Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 738 din 20 iulie 2011  pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Departamentului pentru lupta antifrauda - DLAF    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 738 din 20 iulie 2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Departamentului pentru lupta antifrauda - DLAF

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 553 din 4 august 2011
    În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al art. 28 alin. (2) din Legea nr. 61/2011 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF,

    Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

     ARTICOL UNIC
    Se aprobã Regulamentul de organizare şi funcţionare al Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

                       PRIM-MINISTRU
                         EMIL BOC

                       Contrasemneazã:
                       ---------------
                     Şeful Departamentului
                    pentru lupta antifraudã,
                       Claudiu Dumitrescu

               Secretarul general al Guvernului,
                  Daniela Nicoleta Andreescu

                p. Ministrul muncii, familiei
                   şi protecţiei sociale,
                     Nicolae Ivãşchescu,
                      secretar de stat

             Ministrul administraţiei şi internelor,
                   Constantin-Traian Igaş

                 Ministrul finanţelor publice,
                    Gheorghe Ialomiţianu

    Bucureşti, 20 iulie 2011.
    Nr. 738.

    ANEXĂ

                         REGULAMENT
         de organizare şi funcţionare al Departamentului
                 pentru lupta antifraudã - DLAF

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) Departamentul pentru lupta antifraudã - DLAF, denumit în continuare Departamentul, este organizat şi funcţioneazã ca structurã cu personalitate juridicã în cadrul aparatului de lucru al Guvernului şi în coordonarea primului-ministru, în baza Legii nr. 61/2011 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF, denumitã în continuare Legea.
    (2) Departamentul acţioneazã pe bazã de autonomie funcţionalã şi decizionalã, independent de alte autoritãţi şi instituţii publice.
    (3) Departamentul este finanţat de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    (4) Sediul Departamentului este în municipiul Bucureşti.
    (5) Modelul şi caracteristicile siglei Departamentului sunt prevãzute în anexa nr. 1.
    ART. 2
    (1) În conformitate cu prevederile art. 325 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, Departamentul asigurã protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, astfel:
    a) Departamentul coordoneazã, la nivel naţional, adoptarea de mãsuri legislative, administrative şi operaţionale pentru combaterea fraudei şi a oricãrei activitãţi ilegale care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene. Aceste mãsuri trebuie sã fie similare celor adoptate pentru combaterea fraudei care aduce atingere intereselor financiare naţionale;
    b) Departamentul coopereazã cu autoritãţile statelor membre, cu instituţiile europene sau cu alte entitãţi financiare europene, în scopul protejãrii intereselor financiare ale Uniunii Europene;
    c) Departamentul elaboreazã, în cooperare cu alte instituţii naţionale, şi transmite contribuţia României la raportul anual al Comisiei Europene privind mãsurile adoptate pentru punerea în aplicare a prevederilor art. 325 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene.
    (2) Departamentul coopereazã, în calitate de instituţie naţionalã de contact şi de coordonator al luptei antifraudã, cu Oficiul European de Luptã Antifraudã - OLAF, denumit în continuare OLAF.
    (3) Departamentul poate încheia instrumente legale de cooperare administrativã cu autoritãţile şi instituţiile relevante naţionale, europene sau internaţionale, cu respectarea legii.

