Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 734 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Ministerului Integrarii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 734 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Integrarii Europene

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 479 din 4 iulie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al art. 26 şi <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Integrãrii Europene se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, în subordinea Guvernului, care asigura fundamentarea şi coordonarea procesului de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã, precum şi conducerea negocierilor de aderare.
(2) Ministerul Integrãrii Europene este minister de sinteza, cu personalitate juridicã.
(3) Ministerul Integrãrii Europene are sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, latura Nord, sectorul 5, şi dispune de spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii sale şi în imobilul din Bd. Libertãţii nr. 12, etajele IV şi V, sectorul 5.
ART. 2
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Ministerul Integrãrii Europene exercita urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul integrãrii europene;
b) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ şi institutional pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul sau de activitate;
c) de reprezentare, prin care se asigura, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura urmãrirea şi controlul transpunerii reglementãrilor comunitare în legislaţia nationala, precum şi aplicarea şi respectarea reglementãrilor legale privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau, potrivit dispoziţiilor legale.
ART. 3
Ministerul Integrãrii Europene are urmãtoarele atribuţii prinicipale:
a) coordoneazã relaţiile ministerelor şi ale altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale romane cu instituţiile Uniunii Europene şi cu statele membre ale acesteia în procesul de aderare a României la Uniunea Europeanã;
b) asigura, sprijinã sau coordoneazã, dupã caz, îndeplinirea obligaţiilor care decurg din dispoziţiile Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, ratificat de România prin <>Legea nr. 20/1993 , denumit în continuare Acordul european, precum şi activitãţile desfãşurate de partea romana în cadrul instituţiilor create prin acest acord;
c) conduce şi coordoneazã activitatea Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderãrii României la Uniunea Europeanã, precum şi procesul negocierilor de aderare în ansamblul sau, prin corelarea acţiunilor sale specifice cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice;
d) fundamenteazã şi coordoneazã procesul de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã, indeplinind urmãtoarele atribuţii specifice:
1. elaboreazã, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, propuneri privind politica guvernamentalã de integrare europeanã a României;
2. colaboreazã cu celelalte ministere în vederea elaborãrii programelor care vizeazã pregãtirea pentru aderare şi urmãreşte transpunerea în practica a acestora;
3. elaboreazã, avizeazã, prezintã şi susţine în relaţia cu instituţiile Uniunii Europene, împreunã cu ministerele implicate, Programul naţional de dezvoltare, Programul naţional pentru agricultura şi dezvoltare ruralã, precum şi alte programe;
4. avizeazã tratatele, acordurile, convenţiile şi alte înţelegeri internaţionale, pe care le propun spre încheiere ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, cu Uniunea Europeanã, cu statele membre ale Uniunii Europene, cu statele candidate pentru aderarea la Uniunea Europeanã sau cu entitãţi aflate sub jurisdicţia acestora;
5. avizeazã propunerile de strategii sectoriale de pregãtire pentru aderarea României la Uniunea Europeanã;
6. asigura preşedinţia şi secretariatul partii romane la lucrãrile Comitetului de asociere prevãzut de Acordul european;
7. asigura preşedinţia şi secretariatul partii romane în subcomitetele de asociere prevãzute de Acordul european, colaborand cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale în pregãtirea acestor subcomitete;
8. coordoneazã elaborarea documentelor de raportare a realizarilor înregistrate în pregãtirea pentru aderarea României la Uniunea Europeanã;
9. elaboreazã şi/sau coordoneazã documentele supuse dezbaterii Comitetului interministerial pentru integrare europeanã şi asigura monitorizarea îndeplinirii hotãrârilor luate în acest cadru;
