Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 76 din 11 februarie 2009  privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 76 din 11 februarie 2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 89 din 13 februarie 2009
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al art. 11 şi <>art. 19 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 221/2008 pentru stabilirea unor mãsuri de reorganizare în cadrul administraţiei publice centrale,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, având sediul în municipiul Bucureşti, bd. Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1.
(2) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii stabileşte politica în domeniul transporturilor la nivel naţional, elaboreazã strategia şi reglementãrile specifice de dezvoltare şi de armonizare a activitãţilor de transport în cadrul politicii generale a Guvernului şi îndeplineşte rolul de autoritate de stat în domeniul transporturilor şi al infrastructurii de transport.
(3) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii este autoritatea publicã centralã responsabilã cu elaborarea, reglementarea şi implementarea politicilor de transport comunitare.
ART. 2
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în calitatea sa de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaboreazã şi supune spre aprobare cadrul legislativ privind domeniul transporturilor, administrarea şi utilizarea infrastructurii de transport şi punerea acestei infrastructuri la dispoziţia utilizatorilor, potrivit legii;
2. elaboreazã politica economicã în domeniul transporturilor;
3. elaboreazã strategiile de dezvoltare în domeniul infrastructurii de transport, precum şi al activitãţilor de transport;
4. elaboreazã şi implementeazã strategii, politici şi programe privind reţeaua de drumuri publice din România: drumuri naţionale, drumuri judeţene, drumuri comunale şi strãzi;
5. elaboreazã politici pentru dezvoltarea transporturilor multimodale şi a transportului combinat;
6. coordoneazã, monitorizeazã şi sprijinã îndeplinirea obligaţiilor care decurg din prevederile Tratatului dintre Regatul Belgiei, Republica Cehã, Regatul Danemarcei, Republica Federalã Germania, Republica Estonia, Republica Elenã, Regatul Spaniei, Republica Francezã, Irlanda, Republica Italianã, Republica Cipru, Republica Letonia, Republica Lituania, Marele Ducat al Luxemburgului, Republica Ungarã, Republica Malta, Regatul Ţãrilor de Jos, Republica Austria, Republica Polonã, Republica Portughezã, Republica Slovenia, Republica Slovacã, Republica Finlanda, Regatul Suediei, Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (state membre ale Uniunii Europene) şi Republica Bulgaria şi România privind aderarea Republicii Bulgaria şi a României la Uniunea Europeanã, ratificat prin <>Legea nr. 157/2005 , a celorlalte angajamente rezultate din procesul negocierilor de aderare la Uniunea Europeanã, precum şi a strategiilor şi programelor naţionale adoptate în contextul politicilor Uniunii Europene, în domeniul sãu de competenţã;
7. comunicã Comisiei Europene şi/sau statelor membre toate mãsurile rezultate din directivele comunitare transpuse, potrivit domeniului sãu de responsabilitate;
8. elaboreazã poziţiile României pe problematica afacerilor europene în domeniul sãu de competenţã;
9. fundamenteazã şi elaboreazã necesarul de fonduri de la bugetul de stat pentru domeniul sãu de activitate;
10. gestioneazã resursele financiare alocate prin bugetul de stat, din credite externe şi din fonduri comunitare, în domeniul sãu de activitate;
11. exercitã drepturile şi obligaţiile statului ca acţionar la companiile naţionale, societãţile naţionale şi societãţile comerciale aflate sub autoritatea sa, pânã la finalizarea procesului de privatizare;
12. elaboreazã şi pune în aplicare strategiile de privatizare în domeniul sãu de activitate şi asigurã gestionarea întregului proces de privatizare şi postprivatizare pentru unitãţile de sub autoritatea sa şi/sau la care este acţionar;
13. aprobã tarifele percepute de instituţiile publice din subordine pentru eliberarea de autorizaţii şi licenţe, precum şi cuantumul redevenţelor ce se obţin prin concesionarea infrastructurilor de transport aparţinând domeniului public aflate în administrarea sa, potrivit legii;
14. asigurã organizarea şi dezvoltarea cercetãrii în domeniul transporturilor şi asigurã valorificarea acesteia, ca informaţii de interes public, prin reglementãri tehnice şi alte activitãţi specifice de reglementare, potrivit legii;
15. organizeazã şi finanţeazã activitatea pentru constituirea fondului propriu de date statistice şi a fondurilor documentare specializate din domeniul transporturilor, participând la sistemul informaţional naţional şi internaţional;
16. promoveazã sistemul instituţional pentru dezvoltarea pieţei libere a transporturilor, asigurã condiţiile unui mediu concurenţial în cadrul fiecãrui mod de transport, precum şi între modurile de transport;
17. elaboreazã şi promoveazã cadrul legal în vederea stimulãrii investiţiilor în domeniul sãu de activitate;
18. iniţiazã şi negociazã, din împuternicirea Guvernului, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune acestuia întocmirea formelor de aderare la cele existente şi ia mãsuri de aplicare a acestora, în domeniul sãu de activitate;
19. reprezintã interesele statului în cadrul organismelor internaţionale, pe baza convenţiilor, acordurilor şi înţelegerilor stabilite, şi dezvoltã relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale interesate de domeniul sãu de activitate;
20. reprezintã interesele statului în cadrul organismelor comunitare, pe baza convenţiilor, acordurilor şi înţelegerilor stabilite, şi dezvoltã relaţii de colaborare cu entitãţi din statele membre, în domeniul sãu de competenţã;
21. susţine promovarea intereselor operatorilor economici autohtoni de profil pe pieţele internaţionale;
22. avizeazã şi urmãreşte realizarea programelor şi proiectelor de construcţii şi infrastructuri în domeniul sãu de activitate;
23. asigurã administrarea, dezvoltarea şi gestionarea infrastructurilor de transport aparţinând domeniului public şi ale echipamentelor de interes naţional din sistemul naţional de transport;
24. asigurã tuturor utilizatorilor acces egal şi nediscriminatoriu la infrastructurile de transport deschise accesului public;
25. asigurã beneficiarilor de transport dreptul de a alege liber modul de transport, transportatorul şi mijlocul de transport;
26. sprijinã dezvoltarea şi funcţionarea transportului public;
27. stimuleazã libera iniţiativã şi asigurã autonomia transportatorilor;
28. concesioneazã, în numele statului, bunurile proprietate publicã ori privatã a statului din domeniul transporturilor;
29. avizeazã şi supune spre aprobare Guvernului metodologia de tarifare a utilizãrii infrastructurii feroviare şi alte tarife care sunt în competenţa de aprobare a Guvernului;
30. clasificã infrastructurile de transport în conformitate cu standardele naţionale şi internaţionale;
31. stabileşte prin norme un mod unitar de prezentare a sistemului informaţional privind transportul public de persoane, în sfera de administrare a infrastructurii de transport de interes public;
32. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului schema reţelei naţionale de transport, care are ca obiective asigurarea deplasãrii persoanelor şi a mãrfurilor între toate localitãţile ţãrii, precum şi conectarea infrastructurilor naţionale de transport la principalele infrastructuri internaţionale de transport;
33. încheie, în numele statului, contracte de activitate cu compania naţionalã care administreazã infrastructura feroviarã şi contracte de servicii publice cu societãţile naţionale şi/sau cu societãţile comerciale care efectueazã transport feroviar public de cãlãtori;
34. realizeazã activitãţi de asigurãri de sãnãtate pentru personalul propriu, pentru personalul instituţiilor publice din subordine, al companiilor naţionale, societãţilor naţionale şi regiilor autonome de sub autoritatea sa, precum şi al societãţilor comerciale care desfãşoarã activitãţi în domeniul transporturilor aeriene, navale, rutiere, feroviare, cu metroul, pentru membrii de familie ai acestora, precum şi pentru pensionarii care au lucrat în transporturi şi pentru membrii lor de familie, care folosesc reţeaua sanitarã proprie;