    CAP. II
    Conducerea şi structurile Departamentului

    ART. 3
    (1) Şeful Departamentului are urmãtoarele atribuţii:
    a) reprezintã Departamentul în raporturile cu autoritãţi sau instituţii publice, cu persoane fizice ori juridice naţionale, europene sau internaţionale, precum şi cu orice altã entitate;
    b) exercitã funcţia de conducere a activitãţii Departamentului, luând mãsuri pentru buna organizare şi funcţionare a acestuia, conform cerinţelor legale;
    c) exercitã atribuţiile legale ale ordonatorului terţiar de credite;
    d) poate delega puteri de reprezentare sau executive altor persoane din Departament, inclusiv pentru perioada absenţei sale;
    e) emite împuternicire de control, aprobã declanşarea acţiunilor de control şi aprobã notele de control ale Departamentului;
    f) participã la şedinţele Guvernului şi ale consiliilor sau grupurilor interministeriale, atunci când ordinea de zi priveşte protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
    g) negociazã şi încheie convenţii, protocoale, acorduri de cooperare administrativã sau alte asemenea instrumente legale în domeniul sãu de activitate;
    h) aprobã procedurile operaţionale şi editarea unor publicaţii de specialitate ale Departamentului;
    i) emite ordine pentru constituirea, modificarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori de muncã ale personalului Departamentului;
    j) aplicã, prin ordin, sancţiuni disciplinare personalului Departamentului;
    k) aprobã propunerile de programare a concediilor şi cererile de concediu ale personalului Departamentului;
    l) aprobã deplasãrile, în ţarã sau în afara ţãrii, ale personalului Departamentului;
    m) dispune organizarea, în condiţiile legii, a concursului pentru ocuparea posturilor vacante ale Departamentului;
    n) ia mãsuri pentru respectarea dispoziţiilor legale privind perfecţionarea profesionalã şi promovarea personalului Departamentului;
    o) îndeplineşte orice alte atribuţii specifice ce decurg din Lege sau din alte acte normative incidente.
    (2) Evidenţa ordinelor şi instrucţiunilor emise de şeful Departamentului se ţine într-un registru special.
    (3) În vederea aprobãrii declanşãrii unei acţiuni de control, şeful Departamentului ţine seama de necesitatea utilizãrii eficiente a resurselor Departamentului şi a proporţionalitãţii mijloacelor folosite.
    ART. 4
    (1) Pentru realizarea funcţiilor sale şi îndeplinirea atribuţiilor legale, Departamentul dispune de un aparat administrativ propriu.
    (2) Numãrul maxim de posturi al Departamentului este de 131, inclusiv demnitarul şi cabinetul acestuia, cu încadrarea în numãrul maxim de posturi aprobat pentru aparatul de lucru al Guvernului. Structura organizatoricã a Departamentului este prevãzutã în anexa nr. 2.
    (3) Prin ordin al şefului Departamentului pot fi înfiinţate şi organizate grupuri de lucru temporare sau compartimente, în vederea realizãrii unor activitãţi din domeniul de competenţã al Departamentului.
    (4) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile individuale ale personalului sunt stabilite prin fişa postului, aprobatã de şeful Departamentului.
    ART. 5
    (1) Cabinetul demnitarului se înfiinţeazã şi se organizeazã potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 32/1998 privind organizarea cabinetului demnitarului din administraţia publicã centralã, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 760/2001, cu modificãrile ulterioare.
    (2) Cabinetul demnitarului are urmãtoarele atribuţii:
    a) acordã sprijin şefului Departamentului în îndeplinirea atribuţiilor sale;
    b) gestioneazã agenda de lucru a şefului Departamentului şi asigurã existenţa documentelor necesare pentru întâlnirile la care participã acesta;
    c) pãstreazã şi ţine evidenţa ordinelor şi instrucţiunilor emise de cãtre şeful Departamentului;
    d) ţine evidenţa şi gestioneazã ştampilele conducerii, conform legii;
    e) îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de şeful Departamentului.
    ART. 6
    Compartimentul audit public intern desfãşoarã activitatea de audit intern a Departamentului, potrivit legislaţiei specifice, şi sprijinã şeful Departamentului în vederea menţinerii unui sistem adecvat de control intern, prin evaluarea permanentã a eficacitãţii şi eficienţei acestuia.
    ART. 7
    Serviciul relaţii mass-media, protocol şi registraturã are urmãtoarele atribuţii:
    a) asigurã eficientizarea procesului de comunicare cu instituţiile implicate în protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
    b) asigurã reprezentarea Departamentului în cadrul Reţelei Comunicatorilor Antifraudã a OLAF - OAFCN;
    c) dezvoltã şi coordoneazã reţeaua naţionalã a comunicatorilor antifraudã;
    d) îndeplineşte atribuţiile specifice, prevãzute de Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 123/2002;
    e) monitorizeazã fluxul de ştiri şi disemineazã informaţiile de interes pentru Departament;
    f) colaboreazã cu structura similarã a Guvernului;
    g) pregãteşte rãspunsurile pentru interviurile solicitate de mass-media pe teme specifice activitãţii Departamentului;
    h) asigurã îndeplinirea obligaţiilor Departamentului privind transparenţa decizionalã, în colaborare cu Direcţia afaceri juridice;
    i) iniţiazã şi coordoneazã, în colaborare cu Serviciul programe şi pregãtire profesionalã, campanii de informare a opiniei publice, în vederea prevenirii activitãţilor ilegale ce aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
    j) elaboreazã strategia de identitate vizualã a Departamentului;
    k) realizeazã şi actualizeazã permanent interfaţa electronicã a Departamentului, în colaborare cu Direcţia managementul informaţiilor;
    l) organizeazã activitãţile de protocol ale Departamentului, în colaborare cu celelalte structuri responsabile, dupã caz;
    m) organizeazã activitatea de registraturã a Departamentului şi monitorizeazã respectarea procedurilor privind circuitul documentelor;
    n) îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de şeful Departamentului.
    ART. 8
    Direcţia managementul resurselor umane îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) gestioneazã şi ţine evidenţa resurselor umane ale Departamentului;
    b) întocmeşte, verificã, actualizeazã şi supune aprobãrii şefului Departamentului statele de funcţii şi de personal, în conformitate cu structura organizatoricã a Departamentului şi în limita prevederilor bugetare;
    c) întocmeşte actele specifice privind raporturile de serviciu sau de muncã ale personalului Departamentului;
    d) coordoneazã şi monitorizeazã procesul de evaluare a performanţelor profesionale ale personalului, conform prevederilor legale;
    e) întocmeşte şi gestioneazã dosarele profesionale şi personale, precum şi fişele de post pentru personalul Departamentului, conform prevederilor legale;
    f) întocmeşte şi gestioneazã planul de formare profesionalã a personalului Departamentului, conform cerinţelor legale, cu prealabila consultare a Serviciului programe şi pregãtire profesionalã;
    g) asigurã instruirea, testarea şi perfecţionarea profesionalã periodicã a persoanelor cu atribuţii în domeniul securitãţii şi sãnãtãţii în muncã şi elaboreazã, în colaborare cu acestea, normativele de acordare a echipamentelor de protecţie, de lucru şi a materialelor igienico-sanitare;
    h) centralizeazã şi transmite Direcţiei economice şi administrative documentele privind datele necesare calculãrii drepturilor salariale, primite de la structurile Departamentului;
    i) întocmeşte planificarea concediilor de odihnã şi ţine evidenţa tuturor aspectelor ce privesc timpul de muncã şi de odihnã;
    j) elaboreazã şi actualizeazã baza de date privind evidenţa funcţionarilor publici din cadrul Departamentului;
    k) colaboreazã cu Agenţia Naţionalã a Funcţionarilor Publici pentru aplicarea corespunzãtoare a reglementãrilor incidente;
    l) întocmeşte situaţii statistice privind activitatea de resurse umane, solicitate de diverse instituţii sau autoritãţi publice;
    m) gestioneazã organizarea concursurilor şi examenelor pentru ocuparea posturilor vacante ale Departamentului, conform procedurilor legale;
    n) gestioneazã Registrul general de evidenţã al salariaţilor, potrivit legii;
    o) întocmeşte actele necesare formalitãţilor de pensionare pentru personalul Departamentului;
