Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 758 din 30 decembrie 1993  pentru aprobarea Metodologiei privind intocmirea si eliberarea cartilor de alegator    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 758 din 30 decembrie 1993 pentru aprobarea Metodologiei privind intocmirea si eliberarea cartilor de alegator

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 31 din 1 februarie 1994

    Guvernul României hotărăşte:

    Se aprobă Metodologia privind întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegator, anexa la prezenta hotărîre.

                   PRIM-MINISTRU
                 NICOLAE VACAROIU

                         Contrasemnează:
                         ────────────────-
                         Secretar de stat,
                   şeful Departamentului pentru
                   Administraţie Publica Locală,
                          Octav Cozmâncă

    Bucureşti, 30 decembrie 1993
    Nr. 758.

    ANEXĂ

                          METODOLOGIE
        privind întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegator

    CAP. I
    Listele electorale permanente

    A. Întocmirea listelor electorale permanente
    1. Listele electorale permanente cuprind toţi cetăţenii români cu drept de vot, care domiciliază în localitatea pentru care se întocmesc listele.
    Cetăţenii români cu domiciliul în străinătate pot fi înscrişi, la cererea lor, în listele electorale permanente ale localităţii în care s-au născut sau în care au avut ultimul domiciliu în ţara. Cererea se poate depune fie la misiunea diplomatică a României în statul în care domiciliază solicitantul, care o va trimite, de îndată, consiliului local indicat în cerere, fie direct la consiliul local.
    Cetăţenii prevăzuţi la alineatul precedent vor fi trecuţi într-o lista electorală permanenta separată, indiferent de domiciliu, la sfîrşitul registrului, avînd următoarea titulatura: "Lista cetăţenilor romani cu drept de vot, domiciliaţi în străinătate".
    2. Listele electorale permanente se întocmesc de primar şi se semnează de acesta şi de secretarul consiliului local.
    În scopul întocmirii listelor electorale permanente, Ministerul de Interne, cu sprijinul Comisiei Naţionale de Informatica, va pune la dispoziţia primarilor datele privind cetăţenii cu drept de vot. In măsura în care listarea se poate realiza pe calculator, Ministerul de Interne împreună cu Comisia Naţionala de Informatica vor pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente, potrivit modelului aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 729/1992.
    3. Listele electorale permanente se întocmesc pe localităţi, în ordinea numărului imobilelor. La comune listele se întocmesc pe sate, iar la oraşe, municipii şi subdiviziunile administrativ-teritoriale ale acestora, pe străzi.
    4. Listele electorale se întocmesc potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1 la Hotărîrea Guvernului nr. 729/1992.
    La întocmirea listei, se vor completa numai primele 4 rubrici, şi anume: "Numărul curent", "Numele şi prenumele alegatorului" , "Domiciliu" , "Data şi locul naşterii".
    Următoarele rubrici se vor completa prin grija primarului, cu ocazia eliberării cărţii de alegator, respectiv a duplicatului acesteia.
    Pe prima pagina a listei se va scrie, în partea din stinga sus, următoarele: România, judeţul ...................., comuna, oraşul sau municipiul, după caz ....................., strada ......................; (în cazul comunelor, satul .................), iar în partea din dreapta sus: Circumscripţia electorală nr. .................(după care se trece denumirea judeţului. Spre exemplu, nr. 1 Alba).
    5. Listele electorale permanente se întocmesc în doua exemplare oficiale, care se păstrează în doua registre speciale, cu file detasabile, din care unul, de către secretarul consiliului local şi celălalt, de către judecătoria în a carei raza teritorială se afla localitatea pentru care au fost întocmite.
    După trimiterea la judecătorie a exemplarului registrului conţinînd listele permanente, primarul are obligaţia sa comunice acesteia, de îndată, orice modificare făcuta în lista.
    Registrul în care se păstrează listele permanente va fi pus la dispoziţia primarului prin grija prefecturii. Registrul va fi confecţionat din carton, suficient de gros şi de rezistent, pentru a permite utilizarea lui frecventa, şi va fi astfel dimensionat încît sa permită protejarea listelor.
    Registrul va fi dotat cu un mecanism care sa permită detaşarea şi înlocuirea cu uşurinţa a filelor, atunci cînd aceasta operaţiune se impune.
    Pe coperta registrului se va înscrie, în stinga sus: România, judeţul ...................., comuna (oraşul, municipiul, sectorul)...................., iar în dreapta sus: Circumscripţia electorală nr..............(si se adauga denumirea judeţului), volumul nr...............
    6. Înscrierea în lista electorală permanenta este obligatorie.
    Un alegator nu poate fi înscris decît într-o singura lista electorală permanenta.
    B. Actualizarea listelor electorale permanente
