Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În temeiul art. 107 din Constituţie şi având în vedere prevederile <>art. XVI alin. (1) lit. b) din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei şi ale <>Hotãrârii Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea structurii şi componentei Guvernului,
în temeiul <>art. 4 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor mãsuri privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 255/2001 , al <>art. 22 alin. (3) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor şi al <>art. 2 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,
Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.
ART. 1
(1) Secretariatul General al Guvernului funcţioneazã ca structura în aparatul de lucru al Guvernului, cu personalitate juridicã, având rolul de a asigura derularea operaţiunilor tehnice aferente actelor de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activitãţii Guvernului, precum şi reprezentarea Guvernului în fata instanţelor judecãtoreşti.
(2) Sediul Secretariatului General al Guvernului este în municipiul Bucureşti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1.
ART. 2
Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte funcţiile prevãzute la <>art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor mãsuri privind reorganizarea şi funcţionarea Secretariatului General al Guvernului, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 255/2001 , şi constituie elementul de legatura şi de stabilitate al guvernarii.
ART. 3
(1) Secretariatul General al Guvernului are urmãtoarele atribuţii principale:
a) urmãrirea modului de realizare a Programului de guvernare;
b) organizarea şi pregãtirea şedinţelor Guvernului;
c) asigurarea respectãrii procedurilor pentru supunerea proiectelor de acte normative spre adoptare Guvernului, potrivit reglementãrilor în vigoare;
d) asigurarea reprezentãrii Guvernului în fata instanţelor judecãtoreşti, împreunã cu ministerele care au obligaţia de a pune în executare hotãrârile Guvernului impotriva cãrora s-au formulat acţiuni în justiţie;
e) asigurarea, în domeniul sau de activitate, a relatiei cu Parlamentul şi cu ministerele;
f) urmãrirea îndeplinirii de cãtre organele de specialitate ale administraţiei publice centrale a mãsurilor şi a sarcinilor rezultate din actele normative;
g) elaborarea proiectului bugetului anual pentru aparatul de lucru al Guvernului;
h) elaborarea şi urmãrirea realizãrii planului de investiţii, în domeniul sau de activitate;
i) executarea operaţiunilor financiare privind fondurile prevãzute în bugetul propriu şi destinate realizãrii acţiunilor iniţiate de structurile din aparatul de lucru al Guvernului şi de alte structuri stabilite prin acte normative;
j) organizarea unor evenimente, manifestãri şi alte asemenea acţiuni, stabilite şi desfãşurate la nivelul Guvernului;
k) gestionarea fondurilor prevãzute în bugetul propriu în vederea finanţãrii acţiunilor şi proiectelor pentru promovarea imaginii externe a României;
l) gestionarea relaţiilor cu Republica Moldova;
m) asigurarea rezolvarii, în mod operativ şi potrivit reglementãrilor legale, a problemelor privind veteranii de rãzboi, precum şi invalizii şi vãduvele de rãzboi;
n) gestionarea, în conformitate cu Programul de guvernare, cu strategiile şi programele aprobate de Guvern, a problematicii comunitãţii romilor;
o) asigurarea intaririi capacitãţii administrative a Guvernului, prin crearea condiţiilor necesare desfãşurãrii activitãţii grupurilor de consultanţi pe probleme juridice constituite la nivelul Executivului, precum şi prin efectuarea de analize, studii, sinteze şi altele asemenea pe marginea documentelor pregãtite la nivelul instituţiilor guvernamentale;
p) organizarea videoconferintelor Guvernului;
q) coordonarea activitãţii unitãţilor care funcţioneazã sub autoritatea sa;
r) elaborarea sau avizarea, dupã caz, a proiectelor de acte normative în domeniul sau de activitate.
(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte orice alte atribuţii specifice, prevãzute de alte acte normative sau stabilite prin decizie a primului-ministru.
ART. 4
În exercitarea atribuţiilor sale Secretariatul General al Guvernului colaboreazã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
ART. 5
(1) Secretariatul General al Guvernului este condus de ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, denumit în continuare ministrul, ajutat de unul sau mai mulţi secretari de stat şi subsecretari de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru.
(2) Ministrul reprezintã Secretariatul General al Guvernului în relaţiile cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii şi autoritãţi publice, precum şi cu persoanele fizice şi juridice.
(3) Ministrul are calitatea de ordonator principal de credite pentru aparatul de lucru al Guvernului şi pentru instituţiile prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
(4) În exercitarea atribuţiilor care îi revin, ministrul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(5) Atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului.
ART. 6
Ministrul, secretarii de stat şi subsecretarii de stat sunt salarizaţi potrivit anexei nr. II/2 la <>Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza în sectorul bugetar şi a indemnizaţiilor pentru persoane care ocupa funcţii de demnitate publica, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 7
(1) Ministrul asigura coordonarea Departamentului pentru Relaţii Interetnice din cadrul aparatului de lucru al Guvernului.
