Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 723 din 14 iulie 2010  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2008  privind infiintarea activitatii de derulare si gestionare a proiectelor de infratire institutionala finantate de Uniunea Europeana, pentru care Romania are calitate de donator de asistenta tehnica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 723 din 14 iulie 2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2008 privind infiintarea activitatii de derulare si gestionare a proiectelor de infratire institutionala finantate de Uniunea Europeana, pentru care Romania are calitate de donator de asistenta tehnica

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 12 august 2010
HOTĂ?RÂRE nr. 723 din 14 iulie 2010
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 196/2008 privind înfiinţarea activitãţii de derulare şi gestionare a proiectelor de înfrãţire instituţionalã finanţate de Uniunea Europeanã, pentru care România are calitate de donator de asistenţã tehnicã
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 12 august 2010

În temeiul <>art. 108 din Constituţia României, republicatã , şi al <>art. 15 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2008 privind înfiinţarea activitãţii de derulare şi gestionare a proiectelor de înfrãţire instituţionalã finanţate de Uniunea Europeanã, pentru care România are calitate de donator de asistenţã tehnicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 168/2009 , cu modificãrile ulterioare,

Guvernul României adoptã prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aprobã Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 196/2008 privind înfiinţarea activitãţii de derulare şi gestionare a proiectelor de înfrãţire instituţionalã finanţate de Uniunea Europeanã, pentru care România are calitate de donator de asistenţã tehnicã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 168/2009 , cu modificãrile ulterioare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu

Ministrul muncii,
familiei şi protecţiei sociale,
Mihai Constantin Şeitan

Şeful
Departamentului pentru Afaceri Europene,
Bogdan Mãnoiu

Bucureşti, 14 iulie 2010.
Nr. 723.


ANEXÃ


NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 196/2008
privind înfiinţarea activitãţii de derulare şi gestionare a
proiectelor de înfrãţire instituţionalã finanţate de Uniunea
Europeanã, pentru care România are calitate de
donator de asistenţã tehnicã

ART. 1
(1) În sensul prezentelor norme metodologice, atribuţiile Punctului naţional de contact pentru înfrãţire instituţionalã în România sunt aduse la îndeplinire de Ministerul Finanţelor Publice, prin Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale (ACIS).
(2) Punctul naţional de contact pentru înfrãţire instituţionalã este responsabil cu promovarea, dezvoltarea şi coordonarea activitãţii de participare a României la proiectele de înfrãţire instituţionalã în calitate de furnizor de asistenţã.
(3) În sensul prezentelor norme metodologice, se nominalizeazã Oficiul de Plãţi şi Contractare Phare (OPCP) din cadrul Ministerului Finanţelor Publice ca autoritate administrativã de înfrãţire instituţionalã.
(4) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã este responsabilã cu managementul administrativ şi financiar al proiectelor de înfrãţire instituţionalã în care România are rol de furnizor de asistenţã tehnicã.
ART. 2
(1) Punctul naţional de contact primeşte informãri de la Comisia Europeanã sau de la autoritãţile administrative din ţãrile beneficiare privind circularea unor fişe de înfrãţire instituţionalã, respectiv mesajul oficial de circulare a unei fişe de proiect.
(2) Punctul naţional de contact analizeazã informãrile şi mesajele, identificã instituţiile potenţial donatoare de asistenţã şi transmite fişele cãtre acestea, însoţite de formatele standard de ofertã şi curriculum vitae pentru experţi, în vederea formulãrii de propuneri de înfrãţire instituţionalã.
(3) Punctul naţional de contact primeşte ofertele de înfrãţire instituţionalã elaborate de autoritãţile române, avizate de cãtre autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã, le verificã din punct de vedere formal (respectarea formatelor standard de ofertã şi curriculum vitae) şi le transmite cãtre Comisia Europeanã sau cãtre autoritãţile administrative din ţãrile beneficiare (instituţia care a circulat fişa).
(4) Pentru proiectele de înfrãţire instituţionalã standard, Punctul naţional de contact primeşte de la Comisia Europeanã sau de la autoritãţile administrative din ţãrile beneficiare programul întâlnirilor bilaterale pentru prezentarea ofertelor, pe care îl comunicã instituţiei potenţial donatoare.
(5) Punctul naţional de contact primeşte de la Comisia Europeanã sau de la autoritãţile administrative din ţãrile beneficiare informarea privind rezultatul selecţiei, indiferent de tipul de proiect, pe care îl comunicã instituţiei potenţial donatoare şi autoritãţii administrative de înfrãţire instituţionalã.
ART. 3
(1) Promovarea dezvoltãrii unui consorţiu între instituţia potenţial donatoare şi unul sau mai multe state membre se realizeazã la nivelul Punctului naţional de contact prin verificarea ofertei (propunerea de consorţiu) din punct de vedere formal (respectarea formatelor standard de ofertã şi curriculum vitae) şi transmiterea acesteia Reţelei punctelor naţionale de contact din statele membre.
(2) Punctul naţional de contact informeazã instituţia potenţial donatoare în cazul primirii unui rãspuns pozitiv de la punctul naţional de contact dintr-un stat membru.
(3) La momentul primirii ofertei comune de înfrãţire instituţionalã elaborate de consorţiul constituit între instituţia potenţial donatoare şi unul sau mai multe state membre, se reiau activitãţile de verificare a acesteia din punct de vedere formal şi de transmitere cãtre Comisia Europeanã, respectiv cãtre autoritãţile administrative din ţãrile beneficiare.
(4) Obţinerea statutului de organism mandatat pentru instituţiile potenţial furnizoare de asistenţã tehnicã care îndeplinesc condiţiile Comisiei Europene se realizeazã la nivelul punctului naţional de contact, prin solicitarea informaţiilor relevante şi certificarea acestora în vederea acreditãrii instituţiilor vizate de Comisia Europeanã.
ART. 4
(1) Punctul naţional de contact menţine evidenţa tuturor proiectelor de înfrãţire instituţionalã circulate, respectiv a ofertelor promovate şi a celor selectate, inclusiv a corespondenţei oficiale derulate în acest sens.
(2) La solicitarea unei instituţii potenţial donatoare de asistenţã, reprezentantul punctului naţional de contact participã la întâlnirile bilaterale pentru prezentarea ofertelor.
(3) Punctul naţional de contact pentru înfrãţire instituţionalã în România participã la reuniunile anuale ale punctelor naţionale de contact, organizate de Comisia Europeanã.
ART. 5
(1) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã asigurã consultanţã instituţiilor potenţial donatoare de asistenţã tehnicã, în vederea pregãtirii ofertelor şi a participãrii la reuniunile de selecţie.
(2) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã primeşte, verificã şi avizeazã din punct de vedere procedural ofertele de înfrãţire instituţionalã elaborate de autoritãţile române, ce urmeazã a fi înaintate punctului naţional de contact spre a fi transmise cãtre Comisia Europeanã sau cãtre autoritãţile administrative din ţãrile beneficiare.
(3) Pentru proiectele standard de înfrãţire instituţionalã, la solicitarea unei instituţii potenţial donatoare de asistenţã, reprezentantul autoritãţii administrative de înfrãţire instituţionalã participã la întâlnirile bilaterale pentru prezentarea ofertelor.
ART. 6
Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã oferã instruire cu privire la prevederile manualului de înfrãţire instituţionalã specialiştilor români care vor participa la proiectele de înfrãţire instituţionalã în calitate de coordonator de proiect şi consilier rezident de înfrãţire instituţionalã.
ART. 7
(1) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã asigurã consultanţã şi sprijin pe durata negocierii şi semnãrii contractelor de înfrãţire instituţionalã, precum şi pentru orice modificãri ulterioare ale acestora.
(2) În cazul în care instituţia donatoare de asistenţã tehnicã va participa la contractul de înfrãţire instituţionalã în consorţiu cu una sau mai multe instituţii din statele membre, autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã sprijinã instituţiile române în vederea încheierii acordului de consorţiu cu celelalte instituţii din statele membre.
ART. 8
Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã întocmeşte şi administreazã baze de date cu experţi din diferite instituţii şi domenii de activitate, în vederea asigurãrii resurselor umane ce se pot utiliza de cãtre instituţiile donatoare de asistenţã tehnicã.
ART. 9
(1) Activitatea se finanţeazã integral din venituri proprii, care se constituie din sumele încasate reprezentând valoarea totalã a contractelor aflate în implementare pentru proiectele de înfrãţire instituţionalã pentru care România are rol de donator de asistenţã tehnicã.
(2) Valoarea contractului este compusã din costurile aferente obligaţiilor contractuale şi costurile de management ale contractului.
ART. 10
(1) Costurile legate de gestionarea proiectului se vor suporta din costurile de management aferente proiectului respectiv.
(2) Cheltuielile eligibile ce urmeazã a fi efectuate din costurile de management sunt:
a) pregãtirea aplicaţiei de asistenţã tehnicã, contractatã în conformitate cu legislaţia naţionalã privind achiziţiile publice;
b) traducere;
c) transport, diurnã şi cazare, necesare asigurãrii participãrii la reuniunile de prezentare a ofertelor, organizate de administraţiile statelor beneficiare de proiecte de înfrãţire instituţionalã, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale;
d) obligaţiile angajatorului aferente indemnizaţiilor experţilor şi coordonatorului de proiect desemnaţi pentru implementarea proiectelor de înfrãţire instituţionalã, în conformitate cu legislaţia naţionalã în vigoare;
e) logisticã;
f) instruirea personalului Ministerului Finanţelor Publice şi al instituţiilor furnizoare de asistenţã tehnicã în ţarã şi în strãinãtate;
g) diferenţele de curs valutar;
h) comisioane şi speze bancare aferente plãţilor efectuate.
ART. 11
(1) Costurile aferente obligaţiilor contractuale vor fi suportate din veniturile constituite din sumele încasate reprezentând suma totalã a obligaţiilor contractuale pentru fiecare proiect.
(2) Costurile aferente obligaţiilor contractuale sunt costurile aferente obligaţiilor detaliate în bugetul contractului de înfrãţire instituţionalã.
ART. 12
Orice cheltuialã declaratã neeligibilã de cãtre instituţia beneficiarã a proiectului de înfrãţire instituţionalã sau ca urmare a misiunilor de verificare/audit efectuate de cãtre instituţiile abilitate din statul beneficiar, de cãtre serviciile Comisiei Europene sau de cãtre orice alte instituţii abilitate în acest sens se suportã din sursele proprii ale instituţiei donatoare de asistenţã tehnicã.
ART. 13
(1) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã gestioneazã din punct de vedere financiar proiectele de înfrãţire instituţionalã pentru toţi ordonatorii principali de credite, inclusiv pentru ordonatorii subordonaţi.
(2) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã va deschide un cont bancar în euro şi un cont bancar în lei pentru toţi ordonatorii principali de credite, prin care se vor derula toate operaţiunile financiare aferente participãrii la proiectele de înfrãţire instituţionalã.
(3) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã va deschide un cont în sistemul Trezoreriei Statului, prin care va derula toate operaţiunile financiare care se vor derula în lei.
(4) Cheltuielile aferente indemnizaţiilor ce se plãtesc coordonatorului de proiect şi experţilor, ce reprezintã obligaţia angajatorului conform legislaţiei naţionale în vigoare, se suportã din costurile cu managementul contractului de înfrãţire instituţionalã în cadrul cãruia aceştia sunt cooptaţi.
(5) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã va emite cereri de platã în baza contractului de înfrãţire instituţionalã cãtre instituţiile din ţãrile beneficiare ale asistenţei tehnice sau cãtre liderul de consorţiu în cazul în care instituţia donatoare de asistenţã tehnicã participã la contractul de înfrãţire instituţionalã în consorţiu cu unul sau mai multe instituţii din statele membre.
(6) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã încaseazã în euro fondurile de la statul beneficiar al asistenţei tehnice, conform contractului de înfrãţire instituţionalã, sau de la liderul de consorţiu, în cazul în care instituţia donatoare de asistenţã tehnicã participã la contractul de înfrãţire instituţionalã în consorţiu cu una sau mai multe instituţii din statele membre.
(7) În cazul în care instituţia donatoare de asistenţã tehnicã participã la contractul de înfrãţire instituţionalã în consorţiu cu unul sau mai multe instituţii din statele membre şi este lider de consorţiu, autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã efectueazã plãţile, în baza unei cereri de platã, cãtre partenerii de consorţiu, conform acordului de consorţiu.
(8) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã efectueazã plãţi în euro pe teritoriul României, prin transfer bancar, cãtre experţi, coordonatorul de proiect şi consilierul rezident de înfrãţire instituţionalã care vor desfãşura activitãţi specifice în cadrul contractelor.
(9) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã va efectua plãţi prin transfer bancar, plãţi aferente contractãrii şi implementãrii proiectelor de înfrãţire instituţionalã, precum şi plãţi ce reprezintã costuri cu managementul contractului de înfrãţire instituţionalã.
(10) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã efectueazã plãţile pe bazã de documente justificative transmise în original sau copii conforme cu originalul, semnate pentru conformitate de cãtre o persoanã împuternicitã de cãtre reprezentantul legal al instituţiei donatoare în acest scop. Documentele justificative dovedesc angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor potrivit prevederilor <>ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 14
(1) În vederea îndeplinirii activitãţilor de management financiar, autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã primeşte de la instituţiile donatoare documentele justificative în original sau copii conforme cu originalul, semnate pentru conformitate de cãtre o persoanã împuternicitã de cãtre reprezentantul legal al instituţiei donatoare în acest scop, ce atestã îndeplinirea activitãţilor menţionate în contractul de înfrãţire instituţionalã, aprobate de cãtre coordonatorul de proiect şi reprezentantul legal al acesteia, inclusiv transmiterea secţiunii tehnice aferente rapoartelor de activitate (de începere, intermediar, final) aprobate de cãtre aceleaşi persoane menţionate.
(2) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã întocmeşte secţiunea financiarã a raportului de activitate (de începere, intermediar, final), în cazul în care instituţia donatoare de asistenţã tehnicã este lider de consorţiu în cadrul contractului standard de înfrãţire instituţionalã. În situaţia în care instituţia donatoare de asistenţã tehnicã nu este lider de consorţiu, autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã va pune la dispoziţia liderului de consorţiu informaţiile necesare în vederea întocmirii secţiunii financiare a raportului de activitate (de începere, intermediar, final).
(3) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã verificã din punct de vedere procedural şi financiar actele adiţionale şi ordinele administrative întocmite de cãtre instituţia donatoare de asistenţã tehnicã, în cazul în care aceasta din urmã este lider de consorţiu în cadrul contractului standard de înfrãţire instituţionalã.
(4) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã, în vederea îndeplinirii condiţiilor prevãzute în contractul de înfrãţire instituţionalã în ceea ce priveşte întocmirea şi ataşarea unui raport de verificare a cheltuielilor la cererea de platã, contracteazã, cu respectarea legislaţiei române relevante, auditorul (persoanã fizicã/juridicã) care presteazã acest serviciu.
ART. 15
(1) Instituţia donatoare de asistenţã tehnicã semneazã cu autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã o convenţie prin care se menţioneazã care sunt obligaţiile şi drepturile izvorâte din execuţia contractului de înfrãţire instituţionalã/acordul de consorţiu. Convenţia va cuprinde urmãtoarele elemente minimale:
a) pãrţile contractante, cu menţionarea datelor de contact şi a reprezentanţilor legali;
b) codul şi titlul contractului de înfrãţire instituţionalã;
c) obiectul convenţiei;
d) drepturile şi obligaţiile pãrţilor pe perioada de elaborare a ofertelor, negocierii şi semnãrii contractului, respectiv implementarea contractului;
e) durata convenţiei;
f) lista experţilor, coordonatorului de proiect, consilierului rezident de înfrãţire instituţionalã care urmeazã a fi implicaţi în execuţia contractului de înfrãţire instituţionalã cu indemnizaţia aferentã;
g) modalitãţile de modificare a convenţiei;
h) situaţiile în care convenţia înceteazã sã mai producã efecte;
i) rãspunderea pãrţilor.
(2) Instituţia donatoare de asistenţã tehnicã are obligaţia de a asigura semnarea contractului de înfrãţire instituţionalã în atâtea exemplare câte pãrţi sunt plus unul pentru autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã. Contractul de înfrãţire instituţionalã, inclusiv anexele, se transmite în original de cãtre coordonatorul de proiect la autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã, în termen de cel mult 5 zile lucrãtoare de la data ultimei semnãturi.
(3) În baza convenţiei, reprezentantul legal al instituţiei donatoare de asistenţã tehnicã, cu ocazia fiecãrei misiuni în care vor fi implicate persoanele menţionate la alin. (1), emite un mandat, care cuprinde urmãtoarele elemente minimale:
a) numele şi adresa instituţiei donatoare de asistenţã tehnicã;
b) numele complet, funcţia şi semnãtura reprezentantului legal al instituţiei donatoare care emite mandatul;
c) codul şi titlul contractului de înfrãţire instituţionalã;
d) numãrul şi data convenţiei încheiate cu instituţia donatoare de asistenţã tehnicã;
e) numãrul şi data emiterii mandatului;
f) perioada şi obiectivul (ele) misiunii pentru care se emite mandatul;
g) menţionarea mijlocului de transport cu care se va efectua deplasarea, suma zilnicã alocatã conform baremului publicat pe site-ul Comisiei Europene, precum şi onorariul zilnic conform contractului de înfrãţire instituţionalã, dupã caz;
h) semnãtura coordonatorului de proiect/consilierului rezident de înfrãţire instituţionalã/expertului prin care a luat la cunoştinţã de prevederile mandatului;
i) obligativitatea prezentãrii cãtre autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã în termen de maximum 5 zile de la revenirea în ţarã a raportului de misiune aprobat de cãtre reprezentantul legal al instituţiei donatoare.
ART. 16
(1) Instituţia donatoare de asistenţã tehnicã va transmite mandatul cãtre autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã, cu cel puţin 4 sãptãmâni înainte de începerea fiecãrei misiuni.
(2) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã, dupã verificarea mandatului, înainte de efectuarea deplasãrii coordonatorului de proiect/consilierului rezident de înfrãţire instituţionalã/expertului, efectueazã prin transfer bancar plata aferentã sumei zilnice alocate pe durata misiunii.
(3) La întoarcerea din misiune, dupã prezentarea raportului de misiune aprobat şi a certificatului de misiune emis şi aprobat în conformitate cu prevederile manualului de înfrãţire instituţionalã aplicabil, autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã determinã suma de platã aferentã drepturilor salariale pentru a întocmi statul de platã.
(4) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã efectueazã plata prin transfer bancar (euro) a sumei reprezentând indemnizaţia netã rezultatã în urma reţinerii obligaţiilor angajatului conform legii şi plata prin transfer din trezorerie în vederea stingerii obligaţiilor angajatului şi angajatorului conform legii române în vigoare. Calculul obligaţiilor angajatului şi angajatorului conform legii române în vigoare se face la cursul inforeuro publicat pe site-ul Comisiei Europene din luna în care se efectueazã plata indemnizaţiei nete.
(5) Plata indemnizaţiei nete cãtre coordonatorul de proiect/expert se face în cursul lunii urmãtoare aprobãrii raportului de misiune şi a certificatului de misiune emis în conformitate cu prevederile manualului de înfrãţire instituţionalã aplicabil.
(6) a) Instituţia donatoare de asistenţã tehnicã va emite, în cursul lunii urmãtoare aprobãrii raportului trimestrial de activitate, în conformitate cu prevederile manualului de înfrãţire instituţionalã aplicabil, o cerere de rambursare cãtre autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã pentru rambursarea drepturilor salariale ale consilierului rezident de înfrãţire instituţionalã, inclusiv obligaţiile angajatorului calculate conform legislaţiei naţionale în vigoare.
b) Cererea de rambursare va fi însoţitã de statul de platã în original şi ordinele de platã în copie conformã cu originalul, ce dovedesc stingerea obligaţiilor de platã.
c) Plata se va face în cursul lunii urmãtoare aprobãrii raportului trimestrial de activitate, în conformitate cu prevederile manualului de înfrãţire instituţionalã aplicabil, prin contul deschis în sistemul trezoreriei.
(7) În vederea determinãrii obligaţiilor angajatului şi angajatorului aferente indemnizaţiei datorate coordonatorului de proiect/expertului pentru serviciile prestate în baza contractului de înfrãţire instituţionalã, autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã întocmeşte şi aprobã statul de platã, în vederea efectuãrii transferurilor bancare şi de trezorerie, precum şi declaraţiile privind obligaţiile de platã conform legislaţiei naţionale în vigoare.
(8) Direcţia de buget şi contabilitate internã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, pe baza declaraţiilor primite de la autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã privind plãţile efectuate din fondurile proprii gestionate, centralizeazã şi depune declaraţiile privind obligaţiile de platã conform legislaţiei naţionale în vigoare.
(9) Fişa fiscalã aferentã activitãţii prestate în baza convenţiei şi contractului de înfrãţire instituţionalã se întocmeşte de cãtre Direcţia de buget şi contabilitate internã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi se comunicã în condiţiile legii.
ART. 17
(1) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã organizeazã şi conduce contabilitatea operaţiunilor desfãşurate în cadrul proiectului şi/sau finanţate din fondurile având destinaţia de cheltuieli cu managementul de proiect, precum şi a celor prevãzute la <>art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2008 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 168/2009 , cu modificãrile ulterioare.
(2) Autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã are obligaţia de a arhiva toate documentele aferente contractelor de înfrãţire instituţionalã, conform prevederilor manualului de înfrãţire instituţionalã şi legii române în vigoare.
ART. 18
(1) Instituţia donatoare de asistenţã tehnicã va nominaliza în cadrul contractului de înfrãţire instituţionalã coordonatorul de proiect/consilierul rezident de înfrãţire instituţionalã/experţii cooptat/cooptaţi pentru implementarea proiectului.
(2) Coordonatorul de proiect şi experţii cooptaţi prevãzuţi în contract îşi vor îndeplini misiunile în vederea implementãrii proiectului, în baza mandatului menţionat la art. 15 alin. (3).
(3) În termen de 5 zile de la revenirea în ţarã, coordonatorul de proiect şi experţii vor prezenta autoritãţii administrative de înfrãţire instituţionalã un raport de misiune.
(4) Expertul are obligaţia sã prezinte autoritãţii administrative de înfrãţire instituţionalã certificatul de misiune emis şi aprobat în conformitate cu prevederile manualului de înfrãţire instituţionalã aplicabil.
(5) Instituţia donatoare de asistenţã are obligaţia de a prezenta autoritãţii administrative de înfrãţire instituţionalã raportul de activitate trimestrial pentru perioada în care s-au desfãşurat activitãţile în cadrul contractului de înfrãţire instituţionalã, aprobat în conformitate cu prevederile manualului de înfrãţire instituţionalã aplicabil.
(6) Dupã analizarea conformitãţii documentelor prevãzute la alin. (3) şi (4), autoritatea administrativã de înfrãţire instituţionalã va determina obligaţia de platã datoratã coordonatorului de proiect şi experţilor pentru activitatea prestatã în cadrul contractului.
(7) Pe perioada desfãşurãrii misiunilor, coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrãţire instituţionalã şi expertul cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrãţire instituţionalã îşi pãstreazã funcţia publicã şi drepturile salariale, potrivit legii.
(8) Perioada în care coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrãţire instituţionalã şi experţii îşi desfãşoarã activitatea în cadrul proiectelor de înfrãţire instituţionalã constituie vechime în muncã/vechime în specialitatea funcţiei şi va fi înregistratã în mod corespunzãtor, potrivit legislaţiei în vigoare.
(9) Pe perioada desfãşurãrii misiunilor, coordonatorul de proiect şi experţii cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrãţire instituţionalã primesc atât drepturile salariale de la angajatorul reprezentat de instituţia donatoare de asistenţã tehnicã, cât şi indemnizaţia datoratã în baza convenţiei încheiate potrivit prevederilor art. 15 alin. (1).
(10) Misiunile coordonatorului de proiect şi experţilor cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrãţire instituţionalã vor avea caracterul unor deplasãri în strãinãtate pentru îndeplinirea unor misiuni cu caracter temporar.
(11) Misiunea consilierului rezident de înfrãţire instituţionalã în cadrul contractului de înfrãţire instituţionalã va avea caracterul detaşãrii cu executarea activitãţii specifice în interesul instituţiei la care se face detaşarea.
(12) În vederea evaluãrii anuale, coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrãţire instituţionalã şi experţii cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrãţire instituţionalã prezintã conducerii instituţiei furnizoare de asistenţã, la sfârşitul anului, un raport anual al activitãţilor desfãşurate în cadrul proiectelor de înfrãţire instituţionalã.
(13) Activitatea depusã în cadrul proiectului de cãtre coordonatorul de proiect, consilierul rezident de înfrãţire instituţionalã şi experţii cooptaţi în cadrul proiectelor de înfrãţire instituţionalã se va evalua în funcţie de mandatul primit, obiectivele misiunii şi de rezultatele înregistrate şi descrise în raportul misiunii şi în raportul anual.
(14) Instituţia donatoare de asistenţã tehnicã, la evaluarea coordonatorului de proiect, consilierului rezident de înfrãţire instituţionalã şi experţilor cooptaţi în cadrul contractului de înfrãţire instituţionalã, va aplica prevederile legislaţiei naţionale în vigoare corespunzãtoare.
(15) Consilierul rezident de înfrãţire instituţionalã are obligaţia de a prezenta instituţiei donatoare de asistenţã tehnicã un raport de activitate trimestrial care sã reflecte activitãţile desfãşurate în perioada precedentã şi modul şi gradul de îndeplinire a acestora, aprobat de cãtre coordonatorul de proiect.
(16) Evaluarea anualã a consilierului rezident de înfrãţire instituţionalã este fãcutã la nivelul instituţiei donatoare de asistenţã tehnicã de cãtre şeful ierarhic superior al acestuia, având la bazã şi o evaluare a acestuia fãcutã de cãtre coordonatorul de proiect, precum şi rapoartele de activitate trimestriale şi raportul anual.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016