    p) avizeazã, elibereazã şi ţine evidenţa legitimaţiilor de serviciu;
    q) elaboreazã şi asigurã, prin consilierul etic, respectarea Codului de conduitã eticã şi profesionalã a personalului Departamentului;
    r) fundamenteazã propunerile de buget cu privire la cheltuielile de personal;
    s) îndeplineşte obligaţiile ce revin Departamentului privind declaraţiile de avere şi de interese;
    ş) îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de şeful Departamentului.
    ART. 9
    (1) În domeniul financiar şi contabil, Direcţia economicã şi administrativã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã proiectul de buget al Departamentului;
    b) întocmeşte situaţiile financiare anuale şi trimestriale prevãzute de lege;
    c) gestioneazã fondurile din bugetul instituţiei, inclusiv fondurile reprezentând partea de cofinanţare a proiectelor cu finanţare externã, potrivit legii;
    d) asigurã, în colaborare cu compartimentul responsabil, organizarea deplasãrilor în ţarã şi în strãinãtate ale personalului Departamentului şi ia mãsuri pentru buna desfãşurare a acestora;
    e) întocmeşte, pentru deplasãrile în ţarã şi în strãinãtate, formele de platã şi verificã deconturile prezentate;
    f) urmãreşte utilizarea eficientã a resurselor financiare, cu respectarea dispoziţiilor legale, şi prezintã conducerii Departamentului situaţia privind execuţia bugetarã;
    g) formuleazã propuneri de rectificare, dacã este cazul, a bugetului Departamentului;
    h) organizeazã şi asigurã gestionarea mijloacelor bãneşti şi a altor valori;
    i) organizeazã şi conduce contabilitatea financiarã a instituţiei, cu respectarea legii;
    j) organizeazã şi conduce contabilitatea de gestiune proprie în funcţie de specificul şi necesitãţile proprii, având ca obiect angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor, stabilirea rezultatelor, întocmirea bugetului la nivelul aparatului propriu, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
    k) organizeazã şi asigurã evidenţa imobilizãrilor necorporale şi corporale achiziţionate;
    l) organizeazã, ţine evidenţa decontãrilor, efectueazã plata facturilor cãtre furnizori şi asigurã evidenţa şi urmãrirea debitorilor;
    m) asigurã întocmirea şi depunerea în termen la bancã a documentelor pentru plata obligaţiilor cãtre bugetul statului, cãtre instituţiile publice, cãtre furnizori şi pentru încasãri din cont;
    n) organizeazã controlul financiar preventiv în cadrul instituţiei, conform legii;
    o) întocmeşte documentaţia necesarã deschiderii de credite bugetare;
    p) întocmeşte lunar situaţia monitorizãrii cheltuielilor de personal;
    q) urmãreşte ţinerea la zi a evidenţelor şi întocmirea corectã şi în termen a dãrilor de seamã, chestionarelor şi rapoartelor statistice şi contabile privind activitatea Departamentului;
    r) avizeazã statele de funcţii şi efectueazã operaţiunile de stabilire a drepturilor salariale ale personalului Departamentului pe baza statelor de personal lunare primite de la Direcţia managementul resurselor umane;
    s) asigurã virarea drepturilor salariale, calculeazã, colecteazã, vireazã şi evidenţiazã reţinerile din drepturile salariale, stabilite conform actelor normative în vigoare;
    ş) întocmeşte declaraţiile lunare privind obligaţiile de platã ale instituţiei faţã de bugetul de stat şi bugetele asigurãrilor sociale, conform legii, precum şi alte asemenea situaţii solicitate de diverse organisme;
    t) avizeazã notele de fundamentare pentru achiziţii publice de bunuri, servicii sau produse din punctul de vedere al existenţei fondurilor;
    ţ) organizeazã activitatea casieriei în conformitate cu prevederile legale, ia mãsuri pentru efectuarea tuturor plãţilor în numerar şi operaţiunilor curente cu bãncile şi asigurã legãtura zilnicã dintre Departament, trezorerie şi banca comercialã;
    u) îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de şeful Departamentului.
    (2) În domeniul administrativ şi achiziţii, prin Compartimentul achiziţii şi administrativ, Direcţia economicã şi administrativã îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) întocmeşte proiectul planului de investiţii şi al programului anual al achiziţiilor publice, în baza solicitãrilor fundamentate ale structurilor administrative ale Departamentului ce au stat la baza proiectului de buget, urmãreşte derularea acestuia şi aduce modificãri ori de câte ori este nevoie;
    b) organizeazã şi deruleazã procedurile de achiziţii şi asigurã respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    c) încheie contractele necesare pentru buna funcţionare a Departamentului, urmãreşte derularea acestora şi propune mãsuri dupã caz;
    d) înregistreazã şi verificã facturile, în privinţa certificãrii regularitãţii şi realitãţii şi confirmate spre platã cu ştampila "Bun de platã";
    e) întocmeşte rapoarte periodice cu privire la derularea procedurilor de achiziţii publice, inclusiv cele care se elaboreazã potrivit legislaţiei specifice;
    f) administreazã bunurile proprietate publicã şi privatã aflate în patrimoniul Departamentului, potrivit prevederilor legale;
    g) ţine evidenţa patrimoniului public şi privat al Departamentului;
    h) asigurã existenţa, integritatea şi pãstrarea bunurilor, valorilor de orice fel aflate în patrimoniul Departamentului;
    i) organizeazã şi controleazã inventarierea anualã şi ocazionalã a mijloacelor materiale şi bãneşti şi face propuneri pentru îmbunãtãţirea activitãţii;
    j) verificã şi valideazã facturile emise în vederea efectuãrii plãţilor pentru bunurile achiziţionate, respectiv serviciile prestate;
    k) întocmeşte listele cuprinzând necesarul cheltuielilor de capital;
    l) întocmeşte şi publicã anunţurile şi invitaţiile prevãzute de legislaţia incidentã achiziţiilor publice;
    m) asigurã, în colaborare cu compartimentul responsabil, desfãşurarea activitãţii de protocol şi gestioneazã bunurile de protocol;
    n) îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de şeful Departamentului.
    ART. 10
    Direcţia afaceri juridice îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã şi iniţiazã sau avizeazã, dupã caz, proiectele actelor normative aflate în sfera de competenţã a Departamentului, întocmeşte puncte de vedere, la solicitarea Departamentului pentru Relaţia cu Parlamentul, referitoare la propunerile legislative iniţiate de parlamentari în condiţiile art. 74 alin. (1) din Constituţia României, republicatã;
    b) evalueazã legislaţia din sfera de competenţã a Departamentului, din punctul de vedere al compatibilitãţii cu acquis-ul european, cu tratatele ori alte documente juridice cu caracter internaţional la care România este parte, precum şi din punctul de vedere al tehnicii legislative, şi propune Guvernului şi altor autoritãţi sau instituţii publice soluţii de îmbunãtãţire legislativã;
    c) formuleazã propuneri pentru programul legislativ al Guvernului, în domeniul de competenţã al Departamentului, în vederea îndeplinirii programului de guvernare;
    d) elaboreazã şi coordoneazã implementarea Strategiei naţionale de luptã antifraudã;
    e) asigurã şi faciliteazã cooperarea dintre instituţiile naţionale implicate în protecţia intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, precum şi dintre acestea şi OLAF şi autoritãţile publice relevante din celelalte state membre ale Uniunii Europene, în domeniile de competenţã ale direcţiei;
    f) asigurã diseminarea legislaţiei europene şi naţionale cãtre personalul Departamentului;
    g) asigurã participarea la grupurile de lucru constituite la nivel naţional sau european din domeniul de competenţã al direcţiei;
    h) formuleazã opinii privind modul de aplicare a legislaţiei din domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene, la solicitarea instituţiilor naţionale sau europene, precum şi a structurilor din cadrul Departamentului;
    i) pregãteşte sau contribuie la elaborarea documentelor necesare privind participarea Departamentului la grupurile de lucru ale instituţiilor Uniunii Europene în domeniul de competenţã al direcţiei şi asigurã, dupã caz, participarea la acestea;
    j) formuleazã politici publice în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, în acord cu cele promovate de instituţiile europene;