10. asigura secretariatul Comitetului interministerial pentru integrare europeanã;
e) urmãreşte asigurarea compatibilitatii şi coerentei diferitelor programe şi acţiuni guvernamentale în materie de dezvoltare, restructurare şi reforma cu obiectivele aderãrii la Uniunea Europeanã;
f) programeaza, coordoneazã şi monitorizeazã utilizarea asistenţei financiare nerambursabile acordate României de Uniunea Europeanã şi statele membre ale acesteia şi îndeplineşte rolul de coordonator naţional al asistenţei în relaţia cu Uniunea Europeanã şi statele membre ale acesteia, asigurând:
1. stabilirea, împreunã cu ministerele şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale, a prioritatilor dezvoltãrii, în concordanta cu programul de guvernare, pe baza cãrora acestea vor elabora propunerile de proiecte de finanţare din fondurile de preaderare;
2. programarea asistenţei financiare, împreunã cu celelalte instituţii guvernamentale interesate, precum şi elaborarea de programe indicative cu donatorii, în concordanta cu Strategia Guvernului de reforma economicã şi socialã şi pe baza solicitãrilor primite de la instituţiile şi organizaţiile beneficiare;
3. colaborarea cu secretarii de stat pentru integrare europeanã şi relaţii externe din ministere, care rãspund de coordonarea elaborãrii proiectelor cu asistenta financiarã din partea Uniunii Europene în domeniul specific de activitate şi care participa la corelarea acestora cu prioritãţile naţionale şi sectoriale;
4. cooperarea cu instituţiile publice competente, cu organismele statelor donatoare, în vederea stabilirii eligibilitãţii proiectelor pentru finanţare, în cadrul asistenţei financiare bilaterale;
5. cooperarea în derularea proiectelor cu instituţiile beneficiare, în vederea evitãrii blocajelor, suprapunerilor, paralelismelor şi a asigurãrii convergentei cu strategia Guvernului;
6. crearea şi exploatarea sistemului informatic de monitorizare şi evaluare a programelor de asistenta financiarã;
7. organizarea Comitetului comun de monitorizare România - Uniunea Europeanã a asistenţei, a subcomitetelor sectoriale şi asigurarea secretariatelor acestora;
8. asigurarea coordonãrii procesului de evaluare iniţialã, intermediara şi finala a programelor şi proiectelor PHARE;
9. coordonarea procesului de monitorizare a participãrii României la initiativele şi programele comunitare;
g) asigura managementul tehnic şi financiar pentru proiectele din cadrul Acordului privind programul de cooperare economicã pe 5 ani încheiat între Guvernul României şi Guvernul Republicii Elene;
h) asigura coordonarea, raportarea, monitorizarea şi evaluarea Programului special de preaderare pentru agricultura şi dezvoltare ruralã (SAPARD) şi îndeplineşte funcţia de Autoritate de Management, asigurând:
1. evaluarea Programului SAPARD;
2. stabilirea, împreunã cu instituţiile implicate, a indicatorilor de monitorizare şi configuraţia bazei de date specifice;
3. constituirea, la nivel naţional, a sistemului de colectare şi de prelucrare a informaţiilor necesare procesului de monitorizare şi evaluare a Programului SAPARD;
4. informarea Comitetului de monitorizare asupra progreselor implementarii mãsurilor şi submasurilor din program;
5. întocmirea de rapoarte lunare asupra modului de derulare a Programului SAPARD;
6. elaborarea, pe baza informaţiilor primite de la instituţiile implicate în Programul SAPARD, a rapoartelor anuale şi finale privind derularea acestuia;
7. participarea la procesul de diseminare a informaţiilor şi de constientizare a opiniei publice cu privire la Programul SAPARD;
8. îndeplinirea altor atribuţii, conform prevederilor Acordului multianual de finanţare în vederea implementarii Programului naţional pentru agricultura şi dezvoltare ruralã;
i) organizeazã Comitetul de monitorizare a Programului SAPARD şi asigura secretariatul acestuia;
j) coordoneazã şi monitorizeazã activitatea de dezvoltare regionala, scop în care:
1. elaboreazã Planul naţional de dezvoltare, potrivit strategiilor şi planurilor regionale de dezvoltare şi strategiilor şi programelor sectoriale ale autoritãţilor administraţiei publice centrale, fundamentand pe aceasta baza fondurile de tip structural alocate de Uniunea Europeanã în perioada de preaderare şi fondurile structurale şi de coeziune dupã aderare;
