Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 738 din 14 iulie 2005  privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 738 din 14 iulie 2005 privind organizarea si functionarea Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor si a unitatilor din subordinea acesteia

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 673 din 27 iulie 2005
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 56 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 privind organizarea activitãţii sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Autoritatea Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor, denumita în continuare Autoritatea, se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, autoritate de reglementare în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranta alimentelor, în subordinea Guvernului şi în coordonarea ministrului agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale.
(2) Sediul Autoritãţii este în municipiul Bucureşti, str. Negustori nr. 1B, sectorul 2.
(3) Autoritatea este reprezentatã la nivel judeţean de direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor, iar la nivel local, de circumscripţiile sanitar-veterinare zonale şi de circumscripţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate Autoritatea exercita urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se elaboreazã, în conformitate cu politica Guvernului şi cu tendintele pe plan internaţional, strategia în vederea asigurãrii şi garantarii sãnãtãţii animalelor, sãnãtãţii publice, protecţiei animalelor, protecţiei mediului şi a siguranţei alimentelor;
b) de reglementare, prin care se asigura, în conformitate cu strategia adoptatã, realizarea cadrului juridic şi elaborarea reglementãrilor specifice activitãţilor din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor;
c) de administrare a structurilor din subordine, prin care se asigura coordonarea şi gestionarea serviciilor pentru care statul este responsabil în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor;
d) de reprezentare, prin care se asigura, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;
e) de autoritate de stat, prin care se dispune şi se asigura supravegherea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor în domeniul sau de activitate.
ART. 3
(1) În exercitarea funcţiilor prevãzute la art. 2 Autoritatea are urmãtoarele atribuţii principale:
A. În domeniul sanitar-veterinar:
a) organizeazã activitãţile sanitar-veterinare publice pe întregul teritoriu al tarii, dupã o conceptie unitarã, pentru asigurarea sãnãtãţii animalelor, sãnãtãţii publice, protecţiei animalelor, protecţiei mediului şi a siguranţei alimentelor;
b) conduce serviciile sanitar-veterinare de stat şi stabileşte organizarea şi necesitãţile de finanţare a acestora;
c) elaboreazã norme sanitar-veterinare, aprobate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, pentru domeniile de competenta ale serviciilor sanitar-veterinare, unice şi obligatorii pentru toate persoanele fizice şi juridice;
d) stabileşte responsabilitãţile generale ale medicilor veterinari;
e) stabileşte drepturile şi obligaţiile medicilor veterinari oficiali;
f) stabileşte drepturile şi obligaţiile medicilor veterinari de libera practica împuterniciţi pentru efectuarea unor activitãţi sanitar-veterinare publice;
g) participa la elaborarea sau avizarea convenţiilor şi acordurilor interguvernamentale privind colaborarea în domeniul sanitar-veterinar;
h) rãspunde împreunã cu Ministerul Sãnãtãţii de organizarea şi aplicarea mãsurilor necesare pentru prevenirea şi combaterea bolilor comune omului şi animalelor, precum şi pentru siguranta alimentelor;
i) organizeazã, coordoneazã, gestioneazã şi controleazã activitatea privind identificarea şi înregistrarea animalelor;
j) organizeazã, coordoneazã, gestioneazã şi controleazã activitatea posturilor de inspecţie la frontiera;
k) organizeazã şi asigura funcţionarea sistemului informatic sanitar-veterinar naţional şi conectarea acestuia la sistemul informatic veterinar comunitar;
l) elaboreazã regulamentele de organizare şi funcţionare ale serviciilor sanitar-veterinare de stat şi stabileşte atribuţiile şi responsabilitãţile acestora;
m) organizeazã şi concesioneaza, prin direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene, activitãţile sanitar-veterinare publice de interes naţional şi controleazã efectuarea acestora de cãtre medicii veterinari de libera practica împuterniciţi;
