Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 747 din 11 iulie 2007  privind reglementarea actiunilor specifice aferente finantarii asistentei din cadrul politicii nationale de cooperare internationala pentru dezvoltare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 747 din 11 iulie 2007 privind reglementarea actiunilor specifice aferente finantarii asistentei din cadrul politicii nationale de cooperare internationala pentru dezvoltare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 524 din 2 august 2007

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 3 alin. (2) din Legea nr. 404/2006 privind finanţarea asistenţei pentru dezvoltare din cadrul politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
(1) Prezenta hotãrâre reglementeazã acţiunile specifice aferente finanţãrii asistenţei din cadrul politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare.
(2) Prezenta hotãrâre stabileşte:
a) formele de asistenţã pentru dezvoltare acordate de România în cadrul politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare;
b) procedurile de programare şi acordare a asistenţei pentru dezvoltare;
c) cadrul instituţional al gestionãrii resurselor aferente implementãrii asistenţei pentru dezvoltare.
ART. 2
(1) Prioritãţile geografice şi sectoriale ale asistenţei pentru dezvoltare sunt cele prevãzute de Strategia naţionalã privind politica de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare, aprobatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 703/2006 .
(2) Statele partenere beneficiare de asistenţa pentru dezvoltare, precum şi fondurile financiare alocate în acest scop începând cu anul 2008 se stabilesc de Ministerul Afacerilor Externe şi sunt aprobate pe bazã de memorandum de Guvernul României, în conformitate cu angajamentele asumate de România pe plan internaţional în materie de finanţare şi eficacitate a asistenţei pentru dezvoltare, cu excepţia asistenţei financiare acordate sub forma reducerii/ştergerii datoriilor ţãrilor debitoare României, care intrã sub incidenţa <>Legii nr. 29/1994 privind autorizarea Guvernului de a aproba negocierea în vederea recuperãrii creanţelor României provenite din activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, derulatã înainte de 31 decembrie 1989, cu modificãrile ulterioare, şi a <>Ordonanţei Guvernului nr. 59/1994 privind reglementarea operaţiunilor de import-export care se deruleazã prin cliring, barter şi cooperare economicã internaţionalã în baza acordurilor comerciale şi de plãţi guvernamentale, republicatã.
ART. 3
În sensul prezentei hotãrâri, termenii şi expresiile menţionate mai jos au urmãtoarea semnificaţie:
a) asistenţã pentru dezvoltare - suma resurselor alocate de România statelor partenere în conformitate cu criteriile de clasificare a asistenţei oficiale pentru dezvoltare elaborate de Comitetul Asistenţã pentru Dezvoltare din cadrul Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economicã (denumitã în continuare OCDE);
b) obiectivele de dezvoltare ale mileniului - cele 8 obiective adoptate cu ocazia Summitului Mileniului, gãzduit în septembrie 2000 de Organizaţia Naţiunilor Unite, de realizat pânã în 2015, cu ţintele şi indicatorii aferenţi, dupã cum urmeazã: eradicarea sãrãciei extreme şi a foametei; realizarea educaţiei primare universale; promovarea egalitãţii şanselor şi împuternicirea femeilor; reducerea mortalitãţii infantile; îmbunãtãţirea sãnãtãţii materne; combaterea HIV/SIDA, a malariei şi a altor boli infecţioase; asigurarea durabilitãţii mediului înconjurãtor; dezvoltarea unui parteneriat global pentru dezvoltare;
c) stat partener - statul terţ în curs de dezvoltare, cu venit mic sau mediu, cãruia România îi acordã asistenţã pentru dezvoltare şi care este catalogat la data acordãrii asistenţei drept potenţial beneficiar de asistenţã oficialã pentru dezvoltare de cãtre Comitetul Asistenţã pentru Dezvoltare din cadrul OCDE;
d) stat partener prioritar - stat partener cãruia România îi acordã asistenţã pentru dezvoltare pe o bazã multianualã şi pentru care volumul de asistenţã pentru dezvoltare oferitã depãşeşte valoarea în lei a sumei de 5 milioane de euro anual, calculatã la cursul Bãncii Naţionale a României la data planificãrii bugetare a asistenţei;
e) stat partener în atenţie - stat partener cãruia România îi acordã asistenţã pentru dezvoltare pentru un proiect specific şi/sau anualã şi pentru care volumul de asistenţã pentru dezvoltare oferitã excedeazã valoarea în lei a sumei de 1 milion de euro, dar nu depãşeşte valoarea în lei a sumei de 5 milioane de euro anual, sume calculate la cursul Bãncii Naţionale a României la data planificãrii bugetare a asistenţei;
f) stat donator - stat care acordã asistenţã pentru dezvoltare;
g) ajutorul bugetar direct - transferul de fonduri direct la bugetul unui stat partener, realizat în vederea susţinerii unui program guvernamental urmãrind creşterea economicã, reducerea sãrãciei, ajustarea fiscalã, întãrirea instituţionalã, precum şi a proceselor bugetare, acestea fiind cheltuite conform sistemelor de gestiune financiarã ale statului partener;
h) proiecte de asistenţã pentru dezvoltare - setul de activitãţi interconectate, vizând realizarea unui obiectiv punctual de dezvoltare;
i) programe de asistenţã pentru dezvoltare - setul de activitãţi şi proiecte de asistenţã pentru dezvoltare, interconectate, urmãrind consolidarea unui sector specific de interes al statului partener;
j) înfrãţire instituţionalã - setul de activitãţi destinate întãririi capacitãţii administrative şi judiciare a statelor partenere realizate în colaborare cu instituţiile publice româneşti.