2. urmãreşte realizarea obiectivelor de coeziune economicã şi socialã, în scopul diminuãrii decalajelor în dezvoltarea regiunilor şi a zonelor tarii, al intaririi capacitãţii competitive a fiecãrei regiuni;
3. asigura coordonarea implementarii politicii naţionale de dezvoltare pe ansamblul tarii, pe regiuni şi zone;
4. analizeazã şi propune Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala finanţarea programelor şi proiectelor de dezvoltare regionala; elaboreazã programe de sprijin al regiunilor pentru a dobândi mijloacele necesare în vederea restructurãrii, modernizãrii şi dezvoltãrii acestora;
5. elaboreazã prioritãţile, criteriile şi procedurile necesare în vederea finanţãrii şi monitorizarii programelor şi proiectelor din domeniul sau de activitate;
6. asigura managementul financiar şi tehnic al Fondului naţional pentru dezvoltare regionala şi al fondurilor de tip structural pentru realizarea coeziunii economice şi sociale, în conformitate cu Planul naţional de dezvoltare;
7. colaboreazã cu Ministerul Afacerilor Externe în realizarea obiectivelor de cooperare exerna a regiunilor de dezvoltare de tip transfrontalier, interregional sau la nivelul euroregiunilor;
8. reprezintã Guvernul în relaţia cu Uniunea Europeanã şi cu alte organizaţii internaţionale în domeniul sau de activitate, pentru elaborarea şi implementarea de politici de coeziune economicã şi socialã şi de programe privind dezvoltarea regionala;
9. colaboreazã cu organizaţiile interne sau internaţionale care sprijinã dezvoltarea regionala, cu camerele de comerţ şi industrie şi cu alţi reprezentanţi ai mediilor de afaceri, pentru elaborarea programelor din domeniul sau de activitate;
10. asigura, la solicitarea Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala sau din proprie initiativa, elaborarea de studii şi analize şi face recomandãri privind modul de realizare a obiectivelor din domeniul sau de activitate;
11. iniţiazã, elaboreazã şi avizeazã, dupã caz, împreunã cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, proiecte de acte normative şi de acorduri internaţionale în domeniul sau de activitate;
12. auditeaza gestionarea fondurilor constituite în condiţiile <>art. 9 alin. (2) din Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regionala în România, cu modificãrile ulterioare, potrivit atribuţiilor ce îi revin în utilizarea fondurilor alocate de la bugetul de stat pentru dezvoltare regionala, precum şi în calitatea sa de agenţie de implementare a programului PHARE - Coeziune economicã şi socialã; avizeazã statutul de organizare şi funcţionare al agentiilor pentru dezvoltare regionala;
13. asigura preşedinţia şi secretariatul Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala;
k) coordoneazã programarea şi asigura monitorizarea Instrumentului pentru politici structurale de preaderare (ISPA), asigurând:
1. coordonarea, la nivel naţional, a activitãţilor privind derularea Programului ISPA;
2. organizarea Comitetului de monitorizare a Programului ISPA şi asigurarea secretariatului acestuia;
3. evaluarea şi avizarea strategiilor sectoriale pentru Programul ISPA;
4. evaluarea, avizarea şi transmiterea la Comisia Europeanã a aplicatiilor în vederea finanţãrii acestora prin Programul ISPA;
5. monitorizarea implementarii proiectelor ISPA în conformitate cu prevederile memorandumurilor de finanţare;
6. verificarea şi transmiterea rapoartelor de monitorizare la Comisia Europeanã;
7. îndeplinirea altor atribuţii conform prevederilor memorandumurilor de finanţare;
l) urmãreşte, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, procesul de reforma a instituţiilor şi politicilor Uniunii Europene şi propune mãsurile ce decurg din acestea pentru autoritãţile romane;
m) colaboreazã cu Ministerul Afacerilor Externe la organizarea reuniunilor informale ale ministrilor de resort ai statelor membre ale Uniunii Europene şi ai statelor candidate la aderare, în funcţie de calendarul şi de tematica stabilite de Consiliul de Afaceri Generale al Uniunii Europene;
n) avizeazã, în mod obligatoriu, proiectele de acte normative care urmãresc armonizarea legislaţiei naţionale cu cea comunitara. Iniţiatorii proiectelor de acte normative vor include, în mod obligatoriu, în cuprinsul documentelor de prezentare şi motivare a proiectelor menţiuni exprese privind denumirea reglementãrilor comunitare armonizate, dispoziţiile acestora care sunt transpuse în cuprinsul respectivelor proiecte, precum şi indicarea mãsurilor viitoare de implementare;