n) stabileşte cerinţele sanitar-veterinare pentru: anunţarea, declararea, notificarea interna şi internationala a oricãrei suspiciuni de boala sau imbolnavire; producerea, comercializarea, deţinerea şi utilizarea substanţelor tireostatice, hormonale, beta agoniste ori a altor substanţe similare, pentru administrare la animale producãtoare de hrana; supravegherea şi monitorizarea unor substanţe şi a reziduurilor la animale vii, produse şi subproduse destinate consumului uman; supravegherea, prevenirea şi controlul zoonozelor; producerea, testarea, autorizarea, prescrierea, utilizarea, importul, comerţul, tranzitul şi exportul de furaje medicamentate, aditivi furajeri şi de hrana concentrata pentru animale de companie; inspecţii şi controale sanitar-veterinare; organizarea şi funcţionarea posturilor de inspecţie la frontiera, precum şi procedurile de efectuare a acestor inspecţii şi controale; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul şi comerţul cu furaje, materii furajere, premixuri, zooforturi, aditivi furajeri, furaje complete, furaje suplimentare, furaje combinate, alte materii şi produse utilizate în furajarea şi nutritia animalelor; producerea, testarea, autorizarea, depozitarea, transportul, comercializarea, utilizarea, importul, tranzitul, exportul şi comerţul cu produse medicinale veterinare;
o) asigura supravegherea şi controlul privind respectarea condiţiilor generale din domeniul alimentar prin punerea în practica a unor mãsuri specifice care sa conducã la diminuarea incidentei şi la eliminarea bolilor transmisibile de la animale la om;
p) elaboreazã programele naţionale în domeniul sanitar-veterinar, aprobate prin ordin al preşedintelui Autoritãţii;
q) controleazã aplicarea normelor sanitar-veterinare;
r) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin acte normative în domeniul sanitar-veterinar.
B. În domeniul siguranţei alimentelor:
a) elaboreazã şi implementeaza strategia şi legislaţia privind siguranta alimentelor;
b) elaboreazã norme pentru siguranta alimentelor, aprobate prin ordin al preşedintelui, şi, dacã este cazul, împreunã cu autoritãţile competente, aprobate prin ordine comune;
c) promoveazã şi coordoneazã elaborarea metodologiilor unitare de evaluare a riscului în domeniul siguranţei alimentelor;
d) realizeazã evaluarea riscului şi stabileşte mãsurile ce se impun atunci când apare o problema majorã ce poate periclita sãnãtatea oamenilor;
e) coordoneazã activitãţile de elaborare a codurilor de buna practica şi altele asemenea;
f) coordoneazã metodologic activitatea de supraveghere şi control privind siguranta alimentelor, de la producerea materiilor prime pana la distribuirea alimentelor cãtre consumator;
g) asigura coordonarea elaborãrii şi implementarii politicilor guvernamentale în domeniul siguranţei alimentelor şi biotehnologiei;
h) coordoneazã identificarea specialiştilor în vederea participãrii la activitãţile "Codex Alimentarius", precum şi la activitãţile organismelor şi organizaţiilor naţionale şi internaţionale în domeniul specific de activitate;
i) coordoneazã identificarea specialiştilor în vederea participãrii la acţiunile organismelor şi organizaţiilor naţionale şi internaţionale în domeniul standardizarii, siguranţei şi calitãţii alimentelor;
j) coordoneazã activitatea de control în domeniul siguranţei şi calitãţii alimentelor, dupã modelul existent în ţãrile din Uniunea Europeanã;
k) coordoneazã metodologic activitatea de control, testare şi expertizare a alimentelor, de la producerea materiilor prime pana la distribuirea cãtre consumator;
l) realizeazã şi valorifica bazele de date proprii prin colectarea, clasificarea, corelarea, actualizarea permanenta, arhivarea şi diseminarea informaţiilor privind monitorizarea avizelor şi a autorizaţiilor privind siguranta alimentelor, acordate de autoritãţile publice cu atribuţii în acest domeniu, monitorizarea rezultatelor acţiunilor de supraveghere şi control privind siguranta alimentelor, precum şi a cadrului legislativ în domeniu, datele statistice, datele privind procesul de cercetare-dezvoltare;
m) coordoneazã activitatea de formare, instruire şi perfecţionare a personalului implicat în domeniul siguranţei alimentelor;
n) furnizeazã avize ştiinţifice şi asistenta tehnica în domeniul specific de activitate;
o) reprezintã punctul naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Sistemului rapid de alerta - SRA;
p) organizeazã un punct permanent de contact pe baza unui "telefon verde", telefon de urgenta de la care orice persoana fizica sau juridicã poate obţine informaţii obiective şi la care aceasta poate prezenta contestaţii în domeniul siguranţei alimentelor;
q) îndeplineşte orice alte atribuţii în domeniul siguranţei alimentelor, precum şi în domeniul reglementãrii alimentaţiei şi biotehnologiei;