    7. Completarea listelor electorale permanente cu noi alegatori sau orice menţiuni, inclusiv cele referitoare la cărţile de alegator, se va face numai cu cerneala sau pasta albastra sau neagra, cu litere cursive, scrise citeţ. Nu se va folosi creionul.
    8. Listele electorale permanente întocmite potrivit listei "A" se actualizează, anual, de către primar, în luna ianuarie, precum şi în termen de cel mult 15 zile de la data stabilirii zilei votarii.
    Actualizarea consta în operaţiunea de înscriere în lista a persoanelor care au împlinit sau împlinesc vîrsta de 18 ani pînă în luna ianuarie sau pînă în ziua alegerilor inclusiv.
    9. Radierea din listele electorale permanente a unor persoane se face în următoarele situaţii:
    a) în caz de deces, pe baza comunicării serviciului public local unde s-a înregistrat decesul. Comunicarea se face în termen de 24 de ore;
    b) în cazul persoanelor care si-au pierdut cetăţenia romana, pe baza comunicării Ministerului Justiţiei;
    c) în cazul persoanelor care au pierdut drepturile electorale, pe baza comunicării făcute din oficiu de către instanta de judecata.
    Radierea consta în bararea poziţiei respective cu o linie orizontala şi se efectuează cu pasta sau cerneala albastra şi nu conduce la schimbarea numărului curent. La rubrica "Menţiuni" se va trece motivul radierii şi numărul actului constatator, astfel: "decedat, certificat nr............/1993".
    Reînscrierea în listele electorale a persoanelor prevăzute la lit. c) se face la cerere, în temeiul actului prin care se dovedeşte încetarea situaţiei care a impus radierea. Reînscrierea se va face conform pct. 53 alin. 2.
    Persoanele care îşi schimba domiciliul dintr-o localitate în alta sau, în cadrul aceleiaşi localităţi, dintr-un imobil în altul, precum şi persoanele care îşi stabilesc pentru prima data domiciliul în România vor fi înscrise în listele electorale permanente pe baza datelor comunicate de autoritatea competenta sa efectueze menţiunea de schimbare sau de stabilire a domiciliului.
    În cazul persoanelor care îşi schimba domiciliul dintr-o localitate în alta, comunicarea prevăzută la alineatul precedent se face şi primarului localităţii din care se schimba domiciliul, în vederea radierii din lista a persoanei în cauza.
    În cazul persoanelor care îşi schimba domiciliul în cadrul aceleiaşi localităţi, atît radierea, cît şi înscrierea în lista se va face în baza aceleiaşi comunicări.
    Comunicările prevăzute la lit. a), b şi c) vor conţine elementele necesare identificarii persoanei respective în lista electorală permanenta: numele, prenumele, data şi locul naşterii, ultimul domiciliu înainte de producerea evenimentului.
    Situaţiile prevăzute la alin. 4-6 vor fi comunicate pe formularul al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1.
    10. Primării asigura ţinerea la zi a listelor electorale permanente, stabilind un circuit logic şi o evidenta stricta a tuturor comunicărilor privitoare la acestea.
    Evidenta comunicărilor şi a oricăror corespondente privitoare la listele electorale permanente se tine într-un registru special de intrare-ieşire, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2, care se păstrează de către secretarul consiliului local.
    Primării vor asigura păstrarea registrelor conţinînd listele electorale permanente în fisete metalice sau dulapuri asigurate cu chei, protejindu-le impotriva distrugerilor sau deteriorarilor.
    11. Primării şi secretarii consiliilor locale sînt direct răspunzători de integritatea registrelor şi a listelor electorale permanente.
    12. Comunicările privitoare la persoanele cuprinse în listele electorale permanente se păstrează de secretarul consiliului în dosare speciale, împreună cu registrul conţinînd listele electorale şi cu celelalte registre de evidenta prevăzute în prezenta metodologie.
    C. Verificarea inscrierilor în listele electorale
    13. Alegatorii au dreptul sa verifice înscrierea în listele electorale.
    In acest scop, după întocmirea listelor electorale permanente, primării vor lua măsuri pentru încunoştinţarea populaţiei cu privire la încheierea acestei acţiuni, anuntind, totodată, locul şi perioadele de timp în care acestea pot fi verificate.
    Omisiunile, înscrierile gresite, precum şi orice erori din liste se soluţionează potrivit prevederilor art. 12 din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi Senatului.
    14. Dacă intimpinarea a fost admisă, se va proceda la efectuarea modificărilor necesare sau se va proceda potrivit pct. 53 alin. 2, barindu-se poziţia iniţială. Dacă s-a eliberat deja cartea de alegator, se va proceda la întocmirea şi eliberarea unei noi cărţi, potrivit prevederilor Legii nr. 68/1992, Hotărîrii Guvernului nr. 729/1992 şi prezentei metodologii.
    Modificările operate în liste se comunica de îndată organului Ministerului de Interne, în cazul în care listele au fost puse la dispoziţia primarului potrivit prevederilor pct. 2 alin. 2.
    Neconcordantele constatate de primar în listele electorale permanente, puse la dispoziţia acestuia în condiţiile pct. 2 alin. 2, se aduc la cunoştinţa organelor de poliţie pe formularul prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie.

