Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 763 din 21 iulie 2010  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Culturii si Patrimoniului National, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza in subordinea ori in coordonarea acestuia si aprobarea Regulamentului privind evaluarea performantelor profesionale individuale, promovarea si avansarea personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii si Patrimoniului National, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza in subordinea ori in coordonarea acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 763 din 21 iulie 2010 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si desfasurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzatoare functiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Culturii si Patrimoniului National, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza in subordinea ori in coordonarea acestuia si aprobarea Regulamentului privind evaluarea performantelor profesionale individuale, promovarea si avansarea personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii si Patrimoniului National, precum si din cadrul unitatilor care functioneaza in subordinea ori in coordonarea acestuia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 592 din 20 august 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 763 din 21 iulie 2010
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi desfãşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unitãţilor care funcţioneazã în subordinea ori în coordonarea acestuia şi aprobarea Regulamentului privind evaluarea performanţelor profesionale individuale, promovarea şi avansarea personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unitãţilor care funcţioneazã în subordinea ori în coordonarea acestuia
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 592 din 20 august 2010


În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , al art. 8 alin. (6) din anexa nr. I şi al art. 12 din anexa nr. II la <>Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, cu modificãrile ulterioare, precum şi al <>art. 30 alin. (4) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi desfãşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unitãţilor care funcţioneazã în subordinea ori în coordonarea acestuia, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
Se aprobã Regulamentul privind evaluarea performanţelor profesionale individuale, promovarea şi avansarea personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unitãţilor care funcţioneazã în subordinea ori în coordonarea acestuia, prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 3
Prevederile prezentei hotãrâri intrã în vigoare în termen de 3 zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 4
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul culturii
şi patrimoniului naţional,
Vasile Timiş,
secretar de stat

Viceprim-ministru,
Marko Bela

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Bucureşti, 21 iulie 2010.
Nr. 763.


ANEXA 1

REGULAMENT
privind organizarea şi desfãşurarea concursului sau examenului pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unitãţilor care funcţioneazã în subordinea ori în coordonarea acestuia

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament stabileşte modalitatea de organizare şi desfãşurare a concursurilor sau examenelor, dupã caz, pentru ocuparea posturilor vacante ori temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale din cadrul aparatului propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unitãţilor care funcţioneazã în subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional sau în coordonarea ministrului culturii şi patrimoniului naţional, cu excepţia posturilor de director general/director la care se aplicã prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de culturã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 269/2009 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 2
Angajarea personalului contractual în cadrul aparatului propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, denumit în continuare ministerul, precum şi din cadrul unitãţilor care funcţioneazã în subordinea ministerului ori în coordonarea ministrului culturii şi patrimoniului naţional, denumite în continuare instituţii, pe posturi vacante sau temporar vacante corespunzãtoare funcţiilor contractuale se face prin concurs sau examen, dupã caz, în urma cãrora candidaţii declaraţi "admişi" încheie, în condiţiile legii, contracte individuale de muncã.
ART. 3
Ocuparea unui post vacant sau temporar vacant se face prin examen în una dintre situaţiile:
a) s-a înscris un singur candidat;
b) numai un singur candidat se prezintã la susţinerea probelor.
ART. 4
Concursul de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante este organizat, în condiţiile legii, dupã cum urmeazã:
a) de cãtre minister - pentru personalul din aparatul propriu şi pentru funcţiile de conducere de director general/director al instituţiilor publice aflate în subordinea ministerului, altele decât cele la care se aplicã prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 189/2008 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 269/2009 , cu modificãrile ulterioare;
b) de cãtre instituţiile în al cãrui stat de funcţii se aflã posturile - pentru posturile vacante sau temporar vacante, altele decât cele prevãzute la lit. a).
ART. 5
Ocuparea prin concurs sau examen a unui post de conducere temporar vacant se poate face numai în condiţiile în care nu existã posibilitatea ocupãrii acestuia prin numirea temporarã a unui salariat din cadrul instituţiei.
ART. 6
Exercitarea cu caracter temporar a unui post de conducere temporar vacant se realizeazã prin promovarea unui salariat din cadrul autoritãţii sau instituţiei care îndeplineşte condiţiile specifice pentru ocuparea postului respectiv, prin act administrativ al conducãtorului unitãţii.

CAP. II
Publicitatea concursului sau examenului

ART. 7
Anunţurile privind posturile pentru care se organizeazã concurs se aduc la cunoştinţa publicului cu cel puţin 15 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii concursului, prin grija compartimentelor de resurse umane sau a persoanelor cu atribuţii în domeniul resurselor umane, într-un cotidian de largã circulaţie şi la sediul instituţiei sau pe pagina de internet a instituţiei, dupã caz.
ART. 8
(1) Anunţul prevãzut la art. 7 conţine urmãtoarele elemente:
a) denumirea postului pentru care se organizeazã concursul, cu specificarea gradului sau a treptei profesionale;
b) condiţiile de participare la concurs, stabilite potrivit prevederilor din fişa postului;
c) documentele solicitate candidaţilor pentru constituirea dosarului propriu de înscriere la concurs;
d) locul şi data pânã la care se pot depune dosarele de înscriere, cu precizarea datelor de contact;
e) bibliografia şi tematica concursului;
f) locul, data şi ora desfãşurãrii concursului,
g) tipul probelor de concurs/examen.
(2) Anunţul publicat în presa scrisã poate conţine numai elementele prevãzute la alin. (1) lit. a) şi d).
(3) Sumele necesare publicãrii anunţurilor în presã sunt asigurate de compartimentele financiare ale unitãţilor organizatoare.
ART. 9
În condiţiile modificãrii unor aspecte referitoare la organizarea sau desfãşurarea concursului sau examenului se face publicitatea modificãrii respective prin aceleaşi mijloace prin care s-a fãcut publicitatea concursului.

CAP. III
Criterii generale şi specifice pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante

ART. 10
(1) În vederea participãrii la concurs sau examen pentru ocuparea unui post vacant ori temporar vacant, candidaţii trebuie sã îndeplineascã cumulativ urmãtoarele criterii generale:
a) sã aibã cetãţenia românã sau cetãţenia unui stat membru al Uniunii Europene, potrivit legii;
b) sã nu aibã antecedente penale, cu excepţia cazului în care a intervenit reabilitarea;
c) sã aibã o stare de sãnãtate corespunzãtoare exercitãrii funcţiei, certificatã conform legii;
d) sã aibã capacitate deplinã de exerciţiu;
e) sã cunoascã limba românã, scris şi vorbit;
f) sã nu fie incompatibili cu ocuparea postului respectiv, potrivit legii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1) lit. a), în anumite domenii de activitate, conducerea unitãţii organizatoare poate decide, de la caz la caz, angajarea unor specialişti, cetãţeni ai altor state decât cele membre ale Uniunii Europene, în condiţiile legii.
ART. 11
Criteriile specifice, elaborate de şeful ierarhic sau de coordonatorul compartimentului în care existã postul vacant ori temporar vacant pe baza cerinţelor cuprinse în fişa postului şi aprobate de conducãtorul autoritãţii sau instituţiei, vizeazã urmãtoarele:
a) studii de specialitate;
b) perfecţionãri/specializãri;
c) vechimea în muncã/vechimea în specialitatea studiilor;
d) cunoştinţe de limbi strãine;
e) cunoştinţe de operare pe calculator;
f) abilitãţi şi aptitudini corespunzãtoare specificului postului.
ART. 12
Nivelul studiilor pentru posturile vacante sau temporar vacante se stabileşte de cãtre angajator, în concordanţã cu prevederile legii, dintre cele prezentate mai jos:
a) studii universitare de licenţã, absolvite cu diplomã de licenţã sau echivalentã;
b) studii superioare de scurtã duratã, absolvite cu diplomã;
c) studii postliceale, absolvite cu diplomã de absolvire/certificat de competenţe profesionale;
d) studii liceale, finalizate cu diplomã de bacalaureat;
e) studii gimnaziale;
f) alte studii.
ART. 13
(1) Condiţiile minime de vechime pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupãrii funcţiilor contractuale pentru care sunt necesare studii superioare se stabilesc dupã cum urmeazã:
a) minimum 6 luni, pentru ocuparea funcţiilor contractuale de gradul imediat superior celui de debutant;
b) minimum 3 ani, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevãzut la lit. a).
(2) Condiţiile minime de vechime în muncã pentru participarea la concursul organizat în vederea ocupãrii funcţiilor contractuale pentru care sunt necesare studii medii se stabilesc dupã cum urmeazã:
a) minimum 6 luni, pentru ocuparea funcţiilor contractuale de gradul imediat superior celui de debutant;
b) minimum 3 ani, pentru fiecare dintre gradele superioare celui prevãzut la lit. a).
(3) Condiţiile minime de vechime în muncã, respectiv în specialitatea studiilor, necesare pentru ocuparea funcţiilor contractuale de conducere, sunt urmãtoarele:
a) director, director general adjunct, director general - minimum 5 ani vechime în specialitate;
b) director adjunct, contabil-şef, inginer-şef - minimum 5 ani vechime în specialitate;
c) şef serviciu, şef serviciu contencios, şef secţie - minimum 2 ani vechime în specialitate;
d) şef birou, şef laborator, şef oficiu - minimum 2 ani vechime în specialitate;
e) şef formaţie muncitori, şef atelier - minimum 2 ani vechime în muncã.

