Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 764 din 11 iulie 2007  pentru aprobarea constituirii comitetelor regionale de evaluare strategica si corelare si a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a acestora    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 764 din 11 iulie 2007 pentru aprobarea constituirii comitetelor regionale de evaluare strategica si corelare si a Regulamentului-cadru de organizare si functionare a acestora

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 545 din 9 august 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 12 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Se aprobã constituirea comitetelor regionale de evaluare strategicã şi corelare, organisme fãrã personalitate juridicã, câte unul în fiecare regiune de dezvoltare a României, aşa cum sunt acestea definite în <>Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regionalã în România, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Componenţa şi structura comitetelor regionale de evaluare strategicã şi corelare sunt prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a comitetelor regionale de evaluare strategicã şi corelare, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Responsabilitatea propunerii spre finanţare a proiectelor în cadrul unor axe prioritare/domenii majore de intervenţie ale Programului operaţional regional 2007-2013 aparţine comitetului regional de evaluare strategicã şi corelare din regiunea respectivã, conform reglementãrilor în vigoare.
ART. 4
Autoritãţile de management şi organismele intermediare ale programelor operaţionale şi ale Programului naţional pentru dezvoltare ruralã, precum şi celelalte instituţii reprezentate în comitetul regional de evaluare strategicã şi corelare au obligaţia de a transmite acestuia informaţiile solicitate, necesare în vederea îndeplinirii funcţiei de corelare regionalã a proiectelor finanţate şi/sau finanţabile din fonduri publice.
ART. 5
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


───────────────
Ministrul dezvoltãrii,
lucrãrilor publice şi locuinţelor,
Laszlo Borbely

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Ministrul muncii,
familiei şi egalitãţii de şanse,
Paul Pãcuraru

Bucureşti, 11 iulie 2007.
Nr. 764.

ANEXA 1

COMPONENŢA ŞI STRUCTURA
comitetului regional de evaluare strategicã şi corelare

CAP. I
Componenţa comitetului regional de evaluare strategicã şi corelare

1. Se desemneazã ca membri cu drept de vot ai comitetului regional de evaluare strategicã şi corelare, denumit în continuare CRESC, câte 2 reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice locale din judeţele componente ale regiunii.
2. În numãr egal cu numãrul membrilor CRESC prevãzuţi la pct. 1 se desemneazã ca membru cu drept de vot câte un reprezentant al mediului economico-social din regiune din organizaţiile urmãtoare:
a) organizaţii culturale;
b) organizaţii pentru tineret;
c) organizaţii sportive;
d) organizaţii religioase ale cultelor;
e) organizaţii reprezentative ale minoritãţilor naţionale;
f) organizaţii ale unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar;
g) organizaţii ale unitãţilor de învãţãmânt universitar;
h) federaţii ale sindicatelor;
i) federaţii ale patronatelor;
j) organizaţii ale întreprinderilor mici şi mijlocii;
k) organizaţii pentru protejarea şi ajutorarea persoanelor cu dizabilitãţi;
l) organizaţii pentru ajutorarea categoriilor defavorizate;
m) organizaţii ale pensionarilor;
n) organizaţii pentru egalitatea de şanse;
o) organizaţii pentru protecţia mediului;
p) organizaţii implicate în dezvoltarea localã/regionalã;
q) organizaţii profesionale în domeniul dezvoltãrii regionale.
3. Membrii CRESC sunt titulari sau supleanţi.
4. Numirea şi revocarea membrilor CRESC se fac prin hotãrâre a consiliului pentru dezvoltare regionalã.
5. Desemnarea membrilor CRESC, titulari şi supleanţi, reprezentanţi ai autoritãţilor administraţiei publice locale, se face de cãtre consiliul pentru dezvoltare regionalã, pe baza metodologiei proprii fiecãrei regiuni.
6. Desemnarea membrilor CRESC, titulari şi supleanţi, reprezentanţi ai mediului economico-social, se face de cãtre consiliul pentru dezvoltare regionalã prin consultarea instituţiilor, organizaţiilor şi/sau structurilor relevante pentru fiecare din domeniile enumerate la pct. 2.
7. Membrii CRESC pot fi înlocuiţi prin hotãrâre a consiliului pentru dezvoltare regionalã, la propunerea instituţiilor pe care le reprezintã în cadrul CRESC.
8. CRESC, în regiunile de dezvoltare regionalã, are în componenţã:
a) CRESC Nord-Est: 24 de membri cu drept de vot;
b) CRESC Sud-Est: 24 de membri cu drept de vot;
c) CRESC Sud-Muntenia: 28 de membri cu drept de vot;
d) CRESC Sud-Vest: 20 de membri cu drept de vot;
e) CRESC Nord-Vest: 24 de membri cu drept de vot;
f) CRESC Vest: 16 membri cu drept de vot;
g) CRESC Centru: 24 de membri cu drept de vot;
h) CRESC Bucureşti-Ilfov: 18 membri cu drept de vot.
9. CRESC pentru regiunea 8 Bucureşti-Ilfov are în componenţã:
a) 2 reprezentanţi ai judeţului Ilfov;
b) câte un reprezentant al fiecãrui sector al municipiului Bucureşti;
c) un reprezentant al Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
d) 9 reprezentanţi ai mediului economico-social conform pct. 2.

