Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 757 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Prognoza    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 757 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Comisiei Nationale de Prognoza

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 490 din 8 iulie 2003

Având în vedere prevederile <>art. XVI din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei,
în temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 1 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a altor instituţii,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Comisia Nationala de Prognoza, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea Guvernului şi coordonarea primului-ministru, aplica strategia şi Programul Guvernului în vederea promovãrii politicilor de dezvoltare economicã, fundamenteazã şi elaboreazã studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung privind evoluţia economiei româneşti în ansamblu şi a sectoarelor acesteia.
(2) Comisia Nationala de Prognoza, denumita în continuare CNP, este instituţie de sinteza macroeconomica şi are personalitate juridicã.
(3) CNP are sediul în municipiul Bucureşti, str. Cristian Popisteanu nr. 2-4, sectorul 1.
ART 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate CNP îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea programelor de dezvoltare economicã şi socialã pe termen scurt, mediu şi lung, a prognozelor şi studiilor privind echilibrul macroeconomic, sectorial şi regional;
b) de reprezentare, prin care se asigura, în numele statului sau al Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;
c) de autoritate de stat, prin care se asigura urmãrirea şi controlul aplicãrii reglementãrilor din domeniul sau de activitate;
d) de administrare, prin care se asigura administrarea şi gestionarea eficienta a bunurilor din patrimoniul sau, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
ART 3
(1) CNP are urmãtoarele atribuţii principale:
a) elaboreazã prognoze privind dezvoltarea economicosociala a României pe termen scurt, mediu şi lung, în corelare cu prevederile Programului de guvernare, ale strategiilor naţionale, sectoriale şi regionale, precum şi pe baza tendinţelor din economia nationala şi cea mondialã;
b) monitorizeazã programul şi planul de acţiuni guvernamentale şi face propuneri de soluţii pentru încadrarea în termenele stabilite, în cazul apariţiei tendintei de nerealizare sau în situaţii de criza;
c) elaboreazã, în colaborare cu instituţiile de profil, Programul economic de preaderare, care conţine principalele obiective de politica economicã, în vederea îndeplinirii criteriilor economice de aderare;
d) coordoneazã sau participa la elaborarea de strategii şi programe naţionale de dezvoltare pe termen mediu şi lung;
e) participa cu prognoze macroeconomice pe termen lung la fundamentarea strategiilor de dezvoltare durabila;
f) asigura corelarea strategiilor şi programelor naţionale de dezvoltare şi formuleazã propuneri de armonizare, adaptare, precum şi de etapizare a mãsurilor de politica economicã;
g) evalueaza efectele principalelor mãsuri de politica economicã asupra creşterii economice prin prisma obiectivelor prevãzute în programele naţionale şi regionale de dezvoltare;
h) participa la elaborarea instrumentelor de monitorizare a angajamentelor asumate în vederea pregãtirii României pentru aderare la Uniunea Europeanã;
i) gestioneazã şi implementeaza programe de asistenta PHARE destinate dezvoltãrii capacitãţii de formulare a politicilor economice, pentru elaborarea Programului economic de preaderare, precum şi în vederea perfecţionãrii activitãţii de previziune;
j) elaboreazã şi actualizeazã periodic, împreunã cu ordonatorii de credite, Planul de programe şi mari obiective de investiţii de importanta nationala, în scopul aprobãrii şi cuprinderii, dupã caz, în bugetele multianuale;
k) propune, conform <>Legii nr. 332/2001 privind promovarea investiţiilor directe cu impact semnificativ în economie, completarea listei de echipamente, utilaje etc. exceptate de la plata taxelor vamale; înregistreazã şi urmãreşte respectarea prevederilor acesteia de cãtre investitorii care au beneficiat de aceste facilitãţi;
l) evalueaza şi certifica programele de restructurare propuse de societãţile comerciale aflate pe lista RICOP, conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 98/1999 privind protecţia socialã a persoanelor ale cãror contracte individuale de munca vor fi desfãcute ca urmare a concedierilor colective, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 312/2001 ;
m) monitorizeazã şi analizeazã periodic efectele mãsurilor de restructurare specificate în planurile întocmite de societãţi şi influenta lor asupra evoluţiei ulterioare a acestora;
n) elaboreazã şi utilizeazã modele economico-matematice pentru proiectia formãrii şi utilizãrii produsului intern brut, determina eficienta utilizãrii factorilor de producţie la nivel macroeconomic;
o) elaboreazã prognoze referitoare la echilibrul pieţei forţei de munca; întocmeşte studii şi analize privind unele activitãţi cu profil social şi de protecţie socialã;
p) analizeazã conjunctura economicã pe plan mondial şi implicatiile previzibile ale acesteia asupra exportului, importului şi dezvoltãrii economice a României;
q) analizeazã conjunctura economicã pe plan intern şi estimeaza evoluţia pe termen scurt a sectorului industrial, pe baza anchetelor proprii de conjunctura, desfãşurate în profil regional;
r) elaboreazã prognoze privind echilibrul valutar şi relaţiile economice externe, precum şi impactul acestora asupra economiei reale;