CAP. IV
Organizarea şi desfãşurarea concursului sau examenului

SECŢIUNEA 1
Comisiile de concurs sau examen

ART. 14
(1) În vederea organizãrii şi desfãşurãrii concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante, cu minimum 5 zile înainte de publicarea anunţului, prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii ori instituţiei organizatoare a concursului, se constituie comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2) Comisiile de concurs se alcãtuiesc dintr-un numãr impar de persoane, care trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
a) cel puţin 2/3 dintre membrii comisiei au funcţia cel puţin egalã cu cea prevãzutã pentru postul scos la concurs;
b) au probitate moralã şi profesionalã;
c) nu se aflã sub efectul unei sancţiuni disciplinare, conform legii;
d) nu au calitatea de soţ, soţie, rudã sau afin pânã la gradul al patrulea inclusiv cu oricare dintre candidaţi;
e) membrul în comisie, soţul sau soţia, dupã caz, nu are relaţii ori interese cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi.
(3) Cel puţin unul dintre membrii fiecãrei comisii trebuie sã aibã pregãtire sau experienţã în domeniul funcţiei aferentã postului pentru care se organizeazã concurs sau examen.
(4) În cazul în care în unitatea organizatoare nu existã specialişti în domeniul de activitate al postului vacant, din comisii pot face parte persoane încadrate în unitãţi similare.
(5) Din comisia de concurs face parte în mod obligatoriu şeful compartimentului în care se aflã postul vacant pentru care se organizeazã concurs sau o persoanã desemnatã de acesta.
(6) Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilã cu aceea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(7) Fiecare comisie de concurs, respectiv comisie de soluţionare a contestaţiilor, are un secretar, numit prin actul administrativ de numire a comisiei.
(8) Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigurã, de regulã, de cãtre persoane din cadrul compartimentelor de resurse umane sau de cãtre persoane cu atribuţii în acest domeniu, prevãzute în fişa postului, din cadrul autoritãţii ori instituţiei publice organizatoare a concursului.
ART. 15
(1) Comisia de concurs are urmãtoarele atribuţii:
a) aprobã bibliografia şi, dupã caz, tematica de concurs;
b) cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data publicãrii anunţului de concurs, stabileşte graficul de desfãşurare a concursului/examenului;
c) stabileşte tipul probelor şi durata acestora;
d) stabileşte criteriile de evaluare a performanţelor profesionale individuale, în raport cu cerinţele postului, având în vedere principalele criterii prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul regulament;
e) stabileşte criteriul de departajare a concurenţilor, în cazul în care se obţine aceeaşi notã finalã;
f) având în vedere cerinţele înscrise în fişa postului scos la concurs, cu cel mult 24 de ore înainte de susţinerea fiecãrei probe elaboreazã subiectele/temele şi baremele de notare pentru fiecare probã de concurs sau examen:
g) acordã note pentru fiecare probã;
h) semneazã procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei dupã fiecare etapã de concurs, precum şi procesul-verbal final al concursului.
(2) În funcţie de gradul de dificultate şi de complexitate al subiectelor, comisia de concurs stabileşte durata fiecãrei probe, fãrã a depãşi limita maximã de 3 ore.
ART. 16
(1) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt formate dintr-un numãr impar de membri, dintre care cel puţin un specialist în domeniul de activitate aferent postului scos la concurs.
(2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii:
a) soluţioneazã contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere formulate de candidaţi;
b) soluţioneazã contestaţiile cu privire la rezultatele probelor scrise.
(3) Hotãrârile comisiilor de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive.
ART. 17
Secretarul comisiei de concurs are urmãtoarele atribuţii:
a) constituie şi gestioneazã dosarul de concurs;
b) realizeazã publicitatea concursului, în conformitate cu art. 7 şi 8;
c) primeşte dosarele de înscriere la concurs sau examen ale candidaţilor, precum şi eventualele contestaţii şi asigurã înregistrarea la registratura generalã a autoritãţii ori instituţiei, dupã caz;
d) verificã conformitatea fotocopiilor prezentate cu documentele originale, menţionând pe acestea, sub semnãturã, expresia "conform cu originalul";
e) redacteazã şi semneazã, alãturi de comisia de examinare, întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia;
f) asigurã îndeplinirea condiţiilor pentru desfãşurarea optimã a concursului/examenului - spaţii corespunzãtoare, papetãrie, biroticã şi alte elemente de logisticã necesare, multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor;
g) afişeazã graficul de desfãşurare a concursului şi orice alte informaţii în legãturã cu acesta;
h) informeazã eventualii candidaţi în legãturã cu desfãşurarea concursului/examenului;
i) redacteazã şi semneazã, alãturi de comisia de examinare, întreaga documentaţie privind activitatea specificã a acesteia;
j) transmite documentaţia pentru a fi întocmite actele necesare încadrãrii candidatului admis.
ART. 18
Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are urmãtoarele atribuţii:
a) primeşte contestaţiile depuse în termenul legal, pe care le prezintã comisiei de soluţionare;
b) informeazã secretarul comisiei de concurs în legãturã cu depunerea contestaţiilor şi îi solicitã documentaţia aferentã;
c) întocmeşte procesul-verbal care conţine hotãrârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pe care o transmite secretarului comisiei de concurs;
d) afişeazã rezultatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
ART. 19
(1) Membrii comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor şi secretarii acestor comisii, înainte de exercitarea acestei calitãţi, vor da o declaraţie despre luarea la cunoştinţã a situaţiilor de incompatibilitate sau de conflict de interese prevãzute la art. 14 alin. (2) lit. c), d) şi e).
(2) În cazul în care se constatã cã unul dintre membri/secretari nu îndeplineşte condiţiile prevãzute la art. 14 alin. (2) lit. c), d) şi e), angajatorul va dispune mãsuri de înlocuire a acestuia.
ART. 20
Membrii comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretarii acestora au obligaţia de a pãstra în deplinã securitate documentele şi de a asigura confidenţialitatea subiectelor stabilite pentru probele de concurs sau examen.
ART. 21
Divulgarea subiectelor, a grilelor de corectare, a planului de interviu, în întregime sau în pãrţi componente ale acestora, atrage pentru cei vinovaţi mãsuri disciplinare ori penale, dupã caz, stabilite conform prevederilor legale în vigoare.