CAP. II
Forme de asistenţã pentru dezvoltare

ART. 4
Guvernul României utilizeazã urmãtoarele modalitãţi de distribuţie a asistenţei pentru dezvoltare:
a) asistenţã bilateralã - include activitãţile de cooperare pentru dezvoltare derulate direct între România şi statul partener ori indirect, prin intermediul unor contractanţi;
b) asistenţã trilateralã - include asistenţa pentru dezvoltare prin cofinanţare acordatã de România statului partener în cooperare cu alt stat donator şi/sau o organizaţie internaţionalã;
c) asistenţã multilateralã - include contribuţii cãtre organizaţiile internaţionale care îşi deruleazã activitatea, parţial sau integral, în aria cooperãrii pentru dezvoltare şi aflate pe lista Comitetului Asistenţã pentru Dezvoltare al OCDE, precum şi cãtre fondurile special administrate de acestea, în acest scop.
ART. 5
Guvernul României acordã urmãtoarele tipuri de asistenţã pentru dezvoltare:
a) asistenţã tehnicã, prin furnizarea de servicii, produse şi lucrãri în vederea susţinerii procesului de dezvoltare a statului partener - inclusiv pregãtirea şi formarea profesionalã, furnizarea rezultatelor unor activitãţi de cercetare, burse de studii şi stagii de practicã, implementarea de proiecte de înfrãţire instituţionalã şi alte iniţiative de recrutare, formare şi plasare de voluntari;
b) asistenţã financiarã - asistenţa financiarã nerambursabilã şi ştergerea şi/sau reducerea datoriilor ţãrilor în curs de dezvoltare faţã de România;
c) asistenţã umanitarã - asistenţa de urgenţã acordatã statelor în caz de dezastre şi conflicte armate prelungite, cu scopul atenuãrii consecinţelor asupra victimelor, inclusiv asistenţa oferitã în procesul de tranziţie de la o situaţie de crizã umanitarã cãtre procesele de reabilitare sau reconstrucţie timpurie;
d) asistenţã pentru educaţie pentru dezvoltare şi activitãţile de conştientizare publicã în domeniul dezvoltãrii - activitãţile desfãşurate în scopul promovãrii unei mai bune înţelegeri în rândul populaţiei sau al unor categorii specifice ale populaţiei, a problemelor cu care se confruntã statele în curs de dezvoltare, a necesitãţii solidarizãrii cu acestea, ce contribuie la crearea unui sprijin puternic, din partea opiniei publice, în favoarea politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare.