    CAP. II
    Cărţile de alegator

    A. Dispoziţii generale
    15. Cărţile de alegator constituie documentul de baza căruia se exercita dreptul de vot. Ele se întocmesc şi se eliberează tuturor alegătorilor înscrişi în listele electorale permanente ale localităţii în care domiciliază.
    16. Cărţile de alegator sînt permanente. Ele sînt valabile pentru toate consultările electorale cu caracter naţional, potrivit numărului de scrutin prevăzut în cuprinsul lor.
    Numărul fiecărui scrutin din cartea de alegator se stabileşte şi se aduce la cunoştinţa publica de către Guvern, o data cu data alegerilor. Preşedintele biroului electoral al sectiei de votare este obligat, potrivit art. 54 alin. (9) din Legea nr. 68/1992, sa aplice ştampila cu menţiunea "Votat" în locul corespunzător numărului de scrutin stabilit de Guvern.
    17. Potrivit art. 14 din Legea nr. 68/1992, exercitarea dreptului de vot se face pe baza cărţii de alegator, cu excepţia cetăţenilor romani aflaţi în străinătate, care pot vota şi fără carte de alegator.
    18. Un alegator nu poate primi decît o singura carte de alegator.
    Cartea de alegator se păstrează şi se foloseşte numai de către titular, fiind netransmisibila.
    B. Tipărirea şi difuzarea cărţilor de alegator
    19. Tipărirea cărţilor de alegator, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2 la Legea nr. 68/1992, se face centralizat, prin grija Ministerului Culturii. Lansarea comenzii şi efectuarea plăţilor revin compartimentului de specialitate al Secretariatului General al Guvernului.
    20. Departamentul pentru Administraţie Publica Locală va organiza acţiunea de difuzare a cărţilor de alegator la prefectura, pe baza unui grafic întocmit împreună cu unitatea care executa lucrările de tipărire.
    Pentru ridicarea formularelor cărţilor de alegator, prefectii vor asigura mijloacele de transport adecvate, care se vor prezenta la data şi locul stabilite prin grafic.
    Cărţile de alegator vor fi ridicate de un delegat al prefectului, avînd împuternicire specială în acest scop.
    Numărul de exemplare pentru fiecare judeţ se va stabili de Departamentul pentru Administraţie Publica Locală, cu consultarea prefecţilor, avîndu-se în vedere numărul total al alegătorilor înscrişi în listele electorale permanente din localităţile judeţului.
    21. Prefectii vor asigura depozitarea în condiţii corespunzătoare a cărţilor de alegator, pînă la distribuirea acestora către primari.
    Distribuirea cărţilor de alegator către primari, în vederea completării şi eliberării lor, se asigura de prefectura, care va pune la dispoziţie mijloacele de transport necesare.
    Predarea-primirea cărţilor de alegator se face la sediul fiecărui consiliu local, pe baza unui grafic întocmit de prefect.
    Se vor preda atitea exemplare citi alegatori sînt înscrişi în listele electorale permanente ale localităţii, cu un plus de 5-10%.
    22. Predarea cărţilor de alegator de la tipografie către prefect sau delegatul acestuia se va face pe baza de proces-verbal, care se încheie în doua exemplare.
    La predarea cărţilor de alegator către primar se va încheia proces-verbal prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărîrea Guvernului nr. 729/1992.
    23. Primării vor asigura păstrarea în condiţii de securitate a cărţilor de alegator care le-au fost predate de către prefect.
    24. Cărţile de alegator nerepartizate pe localităţi se păstrează de către directorul general de prefectura şi se eliberează primarilor la cerere, în funcţie de necesitaţi.
    Cu ocazia fiecărei operaţiuni de predare-primire a cărţilor de alegator se va încheia proces-verbal prevăzut în anexa nr. 2 la Hotărîrea Guvernului nr. 729/1992.
    Directorul general de prefectura răspunde de buna păstrare şi gestionare a cărţilor de alegator nerepartizate pe localităţi, asigurînd evidenta stricta a acestora.
    C. Întocmirea cărţilor de alegator
    25. Cartea de alegator se întocmeşte de către primarul localităţii unde alegatorul îşi are domiciliul. La municipiul Bucureşti, cărţile de alegator se întocmesc şi se eliberează de către primării sectoarelor.
    Pentru întocmirea cărţii de alegator se va folosi cerneala sau pasta albastra sau neagra. Întocmirea cărţii de alegator se face cu litere cursive, scrise citeţ.
    Nu se admit ştersături, tăieturi sau prescurtări.
    26. Cărţile de alegator completate greşit se anulează de către primar, aceasta operaţiune fiind consemnată într-un proces-verbal.
    27. În localităţile care au un număr mare de alegatori înscrişi în listele electorale permanente, primarul poate constitui comisii speciale pentru completarea cărţilor de alegator.
    Comisiile speciale îşi vor desfăşura activitatea sub conducerea directa a primarului.
    28. Cărţile de alegator se semnează de primar.
    29. Fiecare carte de alegator va purta un număr care corespunde numărului de ordine din lista electorală permanenta.
    30. Întocmirea cărţii de alegator se face prin completarea rubricilor conti- nute, astfel:
    - la rubrica "Eliberata de ................" se va scrie "primarul comunei, oraşului, municipiului ..........*)", după caz, şi se va adauga judeţul, iar la municipiul Bucureşti "primarul sectorului ..................*) Bucureşti;
    - la rubrica "Semnătura şi locul ştampilei" va semna primarul şi se va aplica ştampila;
    - la rubrica "Pentru" se va scrie numele şi prenumele titularului;
    - la rubrica "Semnătura" va semna titularul cărţii de alegator, la eliberarea acesteia conform art. 16 alin. (2) din Legea nr. 68/1992;
    - la rubrica "Domiciliul" se va scrie domiciliul complet al titularului. Domiciliul este cel consemnat în actul de identitate şi în lista electorală permanenta.
_____________
    *) Se trece denumirea localităţii, respectiv numărul sectorului municipiului Bucureşti în care se întocmeşte cartea de alegator şi în care titularul îşi are domiciliul.