SECŢIUNEA a 2-a
Documentaţia pentru concurs sau examen

ART. 22
Pentru fiecare concurs de ocupare a posturilor vacante sau temporar vacante unitatea organizatoare întocmeşte un dosar de concurs, compus din urmãtoarele documente:
a) documentele prin care au fost constituite comisiile;
b) copia anunţului publicat şi a celui afişat la sediul instituţiei, precum şi, eventual, a celui postat pe pagina de internet a autoritãţii sau instituţiei;
c) graficul desfãşurãrii concursului/examenului;
d) lucrãrile scrise ale candidaţilor;
e) procesele-verbale ale comisiei de concurs şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
f) fişele de notare ale comisiei de concurs şi, dupã caz, ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
g) contestaţiile, acolo unde este cazul.
ART. 23
(1) În vederea participãrii la concurs, fiecare candidat are obligaţia de a depune, în termenul comunicat prin anunţul de concurs, actele necesare pentru constituirea dosarului de înscriere la concurs, dupã cum urmeazã:
a) cererea de înscriere;
b) actul de identitate, în copie şi original pentru confirmare;
c) documentele care atestã nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului, în copie şi original pentru confirmare;
d) copia carnetului de muncã sau, dupã caz, adeverinţa care sã ateste activitatea desfãşuratã, vechimea în muncã, în meserie şi/sau în specialitate, însoţite de originale pentru confirmare;
e) certificatul de cazier judiciar;
f) adeverinţã care sã ateste starea de sãnãtate corespunzãtoare, eliberatã în condiţiile legii.
(2) Candidaţii care au altã cetãţenie decât cea românã fac dovada îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs/examen prin documente originale însoţite de traducerile autorizate în limba românã; în cazul documentelor de studii obţinute în alte state, se va prezenta documentul care atestã echivalarea studiilor eliberat de autoritãţile abilitate.

SECŢIUNEA a 3-a
Selecţia dosarelor de înscriere la concurs sau examen

ART. 24
(1) Dosarele de înscriere la concurs sau examen se depun în maximum 10 zile lucrãtoare de la data afişãrii/publicãrii postului.
(2) Dosarele de înscriere la concurs sau examen sunt verificate de membrii comisiei de examinare în maximum 24 de ore de la data-limitã de depunere a acestora, termen în care rezultatul selecţiei se comunicã şi candidaţilor, prin afişare la sediul autoritãţii sau instituţiei organizatoare a concursului ori examenului.
(3) Rezultatul selectãrii dosarelor de înscriere se afişeazã în termenul menţionat la alin. (2), cu menţiunea "admis" sau, dupã caz, "respins", cu precizarea motivelor de respingere.
(4) Contestaţiile cu privire la rezultatul selecţiei dosarelor de înscriere se depun la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în maximum 24 de ore de la afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor de cãtre comisia de examinare; nu se iau în considerare zilele nelucrãtoare.
(5) Contestaţiile cu privire la rezultatele selecţiei dosarelor se soluţioneazã şi se afişeazã la sediul instituţiei organizatoare a concursului sau examenului, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere; nu se iau în considerare zilele nelucrãtoare.

SECŢIUNEA a 4-a
Elaborarea subiectelor pentru concurs sau examen

ART. 25
(1) În cazul în care concursul/examenul prevede probã scrisã, comisia de concurs elaboreazã subiectele şi baremurile de notare ţinând cont de urmãtoarele cerinţe:
a) sã fie formulate clar, precis şi în strictã concordanţã cu bibliografia şi, eventual, tematica afişate;
b) sã poatã fi rezolvate în timpul alocat probei respective;
c) sã aibã un grad de dificultate care sã permitã abordarea şi soluţionarea acestora.
(2) Proba scrisã poate consta în redactarea unei lucrãri şi/sau rezolvarea unor teste-grilã.
ART. 26
(1) În cazul în care concursul/examenul prevede interviu, comisia va stabili planul de interviu şi criteriile de evaluare.
(2) În afara subiectelor pe teme profesionale, interviul poate aborda şi alte elemente relevante privitoare la activitatea, rezultatele obţinute în muncã, comportamentul în situaţii-limitã ale candidatului şi proiecte profesionale de viitor, în situaţia în care va ocupa postul pentru care candideazã.
ART. 27
(1) În situaţia în care concursul/examenul prevede o probã practicã, aceasta se proiecteazã astfel încât sã se aprecieze cât mai corect potenţialul de utilizare în context profesional al acelor abilitãţi personale care sunt indispensabile realizãrii atribuţiilor postului.
(2) În funcţie de atribuţiile postului scos la concurs, proba practicã poate consta, între altele, în demonstrarea abilitãţilor de lucru la calculator sau de utilizare a unor programe informatice, a cunoaşterii unei limbi strãine ori altele similare.

SECŢIUNEA a 5-a
Desfãşurarea concursului sau examenului

ART. 28
(1) Concursurile pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante pot parcurge mai multe etape, dupã cum urmeazã:
a) etapa I - selecţia dosarelor de înscriere;
b) etapa a II-a - verificarea cunoştinţelor sau aptitudinilor, dupã caz, necesare îndeplinirii atribuţiilor postului.
(2) Se pot prezenta la etapa a II-a numai candidaţii declaraţi admişi la etapa I.
(3) În cazul în care etapa a II-a este constituitã din mai multe probe, candidatul poate participa la proba urmãtoare numai în condiţiile promovãrii probei anterioare.
(4) Desfãşurarea etapelor de concurs se planificã în zilele lucrãtoare, la un interval de minimum 48 de ore între ele, dar nu mai mult de 72 de ore.
ART. 29
(1) În cadrul probei scrise, lucrãrile se sigileazã, înainte de comunicarea subiectelor, de cãtre candidaţi în prezenţa preşedintelui comisiei, dupã care se aplicã ştampila unitãţii organizatoare.
(2) Din momentul comunicãrii subiectelor niciun candidat nu mai poate intra în salã şi niciun candidat nu mai poate pãrãsi sala decât dacã predã lucrarea şi semneazã de predarea acesteia.
ART. 30
(1) Membrii comisiei de examinare noteazã fiecare probã obligatorie cu note de la 1 la 10.
(2) Nota finalã reprezintã media aritmeticã a notelor obţinute la probele obligatorii.
(3) Pentru a fi declarat admis, candidatul trebuie sã obţinã minimum nota 5 la fiecare probã de examinare şi minimum 7 nota finalã.
(4) Nota finalã se afişeazã la sediul autoritãţii sau instituţiei în termen de cel mult 3 zile calendaristice de la finalizarea ultimei probe sau a contestaţiilor, dupã caz.
(5) Este declarat admis candidatul care a obţinut cea mai mare notã finalã.
ART. 31
Fişele de notare, semnate de membrii comisiei, precum şi lucrãrile sunt predate secretarului comisiei de concurs, care întocmeşte un tabel centralizator cuprinzând numele candidaţilor şi notele obţinute de aceştia, în ordine descrescãtoare.

SECŢIUNEA a 6-a
Soluţionarea contestaţiilor

ART. 32
(1) Candidaţii nemulţumiţi de rezultatele obţinute la probele scrise pot depune contestaţie la secretariatul comisiei de concurs, în termen de 24 de ore de la afişarea rezultatelor; la stabilirea termenului de depunere a contestaţiei se iau în considerare numai zilele lucrãtoare.
(2) La expirarea termenului de depunere a contestaţiilor, secretarul comisiei de concurs predã secretarului comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în vederea soluţionãrii, contestaţiile depuse.
(3) Candidaţii pot contesta numai notele obţinute la propriile lucrãri.
(4) Nu pot fi contestate rezultatele obţinute la probele practice sau la interviuri.
(5) Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere a acestora; la stabilirea termenului de soluţionare a contestaţiei se iau în considerare numai zilele lucrãtoare.
ART. 33
(1) Nota acordatã iniţial se modificã, prin creştere sau prin descreştere, dacã între aceasta şi nota acordatã de comisia de soluţionare a contestaţiilor se constatã o diferenţã de cel puţin un punct. Dacã diferenţa dintre cele douã note este mai micã de un punct, nota iniţialã rãmâne neschimbatã.
(2) Nota acordatã dupã contestaţii rãmâne definitivã.
ART. 34
(1) Hotãrârile comisiei de soluţionare a contestaţiilor se consemneazã într-un proces-verbal întocmit de secretarul comisiei şi semnat de preşedintele şi membrii acesteia.
(2) Rezultatele la contestaţii se comunicã candidaţilor, prin afişare la sediul unitãţii organizatoare.