35. emite certificate de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor societãţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat de sub autoritatea ori din subordinea sa;
36. emite avize de specialitate pentru obiectivele de investiţii finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, din fonduri comunitare şi din credite garantate de stat, precum şi pentru lucrãrile de interes naţional care sunt finanţate din alte surse legal constituite, din domeniul sãu de activitate;
37. analizeazã studiile de fezabilitate pentru lucrãrile din domeniul sãu de activitate aflate în competenţa de aprobare a Guvernului şi le prezintã Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe, susţinând necesitatea, oportunitatea şi eficienţa economicã a acestora; participã la promovarea pentru aprobare a lucrãrilor avizate, conform legii;
38. poate desemna organisme tehnice specializate pentru: elaborarea şi punerea în aplicare a normelor tehnice şi a reglementãrilor specifice, asigurarea pregãtirii profesionale şi perfecţionãrii personalului din transporturi, efectuarea certificãrii şi înmatriculãrii mijloacelor de transport şi asigurarea inspecţiei şi controlului acestora, efectuarea certificãrii operatorilor economici care desfãşoarã activitãţi de transport, efectuarea certificãrii personalului cu atribuţii în domeniul siguranţei transporturilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
39. îndeplineşte funcţia de autoritate de implementare a proiectelor majore de infrastructurã din domeniul transporturilor;
40. coordoneazã programele de asistenţã tehnicã acordate de Uniunea Europeanã şi de alte organisme internaţionale;
41. asigurã managementul tipurilor de risc generatoare de situaţii de urgenţã, care i-au fost repartizate, şi îndeplinirea funcţiilor de sprijin specifice, în condiţiile legii;
42. asigurã managementul protecţiei civile în domeniul sãu de competenţã.
ART. 3
(1) În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
(2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii poate solicita şi obţine, fãrã plata tarifelor, informaţii privind date înregistrate în registrul comerţului computerizat.
ART. 4
(1) În calitatea sa de autoritate de stat în domeniul transporturilor şi infrastructurii, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are urmãtoarele atribuţii principale, pe care le exercitã direct sau prin organisme tehnice specializate, instituţii publice subordonate, unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea sau în coordonarea sa ori societãţi comerciale autorizate:
1. aprobã, potrivit legii, instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activitãţile de transport feroviare, auto, navale şi aeriene;
2. coordoneazã şi participã la investigarea incidentelor şi accidentelor produse în activitãţile de transport şi emite reglementãri specifice privind raportarea şi investigarea tehnicã a acestora, în condiţiile legii;
3. elaboreazã, în condiţiile legii, norme de efectuare a transporturilor speciale;
4. exercitã inspecţia de stat privind respectarea reglementãrilor interne şi internaţionale în activitãţile specifice transporturilor;
5. acordã, pe bazã de reciprocitate, dreptul de utilizare cu platã sau gratuit a infrastructurilor de transport pentru utilizatorii strãini;
6. emite norme obligatorii de licenţiere şi autorizare a operatorilor economici care efectueazã sau urmeazã sã efectueze activitãţi de transport ori activitãţi specifice siguranţei traficului şi stabileşte condiţiile de acordare, de suspendare sau de anulare a licenţelor, autorizaţiilor şi certificatelor;
7. stabileşte organizarea regionalã a transporturilor rutiere, feroviare, navale şi aeriene;
8. aprobã utilizarea spaţiului aerian, cu acordul organelor abilitate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi ale Ministerului Administraţiei şi Internelor;
9. exercitã activitatea de registru, de inspecţie de stat şi de control în transporturi;
10. asigurã controlul utilizãrii resurselor financiare alocate prin bugetul de stat, din fonduri comunitare, şi a resurselor din credite interne şi externe, al stadiului executãrii fizice a lucrãrilor de infrastructurã din domeniul sãu de activitate şi al calitãţii acestora;
11. emite norme obligatorii de atestare, certificare, licenţiere şi brevetare a personalului care lucreazã în transporturi sau care concurã la siguranţa traficului şi stabileşte condiţiile de suspendare, de retragere sau de anulare a atestatelor, certificatelor, licenţelor ori brevetelor acordate;
12. emite norme obligatorii de siguranţã a traficului în transporturile rutiere, feroviare, navale, aeriene, precum şi în transportul multimodal şi combinat şi supravegheazã respectarea acestora;
13. autorizeazã funcţionarea porturilor, aeroporturilor civile, gãrilor şi a autogãrilor;
14. emite norme obligatorii pentru efectuarea transporturilor de mãrfuri periculoase;
15. certificã starea tehnicã a mijloacelor de transport, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi convenţiile şi acordurile internaţionale la care România este parte;
16. asigurã certificarea şi omologarea de tip sau individualã a mijloacelor de transport;
17. gestioneazã frecvenţele de comunicaţii alocate;
18. emite norme şi asigurã prin reţeaua sanitarã proprie asistenţa medicalã şi psihologicã a personalului din transporturi cu atribuţii în siguranţa circulaţiei şi a navigaţiei, precum şi controlul sanitar-veterinar specific tuturor modurilor şi activitãţilor de transport şi emite autorizaţii sanitar-veterinare în toate cazurile în care legea îi recunoaşte acest drept;
19. propune Guvernului, cu avizul Ministerului Apãrãrii Naţionale, închiderea unor linii de cale feratã nerentabile sau menţinerea în exploatare a liniei respective şi regimul exploatãrii acesteia;
20. emite reglementãri specifice privind certificarea agenţilor aeronautici civili şi asigurã eliberarea, prelungirea valabilitãţii, validarea, echivalarea, modificarea, limitarea, suspendarea şi revocarea documentelor de certificare a agenţilor aeronautici civili;
21. emite reglementãri specifice privind siguranţa şi securitatea activitãţilor aeronautice civile şi supravegheazã respectarea acestora;
22. emite reglementãri specifice obligatorii pentru efectuarea transporturilor aeriene de mãrfuri periculoase;
23. asigurã organizarea spaţiului aerian naţional, potrivit prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în colaborare cu organele specializate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale;
24. coordoneazã sistemul de securitate în domeniul aviaţiei civile şi aprobã sistemele de facilitãţi aeronautice la nivelul aeroporturilor civile;
25. emite reglementãri specifice privind certificarea tehnicii aeronautice şi asigurã certificarea acesteia;
26. emite reglementãri specifice privind certificarea personalului aeronautic civil şi asigurã eliberarea, prelungirea valabilitãţii, validarea, echivalarea, modificarea limitarea, suspendarea şi revocarea documentelor de certificare pentru aceastã categorie de personal;
27. asigurã organizarea şi funcţionarea serviciilor civile de navigaţie aerianã în spaţiul aerian al României şi autorizeazã efectuarea zborurilor în spaţiul aerian naţional, în limita competenţelor legale;
28. avizeazã efectuarea de lucrãri în zonele supuse servituţilor de aeronauticã civilã;
29. asigurã certificarea aerodromurilor civile;
30. emite reglementãri specifice privind raportarea şi investigarea evenimentelor de aviaţie civilã, precum şi a actelor de intervenţie ilicitã asupra aeronavelor civile;
31. aprobã tarifele percepute de cãtre organismele tehnice specializate, instituţiile publice sau operatorii economici, ca urmare a prestãrii activitãţilor pentru care le-au fost delegate competenţe în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 29/1997 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
