Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 756 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 756 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 494 din 9 iulie 2003

În temeiul art. 107 din Constituţie, al <>art. 37 din Legea petrolului nr. 134/1995 , precum şi al <>art. 55 alin. (2) din Legea minelor nr. 85/2003 ,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, şi este autoritatea competenta abilitata sa aplice dispoziţiile <>Legii petrolului nr. 134/1995 , cu modificãrile ulterioare, şi ale <>Legii minelor nr. 85/2003 .
(2) Sediul Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale este în municipiul Bucureşti, str. Mendeleev nr. 36-38, sectorul 1.
ART. 2
Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale are urmãtoarele atribuţii principale:
a) gestioneazã resursele de petrol, resursele minerale şi fondul geologic naţional, proprietate publica a statului, definite de <>Legea nr. 85/2003 şi de <>Legea nr. 134/1995 , cu modificãrile ulterioare;
b) negociaza şi stabileşte, împreunã cu ceilalţi concedenti ai domeniului public al statului, dupã caz, clauzele şi condiţiile acordurilor petroliere, ale licenţelor şi permiselor miniere, încheie astfel de acorduri, licenţe şi permise şi reglementeazã derularea operaţiunilor petroliere şi a activitãţilor miniere prin norme, regulamente şi instrucţiuni tehnice emise în aplicarea actelor normative în vigoare;
c) organizeazã fondul geologic naţional; constituie fondul naţional de resurse/rezerve, pe baza confirmãrii resurselor/rezervelor de petrol, verificãrii şi înregistrãrii resurselor/rezervelor minerale; datele oficiale cu privire la rezerve şi la resurse sunt cele înscrise în fondul naţional de cãtre autoritatea competenta;
d) îndeplineşte atribuţiile conferite de lege privitoare la taxe, redevenţe şi tarife;
e) stabileşte, în condiţiile legii, preţul de referinta pentru petrolul extras în România în vederea stabilirii redeventei corespunzãtoare, tarifele pentru exploatarea Sistemului naţional de transport al petrolului, precum şi tarifele pe care le percepe pentru actele eliberate în exercitarea atribuţiilor sale sau pentru consultarea şi utilizarea unor documente şi informaţii referitoare la resursele minerale;
f) urmãreşte aplicarea mãsurilor stabilite pentru protecţia mediului, în cursul şi dupã efectuarea operaţiunilor petroliere şi a activitãţilor miniere;
g) controleazã respectarea de cãtre titulari a prevederilor acordurilor petroliere şi ale licenţelor sau permiselor, precum şi ale normelor, regulamentelor şi instrucţiunilor tehnice din domeniu şi dispune mãsuri pentru impunerea acestora;
h) anuleazã actele de concesiune/administrare în cazurile şi în condiţiile stabilite de lege;
i) avizeazã documentaţiile privind executarea lucrãrilor de prospectiune, explorare sau de exploatare, miniere şi petroliere, precum şi documentaţiile de încetare a operaţiunilor petroliere şi a activitãţilor miniere, conform legislaţiei în vigoare, a mãsurilor de protecţie a mediului şi de reconstrucţie ecologica;
j) avizeazã reglementãrile, instrucţiunile şi prescripţiile tehnice specifice privind proiectarea, construirea, exploatarea Sistemului naţional de transport al petrolului, precum şi pentru punerea în funcţiune sau abandonarea unor porţiuni din acesta;
k) instituie perimetre de protecţie hidrogeologica pentru zãcãminte de ape minerale şi termominerale, namoluri şi turbe terapeutice şi avizeazã instituirea perimetrelor de protecţie sanitarã;
l) ordonã sistarea lucrãrilor de explorare şi/sau exploatare, executate în afarã perimetrelor instituite, a celor fãrã documentaţii tehnice aprobate, precum şi a celor care, prin modul de desfãşurare, pot conduce la exploatare nerationala ori la degradarea zãcãmintelor, pana la înlãturarea cauzelor care le-au produs;
m) elaboreazã, cu asistenta ministerelor interesate, reglementãri şi instrucţiuni tehnice pentru aplicarea <>Legii nr. 134/1995 , cu modificãrile ulterioare, şi a <>Legii nr. 85/2003 ;
n) elaboreazã şi tine la zi Cartea petroliera, Cartea miniera şi Cadastrul minier;
o) urmãreşte îndeplinirea obligaţiilor rezultate din planul de încetare a activitãţii miniere;
p) urmãreşte şi verifica producţia de resurse minerale pentru calcularea redevenţelor datorate de titularii licenţelor miniere şi acordurilor petroliere; colaboreazã cu organele de specialitate ale Ministerului Finanţelor Publice în vederea plãţii redevenţelor de cãtre agenţii economici;
q) colaboreazã cu autoritãţile teritoriale de gospodãrire a apelor, de protecţie a mediului şi de protecţie a muncii în exercitarea activitãţii de inspecţie;
r) constata şi notifica nerespectarea prevederilor <>Legii nr. 85/2003 şi ale <>Legii nr. 134/1995 , cu modificãrile ulterioare, prin acte de inspecţie;
s) gestioneazã Sistemul naţional de transport prin conducte al ţiţeiului şi gazelor naturale şi reglementeazã activitãţile de exploatare a acestuia prin acordurile de concesiune a sistemului, încheiate cu societãţile naţionale/comerciale nominalizate de Guvern;
t) orice alte atribuţii stabilite prin lege.
ART. 3
Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale organizeazã şi efectueazã:
a) activitãţi promotionale pentru punerea în valoare a resurselor petroliere şi a resurselor minerale, împreunã cu ministerele interesate, dupã caz;
b) concursuri publice de oferte pentru concesionarea de activitãţi miniere şi operaţiuni petroliere;
c) baza de date pentru uz propriu;
d) atestarea competentei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau executa lucrãri de cercetare geologica, lucrãri de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau executa lucrãri de cercetare geologica şi de expertizare;
e) avizarea programelor (preliminariilor) anuale de exploatare, parte a planului de dezvoltare a exploatãrii, prin inspectiile teritoriale;
f) avizarea amplasamentelor pentru obiectivele civile şi industriale, de utilitate publica, a planurilor sau a schitelor de sistematizare, precum şi a lucrãrilor inginereşti, sub aspectul influentei acestora asupra posibilitãţilor de cercetare şi de valorificare a substanţelor minerale utile şi asupra protecţiei zãcãmintelor;
g) constatarea şi sancţionarea contravenţiilor în domeniul activitãţilor miniere şi petroliere; sesizarea organelor competente în cazurile care pot constitui infracţiuni, potrivit legii penale.
ART. 4
(1) Conducerea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale este asigurata de cãtre preşedintele agenţiei, asimilat funcţiei de demnitate publica de secretar de stat.
(2) Preşedintele conduce intreaga activitate, asigura îndeplinirea atribuţiilor ce revin Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale şi o reprezintã în raporturile cu autoritãţile şi instituţiile publice, cu persoane juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate.
(3) În exercitarea funcţiei sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(4) Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale este ordonator de credite.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În cadrul acesteia, prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, se pot organiza, în condiţiile legii, servicii, birouri, precum şi alte compartimente.
(2) Numãrul total maxim de posturi al Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale este de 111, exclusiv demnitarul.
ART. 6
(1) Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale are în structura organizatoricã compartimente de inspecţie teritorialã a desfãşurãrii activitãţilor miniere şi petroliere în condiţiile prevãzute în licentele miniere şi acordurile petroliere, organizate pe grupe de judeţe sau, dupã caz, pe judeţe.
(2) Organizarea acestora şi numãrul de posturi se stabilesc prin ordin al preşedintelui.
ART. 7
(1) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa la prezenta hotãrâre, prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin ordin al preşedintelui.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului se stabilesc prin fişa postului în urma evaluãrii posturilor, pe baza regulamentului de organizare şi funcţionare prevãzut la alin. (1), şi se aproba în condiţiile legii.
(3) Salarizarea personalului Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale se face potrivit prevederilor legislaţiei în vigoare referitoare la acordarea drepturilor de natura salariala pentru functionarii publici şi pentru personalul contractual.
ART. 8
În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale colaboreazã cu ministere şi cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu instituţii/organizaţii publice şi poate încheia, în limita fondurilor disponibile, contracte cu persoane fizice sau juridice.
ART. 9
(1) Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale utilizeazã un numãr de autoturisme pentru transport de persoane, stabilit conform prevederilor pct. I lit. A subpct. 2 şi 4 din anexa nr. 3 la <>Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 247/2002 , precum şi un numãr de 22 autoturisme pentru activitãţile specifice desfãşurate pe întreg teritoriul tarii.
(2) Consumul maxim de carburanţi pentru realizarea activitãţilor specifice este de 300 litri/luna/autovehicul.
ART. 10
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 368/1999 privind reorganizarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 234 din 26 mai 1999, precum şi orice alte dispoziţii contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
p. Ministrul economiei
şi comerţului,
Iulian Iancu,
secretar de stat