SECŢIUNEA a 7-a
Finalizarea concursului sau examenului

ART. 35
Dupã expirarea termenului de depunere a contestaţiilor sau, dupã caz, dupã rezolvarea contestaţiilor, se întocmeşte tabelul cu clasificarea finalã a candidaţilor în ordinea descrescãtoare a notelor finale. În dreptul fiecãrui candidat se scrie nota finalã obţinutã şi menţiunea: "admis", "respins", "neprezentat", "eliminat din concurs/examen", dupã caz.
ART. 36
(1) Candidatul declarat "admis" la concurs se prezintã la post în termen de maximum 15 zile lucrãtoare de la data afişãrii rezultatului concursului.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în urma formulãrii unei cereri scrise şi temeinic motivate, candidatul declarat "admis" la concurs poate solicita, în termen de 3 zile lucrãtoare de la afişarea rezultatului concursului, un termen ulterior de prezentare la post, dar nu mai mult de 30 de zile lucrãtoare de la data afişãrii rezultatului concursului.
(3) În cazul neprezentãrii la post la termenul stabilit a candidatului declarat admis, conducãtorul autoritãţii sau instituţiei organizatoare poate comunica în scris candidatului care a obţinut nota finalã imediat inferioarã şi care îndeplineşte condiţiile pentru a fi declarat admis posibilitatea de a ocupa postul respectiv; în aceastã situaţie termenul de prezentare la post este de maximum 15 zile lucrãtoare de la data comunicãrii.
(4) Candidaţii declaraţi respinşi la concurs nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute la respectivul concurs, alte posturi vacante în cadrul autoritãţii sau instituţiei organizatoare.


ANEXÃ
-----
la regulament
-------------


PRINCIPALELE CRITERII DE EVALUARE
a performanţelor individuale în cazul ocupãrii prin concurs
sau examen a posturilor vacante sau temporar vacante

I. Pentru funcţiile contractuale de conducere
1. Cunoştinţe teoretice necesare
2. Capacitatea de organizare, planificare, coordonare
3. Responsabilitate în luarea deciziilor
4. Capacitate de analizã şi sintezã
II. Pentru funcţiile contractuale de execuţie
1. Cunoştinţe teoretice necesare şi/sau abilitãţi practice necesare
2. Aptitudini şi calitãţi necesare exercitãrii funcţiei, care vor fi stabilite de cãtre comisia de concurs în funcţie de specificul postului
3. Experienţa profesionalã necesarã exercitãrii funcţiei

NOTÃ:
În funcţie de specificul postului, comisia de concurs poate stabili şi alte criterii.


ANEXA 2

REGULAMENT
privind evaluarea performanţelor profesionale individuale,
promovarea şi avansarea personalului contractual din aparatul
propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional,
precum şi din cadrul unitãţilor care funcţioneazã
în subordinea ori în coordonarea acestuia

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentul regulament reglementeazã evaluarea performanţelor profesionale individuale, promovarea şi avansarea personalului contractual din aparatul propriu al Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, precum şi din cadrul unitãţilor care funcţioneazã în subordinea ori în coordonarea acestuia.
ART. 2
(1) Regulamentul stabileşte cadrul general pentru realizarea urmãtoarelor obiective:
a) asigurarea concordanţei dintre cerinţele şi standardele postului, descrise în fişa postului, şi calitãţile angajatului: profesionale, aptitudinale şi atitudinale;
b) asigurarea unui sistem motivaţional, care sã determine creşterea performanţelor profesionale individuale, prin avansarea sau promovarea în grade ori trepte profesionale imediat superioare.
(2) Pentru atingerea acestor obiective prezentul regulament prevede:
a) evaluarea posturilor în funcţie de caracteristicile descriptive privind exigenţele şi performanţele pe care acestea le impun angajaţilor;
b) evaluarea performanţelor profesionale ale angajaţilor în raport cu cerinţele posturilor.