    D. Eliberarea cărţilor de alegator
    31. Primarul răspunde de buna organizare a acţiunii de eliberare a cărţilor de alegator întocmite.
    Eliberarea cărţii de alegator se poate face fie la sediul consiliului local, fie la domiciliul titularului.
    32. Cărţile de alegator se eliberează numai pe baza actului de identitate. Eliberarea se face numai titularului cărţii, sub semnătura acestuia.
    33. La eliberarea cărţii de alegator se va completa rubricile corespunzătoare din lista electorală permanenta : "Numărul şi seria actului de identitate" şi "Data eliberării cărţii de alegator".
    Titularul va semna la rubrica "Semnătura de primire".
    Completarea rubricilor menţionate la alin. 1, precum şi semnătura se vor face numai cu cerneala sau pasta neagra sau albastra.
    34. Eliberarea cărţii de alegator se face, potrivit art. 16 alin. (2) din Legea nr. 68/1992, de către:
    a) primarul care a întocmit-o;
    b) primarul localităţii (sectorului municipiului Bucureşti) unde alegatorul îşi are reşedinţa. In acest scop, solicitantul cărţii de alegator, care poate fi numai titularul acesteia, va adresa primarului localităţii de reşedinţa o cerere, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie. Cererea se înregistrează într-un registru special avînd conţinutul prevăzut în anexa nr. 5.
    Primarul din localitatea de reşedinţa, căruia i-a fost adresată cererea, va solicita primarului localităţii unde alegatorul îşi are domiciliul si, în consecinţa, unde este trecut în lista electorală permanenta, trimiterea cărţii de alegator. In adresa prin care se solicita trimiterea cărţii de alegator, se vor menţiona toate datele din cererea adresată de titularul cărţii sau, dacă este posibil, se va expedia chiar o copie a cererii.
    O data cu trimiterea cărţii de alegator, primarul localităţii de domiciliu va face menţiunile corespunzătoare în lista electorală permanenta.
    La eliberarea cărţii de alegator, primarul localităţii de reşedinţa va asigura semnarea acesteia de către titular.
    Titularul cărţii de alegator va semna în registrul special;
    c) biroul electoral al sectiei de votare din localitatea în care domiciliază alegatorul, pentru cărţile de alegator neridicate. In acest scop, cărţile de alegator neridicate, nepredate sau netrimise în alte localităţi, potrivit prevederilor de la lit. b), se predau de către primar, cu 3 zile înainte de ziua alegerilor, biroului electoral al sectiei de votare.
    Predarea-primirea cărţilor de alegator prevăzute la alineatul precedent se face pa baza de proces-verbal, semnat de primar şi de preşedintele biroului electoral al sectiei de votare, care va cuprinde numărul cărţilor de alegator predate şi lista titularilor acestora, conţinînd numele şi prenumele, domiciliul şi numărul cărţii.
    Cărţile de alegator nepredate de preşedintele biroului electoral al sectiei de votare se restituie, în termen de 5 zile de la data încheierii scrutinului, primarului, pe baza de proces-verbal, care va cuprinde elementele prevăzute la alineatul precedent.
    35. Domiciliul sau reşedinţa se dovedeşte numai cu actul de identitate.
    36. După actualizarea listelor electorale permanente, potrivit art. 9 alin. (1) din Legea nr. 68/1992 şi prezentei metodologii, întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegator pentru cetăţenii care au împlinit vîrsta de 18 ani pînă în luna ianuarie sau care vor împlini aceasta vîrsta pînă în ziua alegerilor inclusiv se fac potrivit prevederilor prezentei metodologii.