r) supravegheazã şi monitorizeazã, din punctul de vedere al siguranţei alimentelor, operatorii economici care îşi desfãşoarã activitatea în domeniul industriei alimentare;
s) participa la activitatea de standardizare, gradare şi clasificare a produselor agroalimentare, împreunã cu celelalte instituţii abilitate;
t) reprezintã punctul de contact şi tine permanent legatura cu autoritãţile pentru siguranta alimentelor constituite la nivel naţional şi internaţional;
u) elaboreazã şi promoveazã acte normative în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi participa la promovarea reglementãrilor în domeniul calitãţii alimentelor;
v) elaboreazã programe naţionale în domeniul siguranţei alimentelor, împreunã cu celelalte instituţii abilitate;
x) îndeplineşte, în domeniul siguranţei alimentelor, atribuţiile stabilite prin legislaţia specifica.
(2) Autoritatea asigura armonizarea cadrului legislativ naţional cu reglementãrile din Uniunea Europeanã în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor.
(3) Autoritatea elaboreazã şi promoveazã acte normative în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor.
(4) Autoritatea întreprinde demersurile necesare în vederea obţinerii unor contribuţii financiare comunitare pentru unele activitãţi în domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor, în special pentru implementarea unor prevederi ale legislaţiei comunitare.
(5) Autoritatea poate contracta servicii de consultanţa în domeniul tehnologiei informatiei şi comunicãrii, relaţiilor publice, organizãrii campaniilor de promovare, educare şi informare referitoare la activitatea specifica, precum şi în domeniul specific de activitate.
(6) Autoritatea editeazã buletine informative şi alte publicaţii de specialitate, în limita alocaţiilor bugetare.
(7) Autoritatea, prin specialiştii din structura sa, stabiliţi prin ordin al preşedintelui, coordoneazã mãsurile ce se impun în situaţiile de urgenta din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi, atunci când este cazul, se consulta cu celelalte instituţii abilitate.
(8) În exercitarea atribuţiilor sale, Autoritatea colaboreazã cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate din subordinea Guvernului, precum şi cu alte autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale şi cu organisme interesate.
ART. 4
(1) Autoritatea este condusã de un preşedinte cu rang de secretar de stat, ajutat de 2 vicepreşedinţi cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizie a primului-ministru pe o perioada de 5 ani.
(2) Vicepreşedinţii exercita atribuţiile delegate de preşedintele Autoritãţii. Rãspunderile şi atribuţiile vicepreşedinţilor se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale, preşedintele Autoritãţii emite ordine şi instrucţiuni. Ordinele şi instrucţiunile cu caracter normativ se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Preşedintele Autoritãţii este ordonator principal de credite.
(5) Autoritatea are un secretar general, înalt funcţionar public, numit prin decizie a primului-ministru, pe baza de concurs organizat în condiţiile legii.
(6) Secretarul general exercita atribuţiile prevãzute de <>Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi alte atribuţii stabilite prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(7) Preşedintele conduce Autoritatea şi unitãţile subordonate, numeşte şi elibereazã din funcţie personalul Autoritãţii şi conducerea unitãţilor subordonate, în condiţiile legii.
(8) Preşedintele reprezintã Autoritatea în raporturile cu ministerele, cu autoritãţile administraţiei publice, cu alte autoritãţi şi instituţii publice, cu persoanele fizice şi juridice din ţara sau din strãinãtate, precum şi în justiţie. Preşedintele participa ca invitat la şedinţele Guvernului în care se dezbat probleme din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor.
ART. 5
(1) Structura organizatoricã a Autoritãţii este prevãzutã în anexa nr. 1. Prin ordin al preşedintelui, în cadrul direcţiilor generale şi al direcţiilor se pot organiza, în condiţiile legii, servicii, birouri, compartimente şi colective temporare.
(2) Numãrul maxim de posturi în aparatul propriu al Autoritãţii este de 313, inclusiv demnitarii şi cabinetul preşedintelui.
(3) Personalul din cadrul Autoritãţii şi al direcţiilor sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti este format din funcţionari publici şi din personal contractual.
(4) Salarizarea personalului din structura Autoritãţii se face potrivit prevederilor legale aplicabile funcţionarilor publici şi personalului contractual din cadrul administraţiei publice centrale.