o) coordoneazã evaluarea gradului de compatibilitate a legislaţiei naţionale în vigoare cu actele normative comunitare şi formuleazã propuneri în vederea accelerarii procesului de armonizare şi implementare;
p) propune Guvernului, în vederea sustinerii în fata Parlamentului, lista cuprinzând actele normative prioritare, însoţitã de fundamentarea necesarã, în vederea accelerarii procesului de aderare la Uniunea Europeanã;
r) iniţiazã mãsuri şi participa, împreunã cu instituţiile de profil, la elaborarea programelor menite sa sprijine pregãtirea profesionalã a funcţionarilor publici, precum şi a agenţilor economici, în domeniul integrãrii europene;
s) stabileşte, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, sistemul de date, informaţii şi raporturi periodice privind reflectarea evoluţiei integrãrii europene, pe care le supune analizei şi, dupã caz, aprobãrii Guvernului;
s) asigura informarea, sub forma unor publicaţii periodice, asupra evoluţiei procesului naţional şi european de integrare şi urmãreşte promovarea valorilor şi a spiritului european în cadrul societãţii civile;
t) organizeazã, împreunã cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, dupã caz, acţiuni pentru familiarizarea opiniei publice din România cu efectele procesului de aderare;
t) promoveazã, în colaborare cu Ministerul Afacerilor Externe, strategia de informare, comunicare şi imagine în statele membre ale Uniunii Europene şi în statele candidate la aderare privind evoluţia procesului de pregãtire a României pentru aderare;
u) asigura dialogul social pe problemele integrãrii europene cu organizaţiile patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional, potrivit legii;
v) îndeplineşte orice alte atribuţii din domeniul sau de activitate, stabilite prin acte normative.
ART. 4
În cadrul Ministerului Integrãrii Europene se organizeazã Corpul consilierilor de integrare, în coordonarea directa a ministrului integrãrii europene, cu atribuţii în domeniul realizãrii programelor şi reformelor necesare pregãtirii aderãrii României la Uniunea Europeanã.
ART. 5
Ministerul Integrãrii Europene supune dezbaterii Guvernului, periodic, rapoarte privind negocierile cu Uniunea Europeanã, stadiul pregãtirii pentru aderare, modul de utilizare a asistenţei financiare nerambursabile, evaluarea gradului de armonizare a legislaţiei romane cu reglementãrile comunitare, precum şi mãsurile corespunzãtoare.
ART. 6
(1) Ministrul integrãrii europene conduce activitatea Ministerului Integrãrii Europene, reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte ministere, cu alte autoritãţi publice şi organizaţii interne şi internaţionale, în justiţie, precum şi cu persoane fizice şi juridice romane şi strãine. Ministrul integrãrii europene este ordonator principal de credite şi îndeplineşte atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
(2) Ministrul integrãrii europene este preşedintele partii romane la reuniunile Comitetului de asociere România-Uniunea Europeanã, conducãtorul delegaţiei României la Conferinţa de aderare la nivel interministerial, preşedintele Comitetului interministerial pentru integrare europeanã şi preşedintele Consiliului Naţional pentru Dezvoltare Regionala.
(3) În exercitarea atribuţiilor sale ministrul integrãrii europene emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
ART. 7
(1) Ministrul delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeanã, este membru al Guvernului, înlocuitor de drept al ministrului integrãrii europene.
(2) Ministrul delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeanã, este şeful Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderãrii României la Uniunea Europeanã.
(3) Organizarea, atribuţiile şi componenta Delegaţiei naţionale pentru negocierea aderãrii României la Uniunea Europeanã sunt stabilite prin hotãrâre a Guvernului.
ART. 8
Ministrul integrãrii europene şi ministrul delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeanã, sunt membri, potrivit legii, ai Comitetului Executiv pentru Integrare Europeanã.
ART. 9
(1) Ministrul integrãrii europene şi ministrul delegat, negociator-şef pentru aderarea României la Uniunea Europeanã, sunt ajutaţi de trei secretari de stat, un negociator-şef adjunct, cu rang de subsecretar de stat, numiţi prin decizii ale primului-ministru, precum şi de secretarul general şi de secretarul general adjunct, numiţi în condiţiile legii.