    E. Eliberarea duplicatelor
    37. In cazul pierderii, distrugerii, deteriorării sau furtului cărţii de alegator, se eliberează un duplicat.
    Duplicatul se întocmeşte de către primarul localităţii de domiciliu.
    Eliberarea duplicatului se face pe baza cererii titularului, care se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărîrea Guvernului nr. 729/1992 şi se adresează primarului localităţii de domiciliu sau de reşedinţa. Cererea va conţine şi declaraţia titularului, data pe propria răspundere, cu privire la împrejurările în care s-a produs fapta.
    Dacă cererea a fost adresată primarului localităţii de reşedinţa, acesta o va înregistra în registrul special prevăzut la pct. 34 alin. 1. lit. b) şi o va trimite de îndată primarului localităţii de domiciliu, în vederea întocmirii duplicatului. După întocmire acesta se trimite primarului localităţii de reşedinţa. Prevederile pct. 34 alin. 1 lit. b) se aplica în mod corespunzător.
    38. Eliberarea duplicatului se înscrie în lista electorală permanenta la numărul de ordine respectiv, iar titularul va semna de primirea acestuia.
    In cazul în care duplicatul se eliberează de primarul localităţii de reşedinţa, acesta va comunica primarului localităţii de domiciliu data eliberării duplicatului, în vederea efectuării menţiunii în lista electorală permanenta.
    39. Duplicatul cărţii de alegator poarta acelaşi număr cu originalul şi menţiunea "Duplicat", scrisă cu cerneala, cu majuscule sau imprimata cu ajutorul unei ştampile.
    40. Cartea de alegator declarata pierdută, furata, distrusa sau deteriorata este nulă de drept.
    Utilizarea unei astfel de cărţi de alegator se va pedepsi potrivit legii.
    41. Primării vor comunica prefectului, trimestrial sau cu cel puţin 45 de zile înaintea unui scrutin, lista cărţilor de alegator pierdute, furate, distruse sau deteriorate.
    42. Cu cel puţin 30 de zile înaintea fiecărui scrutin, prefectul va publica în Monitorul Oficial al României lista cărţilor de alegator declarate nule de drept.
    F. Eliberarea unei noi cărţi de alegator
    43. In caz de schimbare a numelui, prenumelui sau domiciliului alegatorului, acestuia i se întocmeşte şi i se eliberează o noua carte de alegator, potrivit noii poziţii din lista electorală permanenta.
    În acest scop, alegatorul aflat într-o astfel de situaţie va solicita în scris primarului din localitatea de domiciliu sau, după caz, din localitatea de reşedinţa, eliberarea noii cărţi de alegator.
    Cererea adresată primarului localităţii de reşedinţa se înregistrează în registrul special prevăzut la pct. 34 alin. 1 lit. b) şi se trimite de îndată primarului localităţii de domiciliu, împreună cu vechea carte de alegator.
    Eliberarea noii cărţi de alegator se va face pe baza actului de identitate şi a vechii cărţi de alegator. Prevederile pct. 34 se aplica în mod corespunzător.
    Cartea de alegator eliberata anterior va fi anulată de primar, prin înscrierea pe aceasta, cu majuscule, a menţiunii "ANULAT", sub care se aplica semnătura şi ştampila primarului.
    44. Primarul va face în lista electorală permanenta menţiunea cu privire la anularea cărţii de alegator.