CAP. II
Structura comitetului regional de evaluare strategicã şi corelare

10. Preşedintele CRESC este ales dintre membrii CRESC desemnaţi potrivit prevederilor pct. 1, fiind membru al consiliului pentru dezvoltare regionalã şi preşedinte al consiliului judeţean.
11. Vicepreşedintele CRESC este ales dintre membrii CRESC desemnaţi potrivit prevederilor pct. 1, fiind membru al consiliului pentru dezvoltare regionalã şi preşedinte al consiliului judeţean.
12. Membrii CRESC sunt desemnaţi conform prevederilor pct. 1 şi 2.
13. La şedinţele CRESC participã în calitate de observatori reprezentanţi desemnaţi ai autoritãţii pentru coordonarea instrumentelor structurale, autoritãţilor de management şi/sau, dupã caz, ai organismelor intermediare pentru programele operaţionale definite conform art. 1 lit. p) din anexa nr. 2 la hotãrâre şi pentru Programul naţional pentru dezvoltare ruralã.
14. La şedinţele CRESC participã în calitate de invitaţi reprezentanţi ai administraţiei publice centrale sau ai altor instituţii din regiune, care pot fi consultaţi în domeniul specific de activitate.

ANEXA 2

REGULAMENT- CADRU
de organizare şi funcţionare a comitetului regional de evaluare strategicã şi corelare

CAP. I
Definiţii aplicabile comitetului regional de evaluare strategicã şi corelare