(2) Secretarii de stat exercita atribuţiile delegate de ministrul integrãrii europene.
(3) Secretarul general al Ministerului Integrãrii Europene are atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 . Acesta poate îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de Regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului ori încredinţate de ministrul integrãrii europene.
(4) Atribuţiile secretarului general adjunct şi ale compartimentelor din aparatul Ministerului Integrãrii Europene se stabilesc prin Regulamentul de organizare şi funcţionare, care se aproba prin ordin al ministrului integrãrii europene.
ART. 10
(1) În structura organizatoricã a Ministerului Integrãrii Europene funcţioneazã direcţii generale şi direcţii; în cadrul direcţiilor, prin ordin al ministrului integrãrii europene, pot fi constituite servicii şi birouri.
(2) Structura organizatoricã a Ministerului Integrãrii Europene este prevãzutã în anexa nr. 1 şi 1a).
(3) Numãrul maxim de posturi este de 277, exclusiv demnitarii, cabinetele ministrilor şi Corpul consilierilor de integrare.
(4) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu se aproba prin ordin al ministrului integrãrii europene.
ART. 11
Ministerul Integrãrii Europene este încadrat cu funcţionari publici cu funcţii specifice ministerului, alţi funcţionari publici şi cu personal angajat cu contract individual de munca.
ART. 12
(1) Comitetul interministerial pentru integrare europeanã este organul operativ de lucru, care coordoneazã, analizeazã şi dezbate documentele elaborate de instituţiile cu responsabilitãţi privind aderarea la Uniunea Europeanã şi discuta orice alte probleme legate de bunul mers al proceselor de pregãtire a aderãrii.
(2) Comitetul interministerial pentru integrare europeanã este constituit din secretarii de stat pentru integrare europeanã din ministere şi responsabilii din celelalte instituţii cu atribuţii în domeniu.
(3) Comitetul interministerial pentru integrare europeanã analizeazã şi rezolva punctual problemele apãrute în derularea programelor de pregãtire a aderãrii la Uniunea Europeanã şi realizeazã planificarea curenta şi de perspectiva a acestor activitãţi.
(4) Comitetul interministerial pentru integrare europeanã se întruneşte, de regula, lunar.
(5) La lucrãrile Comitetului interministerial pentru integrare europeanã, care se desfãşoarã în plen şi în grupe de lucru, pot fi invitaţi miniştri, reprezentanţi ai partenerilor sociali, ai societãţii civile şi ai altor grupuri de interese.
ART. 13
(1) În coordonarea activitãţii diplomatice a Misiunii permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã, Ministerul Afacerilor Externe se consulta permanent cu Ministerul Integrãrii Europene.
(2) Ministerul Integrãrii Europene desemneazã, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, prin ordin al ministrului integrãrii europene, dintre specialiştii sãi, consilieri şi/sau experţi care îşi vor desfasura activitatea în cadrul Misiunii permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã, pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice ale acestuia privind negocierea aderãrii României la Uniunea Europeanã, pregãtirea pentru aderare şi armonizarea legislaţiei romane cu reglementãrile comunitare.
(3) Personalul prevãzut la alin. (2) îşi desfãşoarã activitatea sub îndrumarea comuna a ministrului afacerilor externe şi a ministrului integrãrii europene. Acesta este supus autoritãţii şefului misiunii diplomatice, fiind investit atât cu atribuţii de consiliere a acestuia, cat şi cu atribuţii stabilite de Ministerul Integrãrii Europene.
(4) Pe durata misiunii lor functionarii publici desemnaţi de Ministerul Integrãrii Europene sa îşi desfãşoare activitatea în cadrul Misiunii permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã sunt detasati la Ministerul Afacerilor Externe, potrivit legii.
ART. 14
(1) Ministerul Integrãrii Europene poate desemna, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, pe lângã ambasada României din ţara care deţine preşedinţia Uniunii Europene, pe durata acesteia, un reprezentant din rândul personalului sau pentru a informa sistematic, prin intermediul şefului misiunii diplomatice, asupra poziţiilor presedintiei Uniunii Europene. Pe durata misiunii sale reprezentantul Ministerului Integrãrii Europene este detaşat la Ministerul Afacerilor Externe.
