvernului în domeniul politicii vamale, exercitând atribuţiile stabilite prin reglementãrile vamale.
(2) Sediul Direcţiei Generale a Vamilor este în municipiul Bucureşti, str. Matei Millo nr. 13, sectorul 1.
ART. 2
Direcţia Generalã a Vamilor asigura aplicarea legislaţiei în domeniul vamal, în mod uniform, specializat, transparent şi nediscriminatoriu tuturor persoanelor fizice, agenţilor economici şi instituţiilor publice.
ART. 3
(1) În realizarea obiectului sau de activitate Direcţia Generalã a Vamilor are, în principal, urmãtoarele atribuţii:
1. organizeazã, indruma şi controleazã activitatea direcţiilor regionale vamale şi a birourilor vamale din subordine;
2. exercita controlul, urmãreşte şi supravegheazã pe teritoriul tarii respectarea legislaţiei vamale;
3. ia mãsuri de prevenire şi combatere, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare, a oricãror infracţiuni şi contravenţii în domeniul vamal;
4. participa împreunã cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale la elaborarea proiectelor de acte normative în domeniul vamal şi asigura aplicarea prevederilor privind Tariful vamal de import al României şi a altor acte normative referitoare la acesta;
5. aplica mãsurile cu caracter vamal rezultate din acordurile de liber schimb sau comerţ liber încheiate între România, pe de o parte, şi Uniunea Europeanã sau ţãrile aflate în curs de integrare în Uniunea Europeanã, pe de alta parte;
6. asigura aplicarea prevederilor cu caracter vamal din convenţiile şi tratatele internaţionale la care România este parte;
7. urmãreşte aplicarea corecta a regulilor de interpretare a Nomenclaturii sistemului armonizat, a regulilor generale de stabilire a originii bunurilor şi de evaluare în vama a mãrfurilor, precum şi a prevederilor actelor normative referitoare la taxa pe valoarea adãugatã, la accizele şi la alte drepturi vamale;
8. elaboreazã şi adopta norme tehnice pentru introducerea procedurilor simplificate;
9. elaboreazã propuneri privind sistematizarea şi armonizarea legislaţiei vamale;
10. coordoneazã programele privind integrarea vamalã europeanã;
11. verifica modul de declarare de cãtre titularul operaţiunii vamale sau de cãtre comisionarul vamal a drepturilor cuvenite bugetului de stat; încaseazã şi vireazã aceste drepturi la bugetul de stat; stabileşte din oficiu eventualele diferenţe pe baza controalelor ulterioare şi asigura încasarea acestora; stabileşte formele şi instrumentele de plata şi de garantare a plãţii taxelor şi drepturilor vamale în conformitate cu normele generale de decontare a veniturilor statului;
12. coordoneazã şi indruma direcţiile regionale vamale şi birourile vamale pe linia prevenirii şi combaterii traficului ilicit de droguri, arme, explozivi, obiecte din patrimoniul cultural naţional; urmãreşte, în cooperare cu celelalte organe abilitate ale statului, cazurile de spalare a banilor prin operaţiuni vamale;
13. controleazã mijloacele de transport încãrcate cu mãrfuri de import, export sau aflate în tranzit şi verifica legalitatea şi regimul vamal al acestora; retine, în vederea confiscãrii, mãrfurile care fac obiectul unor abateri de la legislaţia vamalã;
14. verifica, pe timp de zi şi de noapte, clãdiri, depozite, terenuri, sedii şi alte obiective şi poate preleva, în condiţiile legii, probe pe care le analizeazã în laboratoarele proprii în vederea identificarii şi expertizarii mãrfurilor supuse vamuirii;
15. efectueazã investigaţii, supravegheri şi verificãri, în condiţiile prevãzute de lege, în cazurile în care sunt semnalate situaţii de încãlcare a legislaţiei vamale de cãtre persoane fizice şi juridice; verifica registre, corespondenta şi orice fel de evidenta şi are dreptul de a cere oricãrei persoane fizice sau juridice sa prezinte, fãrã plata, documentaţia şi informaţiile privind operaţiunile vamale; sesizeazã organele de urmãrire penalã competente atunci când exista indiciile sãvârşirii unor infracţiuni;
16. exercita controlul ulterior la sediul agenţilor economici asupra operaţiunilor de comerţ exterior efectuate, pe o perioada de 5 ani de la acordarea liberului de vama, urmãrind respectarea reglementãrilor în domeniul vamal;
17. asigura sistemul informatic integrat vamal, precum şi statistica vamalã;
18. reprezintã în fata instanţelor judecãtoreşti interesele statului în cazurile de încãlcare a normelor vamale;
19. întocmeşte studii, analize şi elaboreazã proiecte de acte normative privind organizarea structurii şi a activitãţii autoritãţii vamale;
20. prezintã ministrului finanţelor publice avizele la proiectele de acte normative elaborate de alte ministere şi instituţii centrale care cuprind mãsuri referitoare la domeniul vamal;
21. aplica legislaţia muncii pe linia gestionãrii problematicii resurselor umane - recrutare, angajare, avansare, mobilitate, sancţionare şi încheierea raporturilor de munca, cu excepţia funcţiilor care sunt în sfera de aprobare a ministrului finanţelor publice;
22. organizeazã, la nivelul autoritãţii vamale, sau, dupã caz, cu direcţiile regionale vamale, programe de formare profesionalã a personalului vamal;
23. elaboreazã şi fundamenteazã programul de investiţii şi achiziţii publice, proiectul bugetului de cheltuieli al activitãţii vamale şi îl supune spre aprobare ministrului finanţelor publice; asigura realizarea acestora în condiţiile legii;
24. organizeazã şi asigura alocarea, miscarea, evidenta şi controlul mijloacelor şi echipamentelor din dotarea autoritãţii vamale;