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Resurse Minerale,
Maria Iuliana Stratulat

Ministrul administraţiei
şi internelor,
Ioan Rus

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 756.





ANEXA
──────

Numãrul maxim de posturi = 111,
exclusiv demnitarul

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale

┌────────────┐
│ PREŞEDINTE │
└─────┬──────┘
┌──────────────────────┐ │ ┌──────────────┐
│INFORMAŢII CLASIFICATE├───────────┼──────────┤ AUDIT INTERN │
└──────────────────────┘ │ └──────────────┘

┌───────────────┬──────────┴───────┬─────────────────────┐
│ │ │ │
┌──────┴──────┐ ┌────┴───────┐ ┌──────┴────────┐ ┌────────┴───────┐
│ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │
│ generalã │ │ generalã │ │ generalã │ │ economico- │
│ gestionare, │ │gestionare, │ │ inspecţie │ │ financiarã, │
│ evaluare şi │ │evaluare şi │ │şi supraveghere│ │ resurse umane │
│ concesionare│ │concesionare│ │teritorialã a │ │şi administrativ│
│ resurse/ │ │ resurse/ │ │activitãţilor │ │ │
│ rezerve │ │ rezerve │ │miniere şi a │ │ │
│ petrol │ │ minerale. │ │operaţiunilor │ │ │
└─────────────┘ │Integrare │ │ petroliere │ │ │
│europeanã │ │ │ │ │
└────────────┘ └───────────────┘ └────────────────┘






──────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016