(5) Atribuţiile şi responsabilitãţile direcţiilor generale, direcţiilor, birourilor, compartimentelor şi structurilor din cadrul Autoritãţii, precum şi circuitul intern al documentelor se stabilesc prin regulament de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 6
În calitatea sa de coordonator al domeniului sanitar-veterinar şi pentru siguranta alimentelor, ministrul agriculturii, pãdurilor şi dezvoltãrii rurale exercita urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã periodic rapoartele de activitate în domeniile coordonate şi dispune mãsurile necesare;
b) avizeazã proiectele de acte normative iniţiate de Autoritate şi coordoneazã politicile din domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranta alimentelor;
c) monitorizeazã mãsurile dispuse pentru îndeplinirea angajamentelor asumate în procesul de integrare europeanã în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranta alimentelor;
d) avizeazã numãrul maxim de posturi din structura Autoritãţii;
e) avizeazã structura organizatoricã a aparatului propriu al Autoritãţii.
ART. 7
(1) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Autoritãţii, precum şi numãrul maxim de posturi al acestora sunt prevãzute în anexa nr. 2.
(2) Direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, sunt conduse de câte un director executiv medic veterinar, ajutat de directori executivi adjuncţi, numãrul acestora fiind stabilit cu respectarea prevederilor alin. (4) al <>art. XVI din titlul III al cãrţii a II-a din Legea nr. 161/2003 privind unele mãsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnitatilor publice, a funcţiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea coruptiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) Institutele veterinare sunt conduse de câte un director, ajutat de 2 directori adjuncţi.
(4) Redimensionarea circumscriptiilor sanitar-veterinare de asistenta teritoriale se face în funcţie de complexitatea activitãţii şi de numãrul de animale, la propunerea directorului general al Direcţiei generale sanitare veterinare din cadrul Autoritãţii, prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(5) Numãrul de posturi, structura organizatoricã, statele de funcţii, precum şi regulamentul de organizare şi funcţionare pentru unitãţile subordonate se aproba prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(6) Salarizarea personalului din direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti se face potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din serviciile publice deconcentrate ale ministerelor, iar salarizarea personalului din cadrul institutelor veterinare centrale se face potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din unitãţile bugetare.
ART. 8
În cadrul Autoritãţii funcţioneazã Consiliul ştiinţific şi Consiliul consultativ.
ART. 9
(1) Consiliul ştiinţific este format din cel puţin 7 personalitãţi recunoscute în domeniile de competenta ale Autoritãţii.
(2) Componenta şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului ştiinţific se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
(3) Consiliul ştiinţific se întruneşte trimestrial sau ori de câte ori este necesar pentru examinarea şi dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi prezintã avizele ştiinţifice la solicitarea Autoritãţii.
(4) Consiliul ştiinţific poate fi consultat de cãtre Autoritate cu privire la elaborarea de acte normative din domeniul sau de activitate.
(5) Membrii Consiliului ştiinţific beneficiazã de o indemnizaţie de participare de maximum 20% din indemnizaţia bruta a preşedintelui Autoritãţii.
ART. 10
(1) Consiliul consultativ este format din reprezentanţi ai ministerelor, ai altor autoritãţi ale administraţiei publice competente în domeniul sanitar-veterinar şi pentru siguranta alimentelor şi din reprezentanţi ai societãţii civile.
(2) Consiliul consultativ este prezidat de preşedintele Autoritãţii.
(3) Consiliul consultativ se întruneşte periodic, la solicitarea preşedintelui Autoritãţii.
(4) Consiliul consultativ are atribuţii în stabilirea prioritatilor în ceea ce priveşte cererile de consultãri ştiinţifice privind identificarea, evaluarea şi managementul riscului, precum şi al situaţiilor de criza.
(5) Componenta şi Regulamentul de organizare şi funcţionare ale Consiliului consultativ se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii, la propunerea ministerelor şi a reprezentanţilor societãţii civile.