25. colaboreazã, pe baza de protocol, cu inspectoratul general al poliţiei, inspectoratul general al poliţiei de frontiera, Direcţia generalã pentru paşapoarte, precum şi cu Garda Financiarã.
(2) Direcţia Generalã a Vamilor îndeplineşte orice alte atribuţii prevãzute de lege.
ART. 4
Activitatea de inspecţie vamalã şi activitatea de control vamal ulterior din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor, exclusiv stabilirea şi încasarea drepturilor de import, sunt coordonate de ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
ART. 5
(1) Conducerea Direcţiei Generale a Vamilor se exercita de cãtre directorul general, care reprezintã autoritatea vamalã în raporturile cu agenţii economici, alte persoane juridice şi fizice, precum şi cu organisme vamale din ţara sau din strãinãtate şi rãspunde în fata ministrului finanţelor publice pentru intreaga activitate a sistemului vamal.
(2) În exercitarea atribuţiilor sale directorul general are calitatea de ordonator secundar de credite şi emite decizii, ordine, circulare, norme tehnice de aplicare a reglementãrilor vamale.
ART. 6
(1) Aparatul propriu al Direcţiei Generale a Vamilor are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului finanţelor publice, se pot organiza servicii, birouri şi alte compartimente şi se stabileşte numãrul posturilor de conducere, cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
(2) Directorul general, directorii generali adjuncţi, directorii şi adjunctii acestora din aparatul propriu al Direcţiei Generale a Vamilor se numesc, în condiţiile legii, prin ordin al ministrului finanţelor publice. Şefii de servicii şi şefii de birouri se numesc, potrivit legii, prin decizie a directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru Direcţia Generalã a Vamilor şi unitãţile subordonate acesteia este de 4.600.
(4) Repartizarea numãrului maxim de posturi pentru aparatul propriu al Direcţiei Generale a Vamilor se aproba prin ordin al ministrului finanţelor publice, iar pentru unitãţile subordonate acesteia, prin decizie a directorului general.
ART. 7
În cazul în care directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor, din diferite motive, nu îşi poate exercita atribuţiile curente, ministrul finanţelor publice desemneazã un director general adjunct sau un director sa exercite aceste atribuţii.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a direcţiilor regionale vamale, a birourilor vamale şi a punctelor vamale se aproba de cãtre directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor prin decizie, cu respectarea reglementãrilor în vigoare.
(2) Directorii direcţiilor regionale vamale şi adjunctii acestora, şefii de servicii şi şefii de birouri, precum şi şefii birourilor vamale şi ai altor compartimente din structura acestora se numesc prin decizie a directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor.
ART. 9
Statele de funcţii pentru direcţiile regionale vamale şi birourile vamale se aproba de cãtre directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor, în condiţiile legii.
ART. 10
(1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din structura autoritãţii vamale se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului din structura autoritãţii vamale se stabilesc prin fişa postului şi se semneazã de salariaţi şi de şefii ierarhici.
ART. 11
(1) Direcţia Generalã a Vamilor are în dotare mijloace de transport navale şi terestre, pentru activitãţi specifice, în structura, numãrul şi consumul de carburanţi prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Repartizarea pe unitãţi vamale a mijloacelor de transport se face prin decizie a directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor.
(3) Pentru atribuţii de control antidrog şi materiale explozive, Direcţia Generalã a Vamilor se doteaza cu caini dresati potrivit pct. 5 din anexa nr. 2.
ART. 12
Perfecţionarea profesionalã a personalului vamal se face prin cursuri de pregãtire în domeniu, organizate de Şcoala de finanţe publice din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, sau prin programe de formare specializatã şi perfecţionare în administraţia publica, organizate de Institutul Naţional de Administraţie, centrele regionale de formare continua pentru administraţia publica localã, precum şi de alte instituţii specializate din ţara sau din strãinãtate.
ART. 13
(1) Prefecturile, împreunã cu consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile locale, vor sprijini asigurarea spaţiilor corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii autoritãţii vamale din teritoriu, coordonate de Direcţia Generalã a Vamilor.
(2) În localitãţile în care autoritatea vamalã nu dispune de spaţii corespunzãtoare, consiliile locale vor sprijini aceste unitãţi prin asigurarea, în condiţiile legii, de amplasamente în vederea construirii de sedii proprii.
(3) Direcţia Generalã a Vamilor va prevedea în programul propriu de investiţii fonduri în vederea construirii unor astfel de obiective.
ART. 14
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 15
(1) Prezenta hotãrâre intra în vigoare în termen de 15 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) Pe aceeaşi data se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 170/2001 privind organizarea şi funcţionarea Direcţiei Generale a Vamilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 40 din 23 ianuarie 2001, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Ministrul muncii, solidaritãţii
sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 764.