    k) reprezintã interesele instituţiei în faţa instanţelor judecãtoreşti şi a altor organe jurisdicţionale, potrivit legii şi în baza delegaţiei date de conducerea Departamentului;
    l) colaboreazã cu personalul celorlalte direcţii pentru pregãtirea poziţiei procesuale a Departamentului, în cauzele aflate pe rolul instanţelor judecãtoreşti sau al organelor jurisdicţionale;
    m) redacteazã şi promoveazã, în termenele legale, toate actele procedurale necesare în vederea soluţionãrii cauzelor aflate pe rolul instanţelor de judecatã sau organelor jurisdicţionale, în cauzele în care Departamentul este parte;
    n) exercitã cãile de atac prevãzute de lege, dupã caz;
    o) ţine evidenţa şi monitorizeazã stadiul dosarelor în cauzele în care Departamentul este parte, aflate pe rolul instanţelor judecãtoreşti;
    p) ia mãsurile necesare pentru a asigura punerea în executare, conform legii, a hotãrârilor judecãtoreşti;
    q) avizeazã, din punct de vedere al legalitãţii, actele emise sau încheiate de şeful Departamentului;
    r) îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de şeful Departamentului.
    ART. 11
    Serviciul programe şi pregãtire profesionalã din cadrul Direcţiei afaceri juridice îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) coordoneazã, la nivel naţional, activitatea de pregãtire şi perfecţionare profesionalã în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
    b) identificã nevoile de pregãtire profesionalã ale Departamentului, precum şi ale instituţiilor naţionale partenere implicate în lupta împotriva fraudei ce afecteazã bugetul european;
    c) organizeazã şi deruleazã activitãţi specifice de pregãtire profesionalã în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene în România: seminare, stagii de pregãtire, grupuri de lucru, vizite de lucru, conferinţe sau alte asemenea activitãţi;
    d) dezvoltã, în colaborare cu OLAF, programe şi module de pregãtire profesionalã specifice protecţiei intereselor financiare europene;
    e) elaboreazã documentaţia necesarã deplasãrilor în strãinãtate în interes de serviciu a personalului Departamentului, desemnat sã participe la diferite evenimente internaţionale organizate în domeniul luptei împotriva fraudei;
    f) analizeazã posibilitatea atragerii de surse de finanţare externe şi întocmeşte documentaţia necesarã pentru solicitarea finanţãrii, în colaborare cu structurile de specialitate ale Departamentului;
    g) asigurã implementarea tehnicã şi financiarã a programelor cu finanţare externã;
    h) coordoneazã, programeazã, implementeazã, monitorizeazã şi evalueazã programele de pregãtire profesionalã în care Departamentul este parte sau în care are calitatea de furnizor de expertizã tehnicã şi/sau financiarã cãtre alte state;
    i) elaboreazã programul anual de pregãtire profesionalã în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
    j) coordoneazã la nivel naţional Reţeaua coordonatorilor de training antifraudã.
    ART. 12
    Direcţia control exercitã funcţia de control a Departamentului prevãzutã la art. 7 lit. b) din Lege şi efectueazã investigaţii administrative, controale la faţa locului, analize şi verificãri documentare sau coordoneazã acţiuni de control.
    ART. 13
    În exercitarea atribuţiilor Departamentului prevãzute la art. 8 lit. b) şi c) din Lege, Direcţia control are competenţele de control prevãzute la art. 11 alin. (2), art. 12 şi art. 19 alin. (2) din Lege.
    ART. 14
    Departamentul are calitatea de organ de constatare, în conformitate cu prevederile art. 10 din Lege.
    ART. 15
    (1) În cazuri de complexitate deosebitã, Departamentul poate solicita sprijinul operaţional al reprezentanţilor altor autoritãţi sau instituţii publice cu atribuţii în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene în România.
    (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), Departamentul coordoneazã acţiunile de control, iar, la finalizarea acestora, Departamentul întocmeşte actul de control pe baza propriilor constatãri şi pe baza actelor de control întocmite de reprezentanţii autoritãţilor sau instituţiilor publice implicate.
    ART. 16
    (1) Acţiunile de control pot fi declanşate ca urmare a sesizãrilor primite de la OLAF sau din alte surse, precum şi ca urmare a sesizãrii din oficiu cu privire la posibile nereguli, fraude ori alte activitãţi care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene în România.
    (2) Acţiunile de control ale Departamentului pot fi controale desfãşurate direct de Departament sau prin coordonarea prevãzutã la art. 15.
    (3) Acţiunile de control ale Departamentului se desfãşoarã în baza împuternicirii de control care reprezintã actul de declanşare a acţiunii de control.
    (4) Împuternicirea de control este emisã de şeful Departamentului şi cuprinde în mod expres: numele şi funcţia consilierilor împuterniciţi sã efectueze sau sã coordoneze acţiunea de control, numãrul legitimaţiilor de serviciu ale acestora, data începerii controlului, obiectul acţiunii de control.
    (5) Conţinutul împuternicirii de control şi cel al legitimaţiei de serviciu sunt prevãzute în anexa nr. 3.
    ART. 17
    (1) Consilierii împuterniciţi sunt obligaţi sã desfãşoare acţiunile de control în mod obiectiv şi imparţial, respectând drepturile şi libertãţile fundamentale ale persoanelor, precum şi urmãtoarele garanţii procedurale:
    a) persoanele sau entitãţile controlate au dreptul sã fie înştiinţate despre existenţa acţiunii de control, cu excepţia situaţiilor când existã pericol de dispariţie a unor date, înscrisuri, bunuri ce pot constitui mijloace de probã ori de schimbare a unor situaţii de fapt şi este necesarã lãmurirea urgentã a unor fapte sau împrejurãri ale controlului;
    b) dacã persoanele ori reprezentanţii persoanelor sau entitãţilor controlate sunt chemaţi la sediul Departamentului pentru a furniza date şi informaţii sau pentru a da declaraţii, aceştia au dreptul sã fie înştiinţaţi despre aceasta cu 5 zile înainte de data fixatã, cu indicarea documentelor pe care sunt obligaţi sã le prezinte;
    c) pe toatã durata acţiunii de control, persoanele sau entitãţile controlate au dreptul sã fie asistate de un avocat ales şi, dupã caz, de un traducãtor autorizat;
    d) persoanele sau entitãţile controlate au dreptul sã prezinte, în scris, punctul lor de vedere cu privire la orice aspect legat de obiectul acţiunii de control;
    e) persoanele sau entitãţile controlate au dreptul sã consulte, la sediul Departamentului, documente din cadrul acţiunii de control, fãrã a implica realizarea de copii de pe acestea, în condiţiile Legii nr. 544/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Durata acţiunii de control trebuie sã fie proporţionalã cu circumstanţele şi complexitatea acesteia.
    ART. 18
    (1) Consilierii împuterniciţi au acces în sedii, pe terenuri, în mijloace de transport sau în alte spaţii folosite în scopuri economice de cãtre toate instituţiile şi autoritãţile publice, operatorii economici cu capital de stat ori privat, orice altã entitate, precum şi de cãtre persoanele fizice care fac obiectul controlului, cu acordul reprezentantului legal sau al persoanei împuternicite, dupã caz.
    (2) Consilierii împuterniciţi solicitã persoanelor şi entitãţilor verificate prezentarea de documente şi informaţii necesare întocmirii actului de control.
    (3) În cazul în care documentele şi informaţiile solicitate nu vor fi puse la dispoziţia persoanelor împuternicite în termenul prevãzut de art. 11 alin. (2) lit. b) din Lege, vor fi aplicate prevederile art. 18 şi 19 din Lege.
    (4) În baza împuternicirii de control, consilierii Departamentului solicitã, fãrã o notificare scrisã prealabilã, documente sau informaţii de la instituţii ori autoritãţi publice.
    (5) Consilierii împuterniciţi pot lua declaraţii de la orice persoanã care poate furniza date sau informaţii utile acţiunii de control desfãşurate.
    ART. 19
    (1) Procesul verbal de constatare reprezintã acel înscris prin care consilierii împuterniciţi consemneazã constatãrile privind situaţia de fapt existentã la faţa locului şi care cuprinde urmãtoarele elemente:
    a) data şi locul unde este încheiat, ora la care a început şi ora la care s-a terminat încheierea procesului-verbal;
    b) numele, prenumele şi funcţia consilierilor împuterniciţi;
    c) numele, prenumele, ocupaţia şi adresa persoanelor la care se referã procesul-verbal;
