Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 733 din 3 iulie 2003  privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 733 din 3 iulie 2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Externe

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 479 din 4 iulie 2003
În temeiul art. 107 din Constituţie şi al <>art. 40 alin. (1) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Ministerul Afacerilor Externe, denumit în continuare M.A.E., este organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, având sediul în municipiul Bucureşti, aleea Modrogan nr. 14, sectorul 1.
(2) M.A.E. asigura realizarea politicii externe a statului roman, inclusiv participarea la procesul de integrare europeanã şi euroatlantica a României, şi colaboreazã la elaborarea, fundamentarea şi realizarea politicii economice a României, în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare şi cu Programul de guvernare.
(3) Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, M.A.E. exercita urmãtoarele funcţii:
a) de strategie, prin care se asigura elaborarea strategiei de punere în aplicare a Programului de guvernare în domeniul sau de activitate;
b) de reglementare, prin care se asigura elaborarea cadrului normativ şi institutional pentru realizarea obiectivelor strategice din domeniul sau de activitate;
c) de reprezentare, prin care se asigura, în numele statului sau al Guvernului României, reprezentarea pe plan intern şi extern în domeniul sau de activitate;
d) de autoritate de stat, prin care se asigura urmãrirea şi controlul aplicãrii şi respectãrii reglementãrilor legale din domeniul sau de activitate şi a celor privind organizarea şi funcţionarea instituţiilor care îşi desfãşoarã activitatea în subordinea sau sub autoritatea sa;
e) de administrare, prin care se asigura administrarea patrimoniului sau, potrivit dispoziţiilor legale.
ART. 2
În realizarea politicii externe a României, M.A.E. are urmãtoarele atribuţii principale:
1. apara şi promoveazã pe plan extern interesele naţionale ale României;
2. iniţiazã activitãţi internaţionale menite sa ducã la dezvoltarea de relaţii paşnice şi de cooperare cu toate statele, întemeiate pe principiile şi pe normele general admise ale dreptului internaţional;
3. asigura promovarea intereselor României în organizaţii internaţionale cu caracter universal, european, euroatlantic, regional şi subregional;
4. asigura conectarea tarii la instituţiile europene şi euroatlantice cu caracter politic, strategic şi economic;
5. asigura, prin acţiuni de politica externa, consolidarea statului de drept şi a structurilor democratice din societatea româneascã, precum şi proiectarea unei imagini reale a României în lume;
6. urmãreşte evoluţia vieţii internaţionale şi semnaleaza tendintele care apar în contextul internaţional;
7. contribuie la asigurarea prezentei active şi demne a României şi a cetãţenilor sãi în plan internaţional;
8. promoveazã în plan internaţional valorile democraţiei, respectarea drepturilor omului, colaborarea paşnicã şi solidaritatea umanã;
9. apara în strãinãtate drepturile şi interesele statului roman, ale cetãţenilor şi ale persoanelor juridice romane, în baza legislaţiei romane şi în conformitate cu practica internationala şi cu acordurile bilaterale şi multilaterale la care România este parte;
10. acţioneazã pentru întãrirea legãturilor cu romanii din afarã frontierelor României şi pentru pãstrarea, dezvoltarea şi exprimarea identitãţii lor etnice, culturale, lingvistice şi religioase, cu respectarea legislaţiei statului ai cãrui rezidenţi sunt;
11. iniţiazã sau participa la negocierea tratatelor şi a altor înţelegeri internaţionale, pentru România;
12. prezintã Guvernului, singur sau, dupã caz, împreunã cu celelalte ministere, propuneri privind semnarea, ratificarea, aprobarea sau acceptarea înţelegerilor internaţionale, aderarea la acestea sau denunţarea lor, efectueazã schimbul instrumentelor de ratificare, depune instrumentele de ratificare sau de aderare, notifica aprobarea ori acceptarea înţelegerilor internaţionale şi denunţarea lor, elibereazã documente certificând deplinele puteri;
13. urmãreşte, direct sau în conlucrare cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi publice centrale de specialitate, aplicarea prevederilor tratatelor şi ale altor înţelegeri internaţionale la care România este parte şi prezintã propuneri pentru îndeplinirea întocmai şi cu buna-credinţa a obligaţiilor asumate;
14. elaboreazã sau coopereazã cu ministerele şi cu celelalte autoritãţi publice centrale de specialitate la elaborarea proiectelor de acte normative care au legatura cu relaţiile externe şi cu politica de comerţ exterior ale României;
