Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 748 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 748 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Departamentului pentru Relatia cu Parlamentul

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 487 din 7 iulie 2003
Având în vedere prevederile <>art. XVI alin. (1) lit. b) din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei şi ale <>Hotãrârii Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea structurii şi componentei Guvernului,
în temeiul art. 107 din Constituţie, al <>art. 23 alin. (4) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor şi al <>art. 2 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,

Guvernu României adopta hotãrâre.

ART. 1
(1) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul se organizeazã şi funcţioneazã ca structura cu personalitate juridicã, în aparatul de lucru al Guvernului.
(2) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul are rolul de a asigura buna desfãşurare a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament.
ART. 2
Pentru asigurarea bunei desfasurari a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament, Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de strategie, prin care se creeazã sistemul de relaţii pentru fundamentarea şi elaborarea Programului legislativ al Guvernului în concordanta cu Programul de guvernare acceptat de Parlament;
b) funcţia de reglementare, prin care se asigura participarea la elaborarea cadrului normativ şi institutional necesar pentru organizarea şi funcţionarea întregului sistem de promovare a iniţiativelor legislative şi de urmãrire a lor în toate fazele procesului legislativ, pana la publicarea actelor normative în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor Constituţiei, celorlalte acte normative şi procedurii parlamentare;
c) funcţia de reprezentare, prin care se asigura, în domeniul sau de activitate, reprezentarea pe plan intern şi extern a Guvernului României.
ART. 3
(1) În realizarea rolului sau Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) întocmeşte, pe baza Programului de guvernare acceptat de Parlament, proiectul programului legislativ al Guvernului şi asigura, în funcţie de prioritati, actualizarea anuala a acestuia;
b) prezintã Guvernului, la începutul fiecãrei sesiuni parlamentare, lista proiectelor de acte normative ce se constituie în prioritati legislative şi urmãreşte dezbaterea şi adoptarea acestora de cãtre Parlament;
c) urmãreşte transmiterea proiectelor de lege iniţiate de Guvern cãtre una dintre Camerele Parlamentului şi trecerea acestora prin fazele procedurii legislative, pana la promulgarea legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I;
d) susţine prioritãţile Guvernului la întocmirea proiectului ordinii de zi şi a programului de activitate în şedinţele birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului;
e) susţine cererile Guvernului cu privire la adoptarea unor proiecte de lege în procedura de urgenta de cãtre Parlament;
f) transmite comisiilor permanente, care examineazã în fond proiectele de lege sau propunerile legislative, amendamentele formulate de Guvern;
g) asigura participarea reprezentanţilor Guvernului la comisiile parlamentare şi la şedinţele parlamentare de fiecare data când prezenta membrilor Guvernului în Parlament este obligatorie;
h) asigura susţinerea guvernamentalã a proiectelor de lege în comisiile permanente şi în cadrul dezbaterilor din şedinţele celor doua Camere ale Parlamentului;
i) transmite cãtre elaboratori proiectele de lege în forma adoptatã de Guvern, rapoartele asupra acestor proiecte elaborate de comisiile permanente, precum şi formele adoptate de cãtre fiecare dintre cele doua Camere ale Parlamentului;
j) elaboreazã proiectul legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, precum şi alte proiecte de acte normative solicitate de Guvern;
k) avizeazã, din punct de vedere al oportunitãţii, proiectele de ordonanta de urgenta ale Guvernului;
l) primeşte şi distribuie întrebãrile şi interpelãrile adresate de parlamentari Guvernului ori membrilor acestuia; asigura transmiterea raspunsurilor şi prezentarea acestora în termenele stabilite de regulamentele parlamentare;
m) ia mãsurile necesare pentru pregãtirea şi susţinerea poziţiei Guvernului în cazul motiunilor simple şi al motiunilor de cenzura;
n) asigura prezentarea punctului de vedere al Guvernului în cazul propunerilor legislative în general şi al informãrii prevãzute la art. 110 din Constituţie, în cazul în care o initiativa legislativã implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau ale bugetului asigurãrilor sociale de stat;
o) prezintã informaţiile şi documentele cerute Guvernului şi celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice, în cadrul controlului parlamentar, de cãtre Camera Deputaţilor, de cãtre Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul preşedinţilor acestora;
p) asigura depunerea spre dezbatere de cãtre Parlament sau de cãtre una dintre Camerele acestuia a rapoartelor şi declaraţiilor primului-ministru cu privire la politica Guvernului;
r) efectueazã studii asupra legislaţiei şi propune mãsuri pentru modificarea, completarea sau abrogarea unor acte normative;
s) prezintã Guvernului informãri, la sfârşitul sesiunilor ordinare ale Parlamentului, cu privire la procesul legislativ, controlul parlamentar şi la relaţiile dintre Guvern şi Parlament;
t) asigura accesul liber şi neingradit al cetãţenilor la informaţiile de interes public pe care le gestioneazã, în conformitate cu reglementãrile în vigoare;
u) asigura transparenta decizionala în cadrul departamentului, prin supunerea dezbaterii publice a proiectelor de acte normative pe care le elaboreazã.
(2) Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege sau de hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãri date de primul-ministru.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul colaboreazã cu ministerele şi celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice precum şi cu persoane fizice şi juridice.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul are dreptul sa solicite informaţii de la ministere, de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de la alte instituţii publice.
ART. 5
(1) Conducerea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se exercita de cãtre ministru delegat, membru al Guvernului, ordonator tertiar de credite.
(2) Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul reprezintã departamentul în raporturile cu autoritãţile publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate.
(3) Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul îndeplineşte, în domeniul de activitate al departamentului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
(4) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5) În activitatea de conducere a departamentului ministrul delegat este ajutat de un secretar de stat.
(6) Atribuţiile secretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul.
ART. 6
Ministrul delegat pentru relaţia cu Parlamentul rãspunde de intreaga activitate a departamentului în fata Guvernului, iar în calitate de membru al Guvernului, în fata Parlamentului.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul, se pot organiza servicii şi birouri.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a departamentului, aprobat prin ordin al ministrului delegat.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se stabilesc prin fişa postului, care se întocmeşte pe baza regulamentului propriu de organizare şi funcţionare.
(4) Numãrul maxim de posturi al Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul este de 45, inclusiv demnitarii şi personalul cabinetului ministrului delegat.
(5) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea ori încetarea raporturilor de serviciu sau, dupã caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul.
(6) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţii Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se numeşte sau se angajeazã, dupã caz, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numãrului maxim de posturi stabilit.
ART. 8
În structura Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit legii, cabinetul ministrului delegat, cu personal propriu.
ART. 9
Finanţarea activitãţii Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul se asigura prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
ART. 10
Personalul existent la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri la Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul se preia în cadrul Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, în limita numãrului maxim de posturi stabilit prin prezenta hotãrâre, cu respectarea dispoziţiilor legale.
ART. 11
Bunurile mobile aflate în dotarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul trec din administrarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul în administrarea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul.
ART. 12
Toate drepturile şi obligaţiile Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul se preiau, în condiţiile legii, de cãtre Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul.
ART. 13
Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul dispune de spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii sale atât în sediul Guvernului, cat şi la sediile Senatului şi Camerei Deputaţilor.
ART. 14
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 697/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 426 din 31 iulie 2001.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru delegat pentru
relaţia cu Parlamentul,
Acsinte Gaspar

Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Bucureşti, 3 iulie 2003
Nr. 748.




ANEXA


Numãrul maxim de posturi = 45
(inclusiv demnitarii şi personalul
aferent cabinetului ministrului delegat)


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Departamentului pentru
Relaţia cu Parlamentul




┌─────────────────────┐
│COMPARTIMENT PENTRU │
│COMUNICARE ŞI IMAGINE├──┐ ┌──────────────────────────┐
│ PUBLICA │ │ ┌────────────────┐ │ CABINETUL MINISTRULUI │
└─────────────────────┘ ├────┤MINISTRU DELEGAT├───┤ DELEGAT │
┌─────────────────────┐ │ └────────┬───────┘ │- personal de specialitate│
│COMPARTIMENT PENTRU │ │ │ │- personal pentru │
│AUDIT INTERN ├──┘ │ │ activitãţi de secretariat│
└─────────────────────┘ │ └──────────────────────────┘

┌───────┴────────┐
│SECRETAR DE STAT│
└───────┬────────┘

┌───────────────────────────┼────────────────────────┐
│ │ │
┌─────────┴───────────┐ ┌───────────┴─────────┐ ┌─────────┴───────┐
│ Direcţia pentru │ │ Serviciu pentru │ │Serviciu resurse │
│urmãrirea şi evidenta│ │analiza, documentare,│ │umane, financiar,│
│procesului legislativ│ │ avizare, control │ │ contabilitate │
│ parlamentar │ │ parlamentar │ │ │
└─────────────────────┘ └─────────────────────┘ └─────────────────┘


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016