    Cărţile de alegator anulate se distrug de către primar, anual, încheindu-se în acest scop un proces-verbal.
    45. Întocmirea şi eliberarea unei noi cărţi de alegator se înregistrează în lista electorală permanenta, ca operaţiune noua, iar la vechea poziţie se va menţiona "Schimbat nume, prenume, domiciliu", după caz, "Vezi poziţia nr.....".
    G. Evidenta cărţilor de alegator
    46. Evidenta cărţilor de alegator se asigura de secretarul consiliului local.
    47. În conformitate cu prevederile art. 6 din Hotărîrea Guvernului nr. 729/ 1992, evidenta cărţilor de alegator se tine prin listele electorale permanente ale fiecărei localităţi.
    48. În baza aceluiaşi articol secretarul consiliului local este obligat sa ia măsurile necesare pentru depozitarea, conservarea, securitatea şi ţinerea unei evidente stricte a cărţilor de alegator necompletate, precum şi a celor completate, dar neeliberate titularilor.
    49. La cererea primarului, secretarul consiliului local va prezenta situaţia gestionării cărţilor de alegator eliberate, precum şi a celor necompletate sau a celor care, deşi au fost întocmite, nu au fost eliberate titularului.
    H. Alte dispoziţii
    50. Intimpinarile şi contestaţiile privind întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegator se fac şi se soluţionează potrivit prevederilor art. 12 din Legea nr. 68/1992.
    51. Primarul este obligat sa aducă la cunoştinţa alegătorilor, cu ocazia eliberării cărţilor de alegator, toate obligaţiile ce le revin cu privire la păstrarea şi folosinţa acestora.
    52. În cazul decesului titularului cărţii de alegator, aceasta va fi depusa, o data cu actul de identitate, la compartimentul de specialitate al consiliului local al comunei sau al oraşului la care se înregistrează decesul.
    În situaţia în care nu se poate depune cartea de alegator, indiferent de motiv, persoana care declara decesul şi căreia i se eliberează actul de deces va da o declaraţie privitoare la cartea de alegator.
    Cartea de alegator sau, după caz, declaraţia se trimite, împreună cu comunicarea referitoare la deces, primarului localităţii de domiciliu, în vederea declarării nulităţii cărţii de alegator şi înştiinţării prefectului în vederea publicării nulităţii, potrivit art. 9 alin. 6 din Hotărîrea Guvernului nr. 729/1992.
    53. Cheltuielile privitoare la întocmirea listelor electorale permanente, actualizarea acestora, tipărirea, distribuirea la judeţe şi de la judeţe la primari a cărţilor de alegator, precum şi la întocmirea şi eliberarea acestora se vor suporta din fondurile puse la dispoziţie din bugetul Secretariatului General al Guvernului, potrivit prevederilor art. 14 din Hotărîrea Guvernului nr. 729/1992.
    Persoanele care se înscriu în listele electorale permanente după întocmirea acestora, indiferent de motiv (dobîndirea sau redobindirea drepturilor electorale, schimbarea domiciliului, schimbarea numelui sau prenumelui etc.) se trec la sfîrşitul registrului, în continuarea numărului de ordine, spre a se permite atribuirea de număr pentru cartea de alegator, precum şi în continuarea listei corespunzătoare străzii, respectiv satului de domiciliu. La înscrierea în lista străzii sau a satului se vor completa numai rubricile: "Numele şi prenumele alegatorului", "Domiciliul" şi "Data naşterii" şi se va face menţiunea "Vezi nr. de ordine ......".