15. asigura asistenta permanenta şi coordonare în domeniul relaţiilor internaţionale tuturor ministerelor. În acest scop funcţioneazã în cadrul M.A.E. o structura de coordonare a consilierilor diplomatici care îşi desfãşoarã activitatea pe lângã membrii Guvernului;
16. formuleazã norme şi asigura sprijin instituţiilor centrale de stat în materie de protocol şi curtoazie internationala. În acest scop, în cadrul M.A.E. funcţioneazã Protocolul naţional, care îndeplineşte atribuţiile ce îi revin conform legislaţiei în vigoare şi uzantelor internaţionale;
17. asigura, sprijinã sau coordoneazã, dupã caz, îndeplinirea obligaţiilor care decurg din dispoziţiile Acordului european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Economice Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, ratificat prin <>Legea nr. 20/1993 , denumit în continuare Acordul european, precum şi activitãţile desfãşurate de partea romana în cadrul instituţiilor create prin acest acord;
18. participa, alãturi de Ministerul Integrãrii Europene şi de celelalte ministere, la coordonarea procesului de pregãtire a aderãrii României la Uniunea Europeanã, cu urmãtoarele atribuţii specifice:
a) asigura preşedinţia partii romane la lucrãrile Consiliului de asociere;
b) participa la subcomitetele de asociere prevãzute de Acordul european;
c) coopereazã cu ministerele interesate la organizarea reuniunilor informale ale ministrilor, în funcţie de tematica şi calendarul stabilite de Consiliul Afacerilor Generale;
d) coopereazã cu ministerele interesate la elaborarea, realizarea şi promovarea în ţãrile membre ale Uniunii Europene şi în ţãrile candidate a unei strategii de informare, comunicare şi de imagine privind evoluţia procesului de pregãtire a României pentru aderare;
19. este reprezentat sau participa, dupã caz, împreunã cu Ministerul Integrãrii Europene la etape desemnate ale procesului de negociere pentru aderarea la Uniunea Europeanã;
20. colaboreazã la elaborarea politicii României în domeniul relaţiilor economice internaţionale, în conformitate cu Programul de guvernare şi cu Programul de dezvoltare a României pe termen mediu, cu luarea în considerare a tendinţelor şi proceselor din economia mondialã;
21. promoveazã interesele economice ale României în relaţiile cu alte state, precum şi cu organizaţiile economice cu vocaţie universala, cu caracter regional şi cu alte grupãri economice;
22. participa sau colaboreazã, dupã caz, la negocierea şi la încheierea de tratate, acorduri şi alte înţelegeri internaţionale cu caracter economic sau pentru stabilirea cadrului juridic necesar, în vederea desfãşurãrii relaţiilor comerciale externe ale României, potrivit legii;
23. pãstreazã originalele tuturor înţelegerilor internaţionale bilaterale şi copiile certificate de pe înţelegerile internaţionale, originalele înţelegerilor internaţionale al cãror depozitar este România şi îndeplineşte obligaţiile ce decurg din aceasta calitate;
24. pãstreazã sigiliul de stat al României;
25. supune spre aprobare scrisorile de acreditare, cererile de agrement şi de exequatur;
26. tine legatura cu misiunile diplomatice şi cu oficiile consulare din România în conformitate cu regulile şi cu practica internationala;
27. organizeazã, indruma şi controleazã activitatea misiunilor diplomatice şi a oficiilor consulare ale României;
28. organizeazã curierul diplomatic.
ART. 3
(1) M.A.E. avizeazã, în mod obligatoriu, acţiunile pe care le iniţiazã celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale şi locale în probleme care ţin de activitatea lor specifica, dar care au legatura cu relaţiile internaţionale ale României, înainte de încheierea documentelor aferente acestor acţiuni.
(2) M.A.E. avizeazã în prealabil, în mod obligatoriu, proiectele de acorduri, convenţii şi alte înţelegeri internaţionale pe care le încheie ministerele şi autoritãţile administraţiei publice centrale, precum şi proiectele de documente de cooperare internationala pe care le încheie autoritãţile administraţiei publice locale cu autoritãţi similare din alte state.
ART. 4
(1) Ministrul afacerilor externe conduce intreaga activitate a M.A.E. şi îl reprezintã în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(2) Ministrul afacerilor externe îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificãrile ulterioare.
(3) Ministrul afacerilor externe rãspunde de intreaga activitate a ministerului în fata Guvernului, precum şi, în calitate de membru al Guvernului, în fata Parlamentului.
(4) Ministrul afacerilor externe are calitatea de ordonator principal de credite.
(5) În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul afacerilor externe emite ordine şi instrucţiuni în condiţiile legii.
ART. 5
(1) Ministrul afacerilor externe este ajutat în activitatea sa de 3 secretari de stat şi de 2 subsecretari de stat.