    d) descrierea amãnunţitã a celor constatate, precum şi a mãsurilor luate;
    e) numele, prenumele, ocupaţia şi adresa persoanelor prezente la constatare, obiecţiile şi explicaţiile acestora;
    f) alte menţiuni.
    (2) Procesul-verbal trebuie semnat pe fiecare paginã şi la sfârşit de persoanele prevãzute la art. 19 alin. (1) lit. b) şi e) şi poate fi însoţit de schiţe, fotografii, desene sau alte asemenea lucrãri. Dacã vreuna dintre aceste persoane nu poate sau refuzã sã semneze, se face menţiune despre aceasta.
    (3) Procesul-verbal prin care se atestã efectuarea unor acte procedurale reprezintã acel înscris prin care consilierii împuterniciţi consemneazã primirea ori predarea unor documente care urmeazã a fi analizate, ridicarea unor înscrisuri ce pot constitui obiectul material al unei infracţiuni sau orice aspecte legate de acţiunea de control.
    (4) Procesele-verbale prevãzute la alin. (1) şi (3) se întocmesc în dublu exemplar, unul fiind înmânat persoanei verificate.
    (5) Procesul-verbal de constatare a contravenţiei prevãzute la art. 18 din Lege, al cãrui model este prezentat în anexa nr. 4, se transmite spre executare organelor fiscale competente, cu respectarea dispoziţiilor art. 39 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 20
    (1) Acţiunea de control se finalizeazã prin nota de control aprobatã de şeful Departamentului.
    (2) Numãrul de exemplare în care se întocmeşte nota de control se stabileşte în funcţie de modul de valorificare a constatãrilor Departamentului şi se consemneazã la finalul acesteia.
    (3) Nota de control poate fi însoţitã, dupã caz, de procesul-verbal de constatare, procesul-verbal prin care se atestã efectuarea unor acte procedurale şi de procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor.
    (4) Prin nota de control se constatã prevederile încãlcate, se estimeazã impactul financiar asupra intereselor financiare ale Uniunii Europene în România sau se constatã existenţa elementelor de naturã infracţionalã, dupã caz.
    (5) Nota de control şi anexele constituie acte de control ale Departamentului, conform Legii.
    (6) În cazul identificãrii unei nereguli, nota de control se transmite autoritãţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor respective, în vederea luãrii mãsurilor prevãzute de lege.
    (7) În cazul constatãrii unor elemente de naturã infracţionalã, Departamentul sesizeazã parchetul competent sã efectueze urmãrirea penalã, comunicând totodatã un exemplar al notei de control.
    (8) Constatãrile din nota de control privind identificarea neregulilor se comunicã, la cerere, persoanelor sau entitãţilor controlate.
    ART. 21
    Direcţia managementul informaţiilor îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) duce la îndeplinire atribuţiile Departamentului referitoare la activitatea de soluţionare a petiţiilor potrivit prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activitãţii de soluţionare a petiţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 233/2002;
    b) duce la îndeplinire dispoziţiile Legii nr. 544/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    c) primeşte sesizãri cu privire la posibile nereguli, fraude sau alte activitãţi ilegale ce afecteazã interesele financiare ale Uniunii Europene;
    d) soluţioneazã, în colaborare cu celelalte direcţii ale Departamentului, cererile de asistenţã administrativã primite la Departament în calitatea sa de unitate centralã conform acordurilor de cooperare internaţionalã;
    e) efectueazã verificãri preliminare privind aspectele sesizate şi propune şefului Departamentului, dupã caz, declanşarea acţiunii de control, clasarea sau transmiterea acestora cãtre alte instituţii competente;
    f) acordã suport operaţional, pe parcursul desfãşurãrii controalelor de cãtre consilierii împuterniciţi, prin furnizarea de informaţii cu privire la operatorii economici şi persoanele fizice care sunt implicate în nereguli sau fraude ce afecteazã interesele financiare ale Uniunii Europene;
    g) îndeplineşte atribuţiile prevãzute în legislaţia europeanã privind raportarea neregulilor şi suspiciunilor de fraudã cãtre OLAF;
    h) coordoneazã, la nivel naţional, Reţeaua de raportare a neregulilor;
    i) elaboreazã Manualul naţional de raportare a neregulilor;
    j) asigurã şi monitorizeazã schimbul de informaţii între instituţiile publice sau autoritãţile naţionale şi instituţiile europene cu privire la neregulile şi suspiciunile de fraudã care afecteazã interesele financiare ale Uniunii Europene;
    k) efectueazã operaţiunile de obţinere şi gestionare de informaţii, privitoare la cazurile investigate de Departament, de la autoritãţile judiciare şi administrative competente;
    l) efectueazã cercetãri statistice în condiţiile prevãzute de Legea organizãrii şi funcţionãrii statisticii oficiale în România nr. 226/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    m) culege, analizeazã şi prelucreazã datele în scopul realizãrii analizelor relevante în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene în România;
    n) analizeazã informaţiile conţinute în anexa statisticã a Raportului Comisiei Europene cãtre Parlamentul European şi Consiliu privind protecţia intereselor financiare ale Comunitãţilor Europene şi lupta împotriva fraudei;
    o) administreazã reţeaua internã de calculatoare;
    p) propune achiziţionarea de echipamente hardware şi software pe baza necesitãţilor Departamentului şi formuleazã specificaţiile tehnice pentru echipamentele, serviciile şi produsele informatice pentru reţeaua informaticã;
    q) asigurã suportul tehnic de specialitate pentru activitãţile curente ale Departamentului şi, individual, pentru utilizatorii reţelei informatice;
    r) implementeazã politicile privind tehnologia informaţiei pentru dezvoltarea coerentã şi unitarã de aplicaţii informatice destinate Departamentului;
    s) administreazã Sistemul informatic pentru managementul activitãţilor (SIMA);
    t) asigurã accesul Departamentului la bazele de date europene şi coordoneazã accesul altor instituţii sau autoritãţi naţionale la acestea, dupã caz;
    u) implementeazã şi dezvoltã, în colaborare cu structurile Departamentului, interfaţa electronicã a Departamentului;
    v) îndeplineşte obligaţiile ce revin Departamentului în calitate de creator şi deţinãtor de documente, potrivit prevederilor Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    w) organizeazã activitatea de arhivare electronicã a documentelor, conform prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formã electronicã;
    x) îndeplineşte orice alte atribuţii dispuse de şeful Departamentului.
    ART. 22
    Compartimentul informaţii clasificate din cadrul Direcţiei managementul informaţiilor îndeplineşte urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã, implementeazã şi monitorizeazã aplicarea ansamblului de mãsuri prevãzute de Legea nr. 182/2002 privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) organizeazã, sub îndrumarea funcţionarului de securitate, activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia, pentru întreg Departamentul;
    c) organizeazã evidenţa, pãstrarea, procesarea, multiplicarea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor clasificate;
    d) asigurã luarea în evidenţã a mediilor de stocare a informaţiilor clasificate din Departament;
    e) predã documentele clasificate cãtre destinatarii din afara Departamentului, potrivit normelor stabilite prin Hotãrârea Guvernului nr. 1.349/2002 privind colectarea, transportul, distribuirea şi protecţia, pe teritoriul României, a corespondenţei clasificate, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    f) verificã periodic modul de respectare a regulilor privind evidenţa, întocmirea, pãstrarea, procesarea, multiplicarea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor clasificate;
    g) asigurã asistenţa de specialitate privind gestionarea documentelor clasificate persoanelor din Departament;
    h) informeazã funcţionarul de securitate asupra oricãror cazuri de pierdere, distrugere, sustragere sau diseminare neautorizatã a informaţiilor clasificate, propunând mãsuri de prevenire a neregulilor în acest domeniu;
    i) exercitã alte atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate potrivit legii.