(2) În cadrul ambasadelor României din ţãrile membre şi din ţãrile candidate la Uniunea Europeanã, Ministerul Integrãrii Europene va desemna, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe, câte un reprezentant al sau, prin detaşare la Ministerul Afacerilor Externe, care va informa permanent despre evolutiile ce se înregistreazã în aceste tari în domeniul integrãrii europene.
ART. 15
Numãrul maxim de posturi pentru personalul detaşat, necesar desfãşurãrii activitãţilor prevãzute la art. 13 alin. (2)-(4) şi la art. 14, este de 5 posturi şi, respectiv, de 4 posturi.
ART. 16
(1) Ministerul Integrãrii Europene şi Ministerul Afacerilor Externe vor informa periodic ambasadele României din ţãrile membre şi din ţãrile candidate la Uniunea Europeanã asupra stadiului pregãtirilor în vederea aderãrii României la aceasta organizaţie.
(2) Ambasadele prevãzute la alin. (1) vor informa Ministerul Afacerilor Externe şi Ministerul Integrãrii Europene cu privire la activitãţile şi initiativele privind integrarea europeanã, întreprinse de ţãrile membre şi candidate.
ART. 17
Ministerul Integrãrii Europene coordoneazã, în numele Guvernului, activitatea Institutului European din România prevãzut în anexa nr. 2.
ART. 18
Stabilirea numãrului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 19
(1) În structura Ministerului Integrãrii Europene se organizeazã, la nivel de direcţii generale, Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar, Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional şi, la nivel de serviciu, Unitatea de Coordonare pentru Fondul de Coeziune, prevãzute în anexele nr. 1 şi 1 a).
(2) Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar şi Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional îndeplinesc atribuţiile stabilite prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.555/2002 privind desemnarea instituţiilor şi organismelor responsabile cu coordonarea, implementarea şi gestionarea asistenţei financiare comunitare prin instrumentele structurale.
(3) Autoritatea de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar va deveni operationala începând cu anul 2004 şi va funcţiona cu un numãr total de 70 de posturi în anul 2005, din care 20 de posturi în anul 2004, iar Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional va deveni operationala începând cu anul 2004 şi va funcţiona cu un numãr total de 204 posturi în anul 2005, din care 142 de posturi în anul 2004. Unitatea de Coordonare pentru Fondul de Coeziune va funcţiona, începând cu anul 2005, cu un numãr de 8 posturi.
(4) Numãrul de posturi prevãzut la alin. (3) se asigura prin suplimentarea acestuia, cu încadrarea în numãrul total de posturi aprobat prin legile bugetare anuale.
(5) Structura funcţiilor publice şi structura organizatoricã a Autoritãţii de Management pentru Cadrul de Sprijin Comunitar, a Autoritãţii de Management pentru Programul Operational Regional şi a Unitãţii de Coordonare pentru Fondul de Coeziune vor fi definitivate pana la data de 1 septembrie 2003.
ART. 20
Personalul preluat de Ministerul Integrãrii Europene de la fostul Minister al Dezvoltãrii şi Prognozei ca urmare a aplicãrii <>Ordonanţei de urgenta a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor mãsuri privind înfiinţarea, organizarea şi reorganizarea sau funcţionarea unor structuri în cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi a unor instituţii publice se considera transferat şi i se va aplica nivelul de salarizare, dupã caz, al funcţiilor specifice Ministerului Integrãrii Europene sau cel avut la Ministerul Dezvoltãrii şi Prognozei pana la intrarea în vigoare a noilor reglementãri privind salarizarea personalului din instituţiile publice.
ART. 21
Ministerul Integrãrii Europene va prelua, pe baza de protocol, în termen de 30 de zile de la data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri, imobilul din municipiul Bucureşti, Bd. Libertãţii nr. 12, et. IV şi V, sectorul 5, deţinut de fostul Minister al Dezvoltãrii şi Prognozei, împreunã cu mobilierul, birotica şi tehnica de calcul din dotare.
ART. 22
Anexele nr. 1, 1a) şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 23
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.075/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Integrãrii Europene, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 701 din 5 noiembrie 2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Ministrul muncii,
solidaritãţii şi familiei,
Elena Dumitru