CAP. III
Cadrul de programare a asistenţei pentru dezvoltare

ART. 6
(1) Ministerul Afacerilor Externe elaboreazã o strategie de ţarã pentru fiecare stat partener prioritar.
(2) Strategia de ţarã reprezintã documentul-cadru de programare întocmit prin consultãri cu Guvernul statului partener prioritar, autoritãţile competente române şi societatea civilã.
(3) Strategia de ţarã se adoptã de cãtre Guvernul României prin memorandum elaborat şi înaintat spre aprobare de cãtre Ministerul Afacerilor Externe.
(4) Strategia de ţarã conţine urmãtoarele elemente:
a) descrierea obiectivelor politicii României în materie de cooperare pentru dezvoltare;
b) descrierea obiectivelor statului partener prioritar în materie de reducere a sãrãciei şi dezvoltare;
c) analiza situaţiei politice, economice şi sociale din statul partener prioritar;
d) descrierea activitãţilor trecute şi prezente ale principalilor donatori;
e) strategia de rãspuns a României la problemele de dezvoltare ale statului partener prioritar, prin identificarea unui numãr limitat de sectoare de intervenţie;
f) obiectivele globale ale cooperãrii pentru perioada de aplicabilitate a Strategiei de ţarã;
g) alocarea resurselor financiare pentru fiecare sector de intervenţie;
h) obiectivele specifice, rezultatele aşteptate şi indicatorii de performanţã pentru fiecare sector de intervenţie;
i) modalitãţile de integrare a tematicilor orizontale, cu aplicabilitate în mai multe sectoare de intervenţie;
j) programele avute în vedere pentru atingerea obiectivelor, precum şi tipurile şi instrumentele de asistenţã.
(5) Strategia de ţarã se aprobã pentru un interval de minimum 3 ani, în funcţie de ciclul bugetar al statului partener şi de strategiile acestuia de dezvoltare şi reducere a sãrãciei.
(6) Strategia de ţarã se revizuieşte periodic, pe baza evaluãrilor rezultatelor obţinute.
ART. 7
(1) Guvernul României, la propunerea Ministerului Afacerilor Externe, încheie acorduri de cooperare pentru dezvoltare cu fiecare stat partener prioritar. Acordurile de cooperare pentru dezvoltare sunt iniţiate şi negociate de Ministerul Afacerilor Externe în colaborare cu autoritãţile publice din România, cu atribuţii în domeniile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 404/2006 privind finanţarea asistenţei pentru dezvoltare din cadrul politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare.
(2) Acordurile de cooperare pentru dezvoltare reprezintã instrumentul juridic de reglementare a asistenţei pentru dezvoltare acordate de Guvernul României.
(3) Acordurile de cooperare pentru dezvoltare stabilesc termenii şi condiţiile generale de acordare de asistenţã pentru dezvoltare, inclusiv domeniile de intervenţie, alocãrile financiare indicative, precum şi drepturile şi obligaţiile pãrţilor.
(4) Acordurile de cooperare pentru dezvoltare au caracter de contract de stat şi nu intrã sub incidenţa <>Legii nr. 590/2003 privind tratatele.
ART. 8
(1) Ministerul Afacerilor Externe încheie memorandumuri de înţelegere cu toate statele partenere, cu excepţia statelor debitoare României care beneficiazã de asistenţa financiarã pentru dezvoltare acordatã sub forma reducerii/ştergerii datoriilor care intrã sub incidenţa <>Legii nr. 29/1994 , cu modificãrile ulterioare, şi a <>Ordonanţei Guvernului nr. 59/1994 , republicatã.
(2) Pentru statele partenere prioritare memorandumurile de înţelegere au la bazã acordurile de cooperare pentru dezvoltare şi stabilesc elementele specifice de asistenţã (sprijin bugetar, proiecte, programe) agreate între cele douã pãrţi.
(3) Pentru statele partenere în atenţie şi celelalte state partenere memorandumurile de înţelegere stabilesc atât cadrul general de cooperare, cât şi elementele specifice de asistenţã (sprijin bugetar, proiecte, programe) agreate între cele douã pãrţi.
ART. 9
(1) Ministerul Afacerilor Externe elaboreazã Planul anual de acţiune care cuprinde:
a) descrierea activitãţilor planificate pentru urmãtoarele 12 luni;
b) calendarul activitãţilor şi îndeplinirii obiectivelor;
c) bugetul pentru anul fiscal aferent.
(2) Planul anual de acţiune fundamenteazã memorandumurile de înţelegere şi este aprobat prin ordin al ministrului afacerilor externe, la propunerea secretarului de stat responsabil pentru politica naţionalã de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.
ART. 10
(1) Ministerul Afacerilor Externe elaboreazã o strategie multianualã pentru acordarea de asistenţã pentru dezvoltare în plan multilateral.
(2) Strategia prevãzutã la alin. (1) conţine urmãtoarele elemente:
a) descrierea obiectivelor politicii României în materie de cooperare pentru dezvoltare;
b) analiza globalã a activitãţilor tematice şi geografice desfãşurate de organizaţiile internaţionale în materie de dezvoltare;
c) strategia de cooperare multilateralã pentru dezvoltare a României prin identificarea unor prioritãţi de acţiune;
d) alocarea resurselor financiare între prioritãţi.
(3) Strategia pentru asistenţã multilateralã se aprobã pentru un interval de minimum 3 ani, în funcţie de calendarul atingerii obiectivelor de dezvoltare ale mileniului.
(4) Strategia pentru asistenţã multilateralã se adoptã de Guvernul României, prin memorandumul elaborat şi înaintat spre aprobare de Ministerul Afacerilor Externe.