32. restricţioneazã operarea aeronavelor civile pe aeroporturile din România sau în spaţiul aerian naţional, dupã caz, în scopul protecţiei mediului;
33. stabileşte aeroporturile din România care, în urma derulãrii activitãţilor specifice, au impact semnificativ asupra mediului, în vederea implementãrii de programe de protecţie a mediului, cu avizul ministerului de resort;
34. aprobã, la solicitarea administratorului aeroportului, mãsuri speciale pentru operarea aeronavelor civile a cãror funcţionare are impact semnificativ asupra mediului;
35. acordã permisiunea de intrare şi de plecare a navelor româneşti şi strãine în/din porturile civile româneşti;
36. supravegheazã şi controleazã navigaţia în apele naţionale navigabile a navelor, indiferent de pavilionul acestora; controleazã navele sub pavilion român în apele internaţionale;
37. stabileşte, nominal şi pe porţiuni, cãile naţionale navigabile ale României; pentru apele de frontierã va ţine seama şi de acordurile bilaterale privind regimul frontierei de stat;
38. stabileşte regulile de navigaţie în marea teritorialã, în apele interioare şi în porturile româneşti, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte; organizeazã şi coordoneazã sistemele de urmãrire a traficului de nave în apele naţionale navigabile;
39. acordã dreptul de arborare a pavilionului român sau poate dispune suspendarea ori retragerea acestui drept;
40. emite reglementãri cu privire la durata şi conţinutul cursurilor de pregãtire, modul de obţinere a brevetelor şi certificatelor de capacitate, a documentelor de conformitate, precum şi cu privire la anularea sau suspendarea acestora;
41. organizeazã sistemul de salvare pe mare şi pe apele interioare navigabile;
42. stabileşte cãile navigabile, porturile, radele şi bazinele portuare în care pilotajul este obligatoriu;
43. stabileşte modul de recrutare, şcolarizare şi brevetare a piloţilor, precum şi efectuarea serviciului de pilotaj maritim şi fluvial;
44. stabileşte, cu acordul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al organelor de grãniceri, locurile de acostare şi de ancorare în afara limitelor porturilor, aflate în apele de frontierã sau în marea teritorialã;
45. elibereazã, printr-o societate cu clasificare agreatã, certificate de clasificare a navei şi a echipamentelor acesteia, care atestã buna stare de navigabilitate, în conformitate cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte;
46. stabileşte normele tehnice privind construcţia şi exploatarea navelor;
47. stabileşte condiţiile tehnice pe care trebuie sã le îndeplineascã vehiculele rutiere, metodologia de omologare pentru circulaţie a acestora, precum şi metodologia de inspecţie tehnicã periodicã;
48. certificã prin omologare, agreare şi prin inspecţie tehnicã periodicã, dupã caz, încadrarea vehiculelor rutiere în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinţa conform destinaţiei;
49. autorizeazã staţiile de inspecţie tehnicã, supravegheazã şi controleazã activitatea acestora şi atestã personalul care efectueazã inspecţia tehnicã periodicã;
50. autorizeazã operatorii economici care desfãşoarã activitãţi de reparaţii, de întreţinere, de reglare, de modificãri constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz;
51. stabileşte condiţiile tehnice şi metodologia de omologare şi certificare a produselor şi a materialelor de exploatare utilizate la vehiculele rutiere, în vederea introducerii acestora pe piaţã;
52. elaboreazã norme obligatorii privind clasificarea autovehiculelor destinate transportului de persoane pe categorii de confort;
53. desemneazã/acrediteazã instituţii publice subordonate, organisme tehnice specializate şi societãţi comerciale, autorizate, care sã elaboreze şi sã punã în aplicare normele tehnice şi reglementãrile specifice transportului rutier şi sã asigure inspecţia şi controlul tehnic de specialitate;
54. autorizeazã şcolile de conducãtori auto şi centrele de pregãtire şi perfecţionare a personalului din domeniul de transporturi rutiere, cu excepţia celor care aparţin Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Serviciului Român de Informaţii şi altor instituţii similare;
55. emite norme metodologice privind pregãtirea, examinarea şi atestarea profesionalã a lectorilor/formatorilor necesari în procesul de pregãtire şi de perfecţionare profesionalã a personalului din domeniul transporturilor rutiere;
56. emite norme privind examinarea medicalã şi psihologicã la angajare şi examinarea periodicã a personalului cu atribuţii în siguranţa circulaţiei rutiere, precum şi norme pentru agrearea altor unitãţi medicale şi psihologice în vederea efectuãrii acestor examinãri;
57. emite norme privind evaluarea psihologicã obligatorie ce precedã pregãtirea teoreticã şi practicã a persoanelor în vederea obţinerii permisului de conducere auto şi pentru obţinerea certificatului de atestare profesionalã pentru conducãtorii de autovehicule şi de tramvaie, precum şi norme vizând autorizarea laboratoarelor de psihologie ce efectueazã aceste evaluãri, conform reglementãrilor în vigoare;
58. autorizeazã deplasarea pe teritoriul României a mijloacelor de transport strãine şi executã controlul acestei activitãţi, iar pentru transporturile speciale, strategice, şi cu aprobarea Ministerului Apãrãrii Naţionale;
59. stabileşte, potrivit legii, norme şi normative tehnice obligatorii de proiectare, construcţii, reparare şi exploatare a mijloacelor de transport, a drumurilor, autostrãzilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor şi staţiilor de cale feratã şi de metrou, astfel încât acestea sã corespundã şi nevoilor de apãrare; asigurã supravegherea aplicãrii acestor norme şi autorizeazã operatorii economici sã efectueze astfel de activitãţi;
60. stabileşte, în condiţiile legii, în colaborare cu Ministerul Apãrãrii Naţionale şi cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, potrivit reglementãrilor interne şi internaţionale, norme unitare ale activitãţilor de intervenţie, de cãutare şi salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de transport, precum şi a vieţilor omeneşti;
61. asigurã buna organizare a activitãţilor de supraveghere a traficului, de cercetare a evenimentelor şi a situaţiilor de pericol, pentru limitarea sau, dupã caz, înlãturarea acestora, solicitând, la nevoie, sprijinul altor ministere şi organe de stat; coordoneazã sistemul de securitate în transporturi şi activitãţile de protecţie împotriva actelor de intervenţie ilicitã;
62. controleazã respectarea de cãtre deţinãtorii de mijloace de transport a normelor privind calitatea, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului, conform reglementãrilor interne şi internaţionale;
63. coordoneazã activitãţile industriale, de construcţii, de cercetare şi proiectare, de sãnãtate, precum şi alte activitãţi specifice transporturilor şi zonelor libere;
64. emite norme tehnice pentru construcţia, reparaţia, întreţinerea infrastructurii şi a mijloacelor de transport;
65. elaboreazã programe de pregãtire şi de perfecţionare pentru personalul de siguranţã din transporturi şi organizeazã desfãşurarea acestora;
66. asigurã dirijarea navelor în apele naţionale navigabile, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi internaţionale;
67. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare specifice domeniilor sale de activitate;
68. emite avizele şi aprobãrile de specialitate prevãzute de lege în domeniile sale de activitate;
69. monitorizeazã şi verificã întocmirea cadastrului pentru domeniul public al statului aferent infrastructurii de transport;
70. elaboreazã norme şi reglementãri specifice în transporturi, cu privire la protecţia mediului;
71. aprobã planurile de gestionare a deşeurilor generate de nave şi a reziduurilor mãrfii;
72. verificã şi monitorizeazã, prin specialiştii desemnaţi în comisiile de evaluare, achiziţiile publice ale autoritãţilor contractante aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea ministerului;
