Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 745 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Control    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 745 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Control

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 496 din 9 iulie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 16 alin. (14) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri pentru înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.


CAP. I
Organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale de Control

ART. 1
(1) Autoritatea Nationala de Control se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, şi este condusã de ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control, care aplica strategia şi programul Guvernului în domeniul exercitãrii funcţiilor autoritãţilor de control.
(2) Autoritatea Nationala de Control are sediul în municipiul Bucureşti, str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 2.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Autoritatea Nationala de Control exercita urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, având drept de initiativa legislativã, prin care se asigura elaborarea strategiei comune şi specifice de control şi activitate pentru autoritãţile de control aflate în subordine sau în coordonare;
b) de reglementare şi sinteza, prin care se asigura elaborarea cadrului legal şi institutional necesar realizãrii funcţiilor autoritãţilor din subordine sau aflate în coordonare;
c) de supraveghere a cadrului legal în domeniul controlului, fiind organ de avizare potrivit legii;
d) de corelare şi coordonare a planurilor de control pe domeniile specifice de activitate ale fiecãrei autoritãţi de control, elaborate de autoritãţile aflate în subordinea sau în coordonarea sa;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea şi gestionarea patrimoniului sau, potrivit dispoziţiilor legale;
f) de autoritate de stat, prin care se asigura exercitarea controlului aplicãrii unitare şi respectãrii reglementãrilor legale în domeniul sau de activitate, precum şi functionarii instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sau în coordonarea sa;
g) de reprezentare, prin care se asigura reprezentarea pe plan intern şi extern, în calitate de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în domeniul sau de activitate.
ART. 3
(1) În realizarea rolului sau Autoritatea Nationala de Control îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) defineste politica şi strategia în domeniul controlului;
b) elaboreazã obiectivele pe termen scurt şi mediu ale activitãţii autoritãţilor de control aflate în subordinea sau în coordonarea sa;
c) monitorizeazã realizarea programului de acţiuni şi prezintã Guvernului rapoarte periodice privind stadiul de realizare a obiectivelor;
d) reglementeazã şi armonizeaza cadrul legislativ privind controlul specific autoritãţilor aflate în subordinea sau în coordonarea sa, potrivit reglementãrilor Uniunii Europene, în colaborare cu celelalte ministere, autoritãţi publice şi instituţii publice implicate;
e) elaboreazã politica de restructurare, responsabilizare, stimulare şi sancţionare a personalului cu atribuţii de control;
f) prognozeaza, urmãreşte şi evalueaza periodic încasãrile din venituri bugetare sau proprii rezultate din activitatea autoritãţilor de control, în colaborare cu Ministerul Finanţelor Publice;
g) stimuleaza, promoveazã şi supravegheazã afirmarea unei conduite corecte şi morale a personalului cu atribuţii de control;
h) asigura respectarea Cartei drepturilor şi obligaţiilor contribuabililor în timpul actului de control;
i) promoveazã o politica de dialog social pe probleme specifice activitãţii de control;
j) promoveazã principiul ingerintei minime în activitatea contribuabililor şi eficientei maxime a actului de control.
(2) Autoritatea Nationala de Control îndeplineşte şi atribuţiile specifice subordonarii sau coordonãrii, dupã caz, îndeplinite de ministerele ori de autoritãţile administraţiei publice în subordinea sau în coordonarea cãrora s-au aflat entitatile preluate prin <>Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice, precum şi orice alte atribuţii din domeniul sau de activitate stabilite prin alte acte normative.
ART. 4
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Autoritatea Nationala de Control colaboreazã cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice, romane sau strãine.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale, Autoritatea Nationala de Control are dreptul sa solicite informaţii de la ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, de la autoritãţile administraţiei publice locale, de la alte instituţii publice.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a aparatului propriu al Autoritãţii Naţionale de Control este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control, se pot organiza servicii, birouri şi colective temporare.
(2) În structura aparatului propriu al Autoritãţii Naţionale de Control se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit legii, cabinetul demnitarului, cu personal propriu, cãruia nu i se aplica prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Încadrarea personalului din aparatul propriu, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control. Personalului din aparatul propriu al Autoritãţii Naţionale de Control nu i se aplica prevederile <>Legii nr. 188/1999 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(4) Atribuţiile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Autoritãţii Naţionale de Control se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a autoritãţii, aprobat prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
(5) Atribuţiile şi rãspunderile individuale ale personalului din aparatul propriu al Autoritãţii Naţionale de Control se stabilesc prin fişa postului, în conformitate cu regulamentul de organizare şi funcţionare.
(6) Numãrul maxim de posturi din aparatul propriu al Autoritãţii Naţionale de Control este de 70, exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control.
ART. 6
(1) Autoritatea Nationala de Control are în subordinea sa urmãtoarele instituţii şi activitãţi:
a) Corpul de Control al Guvernului;
b) Garda Nationala de Mediu;
c) Inspectoratul de Stat în Construcţii;
d) Garda Financiarã şi structurile din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor, care desfãşoarã activitate de inspecţie vamalã şi activitate de control vamal ulterior, exclusiv stabilirea şi încasarea drepturilor de import, dupã intrarea în vigoare a actelor normative de reorganizare a acestora.
(2) Pana la data intrãrii în vigoare a actelor normative menţionate la alin. (1) lit. d), ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control asigura şi coordonarea urmãtoarelor activitãţi:
a) activitatea de control operativ din cadrul Garzii Financiare, exclusiv stabilirea, urmãrirea şi încasarea veniturilor bugetare, valorificarea actelor de control şi soluţionarea contestaţiilor;
b) activitatea de inspecţie vamalã şi activitatea de control vamal ulterior din cadrul Direcţiei Generale a Vamilor, exclusiv stabilirea şi încasarea drepturilor de import.
(3) Ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control asigura directa coordonare a urmãtoarelor autoritãţi publice, instituţii publice şi activitãţi:
a) Agenţia Nationala de Control al Exporturilor;
b) Inspecţia Muncii, instituţie publica aflatã în subordinea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei;
c) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, instituţie publica aflatã în subordinea Guvernului;
d) activitatea de inspecţie sanitarã din cadrul Ministerului Sãnãtãţii;
e) activitatea de inspecţie şi poliţie sanitar-veterinara din cadrul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor, Apelor şi Mediului;
f) alte autoritãţi publice, instituţii publice şi activitãţi stabilite prin decizie a primului-ministru.
ART. 7
Regulamentele de organizare şi funcţionare a autoritãţilor de control aflate în subordinea sau în coordonarea ministrului delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control se aproba în condiţiile legii, numai cu avizul conform al acestuia.