ART. 1
În înţelesul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
a) Programul operaţional regional - Programul operaţional regional 2007-2013, document elaborat de România pe baza Cadrului strategic naţional de referinţã 2007-2013 şi a unei strategii naţionale de dezvoltare regionalã implementate printr-un set de axe prioritare şi domenii majore de intervenţie, finanţate din Fondul European pentru Dezvoltare Regionalã, şi aprobat de Comisia Europeanã;
b) autoritate de management - autoritatea publicã naţionalã desemnatã sã gestioneze un program operaţional sau Programul naţional pentru dezvoltare ruralã;
c) organism intermediar - organism public sau privat, care îndeplineşte atribuţiile delegate de autoritatea de management coordonatoare în relaţia cu beneficiarii responsabili de implementarea operaţiunilor şi/sau proiectelor;
d) comitetul regional de evaluare strategicã şi corelare (CRESC) - organismul regional, fãrã personalitate juridicã, constituit în scopul evaluãrii gradului în care proiectele finanţabile în cadrul Programului operaţional regional contribuie la atingerea obiectivelor strategiilor de dezvoltare a regiunilor, precum şi în scopul corelãrii în regiune a proiectelor finanţate/ finanţabile din fonduri publice;
e) secretariatul CRESC - structura din cadrul organismului intermediar pentru Programul operaţional regional care funcţioneazã în cadrul agenţiei pentru dezvoltare regionalã, asigurând organizarea şi buna desfãşurare a şedinţelor CRESC;
f) membru titular - reprezentant al autoritãţilor administraţiei publice locale din regiune, membru al consiliului pentru dezvoltare regionalã sau reprezentant al mediului socioeconomic, aşa cum este prevãzut la pct. 1 şi 2 din anexa nr. 1 la hotãrâre, validat de cãtre consiliul pentru dezvoltare regionalã şi membru cu drept de vot în cadrul CRESC;
g) membru supleant - reprezentant al autoritãţilor administraţiei publice locale din regiune, membru al consiliului pentru dezvoltare regionalã sau reprezentant al mediului socioeconomic, aşa cum este prevãzut la pct. 1 şi 2 din anexa nr. 1 la hotãrâre, validat de cãtre consiliul pentru dezvoltare regionalã; este persoana care înlocuieşte la şedinţele CRESC membrul titular, în caz de absenţã a acestuia, având aceleaşi drepturi şi obligaţii ca şi membrul titular;
h) observator - reprezentant al autoritãţilor de management/ organismelor intermediare pentru programe finanţate din fonduri publice, care participã la şedinţele CRESC, având rol consultativ şi de informare, fãrã a avea drept de vot la discuţiile de evaluare strategicã. Observatorul are drept de vot în cadrul discuţiilor de corelare regionalã;
i) invitat - persoana desemnatã sã participe la şedinţele CRESC în baza invitaţiei transmise instituţiilor administraţiei publice centrale/locale sau altor instituţii relevante din regiune şi a nominalizãrii din partea şefului instituţiei respective;
j) corelare - procesul de armonizare în timp şi spaţiu a rezultatelor proiectelor propuse spre finanţare sau în curs de implementare prin toate programele finanţate din fonduri publice, pentru a rãspunde obiectivelor strategiei de dezvoltare a regiunii;
k) evaluare strategicã - procesul de stabilire a gradului în care proiectele finanţabile în cadrul Programului operaţional regional contribuie la atingerea obiectivelor strategiei de dezvoltare a regiunii, precum şi de prioritizare a acestor proiecte;
l) recomandare - acţiunea prin care se formuleazã propuneri, soluţii la punctele de discuţie aflate pe agenda CRESC, fãrã a avea caracter obligatoriu;
m) documente de evaluare strategicã - set de acte care sunt puse la dispoziţia membrilor CRESC şi pe baza cãrora sunt evaluate şi ordonate prioritar, din punct de vedere strategic proiectele propuse spre finanţare în cadrul Programului operaţional regional:
(i) Programul operaţional regional;
(ii) strategia de dezvoltare a regiunii;
(iii) lista proiectelor propuse spre evaluare pe axe prioritare şi domenii majore de intervenţie;
(iv) rezumatele proiectelor;
(v) grila de evaluare strategicã;
n) documente de corelare regionalã - set de acte care sunt puse la dispoziţia membrilor şi observatorilor CRESC şi pe baza cãrora se emit opinii şi recomandãri privind corelarea proiectelor la nivel regional:
(i) Programul operaţional regional;
(ii) strategia de dezvoltare a regiunii;
(iii) lista proiectelor finanţate/finanţabile la nivel regional din fonduri publice;
(iv) programele operaţionale;
(v) Programul naţional pentru dezvoltare ruralã;
o) criterii de evaluare strategicã - set de norme pe baza cãrora se face ordonarea prioritarã a proiectelor propuse spre finanţare în cadrul Programului operaţional regional;
p) programe operaţionale - urmãtoarele documente prezentate de România în calitate de stat membru şi adoptate de Comisia Europeanã, care definesc o strategie de dezvoltare în conformitate cu un ansamblu coerent de prioritãţi, pentru a cãror finanţare se utilizeazã instrumentele structurale:
(i) Programul operaţional regional;
(ii) Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
(iii) Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane";
(iv) Programul operaţional sectorial "Mediu";
(v) Programul operaţional sectorial "Dezvoltarea capacitãţii administrative";
(vi) Programul operaţional sectorial "Transport";
(vii) programe de cooperare teritorialã europeanã.