ANEXA 1


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Direcţiei Generale a Vamilor


┌────────────────┐
│DIRECTOR GENERAL│
└──────┬─────────┘


┌─────────────────┬─────────┼──────────┬─────────────────┐
│ │ │ │ │
┌─────┴─────┐ ┌─────┴──────┐ │ ┌─────┴───────┐ ┌─────┴──────┐
│DIRECŢIA*) │ │DIRECŢIA*) │ │ │DIRECŢIA │ │DIRECŢIA DE │
│REGIMURI ŞI│ │SUPRAVEGHERE│ │ │BUGET, │ │TEHNOLOGIA │
│OPERAŢIUNI │ │VAMALĂ ŞI │ │ │ORGANIZARE │ │INFORMATIEI,│
│VAMALE │ │LUPTA │ │ │GENERALĂ, │ │STATISTICA │
└───────────┘ │IMPOTRIVA │ │ │GESTIUNE DE │ │VAMALĂ ŞI │
│FRAUDELOR │ │ │PERSONAL ŞI │ │GESTIUNEA │
│VAMALE*1) │ │ │ADMINISTRAREA│ │DATELOR │
└────────────┘ │ │SERVICIILOR │ └────────────┘
│ └─────────────┘



┌─────────────────┬────────┴─────┬─────────────────┐
│ │ │ │
┌─────┴─────┐ ┌────┴──────┐ ┌────┴───────┐ ┌──────┴────────┐
│Serviciul │ │Serviciul │ │Serviciul │ │Serviciul │
│Juridic, │ │Inspecţie │ │Control şi │ │Integrare │
│Legislaţie │ │şi Control │ │Audit Public│ │Vamalã │
│Vamalã, │ │pentru │ │Intern │ │Europeanã │
│Urmãrire şi│ │Activitatea│ └────────────┘ │şi Relaţii │
│Încasare a │ │Vamalã*2) │ │Internaţionale │
│Creanţelor │ └───────────┘ └───────────────┘
│Bugetare │
└───────────┘



------------
*) Condusã de un director general adjunct.
*1) Include şi Serviciul control vamal ulterior coordonat de ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
*2) Este coordonat de ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.




