Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 740 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 740 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 496 din 9 iulie 2003
Având în vedere <>Hotãrârea Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea structurii şi componentei Guvernului, <>art. XVI din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea trasparentei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei,
în temeiul art. 107 din Constituţie, al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, precum şi al <>art. 11 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea, reorganizarea sau funcţionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, având sediul în municipiul Bucureşti.
(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului stabileşte politica în domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului, la nivel naţional, elaboreazã strategia şi reglementãrile specifice de dezvoltare şi de armonizare a activitãţilor de transport, construcţii şi turism, în cadrul politicii generale a Guvernului, şi îndeplineşte rolul de autoritate de stat în domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 2
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, în calitatea sa de organ de specialitate al administraţiei publice centrale, îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
1. elaboreazã şi supune spre aprobare cadrul legislativ adecvat domeniului transporturilor, construcţiilor şi turismului;
2. elaboreazã politica economicã în domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului;
3. elaboreazã politici pentru dezvoltarea transporturilor multimodale şi a transportului combinat;
4. elaboreazã şi implementeaza politicile de aplicare a strategiei naţionale în domeniul lucrãrilor publice, amenajãrii teritoriului, locuinţei şi turismului;
5. aplica şi urmãreşte în sectorul transporturilor, construcţiilor şi turismului prevederile Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 şi strategia nationala şi sectoriala de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã;
6. elaboreazã strategiile de dezvoltare a infrastructurilor, lucrãrilor publice, activitãţilor de transport şi de turism şi locuinţelor;
7. fundamenteazã şi elaboreazã necesarul de fonduri de la bugetul de stat pentru domeniile sale de activitate;
8. gestioneazã resursele financiare alocate prin bugetul de stat şi din creditele externe, în domeniile sale de activitate;
9. exercita drepturile şi obligaţiile statului ca acţionar la companiile naţionale, societãţile naţionale şi societãţile comerciale aflate sub autoritatea sa, pana la finalizarea procesului de privatizare;
10. elaboreazã şi pune în aplicare strategiile de privatizare în domeniile sale de activitate şi asigura gestionarea întregului proces de privatizare pentru unitãţile de sub autoritatea sa;
11. aproba tarifele percepute pentru eliberarea de autorizaţii şi licenţe, precum şi cuantumul redevenţelor;
12. asigura organizarea şi dezvoltarea cercetãrii ştiinţifice în domeniile transporturilor, lucrãrilor publice, locuinţei, amenajãrii teritoriului, urbanism, siguranta construcţiilor şi turism, prin corelare cu programele naţionale de cercetare în aceste domenii;
13. organizeazã activitatea pentru constituirea fondului propriu de date statistice din domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului, participând la sistemul informaţional naţional şi internaţional;
14. promoveazã sistemul institutional pentru dezvoltarea pieţei libere a construcţiilor, asigura condiţiile unui mediu concurential în cadrul fiecãrui mod de transport, precum şi între modurile de transport;
15. elaboreazã şi promoveazã cadrul legal în vederea stimulãrii investiţiilor cu capital autohton şi strãin în domeniile sale de activitate;
16. asigura conceptia unitarã a aplicãrii politicii naţionale de amenajare şi echipare cu lucrãri publice a teritoriului naţional;
17. iniţiazã şi negociaza, din împuternicirea Guvernului, încheierea de convenţii, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale sau propune acestuia întocmirea formelor de aderare la cele existente şi ia mãsuri de aplicare a acestora;
18. reprezintã interesele statului în cadrul organismelor internaţionale, pe baza convenţiilor, acordurilor şi înţelegerilor stabilite, şi dezvolta relaţii de colaborare cu organe şi organizaţii similare din alte state şi cu organisme internaţionale interesate de domeniul sau de activitate;
19. susţine promovarea intereselor agenţilor economici autohtoni de profil pe pieţele internaţionale;
20. avizeazã şi urmãreşte realizarea programelor şi proiectelor de construcţii şi infrastructuri;
21. asigura administrarea, dezvoltarea şi gestionarea infrastructurilor de transport şi a echipamentelor de interes naţional din sistemul naţional de transport;
22. asigura tuturor utilizatorilor acces egal şi nediscriminatoriu la infrastructurile de transport deschise accesului public;
23. asigura beneficiarilor de transport dreptul de a alege liber modul de transport, transportatorul şi mijlocul de transport;
24. sprijinã dezvoltarea şi funcţionarea transportului public;
25. stimuleaza libera initiativa şi asigura autonomia transportatorilor;
26. concesioneaza, în numele statului, bunurile proprietate publica ori privatã a statului, activitãţile şi serviciile de interes naţional din domeniul transporturilor;
27. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului tariful de utilizare a infrastructurii feroviare şi alte tarife care sunt în competenta de aprobare a Guvernului;
28. clasifica infrastructurile de transport în conformitate cu standardele naţionale şi internaţionale;
29. stabileşte prin norme un mod unitar de prezentare a sistemului informaţional privind transportul public de persoane, în sfera de administrare a infrastructurii de transport de interes public;
30. elaboreazã şi supune spre aprobare Guvernului schema reţelei naţionale de transport, care are ca obiective asigurarea deplasarii persoanelor şi a mãrfurilor între toate localitãţile tarii, precum şi conectarea infrastructurilor naţionale de transport la principalele infrastructuri internaţionale de transport;
31. încheie, în numele statului, contracte de activitate cu compania nationala care gestioneazã infrastructura feroviara, cu societãţile naţionale şi/sau cu societãţile comerciale care efectueazã transport feroviar public de cãlãtori;
32. realizeazã activitãţi de asigurãri de sãnãtate pentru personalul propriu, pentru personalul instituţiilor publice din subordine, al companiilor naţionale, societãţilor naţionale, regiilor autonome de sub autoritatea sa, precum şi al societãţilor comerciale, care desfãşoarã activitãţi în domeniul transporturilor aeriene, navale, rutiere, feroviare, cu metroul, lucrãri publice şi turism pentru membrii de familie ai acestora, precum şi pentru pensionãrii care au lucrat în transporturi şi turism şi pentru membrii lor de familie, care folosesc reţeaua sanitarã proprie;
33. asigura elaborarea Planului de amenajare a teritoriului naţional, ca sinteza a politicilor şi planurilor sectoriale şi locale de amenajare a teritoriului, urmãrind armonizarea lor; verifica respectarea prevederilor acestuia, dupã aprobare, potrivit legii;
34. stabileşte, împreunã cu autoritãţile administraţiei publice centrale şi locale care au atribuţii în domeniu, mãsuri pentru protejarea zonelor cu valoare istorica, arhitecturala sau peisagistica, precum şi pentru integrarea acestora în acţiunile de modernizare a localitãţilor şi a zonelor aferente;
35. colaboreazã cu consiliile judeţene şi locale la elaborarea studiilor şi programelor referitoare la dezvoltarea urbana şi ruralã, la construcţia de locuinţe şi lucrãrile tehnico-edilitare, în vederea realizãrii politicilor sectoriale din aceste domenii; participa la susţinerea operaţiunilor urbanistice şi de amenajare a teritoriului cu caracter pilot;
36. sprijinã şi indruma administraţia publica localã prin activitãţi ce privesc strategia, monitorizarea programelor de investiţii în infrastructura urbana, reglementãri specifice şi politici sectoriale în domeniul serviciilor de gospodãrie comunalã, care nu pot fi soluţionate la nivelurile de competenta localã;
37. colaboreazã cu coordonatorii cadastrului general, stabiliţi prin lege, pentru organizarea şi realizarea cadastrului imobiliar-edilitar;