CAP. II
Organizarea comitetului regional de evaluare strategicã şi corelare

ART. 2
Se constituie câte un comitet regional de evaluare strategicã şi corelare în fiecare dintre cele 8 regiuni de dezvoltare, definite conform <>Legii nr. 315/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 3
Membrii şi observatorii CRESC sunt persoane cu drept de decizie sau reprezentanţi mandataţi ai acestor instituţii.
ART. 4
Fiecare dintre instituţiile/organizaţiile reprezentate în CRESC desemneazã un membru titular şi un membru supleant, pentru a participa la şedinţele CRESC. În caz de indisponibilitate a membrului titular, locul sãu în cadrul şedinţei va fi luat de membrul supleant.
ART. 5
Autoritãţile de management/organismele intermediare reprezentate în CRESC îşi desemneazã un observator şi un înlocuitor, pentru a participa la şedinţele CRESC. În caz de indisponibilitate a observatorului, locul în cadrul şedinţei va fi luat de înlocuitorul sãu.

CAP. III
Atribuţiile comitetului regional de evaluare strategicã şi corelare

ART. 6
CRESC îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
a) evalueazã strategic proiectele depuse la nivel regional pentru finanţare în cadrul Programului operaţional regional şi stabileşte prioritizarea acestora;
b) aprobã lista proiectelor prioritare pentru regiune în vederea finanţãrii în cadrul Programului operaţional regional;
c) emite opinii şi recomandãri privind corelarea la nivelul regiunii de dezvoltare a proiectelor finanţate/finanţabile din fonduri publice;
d) recomandã autoritãţii de management pentru Programul operaţional regional completarea, revizuirea şi/sau înlocuirea unor criterii de evaluare strategicã;
e) recomandã autoritãţii de management pentru Programul operaţional regional realocãri financiare în regiune între domeniile de intervenţie din cadrul axelor prioritare şi între axele prioritare, pe baza analizei gradului de contractare şi implicit a numãrului de proiecte sustenabile care pot fi contractate, în vederea supunerii spre aprobare Comitetului de monitorizare al Programului operaţional regional;
f) recomandã autoritãţilor de management/organismelor intermediare ale programelor operaţionale, Programului naţional pentru dezvoltare ruralã şi instituţiilor care gestioneazã programe finanţate din fonduri publice direcţii de acţiune în scopul corelãrii programelor în regiune;
g) aprobã rapoartele semestriale şi anuale de activitate ale CRESC.
ART. 7
Preşedintele CRESC îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) propune convocarea, coordoneazã pregãtirea şi conduce şedinţele CRESC;
b) aprobã proiectul ordinii de zi a şedinţei, listele cu invitaţi, precum şi documentele ce urmeazã sã fie transmise tuturor participanţilor la şedinţã;
c) semneazã hotãrârile CRESC şi procesele-verbale ale şedinţelor;
d) reprezintã CRESC în relaţiile cu orice organism din ţarã şi din strãinãtate;
e) poate solicita organismului intermediar pentru Programul operaţional regional din cadrul agenţiei pentru dezvoltare regionalã elaborarea unor analize şi studii pentru a fundamenta deciziile care urmeazã a fi luate în cadrul CRESC.
ART. 8
Secretariatul CRESC îndeplineşte urmãtoarele activitãţi principale:
a) asigurã pregãtirea logisticã a şedinţelor CRESC;
b) elaboreazã şi supune aprobãrii preşedintelui CRESC documentele necesare convocãrii şedinţelor organizate;
c) transmite membrilor şi observatorilor invitaţiile la şedinţele CRESC, precum şi documentele necesare desfãşurãrii acestora;
d) publicã pe pagina de internet a agenţiei pentru dezvoltare regionalã, cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte, ordinea de zi a şedinţelor, precum şi documentele a cãror publicare se stabileşte de cãtre preşedintele CRESC;
e) întocmeşte procesul-verbal al şedinţelor CRESC şi transmite forma finalã a acestuia, semnatã de preşedinte, tuturor membrilor şi observatorilor în termen de 15 zile lucrãtoare de la data la care a avut loc şedinţa;
f) constituie un registru special de evidenţã a hotãrârilor şi recomandãrilor CRESC;
g) asigurã activitãţile de arhivare a documentelor destinate CRESC;
h) transmite cãtre autoritatea de management pentru Programul operaţional regional lista cu deciziile CRESC, pentru fiecare proiect supus evaluãrii strategice;
i) transmite cãtre autoritãţile de management şi/sau organismele intermediare, precum şi cãtre autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale recomandãrile relevante rezultate în urma sesiunilor de corelare regionalã;
j) asigurã comunicarea cu instituţiile/organizaţiile care au desemnat membri şi observatori în CRESC şi asigurã legãtura permanentã între CRESC şi autoritatea de management pentru Programul operaţional regional;
k) redacteazã rapoartele semestriale, precum şi raportul anual de activitate ale CRESC şi le transmite autoritãţii de management pentru Programul operaţional regional, în maximum 30 de zile de la aprobarea lor de cãtre CRESC.