    CAP. III
    Cooperarea Departamentului cu OLAF

    ART. 23
    (1) Departamentul coopereazã cu OLAF, în calitate de instituţie naţionalã de contact şi de coordonator naţional al luptei antifraudã.
    (2) Pentru îndeplinirea atribuţiei prevãzute la alin. (1) sunt aplicabile prevederile Legii, prezentei hotãrâri şi ale legislaţiei europene în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene.
    ART. 24
    (1) Departamentul participã la Reuniunea anualã a şefilor serviciilor de coordonare a luptei antifraudã din statele membre ale Uniunii Europene, la reuniunile Comitetului Consultativ pentru Coordonarea Luptei Antifraudã - COCOLAF şi ale subgrupurilor de lucru sau la alte întâlniri de lucru.
    (2) Departamentul este membru în cadrul Reţelei comunicatorilor antifraudã a OLAF şi asigurã reprezentarea la reuniunile acesteia.
    ART. 25
    Departamentul primeşte sesizãrile OLAF cu privire la posibile nereguli, fraude sau alte activitãţi ce aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene, efectueazã, dupã caz, acţiunile de control corespunzãtoare, pune la dispoziţia OLAF nota de control şi, la cerere, orice alte date şi informaţii în legãturã cu acţiunea respectivã, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
    ART. 26
    (1) Reprezentanţii Departamentului pot desfãşura acţiuni comune de control cu reprezentanţii OLAF sau pot beneficia de asistenţa tehnicã acordatã de reprezentanţii OLAF, aceştia având acces la toate datele şi informaţiile, în condiţiile legii.
    (2) În cazul desfãşurãrii unor controale comune, Departamentul întocmeşte propria notã de control.
    (3) Departamentul asigurã, la cerere, sprijin operaţional sau acordã asistenţã tehnicã reprezentanţilor OLAF care desfãşoarã verificãri în România. În aceastã situaţie, reprezentanţii Departamentului se vor prezenta în baza legitimaţiilor de serviciu.
    (4) Departamentul poate solicita asistenţã tehnicã din partea OLAF, atunci când este necesar la nivel operaţional ori în vederea obţinerii de informaţii necesare desfãşurãrii verificãrilor preliminare sau a acţiunilor de control iniţiate.
    (5) Reprezentanţii Departamentului pot solicita OLAF efectuarea unor investigaţii în afara teritoriului României, printr-o adresã oficialã în care se vor preciza expres aspectele care necesitã verificare.
    (6) În urma solicitãrii scrise a OLAF, reprezentanţii Departamentului pot asista la investigaţiile efectuate de OLAF în afara României.
    (7) Reprezentanţii Departamentului faciliteazã solicitãrile de asistenţã tehnicã adresate OLAF de cãtre instituţiile sau autoritãţile naţionale.
    ART. 27
    (1) În cazul în care, în baza Regulamentului (CE) nr. 1.073/1999 al Parlamentului European şi al Consiliului din 25 mai 1999 privind investigaţiile efectuate de Oficiul European de Lupta Antifraudã (OLAF), acesta transmite Departamentului informaţii obţinute în cursul investigaţiilor externe care nu s-au finalizat prin raportul final de control, Departamentul declanşeazã, dupã caz, propria acţiune de control.
    (2) În cazul în care, în baza Regulamentului (CE) nr. 1.073/1999, acesta transmite Departamentului raportul final de control, care conţine indicii de fraudã, Departamentul sesizeazã parchetul competent, în baza raportului OLAF.
    ART. 28
    Reprezentanţii Departamentului pun la dispoziţia şi la solicitarea OLAF toate informaţiile şi documentele relevante referitoare la: existenţa unor suspiciuni privind nereguli, fraude şi alte activitãţi ilicite ce aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene, operatorii economici sau persoanele fizice care au legãturã cu obţinerea, derularea şi utilizarea fondurilor europene, proiectele ori programele de finanţare, evoluţia cazurilor controlate de Departament sau orice alte informaţii solicitate, în condiţiile legii.
    ART. 29
    (1) Departamentul transmite informaţii, la solicitarea OLAF, cu privire la stadiul cercetãrilor în dosarele penale în care au fost identificate suspiciuni privind sãvârşirea infracţiunilor împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene, cu respectarea prevederilor legale.
    (2) Departamentul pune la dispoziţie, la solicitarea OLAF, copii ale rechizitoriilor parchetelor şi ale hotãrârilor instanţelor judecãtoreşti din cauzele privind infracţiuni împotriva intereselor financiare ale Uniunii Europene, precum şi alte documente solicitate, cu respectarea prevederilor legale.
    ART. 30
    (1) Departamentul asigurã, coordoneazã şi monitorizeazã raportarea neregulilor între instituţiile naţionale şi Comisia Europeanã, în conformitate cu prevederile legislaţiei europene şi naţionale.
    (2) Departamentul oferã informaţiile şi clarificãrile necesare în materia raportãrii neregulilor, la solicitarea OLAF, şi asigurã transmiterea informaţiilor primite de la OLAF cãtre entitãţile implicate în raportarea neregulilor.
    (3) Departamentul faciliteazã schimbul de informaţii între autoritãţile şi instituţiile naţionale şi Comisia Europeanã privind raportarea trimestrialã a neregulilor.
    ART. 31
    (1) Departamentul oferã informaţiile şi clarificãrile necesare privind legislaţia naţionalã aplicabilã în domeniul protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene în România, la solicitarea OLAF.
    (2) Departamentul elaboreazã şi desfãşoarã, în colaborare cu OLAF, programe şi module de pregãtire profesionalã specifice protecţiei intereselor financiare ale Uniunii Europene.