73. exercitã toate drepturile şi obligaţiile privind realizarea obiectivului "Pod peste fluviul Dunãrea, la Calafat-Vidin", care reveneau Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului potrivit <>Hotãrârii Guvernului nr. 174/2004 pentru aprobarea componenţei reprezentanţilor pãrţii române şi organizarea activitãţii acestora în Comisia mixtã româno-bulgarã pentru realizarea obiectivului "Pod peste fluviul Dunãrea, la Calafat-Vidin".
(2) Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sãu de activitate.
ART. 5
(1) Ministrul transporturilor şi infrastructurii conduce întreaga activitate a aparatului propriu al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi exercitã întreaga autoritate asupra unitãţilor aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea ministerului.
(2) Ministrul transporturilor şi infrastructurii este ordonator principal de credite bugetare.
(3) Ministrul transporturilor şi infrastructurii reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţarã şi din strãinãtate.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul transporturilor şi infrastructurii emite ordine şi instrucţiuni.
(5) Ministrul transporturilor şi infrastructurii este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 4 secretari de stat şi de un subsecretar de stat.
(6) Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat şi ale subsecretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
(7) Ministrul transporturilor şi infrastructurii poate delega o parte din atribuţiile sale secretarilor de stat.
(8) În cazul în care ministrul transporturilor şi infrastructurii este în imposibilitate sã îşi exercite atribuţiile curente, acesta desemneazã un secretar de stat care sã exercite aceste atribuţii, înştiinţându-l pe primul-ministru.
ART. 6
(1) Secretarul general al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii este înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii. Acesta asigurã stabilitatea funcţionãrii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor funcţionale între structurile ministerului.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Secretarul general al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare al ministerului ori încredinţate de ministrul transporturilor şi infrastructurii.
(4) În realizarea atribuţiilor ce îi revin secretarul general al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii este ajutat de 2 secretari generali adjuncţi, care sunt înalţi funcţionari publici, numiţi în condiţiile legii.
ART. 7
În structura organizatoricã a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, prevãzutã în anexa nr. 1, se organizeazã şi funcţioneazã, în subordinea demnitarului, cabinetul ministrului şi cabinetele secretarilor de stat.
ART. 8
(1) În structura organizatoricã a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii funcţioneazã direcţii generale, direcţii şi servicii.
(2) În cadrul direcţiilor generale, prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, se pot organiza direcţii, servicii, birouri, compartimente, precum şi colective temporare, în condiţiile legii.
(3) În cadrul direcţiilor, prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, se pot organiza servicii, birouri, compartimente, precum şi colective temporare, în condiţiile legii.
(4) Serviciul de informaţii clasificate şi probleme speciale are în structurã Centrul operativ pentru situaţii de urgenţã.
(5) Numãrul maxim de posturi este de 499, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(6) Personalul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii este compus din funcţionari publici şi din personal angajat cu contract individual de muncã.
(7) Ministrul transporturilor şi infrastructurii desemneazã, prin ordin, specialişti din cadrul ministerului care sã îşi desfãşoare activitatea, corespunzãtor domeniului lor de competenţã, pe lângã structurile specializate ale Uniunii Europene.
ART. 9
(1) În condiţiile legii, în cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi/sau al unitãţilor aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea ministerului se pot înfiinţa, organiza şi funcţiona unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, şi unitãţi de coordonare a proiectului, denumite în continuare UCP, conduse de un director de proiect, numit prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe. Finanţarea cheltuielilor de personal se face din costurile proiectului prevãzute cu aceastã destinaţie, în condiţiile legii.
(2) Structura organizatoricã, numãrul de persoane, regulamentul de organizare şi funcţionare pentru fiecare UMP/UCP şi, dupã caz, numãrul de unitãţi se prevãd în documentele proiectului şi sunt preluate ca atare în ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii privind înfiinţarea UMP/UCP, conform reglementãrilor în vigoare.
(3) Ministrul transporturilor şi infrastructurii numeşte personalul UMP/UCP şi stabileşte competenţele directorului de proiect.
ART. 10
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Direcţia generalã relaţii financiare externe, îndeplineşte şi atribuţiile Autoritãţii de management pentru Programul operaţional sectorial de transport, finanţat prin Fondul de coeziune şi Fondul european de dezvoltare regionalã.
ART. 11
Atribuţiile direcţiilor generale, direcţiilor, serviciilor, birourilor şi ale altor compartimente din aparatul propriu al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, care se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.
ART. 12
(1) Unitãţile aflate în subordinea, în coordonarea şi, respectiv, sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unitãţilor din subordinea şi din coordonarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, cu excepţia unitãţilor pentru care legea prevede altfel.
(3) Statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, în condiţiile legii.
(4) Conducãtorii unitãţilor prevãzute la alin. (1) sunt numiţi şi mandataţi sã conducã unitãţile şi sunt eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, dacã legislaţia nu prevede altfel.
ART. 13
Secretariatul Consiliului interministerial pentru siguranţa rutierã este asigurat de Autoritatea Rutierã Românã - A.R.R.
ART. 14
Spaţiile şi utilitãţile deţinute de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii în clãdirea "Palat C.F.R." sunt prevãzute în anexa nr. 3.
ART. 15
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are în dotare un parc auto stabilit conform reglementãrilor în vigoare. Pentru activitãţile specifice de inspecţie şi control, care se desfãşoarã pe întreg teritoriul ţãrii, pentru activitãţile desfãşurate în cadrul programelor PHARE şi pentru transportul delegaţiilor, precum şi pentru alte activitãţi specifice, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii are un parc de autovehicule stabilit conform anexei nr. 4.
ART. 16
Personalul necesar desfãşurãrii activitãţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii este preluat, potrivit legislaţiei în vigoare, de la Ministerul Transporturilor. Încadrarea în numãrul maxim de posturi şi în noua structurã organizatoricã se aprobã prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 17
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 18
Litera g) a punctului II al articolului 4 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 27 ianuarie 2009, se modificã şi va avea urmãtorului cuprins:
"g) avizeazã documentaţiile tehnico-economice ale obiectivelor de investiţii publice de interes naţional din competenţa de aprobare a Guvernului, potrivit reglementãrilor legale în vigoare."
ART. 19
La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abrogã <>Hotãrârea Guvernului nr. 367/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 274 din 25 aprilie 2007, cu modificãrile ulterioare, litera h) a punctului II al articolului 4 din <>Hotãrârea Guvernului nr. 33/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Locuinţei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 47 din 27 ianuarie 2009, precum şi orice alte prevederi contrare.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Radu Mircea Berceanu

Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea

p. Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Mariana Nedelcu,
secretar de stat

Bucureşti, 11 februarie 2009.
Nr. 76.



ANEXA 1







Numãrul maxim de posturi = 499, exclusiv demnitarii
şi posturile aferente cabinetului ministrului



STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii




┌────────────┐ ┌─────────────────────┐
│ MINISTRU ├──────────┤CABINETUL MINISTRULUI│
└──────┬─────┘ └─────────────────────┘
│ ┌─────────────────────┐
┌───────────────────────┐ │ │ DIRECŢIA GENERALĂ │
│ DIRECŢIA INFORMARE ├───────────────┼────────────────┤ INFRASTRUCTURĂ │
│ PUBLICĂ ŞI COMUNICARE │ │ │RUTIERĂ ŞI CONCESIUNI│
└───────────────────────┘ │ └─────────────────────┘
┌───────────────────────┐ │ ┌─────────────────────┐
│ SERVICIUL AUDIT ├───────────────┼────────────────┤ CORP DE CONTROL*) │
│ PUBLIC INTERN │ │ └─────────────────────┘
└───────────────────────┘ │ ┌─────────────────────┐
┌───────────────────────┐ │ │ INSPECŢIE ACCIDENTE │
│ CORPUL CONSILIERILOR ├───────────────┼────────────────┤ÎN TRANSPORTUL NAVAL │
│PENTRU AFACERI EUROPENE│ │ │ ŞI AERIAN*) │
└───────────────────────┘ │ └─────────────────────┘
│ ┌─────────────────────┐
┌───────────────────────┐ │ │SERVICIUL INFORMAŢII │
│SECRETARIATUL NAŢIONAL ├───────────────┼────────────────┤ CLASIFICATE ŞI │
│ TRACECA │ │ │ PROBLEME SPECIALE │
└───────────────────────┘ │ └─────────────────────┘