38. asigura evidenta terenurilor din domeniul privat al societãţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat şi elibereazã certificatele de proprietate, conform legii;
39. asigura fundamentarea şi elaborarea programelor referitoare la îmbunãtãţirea şi dezvoltarea fondului de lucrãri publice şi locuinţe;
40. emite avize de specialitate pentru obiectivele de investiţii finanţate integral sau parţial de la bugetul de stat, de la bugetele locale, din fonduri speciale şi din credite garantate de stat, precum şi pentru lucrãrile de interes naţional care sunt finanţate din alte surse;
41. analizeazã studiile de fezabilitate pentru lucrãrile publice din competenta de aprobare a Guvernului şi le prezintã Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe sociale, sustinand necesitatea, oportunitatea şi eficienta economicã a acestora; participa la promovarea pentru aprobare a lucrãrilor avizate, conform legii;
42. iniţiazã şi supune spre aprobare proiecte de acte normative şi coordoneazã elaborarea de reglementãri tehnice în domeniul reducerii riscului seismic al construcţiilor existente, inclusiv a programului pentru educarea populaţiei privind comportarea în caz de seisme;
43. colaboreazã, prin serviciile sale publice descentralizate, cu autoritãţile administraţiei publice locale în acţiunea de reducere a riscului seismic al construcţiilor existente;
44. participa la stabilirea mãsurilor organizatorice de actionare, pe plan central şi local, în cazurile de seisme sau alunecãri de teren, în cadrul sistemului naţional de apãrare impotriva dezastrelor;
45. organizeazã elaborarea, avizarea şi aprobarea reglementãrilor tehnice şi economice pentru domeniile sale de activitate, precum şi documentarea specialiştilor, în condiţiile legii; asigura directivarea şi asistenta tehnica pentru implementarea calitãţii în construcţii, prin reglementãri tehnice şi economice, cu participarea specialiştilor din cercetare, proiectare, învãţãmânt superior şi execuţia lucrãrilor din domeniile sale de activitate; organizeazã controlul privind aplicarea reglementãrilor tehnice şi economice;
46. organizeazã şi asigura desfãşurarea activitãţii comisiilor de atestare tehnico-profesionalã a specialiştilor cu activitate în construcţii: verificatori de proiecte, responsabili tehnici cu execuţia şi experţi tehnici;
47. organizeazã activitatea de agrementare tehnica pentru produse, procedee şi echipamente noi în construcţii, precum şi activitatea de atestare a maşinilor şi a echipamentelor tehnologice de construcţii noi;
48. asigura condiţiile pentru aplicarea unitarã a sistemului calitãţii în construcţii, conform legii;
49. asigura, potrivit legii, monitorizarea achiziţiilor de proiectare şi execuţie a lucrãrilor publice;
50. poate desemna organisme tehnice specializate pentru: elaborarea şi punerea în aplicare a normelor tehnice şi reglementãrilor corespunzãtoare, asigurarea pregãtirii profesionale şi perfecţionãrii personalului din transporturi şi turism, efectuarea certificãrii şi înmatriculãrii mijloacelor de transport şi asigurarea inspecţiei şi controlului acestora, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
51. îndeplineşte funcţia de autoritate de implementare a proiectelor majore de infrastructura din domeniul transporturilor;
52. urmãreşte respectarea prevederilor legale privind introducerea pe piata a produselor pentru construcţii prin Centrul de Documentare pentru Construcţii, Arhitectura, Urbanism şi Amenajarea Teritoriului - CDCAS Bucureşti;
53. coordoneazã programele de asistenta tehnica acordate de Uniunea Europeanã, Organizaţia Mondialã a Turismului şi de alte organisme internaţionale, precum şi programul de integrare europeanã în domeniul turismului.
ART. 3
În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului colaboreazã cu celelalte ministere şi organe de specialitate din subordinea Guvernului, cu autoritãţile publice locale şi cu alte organisme interesate.
ART. 4
(1) În calitatea sa de autoritate de stat în domeniul transporturilor, construcţiilor şi turismului, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului are urmãtoarele atribuţii principale, pe care le exercita direct sau prin organisme tehnice specializate, instituţii publice subordonate, unitãţi care funcţioneazã sub autoritatea ori în coordonarea sa sau societãţi comerciale autorizate:
1. aproba, potrivit legii, instrucţiuni şi regulamente obligatorii pentru activitãţile specifice feroviare, auto, navale şi aeriene;
2. participa la anchetarea evenimentelor sau accidentelor produse în activitãţile de transport;
3. elaboreazã, în condiţiile legii, norme de efectuare a transporturilor speciale;
4. exercita inspecţia de stat privind respectarea reglementãrilor interne şi internaţionale în activitãţile specifice transporturilor;
5. acorda, pe baza de reciprocitate, dreptul de utilizare cu plata sau gratuit a infrastructurilor de transport pentru utilizatorii strãini;
6. emite norme obligatorii de licentiere şi autorizare a agenţilor economici care efectueazã sau urmeazã sa efectueze activitãţi de transport sau activitãţi specifice siguranţei traficului şi stabileşte condiţiile de acordare, de suspendare sau de anulare a licenţelor şi autorizaţiilor;
7. stabileşte organizarea regionala a transporturilor rutiere, feroviare, navale şi aeriene;
8. aproba utilizarea spaţiului aerian, a cãilor navigabile în apele naţionale şi internaţionale, cu acordul organelor abilitate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale şi ale Ministerului Administraţiei şi Internelor;
9. exercita activitatea de registru, de inspecţie de stat şi de control în transporturi;
10. asigura controlul utilizãrii resurselor financiare alocate prin bugetul de stat şi a resurselor din credite interne şi externe, al stadiului executãrii fizice a lucrãrilor de infrastructura şi al calitãţii acestora;
11. emite norme obligatorii de atestare, certificare, licentiere şi brevetare a personalului care lucreazã în transporturi sau care concura la siguranta traficului şi stabileşte condiţiile de suspendare, de retragere sau de anulare a atestatelor, certificatelor, licenţelor ori brevetelor acordate;
12. emite norme obligatorii de siguranta a traficului în transporturile rutiere, feroviare, navale, aeriene, precum şi în transportul multimodal şi combinat şi supravegheazã respectarea acestora;
13. autorizeaza funcţionarea porturilor, aeroporturilor civile, garilor şi a autogarilor;
14. emite norme obligatorii pentru efectuarea transporturilor de mãrfuri periculoase;
15. certifica starea tehnica a mijloacelor de transport din domeniul civil, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi internaţionale;
16. asigura certificarea şi omologarea de tip sau individualã a mijloacelor de transport;
17. gestioneazã frecventele de comunicaţii alocate;
18. asigura, prin reţeaua proprie, controlul medico-sanitar specific siguranţei circulaţiei şi navigaţiei, precum şi controlul sanitar-veterinar specific tuturor modurilor şi activitãţilor de transport şi emite autorizaţii sanitar-veterinare în toate cazurile în care legea îi recunoaşte acest drept;
19. propune Guvernului, cu avizul Ministerului Apãrãrii Naţionale, închiderea unor linii de cale feratã nerentabile sau menţinerea în exploatare a liniei respective şi regimul exploatãrii acesteia;
20. asigura reglementarea şi organizarea circulaţiei aeronavelor civile în spaţiul aerian naţional, în colaborare cu organele specializate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale;
21. organizeazã spaţiul aerian naţional şi stabileşte principiile şi regulile de folosire a acestuia, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale, în timp de pace;
22. emite reglementãri aeronautice specifice privind înmatricularea aeronavelor civile, eliberarea, suspendarea sau anularea certificatului de înmatriculare;
23. emite reglementãri aeronautice specifice, prin care se stabilesc cerinţele tehnice, operationale şi procedurale pentru înfiinţarea, funcţionarea şi dezafectarea aerodromurilor civile;
24. asigura autorizarea aerodromurilor civile, deschise pentru operarea aeronavelor civile, din punct de vedere al îndeplinirii cerinţelor tehnice, operationale, de siguranta a zborului, de securitate aeronautica şi de protecţie a mediului, potrivit standardelor internaţionale acceptate de România;