CAP. IV
Funcţionarea comitetului regional de evaluare strategicã şi corelare

ART. 9
(1) Secretariatul CRESC propune preşedintelui data de desfãşurare a şedinţelor CRESC în funcţie de numãrul proiectelor depuse la secretariat în vederea evaluãrii strategice.
(2) În termen de 3 zile lucrãtoare de la data propunerii secretariatului, preşedintele comunicã secretariatului CRESC data şedinţei şi solicitã documentele de evaluare strategicã şi/sau corelare regionalã aferente. Data stabilitã de preşedinte nu poate depãşi cu mai mult de 5 zile lucrãtoare data propusã de secretariatul CRESC.
(3) Şedinţele CRESC se organizeazã şi la iniţiativa preşedintelui sau cel puţin unei treimi din numãrul total al membrilor acestuia, dacã au trecut 30 de zile lucrãtoare de la data precedentei şedinţe, indiferent de numãrul de proiecte depuse la secretariatul CRESC în vederea evaluãrii strategice.
(4) Aspecte privind corelarea regionalã se discutã trimestrial în cadrul şedinţelor CRESC.
ART. 10
(1) Şedinţele CRESC se pot desfãşura numai în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi.
(2) În cazul neîndeplinirii prevederilor alin. (1), şedinţa se amânã, urmând sã fie convocatã o nouã şedinţã în termen de 5 zile. Şedinţa convocatã în urma unei amânãri se desfãşoarã fãrã a fi necesarã îndeplinirea prevederilor alin. (1).
ART. 11
(1) Convocarea şi transmiterea invitaţiilor pentru participarea membrilor şi observatorilor la şedinţele CRESC se fac în scris de cãtre secretariatul acestuia, cu cel puţin 7 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei.
(2) Invitaţiile la şedinţele CRESC cuprind în mod obligatoriu ziua, ora, locul desfãşurãrii şi ordinea de zi, precum şi adresa paginii de internet care conţine informaţii privind şedinţa respectivã.
(3) La cererea membrilor sau observatorilor CRESC, ordinea de zi poate fi completatã şi cu alte teme decât cele comunicate iniţial. Decizia asupra completãrii ordinii de zi revine preşedintelui CRESC.
ART. 12
Materialele care urmeazã sã fie supuse dezbaterii se transmit prin e-mail participanţilor cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru şedinţã.
ART. 13
(1) La şedinţele CRESC pot participa numai membrii titulari sau supleanţii acestora, precum şi observatorii şi persoanele invitate.
(2) În caz de indisponibilitate atât a membrului, cât şi a supleantului sãu, aceştia trebuie sã transmitã în scris secretariatului CRESC, cu cel puţin douã zile lucrãtoare înainte de data stabilitã pentru şedinţa CRESC, comentariile asupra punctelor din agendã, precum şi motivarea absenţei.
(3) În cazul în care nici membrul titular şi nici supleantul sãu nu participã la douã reuniuni succesive, preşedintele CRESC poate cere organismului/instituţiei care i-a desemnat, revocarea lor şi numirea altor reprezentanţi (membru titular şi supleant).
ART. 14
Membrii titulari şi supleanţi, precum şi observatorii, titulari şi înlocuitori, semneazã, la data numirii, declaraţii de imparţialitate şi confidenţialitate. Membrii CRESC nu vor evalua proiecte propuse de organizaţia din care fac parte şi nu vor participa la vot în cazurile respective.
ART. 15
(1) În exercitarea atribuţiilor ce le revin privind evaluarea strategicã, membrii CRESC adoptã hotãrâri prin consens. În situaţia în care consensul nu poate fi stabilit, hotãrârea se adoptã cu minimum douã treimi din totalul voturilor exprimate.