└─────┐

┌────────────────────┐ ┌────────────────────┐│┌────────────────────┐ ┌────────────────────┐
┌───────────┐ │ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │││ SECRETAR DE STAT │ │ SECRETAR DE STAT │
│SUBSECRETAR│ ├────────────────────┤ ├────────────────────┤│├────────────────────┤ ├────────────────────┤
│ DE STAT │ │ CABINETUL │ │ CABINETUL │││ CABINETUL │ │ CABINETUL │
└─────┬─────┘ │SECRETARULUI DE STAT│ │SECRETARULUI DE STAT│││SECRETARULUI DE STAT│ │SECRETARULUI DE STAT│
│ └─────────┬──────────┘ └──────────┬─────────┘│└─────────┬──────────┘ └──────────┬─────────┘
│ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │
└─────────────────┴───────────────────────┴──────────┼──────────┴───────────────────────┘


┌──────────────────┐ ┌──────────────────┐│ ┌──────────────────┐
│ SECRETAR GENERAL │ │ SECRETAR GENERAL ││ │ SECRETAR GENERAL │
│ ADJUNCT │ └────────┬─────────┘│ │ ADJUNCT │
└─────────┬────────┘ │ │ └──────────┬───────┘
└───────────────────────────┴──────────┼──────────────────┘

└──────────────────────┐


┌───────────────────────────────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA INFRASTRUCTURĂ ŞI TRANSPORT FEROVIAR ├─┐ │
└───────────────────────────────────────────────────┘ │ │
│ │
┌───────────────────────────────────────────────────┐ │ │
│ DIRECŢIA ASISTENŢĂ MEDICO-SOCIALĂ ├─┤ │
└───────────────────────────────────────────────────┘ │ │
│ │
┌───────────────────────────────────────────────────┐ │ │
│ DIRECŢIA TRANSPORT RUTIER ├─┤ │
└───────────────────────────────────────────────────┘ │ │
│ │
┌────────────────────────────────────────────────────┐ │ │
│DIRECŢIA GENERALĂ INFRASTRUCTURĂ ŞI TRANSPORT AERIAN├─┤ │
└────────────────────────────────────────────────────┘ │ │
│ │
┌────────────────────────────────────────────────────┐ │ │
│ DIRECŢIA GENERALĂ INFRASTRUCTURĂ ŞI TRANSPORT NAVAL├─┤ │
└────────────────────────────────────────────────────┘ │ │
│ │
┌────────────────────────────────────────────────────┐ │ │
│ DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ ŞI RESURSE UMANE ├─┤ │
└────────────────────────────────────────────────────┘ │ │
│ │
┌────────────────────────────────────────────────────┐ │ │
│ DIRECŢIA ACTIVITĂŢI PATRIMONIALE ŞI ADMINISTRATIVE ├─┤ │
└────────────────────────────────────────────────────┘ ├─┘

┌────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA GENERALĂ RELAŢII FINANCIARE EXTERNE ├─┤
└────────────────────────────────────────────────────┘ │

┌────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA GENERALĂ ECONOMICĂ ŞI BUGET ├─┤
└────────────────────────────────────────────────────┘ │

┌──────────────────────────────────────────────────────┐ │
│DIRECŢIA GENERALĂ INVESTIŢII, ACHIZIŢII ŞI PRIVATIZARE├─┤
└──────────────────────────────────────────────────────┘ │

┌─────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA MANAGEMENT, STRATEGIE ŞI MEDIU ├─┤
└─────────────────────────────────────────────────────┘ │

┌─────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ DIRECŢIA GENERALĂ │ │
│ AFACERI EUROPENE ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE ├─┤
└─────────────────────────────────────────────────────┘ │

┌─────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ SERVICIUL RELAŢII CU PARLAMENTUL, SINDICATELE, ├─┘
│ PATRONATELE ŞI ORGANIZAŢII NEGUVERNAMENTALE │
└─────────────────────────────────────────────────────┘


*) Se organizeaza la nivel de serviciu.




ANEXA 2


A. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Transporturilor
şi Infrastructurii şi care se finanţeazã de la bugetul de stat



┌────┬──────────────────────────────────┬─────────────────────┬────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │ Sursa de finanţare │ Localitatea │
│crt.│ │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼─────────────────────┼────────────────┤
│ 1. │Aeroclubul României │Bugetul de stat │Bucureşti │
└────┴──────────────────────────────────┴─────────────────────┴────────────────┘



NOTĂ:
Unitatea de la nr. crt. 1 poate utiliza un numar maxim de 327 de posturi.


B. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Transporturilor
şi Infrastructurii şi care se finanţeazã din venituri proprii
prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate şi din
transferuri de la bugetul de stat