CAP. IV
Proceduri de acordare a asistenţei pentru dezvoltare

ART. 11
Achiziţiile de produse, servicii şi lucrãri finanţate în cadrul politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare se realizeazã potrivit prevederilor legale române în materie de achiziţii publice.
ART. 12
(1) Ministerul Afacerilor Externe cofinanţeazã proiecte şi programe de asistenţã pentru dezvoltare atunci când acestea sunt în concordanţã cu Strategia de ţarã în cazul statelor partenere prioritare sau dacã aceste proiecte şi programe fac obiectul unui memorandum de înţelegere specific încheiat între toate statele donatoare cofinanţatoare şi statul partener.
(2) Memorandumul de înţelegere specific stabileşte drepturile şi obligaţiile pãrţilor, legislaţia aplicabilã pentru atribuirea contractelor de achiziţie publicã şi metodologia, termenii şi condiţiile de efectuare a plãţilor.
ART. 13
Ministerul Afacerilor Externe contribuie la finanţarea de proiecte şi programe de asistenţã pentru dezvoltare implementate de organizaţii multilaterale, inclusiv fondurile administrate de acestea, în sprijinirea dezvoltãrii statelor partenere, cu respectarea prioritãţilor stabilite prin strategiile de ţarã, în cazul în care existã, sau pe baza memorandumurilor de înţelegere încheiate cu fiecare stat partener.
ART. 14
Ministerul Afacerilor Externe contribuie la finanţarea bugetului organizaţiilor internaţionale, inclusiv fondurile administrate de acestea, în baza strategiei multianuale pentru asistenţã multilateralã.
ART. 15
Finanţarea contribuţiilor prevãzute la art. 13 şi 14 se realizeazã în baza unui memorandum de înţelegere încheiat între Ministerul Afacerilor Externe şi organizaţia internaţionalã în cauzã sau conform procedurilor legale aplicabile organizaţiei internaţionale respective.
ART. 16
(1) Organizaţiile neguvernamentale din România pot beneficia de finanţare nerambursabilã din bugetul Ministerului Afacerilor Externe destinat finanţãrii asistenţei pentru dezvoltare pentru:
a) derularea de programe şi proiecte de cooperare pentru dezvoltare în statele partenere; şi
b) derularea de activitãţi de educaţie pentru dezvoltare şi conştientizare publicã în domeniul dezvoltãrii.
(2) Finanţarea activitãţilor organizaţiilor neguvernamentale din România se realizeazã în baza <>Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţãrilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitãţi nonprofit de interes general.
ART. 17
(1) Ajutorul bugetar direct, la nivel general şi/sau sectorial, se acordã statului partener care îndeplineşte cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) demonstreazã un angajament credibil în vederea reducerii sãrãciei şi a creşterii economice, angajament reflectat prin existenţa unei strategii de reducere a sãrãciei sau a unui document echivalent acesteia;
b) existã un sistem stabil de gestiune macroeconomicã şi un mediu propice dezvoltãrii sectorului privat;
c) calitatea gestionãrii finanţelor publice este adecvatã şi/sau existã un program credibil de reformã a sistemului de gestionare a finanţelor publice;
d) existã un cadru sectorial de cheltuieli pe termen mediu şi un buget anual;