CAP. II
Conducerea Autoritãţii Naţionale de Control

ART. 8
(1) Autoritatea Nationala de Control este condusã de ministrul delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control, denumit în continuare ministru delegat, care reprezintã autoritatea în raport cu celelalte ministere, autoritãţi publice şi instituţii publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţara sau din strãinãtate.
(2) Ministrul delegat rãspunde de intreaga activitate a Autoritãţii Naţionale de Control în fata Guvernului, iar în calitate de membru al Guvernului, în fata Parlamentului.
(3) Ministrul delegat îndeplineşte, în domeniul de activitate al Autoritãţii Naţionale de Control, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
(4) Ministrul delegat îndeplineşte, conform legii, funcţia de ordonator principal de credite pentru bugetul aparatului propriu al Autoritãţii Naţionale de Control, precum şi pentru autoritãţile de control din subordine.
(5) Ministrul delegat îndeplineşte şi urmãtoarele atribuţii specifice:
a) conduce aparatul propriu al Autoritãţii Naţionale de Control, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acesteia;
b) asigura conducerea unitarã a activitãţii de control a autoritãţilor aflate în subordinea Autoritãţii Naţionale de Control, numeşte şi elibereazã din funcţie conducãtorii acestor autoritãţi sau face propuneri de numire şi de eliberare a lor din funcţie de cãtre primul-ministru, dupã caz;
c) exercita, prin aparatul propriu al Autoritãţii Naţionale de Control şi structurile aflate în subordinea sau în coordonarea acesteia, dupã caz, controlul activitãţii caselor de asigurãri de sãnãtate şi a furnizorilor de servicii medicale, medicamente şi materiale sanitare;
d) coordoneazã activitatea de control a autoritãţilor prevãzute la art. 6 alin. (2) şi (3) şi da aviz conform pentru numirea şi eliberarea din funcţie a conducãtorilor acestor autoritãţi sau face propuneri de numire şi de eliberare din funcţie a acestora de cãtre primul-ministru, dupã caz;
e) aproba statul de funcţii al Autoritãţii Naţionale de Control, în limita numãrului de posturi aprobate prin prezenta hotãrâre; da aviz conform pentru statele de funcţii ale autoritãţilor aflate în subordinea sau în coordonarea sa, dupã caz;
f) acorda stimulente din fondul constituit conform art. 10 alin. (2), pentru personalul din aparatul propriu, cat şi pentru cel din cadrul autoritãţilor aflate în subordinea sau în coordonarea Autoritãţii Naţionale de Control;
g) da aviz conform pentru numirea şi eliberarea din funcţie a personalului fiecãrei autoritãţi aflate în subordinea sau în coordonarea Autoritãţii Naţionale de Control, precum şi pentru personalul din structurile teritoriale ale acestora, dupã caz;
h) sancţioneazã, dispune sancţionarea sau, dupã caz, avizeazã actele de sancţionare a personalului autoritãţilor aflate în subordinea sau în coordonarea Autoritãţii Naţionale de Control, în condiţiile legii.
(6) Ministrul delegat îndeplineşte şi alte atribuţii specifice, stabilite prin alte acte normative.
(7) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul delegat emite ordine şi instrucţiuni, obligatorii pentru autoritãţile aflate în subordinea sau în coordonarea sa.
(8) În cazul ordinelor şi instrucţiunilor cu acelaşi obiect de reglementare, emise de ministrul delegat şi de cãtre conducãtorii altor autoritãţi sau instituţii publice, primeaza cele emise de ministrul delegat.
ART. 9
(1) Pe lângã ministrul delegat funcţioneazã Consiliul Autoritãţii Naţionale de Control, ca organ colectiv de analiza şi evaluare, cu caracter consultativ.
(2) Consiliul Autoritãţii Naţionale de Control este compus din ministrul delegat, care are şi calitatea de preşedinte, precum şi din conducãtorii autoritãţilor de control aflate în subordinea sau în coordonarea Autoritãţii Naţionale de Control. Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului Autoritãţii Naţionale de Control se aproba prin ordin al ministrului delegat.
(3) Consiliul Autoritãţii Naţionale de Control se întruneşte cel puţin o data pe luna, la cererea ministrului delegat sau a reprezentantului desemnat de acesta.