25. elibereazã licenţe de lucru agenţilor economici care desfãşoarã activitãţi în perimetrul infrastructurii aeroportuare;
26. emite reglementãri aeronautice privind desfãşurarea activitãţilor de transport aerian public;
27. restrictioneaza operarea aeronavelor civile pe aeroporturile din România sau în spaţiul aerian naţional, dupã caz, în scopul protecţiei mediului;
28. stabileşte aeroporturile din România care, în urma derulãrii activitãţilor specifice, au un impact semnificativ asupra mediului, în vederea implementarii de programe de protecţie a mediului, cu avizul ministerului de resort;
29. aproba, la solicitarea administratorului aeroportului, mãsuri speciale pentru operarea aeronavelor civile a cãror funcţionare are impact semnificativ asupra mediului;
30. emite reglementãrile, standardele şi procedurile privind evaluarea, auditarea şi autorizarea şi/sau licentierea agenţilor economici aeronautici civili;
31. emite permisul de producţie pe baza cãruia se autorizeaza producţia de serie a aeronavelor civile şi a componentelor acestora;
32. elaboreazã Programul naţional de securitate aeronautica pe baza cãruia se asigura protecţia aviaţiei civile impotriva actelor de intervenţie ilicitã; rãspunde de dezvoltarea, implementarea şi operationalitatea acestui program;
33. reglementeazã, organizeazã şi desfãşoarã activitãţile privind ancheta administrativã a incidentelor şi accidentelor de aviatie civilã;
34. acorda permisiunea de intrare şi de plecare a navelor româneşti şi strãine în/din porturile civile româneşti;
35. supravegheazã şi controleazã navigaţia în apele naţionale a navelor sub pavilion roman, precum şi a navelor arborand pavilion strãin, dar aparţinând unor persoane fizice sau juridice romane, în marea libera;
36. stabileşte, nominal şi pe porţiuni, apele navigabile ale României; pentru apele de frontiera va tine seama şi de acordurile bilaterale privind regimul frontierei de stat;
37. stabileşte regulile de navigaţie în marea teritorialã, în apele interioare şi în porturile româneşti, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi cu acordurile şi convenţiile internaţionale la care România este parte;
38. acorda dreptul de arborare a pavilionului roman sau poate dispune suspendarea ori retragerea acestui drept;
39. stabileşte, prin regulamentul serviciului la bordul navelor, structura ierarhiei şi atribuţiile funcţiilor la bordul navelor;
40. emite reglementãri cu privire la durata şi conţinutul cursurilor de pregãtire, modul de obţinere a brevetelor şi certificatelor de capacitate, precum şi cu privire la anularea sau suspendarea certificatelor de capacitate şi a brevetelor dobândite prin examen;
41. organizeazã sistemul de salvare pe mare şi pe apele interioare navigabile, împreunã cu Ministerul Apãrãrii Naţionale şi cu Ministerul Administraţiei şi Internelor;
42. stabileşte cãile navigabile, porturile, radele şi bazinele portuare în care pilotajul este obligatoriu;
43. stabileşte modul de recrutare, şcolarizare şi brevetare a piloţilor, precum şi efectuarea serviciului de pilotaj maritim şi fluvial;
44. stabileşte, cu acordul organelor de graniceri, locurile de acostare şi de ancorare în afarã limitelor porturilor, aflate în apele de frontiera sau în marea teritorialã;
45. elibereazã, printr-o societate de clasificare agreatã, certificate de clasificare a navei şi a echipamentelor acesteia, care atesta buna stare de navigabilitate, cerute de acordurile şi de convenţiile internaţionale la care România este parte;
46. stabileşte condiţiile tehnice pe care trebuie sa le îndeplineascã vehiculele rutiere, metodologia de omologare pentru circulaţie a acestora, precum şi metodologia de inspecţie tehnica periodicã;
47. certifica prin omologare sau prin inspecţia tehnica periodicã, dupã caz, încadrarea vehiculelor rutiere în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei;
48. autorizeaza staţiile de inspecţie tehnica, supravegheazã şi controleazã activitatea acestora şi atesta personalul care efectueazã inspecţia tehnica periodicã;
49. acrediteazã instituţii publice subordonate, organisme tehnice specializate şi societãţi comerciale, autorizate, care sa elaboreze şi sa punã în aplicare normele tehnice şi reglementãrile specifice transportului rutier şi sa asigure inspecţia şi controlul tehnic de specialitate;
50. autorizeaza înfiinţarea şi funcţionarea centrelor de pregãtire şi perfecţionare a personalului din sectorul de transporturi rutiere, cu excepţia celor care aparţin Ministerului Apãrãrii Naţionale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Serviciului Roman de Informaţii şi altor instituţii similare;
51. emite norme metodologice şi organizeazã pregãtirea, examinarea şi atestarea profesionalã a instructorilor şi a profesorilor necesari în procesul de pregãtire şi de perfecţionare profesionalã a personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere;
52. emite norme privind examinarea psihologicã medicalã în vederea eliberãrii permisului de conducere auto, precum şi pentru verificãrile periodice;
53. asigura prin reţeaua sanitarã proprie asistenta medicalã şi psihologicã a personalului din transporturi cu atribuţii în siguranta circulaţiei şi a navigaţiei;
54. autorizeaza deplasarea pe teritoriul României a mijloacelor de transport strãine şi executa controlul acestei activitãţi, iar pentru transporturile speciale, strategice, şi cu aprobarea Ministerului Apãrãrii Naţionale;
55. stabileşte, potrivit legii, norme şi normative tehnice obligatorii de proiectare, construcţii, reparare şi exploatare a mijloacelor de transport, a drumurilor, autostrazilor, porturilor, aeroporturilor, liniilor şi statiilor de cale feratã şi de metrou, astfel încât acestea sa corespundã şi nevoilor de apãrare; asigura supravegherea aplicãrii acestor norme şi autorizeaza agenţii economici sa efectueze astfel de activitãţi;
56. stabileşte, în condiţiile legii, în colaborare cu Ministerul Apãrãrii Naţionale şi cu Ministerul Administraţiei şi Internelor, potrivit reglementãrilor interne şi internaţionale, norme unitare ale activitãţilor de intervenţie, de cãutare şi salvare a navelor, aeronavelor, a altor mijloace de transport, precum şi a vietilor omeneşti;
57. asigura buna organizare a activitãţilor de supraveghere a traficului, de cercetare a evenimentelor şi a situaţiilor de pericol, pentru limitarea sau, dupã caz, înlãturarea acestora, solicitând, la nevoie, sprijinul altor ministere şi organe de stat; coordoneazã sistemul de securitate în transporturi şi activitãţile de protecţie impotriva actelor de intervenţie ilicitã;
58. controleazã respectarea de cãtre deţinãtorii de mijloace de transport a normelor privind calitatea, prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului, conform reglementãrilor interne şi internaţionale;
59. coordoneazã activitãţile industriale, de construcţii, de cercetare şi proiectare, de sãnãtate, precum şi alte activitãţi specifice transporturilor şi zonelor libere;
60. emite norme tehnice pentru construcţia, reparaţia, întreţinerea infrastructurii şi mijloacelor de transport;
61. elaboreazã programe de pregãtire şi de perfecţionare pentru personalul de siguranta din transporturi şi organizeazã desfãşurarea acestora;
62. asigura dirijarea aeronavelor în spaţiul aerian al României şi a navelor în apele navigabile, în conformitate cu reglementãrile naţionale şi internaţionale;
63. editeazã publicaţii de specialitate şi de informare specifice domeniilor sale de activitate;
64. emite avizele şi aprobãrile de specialitate prevãzute de lege în domeniile sale de activitate;
65. asigura secretariatul Consiliului interministerial de avizare lucrãri publice de interes naţional şi locuinţe sociale;
66. asigura secretariatul Centrului naţional pentru aşezãri umane (habitat);
67. asigura secretariatul Comisiei tehnice pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor;
68. asigura secretariatul tehnic permanent al Comisiei centrale specializate pentru prevenirea şi apãrarea impotriva efectelor seismelor şi alunecarilor de teren;
69. asigura secretariatul comisiilor pentru efectuarea cercetãrii prealabile în vederea declarãrii utilitãţii publice pentru lucrãrile de interes naţional, potrivit legii;
70. asigura secretariatul Comisiei de agrement tehnic în construcţii şi al Comisiei naţionale de atestare a maşinilor şi echipamentelor tehnologice de construcţii, precum şi secretariatul Consiliului pentru calitate în construcţii;