    CAP. IV
    Alte dispoziţii

    ART. 32
    (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice de control şi de coordonare a luptei antifraudã se utilizeazã parcul auto alocat Departamentului constituit şi gestionat prin intermediul Regiei Autonome Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat, Sucursala de Transport Bucureştii Noi.
    (2) Parcul auto alocat Departamentului, pentru îndeplinirea activitãţilor specifice, este constituit din 8 autoturisme cu un consum conform legislaţiei în vigoare.
    (3) Nu se considerã depãşiri ale consumului de carburant normat pe autoturism consumurile care, la nivelul anului, se încadreazã în limita consumului normat în raport cu numãrul total de autoturisme.
    ART. 33
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul regulament.
    ART. 34
    (1) Personalul Departamentului existent la data intrãrii în vigoare a Legii se preia fãrã examen sau concurs.
    (2) Încadrarea personalului în limita numãrului de posturi şi în noua structurã organizatoricã se face în condiţiile legii, în termen de 45 de zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului pentru aprobarea prezentului regulament.
    (3) Pânã la data expirãrii termenului prevãzut la alin. (2), activitatea Departamentului este supusã dispoziţiilor cuprinse în actele normative privind organizarea şi funcţionarea acestuia, în vigoare pânã la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului pentru aprobarea prezentului regulament.
    (4) Mijloacele fixe şi obiectele de inventar utilizate de Departament, inclusiv tehnica de calcul şi birotica, se transmit fãrã platã din administrarea Secretariatului General al Guvernului în administrarea Departamentului pe bazã de protocol încheiat între instituţiile implicate.
    (5) Protocoalele de predare-preluare, însoţite de dosarele de personal, se încheie între Secretariatul General al Guvernului şi Departament, în termen de 15 zile de la data intrãrii în vigoare a hotãrârii Guvernului pentru aprobarea prezentului regulament.

    ANEXA 1
    --------
la regulament
-------------

              Sigla Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF*)


─────────
    *) Sigla este reprodusã în facsimil şi este obiectul mãrcii individuale, conform certificatului de înregistrare a mãrcii nr. 086025 emis de cãtre OSIM.

    Sigla Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF este un element figurativ, ce cuprinde denumirea "DLAF LUPTA ANTIFRAUDA FIGHT AGAINST FRAUD", scrisã cu litere de culoare albastrã.

    ----------
    NOTĂ(CTCE)
    Sigla departamentului pentru lupta antifraudã se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 553 din 4 august 2011, la pagina 9 (a se vedea imaginea asociatã).

    ANEXA 2
    -------
la regulament
-------------

                   Structura organizatoricã a Departamentului
                          pentru lupta antifraudã - DLAF
                           şi numãrul maxim de posturi





┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌────────┐ ┌────────────────────────────┤
│ │SECRETAR│ │Nr. max de posturi, inclusiv│
│ │DE STAT │ │demnitar şi cabinet │
│ └────┬───┘ │demnitar: 131 │
│ │ └────────────────────────────┤
│ ┌─────────────────┐ │ │
│ │CABINET DEMNITAR ├─────┤ │
│ └─────────────────┘ │ ┌────────────────┐ │
│ ├──────┤ Direcţia │ │
│ │ │ MANAGEMENTUL │ │
│ │ │RESURSELOR UMANE│ │
│ │ └────────────────┘ │
│ ┌───────────────────┐ │ │
│ │ Compartimentul │ │ │
│ │AUDIT PUBLIC INTERN├──┤ │
│ └───────────────────┘ │ ┌────────────────┐ ┌──────────────┐ │
│ ├───────┤ Direcţia │ │Compartimentul│ │
│ │ │ ECONOMICĂ şi ├──────┤ ACHIZIŢII şi │ │
│ │ │ ADMINISTRATIVĂ │ │ADMINISTRATIV │ │
│ │ └────────────────┘ └──────────────┘ │
│ ┌──────────────────┐ │ │
│ │ Serviciul │ │ │
│ │ RELAŢII │ │ │
│ │ MASS-MEDIA, ├───┤ │
│ │ PROTOCOL şi │ │ │
│ │ REGISTRATURĂ │ │ │
│ └──────────────────┘ │ │
│ │ │
│ ┌──────────────────┼────────────────────────┐ │
│ ┌──────┴───┐ ┌────┴──────────┐ ┌───────┴────────┐ │
│ │ Direcţia │ │ Direcţia │ │ Direcţia │ │
│ │ AFACERI │ │ CONTROL │ │ MANAGEMENTUL │ │
│ │ JURIDICE │ └───────────────┘ │ INFORMAŢIILOR │ │
│ └──────┬───┘ └───────┬────────┘ │
│ │ │ │
│ ┌─────┴────────┐ ┌─────┴────────┐ │
│ │ Serviciul │ │Compartimentul│ │
│ │ PROGRAME şi │ │ INFORMAŢII │ │
│ │ PREGĂTIRE │ │ CLASIFICATE │ │
│ │ PROFESIONALĂ │ └──────────────┘ │
│ └──────────────┘ │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 3
    --------
la regulament
-------------

                   Conţinutul împuternicirii de control

    Sigla Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF
    Nr. înregistrare

                    ÎMPUTERNICIRE DE CONTROL

    În baza Legii nr. 61/2011 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF şi a Hotãrârii Guvernului nr. 738/2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF, domnul/doamna ................., având funcţia de ............. în cadrul Departamentului pentru lupta antifraudã - DALF, posesor/posesoare al/a legitimaţiei de serviciu nr. ..............., este împuternicit/împuternicitã sã efectueze acţiuni de control/sã coordoneze acţiuni de control cu privire la ........(obiectul acţiunii de control)............. începând cu data de ....................
    Obiectul acţiunii de control, menţionat mai sus, se poate completa în funcţie de constatãrile rezultate pe parcursul acţiunii.

