Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 753 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 753 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 494 din 9 iulie 2003

Având în vedere prevederile <>art. XVI din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei,
în temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 1 alin. (1) lit. I) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Agenţia Nationala pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperatie, denumita în continuare Agenţie, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului şi în coordonarea primului-ministru, finanţatã prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(2) Agenţia are ca scop realizarea Programului de guvernare în domeniul dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a celui cooperatist şi în domeniul comerţului interior.
ART. 2
Agenţia are sediul în municipiul Bucureşti, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4.
ART. 3
Agenţia îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigura fundamentarea, elaborarea şi aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul sau de activitate;
b) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ şi institutional necesar în vederea realizãrii obiectivelor şi programelor din domeniul sau de activitate;
c) de administrare, prin care se asigura administrarea fondurilor bugetare şi a surselor financiare extrabugetare, precum şi distribuirea acestora în vederea asigurãrii dezvoltãrii sectorului întreprinderilor mici şi mijlocii, a sectorului cooperatist şi a comerţului interior;
d) de reprezentare, prin care se asigura în numele statului roman, cu aprobarea Guvernului, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se asigura urmãrirea aplicãrii şi controlul respectãrii reglementãrilor în domeniul sau de activitate, precum şi al functionarii instituţiilor şi organismelor care îşi desfãşoarã activitatea sub autoritatea sau în coordonarea sa.
ART. 4
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 3, Agenţia îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. fundamenteazã şi coordoneazã elaborarea şi asigura aplicarea strategiei şi politicilor Guvernului în domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii, cooperaţiei şi comerţului interior, în conformitate cu Programul de guvernare;
2. fundamenteazã şi elaboreazã strategia şi programul de reforme economico-sociale ale Guvernului în domeniul sau de activitate;
3. participa împreunã cu alte organe ale administraţiei publice cu atribuţii în domeniu şi organizaţii nonguvernamentale şi coordoneazã elaborarea de strategii în domeniul dezvoltãrii comerţului interior şi protecţiei consumatorului;
4. participa la elaborarea politicilor în vederea dezvoltãrii distribuţiei produselor şi serviciilor de piata şi asigura implementarea acestora;
5. realizeazã, împreunã cu organele administraţiei publice locale, baza de date la nivel naţional privind structurile de distribuţie existente;
6. elaboreazã, propune Guvernului spre aprobare şi implementeaza programe pentru dezvoltarea şi susţinerea activitãţii comerciale şi de prestãri de servicii de piata;
7. asigura, prin Centrul de Formare şi Management pentru Comerţ, formarea profesionalã continua şi pregãtirea profesionalã a lucrãtorilor din domeniul comerţului şi prestãrilor de servicii de piata;
8. îndeplineşte atribuţiile privind eliberarea certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru societãţile comerciale din domeniul comerţului interior;
9. elaboreazã şi propune spre adoptare Guvernului proiecte de acte normative în domeniul sau de activitate şi avizeazã proiectele de acte normative ale altor organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, care au impact asupra domeniului sau de activitate;
10. propune Guvernului spre adoptare şi avizeazã proiecte de acte normative cu privire la comercializarea produselor şi serviciilor de piata; cerinţe privind desfãşurarea activitãţilor din sectorul comercial şi al serviciilor de piata, practici comerciale şi reguli generale de comercializare;
11. elaboreazã şi avizeazã, dupã caz, împreunã cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, acte normative şi acorduri internaţionale în domeniul sau de activitate, cu aprobarea Guvernului;
12. elaboreazã, implementeaza şi monitorizeazã programe pentru stimularea infiintarii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, a organizaţiilor cooperatiste;
13. elaboreazã criteriile, prioritãţile şi procedurile necesare în vederea desfãşurãrii programelor şi proiectelor din domeniul sau de activitate şi le supune spre aprobare Guvernului;
14. deruleazã programe şi proiecte cu finanţare externa, prin înfiinţare de unitãţi de management de proiect;
15. avizeazã documentaţiile pentru obţinerea de credite şi alte fonduri externe, cu garanţia statului sau cu garanţii bancare de stat, pentru finanţarea de programe şi proiecte specifice domeniului sau de activitate;
16. asigura implementarea programelor din domeniul sau de activitate, rezultate din acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte;
17. reprezintã Guvernul României în relaţia cu Uniunea Europeanã şi cu alte organizaţii internaţionale, pentru elaborarea de politici şi programe privind domeniul sau de activitate, scop în care:
a) colaboreazã la elaborarea programelor care vizeazã pregãtirea aderãrii României la Uniunea Europeanã şi urmãreşte transpunerea acestora în practica pentru domeniile de activitate ale Agenţiei;
b) stabileşte, în concordanta cu Programul de guvernare, prioritãţile de dezvoltare în domeniile de activitate ale Agenţiei, pe baza cãrora se vor elabora propuneri de proiecte şi programe de finanţare din fondurile alocate de la bugetul de stat;
c) formuleazã propuneri pentru armonizarea actelor normative din domeniul întreprinderilor mici şi mijlocii şi liberei circulatii a serviciilor, altele decât cele financiare;
d) participa la elaborarea instrumentelor de monitorizare a programelor de dezvoltare din domeniul sau de activitate;
e) participa la fundamentarea asistenţei de aderare în domeniul sau de activitate şi la monitorizarea utilizãrii acesteia;
f) informeazã Ministerul Integrãrii Europene asupra derulãrii obiectivelor de integrare din domeniul sau de activitate, prezentând informaţii, date şi alte lucrãri solicitate;
g) participa la procesul de negociere şi la monitorizarea angajamentelor asumate în acest proces, atât în calitate de integratoare, cat şi ca participant în cadrul delegatiilor sectoriale unde este nominalizatã;
18. sprijinã înfiinţarea şi activitatea asociaţiilor profesionale şi patronale din domeniul sau de activitate şi asigura dialogul permanent cu acestea, cu mass-media şi cu societatea civilã, în scopul informãrii reciproce şi al perfecţionãrii cadrului legislativ existent;
19. asigura managementul financiar şi/sau tehnic al fondurilor alocate de la bugetul de stat şi al tuturor fondurilor interne şi externe, precum şi al fondurilor alocate României de Uniunea Europeanã, inclusiv al fondurilor atrase pana la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, în domeniul sau de activitate;
20. iniţiazã mãsuri pentru stimularea cooperãrii internaţionale în domeniul sau de activitate;
21. participa, împreunã cu alte organe ale administraţiei publice de specialitate, şi coordoneazã elaborarea strategiilor şi programelor referitoare la dezvoltarea pieţei de desfacere la intern şi urmãreşte implementarea lor;
22. participa, împreunã cu alte organe ale administraţiei publice de specialitate, la elaborarea şi implementarea politicilor de cercetare şi inovare în domeniile sale de activitate;
23. urmãreşte şi sprijinã, în condiţiile legii, pãstrarea climatului de concurenta loiala, protejarea intereselor consumatorilor de produse şi servicii şi ale agenţilor economici pe piata interna;
24. asigura elaborarea şi implementarea programelor şi proiectelor de promovare a sistemelor moderne de distribuţie şi a calitãţii bunurilor de consum;
25. organizeazã activitatea de prelucrare şi gestionare de informaţii şi date în domeniul sau de activitate, participând la sistemul informaţional naţional şi internaţional; elaboreazã materiale promotionale şi publicaţii de specialitate în domeniul sau de activitate;
26. fundamenteazã şi propune în proiectul de buget resursele financiare necesare realizãrii politicilor şi programelor în domeniu potrivit legii; gestioneazã aceste resurse şi evidenţiazã periodic eficienta utilizãrii lor;
27. reprezintã statul în exerciţiul tuturor drepturilor şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor ce îi revin în calitate de acţionar unic al Fondului Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A.;
28. primeşte şi rezolva sau, dupã caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competentelor, sesizãrile persoanelor fizice şi juridice în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala în administraţia publica;
29. administreazã bunurile proprietate publica a statului pe care le deţine cu acest titlu şi exercita dreptul de proprietate privatã asupra bunurilor dobândite în conformitate cu legea.
(2) Agenţia îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate, precum şi cele conferite expres sau care decurg din acorduri internaţionale la care România este parte.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale Agenţia colaboreazã cu ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale, autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane juridice şi fizice.
(4) În scopul îndeplinirii atribuţiilor sale Agenţia are dreptul sa solicite informaţii de la celelalte organe ale administraţiei publice centrale, de la autoritãţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi de la societãţile comerciale la care statul este acţionar sau asociat, acestea având obligaţia de a furniza datele solicitate.
ART. 5
(1) Agenţia este condusã de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepreşedinte, cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Preşedintele conduce activitatea Agenţiei şi o reprezintã în raporturile cu Guvernul, cu ministerele, cu alte autoritãţi ale administraţiei publice, cu organizaţii, precum şi în raporturile cu persoane fizice şi juridice, romane sau strãine.
(3) Preşedintele poate participa ca invitat la şedinţele Guvernului în care se dezbat probleme din domeniul de activitate al Agenţiei.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale preşedintele emite ordine şi instrucţiuni. Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, în condiţiile legii.
(5) Preşedintele este ordonator tertiar de credite.
ART. 6
(1) Agenţia are un secretar general, înalt funcţionar public, numit în condiţiile legii.
(2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
(3) Secretarul general al Agenţiei poate îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare al acesteia ori încredinţate de preşedinte.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Agenţiei este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al preşedintelui, se pot organiza şi alte servicii, birouri şi colective temporare de lucru, în condiţiile legii.
(2) Coordonarea şi atribuţiile compartimentelor din cadrul Agenţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al preşedintelui.
ART. 8
(1) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de munca se fac prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
(2) Numãrul maxim de posturi al Agenţiei este de 99, exclusiv demnitarii.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului încadrat în Agenţie se stabilesc prin fişa postului.
ART. 9
(1) Agenţia va prelua în subordinea sa, de la Ministerul pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie, Centrul de Formare şi Management pentru Comerţ, unitate cu personalitate juridicã, cu finanţare din venituri proprii, potrivit anexei nr. 2.
(2) Structura organizatoricã şi bugetul unitãţii prevãzute la alin. (1) se aproba prin ordin al preşedintelui Agenţiei.
ART. 10
Pentru anul 2003 Agenţia preia programele, contractele şi bugetul fostului Minister pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie.
ART. 11
(1) Personalul fostului Minister pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie va fi preluat de Agenţie în termen de maximum 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri şi se considera transferat începând cu aceeaşi data.
(2) Salarizarea personalului se realizeazã conform legislaţiei în vigoare.
ART. 12
(1) Imobilul situat în municipiul Bucureşti, str. Poterasi nr. 11, sectorul 4, aflat în administrarea fostului Minister pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie, se transmite pe baza de protocol în administrarea Agenţiei în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
(2) Agenţia va prelua pe baza de protocol de predare-primire de la fostul Minister pentru Întreprinderile Mici şi Mijlocii şi Cooperatie, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, mijloacele fixe şi obiectele de inventar din dotarea imobilului prevãzut la alin. (1).
(3) Agenţia are în dotare un numãr de autoturisme stabilit potrivit reglementãrilor în vigoare.
ART. 13
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul pentru
coordonarea Secretariatului
General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 753.