71. organizeazã şi realizeazã activitatea de promovare turistica a României atât pe piata interna, cat şi pe pieţele externe, prin activitãţi specifice reprezentantelor de promovare turistica din ţara şi din strãinãtate;
72. organizeazã congrese, colocvii, simpozioane şi alte acţiuni similare, în ţara şi în strãinãtate, în domeniul turismului;
73. organizeazã evidenta, atestarea şi monitorizarea valorificãrii şi protejãrii patrimoniului turistic, conform legii;
74. stabileşte orientarea programelor de cercetare, dezvoltare şi investiţii publice în turism;
75. realizeazã politica de promovare şi dezvoltare a turismului, pe baza programelor anuale de marketing şi promovare a turismului şi a Programului de dezvoltare a produselor turistice;
76. avizeazã documentaţiile de urbanism privind zonele şi staţiunile turistice, precum şi documentaţiile privind construcţiile în domeniul turismului, conform legii;
77. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului, procesul de instruire din instituţii de învãţãmânt din domeniul turismului;
78. coordoneazã, împreunã cu Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, programe naţionale şi judeţene de reconversie profesionalã în meseriile specifice activitãţii turistice;
79. autorizeaza agenţii economici şi personalul de specialitate din turism, respectiv licentierea agentiilor de turism, clasificarea structurilor de primire turistice, brevetarea personalului de specialitate;
80. efectueazã controlul calitãţii serviciilor din turism.
(2) Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative pentru domeniul sau de activitate.
ART. 5
(1) Conducerea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului este asigurata de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului, care numeşte şi elibereazã din funcţie personalul acestuia, în condiţiile legii.
(2) Ministrul este ordonator principal de credite bugetare.
(3) Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului conduce intreaga activitate a ministerului şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate.
(4) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite ordine şi instrucţiuni.
(5) Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului este ajutat în activitatea de conducere a ministerului de 5 secretari de stat.
(6) Secretarii de stat exercita atribuţiile stabilite de ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 6
În structura organizatoricã a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se organizeazã şi funcţioneazã, în subordinea demnitarului, cabinetul ministrului.
ART. 7
(1) În structura organizatoricã a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, prevãzutã în anexa nr. 1, funcţioneazã direcţii generale şi direcţii. În cadrul acestora, prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, se pot organiza servicii, birouri, compartimente, precum şi colective temporare.
(2) Corpul de control se organizeazã la nivel de direcţie generalã.
(3) Inspectoratul Aviaţiei Civile se organizeazã la nivel de direcţie.
(4) Numãrul maxim de posturi este de 798, exclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetului ministrului.
(5) În cadrul numãrului maxim de posturi aprobat, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului poate organiza reprezentante de promovare turistica în ţara şi în strãinãtate, ale cãror atribuţii sunt stabilite prin ordin al ministrului.
(6) Activitatea reprezentantelor de promovare turistica se poate desfasura în spaţii închiriate în condiţiile legii, cu suportarea cheltuielilor de cãtre Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.
ART. 8
(1) În structura Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se organizeazã, la nivel de direcţie generalã, Autoritatea de Implementare Proiecte de Transport Finanţate prin Fondul de Coeziune.
(2) Autoritatea de Implementare Proiecte de Transport Finanţate prin Fondul de Coeziune îndeplineşte atribuţiile stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.555/2002 privind desemnarea instituţiilor şi organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea şi gestionarea asistenţei financiare comunitare prin instrumentele structurale.
(3) Autoritatea de Implementare Proiecte de Transport Finanţate prin Fondul de Coeziune va deveni operationala începând cu anul 2004 şi va funcţiona cu un numãr total de 53 de posturi în anul 2005, dintre care 40 de posturi în anul 2004.
(4) Numãrul maxim de posturi prevãzut la alin. (3) se asigura prin redistribuirea în cadrul numãrului total de posturi aprobat ministerului şi/sau, dupã caz, prin suplimentarea acestui numãr, cu încadrarea în numãrul total de posturi aprobat prin legile bugetare anuale.
(5) Autoritatea de Implementare Proiecte de Transport Finanţate prin Fondul de Coeziune are structura organizatoricã prevãzutã în anexa nr. 2.
(6) Structura funcţiilor publice şi structura organizatoricã a Autoritãţii de Implementare Proiecte de Transport Finanţate prin Fondul de Coeziune vor fi definitivate pana la data de 1 septembrie 2003.
ART. 9
(1) Rãspunderile şi atribuţiile secretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
(2) Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului poate delega o parte din atribuţiile sale secretarilor de stat.
ART. 10
(1) Secretarul general al ministerului este subordonat ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, coordoneazã buna funcţionare a direcţiilor generale, a direcţiilor şi a activitãţilor cu caracter funcţional din cadrul ministerului şi asigura legatura operativã dintre ministru şi conducãtorii tuturor direcţiilor generale şi direcţiilor din minister şi din unitãţile subordonate, fiind ajutat în activitatea sa de 2 secretari generali adjuncti.
(2) Secretarul general şi secretarii generali adjuncţi sunt înalţi funcţionari publici, numiţi conform legii.
ART. 11
Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile secretarului general, ale secretarilor generali adjuncţi şi ale direcţiilor generale şi direcţiilor din aparatul propriu al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
ART. 12
(1) Unitãţile aflate în subordinea, în coordonarea şi, respectiv, sub autoritatea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului sunt prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Structura organizatoricã şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale unitãţilor din subordinea şi din coordonarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului se aproba prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, cu excepţia unitãţilor pentru care legea prevede altfel.
(3) Normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice subordonate, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului, în condiţiile legii.
(4) Conducãtorii unitãţilor prevãzute la alin. (1) sunt numiţi şi eliberaţi din funcţie prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.
ART. 13
Spaţiile şi utilitatile deţinute de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului şi de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. în clãdirea "Palat C.F.R." şi în alte clãdiri sunt prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 14
Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului are în dotare un parc auto stabilit conform reglementãrilor în vigoare. Pentru activitãţile specifice de inspecţie şi control, care se desfãşoarã pe întregul teritoriu al tarii, pentru activitãţile desfãşurate în cadrul programelor PHARE şi pentru transportul delegatiilor, precum şi pentru alte activitãţi specifice, Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului are un parc de autovehicule stabilit conform anexei nr. 5.
ART. 15
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 16
Secretariatul Consiliului interministerial pentru siguranta rutiera este asigurat de Autoritatea Rutiera Romana - A.R.R.
ART. 17
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului lucrãrilor Publice, Transporturilor şi Locuinţei, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Hotãrârea Guvernului nr. 24/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Turismului, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 16 din 10 ianuarie 2001, precum şi orice alte prevederi contrare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Miron Tudor Mitrea