┌────┬────────────────────────────────┬──────────────────────────────┬─────────┐
│Nr. │ │ │Locali- │
│crt.│ Denumirea unitãţii │ Sursa de finanţare │tatea │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 1.│Spitalul Clinic Cãi Ferate nr. 1│Venituri proprii prin sistemul│ │
│ │Witting Bucureşti │de asigurãri sociale de │ │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri │ │
│ │ │de la bugetul de stat │Bucureşti│
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 2.│Spitalul Clinic Cãi Ferate nr. 2│Venituri proprii prin sistemul│ │
│ │Bucureşti │de asigurãri sociale de │ │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│ │
│ │ │la bugetul de stat │Bucureşti│
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 3.│Spitalul Clinic Cãi Ferate Iaşi │Venituri proprii prin sistemul│Iaşi, │
│ │ │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Iaşi │
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 4.│Spitalul Clinic Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Cluj- │
│ │Cluj-Napoca │de asigurãri sociale de │Napoca, │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│judeţul │
│ │ │la bugetul de stat │Cluj │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 5.│Spitalul Clinic Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Timişoara│
│ │Timişoara │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Timiş │
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 6.│Spitalul General Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Ploieşti,│
│ │Ploieşti │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Prahova │
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 7.│Spitalul General Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Galaţi, │
│ │Galaţi │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Galaţi │
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 8.│Spitalul Clinic Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Constanţa│
│ │Constanţa │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Constanţa│
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 9.│Spitalul General Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Braşov, │
│ │Braşov │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Braşov │
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 10.│Spitalul Ceneral Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Paşcani, │
│ │Paşcani │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Iaşi │
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 11.│Spitalul General Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Simeria, │
│ │Simeria │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Hunedoara│
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 12.│Spitalul Clinic Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Oradea, │
│ │Oradea │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Bihor │
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 13.│Spitalul Clinic Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Craiova, │
│ │Craiova │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Dolj │
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 14.│Spitalul General Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Sibiu, │
│ │Sibiu │de asigurãri sociale de │judeţul │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Sibiu │
│ │ │la bugetul de stat │ │
├────┼────────────────────────────────┼──────────────────────────────┼─────────┤
│ 15.│Spitalul General Cãi Ferate │Venituri proprii prin sistemul│Drobeta- │
│ │Drobeta-Turnu Severin │de asigurãri sociale de │Turnu │
│ │ │sãnãtate şi din transferuri de│Severin, │
│ │ │la bugetul de stat │judeţul │
│ │ │ │Mehedinţi│
└────┴────────────────────────────────┴──────────────────────────────┼─────────┘



NOTĂ:
Unitãţile prevãzute la nr. crt. 1-15 pot utiliza pentru activitãţile specifice cuprinse în anexa nr. 6 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 443/1998 privind reorganizarea şi finanţarea unor unitãţi sanitare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, un numãr maxim de 2.975 de posturi şi pot primi transferuri de la bugetul de stat. Numãrul maxim de posturi care pot fi finanţate de la bugetul de stat se stabileşte pentru fiecare unitate prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii.



C. UNITĂŢILE*)
care funcţioneazã în subordinea Ministerului Transporturilor
şi Infrastructurii şi care se finanţeazã din venituri proprii
şi din subvenţii de la bugetul de stat, în condiţiile legii

----------
*) Numãrul maxim de posturi pentru unitatea de la nr. crt. 1 este de 93, pentru unitatea de la nr. crt. 2 este de 145, pentru unitatea de la nr. crt. 3 este de 120, iar pentru cea de la nr. crt. 4 este de 264.






┌────┬──────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │ Sursa de finanţare │Locali- │
│crt.│ │ │tatea │
├────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 1. │Clubul Sportiv "Rapid" │Venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat,│Bucureşti │
│ │ │în condiţiile legii │ │
├────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 2. │Agenţia Românã de Salvare a │Venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat,│Constanţa,│
│ │Vieţii Omeneşti pe Mare - │în condiţiile legii │judeţul │
│ │ARSVOM │ │Constanţa │
├────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 3. │Şcoala Superioarã de Aviaţie │Venituri proprii şi alocaţii de la bugetul de stat, │Bucureşti │
│ │Civilã │în condiţiile legii │ │
├────┼──────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────┼──────────┤
│ 4. │Agenţia de Sãnãtate Publicã a │Venituri proprii şi subvenţii de la bugetul de stat,│Bucureşti │
│ │Ministerului Transporturilor │în condiţiile legii │ │
│ │şi Infrastructurii │ │ │
└────┴──────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────┴──────────┘





D. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea
Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii







┌────┬─────────────────────────────────────────────────┬────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │Sursa de │ Localitatea │
│crt.│ │finanţare │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ 1. │Centrul Român pentru Pregãtirea şi Perfecţionarea│Venituri proprii│Constanţa, │
│ │Personalului din Transporturi Navale - CERONAV │ │judeţul Constanţa│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ 2. │Autoritatea Navalã Românã │Venituri proprii│Constanţa, │
│ │ │ │judeţul Constanţa│
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ 3. │Autoritatea Feroviarã Românã - AFER │Venituri proprii│Bucureşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ 4. │Autoritatea Rutierã Românã - ARR │Venituri proprii│Bucureşti │
├────┼─────────────────────────────────────────────────┼────────────────┼─────────────────┤
│ 5. │Centrul Naţional de Calificare şi Instruire │Venituri proprii│Bucureşti │
│ │Feroviarã - CENAFER │ │ │
└────┴─────────────────────────────────────────────────┴────────────────┴─────────────────┘





E. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în coordonarea
Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii



┌────┬────────────────────────────────────────────────┬─────────────────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │ Localitatea │
│crt.│ │ │
├────┼────────────────────────────────────────────────┼─────────────────────┤
│ 1. │Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului │Bucureşti │
│ │Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului │ │
└────┴────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘




F. UNITĂŢILE*)
care funcţioneazã sub autoritatea
Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii

---------
*) Unitãţile prevãzute la nr. crt. 26-29 sunt cuprinse în programul de privatizare al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.