(6) Consiliul consultativ se întruneşte pentru examinarea şi dezbaterea unor probleme din domeniul sanitar-veterinar şi al siguranţei alimentelor şi prezintã avizele consultative la solicitarea Autoritãţii.
ART. 11
În cadrul Autoritãţii, la Direcţia generalã siguranta alimentelor funcţioneazã Secretariatul operational pentru Codex Alimentarius, ale cãrui componenta şi atribuţii se stabilesc prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 12
Autoritatea duce la îndeplinire atribuţiile în mod transparent şi face publice avizele ştiinţifice, rapoartele de activitate şi alte documente de interes public, în condiţiile legii.
ART. 13
Autoritatea asigura, în condiţiile legii, accesul la documentele proprii şi ia mãsuri ca pãrţile interesate sa primeascã informaţii obiective şi accesibile în domeniul sau de activitate.
ART. 14
(1) Sistemul rapid de alerta pentru notificarea riscurilor directe sau indirecte privind sãnãtatea animalelor, sãnãtatea publica, protecţia animalelor, protecţia mediului sau siguranta alimentelor se organizeazã sub forma unei reţele care reuneste Ministerul Sãnãtãţii, Ministerul Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, Autoritatea Nationala pentru Protecţia Consumatorilor şi Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor.
(2) Autoritatea reprezintã punctul naţional de contact şi coordonatorul la nivel naţional al Sistemului rapid de alerta şi al Codex Alimentarius.
ART. 15
(1) Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale Autoritãţii şi ale unitãţilor din subordinea sa, prevãzute în anexa nr. 2, se asigura din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat.
(2) În scopul realizãrii rolului şi atribuţiilor ce îi revin, Autoritatea poate beneficia de consultanţa şi asistenta tehnica de specialitate din strãinãtate, precum şi de programe de formare şi perfecţionare de specialitate a personalului, în limita fondurilor disponibile, potrivit legii.
ART. 16
(1) Autoritatea are în dotare un numãr de 17 autoturisme pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, cu un consum lunar de carburanţi stabilit potrivit normativelor în vigoare, şi 6 autolaboratoare cu un consum stabilit potrivit alin. (2).
(2) Unitãţile care funcţioneazã în subordinea Autoritãţii, prevãzute în anexa nr. 2, pot utiliza pentru activitãţi specifice un numãr de autoturisme, conform anexei nr. 3, cu un consum lunar de carburanţi stabilit potrivit normativelor în vigoare pentru transport de persoane, autolaboratoarele având consum nenormat.
(3) Direcţia Sanitar-Veterinara şi pentru Siguranta Alimentelor Tulcea dispune, suplimentar, de un autolaborator fluvial, având consum nenormat.
(4) Cheltuielile aferente dotãrii şi utilizãrii mijloacelor de transport prevãzute la alin. (1)-(3) se vor efectua în limita sumelor aprobate anual prin legile bugetare.
ART. 17
În exercitarea atribuţiilor de serviciu personalul împuternicit al Autoritãţii poate dispune punerea sub sechestru sanitar-veterinar a produselor alimentare necorespunzãtoare, mãsuri precum confiscarea, distrugerea, incinerarea produselor alimentare improprii consumului şi taierea sau uciderea animalelor, în condiţiile legii, conform cerinţelor sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor.
ART. 18
Contractele-tip pentru efectuarea unor activitãţi sanitar-veterinare publice, încheiate de direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti cu medicii veterinari de libera practica împuterniciţi, se aproba prin ordin al preşedintelui Autoritãţii.
ART. 19
Plata despãgubirilor prevãzute la <>art. 26 alin. (6) şi (7) din Ordonanta Guvernului nr. 42/2004 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 215/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Pãdurilor şi Dezvoltãrii Rurale, titlul "Transferuri".
ART. 20
Contractele de prestãri de servicii pentru aplicarea marcilor auriculare, precum şi pentru alte servicii în domeniul sanitar-veterinar se încheie potrivit reglementãrilor legale în vigoare privind achiziţiile publice.
ART. 21
Sintagma medici veterinari cu atribuţii de inspector al Poliţiei Sanitare Veterinare din legislaţia în vigoare se înlocuieşte cu sintagma inspector al autoritãţii veterinare şi pentru siguranta alimentelor.
ART. 22
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 23
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 308/2004 privind organizarea şi funcţionarea Autoritãţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor şi a unitãţilor din subordinea acesteia, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 243 din 19 martie 2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul agriculturii,
pãdurilor şi dezvoltãrii rurale,
Gheorghe Flutur