e) se realizeazã coordonarea sectorialã între donatori sub conducerea Grupului Bãncii Mondiale sau a Comisiei Europene cu participarea activã a Guvernului ţãrii partenere;
f) existã un set de indicatori de performanţã pentru evaluarea progresului în realizarea obiectivelor politicilor naţionale.
(2) Ajutorul bugetar direct se acordã prin memorandumurile de înţelegere prevãzute la art. 8, încheiate de Ministerul Afacerilor Externe cu fiecare stat partener.
ART. 18
(1) Ministerul Afacerilor Externe cofinanţeazã din bugetul destinat finanţãrii asistenţei pentru dezvoltare proiecte de înfrãţire instituţionalã cu statele partenere în domenii în care experienţa României este relevantã şi de interes pentru acestea.
(2) Proiectele de înfrãţire instituţionalã prevãzute la alin. (1) îndeplinesc cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) se încadreazã în prioritãţile stabilite în Strategia de ţarã sau memorandumul de înţelegere aferente ţãrilor partenere;
b) se desfãşoarã pe baza unor termeni de referinţã clari care specificã obiectivele proiectului, activitãţile avute în vedere, obligaţiile statului partener şi rezultatele aşteptate;
c) fac obiectul unui acord între Ministerul Afacerilor Externe şi instituţia publicã românã în cauzã prin care sunt stabiliţi termenii şi condiţiile proiectului de înfrãţire instituţionalã;
d) se desfãşoarã pe o perioadã cuprinsã între 30 de zile şi 36 de luni.
(3) Proiectele de înfrãţire instituţionalã se aprobã prin memorandumurile de înţelegere prevãzute la art. 8, încheiate de Ministerul Afacerilor Externe cu fiecare stat partener.
ART. 19
Furnizarea de asistenţã umanitarã este un act de voinţã unilateralã a Guvernului României şi este acordatã direct statului în cauzã ori indirect, prin intermediul unei organizaţii internaţionale cu competenţe în domeniu sau al unui fond autonom gestionat de o organizaţie internaţionalã de profil ori al unui fond constituit în mod special pentru a rãspunde necesitãţilor unei crize umanitare sau al unor organizaţii neguvernamentale române şi/sau strãine.
ART. 20
Pentru acordarea de asistenţã umanitarã prin intermediul organizaţiilor neguvernamentale, române sau strãine, este necesar ca acestea sã îndeplineascã urmãtoarele criterii:
a) sã aibã experienţã în domeniul asistenţei umanitare;
b) sã cunoascã circumstanţele şi specificul local;
c) sã facã dovada deţinerii mijloacelor de furnizare rapidã şi eficientã a asistenţei umanitare cãtre persoanele sinistrate.
ART. 21
(1) Ministerul Afacerilor Externe înainteazã, prin memorandum, spre aprobare Guvernului României propunerile de finanţare de asistenţã umanitarã.
(2) Ministerul Afacerilor Externe asigurã finanţarea asistenţei umanitare din bugetul destinat asistenţei pentru dezvoltare prin ordin al ministrului afacerilor externe.
ART. 22
Acţiunile de reducere/ştergere a datoriilor statelor în curs de dezvoltare faţã de România provenite din activitatea de comerţ exterior şi cooperare economicã internaţionalã, derulatã înainte de 31 decembrie 1989, precum şi a celor evidenţiate în conturile de cliring, barter şi cooperare economicã internaţionalã, în baza acordurilor comerciale şi de plãţi guvernamentale, se realizeazã potrivit prevederilor legale române în vigoare.