(2) Hotãrârile adoptate se comunicã membrilor CRESC de cãtre secretariatul CRESC, în termen de 5 zile lucrãtoare de la adoptare, dupã semnarea acestora de cãtre preşedinte.
(3) Hotãrârile adoptate de CRESC se publicã pe pagina de internet a agenţiei pentru dezvoltare regionalã în termen de 10 zile lucrãtoare de la data adoptãrii acestora.
(4) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin privind corelarea la nivel regional, CRESC face recomandãri, în baza consensului membrilor şi observatorilor sãi, iar în situaţia în care consensul nu poate fi stabilit decizia se ia cu minimum douã treimi din totalul voturilor exprimate.
(5) Membrii şi observatorii CRESC pot formula observaţii la recomandãrile, deciziile şi concluziile CRESC, care vor fi transmise CRESC prin intermediul secretariatului pânã cel târziu la data urmãtoarei şedinţe.
ART. 16
(1) În şedinţele CRESC se iau hotãrâri cu privire la lista proiectelor propuse spre finanţare în cadrul Programului operaţional regional în urma evaluãrii strategice.
(2) În lipsa unei hotãrâri a CRESC emise conform alin. (1), lista proiectelor propuse spre finanţare va fi lista proiectelor propuse spre evaluare pe axe prioritare şi domenii majore de intervenţie, aşa cum a fost ea prezentatã de secretariatul CRESC.
ART. 17
(1) Membrii şi observatorii sesizeazã preşedintelui CRESC eventuale nereguli constatate în timpul desfãşurãrii şedinţelor CRESC. Dupã caz preşedintele va dispune reluarea procesului de evaluare strategicã prin excluderea membrului/ membrilor faţã de care s-a formulat sesizarea. Vor fi luate în considerare numai sesizãrile temeinic fundamentate.
(2) Membrii şi/sau observatorii nemulţumiţi de decizia preşedintelui vor sesiza printr-o notã temeinic fundamentatã consiliul pentru dezvoltare regionalã cu privire la eventualele nereguli. Sesizarea consiliului pentru dezvoltare regionalã se va face în cel mult 5 zile lucrãtoare de la data desfãşurãrii şedinţei CRESC. În urma analizei, dacã se dovedeşte cã prin acţiunea sa membrul CRESC a viciat rezultatele procesului de evaluare strategicã, consiliul pentru dezvoltare regionalã poate decide revocarea acestuia.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 18
Consiliile pentru dezvoltare regionalã organizeazã şedinţa de constituire a CRESC din fiecare regiune de dezvoltare în termen de 10 zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 19
(1) Fiecare comitet regional de evaluare strategicã şi corelare îşi desfãşoarã activitatea în baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare, care este elaborat de cãtre Secretariatul CRESC, în conformitate cu prezentul regulamentcadru.
(2) Regulamentul de organizare şi funcţionare al CRESC este elaborat în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, este avizat de cãtre autoritatea de management pentru Programul operaţional regional şi autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale şi este aprobat de cãtre consiliul pentru dezvoltare regionalã.
(3) Pânã la aprobarea propriului regulament de organizare şi funcţionare, CRESC funcţioneazã în baza prezentului regulament-cadru de organizare şi funcţionare.

_______
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016