CAP. II
Evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual

ART. 3
Evaluarea performanţelor profesionale individuale are ca scop aprecierea obiectivã a activitãţii personalului, prin compararea gradului de îndeplinire a obiectivelor şi criteriilor de evaluare stabilite pentru perioada respectivã cu rezultatele obţinute în mod efectiv.
ART. 4
Evaluarea performanţelor profesionale individuale trebuie fãcutã cu probitate, deontologie profesionalã, realism şi obiectivitate.
ART. 5
Procedura evaluãrii se realizeazã în urmãtoarele etape:
a) completarea fişei de evaluare de cãtre evaluator;
b) interviul;
c) contrasemnarea fişei de evaluare.
ART. 6
În sensul prezentului regulament, are calitatea de evaluator:
a) persoana aflatã în funcţia de conducere care coordoneazã compartimentul în cadrul cãruia îşi desfãşoarã activitatea salariatul aflat într-o funcţie de execuţie sau care coordoneazã activitatea acestuia;
b) persoana aflatã în funcţia de conducere ierarhic superioarã, potrivit structurii organizatorice a autoritãţii sau instituţiei publice, pentru salariatul aflat într-o funcţie de conducere;
c) persoana aflatã într-o funcţie de conducere în cadrul ministerului, care coordoneazã domeniul de activitate pentru directorul general/directorul, dupã caz, al instituţiilor publice din subordinea Ministerului Culturii şi Patrimoniului Naţional, cãreia nu i se aplicã prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 189/2008 privind managementul instituţiilor publice de culturã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 269/2009 , cu modificãrile ulterioare.
ART. 7
(1) Sunt supuşi evaluãrii anuale salariaţii care au desfãşurat activitate cel puţin 6 luni în cursul perioadei evaluate.
(2) Sunt exceptaţi de la evaluarea anualã salariaţii care ocupã funcţia de debutant şi care sunt evaluaţi la sfârşitul perioadei de debut.
ART. 8
(1) Activitatea profesionalã se apreciazã anual, prin evaluarea performanţelor profesionale individuale.
(2) Perioada evaluatã este cuprinsã între 1 ianuarie şi 31 decembrie din anul pentru care se face evaluarea, dar nu mai puţin de 6 luni de activitate pe funcţia respectivã.
(3) Perioada de evaluare este cuprinsã între 1 şi 28 februarie din anul urmãtor perioadei evaluate.
ART. 9
În mod excepţional, evaluarea performanţelor profesionale individuale ale personalului contractual se face şi în cursul perioadei evaluate, în urmãtoarele cazuri:
a) atunci când pe parcursul perioadei evaluate contractul individual de muncã al salariatului evaluat înceteazã sau se modificã, în condiţiile legii. În acest caz, salariatul va fi evaluat pentru perioada de pânã la încetarea sau modificarea raporturilor de muncã;
b) atunci când pe parcursul perioadei evaluate raportul de muncã al evaluatorului înceteazã, se suspendã sau se modificã, în condiţiile legii. În acest caz, evaluatorul are obligaţia ca, înainte de încetarea, suspendarea sau modificarea raporturilor de muncã ori, dupã caz, într-o perioadã de cel mult 15 zile calendaristice de la încetarea ori modificarea raporturilor de muncã, sã realizeze evaluarea performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor din subordine. Calificativul acordat se va lua în considerare la evaluarea anualã a performanţelor profesionale individuale ale acestora;
c) atunci când pe parcursul perioadei evaluate salariatul dobândeşte o diplomã de studii de nivel superior şi urmeazã sã fie promovat, în condiţiile legii, într-o funcţie corespunzãtoare studiilor absolvite.
ART. 10
(1) Criteriile generale de evaluare a personalului contractual sunt prevãzute în anexa nr. 1.
(2) În funcţie de specificul activitãţii autoritãţii sau instituţiei publice şi de activitãţile efectiv desfãşurate de cãtre salariat, evaluatorul poate stabili şi alte criterii de evaluare care, astfel stabilite, se aduc la cunoştinţa salariatului evaluat la începutul perioadei evaluate.
(3) Salariaţii care exercitã, cu caracter temporar, o funcţie de conducere vor fi evaluaţi pentru perioada exercitãrii temporare, pe baza criteriilor de evaluare stabilite pentru funcţia de conducere respectivã.
ART. 11
Persoanele care au calitatea de evaluator, potrivit art. 6, completeazã fişele de evaluare, al cãror model este prevãzut în anexa nr. 2a, respectiv nr. 2b, dupã cum urmeazã:
a) stabilesc gradul de îndeplinire a obiectivelor, prin raportare la atribuţiile stabilite prin fişa postului, întocmitã conform modelului prevãzut în anexa nr. 3;
b) stabilesc calificativul final de evaluare a performanţelor profesionale individuale;
c) consemneazã, dupã caz, rezultatele deosebite ale salariatului, dificultãţile obiective întâmpinate de acesta în perioada evaluatã şi orice alte observaţii pe care le considerã relevante;
d) stabilesc obiectivele şi criteriile specifice de evaluare pentru urmãtoarea perioadã de evaluare;
e) stabilesc eventualele necesitãţi de formare profesionalã pentru anul urmãtor perioadei evaluate.
ART. 12
(1) Interviul, ca etapã a procesului de evaluare, reprezintã un schimb de informaţii care are loc între evaluator şi persoana evaluatã, în cadrul cãruia:
a) se aduc la cunostinţa persoanei evaluate notãrile şi consemnãrile fãcute de evaluator în fişa de evaluare;
b) se semneazã şi se dateazã fişa de evaluare de cãtre evaluator şi de cãtre persoana evaluatã.
(2) În cazul în care între persoana evaluatã şi evaluator existã diferenţe de opinie asupra notãrilor şi consemnãrilor fãcute, în fişa de evaluare se va consemna punctul de vedere al persoanei evaluate; evaluatorul poate modifica fişa de evaluare.
ART. 13
(1) Pentru stabilirea calificativului, evaluatorul va proceda la notarea obiectivelor şi criteriilor de evaluare, prin acordarea fiecãrui obiectiv şi criteriu a unei note de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea gradului de îndeplinire.
(2) Pentru a obţine nota finalã a evaluatorului se face media aritmeticã a notelor obţinute ca urmare a aprecierii obiectivelor şi criteriilor, rezultate din media aritmeticã a notelor acordate pentru fiecare obiectiv sau criteriu, dupã caz.
(3) Semnificaţia notelor prevãzute la alin. (1) este urmãtoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim.
ART. 14
Calificativul final al evaluãrii se stabileşte pe baza notei finale, dupã cum urmeazã:
a) între 1,00-2,00 - nesatisfãcãtor;
b) între 2,01-3,00 - satisfãcãtor;
c) între 3,01-4,00 - bun;
d) între 4,01-5,00 - foarte bun.
ART. 15
(1) Dupã finalizarea etapelor procedurii de evaluare menţionate la art. 5 lit. a) şi b), fişa de evaluare se înainteazã contrasemnatarului.
(2) În sensul prezentului regulament, are calitatea de contrasemnatar salariatul aflat în funcţia superioarã evaluatorului, potrivit structurii organizatorice a autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) În situaţia în care calitatea de evaluator o are şeful autoritãţii sau instituţiei, fişa de evaluare nu se contrasemneazã.
ART. 16
(1) Fişa de evaluare poate fi modificatã conform deciziei contrasemnatarului, în urmãtoarele cazuri:
a) aprecierile consemnate nu corespund realitãţii;
b) între evaluator şi persoana evaluatã existã diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord.
(2) Fişa de evaluare modificatã în condiţiile prevãzute la alin. (1) se aduce la cunoştinţa salariatului evaluat.
ART. 17
(1) Salariaţii nemulţumiţi de rezultatul evaluãrii pot sã îl conteste la conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice.
(2) Contestaţia se formuleazã în termen de 5 zile calendaristice de la luarea la cunoştinţã de cãtre salariatul evaluat a calificativului acordat şi se soluţioneazã în termen de 15 zile calendaristice de la data expirãrii termenului de depunere a contestaţiei de cãtre o comisie constituitã în acest scop prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii.
(3) Rezultatul contestaţiei se comunicã salariatului în termen de 5 zile calendaristice de la soluţionarea contestaţiei.
(4) Salariatul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei formulate potrivit alin. (1) se poate adresa instanţei competente, în condiţiile legii.

CAP. III
Promovarea personalului contractual

ART. 18
Prin promovare se asigurã evoluţia în carierã a personalului contractual, prin trecerea într-un grad sau treaptã de încadrare superioarã ori într-o funcţie superioarã.
ART. 19
Promovarea persoanelor încadrate cu contract individual de muncã în funcţii, grade sau trepte profesionale se face, de regulã, pe un post vacant existent în statul de funcţii.
ART. 20
Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare se poate face din 3 în 3 ani, în funcţie de performanţele profesionale individuale, apreciate cu calificativele "foarte bun", cel puţin de douã ori în ultimii 3 ani, de cãtre comisia desemnatã prin dispoziţie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, dupã caz, reprezentanţii salariaţilor.
ART. 21
(1) Promovarea în funcţie prin transformarea propriului post se face în cazul absolvenţilor învãţãmântului superior de lungã sau scurtã duratã, dacã studiile absolvite sunt corespunzãtoare domeniului în care îşi desfãşoarã activitatea; încadrarea se face în condiţiile legii.
(2) În mod excepţional, în situaţia în care nu existã post vacant corespunzãtor, promovarea în grade sau trepte profesionale se poate face şi prin transformarea propriului post.
ART. 22
(1) În vederea analizãrii posibilitãţii şi oportunitãţii promovãrii personalului în grade sau trepte profesionale se constituie, prin dispoziţie a ordonatorului de credite, comisii de promovare a personalului.
(2) Comisiile de promovare a personalului sunt constituite dintr-un numãr impar de membri, prin act administrativ al conducãtorului autoritãţii sau instituţiei publice.
(3) Din comisiile de promovare a personalului fac parte:
a) conducãtorul instituţiei sau o persoanã desemnatã de acesta;
b) evaluatorii persoanelor care îndeplinesc condiţiile de promovare în grade sau trepte profesionale;
c) contrasemnatarii rapoartelor de evaluare ale persoanelor care îndeplinesc condiţiile de promovare în grade sau trepte profesionale;
d) un reprezentant al compartimentului resurse umane;
e) un reprezentant al compartimentului financiar-contabil;
f) un reprezentant al sindicatelor sau, dupã caz, al reprezentanţilor salariaţilor.
ART. 23
Comisia de promovare a personalului are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã posibilitatea promovãrii personalului în funcţie de creditele bugetare alocate autoritãţii sau instituţiei publice pentru anul bugetar respectiv;
b) analizeazã propunerile de promovare;
c) stabileşte lista nominalã a personalului ce urmeazã a fi promovat.
ART. 24
Avansarea în gradaţia imediat superioarã se face, potrivit legii, la îndeplinirea condiţiei de vechime prevãzute de tranşele de vechime în muncã.