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul muncii, solidaritãţii
sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 740.


ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi: 798
(exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului)

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului

┌──────────┐ ┌─────────────────────┐
│ MINISTRU ├──────┤CABINETUL MINISTRULUI│
└────┬─────┘ └─────────────────────┘

┌──────────────────────────┐ │ ┌───────────────────────┐
│DIRECŢIA GENERALĂ RELAŢII ├───┐ │ ┌───┤SECRETARIATUL NAŢIONAL │
│ CU MASS-MEDIA │ │ │ │ │ TRACECA │
└──────────────────────────┘ │ │ │ └───────────────────────┘
┌──────────────────────────┐ │ │ │ ┌───────────────────────┐
│ CORPUL DE CONTROL ├───┼────┼──────┤ │ DIRECŢIA AUDIT PUBLIC │
└──────────────────────────┘ │ │ ├───┤ INTERN │
┌──────────────────────────┐ │ │ │ └───────────────────────┘
│ DIRECŢIA TRANSPARENTA ├───┘ │ │ ┌───────────────────────┐
│ │ │ │ │ BIROUL PENTRU PACTUL │
└──────────────────────────┘ │ │ │ DE STABILITATE PENTRU │
│ └───┤ EUROPA DE SUD-EST │
│ └───────────────────────┘