CAP. III
Finanţarea activitãţii Autoritãţii Naţionale de Control

ART. 10
(1) Finanţarea activitãţii Autoritãţii Naţionale de Control se face de la bugetul de stat.
(2) Instituţiile şi autoritãţile publice aflate în subordinea sau în coordonarea Autoritãţii Naţionale de Control vireazã lunar acesteia o cota din fondurile de stimulente constituite potrivit legii. Cota se stabileşte prin ordin al ministrului delegat, în cazul autoritãţilor aflate în subordine, sau prin ordin comun al ministrului delegat şi al ordonatorului principal de credite, în cazul autoritãţilor coordonate, cu avizul Ministerului Finanţelor Publice. Cu sumele virate se constituie fondul de stimulente la dispoziţia ministrului delegat. Modalitatea de repartizare şi persoanele din cadrul aparatului propriu al Autoritãţii Naţionale de Control şi din cadrul autoritãţilor aflate în subordinea sau în coordonarea acesteia, care beneficiazã de stimulente, se aproba de cãtre ministrul delegat.
(3) În vederea îndeplinirii funcţiilor sale specifice, Autoritatea Nationala de Control poate încheia, în condiţiile legii, contracte cu persoane fizice sau juridice, romane sau strãine, având ca obiect prestarea de servicii de consultanţa în materie fiscalã, juridicã, de resurse umane, precum şi orice alte servicii necesare realizãrii obiectivelor din domeniul sau de activitate.
ART. 11
Stabilirea numãrului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

CAP. IV
Salarizarea personalului din aparatul propriu al Autoritãţii Naţionale de Control

ART. 12
(1) Salarizarea personalului din aparatul propriu al Autoritãţii Naţionale de Control se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
(2) Personalul din aparatul propriu al Autoritãţii Naţionale de Control beneficiazã şi de celelalte drepturi prevãzute de Codul muncii.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul delegat pentru coordonarea
autoritãţilor de control,
Ionel Blanculescu

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Ministrul muncii, solidaritãţii
sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 745.


ANEXA

Numãrul maxim de posturi: 70
(exclusiv demnitarii şi posturile aferente
cabinetului ministrului delegat)


STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritãţii Naţionale de Control

┌────────────────────────┐
│ MINISTRU DELEGAT │
│ pentru coordonarea │
│autoritãţilor de control│
└──────────┬─────────────┘

┌─────────────────────┐ │ ┌──────────────────────┐
│CABINETUL MINISTRULUI│ │ ┌─────┤INFORMARE ŞI RELAŢII │
│ DELEGAT │ │ │ │ PUBLICE │
└─────────────────────┘ │ │ └──────────────────────┘
┌──────────────────────┐ │ │ ┌───────────────────────┐
│CONSILIUL AUTORITĂŢII ├──────────────┼──────┼─────┤INFFORMATII CLASIFICATE│
└──────────────────────┘ │ │ └───────────────────────┘
│ │ ┌───────────────────────┐
│ └─────┤ AUDIT INTERN │
│ └───────────────────────┘


┌────────────────────┴───────────────────────────┐
│ │
┌────────┴────────┐ ┌──────────┴───────┐
│ SECRETAR DE STAT│ │ SECRETAR DE STAT │
└───────┬─────────┘ └──────────┬───────┘
┌───────────┴───┬───────────┬───────────┬───────────┬─────────┴──┐
│ │ │ │ │ │
┌────┴────────┐┌─────┴─────┐┌────┴────┐┌─────┴─────┐┌────┴─────┐ ┌────┴─────┐
│ DIRECŢIA ││DIRECŢIA DE││ DIRECŢIA││ DIRECŢIA ││DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │
│ GENERALĂ DE ││ CONTROL A ││ JURIDICĂ││METODOLOGIE││MANAGEMENT│ │ECONOMICO-│
│COORDONARE A ││ SISTEMULUI││ ││ ││ RESURSE │ │FINANCIARĂ│
│AUTORITĂŢILOR││ SANITAR ││ ││ ││ UMANE │ │ ŞI │
│ DE CONTROL ││ ││ ││ ││ │ │ ADMINIS- │
└─────────────┘└───────────┘└─────────┘└───────────┘└──────────┘ │ TRATIV │
└──────────┘


---------------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016