(2) Atribuţiile secretarilor de stat şi ale subsecretarilor de stat se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(3) Secretarul de stat pentru relaţia cu Parlamentul comunicare, imagine şi romanii de pretutindeni are în atribuţii şi coordonarea activitãţii Fundaţiei Culturale Romane şi a Comisiei Fulbright.
ART. 6
(1) M.A.E. are un secretar general şi un secretar general adjunct, numiţi potrivit legii.
(2) Secretarul general exercita, în principal, atribuţiile stabilite prin <>Legea nr. 90/2001 , cu modificãrile ulterioare. Secretarul general poate îndeplini şi alte însãrcinãri prevãzute de regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului sau încredinţate de ministru.
ART. 7
(1) Structura organizatoricã a M.A.E. este prevãzutã în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului afacerilor externe, se pot organiza servicii şi birouri în condiţiile legii.
(2) Atribuţiile compartimentelor din aparatul central de lucru al ministerului se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(3) Numãrul maxim de posturi în M.A.E. este de 1.935, exclusiv demnitarii, din care 584 în centrala M.A.E., exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului.
ART. 8
(1) Pe lângã ministrul afacerilor externe funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul Ministerului Afacerilor Externe.
(2) Componenta şi regulamentul de funcţionare ale Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(3) Colegiul ministerului se întruneşte, de regula, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la cererea şi sub preşedinţia ministrului afacerilor externe, pentru dezbaterea unor probleme importante privind activitatea ministerului.
ART. 9
(1) M.A.E. este încadrat cu personal diplomatic şi consular, cu funcţionari publici, precum şi cu personal contractual.
(2) Personalul diplomatic şi consular are drepturile şi obligaţiile stabilite prin Statutul corpului diplomatic şi consular.
(3) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu ori, dupã caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului afacerilor externe.
ART. 10
(1) Serviciul exterior al M.A.E. cuprinde misiunile diplomatice, oficiile consulare şi centrele culturale.
(2) Numãrul maxim de posturi prevãzut pentru serviciul exterior al M.A.E. este de 1.335, din care 1.285 posturi finanţate în anul 2003.
(3) Înfiinţarea, desfiinţarea şi schimbarea rangului misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare se fac potrivit legii. Înfiinţarea sau desfiinţarea centrelor culturale ale României în strãinãtate se face prin hotãrâre a Guvernului, initiata de M.A.E. cu avizul Ministerului Culturii şi Cultelor.
(4) Structura de personal şi regulamentul de funcţionare ale misiunilor diplomatice, oficiilor consulare şi centrelor culturale se aproba prin ordin al ministrului afacerilor externe.
(5) Numirea directorilor centrelor culturale în domeniul relaţiilor culturale se face de cãtre M.A.E. cu avizul Ministerului Culturii şi Cultelor.
(6) Numirea diplomaţilor cu atribuţii în domeniul relaţiilor economice şi comerciale se face de cãtre Departamentul de Comerţ Exterior din cadrul Ministerului Economiei şi Comerţului, cu avizul M.A.E.
(7) Numirea diplomaţilor cu atribuţii în domeniul relaţiilor cultural-ştiinţifice şi educaţionale se face de cãtre M.A.E. cu consultarea Ministerului Culturii şi Cultelor, Fundaţiei Culturale Romane şi a celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale interesate.
(8) Numirea atasatilor apãrãrii şi a personalului care este încadrat în birourile atasatilor apãrãrii se face de ministrul apãrãrii naţionale.
(9) Numirea atasatilor de afaceri interne şi a personalului care este încadrat în birourile atasatilor de afaceri interne se face de ministrul de interne.
(10) Numirea specialiştilor în probleme financiar-bancare se face de ministrul finanţelor publice.
ART. 11
(1) M.A.E. asigura administrarea centrelor culturale ale României în strãinãtate.
(2) M.A.E., împreunã cu Ministerul Culturii şi Cultelor, în colaborare cu Academia Romana şi cu alte organe ale administraţiei publice centrale interesate, coordoneazã şi finanţeazã programele şi proiectele centrelor culturale ale României din strãinãtate.
ART. 12
(1) Şeful misiunii diplomatice este reprezentant unic al României în statul în care este acreditat.
(2) Functionarii desemnaţi sa îşi desfãşoare activitatea în serviciul exterior al M.A.E. acţioneazã sub îndrumarea şefului misiunii diplomatice.
(3) Personalul cu atribuţii în domeniul relaţiilor economice şi comerciale, al relaţiilor cultural-ştiinţifice şi educaţionale, atasatii apãrãrii şi personalul încadrat în birourile atasatilor apãrãrii, atasatii de afaceri interne şi personalul încadrat în birourile atasatilor de afaceri interne, precum şi specialiştii în probleme financiar-bancare sunt supuşi autoritãţii şefului misiunii diplomatice în care îşi desfãşoarã activitatea şi acţioneazã sub îndrumarea acestuia, fiind investiti atât cu atribuţii de consiliere a acestuia, cat şi cu atribuţii specifice în domeniul lor de specialitate.