┌──────────┬─────────┬──────┼────────┬────────────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
┌─────┴──┐ ┌────┴───┐ ┌───┴────┐ │ ┌──────┴─────┐ ┌────┴────┐ ┌────┴────┐
│SECRETAR│ │SECRETAR│ │SECRETAR│ │ │ SECRETAR │ │SECRETAR │ │ SECRETAR│
│DE STAT │ │DE STAT │ │DE STAT │ │ │ GENERAL │ │DE STAT │ │ DE STAT│
└────────┘ └────────┘ └────────┘ │ ├────────────┤ └─────────┘ └─────────┘
│ │ SECRETAR │
│ │GENERAL ADJ.│
│ ├────────────┤
│ │ SECRETAR │
│ │GENERAL ADJ.│
│ └────────────┘

┌───────────┬──────────┬──────┴──────┬────────────────────┬──────────┐
│ │ │ │ │ │
┌───┬─┴─┐ ┌───┬─┴─┐ ┌───┬┴──┐ ┌──┬───┬┴─┬───┬───┐ ┌──┬──┬─┴┬──┬──┐ ┌┴─┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
A B C D E F G H I J K L M N O P R S T U V X Y


LEGENDA:


A = DIRECŢIA GENERALĂ INTEGRARE EUROPEANĂ ŞI RELAŢII INTERNAŢIONALE
B = AUTORITATEA DE IMPLEMENTARE PROIECTE DE TRANSPORT FINANŢATE PRIN
FONDUL DE COEZIUNE*)
C = DIRECŢIA GENERALĂ RELAŢII FINANCIARE EXTERNE
D = DIRECŢIA GENERALĂ CADASTRU
E = DIRECŢIA GENERALĂ URBANISM ŞI AMENAJAREA TERITORIULUI
F = DIRECŢIA GENERALĂ TEHNICA
G = DIRECŢIA GENERALĂ CONSTRUCŢII LOCUINŢE
H = DIRECŢIA GENERALĂ INVESTIŢII ŞI CONCESIUNI
I = DIRECŢIA GENERALĂ LUCRĂRI PUBLICE
J = DIRECŢIA GENERALĂ STRATEGIE
K = DIRECŢIA GENERALĂ RESURSE UMANE
L = DIRECŢIA GENERALĂ JURIDICĂ
M = DIRECŢIA GENERALĂ ECONOMICĂ ŞI BUGET
N = DIRECŢIA GENERALĂ ACTIVITĂŢI PATRIMONIALE ŞI PROTOCOL
O = DIRECŢIA MEDICALĂ
P = DIRECŢIA GENERALĂ TRANSPORT FEROVIAR
R = DIRECŢIA GENERALĂ AVIATIE CIVILĂ
S = DIRECŢIA GENERALĂ TRANSPORT NAVAL
T = DIRECŢIA GENERALĂ TRANSPORT RUTIER
U = INSPECTORATUL AVIAŢIEI CIVILE
V = DIRECŢIA RELAŢII CU PARLAMENTUL, SINDICATELE ŞI PATRONATELE
X = DIRECŢIA GENERALĂ AUTORIZARE ŞI CONTROL ÎN TURISM
Y = DIRECŢIA GENERALĂ PROMOVARE TURISTICA

NOTA:
Din numãrul de posturi care s-au redus, 5 posturi au fost date Ministerului Comunicaţiilor şi tehnologiei Informatiei.
----------
*) Va deveni operationala începând cu anul 2004.


ANEXA 2

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
a Autoritãţii de Implementare Proiecte de
Transport Finanţate prin Fondul de Coeziune

┌───────────────────────────────────────┐
│ Autoritatea de Implementare Proiecte │
│ de Transport Finanţate prin Fondul │
│ de Coeziune │
└───────────────────────────────────────┘
.
.
.............................................................
. . . .
. . . .
┌─────────────┐ ┌────────────┐┌─────────────────────────┐ ┌────────────────┐
│ Serviciul │ │ Serviciul ││ Serviciul control │ │ Serviciul │
│ programe │ │monitorizare││ financiar şi asistenta │ │ de implementare│
│ şi evaluare │ │ ││ pentru achiziţii publice│ │ proiecte de │
│ │ │ ││ │ │ transport │
└─────────────┘ └────────────┘└─────────────────────────┘ └────────────────┘




ANEXA 3

A. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
şi care se finanţeazã de la bugetul de stat

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii Sursa de finanţare Localitatea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Aeroclubul României Bugetul de stat Bucureşti
2. Grupul de Intervenţii şi Bugetul de stat Constanta
Salvare Navala
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

NOTA:
Unitãţile prevãzute la nr. crt. 1 şi 2 pot utiliza un numãr maxim de 460
de posturi.
Din numãrul de posturi care s-au redus, 45 de posturi au fost date
Ministerului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informatiei.


B. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
şi care se finanţeazã din venituri proprii
prin sistemul de asigurãri sociale de sãnãtate
şi din transferuri de la bugetul de stat
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii Sursa de finanţare Localitatea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
nr. 1 Cai Ferate de asigurãri sociale de sãnãtate Bucureşti
Witting Bucureşti
2. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
nr. 2 Cai Ferate de asigurãri sociale de sãnãtate Bucureşti
Bucureşti
3. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
Cai Ferate Iaşi de asigurãri sociale de sãnãtate Iaşi
4. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
Cai Ferate Cluj-Napoca de asigurãri sociale de sãnãtate Cluj-Napoca
5. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
Cai Ferate Timişoara de asigurãri sociale de sãnãtate Timişoara
6. Spitalul Cai Ferate Venituri proprii prin sistemul
Ploiesti de asigurãri sociale de sãnãtate Ploiesti
7. Spitalul Cai Ferate Venituri proprii prin sistemul
Galaţi de asigurãri sociale de sãnãtate Galaţi
8. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
Cai Ferate Constanta de asigurãri sociale de sãnãtate Constanta
9. Spitalul Cai Ferate Venituri proprii prin sistemul
Braşov de asigurãri sociale de sãnãtate Braşov
10. Spitalul Cai Ferate Venituri proprii prin sistemul
Pascani de asigurãri sociale de sãnãtate Pascani
11. Spitalul Cai Ferate Venituri proprii prin sistemul
Simeria de asigurãri sociale de sãnãtate Simeria
12. Spitalul Cai Ferate Venituri proprii prin sistemul
Oradea de asigurãri sociale de sãnãtate Oradea
13. Spitalul Universitar Venituri proprii prin sistemul
Cai Ferate Craiova de asigurãri sociale de sãnãtate Craiova
14. Spitalul Cai Ferate Venituri proprii prin sistemul
Sibiu de asigurãri sociale de sãnãtate Sibiu
15. Spitalul Cai Ferate Venituri proprii prin sistemul
Drobeta-Turnu Severin de asigurãri sociale de sãnãtate Drobeta-Turnu
Severin
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