Preşedintele Autoritãţii Naţionale
Sanitare Veterinare şi
pentru Siguranta Alimentelor,
Razvan Tiru

Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Cinteza

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 14 iulie 2005.
Nr. 738.

ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi (inclusiv demnitarii şi cabinetul secretarului de stat): 313, din care:
Funcţii publice 294; Funcţii contractuale 19.



┌────────────────────┐ ┌─────────────────┐ ┌───────────┐




└────────────────────┘ │ │Secretar de stat │ │ │CONSULTATIV│
│ │ │ │ │ │
┌────────────────────┐ │ └────────┬────────┘ │ └───────────┘
│ AUDIT** │<────┤ │ │
└────────────────────┘ │ │ │ ┌────────────┐
│ │ │ │CORP CONTROL│
│ │ ├─>│ **) │
┌────────────────────┐ │ │ │ └────────────┘
│ CABINETUL │<────┤ │ │
│ PREŞEDINTELUI │ │ │ │ ┌──────────┐
└────────────────────┘ │ │ │ │UNITATE DE│ ┌───────────┐
│ │ │->│ANALIZA ŞI│ │COMITETUL │
┌────────────────────┐ │ │ │ │EVALUARE A│->│INTER- │
│BIROU COORDONARE │<────┤ │ │ │ RISCULUI │ │MINISTERIAL│
┌┤ INSTITUTE DE │ │ │ │ └──────────┘ └───────────┘
|│ REFERINTA* │ │ │ │
|└────────────────────┘ │ │ │ ┌─────────────────┐
|┌────────────────┐ │ │ └-->│CELULA DE CRIZA* │
|│ Serviciul │ │ │ └─────────────────┘
|│ Comunicare │<────────┘ │
|│ şi Sisteme │ │
|│Informationale │ │
|└────────────────┘ │
| │
| ┌───────────────┬──────────────┼──────────────┬──────────────────┐
| │ │ │ │ │
| │ │ │ │ v
| │ v │ v ┌──────────────┐
| │ ┌──────────────┐ │ ┌──────────────┐ │Direcţia de │
| │ │Vicepreşedinte│ │ │Vicepreşedinte│ │Integrare │


| │ │ de Stat │ | │ | │ de Stat │ │ Relaţii │


| │ └─────┬────────┘ | │ | └─────────┬────┘ │Internaţionale│
| │ │ v v v │ └──────────────┘
| │ │ ┌─────────────────────┐ │
| │ │ │ Secretar general │ │
| │ │ └─────────┬───────────┘ │




| │ | │ | | ┌──────────┼──┘
| │ | │ | | │ │
| v v v v v v v
| ┌───────┐ ┌─────────┐ ┌────────────┐ ┌─────────────┐
| │ A │ │ B │ │ C │ │ D │
| └───┬───┘ └────┬────┘ └──────┬─────┘ └──────┬──────┘
| ┌──|───┐ ┌─┴──┐ ┌─┴───┐ ┌──┴──┐
| ┌─┴┐ | ┌┴─┐ ┌─┴┐ ┌┴─┐ ┌─┴┐ ┌┴─┐ ┌─┴┐ ┌┴─┐
| │a1│ | │a2│ │b1│ │b2│ │c1│ │c2│ │d1│ │d2│
| └──┘ | └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘ └──┘
| |
| ┌──┐
| │a3│
| └──┘


├─>|Institutul |
| |de Diagnos-|
| |tic şi |
| |Sãnãtate |
| |Animala |
| └-----------┘ ---------------------------

├> |Institutul de | |specialişti din structura |
| |Igiena şi | |Autoritãţii, conform art. 3|
| |Sãnãtate | |alin. (7) |
| |Publica | ---------------------------
| |Veterinara | ---------------------------
| └--------------┘ |** se pot organiza la nivel|

| |Institutul pentru | ---------------------------
└> |Controlul Produselor|
|Biologice şi |
|Medicamentelor de Uz|
|Veterinar |
└--------------------┘