ART. 13
(1) Ministerul Integrãrii Europene, precum şi alte ministere şi instituţii desemneazã, cu avizul M.A.E., în limita posturilor alocate prin hotãrâri ale Guvernului, specialişti care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul Misiunii Permanente a României pe lângã Uniunea Europeanã, la ambasada României din statul ce deţine preşedinţia Consiliului Uniunii Europene şi la ambasadele României din alte state membre sau candidate la Uniunea Europeanã, pentru îndeplinirea atribuţiilor specifice ale acestora privind negocierea aderãrii României la Uniunea Europeanã, pregãtirea pentru aderare şi armonizarea legislaţiei romane cu reglementãrile comunitare.
(2) Pe durata misiunii lor specialiştii desemnaţi sa îşi desfãşoare activitatea conform alin. (1) sunt detasati la M.A.E.
ART. 14
(1) În subordinea M.A.E. funcţioneazã Academia Diplomaticã, instituţie publica cu personalitate juridicã, având ca scop principal specializarea, extinderea şi perfecţionarea pregãtirii în domeniul diplomaţiei şi relaţiilor internaţionale a personalului M.A.E., în cadrul programului de pregãtire şi perfecţionare a acestuia.
(2) Academia Diplomaticã poate sa organizeze, în cooperare cu Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Tineretului şi cu alte ministere interesate, cursuri de scurta sau de lungã durata, în vederea formãrii şi perfecţionãrii în domeniile relaţiilor internaţionale şi diplomaţiei a altor funcţionari sau a altor categorii de persoane.
(3) Organizarea şi funcţionarea Academiei Diplomatice sunt reglementate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 99/2002 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 118 din 13 februarie 2002.
ART. 15
(1) În subordinea M.A.E. şi în coordonarea ministrului delegat pentru coordonarea activitãţilor de control funcţioneazã Agenţia Nationala de Control al Exporturilor Strategice şi al Interzicerii Armelor Chimice, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, condus de un preşedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a primului-ministru.
(2) Structura organizatoricã a Agenţiei Naţionale de Control al Exporturilor Strategice şi al Interzicerii Armelor Chimice se stabileşte prin ordin al ministrului afacerilor externe.
ART. 16
(1) În coordonarea M.A.E. funcţioneazã Institutul Roman de Studii Internaţionale "Nicolae Titulescu".
(2) Institutul are ca scop principal elaborarea de studii şi cercetãri, precum şi organizarea de seminarii, simpozioane şi alte manifestãri ştiinţifice, interne şi internaţionale, de natura sa sprijine promovarea obiectivelor de politica externa ale României.
(3) Structura de personal, organizarea şi funcţionarea Institutului Roman de Studii Internaţionale "Nicolae Titulescu", precum şi modalitatea de preluare a patrimoniului fostului Institut Roman de Drept Internaţional, Studii şi Relaţii Internaţionale sunt reglementate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.073/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 701 din 5 noiembrie 2001.
ART. 17
În coordonarea M.A.E. funcţioneazã Fundaţia Culturalã Romana, înfiinţatã prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 354/1990 , republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 218 din 22 septembrie 1995.
ART. 18
În coordonarea M.A.E. îşi desfãşoarã activitatea Comisia Fulbright, care administreazã schimburile educaţionale şi ştiinţifice între Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii.
ART. 19
Prin bugetul M.A.E. se finanţeazã de la bugetul de stat cheltuielile functionale şi de întreţinere aferente personalului din serviciul exterior, cu atribuţii în domeniul economic şi comercial.
ART. 20
(1) Prin bugetul M.A.E. se finanţeazã de la bugetul de stat, potrivit legii, funcţionarea instituţiilor prevãzute la pct. I din anexa nr. 2.
(2) Din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat se finanţeazã instituţiile prevãzute la pct. II din anexa nr. 2.
(3) M.A.E. suporta din bugetul propriu aprobat şi cheltuielile de întreţinere şi de funcţionare a clãdirilor în care funcţioneazã secretariatele unor instituţii cu preocupãri în domeniul relaţiilor internaţionale, prevãzute la pct. III din anexa nr. 2.
ART. 21
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.
ART. 22
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 648/2002 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 468 din 1 iulie 2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
p. Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu,
secretar de stat