(2) Secretariatul General al Guvernului îndeplineşte atribuţiile prevãzute de lege pentru ministerul de resort fata de Regia Autonomã "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".
(3) Organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice şi structurile care funcţioneazã în subordinea Secretariatului General al Guvernului şi care sunt finanţate prin bugetul acestuia sunt prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 8
(1) Structura organizatoricã a Secretariatului General al Guvernului se aproba prin decizie a primului-ministru
(2) În structura Secretariatului General al Guvernului funcţioneazã direcţii generale, direcţii, servicii, birouri şi compartimente, dupã caz.
(3) În structura Secretariatului General al Guvernului funcţioneazã:
a) Oficiul pentru gestionarea relaţiilor cu Republica Moldova;
b) Oficiul pentru problemele veteranilor de rãzboi;
c) Oficiul pentru problemele romilor.
(4) Coordonarea oficiilor prevãzute la alin. (3) se asigura la nivel de secretar de stat sau subsecretar de stat, dupã caz.
(5) Structura organizatoricã detaliatã, circuitul documentelor, atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din cadrul Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al ministrului.
(6) În condiţiile legii şi în limita numãrului maxim de posturi, în structura Secretariatului General al Guvernului se organizeazã şi funcţioneazã unitãţi de management al proiectului, denumite în continuare UMP, conduse de câte un director de proiect, în vederea asigurãrii unui cadru unitar pentru managementul proiectelor finanţate prin împrumuturi externe.
(7) Structura organizatoricã, numãrul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale UMP se stabilesc prin ordin al ministrului.
(8) Ministrul numeşte personalul UMP şi stabileşte competentele directorului de proiect.
ART. 9
(1) Statul de personal şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului.
(2) Structura organizatoricã, statul de funcţii şi numãrul maxim de posturi ale Secretariatului General al Guvernului se stabilesc prin decizie a primului-ministru, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului.
(3) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului încadrat în Secretariatul General al Guvernului se stabilesc prin fişa postului, elaborata în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare.
ART. 10
(1) Personalul din cadrul Secretariatului General al Guvernului este salarizat potrivit legii.
(2) În funcţie de necesitaţi pot fi utilizate şi funcţii dintre cele prevãzute în anexa nr. V/2 la <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, aprobatã prin <>Legea nr. 383/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 11
(1) În bugetul Secretariatului General al Guvernului se transfera fondurile aferente activitãţii şi posturilor preluate de la fostul Minister al Informaţiilor Publice. Secretariatul General al Guvernului preia de la fostul Minister al Informaţiilor Publice, fãrã plata, spaţiile şi bunurile mobile, inclusiv tehnica de calcul şi birotica aferente activitãţii purtatorului de cuvânt şi activitãţii de relaţii cu presa.
(2) Fondurile destinate realizãrii acţiunilor pentru comunitatea romilor, prevãzute în anexa nr. 1 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 56/2003 pentru aprobarea modului de repartizare şi de utilizare a sumelor prevãzute la lit. a)-d), f) şi g) din anexa nr. 3/33/07 la <>Legea bugetului de stat pe anul 2003 nr. 631/2002 , se transfera în bugetul Secretariatului General al Guvernului.
(3) Secretariatul General al Guvernului preia de la fostul Minister al Administraţiei Publice spaţiile şi bunurile mobile, inclusiv tehnica de calcul şi birotica aferente organizãrii videoconferintelor Guvernului.
(4) Predarea-preluarea mijloacelor financiare şi a bunurilor prevãzute la alin. (1)-(3) se face pe baza de protocol încheiat între pãrţile interesate în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 12
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 900/2001 pentru organizarea şi stabilirea atribuţiilor Secretariatului General al Guvernului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 592 din 20 septembrie 2001.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneazã:
---------------
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Şerban Mihailescu
Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus
Ministrul muncii, solidaritãţii
sociale şi familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 747.
ANEXA
ORGANELE DE SPECIALITATE
ale administraţiei publice centrale,
instituţiile publice şi structurile care funcţioneazã în subordinea
Secretariatului General al Guvernului şi
care sunt finanţate prin bugetul acestuia
I. Instituţiile publice care funcţioneazã în subordinea Secretariatului General al Guvernului:
- Centrul "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru romanii de pretutindeni
II. Organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, instituţiile publice şi structurile finanţate prin bugetul Secretariatului General al Guvernului:
1. Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor
2. Agenţia Nationala pentru Sport
3. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale
4. Agenţia Nationala pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperatie
5. Comisia Nationala de Prognoza
6. Institutul Naţional de Statistica
7. Departamentul pentru Relaţia cu Parlamentul
8. Redactia Publicaţiilor pentru Strãinãtate - finanţatã din venituri extrabugetare şi din alocaţii de la bugetul de stat.
-------------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: