Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 727 din 22 august 2000  privind stabilirea regulilor de estimare a valorii contractului de achizitie publica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 727 din 22 august 2000 privind stabilirea regulilor de estimare a valorii contractului de achizitie publica

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 411 din 30 august 2000

În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 16 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 118/1999 privind achiziţiile publice,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ART. 1
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a stabili programul anual al achiziţiilor publice, ce cuprinde totalitatea contractelor de furnizare, de lucrãri şi de servicii pe care intenţioneazã sa le atribuie în decursul anului bugetar urmãtor, pe baza:
a) identificarii necesitãţilor obiective de produse, de lucrãri şi de servicii;
b) stabilirii gradului de prioritate a necesitãţilor prevãzute la lit. a);
c) anticiparilor cu privire la fondurile ce urmeazã sa fie alocate prin bugetul anual.
(2) Autoritatea contractantã are obligaţia de a asigura cu prioritate fondurile necesare pentru îndeplinirea contractelor de achiziţie publica care sunt în derulare.
ART. 2
(1) Autoritatea contractantã are obligaţia de a estima valoarea, fãrã T.V.A., a fiecãrui contract de furnizare, de lucrãri sau de servicii, cuprins în programul anual al achiziţiilor publice, şi de a o compara cu:
a) echivalentul în lei a 125.000 euro, atunci când verifica obligativitatea respectãrii prevederilor <>art. 73 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 118/1999 privind achiziţiile publice, denumita în continuare ordonanta; şi
b) echivalentul în lei al pragului valoric prevãzut la art. 17 din ordonanta, atunci când selecteaza procedura care urmeazã sa fie aplicatã pentru atribuirea contractului respectiv.
(2) Echivalenta leu (ROL)/euro se va realiza corespunzãtor cursului mediu al pieţei valutare, calculat de Banca Nationala a României pentru ziua anterioarã efectuãrii comparatiilor prevãzute la alin. (1).
ART. 3
Autoritatea contractantã are obligaţia de a estima valoarea contractului de achiziţie publica prin aplicarea urmãtoarelor reguli:
A. Pentru contracte de furnizare:


─────────────────────────────────
a) în cazul în care prin atribuirea contractului de furnizare autoritatea contractantã îşi propune sa dobândeascã produse care necesita operaţiuni de instalare şi punere în funcţiune, valoarea estimatã a acestui contract trebuie sa includã şi valoarea estimatã a operaţiunilor respective;
b) în cazul în care la data estimarii valorii contractului de furnizare autoritatea contractantã nu are încã stabilitã modalitatea de procurare a produselor, respectiv prin cumpãrare, inclusiv în rate, prin închiriere sau prin leasing, valoarea estimatã a acestui contract trebuie sa fie consideratã egala cu cea mai mare dintre valorile ce corespund dobândirii produselor, fie prin cumpãrare, inclusiv în rate, fie prin închiriere, fie prin leasing cu sau fãrã opţiune de cumpãrare;
c) în cazul în care prin atribuirea contractului de furnizare autoritatea contractantã îşi propune ca procurarea de produse sa se facã prin leasing, închiriere sau cumpãrare în rate, metoda de estimare variaza în funcţie de durata contractului respectiv, astfel:
(i) când dobândirea produselor se efectueazã prin închiriere sau prin cumpãrare în rate, iar durata este cunoscutã la data estimarii, valoarea estimatã trebuie calculatã prin însumarea tuturor ratelor plãtibile pe intreaga durata a contractului respectiv;
(ii) când dobândirea produselor se efectueazã prin leasing, iar durata este cunoscutã la data estimarii, valoarea estimatã trebuie calculatã prin însumarea valorii totale a ratelor de leasing, plãtibile pe intreaga durata a contractului respectiv, la care se adauga şi valoarea estimatã reziduala a produselor la sfârşitul perioadei pentru care s-a încheiat contractul;
(iii) când durata nu este încã cunoscutã la data estimarii, valoarea estimatã trebuie calculatã prin multiplicarea valorii ratei lunare cu 48;
d) în cazul în care autoritatea contractantã îşi propune sa atribuie un contract de furnizare cu caracter de regularitate sau care trebuie reînnoit într-o perioada data, estimarea valorii acestui contract trebuie sa aibã ca baza de calcul:
(i) fie valoarea actualizatã a contractelor de furnizare a unor produse similare, atribuite în ultimele 12 luni, ajustata, dacã este posibil, cu modificãrile previzibile ce pot surveni în urmãtoarele 12 luni în privinta cantitãţilor achiziţionate şi valorilor aferente;
(ii) fie valoarea totalã a contractelor de furnizare a unor produse similare care se anticipeaza ca vor fi atribuite în urmãtoarele 12 luni începând din momentul primei livrãri.
În oricare dintre situaţiile prevãzute la pct. (i) sau (ii) alegerea variantei de calcul de cãtre autoritatea contractantã trebuie sa asigure aplicarea uneia dintre procedurile prevãzute la art. 18 alin. (1) lit. a), b) sau c) din ordonanta;
e) în cazul în care autoritatea contractantã îşi propune sa achizitioneze produse similare, dar defalcate pe loturi şi a cãror cumpãrare se realizeazã prin atribuirea în decursul aceluiaşi an bugetar a mai multor contracte de furnizare, valoarea estimatã se considera a fi valoarea cumulatã a tuturor loturilor şi, în cazul în care aceasta valoare estimatã atinge pragul valoric prevãzut la art. 17 lit. a) din ordonanta, fiecare contract se atribuie prin una dintre procedurile prevãzute la art. 18 alin. (1) lit. a), b) sau c) din ordonanta.
B. Pentru contracte de lucrãri:
───────────────────────────────
a) în cazul în care autoritatea contractantã îşi propune sa achizitioneze lucrãri pentru care urmeazã sa punã la dispoziţie executantului utilaje, echipamente tehnologice sau orice alte amenajãri şi dotãri necesare în vederea execuţiei lucrãrilor, valoarea estimatã a contractului de lucrãri respectiv trebuie sa includã şi valoarea estimatã a facilitãţilor menţionate;
b) în cazul în care o lucrare presupune execuţia mai multor obiecte cu funcţionalitate independenta, pentru care autoritatea contractantã îşi propune sa atribuie unuia sau mai multor executanti contracte distincte de lucrãri, valoarea estimatã trebuie determinata avându-se în vedere valoarea cumulatã a tuturor obiectelor care intra în componenta lucrãrii respective. În cazul în care aceasta valoare estimatã atinge pragul valoric prevãzut la art. 17 lit. c) din ordonanta, pentru atribuirea fiecãrui contract se aplica una dintre procedurile prevãzute la art. 18 alin. (1) lit. a), b) sau c) din ordonanta.
Autoritatea contractantã are dreptul de a aplica procedura prevãzutã la art. 18 alin. (1) lit. d) din ordonanta pentru obiectele cu funcţionalitate independenta care îndeplinesc în mod cumulativ urmãtoarele condiţii:
(i) valoarea estimatã a obiectului respectiv reprezintã mai puţin de 20% din valoarea pragului valoric;
(ii) valoarea estimatã cumulatã a obiectelor pentru care se aplica prezenta excepţie nu depãşeşte 20% din valoarea totalã estimatã a lucrãrii.
C. Pentru contracte de servicii:
─────────────────────────────────
a) în cazul în care autoritatea contractantã îşi propune sa atribuie un contract de servicii în care nu se specifica preţul total al prestaţiei, metoda de estimare variaza în funcţie de durata contractului respectiv astfel:
(i) când durata nu depãşeşte 48 de luni, valoarea estimatã trebuie calculatã avându-se în vedere intreaga durata a contractului;
(ii) când durata nu este precizatã sau depãşeşte 48 de luni, valoarea estimatã trebuie calculatã multiplicandu-se valoarea lunarã cu 48;
b) în cazul în care autoritatea contractantã îşi propune sa atribuie un contract de servicii cu caracter de regularitate sau care trebuie reînnoit într-o perioada data, estimarea valorii acestui contract trebuie sa aibã ca baza de calcul:
(i) fie valoarea actualizatã a contractelor de servicii similare atribuite în ultimele 12 luni, ajustata, dacã este posibil, cu modificãrile previzibile ce pot surveni în urmãtoarele 12 luni, în privinta cantitãţilor achiziţionate şi valorilor aferente;
(ii) fie valoarea totalã a contractelor de servicii similare care se anticipeaza ca vor fi atribuite în urmãtoarele 12 luni începând din momentul primei prestaţii.
În oricare dintre situaţiile prevãzute la pct. (i) sau (ii) alegerea variantei de calcul de cãtre autoritatea contractantã trebuie sa asigure aplicarea uneia dintre procedurile prevãzute la art. 18 alin. (1) lit. a), b) sau c) din ordonanta;
c) în cazul în care autoritatea contractantã îşi propune sa achizitioneze servicii similare, dar defalcate pe transe, a cãror achizitionare face obiectul unor contracte distincte de servicii, valoarea estimatã se considera a fi valoarea cumulatã a tuturor transelor, iar în cazul în care aceasta valoare, fãrã T.V.A., atinge pragul valoric prevãzut la art. 17 lit. b) din ordonanta, fiecare contract se atribuie prin una dintre procedurile prevãzute la art. 18 alin. (1) lit. a), b) sau c) din ordonanta.
Autoritatea contractantã are dreptul de a aplica procedura prevãzutã la art. 18 alin. (1) lit. d) din ordonanta pentru tranşele care îndeplinesc, în mod cumulativ, urmãtoarele condiţii:
(i) valoarea estimatã fãrã T.V.A. a transei respective reprezintã mai puţin de 40% din valoarea pragului valoric;
(ii) valoarea cumulatã a transelor pentru care se aplica excepţia nu depãşeşte 20% din valoarea totalã a serviciilor prestate;
d) în cazul în care autoritatea contractantã îşi propune sa achizitioneze servicii de asigurare, valoarea estimatã a acestui contract de servicii trebuie sa includã primele de asigurare ce urmeazã sa fie plãtite;
e) în cazul în care autoritatea contractantã îşi propune sa achizitioneze servicii bancare sau alte servicii financiare, valoarea estimatã a acestui contract de servicii trebuie sa includã toate taxele, comisioanele, dobânzile şi celelalte tipuri de remuneraţii, aferente serviciilor respective;
f) în cazul în care autoritatea contractantã îşi propune sa achizitioneze servicii de proiectare, urbanism, inginerie şi alte servicii tehnice, valoarea estimatã a acestui contract de servicii trebuie sa includã onorariile şi comisioanele ce urmeazã sa fie plãtite.
ART. 4
În cazul în care autoritatea contractantã îşi propune sa organizeze un concurs de soluţii, valoarea estimatã care trebuie luatã în considerare pentru a verifica obligativitatea respectãrii prevederilor art. 73 alin. (1) din ordonanta se determina astfel:
a) dacã concursul de soluţii este organizat ca o procedura independenta, valoarea estimatã se determina prin însumarea valorii tuturor premiilor/sumelor care urmeazã sa fie acordate concurenţilor;
b) dacã concursul de soluţii este organizat ca parte a unei proceduri care conduce la atribuirea unui contract de achiziţie publica, valoarea estimatã luatã în considerare este aceeaşi cu cea a contractului de achiziţie publica respectiv.
ART. 5
În cazul în care o autoritate contractantã, definitã la art. 5 alin. (1) lit. c)-e) sau alin. (5) din ordonanta, îşi propune sa încheie un contract-cadru, valoarea estimatã a acestuia trebuie determinata prin însumarea tuturor valorilor estimate aferente contractelor de achiziţie publica care urmeazã sa fie încheiate în baza prevederilor contractului-cadru respectiv.

PRIM-MINISTRU
MUGUR CONSTANTIN ISARESCU

Contrasemneazã:


Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes

Ministru de stat,
preşedintele Consiliului de
Coordonare Economico-Financiarã,
Mircea Ciumara

p. Ministrul lucrãrilor publice
şi amenajãrii teritoriului,
Laszlo Borbely,
secretar de stat

------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016