NOTA:
Unitãţile prevãzute la nr. crt. 1-15 pot utiliza pentru activitãţile specifice cuprinse în anexa nr. 6 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 443/1998 privind reorganizarea şi finanţarea unor unitãţi sanitare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, un numãr maxim de 2.975 de posturi şi pot primi transferuri de la bugetul de stat. Numãrul maxim de posturi care pot fi finanţate de la bugetul de stat se stabileşte pentru fiecare unitate prin ordin al ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului.



C. UNITĂŢILE*)
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
şi care se finanţeazã din venituri proprii şi din
subvenţii de la bugetul de stat, în condiţiile legii
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii Sursa de finanţare Localitatea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Centrul Naţional pentru Venituri proprii şi subvenţii
Reducerea Riscului Seismic de la bugetul de stat, în
condiţiile legii Bucureşti
2. Clubul Sportiv "Rapid" Venituri proprii şi subvenţii
de la bugetul de stat, în
condiţiile legii Bucureşti
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


*) Numãrul maxim de posturi pentru unitatea de la nr. crt. 1 este de 31,
iar pentru cea de la nr. crt. 2 este de 93.


D. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în subordinea Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
şi care se finanţeazã din venituri proprii


───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii Sursa de finanţare Localitatea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Academia Romana de Aviatie Venituri proprii Bucureşti
2. Centrul Roman pentru Pregãtirea
şi Perfecţionarea Personalului
din Transporturi Navale -
CERONAV Venituri proprii Constanta
3. Autoritatea Navala Romana Venituri proprii Constanta
4. Autoritatea Feroviara Romana - AFER Venituri proprii Bucureşti
5. Autoritatea Rutiera Romana - ARR Venituri proprii Bucureşti
6. Centrul de Documentare pentru
Construcţii, Arhitectura, Urbanism
şi Amenajarea Teritoriului -
CDCAS - Bucureşti Venituri proprii Bucureşti
7. Centrul Naţional de Învãţãmânt
Turistic (C.N.I.T.) - îşi
desfãşoarã activitatea prin baza
de aplicaţie Venituri proprii Bucureşti
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

E. UNITĂŢILE
care funcţioneazã în coordonarea Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii Localitatea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Casa Asigurãrilor de Sãnãtate a Ministerului Transporturilor,
Construcţiilor şi Turismului Bucureşti
2. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Turism
(I.N.C.D.T.) Bucureşti
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

F. UNITĂŢILE*)
care funcţioneazã sub autoritatea
Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Denumirea unitãţii Localitatea
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Societatea Nationala a Cãilor Ferate Romane - S.N.C.F.R - R.A. Bucureşti
2. Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." - S.A. Bucureşti
3. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa
"C.F.R. Marfa" - S.A. Bucureşti
4. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Cãlãtori
"C.F.R. Cãlãtori" - S.A. Bucureşti
5. Societatea de Administrare Active Feroviare "S.A.A.F." - S.A. Bucureşti
6. Societatea Comercialã de Transport cu Metroul Bucureşti
"Metrorex" - S.A. Bucureşti
7. Compania Nationala "Aeroportul Internaţional Bucureşti- Comuna
Otopeni" - S.A. Otopeni
8. Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Bucureşti-
Baneasa" - S.A. Bucureşti
9. Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Comuna
Constanta" - S.A. Mihail
Kogalniceanu
10. Societatea Nationala "Aeroportul Internaţional Timişoara - Timişoara
Traian Vuia" - S.A.
11. Regia Autonomã "Administraţia Serviciilor de Trafic Aerian - Bucureşti
ROMATSA"
12. Regia Autonomã "Autoritatea Aeronautica Civilã Romana" Bucureşti
13. Societatea Comercialã "Compania Nationala de Transporturi
Aeriene Romane - TAROM" - S.A. Bucureşti
14. Compania Nationala "Administraţia Porturilor Maritime" - Constanta
S.A. Constanta
15. Compania Nationala "Administraţia Canalelor Navigabile" - S.A. Constanta
16. Compania Nationala de Radiocomunicatii Navale "Radionav" - S.A. Constanta
17. Regia Autonomã "Administraţia Fluviala a Dunãrii de Jos" Galaţi
18. Compania Nationala "Administraţia Porturilor Dunãrii
Maritime" - S.A. Galaţi
19. Compania Nationala "Administraţia Porturilor Dunãrii
Fluviale" - S.A. Giurgiu
20. Regia Autonomã "Administraţia Nationala a Drumurilor
din România" Bucureşti
21. Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" Bucureşti
22. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Sulina" Sulina
23. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Constanta-Sud şi
a Zonei Libere Basarabi" Constanta
24. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Brãila" Brãila
25. Regia Autonomã "Administraţia Zonei Libere Curtici - Arad" Curtici
26. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Construcţii
şi Economia Construcţiilor - INCERC Bucureşti Bucureşti
27. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Urbanism
şi Amenajarea Teritoriului - URBANPROIECT Bucureşti Bucureşti
28. Agenţia Nationala pentru Locuinţe - A.N.L. Bucureşti
29. Compania Nationala de Investiţii "C.N.I." - S.A. Bucureşti
30. Societatea Comercialã "Maritime Trening Centre
Television" - S.A. Constanta Constanta
31. Societatea Comercialã "Institutul de Cercetãri în
Transporturi - INCERTRANS" - S.A. Bucureşti
32. Societatea Comercialã "Antrepriza de Lucrãri Drumuri şi
Poduri Bacau" - S.A. Bacau
33. Societatea Comercialã "Antrepriza Reparaţii şi Lucrãri -
A.R.L. Cluj" - S.A. Cluj
34. Societatea Comercialã "Conas" - S.A. Braşov
35. Societatea Comercialã "Antrepriza Drumuri şi Poduri - A.D.P.
Constanta" - S.A. Constanta
36. Societatea Comercialã "Antrepriza de Lucrãri Drumuri şi
Poduri Iaşi" - S.A. Iaşi
37. Societatea Comercialã "Antrepriza Drumuri şi Poduri - A.D.P.
Timişoara" - S.A. Timişoara
38. Societatea Comercialã Transporturi, Întreţinere Drumuri
"Oltenia" - S.A. Craiova
39. Societatea Comercialã "Societatea de Întreţinere şi
Reparaţii Drumuri" - S.A. Timişoara
40. Societatea Comercialã "Drum Trans Mixt" - S.A. Comuna
Valea
Lupului
41. Societatea Comercialã "Stard" - S.A. Fetesti
42. Societatea Comercialã "Drumserv" - S.A. Targu
Mures
43. Societatea Comercialã "Mecdru" - S.A. Dej
44. Societatea Comercialã "Via Star" - S.A. Bucureşti
45. Societatea Comercialã de Revizii şi Reparaţii Echipamente
şi Instalaţii Ecluze "Repec" - S.A. Ovidiu Ovidiu
46. Societatea Comercialã de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii
Mijloace de Transport, Utilaje de Construcţii şi Instalaţii
de Ridicat "Agertrans" - S.A. Constanta Constanta
47. Societatea Comercialã de Construcţii, Întreţinere şi Reparaţii
Hidrotehnice "Cons - Canal" - S.A. Basarabi Basarabi
48. Societatea Comercialã de Remorcaj şi Salvare "Resalv" -
S.A. Galaţi Galaţi
49. Societatea Comercialã de Dragaj pe Dunare "Fluvdrag" -
S.A. Giurgiu Giurgiu
50. Societatea Comercialã de Dragaj pe Dunare "Draf" - S.A. Brãila Brãila
51. Societatea Comercialã de Întreţinere şi Reparaţii Construcţii
Hidrotehnice "I.R.C.H." - S.A. Tulcea Tulcea
52. Societatea Comercialã "Ancorad Oltenia" - S.A. Craiova Craiova
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