CAP. V
Cadrul instituţional

ART. 23
Ministerul Afacerilor Externe este coordonatorul politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare.
ART. 24
Atribuţiile Ministerului Afacerilor Externe în problematica reglementatã prin prezenta hotãrâre sunt cele prevãzute de Strategia naţionalã privind politica naţionalã de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare.
ART. 25
Aprobarea proiectelor şi programelor de asistenţã pentru dezvoltare se realizeazã prin ordin al ministrului afacerilor externe în baza Strategiei naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare, a prioritãţilor geografice şi a fondurilor financiare aprobate în acest scop de Guvernul României şi cu respectarea prevederilor prezentului act normativ.
ART. 26
(1) Activitatea privind evaluarea tehnicã şi financiarã a proiectelor şi programelor de asistenţã pentru dezvoltare se realizeazã de cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE (OPCP) din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(2) OPCP asigurã:
a) organizarea procedurilor de achiziţie publicã, a selecţiilor publice de proiecte şi a licitaţiilor;
b) evaluarea şi avizarea proiectelor şi programelor în vederea aprobãrii;
c) contractarea proiectelor şi programelor;
d) raportarea privind situaţia financiarã a proiectelor şi programelor;
e) evaluarea stadiului îndeplinirii obiectivelor proiectelor şi programelor;
f) auditarea conturilor de cãtre autoritãţile naţionale.
(3) Modalitãţile specifice de colaborare între Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Economiei şi Finanţelor se stabilesc printr-un memorandum de înţelegere încheiat între cele douã instituţii în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri.
ART. 27
În termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, ministrul afacerilor externe şi ministrul economiei şi finanţelor aprobã prin ordin comun manualul de implementare a asistenţei pentru dezvoltare.
ART. 28
(1) În procesul de elaborare, implementare şi coordonare a politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare, Ministerul Afacerilor Externe colaboreazã cu autoritãţile administraţiei publice din România, cu atribuţii în domeniile prevãzute la <>art. 2 din Legea nr. 404/2006 .
(2) Instituţiile publice române propun Ministerului Afacerilor Externe proiecte şi programe de asistenţã pentru dezvoltare în vederea finanţãrii acestora din bugetul destinat finanţãrii politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare. Activitãţile de implementare a acestor proiecte şi programe sunt realizate de instituţiile publice române iniţiatoare.
ART. 29
(1) La data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se înfiinţeazã, în subordinea Consiliului interministerial pentru relaţii externe şi afaceri europene prevãzut în anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 750/2005 privind constituirea consiliilor interministeriale permanente, Comisia pentru cooperare economicã si dezvoltare internaţionalã, denumitã în continuare Comisia.
(2) Comisia prevãzutã la alin. (1) este alcãtuitã din câte un reprezentant, la nivel de secretar de stat/preşedinte, din urmãtoarele instituţii:
a) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului;
b) Ministerul Economiei şi Finanţelor;
c) Ministerul Mediului şi Dezvoltãrii Durabile;
d) Ministerul Transporturilor;
e) Ministerul Sãnãtãţii Publice;
f) Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale;
g) Ministerul Justiţiei;
h) Ministerul Culturii şi Cultelor;
i) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative;
j) Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei;
k) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale;
l) Ministerul Dezvoltãrii, lucrãrilor Publice şi Locuinţelor;
m) Ministerul Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse;
n) Agenţia Românã pentru Investiţii Strãine;
o) Autoritatea Naţionalã pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;
p) Agenţia pentru Strategii Guvernamentale.