s) analizeazã efectele politicilor financiare, monetare, valutare şi bugetare asupra economiei reale;
t) analizeazã şi prognozeaza evoluţia şi efectele procesului inflationist asupra echilibrelor la nivel macroeconomic;
u) participa la elaborarea de prognoze şi studii privind dezvoltarea principalelor ramuri în cadrul industriei, corelate cu posibilitãţile de utilizare a potenţialului productiv existent, ţinând cont de resursele estimate şi de programele de restructurare şi retehnologizare;
v) elaboreazã analize şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung referitoare la echilibrele între nivelul estimat al resurselor şi necesarul total de energie, ţinând cont de evoluţia previzibila a acestora, realizarile din perioadele anterioare referitoare la structura şi nivelurile productiilor, precum şi de posibilitãţile valutare de acoperire a importurilor;
w) estimeaza evoluţia principalilor indicatori din balantele energetice, inclusiv consumurile pentru toate activitãţile şi ramurile economice, corelat cu strategia de dezvoltare economicã şi strategia din sectorul energetic;
x) elaboreazã studii şi prognoze pe termen scurt, mediu şi lung pentru urmãtorii indicatori macroeconomici: export FOB, import CIF, import FOB, balanţa comercialã, contul curent al balanţei de plati externe, contul de capital al balanţei de plati externe, datoria externa;
y) efectueazã studii şi analize privind perspectivele economiei mondiale, evidentiind principalele tendinte şi posibilele lor efecte asupra evoluţiei economiei româneşti.
(2) CNP îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin alte acte normative pentru domeniul sau de activitate, precum şi atribuţiile conferite expres sau care decurg din acorduri internaţionale la care România este parte.
ART 4
(1) În realizarea atribuţiilor sale CNP colaboreazã cu ministerele şi celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu institutele de cercetare şi organele administraţiei publice locale.
(2) CNP este abilitata sa solicite informaţii privind evoluţia activitãţii economico-financiare şi sociale de la ministere, organe de specialitate din subordinea Guvernului, agenţi economici, precum şi de la organele administraţiei publice locale, în scopul asigurãrii elementelor necesare fundamentarii studiilor şi prognozelor.
ART 5
(1) CNP este condusã de un preşedinte, a cãrui funcţie este asimilatã ca salarizare cu funcţia de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Finanţarea activitãţii CNP se asigura prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(3) Preşedintele CNP îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator tertiar de credite.
(4) Preşedintele CNP poate delega atributia de ordonator tertiar de credite în condiţiile legii.
ART 6
(1) Structura organizatoricã a CNP este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(2) În cadrul structurii organizatorice se pot constitui, în condiţiile legii, prin ordin al preşedintelui, servicii, birouri şi alte compartimente.
(3) Numãrul maxim de posturi pentru CNP este de 126, exclusiv demnitarul.
ART 7
(1) Structura organizatoricã interna, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile personalului din aparatul CNP se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui CNP.
(2) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al preşedintelui CNP.
(3) Pe lângã CNP se constituie Comitetul interministerial pentru armonizarea strategiilor, programelor şi planurilor de acţiuni sectoriale şi regionale şi Comitetul interministerial pentru programe şi mari obiective de investiţii de importanta nationala, organisme consultative, fãrã personalitate juridicã, conduse de preşedintele CNP.
(4) Ministerele vor fi reprezentate în comitetele interministeriale menţionate la alin. (3) la nivel de secretar de stat, componenta acestora fiind aprobatã prin decizie a primului-ministru.
ART 8
Personalul preluat de CNP de la fostul Minister al Dezvoltãrii şi Prognozei, ca urmare a aplicãrii <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice, se considera transferat şi i se va aplica nivelul de salarizare potrivit legii.
ART 9
(1) Imobilul prevãzut la art. 1 alin. (3), mijloacele fixe şi obiectele de inventar din dotarea direcţiilor Ministerului Dezvoltãrii şi Prognozei, ale cãror activitãţi trec la noua instituţie, se transmit pe baza de protocol de predare-primire la CNP, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) CNP are în dotare un numãr de autoturisme cu un consum normat de carburant, stabilite potrivit legii.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


──────────────────
Ministrul pentru coordonarea Secretariatului
General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 757.





ANEXA
Numãrul maxim de posturi = 126,
exclusiv demnitarul


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Comisiei Naţionale de Prognoza

┌────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└─────┬──────┘

┌──────────────┐ │
│ AUDIT ├─────┤
└──────────────┘ │

┌─────────────────┬──────────┴────────┬────────────────────┐
│ │ │ │
┌──────┴──────┐ ┌─────┴────────┐ ┌──────┴──────┐ ┌────────┴────────┐
│ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │
│ generalã │ │ evaluãrii │ │ programe │ │ economicã, │
│ strategii │ │ politicilor │ │ de │ │ administrativã,│
│ şi │ │ financiare, │ │ investiţii │ │ juridicã şi │
│ programe │ │ monetare │ │ şi │ │ de resurse │
│ naţionale │ │ şi │ │ prognoze │ │ umane │
│ de │ │ valutare │ │ sectoriale │ │ │
│ dezvoltare │ │ │ │ │ │ │
└─────────────┘ └──────────────┘ └─────────────┘ └─────────────────┘





──────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016