--------------
*) Unitãţile prevãzute la poziţiile 32-52 sunt cuprinse în programul de privatizare al Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului.



ANEXA 4

SPAŢIILE ŞI UTILITATILE
deţinute de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
şi de Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." -
S.A. în clãdirea "Palat C.F.R." şi în alte clãdiri*)
┌────────────────────┬─────────────┬────────────┬───────────────┬──────────────┐
│ Proprietarul │ Nivelurile │ Suprafata │ Suprafata │ Ponderea │
│ patrimoniului │ │ construitã │ utila │ % │
│ │ │ (mp) │ (mp) │ │
├────────────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Subsol │ 666,00 │ 598,83 │ 0,83 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ Ministerul │ Parter │ 395,00 │ 355.27 │ 0,54 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│Transporturilor, │ Mezanin │ 1.095,00 │ 985,32 │ 1,47 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│Construcţiilor şi │ Etajul I │ 5.936,00 │ 5.342,40 │ 7,98 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ Turismului │ Etajul II │ 5.936,00 │ 5.342,40 │ 7,98 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Etajul V │ 4.945,40 │ 4.450,86 │ 6,65 │
├────────────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ TOTAL I: │ │ 18.973,40 │ 17.075,08 │ 25,50 │
├────────────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Subsol │ 9.250,58 │ 7.906,69 │ 12,51 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ Compania │ Parter │ 7.757,58 │ 6.981,82 │ 10,44 │
│ Nationala de Cai ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ Ferate "C.F.R." -│ Mezanin │ 6.016,33 │ 5.414,70 │ 8,10 │
│ S.A. ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Etajul I │ 992,25 │ 893,03 │ 1,33 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Etajul III │ 5.936,00 │ 5.342,40 │ 7,98 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Etajul IV │ 4.945,40 │ 4.450,86 │ 6,65 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Etajul VI │ 4.945,40 │ 4.450,86 │ 6,65 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Etajul VII │ 4.945,40 │ 4.450,86 │ 6,65 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Etajul VIII │ 4.945,40 │ 4.450,86 │ 6,65 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Etajul IX │ 1.884,40 │ 1.695,96 │ 2,53 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Etajul X │ 1.884,40 │ 1.695,96 │ 2,53 │
│ ├─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ │ Etajul XI │ 1.884,40 │ 1.695,96 │ 2,53 │
├────────────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ TOTAL II: │ │ 55.393,54 │ 49.943,76 │ 74,50 │
├────────────────────┼─────────────┼────────────┼───────────────┼──────────────┤
│ TOTAL │ │ 74.366,94 │ 67.018,84 │ 100,00 │
│ GENERAL: │ │ │ │ │
└────────────────────┴─────────────┴────────────┴───────────────┴──────────────┘


-------------
*) Spaţiile şi utilitatile deţinute de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului în municipiul Bucureşti - str. Apolodor nr. 17, sectorul 5 - suprafata totalã = 1.373 mp.


ANEXA 5

PARCUL AUTO
pentru activitãţi specifice al Ministerului
Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Consumul
Nr. Numãrul maxim de
crt. Activitatea Tipul mijlocului maxim carburanţi/
de transport (bucãţi) autovehicul
(litri/luna)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Program PHARE Autoturism 2 450
Autoturism de teren

2. Proiect de conservare Autoturism 4 450
a energiei termice (BERD) Autoturism de teren

3. Transport delegaţii Autovehicul pentru 4 450
transport de persoane
4. Unitate de finanţare şi Autoturism 6 450
implementare programe
comunitare

5. Aprovizionare Autovehicul pentru 4 450
transport de marfa

6. Inspecţie şi control Autoturism 28 450

7. Program SAPARD Autoturism de teren 12 450

8. Reprezentante de promovare Autoturism 20 150
şi informare turistica în
strãinãtate
(Hotãrârea Guvernului
nr. 1.363/2001)
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



NOTA:
Pentru transportul demnitarilor şi parcul comun, numãrul de autoturisme se stabileşte potrivit <>Ordonanţei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritãţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 247/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

--------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016