CAP. IV
Avansarea personalului debutant

ART. 25
Persoanele încadrate în funcţii contractuale de debutant pot fi avansate, la sfârşitul perioadei de debut, stabilitã în condiţiile legii, în funcţia, gradul sau treapta profesionalã imediat superioarã.
ART. 26
Persoanele încadrate în funcţii de personal contractual de debutant vor fi salarizate cu salariul de debutant, pe o perioadã de cel puţin 6 luni, dar nu mai mare de un an, şi vor fi definitivate, pe bazã de examen de evaluare în gradul sau treapta profesionalã imediat superioarã.
ART. 27
(1) Examenul de evaluare se organizeazã, de regulã, în termen de 5 zile calendaristice de la terminarea perioadei de debut, pe baza urmãtoarelor criterii:
a) gradul de adaptabilitate şi flexibilitate în îndeplinirea sarcinilor;
b) gradul de însuşire a cunoştinţelor specifice exercitãrii funcţiei.
(2) Examenul de evaluare constã într-o probã scrisã, sub formã de test-grilã, sau practicã, notatã cu note de la 1 la 10 de şeful ierarhic al persoanei încadrate în funcţia contractualã de debutant ori de persoana desemnatã de acesta, în cazul în care şeful ierarhic este conducãtorul autoritãţii sau instituţiei.
(3) Pentru a fi declaratã "admisã", persoana în cauzã trebuie sã obţinã minimum nota 7.
(4) Nota la examenul de evaluare poate fi contestatã în termen de 3 zile calendaristice de la comunicarea notei la conducãtorul autoritãţii sau instituţiei.
(5) Contestaţia se rezolvã şi se comunicã persoanei în cauzã în termen de 3 zile calendaristice de la data-limitã de depunere a contestaţiei.
(6) În situaţia în care persoana în cauzã nu a obţinut nota minimã prevãzutã la alin. (3), aceasta poate susţine un nou examen de evaluare pânã la expirarea termenului de un an de la încadrare, în condiţiile prevederilor alin. (1)-(5).
(7) Dacã nici în aceste condiţii persoana în cauzã nu obţine la examenul de evaluare minimum nota 7 la expirarea termenului de un an de la încadrare, contractul individual de muncã înceteazã în condiţiile legii.

CAP. V
Dispoziţii finale

ART. 28
Ca urmare a promovãrii sau avansãrii, fişa postului salariatului va fi completatã cu noi atribuţii, în raport cu nivelul postului, prin grija superiorului ierarhic.
ART. 29
Prin excepţie de la prevederile art. 8 alin. (3), evaluarea performanţelor individuale ale personalului contractual pentru anul 2009 se face în termen de 45 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 30
Anexele nr. 1, 2a, 2b şi 3 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
-------
la regulament
-------------


I. Criterii generale de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului contractual care ocupã funcţii de execuţie




┌────┬───────────────────────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│Nr. │ │ Definirea criteriului pentru │ Definirea criteriului pentru │ Definirea criteriului pentru │
│crt.│ Criteriul de evaluare │personalul cu studii superioare de│personalul cu studii superioare de│personalul cu studii postliceale (PL),│
│ │ │ lungã duratã (S) │ scurtã duratã (SSG) │liceale (M) şi gimnaziale/alte studii │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 1. │Capacitatea de │Capacitatea de a pune │Capacitatea de a pune │Capacitatea de a pune eficient │
│ │implementare │eficient în practicã soluţiile │eficient în practicã soluţiile │în practicã soluţiile proprii şi pe │
│ │ │proprii şi pe cele dispuse │proprii şi pe cele dispuse │cele dispuse pentru │
│ │ │pentru desfãşurarea în │pentru desfãşurarea în │desfãşurarea în mod │
│ │ │mod corespunzãtor a │mod corespunzãtor a │corespunzãtor a activitãţilor, în │
│ │ │activitãţilor, în scopul │activitãţilor, în scopul │scopul realizãrii obiectivelor │
│ │ │realizãrii obiectivelor │realizãrii obiectivelor │ │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 2. │Capacitatea de a │Capacitatea de a depãşi │Capacitatea de a depãşi │Capacitatea de a depãşi │
│ │rezolva eficient │obstacolele sau dificultãţile │obstacolele sau dificultãţile │obstacolele sau dificultãţile │
│ │problemele │intervenite în activitatea │intervenite în activitatea │intervenite în activitatea │
│ │ │curentã, prin identificarea │curentã, prin identificarea │curentã, prin identificarea │
│ │ │soluţiilor adecvate de │soluţiilor adecvate de │soluţiilor adecvate de rezolvare │
│ │ │rezolvare şi asumarea │rezolvare şi asumarea │ │
│ │ │riscurilor identificate │riscurilor identificate │ │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 3. │Capacitatea de asumare │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a accepta │
│ │a responsabilitãţilor │desfãşura în mod curent, la │desfãşura în mod curent, la │erorile sau, dupã caz, │
│ │ │solicitarea superiorilor │solicitarea superiorilor │deficienţele propriei activitãţi şi │
│ │ │ierarhici, activitãţi care │ierarhici, activitãţi care │de a rãspunde pentru acestea │
│ │ │depãşesc cadrul de │depãşesc cadrul de │ │
│ │ │responsabilitate definit │responsabilitate definit │ │
│ │ │conform fişei postului; │conform fişei postului │ │
│ │ │capacitatea de a accepta │Capacitatea de a accepta │ │
│ │ │erorile sau, dupã caz, │erorile sau, dupã caz, │ │
│ │ │deficienţele propriei │deficienţele propriei │ │
│ │ │activitãţi şi de a rãspunde │activitãţi şi de a rãspunde │ │
│ │ │pentru acestea │pentru acestea │ │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 4. │Capacitatea de │Capacitatea de creştere │Capacitatea de creştere │Capacitatea de îmbunãtãţire a │
│ │autoperfecţionare şi de│permanentã a │permanentã a │rezultatelor activitãţii curente │
│ │valorificare a │performanţelor │performanţelor │prin punerea în practicã a │
│ │experienţei dobândite │profesionale, de │profesionale, de │cunoştinţelor şi abilitãţilor │
│ │ │îmbunãtãţire a rezultatelor │îmbunãtãţire a rezultatelor │dobândite │
│ │ │activitãţii curente prin │activitãţii curente prin │ │
│ │ │punerea în practicã a │punerea în practicã a │ │
│ │ │cunoştinţelor şi abilitãţilor │cunoştinţelor şi abilitãţilor │ │
│ │ │dobândite │dobândite │ │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 5. │Creativitate şi spirit │Atitudine activã în │Atitudine activã în │Atitudine activã în soluţionarea │
│ │de iniţiativã │soluţionarea problemelor şi │soluţionarea problemelor şi │problemelor şi realizarea │
│ │ │realizarea obiectivelor prin │realizarea obiectivelor prin │obiectivelor prin identificarea │
│ │ │identificarea unor │identificarea unor │unor alternative eficiente de │
│ │ │alternative eficiente de │alternative eficiente de │rezolvare a acestor probleme │
│ │ │rezolvare a acestor │rezolvare a acestor │ │
│ │ │probleme; atitudine pozitivã │probleme; atitudine pozitivã │ │
│ │ │faţã de idei noi │faţã de idei noi │ │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 6. │Capacitatea de │Capacitatea de a │Capacitatea de a │Capacitatea de a-şi organiza │
│ │planificare şi │previziona cerinţele, │previziona cerinţele, │timpul propriu pentru │
│ │organizare a timpului │oportunitãţile şi posibilele │oportunitãţile şi posibilele │îndeplinirea eficientã a │
│ │de lucru │riscuri şi consecinţele │riscuri şi consecinţele │sarcinilor │
│ │ │acestora; capacitatea de a │acestora; capacitatea de a │ │
│ │ │anticipa soluţii şi de a-şi │anticipa soluţii şi de a-şi │ │
│ │ │organiza timpul propriu │organiza timpul propriu │ │
│ │ │sau, dupã caz, al celorlalţi │pentru îndeplinirea │ │
│ │ │(în funcţie de nivelul de │eficientã a sarcinilor │ │
│ │ │competenţã), pentru │ │ │
│ │ │îndeplinirea eficientã a │ │ │
│ │ │sarcinilor │ │ │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 7. │Capacitatea de a lucra │Capacitatea de a │ │ │
│ │independent │desfãşura activitãţi pentru │ │ │
│ │ │îndeplinirea atribuţiilor de │ │ │
│ │ │serviciu fãrã a solicita │ │ │
│ │ │coordonare, cu excepţia │ │ │
│ │ │cazurilor în care activitãţile │ │ │
│ │ │implicã luarea unor decizii │ │ │
│ │ │care depãşesc limitele de │ │ │
│ │ │competenţã │ │ │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 8. │Capacitatea de a lucra │Capacitatea de a se │Capacitatea de a se │Capacitatea de a se integra │
│ │în echipã │integra într-o echipã, de │integra într-o echipã, de │într-o echipã, de a-şi aduce │
│ │ │a-şi aduce contribuţia prin │a-şi aduce contribuţia prin │contribuţia prin participare │
│ │ │participare efectivã, de a │participare efectivã, de a │efectivã, de a transmite eficient │
│ │ │transmite eficient şi de a │transmite eficient şi de a │idei, pentru realizarea │
│ │ │permite dezvoltarea ideilor │permite dezvoltarea ideilor │obiectivelor echipei │
│ │ │noi, pentru realizarea │noi, pentru realizarea │ │
│ │ │obiectivelor echipei │obiectivelor echipei │ │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
│ 9. │Capacitatea de │Capacitatea de a utiliza │Capacitatea de a utiliza │Capacitatea de a utiliza raţional │
│ │gestionare eficientã a │raţional şi eficient resursele │raţional şi eficient resursele │şi eficient resursele materiale, │
│ │resurselor alocate │materiale financiare şi │materiale, financiare şi │financiare şi informaţionale │
│ │ │informaţionale alocate │informaţionale alocate │alocate │
├────┼───────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────────┤
󧓒. │Integritatea moralã şi │Înţelegerea şi respectarea │Înţelegerea şi respectarea │Înţelegerea şi respectarea │
│ │eticã profesionalã │principiilor de moralitate şi │principiilor de moralitate şi │principiilor de moralitate şi eticã │
│ │ │eticã socio-profesionalã │eticã socio-profesionalã │socio-profesionalã │
└────┴───────────────────────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┘