ANEXA 1
────────

Numãrul maxim de posturi = 99, exclusiv demnitarii

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Agenţiei Naţionale pentru
Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperatie

....................
. Consilieri de .
┌───. integrare .
│ .....................
│ ┌───────────────────┐
┌────────────────┐ ┌────────────┐ │ │Purtãtor de cavant;│
│ Audit intern ├──┤ PREŞEDINTE ├────┼───┤relaţii cu mass- │
└────────────────┘ └────┬───────┘ │ │media şi relaţii │
│ │ │publice*) │
│ │ └───────────────────┘
│ │ ┌───────────────────┐
│ └───┤Cabinet preşedinte │
│ └───────────────────┘

┌────────────────────┐ │ ┌───────────────────┐
│ VICEPREŞEDINTE ├───────┼────────────────┤ SECRETAR GENERAL │
└───────┬────────────┘ │ └─────────┬─────────┘
│ │ . │
..│....................│...................... │
. │ . . │ . │
. │ . . │ . │
┌───┴───┐ ┌────┴────┐ ┌───────┴───────────┐
│ │ │ │ │Direcţia economicã,│
┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ ┌┴┐ │juridicã şi resurse│
│A│ │B│ │C│ │D│ │ umane │
└─┘ └─┘ └─┘ └┬┘ └───────────────────┘

┌─────────────┴─────────────┐
│Secretariatul permanent al │
│ Centrului balcanic de │
│ cooperare între │
│ întreprinderile │
│ mici şi mijlocii │
└───────────────────────────┘

A = Direcţia strategii, politici şi programe pentru cooperatie
B = Direcţia strategii, politici şi programe pentru comerţ interior
C = Direcţia strategii şi politici pentru întreprinderile mici şi
mijlocii şi integrare europeanã
D = Direcţia de eleborare, implementare şi monitorizare programe
pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperare
internationala


*) Se organizeazã la nivel de direcţie.



ANEXA 2

UNITATEA CU PERSONALITATE JURIDICĂ
care funcţioneazã în subordinea Agenţiei Naţionale pentru
Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperatie

Cu finanţare din venituri proprii:
- Centrul de Formare şi Management pentru Comerţ, cu sediul în Bucureşti, Sos. Viilor nr. 35, sectorul 4.




────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016