(3) Ministerul Afacerilor Externe este reprezentat în Comisie de secretarul de stat pentru afaceri europene şi de şeful Departamentului pentru Relaţiile cu Românii de Pretutindeni.
(4) Comisia acţioneazã în calitate de:
a) forum de analizã, dezbatere şi planificare interinstituţionalã a problematicilor decurgând din gestionarea relaţiei Guvernului României cu OCDE; şi
b) forum de analizã, dezbatere şi planificare interinstituţionalã a problematicilor privind realizarea politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare.
(5) Ministerul Afacerilor Externe asigurã preşedinţia şi secretariatul Comisiei. Şedinţele în plen se convoacã de cãtre Ministerul Afacerilor Externe ori de câte ori este necesar.
(6) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei se elaboreazã de cãtre Comisie, se aprobã în prima şedinţã a acesteia şi constituie anexã la Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Consiliului interministerial pentru relaţii externe şi afaceri europene.
ART. 30
(1) În termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se înfiinţeazã Consiliul pentru cooperare pentru dezvoltare, denumit în continuare Consiliul.
(2) Consiliul prevãzut la alin. (1) este organism fãrã personalitate juridicã, funcţioneazã pe lângã Ministerul Afacerilor Externe, are un rol consultativ şi asistã Ministerul Afacerilor Externe în definirea şi implementarea politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare.
(3) Consiliul este compus din reprezentanţi ai Ministerului Afacerilor Externe, invitaţi ai organizaţiilor membre ale Federaţiei Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Dezvoltare din România, precum şi invitaţi din partea Parlamentului României, societãţii civile, instituţiilor de cult, mediului academic, mediului de afaceri, sindicatelor, mediei şi alte persoane fizice sau juridice care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul asistenţei pentru dezvoltare.
(4) Ministerul Afacerilor Externe asigurã preşedinţia şi secretariatul Consiliului. Şedinţele în plen se convoacã de cãtre Ministerul Afacerilor Externe ori de câte ori este necesar.
(5) Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului va fi elaborat de cãtre Ministerul Afacerilor Externe în termen de 60 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, urmând a fi supus spre aprobare Consiliului, în prima reuniune a acestuia.
(6) Federaţia Organizaţiilor Neguvernamentale pentru Dezvoltare este partener al Guvernului României în eforturile de dezvoltare a politicii naţionale de cooperare pentru dezvoltare.

CAP. VI
Cadrul financiar

ART. 31
(1) Finanţarea acţiunilor specifice aferente asistenţei pentru dezvoltare se asigurã de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Fondurile aferente finanţãrii acţiunilor prevãzute la alin. (1) se asigurã din bugetul Ministerului Afacerilor Externe de la capitolul "Alte servicii publice generale", subcapitolul "Asistenţã naţionalã externã pentru dezvoltare", titlul "Alte transferuri", articolul "Transferuri curente în strãinãtate", alineatul "Cooperare economicã internaţionalã".
(3) Fondurile aprobate potrivit alin. (2) nu se pot redistribui şi utiliza la alte subdiviziuni ale clasificaţiei bugetare

CAP. VII
Dispoziţii finale

ART. 32
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se suplimenteazã numãrul de posturi prevãzut pentru Ministerul Economiei şi Finanţelor cu un numãr de 7 posturi, în vederea îndeplinirii sarcinilor Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE în cadrul politicii naţionale de cooperare internaţionalã pentru dezvoltare, conform <>Hotãrârii Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor.

PRIM-MINISTRU
CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemneazã:


────────────────
Ministrul afacerilor externe,
Adrian Mihai Cioroianu

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 11 iulie 2007.
Nr. 747.
_________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016