    ANEXA 1

    Poliţia ...............................................
        (municipiu/sector/oraş/comuna)



                                           Domnului primar, ◄────┐
      ┌─────────────────────────┐ │
      │ COMUNICARE │ al .............................. ◄─────┐ │
      │ privind │ (municipiu/sector/oraş/comuna) │ │
      │ SCHIMBAREA DOMICILIULUI │ │ │
      └─────────────────────────┘ [1] │
                                           judeţul ......................... │ │
                                                                                        │ │
                                                                                        │ │
                                                                                        │ │
           În conformitate cu Legea nr. 68/1992, vă comunicăm schimbarea domiciliului │ │
           pentru: .............................. născut(a) la I I_I_I_I I_I_I I_I_I │ │
             (numele şi prenumele) (anul) (luna) (ziua) │ │
           în ................................. judeţul .............................. │ │
               (municipiu/sector/oraş/comuna) │ │
                                                                                     ◄──┘ │
      ┌─── 1. A plecat din ........................................................... │
      │ (municipiu/sector/oraş/comuna) │
      │ strada (satul) .................................. nr. ....... blocul ...... │
     [1] scara ......., etaj ........., apartamentul ...... judeţul ................ [2]
      │ │
      │ ┌─ 2. S-a stabilit în ........................................................ ◄───┘
      │ │ (municipiu/sector/oraş/comuna)
      │ │ strada (satul) ................................. nr. ....... blocul .......
      │ │ scara ......, etaj ........, apartamentul ........ judeţul ................
      │ │
      │[2] ┌───────────────────────────────────────────────────────────┐
      │ │ │ Transmiterea datelor se face pentru: │
      └─┼─────┼► 1. []*) Radierea din lista electorală permanenta. │
        └─────┼► 2. []*) Înscrierea în lista electorală permanenta. │
              │ │
              │ ──────────── │
              │ *) Se înscrie în caseta semnul "X", după caz. │
              │ Înainte de completare, cititi cu atenţie indicaţiile │
              │ de pe verso. │
              └───────────────────────────────────────────────────────────┘



       Şeful unităţii,
           L.S.

                                        Data
    ................ schimbării domiciliului ...............
      (semnătura)


    MENŢIUNI
    LA CONSILIUL LOCAL: LA JUDECĂTORIE
    Efectuat Transmis la judecătorie Efectuat
    radierea/înscrierea ........................ modificarea
    Data................ ........................ în exemplarul nr. 2
    .................... Adresa nr............... Data................
      (semnătura) din..................... ....................
                                                               (semnătura)


    INDICAŢII:
    După efectuarea menţiunii de schimbare a domiciliului în actul de identitate al persoanei, se completează "Comunicarea privind schimbarea domiciliului", pînă la pct. 2 inclusiv, în doua exemplare, clar, citeţ şi curat, fără prescurtări sau ştersături, cu cerneala sau pasta de culoare albastra sau neagra.
    Primul formular se trimite primarului localităţii de unde a plecat persoana, pentru radierea din lista electorală permanenta. In acest caz, în chenarul formularului, după pct. 2 se va înscrie semnul "X" în caseta 1, iar caseta 2 rămîne necompletata.
    Al doilea formular se trimite primarului localităţii noului domiciliu (unde s-a stabilit persoana), pentru înscrierea acesteia în lista electorală permanenta. In aceasta situaţie se înscrie semnul "X" în caseta 2, iar caseta 1 rămîne necompletata.
    Pentru persoana care îşi schimba domiciliul în aceeaşi localitate, se completează un singur formular, care se trimite primarului localităţii respective, pentru operarea modificărilor în lista electorală permanenta, după ce s-a înscris semnul "X" în ambele casete (1 şi 2).
    Data naşterii - anul, luna, ziua - se completează cu cifre arabe. Pentru lunile şi zilele de la 1 la 9 se adauga în fata cifrei care indica luna şi ziua cifra zero (ex. 01, 02, .........09).