Ministrul administraţiei şi internelor,
Ioan Rus

Ministrul integrãrii europene,
Hildegard Carola Puwak

Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

Bucureşti, 3 iulie 2003.
Nr. 733.



ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi în centrala MAE este de 584,
exclusiv demnitarii şi cabinetul ministrului

STRUCTURA ORGANIZATORICĂ A

MINISTERULUI AFACERILOR EXTERNE



┌──────────────────────┐ ┌──────────────────────┐
│Cabinetul ministrului ├──┐ ┌──┤Corpul*1)*) de control│
└──────────────────────┘ │ │ └──────────────────────┘
┌───────────────────────┐ │ │ ┌──────────────────────┐
│ Oficiul*2) │ │ │ │ │
│purtatorului de cuvânt,│ │ ┌───────────┐ │ │ Corpul*1) de audit │
│relati cu mass-media şi├──┼───────┤ MINISTRU ├──┤ │ intern │
│ relaţii cu publicul │ │ └────┬──────┘ │ └──────────────────────┘
└───────────────────────┘ │ │ │
┌───────────────────────┐ │ │ │ ┌──────────────────────┐
│Direcţia cancelarie şi │ │ │ │ │Oficiul*2) legislaţie │
│protecţia informaţiilor├──┘ │ └──┤ şi contencios │
│ clasificate │ │ └──────────────────────┘
└───────────────────────┘ │



┌───────────────────────────────────┴──────┬────────────┬──────────┐
│ │ │ │
┌────┴───┐ ┌─────────┐ │ ┌──────┴─────┐┌───┴─────┐
│SECRETAR│ │ SECRETAR│ │ │ SECRETAR ││ SECRETAR│
│ DE │ │ GENERAL │ │ │ DE STAT ││ DE STAT │
│ STAT │ └────┬────┘ │ └─┬─┬─┬─────┬┘└───────┬─┘
└───┬────┘ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │
<│...................................│.......│.......│.│.│.....│.........│>
.│ v │ │ │ │ │ │.
.│ ┌──────────────┬─────────────┬───┴───┐ │ │ │┌────┴──────┐ │.
v│ │ │ ┌──────┴────┐ │ │ │ ││Subsecretar│ │.
┌──┴──┐ ┌─┴────────┐ │ │Subsecretar│ │ │ │ ││ de │ │.
│ │ │ Secretar │ │ │ de stat │ │ │ │ ││ stat*3) │ │.
┌─┴─┐ ┌─┴─┐ │ general │ │ └──────.────┘ │ │ │ │└───────────┘ │.
│ A │ │ B │ │ adjunct │ ┌──┴─────┐ ┌──────┬────┴┐ │ │ └────────┐ │.
└─┬─┘ └─┬─┘ └─────┬────┘ │Direcţia│ │ . │ │ │ └────┐ │ │.
│ │ │ │generalã│ ┌─┴─┐ .┌─┴─┐ ┌─┴┐┌┴──┐ │ │ │v
├a1 ├b1 ┌────┼───┐ │resurse │ │ I │ .│ J │ │K ││ L │ ┌─┴─┐ ┌─┴─┐ ┌──┴┐
│ │ │ │ │ │umane │ └─┬─┘ .└─┬─┘ └┬─┘└─┬─┘ │ M │ │ N │ │ O │
├a2 └b2 ┌─┴─┐ │ ┌─┴─┐ └───┬────┘ ├i1 . ├j1 ├k1 │ └───┘ └─┬─┘ └─┬─┘
│ │ C │ │ │ D │ │ │ . │ │──┐ ├l1 │ ├o1
└a3 └─┬─┘ │ └─┬─┘ └h1 ├i2 . └j2 └k2│ │ ├n1 │
├c1 │ │ │ . ─┬┘ └─l2 │ ├o2
│ │ └d1 └i3.. │ ├n2 │
│c2 │ k21 │ └o3
│ │ └─n3
└c3 │
┌───┴┬─────┐
┌─┴─┐┌─┴─┐┌──┴┐
│ E ││ F ││ G │
└───┘└───┘└───┘