ANEXA 2


DOTĂRI
I. Mijloace de transport

┌───┬───────────────────┬──────────────────────────────────┬────────┬──────────┐
│ │ │ │Numãrul │ Consumul │
│Nr │ Unitatea/ │ │ maxim │ maxim │
│crt│ Subunitatea │ Tipul mijlocului de transport │aprobat │ aprobat │
│ │ │ │(bucãţi)│ │
├───┼───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ 1.│Direcţia Generalã │Autoturisme │ 6 │350 l/luna│
│ │a Vamilor ├──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │Autovehicule pentru transport de │ │ │
│ │ │marfa şi de persoane (activitãţi │ │ │
│ │ │de aprovizionare, deplasare a │ │ │
│ │ │personalului operativ, protocol) │ 4 │350 l/luna│
├───┼───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ 2.│Direcţia suprave- │Autoturisme operative │ │ │
│ │ghere vamalã şi │(supravegheri, insotiri, controale│ │ │
│ │lupta impotriva │investigaţii) │ 92 │350 l/luna│
│ │fraudelor vamale ├──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ │Unitate nucleara │Autovehicule (autoutilitare pentru│ │ │
│ │ │depistarea drogurilor, substanţe- │ │ │
│ │ │lor cu regim special, prelevãri de│ │ │
│ │ │probe, transportul cainilor) │ 10 │350 l/luna│
│ │ ├──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │Autoturism operativ (control, │ │ │
│ │ │inspecţii) │ 1 │300 l/luna│
│ │ ├──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │Autospeciale (laborator mobil │ │ │
│ │ │pentru control vamal cu raze X) │ 6 │500 l/luna│
├───┼───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ 3.│Direcţii regionale │Autoturisme (câte unul pentru │ │ │
│ │vamale │fiecare direcţie regionala vamalã)│ 10 │350 l/luna│
│ │ ├──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │Autovehicule pentru transport de │ │ │
│ │ │marfa şi de persoane (activitãţi │ │ │
│ │ │de aprovizionare, deplasare a │ │ │
│ │ │personalului operativ, protocol) │ 20 │350 l/luna│
├───┼───────────────────┼──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ 4.│Birouri vamale │Autoturisme operative (câte unul │ │ │
│ │ │pentru fiecare birou vamal) │ 110 │350 l/luna│
│ │ │Autoturisme operative (control │ │ │
│ │ │pista - pentru fiecare birou vamal│ 9 │150 l/luna│
│ │ │din aeroporturile internaţionale: │ │ │
│ │ │Otopeni, Baneasa, Timişoara, │ │ │
│ │ │Sibiu, Arad) │ │ │
│ │ ├──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │Autovehicule operative pentru │ │ │
│ │ │birourile vamale de frontiera │ │ │
│ │ │(transport de valori, de bunuri │ │ │
│ │ │confiscate, al personalului │ │ │
│ │ │operativ, supraveghere porturi │ │ │
│ │ │zone libere) │ 22 │900 l/luna│
│ │ ├──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │Autovehicule operative pentru │ │ │
│ │ │birourile vamale cu sucursale │ │ │
│ │ │între 5-90 km fata de localitatea │ │ │
│ │ │de resedinta (transport de valori,│ │ │
│ │ │de bunuri confiscate, al │ │ │
│ │ │personalului operativ) │ 27 │300 l/luna│
│ │ ├──────────────────────────────────┼────────┼──────────┤
│ │ │Şalupe pentru patrulare, control │ 10 │ 80 l/ora/│
│ │ │şi supraveghere vamalã, în │ │ pentru │
│ │ │limitele de competenta │ │ maximum │
│ │ │ │ │ 60 ore/ │
│ │ │ │ │ luna │
│ │ │ │ 3 │ 100 l/ora│
│ │ │ │ │ pentru │
│ │ │ │ │ maximum │
│ │ │ │ │ 60 ore/ │
│ │ │ │ │ luna │
└───┴───────────────────┴──────────────────────────────────┴────────┴──────────┘

II. Caini

┌────┬─────────────────────┬───────────────────────────────────────┬───────────┐
│Nr. │ Unitatea │ Denumirea │ Numãrul │
│crt.│ │ │ maxim │
├────┼─────────────────────┼───────────────────────────────────────┼───────────┤
│ 1. │Direcţia supraveghere│Caini dresati pentru Serviciul antidrog│ 60 │
│ │şi control vamal │şi materiale explozive │ │
└────┴─────────────────────┴───────────────────────────────────────┴───────────┘



NOTA
-----
a) Listele cu birourile vamale de frontiera şi de interior (cu sucursale între 5-90 km fata de localitãţile de resedinta) care au dreptul la autovehicule operative pentru transportul valorilor, bunurilor confiscate şi al personalului operativ se aproba de directorul general al Direcţiei Generale a Vamilor, la propunerile temeinic justificate ale directorilor direcţiilor regionale vamale.
b) Alocarea de drepturi, repartizarea, detasarea, transferul mijloacelor de transport, indiferent de categoria lor, se fac numai cu aprobarea directorului general al Direcţiei Generale a Vamilor.
c) Nu se considera depasiri la consumul normat la mijloacele de transport consumul care la nivelul anului se încadreazã în limita carburantului normat în raport cu numãrul de mijloace aprobat pentru Direcţia Generalã a Vamilor, direcţiile regionale şi/sau birourile vamale.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016