    ANEXA 2

    JUDEŢUL .......................
    Municipiul, oraşul, comuna ....................


                                REGISTRUL
             comunicărilor privitoare la listele electorale permanente

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
 Nr. Data operarii Data
 crt. Data Organul Numărul Obiectul în lista elec- comunicării
     înregistrării emitent şi data comunicării torala per- la judecă-
                                                        manentă torie
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
 0 1 2 3 4 5 6
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
 1.
 2.
 3.
  .
  .
  .
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-



    ANEXA 3

    - MODEL -

   Primarul .........................................
            (municipiu/sector/oraş/comuna)

          Către
          Poliţia ..............................
                   (municipiu/sector/oraş/comuna)

  Domnul(Doamna)................................., fiul(fica) lui..............
                     (numele şi prenumele) (prenume)
si al(a) ................., născut la ..................in..........., judeţul
          (prenume) (anul, luna, ziua)
...................................., posesor al B.I. seria .....nr.....,
(municipiu/sector/oraş/comuna) domiciliat(a) în ...............................,
strada(satul) ......nr...,
                  (municipiu/sector/oraş/comuna)
blocul..., scara..., etajul..., ap..., judeţul.....:
    - are următoarele neconcordante fata de datele din lista transmisă de dvs.*).
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
    - nu figurează în lista transmisă de dvs.*).
    Va rugăm sa ne comunicaţi rezultatul pe verso.


    Primar,
    L.S.
    ....................... Data : ......................
     (semnătura)


__________
    *) Se barează cu o linie, după caz, una dintre situaţii.


    ANEXA 4

                Cerere-tip pentru eliberarea cărţii de alegător
              de către primarul localităţii de reşedinţa (art.
                  16 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 68/1992)

                             Domnule primar,

    Subsemnatul(a)........., fiul(fiica) lui .......... şi al(a)........, născut(ă) la data de ....... în (comuna, oraşul) ........, judeţul ......, avînd domiciliul în localitatea ....., strada ...... nr. ...., blocul ..., scara ..., etajul ..., apartamentul ..., judeţul (sectorul)........., şi reşedinţa în (localitatea) ........... strada ....... nr. ..., blocul ...., scara ..., etajul ..., apartamentul. ...., judeţul(sectorul) ..............., posesor al B.I.*) seria ...... nr. ....., eliberat de .........., la data de ..........., vă rog ca, în conformitate cu prevederile art. 16 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 68/1992, sa solicitati primarului din localitatea de domiciliu menţionată mai sus cartea mea de alegator. După primirea cărţii, va rog sa fiu anunţat(a) la reşedinţa indicată mai sus sau la telefonul nr. .........., urmînd a ma prezenta pentru eliberarea acesteia.

      Semnătura,

      Data .............

___________
    *) Dacă poseda un alt act de identitate dintre cele menţionate la art. 89 din Legea nr. 68/1992, se va menţiona acest act.

    ANEXA 5

    JUDEŢUL .......................
    Municipiul, oraşul, comuna .....................


                             REGISTRUL
                de evidenta a solicitanţilor cărţilor de alegator


────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
                                               Localita- Data Data Actul Semna-
 Nr. Data Numele tea din soli- eli- de iden- tura
 crt. înre- şi prenu- Reşe- Obiectul care se citării beră- titate de
        gis- mele soli- dinţa cererii*) solicită cărţii rii ──────────── pri-
       trării citantului solici- cartea de de ale- cărţii Seria, nr. mire
                          tantului alegător gător de ale-
                                                                     gător
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-
 1.
 2.
 3.
  .
  .
  .
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────-


__________
    *) Se va preciza, după caz: eliberare carte originală, eliberare duplicat, eliberare carte nouă.

                        _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016