┌────┬───────────────────────────────────────────────────────────────┬─────────┐
│Nr. │ Denumirea unitãţii │Locali- │
│crt.│ │tatea │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 1.│Societatea Naţionalã a Cãilor Ferate Române - S.N.C.F.R. - R.A.│Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 2.│Compania Naţionalã de Cãi Ferate "C.F.R." - S.A. │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 3.│Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Marfã │ │
│ │"C.F.R. - Marfã" - S.A. │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 4.│Societatea Naţionalã de Transport Feroviar de Cãlãtori │ │
│ │"C.F.R. - Cãlãtori" - S.A. │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 5.│Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A. │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 6.│Societatea Feroviarã de Turism "S.F.T. - C.F.R." - S.A. │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 7.│Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti │ │
│ │"Metrorex" - S.A. │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 8.│Compania Naţionalã "Aeroportul Internaţional Henri Coandã - │Otopeni, │
│ │Bucureşti" - S.A. │judeţul │
│ │ │Ilfov │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 9.│Societatea Naţionalã "Aeroportul Internaţional Bucureşti │ │
│ │Bãneasa - Aurel Vlaicu" - S.A. │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 10.│Societatea Naţionalã "Aeroportul Internaţional Mihail │comuna │
│ │Kogãlniceanu - Constanţa" - S.A. │Mihail │
│ │ │Kogãlni- │
│ │ │ceanu, │
│ │ │judeţul │
│ │ │Constanţa│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 11.│Societatea Naţionalã "Aeroportul Internaţional Timişoara - │Timişoara│
│ │Traian Vuia" - S.A. │judeţul │
│ │ │Timiş │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 12.│Regia Autonomã "Administraţia Românã a Serviciilor de Trafic │ │
│ │Aerian - ROMATSA" │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 13.│Regia Autonomã "Autoritatea Aeronauticã Civilã Românã" │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 14.│Societatea Comercialã "Compania Naţionalã de Transporturi │Otopeni, │
│ │Aeriene Române - TAROM" - S.A. │judeţul │
│ │ │Ilfov │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 15.│Compania Naţionalã "Administraţia Porturilor Maritime" - S.A. │Constanţa│
│ │Constanţa │judeţul │
│ │ │Constanţa│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 16.│Compania Naţionalã "Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A. │Constanţa│
│ │ │judeţul │
│ │ │Constanţa│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 17.│Compania Naţionalã de Radiocomunicaţii Navale "Radionav" - S.A.│Constanţa│
│ │ │judeţul │
│ │ │Constanţa│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 18.│Regia Autonomã "Administraţia Fluvialã a Dunãrii de Jos" │Galaţi, │
│ │ │judeţul │
│ │ │Galaţi │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 19.│Compania Naţionalã "Administraţia Porturilor Dunãrii Maritime" │Galaţi, │
│ │ - S.A. │judeţul │
│ │ │Galaţi │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 20.│Compania Naţionalã "Administraţia Porturilor Dunãrii Fluviale" │Giurgiu, │
│ │ - S.A. │judeţul │
│ │ │Giurgiu │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 21.│Compania Naţionalã de Autostrãzi şi Drumuri Naţionale din │ │
│ │România - S.A. │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 22.│Regia Autonomã "Registrul Auto Român" │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 23.│Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Sulina" │Sulina, │
│ │ │judeţul │
│ │ │Tulcea │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 24.│Societatea Comercialã "Maritime Training Centre Television" - │Constanţa│
│ │S.A. │judeţul │
│ │ │Constanţa│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 25.│Societatea Comercialã "Institutul de Cercetãri în Transporturi │ │
│ │- INCERTRANS" - S.A. │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 26.│Societatea Comercialã "Antrepriza de Lucrãri Drumuri şi Poduri │Bacãu, │
│ │Bacãu" - S.A. │judeţul │
│ │ │Bacãu │
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 27.│Societatea Comercialã "Stard" - S.A. │Feteşti, │
│ │ │judeţul │
│ │ │Constanţa│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 28.│Societatea Comercialã "Via Star" - S.A. │Bucureşti│
├────┼───────────────────────────────────────────────────────────────┼─────────┤
│ 29.│Societatea Comercialã de Dragaj pe Dunãre "Fluvdrag" - S.A. │Giurgiu, │
│ │Giurgiu │judeţul │
│ │ │Giurgiu │
└────┴───────────────────────────────────────────────────────────────┴─────────┘





ANEXA 3


SPAŢIILE
deţinute de Ministerul Transporturilor şi
Infrastructurii în clãdirea "Palat C.F.R."






┌───────────────┬───────┬────────────────────┬───────────────┬────────────────┬────────────────────────┐
│ Administrator │Nivelu-│Suprafaţa construitã│Suprafata utilã│Suprafata comunã│Total suprafaţã detinutã│
│ │rile │ - mp - │ - mp - │ - mp - │ - mp - │
├───────────────┼───────┼────────────────────┼───────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ Ministerul │Subsol │ 710,52 │ 509,86 │ 144,34 │ 654,20 │
│Transporturilor├───────┼────────────────────┼───────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ şi │Parter │ 689,74 │ 451,40 │ 183,67 │ 635,07 │
│Infrastructurii├───────┼────────────────────┼───────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ │Mezanin│ 1.277,36 │ 813,87 │ 362,23 │ 1.176,10 │
│ ├───────┼────────────────────┼───────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ │Etajul │ │ │ │ │
│ │ I │ 5.821,87 │ 3.972,40 │ 1.387,95 │ 5.360,35 │
│ ├───────┼────────────────────┼───────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ │Etajul │ │ │ │ │
│ │ II │ 5.627,74 │ 3.934,27 │ 1.247,34 │ 5.181,61 │
│ ├───────┼────────────────────┼───────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ │Etajul │ │ │ │ │
│ │ III │ 891,37 │ 617,10 │ 203,61 │ 820,71 │
├───────────────┼───────┼────────────────────┼───────────────┼────────────────┼────────────────────────┤
│ Total │ │ 15.018,60 │ 10.298,90 │ 3.529,14 │ 13.828,04 │
└───────────────┴───────┴────────────────────┴───────────────┴────────────────┴────────────────────────┘





ANEXA 4


PARCUL AUTO
pentru activitati specifice





┌────┬────────────────────────────────────┬─────────────────────────────┬────────┬──────────────────────┐
│Nr. │ │ │Numãrul │ Consumul maxim de │
│crt.│ Activitatea │Tipul mijlocului de transport│ maxim │carburanţi/autovehicul│
│ │ │ │(bucãţi)│ (litri/lunã) │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┼────────┼──────────────────────┤
│ 1. │Inspecţie şi control │Autoturism │ 27 │ 450 │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┼────────┼──────────────────────┤
│ 2. │Transport delegaţii │Autovehicul pentru transport │ 4 │ 450 │
│ │ │persoane │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┼────────┼──────────────────────┤
│ 3. │Program PHARE │Autoturism │ 3 │ 450 │
│ │ │Autoturism de teren │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┼────────┼──────────────────────┤
│ 4. │Unitate de finanţare şi implementare│Autoturism │ 6 │ 450 │
│ │programe comunitare │ │ │ │
├────┼────────────────────────────────────┼─────────────────────────────┼────────┼──────────────────────┤
│ 5. │Aprovizionare │Autovehicul pentru transport │ 5 │ 450 │
│ │ │de marfã │ │ │
└────┴────────────────────────────────────┴─────────────────────────────┴────────┴──────────────────────┘



NOTĂ:
Pentru transportul demnitarilor şi parcul comun, numãrul de autoturisme se stabileşte potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prîn <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016