LEGENDA

A = Direcţia Generalã Sanitarã Veterinara (CVO)
a1 = Direcţia Sãnãtatea Animalelor
a2 = Direcţia Igiena şi Sãnãtate Publica Veterinara
a3 = 12 Direcţii Sanitar Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor, cu
laboratoarele aferente
B = Direcţia Generalã Siguranta Alimentelor
b1 = Direcţia Igiena şi Sãnãtate Publica
b2 = Direcţia Standarde, Mãrci şi Calitatea Alimentelor
C = Direcţia Generalã Inspecţie şi Coordonare PIF
c1 = Direcţia de Inspecţie
c2 = Direcţia Coordonare PIF
D = Direcţia Generalã Economico-Administrativã, Juridicã şi Resurse Umane
d1 = Direcţia Economico-Administrativã
d2 = Direcţia Juridicã şi Resurse Umane


ANEXA 2

UNITĂŢI
care funcţioneazã în subordinea Autoritãţii Naţionale Sanitare
Veterinare şi pentru Siguranta Alimentelor

Instituţii publice finanţate din subvenţii acordate de la bugetul de stat şi din venituri proprii:
I. Unitãţi cu personalitate juridicã:
1. Institutul de Diagnostic şi Sãnãtate Animala;
2. Institutul pentru Controlul Produselor Biologice şi Medicamentelor de Uz Veterinar;
3. Institutul de Igiena şi Sãnãtate Publica Veterinara;
4. direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor judeţene şi a municipiului Bucureşti, inclusiv laboratoarele veterinare de stat.
II. Unitãţi fãrã personalitate juridicã:
1. circumscripţiile sanitar-veterinare zonale;
2. circumscripţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranta alimentelor.

NOTA:
Numãrul maxim de posturi pentru aceste unitãţi este de 3.688.

ANEXA 3

NORMATIV
de autovehicule pentru activitãţi specifice desfãşurate
de Autoritatea Nationala Sanitarã Veterinara
şi pentru Siguranta Alimentelor şi de unitãţile din subordine



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea unitãţii Numãrul maxim de autovehicule
crt. pentru activitãţi specifice
─────────────────────────────────────────────
Total din care:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Autoritatea Nationala Sanitarã 23 17 autoturisme, din care:
Veterinara şi pentru Siguranta - 8 pentru aparatul central -
Alimentelor transport de persoane;
- 9 pentru posturile de inspecţie la
frontiera (PIF);
6 autolaboratoare, din care:
- 3 pentru PIF;
- 1 pentru controlul privind
siguranta alimentelor;
- 1 pentru controlul privind
sãnãtatea animala;
- 1 pentru controlul privind
sãnãtatea publica
2. Direcţiile sanitar-veterinare 6/u- 2 autoturisme, din care:
şi pentru siguranta ni- - pentru transport de persoane - con-
alimentelor ta- ducerea direcţiilor sanitar-
te veterinare şi pentru siguranta
alimentelor;
- parc comun;
3 autolaboratoare pentru:
- recoltare de probe pentru siguranta
alimentelor;
- recoltare de probe pentru sãnãtatea
animala;
- controlul laptelui şi produselor
lactate;
1 autoagregat pentru dezinfecţie
3. Institutul de Diagnostic şi 8 2 autoturisme pentru:
Sãnãtate Animala - transport de persoane pentru
intervenţii rapide privind
suspiciunea unor boli;
- transport pentru evaluare
veterinara;
6 autolaboratoare pentru:
- transport de cadavre;
- transport de probe test;
- transport de probe de laborator;
- decontaminare;
- situaţii speciale;
- autoutilitara pentru transport de
biobaza
4. Institutul de Igiena şi 4 2 autoturisme pentru:
Sãnãtate Publica Veterinara - deplasare pentru control în
teritoriu;
- transport de mãrfuri;
2 autolaboratoare pentru:
- recoltare de probe;
- examene rapide de laborator în
teritoriu
5. Institutul pentru Controlul 4 2 autoturisme pentru:
Produselor Biologice şi - deplasare pentru controlul în
Medicamentelor de Uz Veterinar teritoriu şi administraţie;
- testare clinica în teritoriu;
2 autolaboratoare pentru:
- circulaţia produselor medicinale în
teritoriu;
- recoltare de probe
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



----------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016