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 734.




ANEXA 1

Numãr maxim de posturi: 277
(exclusiv demnitarii,
cabinetelor ministrilor şi
Corpul consilierilor de
integrare)

MINISTERUL INTEGRĂRII EUROPENE

┌──────────┐
│ MINISTRU │
└──────┬───┘

│ ┌────────────────────────┐
│ │COMPARTIMENTUL INFORMARE│




┌─────────────────────┐ │ ││ ŞI MASS-MEDIA │ |
│CABINETUL MINISTRULUI├───────────┤ │└────────────────────────┘ |
└─────────────────────┘ │ │┌───────────────────────────┐ |
├───┼┤ COMPARTIMENTUL INFORMAŢII │--|┐
│ ││ CLASIFICATE │ ||
┌───────────────────┐ ┌────────────────┐ │ │└───────────────────────────┘ ||
│ CABINETUL │ │MINISTRU-DELEGAT│ │ │┌───────────────────────────┐ ||
│MINISTRULUI DELEGAT├─┤ Negociator şef ├─┤ └┤ AUDIT PUBLIC INTERN │-- |
│ │ │ cu U.E. │ │ └───────────────────────────┘ |
└───────────────────┘ └──────┬─────────┘ │ |
│ │ |
┌───────────────────┘ │ |


│ │ |



┌────────┴──────┐┌────┴───┐ │ │ ┌───┴────┐ ┌─────┴──┐┌────────┐ | |
│NEGOCIATOR-ŞEF ││SECRETAR│ │ │ │SECRETAR│ │SECRETAR││SECRETAR│ | |
│ADJUNCT CU U.E.││ DE │ │ │ │ DE │ │ DE STAT││GENERAL │ | |
│ ││ STAT │ │ │ │ STAT │ │ ││ │ | |
└────┬──────────┘└───┬────┘ │ │ └─────┬──┘ └─┬──────┘└───┬────┘ | |
│ │ │ │ │ │ │ | |
│ │ │ └──┐ │ │ │ | |
│ │ │ ┌───┴──────┐ │ │ │ | |
│ │ │ │DIRECŢIA │ │ │ ┌───┴────┐ | |
│ │ │ │GENERALĂ │ │ │ │SECRETAR│ | |
│ │ │ │ DE │ │ │ │GENERAL │ | |
│ │ │ │POLITICI │ │ │ │ADJUNCT │ | |
│ │ │ │ŞI PRO- │ │ │ └───┬────┘ | |
│ │ │ │GRAME DE │ │ │ │ | |
│ │ │ │DEZVOLTARE│ │ │ │ | |
│ │ │ │REGIONALA │ │ │ │ | |
│ │ │ └──┬───────┘ │ │ │ | |
│ ┌──┘ ┌──┘ │ ┌──┘ │ ┌──┘ | |
│ │......│.......│.......│..........│........│.......... | |


│| │ | │ │ | │ | │ │ . | |


┌──┴──┐ ┌───┼───┐ │ ┌───┼────┐ └┐ | │ ┌──┬─┴┬──┬──┐ . | |
│ │ │ │ │ │ │ │ │ ┌┴──┐ │ │ │ │ │ │ . | |
┌┴─┐ ┌─┴┐ ┌─┴┐┌─┴┐┌─┴┐┌┴─┐┌┴─┐┌┴─┐┌─┴┐┌┴─┐┌┴─┐ ┌─┴┐ ┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐┌┴┐ - - -
│A │ │B │ │C ││D ││E ││F ││G ││H ││I ││J ││K │ │L │ │M││N││O││P││Q│|R||S||T|
└──┘ └──┘ └──┘└──┘└──┘└──┘└──┘└──┘└──┘└──┘└──┘ └──┘ └─┘└─┘└─┘└─┘└─┘ - - -

LEGENDA:


A = DIRECŢIA NEGOCIERI PIATA INTERNA

B = DIRECŢIA NEGOCIERI POLITICI COMUNITARE, MONITORIZARE ŞI COMUNICARE
CU STATELE MEMBRE UE ŞI CANDIDATE

C = DIRECŢIA COORDONAREA PROGRAMELOR DE PREADERARE PHARE, ISPA ŞI
SAPARD*)