II. Criterii generale de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului contractual care ocupã funcţii de conducere





┌────┬──────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Criteriul de │ │
│crt.│ evaluare │ Definirea criteriului │
├────┼──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├────┼──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 1. │Capacitatea │Capacitatea de a identifica activitãţile care trebuie desfãşurate de structura condusã, delimitarea lor în │
│ │de a organiza │atribuţii, stabilirea pe baza acestora a obiectivelor; repartizarea echilibratã şi echitabilã a atribuţiilor şi│
│ │ │a obiectivelor în funcţie de nivelul, categoria, clasa şi gradul profesional ale personalului din subordine │
├────┼──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 2. │Capacitatea │Abilitatea de a crea o viziune realistã, de a o transpune în practicã şi de a o susţine; abilitatea de a │
│ │de a conduce │planifica şi de a administra activitatea unei echipe formate din personalitãţi diferite, cu nivel diferit al │
│ │ │capacitãţii de a colabora la îndeplinirea unei atribuţii; capacitatea de a adapta stilul de conducere la │
│ │ │situaţii diferite, precum şi de a acţiona pentru gestionarea şi rezolvarea conflictelor │
├────┼──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 3. │Capacitatea │Armonizarea deciziilor şi acţiunilor personalului, precum şi a activitãţilor din cadrul unui compartiment, │
│ │de coordonare │în vederea realizãrii obiectivelor acestuia │
├────┼──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 4. │Capacitatea │Capacitatea de supraveghere a modului de transformare a deciziilor în soluţii realiste, depistarea │
│ │de control │deficienţelor şi luarea mãsurilor necesare pentru corectarea la timp a acestora │
├────┼──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 5. │Competenţa │Capacitatea de a lua hotãrâri rapid, cu simţ de rãspundere şi conform competenţei legale, cu privire la │
│ │decizionalã │desfãşurarea activitãţii structurii conduse │
├────┼──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 6. │Capacitatea │Capacitatea de a transfera atribuţii personalului din subordine care corespunde din punct de vedere │
│ │de a delega │legal şi al competenţelor proprii, în scopul realizãrii la timp şi în mod corespunzãtor a obiectivelor │
│ │ │structurii conduse │
├────┼──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 7. │Capacitatea │Cunoaşterea aptitudinilor personalului din subordine, inclusiv prin capacitatea de a crea, de a │
│ │de a dezvolta │implementa şi de a menţine politici de personal eficiente, în scopul motivãrii acestuia; capacitatea de a │
│ │abilitãţile │identifica nevoile de instruire ale personalului din subordine şi de a forma propuneri privind tematica şi │
│ │personalului │formele concrete de realizare a instruirii │
├────┼──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 8. │Abilitãţi │Capacitatea de a organiza şi de a conduce o întâlnire sau un interviu, precum şi de a o orienta cãtre o │
│ │de mediere │soluţie comun acceptatã, ţinând seama de poziţiile diferite ale pãrţilor │
│ │şi negociere │ │
├────┼──────────────────┼───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ 9. │Alte criterii │Se vor utiliza criteriile stabilite pentru evaluarea performanţelor profesionale ale persoanelor care ocupã │
│ │ │funcţii contractuale de execuţie, prevãzute la pct. 1-6, 9 şi 10 │
└────┴──────────────────┴───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2a
--------
la regulament
-------------

FIŞÃ DE EVALUARE
a performanţelor profesionale individuale ale persoanelor
care ocupã funcţii contractuale de conducere




┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele şi prenumele persoanei evaluate: │
│Funcţia: ................................................ │
│Gradul: ................................................. │
│Data ultimei promovãri: ................................. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele evaluatorului: │
│Funcţia: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Perioada evaluatã: de la ................. la ........... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬──────────────────┬───────────────┐
│ Obiective în perioada evaluatã │ % din timp │ Realizat │ Nota │
│ │ │ (%) │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
𗈕. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
𗈖. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
│.... │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
│ Obiective revizuite în perioada evaluatã │ % din timp │ Realizat │ Nota │
│ │ │ (%) │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
𗈕. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
𗈖. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
│.... │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┼───────────────┤
│Nota finalã pentru îndeplinirea obiectivelor │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬──────────┐
│ Criteriile de evaluare a performanţei profesionale individuale │ Nota │Comentarii│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈕. Capacitatea de a organiza │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈖. Capacitatea de a conduce │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈗. Capacitatea de coordonare │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈘. Capacitatea de control │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈙. Competenţa decizionalã │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈚. Capacitatea de a delega │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈛. Capacitatea de a dezvolta abilitãţile personalului │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈜. Abilitãţi de mediere şi negociere │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈝. Capacitatea de implementare │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
󧓒. Capacitatea de a rezolva eficient problemele │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
󧓓. Capacitatea de asumare a responsabilitãţilor │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
󧓔. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite│ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
󧓕. Creativitate şi spirit de iniţiativã │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
󧓖. Capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
󧓗. Capacitatea de gestionare eficientã a resurselor alocate │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
󧓘. Integritatea moralã şi eticã profesionalã │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
󧓙. Alte criterii specifice │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴─────┬────┤
│Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nota finalã a evaluãrii: │
│(Nota finalã pentru îndeplinirea obiectivelor + nota pentru îndeplinirea criteriilor de │
│evaluare)/2 │
│Calificativul evaluãrii: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultate deosebite: │
𗈕. ...............................................................................................│
│............................... │
𗈖. ...............................................................................................│
│............................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Dificultãţi obiective întâmpinate în perioada evaluatã: │
𗈕. ...............................................................................................│
│............................... │
𗈖. ...............................................................................................│
│............................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Alte observaţii: │
𗈕. ...............................................................................................│
│............................... │
𗈖. ...............................................................................................│
│............................... │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Propuneri de formare profesionalã pentru perioada urmãtoare: │
│..................................................................................................│
│...................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Obiective pentru urmãtoarea perioadã pentru care se va face evaluarea:

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Obiectivul │ % din timp │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
𗈕. │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
𗈖. │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│... │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

Criterii specifice pentru urmãtoarea perioadã pentru care se va face evaluarea:

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Criteriul │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│.... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Comentariile persoanei evaluate: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele persoanei evaluate: │
│Funcţia: │
│Semnãtura: │
│Data: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele şi prenumele evaluatorului: │
│Funcţia: │
│Semnãtura: │
│Data: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Observaţiile sau comentariile persoanei care contrasemneazã: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele persoanei care contrasemneazã: │
│Funcţia: │
│Semnãtura persoanei care contrasemneazã: │
│Data: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Luarea la cunoştinţã a fişei de evaluare dupã contrasemnare: │
│Semnãtura persoanei evaluate: │
│Data: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2b
--------
la regulament
-------------

FIŞÃ DE EVALUARE
a performanţelor profesionale individuale ale persoanelor
care ocupã funcţii contractuale de execuţie




┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele şi prenumele persoanei evaluate: │
│Funcţia: ................................................ │
│Gradul: ................................................. │
│Data ultimei promovãri: ................................. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele evaluatorului: │
│Funcţia: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Perioada evaluatã: de la ................. la ........... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────┬──────────────────┬──────────────────┬───────────────┐
│ Obiective în perioada evaluatã │ % din timp │ Realizat │ Nota │
│ │ │ (%) │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
𗈕. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
𗈖. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
│.... │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
│ Obiective revizuite în perioada evaluatã │ % din timp │ Realizat │ Nota │
│ │ │ (%) │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
𗈕. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
𗈖. │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼───────────────┤
│.... │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────┴──────────────────┴──────────────────┼───────────────┤
│Nota finalã pentru îndeplinirea obiectivelor │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┘
┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬───────┬──────────┐
│ Criteriile de evaluare a performanţei profesionale individuale │ Nota │Comentarii│
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈕. Capacitatea de implementare │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈖. Capacitatea de a rezolva eficient problemele │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈗. Capacitatea de asumare a responsabilitãţilor │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈘. Capacitatea de autoperfecţionare şi de valorificare a experienţei dobândite │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈙. Creativitate şi spirit de iniţiativã │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈚. Capacitatea de planificare şi organizare a timpului de lucru │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈛. Capacitatea de a lucra independent │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈜. Capacitatea de a lucra în echipã │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
𗈝. Capacitatea de gestionare eficientã a resurselor alocate │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
󧓒. Integritatea moralã şi eticã profesionalã │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
󧓓. Alte criterii specifice │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴───────┴─────┬────┤
│Nota pentru îndeplinirea criteriilor de evaluare │ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Nota finalã a evaluãrii: │
│(Nota finalã pentru îndeplinirea obiectivelor + nota pentru îndeplinirea criteriilor de │
│evaluare)/2 │
│Calificativul evaluãrii: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rezultate deosebite: │
𗈕. ...............................................................................................│
│............................... │
𗈖. ...............................................................................................│
│............................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Dificultãţi obiective întâmpinate în perioada evaluatã: │
𗈕. ...............................................................................................│
│............................... │
𗈖. ...............................................................................................│
│............................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Alte observaţii: │
𗈕. ...............................................................................................│
│............................... │
𗈖. ...............................................................................................│
│............................... │
│ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Propuneri de formare profesionalã pentru perioada urmãtoare: │
│..................................................................................................│
│...................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Obiective pentru urmãtoarea perioadã pentru care se va face evaluarea:

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────────────┐
│ Obiectivul │ % din timp │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
𗈕. │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
𗈖. │ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼──────────────────┤
│... │ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────┘

Criterii specifice pentru urmãtoarea perioadã pentru care se va face evaluarea:

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Criteriul │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈕. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
𗈖. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│.... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Comentariile persoanei evaluate: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele persoanei evaluate: │
│Funcţia: │
│Semnãtura: │
│Data: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Numele şi prenumele evaluatorului: │
│Funcţia: │
│Semnãtura: │
│Data: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Observaţiile sau comentariile persoanei care contrasemneazã: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele persoanei care contrasemneazã: │
│Funcţia: │
│Semnãtura persoanei care contrasemneazã: │
│Data: │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Luarea la cunoştinţã a fişei de evaluare dupã contrasemnare: │
│Semnãtura persoanei evaluate: │
│Data: │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 3
-------
la regulament
-------------

Denumirea autoritãţii/instituţiei publice:
Direcţia/Serviciul/Biroul/Compartimentul:


Aprobat*1)


FIŞA POSTULUI
Nr. .......


Informaţii generale privind postul

1. Denumirea postului:
2. Nivelul postului (de conducere/de execuţie):
3. Obiectivul/Obiectivele postului:

Condiţii specifice pentru ocuparea postului*2)

1. Studii de specialitate:
2. Perfecţionãri (specializãri)*3):
3. Vechimea în muncã/specialitate necesarã:
4. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator:
5. Limbi strãine*4):
6. Abilitãţi, calitãţi şi aptitudini necesare:
7. Cerinţe specifice*5):
8. Competenţa managerialã (cunoştinţe de management, calitãţi şi aptitudini manageriale):

Descrierea sarcinilor ce revin postului
1.
2.
..............

Responsabilitatea implicatã de post
1. De pregãtire/luare a deciziilor*6):
2. Delegarea de atribuţii şi competenţã:
3. De pãstrare a confidenţialitãţii:
Sfera relaţionalã a titularului postului
1. Sfera relaţionalã internã:
a) Relaţii ierarhice
- subordonat faţã de:
- superior pentru:
b) Relaţii funcţionale:
c) Relaţii de control:
d) Relaţii de reprezentare:
2. Sfera relaţionalã externã:
a) cu autoritãţi şi instituţii publice:
b) cu organizaţii internaţionale:
c) cu persoane juridice private:
Întocmit de*7):
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia:
3. Semnãtura:
4. Data întocmirii:
Luat la cunoştinţã de cãtre ocupantul postului
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia şi gradaţia corespunzãtoare tranşei de vechime (dacã este cazul):
3. Semnãtura
4. Data:
Avizat de*8):
1. Numele şi prenumele:
2. Funcţia:
3. Semnãtura:
4. Data:
---------------
*1) Se va semna de cãtre conducãtorul autoritãţii sau instituţiei publice şi se va ştampila în mod obligatoriu.
*2) Se va completa cu informaţiile privind condiţiile prevãzute de lege şi stabilite la nivelul autoritãţii sau instituţiei publice pentru ocuparea funcţiei corespunzãtoare.
*3) Dacã este cazul.
*4) Pentru fiecare dintre criteriile "citit", "scris" şi "vorbit" se va stabili nivelul de cunoaştere cerut, dupã cum urmeazã: "cunoştinţe de bazã", "nivel mediu", "nivel avansat".
*5) De exemplu: cãlãtorii frecvente, delegãri, detaşãri, disponibilitate pentru lucru în program prelungit în anumite condiţii.
*6) Limitele libertãţii decizionale de care beneficiazã titularul postului pentru îndeplinirea sarcinilor care îi revin.
*7) Se întocmeşte de conducãtorul compartimentului în care îşi desfãşoarã activitatea titularul postului.
*8) Se avizeazã de cãtre superiorul ierarhic al persoanei prevãzute la pct. 7.

------------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016