LEGENDA
-------

A = Direcţia generalã Europa
a1 = Direcţia state membre UE
a2 = Direcţia Europa Largita
a3 = Direcţia Republica Moldova şi cooperare regionala

B = Direcţia generalã afaceri bilaterale
b1 = Direcţia America
b2 = Direcţia Orientul Apropiatã, Africa şi Asia Pacific

C = Direcţia generalã management financiar şi logistic
c1 = Direcţia finanţe, salarizare şi contabilitate
c2 = Direcţia asigurare logistica
c3 = Direcţia investiţii şi aprovizionare

D = Direcţia generalã Protocol Naţional
d1 = Direcţia protocol

E = Direcţia protecţia misiunilor şi curieri diplomatici

F = Direcţia comunicaţii speciale

G = Direcţia tehnologia informatiei

h1 = Direcţia organizare resurse umane

I = Direcţia generalã afaceri juridice
i1 = Direcţia drept internaţional şi tratate
i2 = Oficiul*2) drept comunitar
i3 = Direcţia Agent Guvernamental

J = Direcţia generalã afaceri consulare
j1 = Direcţia relaţii consulare
j2 = Cebtrul*2) Naţional de Vize

K = Direcţia generalã afaceri politice şi economice
k1 = Direcţia analiza şi planificare politica
k2 = Direcţia relaţii cu organizaţii economice internaţionale
k21 = Oficiul asistenta pentru dezvoltare

L = Direcţia generalã Uniunea Europeanã
l1 = Direcţia relaţii externe UE
l2 = Direcţia afaceri instituţionale şi politici UE

M = Direcţia ONU şi afaceri globale

N = Direcţia generalã politici globale
n1 = Direcţia NATO
n2 = Direcţia OSCE, Consiliul Europei şi drepturile omului
n3 = Oficiul*2) neproliferare şi controlul armamentelor

O = Direcţia generalã diplomatie publica
o1 = Direcţia diplomatie publica şi relaţia cu parlamentul
o2 = Direcţia comunitãţi româneşti
o3 = Direcţia relaţii culturale, ştiinţa, tehnologie şi patrimoniu diplomatic
------------------
Nota: Numãrul maxim de posturi prevãzut pentru Serviciul exterior este de 1335

* În coordonarea Ministrului Delegat pentru coordonarea autoritãţilor de control
*1) Se organizeazã la nivel de birou
*2) Se organizeazã la nivel de serviciu
*3) Se va ocupa numai dupã desemnarea României drept membru nepermanent al Consiliului de Securitate al Onu, pana la încheierea mandatului.


ANEXA 2


Instituţiile a cãror finanţare este asigurata
şi prin bugetul Ministerului Afacerilor Externe

I. Instituţii finanţate de la bugetul de stat prin Ministerul Afacerilor Externe şi din alte surse:
1. Agenţia Nationala de Control al Exporturilor Strategice şi al Interzicerii Armelor Chimice - A.N.C.E.S.I.A.C. (45 de posturi)
2. Comisia Fulbright
II. Instituţii finanţate din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de stat prin Ministerul Afacerilor Externe:
1. Institutul Roman de Studii Internaţionale "Nicolae Titulescu" (30 de posturi)
2. Academia Diplomaticã (30 de posturi)
3. Fundaţia Culturalã Romana (111 posturi)
III. Secretariate ale instituţiilor finanţate din fondurile Ministerului Afacerilor Externe, în cadrul numãrului total de posturi aprobat acestuia:
1. Asociaţia de Drept Internaţional şi Relaţii Internaţionale
2. Asociaţia Internationala de Studii Sud-Est Europene
3. Casa Americii Latine.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016