D = DIRECŢIA EVALUAREA PREGĂTIRII PENTRU ADERARE

E = DIRECŢIA CONTRACTARE ASISTENTA TEHNICA

F = DIRECŢIA COOPERARE TRANSFRONTALIERA

G = DIRECŢIA PLANUL NAŢIONAL DE DEZVOLTARE

H = DIRECŢIA CONTRACTARE ŞI MONITORIZARE

I = DIRECŢIA IMPLEMENTARE

J = DIRECŢIA ARMONIZAREA LEGISLAŢIEI CU ACQUISUL COMUNITAR

K = SERVICIUL RELAŢIA CU PARLAMENTUL ŞI SOCIETATEA CIVILĂ

L = DIRECŢIA DE MONITORIZARE ÎN SISTEM INFORMATIC A FONDURILOR COMUNITARE

M = DIRECŢIA RESURSE UMANE ŞI RELAŢII EXTERNE

N = CORPUL CONSILIERILOR DE INTEGRARE**)

O = DIRECŢIA BUGET ŞI FINANCIAR-CONTABILITATE

P = DIRECŢIA PLATI PROGRAME

Q = DIRECŢIA ADMINISTRAŢIE ŞI CONTENCIOS

R = AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU CADRUL DE SPRIJIN COMUNITAR***)

S = AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU PROGRAMUL OPERATIONAL REGIONAL***)

T = UNITATEA DE COORDONARE PENTRU FONDUL DE COEZIUNE***)

------------
*) În cadrul direcţiei funcţioneazã, în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 339/2001 , Autoritatea de Management pentru Programul SAPARD.
**) Este organizat potrivit <>Ordonanţei de Urgenta a Guvernului nr. 19/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 272/2003 .
***) Vor deveni operationale începând cu anul 2004.



ANEXA 1a)



Ministerul Integrãrii Europene

AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU PROGRAMUL
OPERATIONAL REGIONAL, UNITATEA DE COORDONARE PENTRU FONDUL DE COEZIUNE
ŞI AUTORITATEA DE MANAGEMENT PENTRU CADRUL DE SPRIJIN COMUNITAR*)


| MINISTRU |----------------------------┐
└------------┘ | |
| | |
| | |

| | | SECRETAR DE STAT |
| | └------------------┘
| | |
| | |
| | |
| | |

| | | | |
| AUTORITATEA DE MANAGEMENT | | | AUTORITATEA DE MANAGEMENT |
| PENTRU PROGRAMUL OPERATIONAL | | | PENTRU CADRUL DE SPRIJIN |
| REGIONAL | | | COMUNITAR |
└------------------------------┘ | └---------------------------┘
| | |
| | |
| | |

| DIRECTOR GENERAL | | | DIRECTOR GENERAL |
└------------------------┘ | └-----------------------┘
| | | | | | | | |
| | | | | | | | |

| A | │ B | | C | | D | | E | | F | | G || H | | I |
└----┘ └----┘ └-----┘ └----┘ └-----┘ └-----┘ └----┘└-----┘ └----┘



LEGENDA:
---------

A = DIRECŢIA PROGRAMARE, EVALUARE STRATEGII, PARTENERIATE

B = DIRECŢIA IMPLEMENTARE PROGRAME ŞI COORDONARE REGIONALA

C = DIRECŢIA MONITORIZARE ŞI CONTROL FINANCIAR, COMITET DE MONITORIZARE

D = DIRECŢIA ASISTENTA TEHNICA ŞI SUPORT PROGRAME FONDURI STRUCTURALE, DEZVOLTARE INSTITUTIONALA, TRANING ŞI IT

E = UNITATEA DE COORDONARE PENTRU FONDUL DE COEZIUNE

F = DIRECŢIA DE SINTEZA ŞI EVALUARE

G = DIRECŢIA MONITORIZARE

H = SERVICIUL DE AUDIT ŞI CONTROLUL DE SISTEM

I = DIRECŢIA MANAGEMENT INFORMATIC
--------------
*) Vor deveni operationale începând cu anul 2004.

ANEXA 2

Instituţii aflate în coordonarea Ministerului Integrãrii Europene

- Institutul European din România

-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016