                    Secretar de stat,
    şeful Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF,
    ......................................................

            Conţinutul legitimaţiei de serviciu

    ----------
    NOTĂ(CTCE)
    Conţinutul legitimaţiei de serviciu si cromatica acesteia sunt în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 553 din 4 august 2011, la pagina 10 (a se vedea imaginile asociate).

    Legitimaţia de serviciu a personalului din cadrul Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF este alcãtuitã din douã componente, respectiv documentul propriu-zis de legitimare şi ecusonul metalic, având descrierea şi conţinutul de mai jos:
    a) documentul de legitimare: în partea de sus, denumirea Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF, urmatã de un chenar care, în partea stângã, conţine fotografia color a titularului; în partea dreaptã, "Legitimaţie Nr./DLAF ...", iar în partea stângã, sub fotografia titularului, sunt menţionate, unul sub altul, numele, prenumele, funcţia, semnãtura secretarului de stat, şeful Departamentului pentru Lupta Antifraudã - DLAF, şi în partea dreaptã, semnãtura titularului;
    b) ecusonul metalic are la exterior forma unui scut, fabricat din metal cu acoperire electrochimicã, de culoare argintie, pe care sunt imprimate inscripţia "Guvernul României", cu majuscule de culoare albã, steagul şi stema României şi inscripţia "DLAF", cu majuscule albastre, pe fond galben;
    c) legitimaţia şi ecusonul metalic sunt susţinute într-o portlegitimaţie din piele naturalã de culoare neagrã, cu dimensiunile 10 cm x 8 cm, având imprimat pe partea din faţã "Guvernul României", stema României şi "DLAF", iar, în interior, în partea superioarã, portlegitimaţia este prevãzutã cu un buzunar transparent pentru legitimaţie, ecusonul metalic aflându-se în partea inferioarã a portlegitimaţiei.

    ANEXA 4
    --------
la regulament
-------------

    Procesul-verbal de constatare a contravenţiei
    Date de identificare a Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF

                       PROCES-VERBAL
                de constatare a contravenţiei
                   Data şi locul încheierii

    Subsemnatul/Subsemnaţii, ...................., având funcţia/funcţiile de consilier/consilieri la Departamentul pentru lupta antifraudã - DLAF, în baza legitimaţiei de serviciu nr. ................. şi a împuternicirii de control nr. ........., în temeiul dispoziţiilor Legii nr. 61/2011 privind organizarea şi funcţionarea Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF şi ale Hotãrârii Guvernului nr. 738/2011 pentru aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF, ca urmare a acţiunii de control ............................. efectuate în perioada .................. la ....(denumirea entitãţii verificate, codul de înregistrare fiscalã)......... din .....(localitatea şi adresa completã)......, în ziua ....... luna ........... anul ............, ora ..........., am constatat urmãtoarele:
    I. La data(ele), ora(ele) şi locul(rile) de mai jos au fost sãvârşite urmãtoarele fapte:
    refuzul entitãţii verificate de a pune la dispoziţie, în termenul prevãzut, documentele şi informaţiile necesare întocmirii actului de control, solicitate de cãtre reprezentanţii Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF, conform art. 11 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 61/2011.
    II. Faptele de mai sus constituie contravenţia prevãzutã la art. 18 din Legea nr. 61/2011.
    III. De sãvârşirea acestor fapte se face vinovat contravenientul:
    a) Persoana juridicã .........(denumirea)..............., nr. de înmatriculare la registrul comerţului, cod unic de înregistrare ............, cu sediul în localitatea ..........., bd./str. ............ nr. ....., bl. ...., sc. ...., et. ....., ap. ...., judeţul/sectorul .............., reprezentatã de ..............., în calitate de ................, cu CNP ..........., cu domiciliul în localitatea ....................., bd./str. ................... nr. ...., bl. ...., sc. ...., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ..................., nãscut/nãscutã la data de .........., în localitatea ...................., judeţul/sectorul ......, legitimat/legitimatã cu BI/CI/paşaport seria ..... nr. ........., emis/emisã de ............... la data de ..............;
    b) Persoana fizicã: .......(numele, prenumele)........., nãscut/nãscutã la data de ............ în localitatea ............, judeţul ............., CNP ..........., domiciliat/domiciliatã în oraşul ............, bd./str. .............. nr. ...., bl. ....., (comuna) sc. ....., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ............, legitimat/legitimatã cu BI/CI/paşaport seria ........ nr. ....., emis/emisã de ............... la data de .............., ocupaţia .................., locul de muncã .............................
    IV. Contravenţia prevãzutã la art. 18 din Legea nr. 61/2011 se sancţioneazã cu amendã de la 500 lei la 5.000 lei, potrivit art. 19 alin. (1) din aceeaşi lege, stabilindu-se cuantumul amenzii pentru fapta de la pct. I în sumã de .......... (...............) lei;
    V. Alte menţiuni:
    La cererea contravenientului, s-au formulat urmãtoarele obiecţii:
    ......................................................................
    Amenda se va achita în contul nr. ..................., deschis la Trezoreria Finanţelor Publice ..........., iar o copie a documentului doveditor al plãţii se va depune de contravenient sau se va transmite prin poştã, recomandat, la sediul Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF din ......................... .
    În caz de neachitare a amenzii în termen de 15 zile de la data înmânãrii/comunicãrii procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, se va proceda la executarea silitã conform prevederilor legale.
    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 180/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, împotriva prezentului proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânãrii sau comunicãrii.
    Plângerea se va depune la judecãtoria în a cãrei circumscripţie a fost sãvârşitã contravenţia şi va fi însoţitã de o copie a procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi de alte acte doveditoare în susţinerea plângerii.
    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, din care exemplarul 2 s-a înmânat contravenientului, azi ............... sau se va comunica acestuia în cel mult o lunã de la data încheierii.

    NOTĂ:
    În cazul în care, la unele rubrici, spaţiul alocat este insuficient, se continuã scrierea separat în 3 exemplare semnate de toate pãrţile, aceasta constituind anexa, parte integrantã a prezentului proces-verbal de constatare a contravenţiei.
    În cazul în care contravenientul refuzã semnarea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, acest lucru se atestã de martor(i).



    Echipa de control, Primit Martor(i),
     Semnãtura ............... ................
   ........................ Contravenient, ................
  (numele, prenumele şi funcţia) ...............



    NOTĂ:
    Caracteristicile de tipãrire, modul de difuzare, de utilizare şi de pãstrare a formularului "Proces-verbal de constatare a contravenţiei" se stabilesc prin ordin al şefului Departamentului pentru lupta antifraudã - DLAF.

                        --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016