Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 711 din 3 iulie 2002  privind aprobarea publicarii deciziilor Consiliului de Asociere Romania-Uniunea Europeana    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 711 din 3 iulie 2002 privind aprobarea publicarii deciziilor Consiliului de Asociere Romania-Uniunea Europeana

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 615 din 20 august 2002


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul 2000 Anul 2001 Anul 2002 Anul 2003 Anul 2004 Anul 2005 Anul 2006
4.317.000 4.437.000 4.737.000 4.948.000 5.158.000 5.428.000 5.638.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


2. Socrates
Contribuţia financiarã a României la bugetul Uniunii Europene pentru participarea la Programul "Socrates II" în anul 2000 va fi de 7.743.000 euro.
Contribuţia financiarã a României în urmãtorii ani ai programului va fi stabilitã de cãtre Consiliul de Asociere în cursul anului 2000.
3. România va plati contribuţia menţionatã, parte de la bugetul de stat şi parte din Programul naţional PHARE România. Supuse unei alte proceduri de programare PHARE, fondurile PHARE solicitate vor fi transferate României prin intermediul unui memorandum de finanţare separat. Împreunã cu partea provenitã de la bugetul de stat al României aceste fonduri vor constitui contribuţia nationala a României, din care se vor efectua plati la solicitarea anuala de fonduri din partea Comisiei.
4. Fondurile PHARE vor fi solicitate conform urmatorului calendar:
- 3.846.500 euro pentru contribuţia la Programul "Socrates II" pentru anul 2000;
- pentru contribuţia la Programul "Leonardo da Vinci II", urmãtoarele sume anuale (în euro):


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul 2000 Anul 2001 Anul 2002 Anul 2003 Anul 2004 Anul 2005 Anul 2006
2.146.500 2.206.500 2.356.500 Suma Suma Suma Suma
ce va fi ce va fi ce va fi ce va fi
specificatã specificatã specificatã specificatã
ulterior ulterior ulterior ulterior
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Restul contribuţiei va fi plãtit de la bugetul de stat al României.
5. Reglementarea financiarã aplicabilã bugetului general al Comunitãţii Europene*1) va fi aplicabilã gestionãrii contribuţiei României.
Cheltuielile de transport şi sejur ocazionate de participarea reprezentanţilor şi experţilor din România ca observatori în comitetele de program la care se face referire în anexa nr. I pct. 11 sau la alte reuniuni legate de implementarea programelor vor fi rambursate de cãtre Comisie în conformitate cu procedurile curente în vigoare pentru experţii neguvernamentali ai statelor membre ale Uniunii Europene.



──────────
*1) OJ L 356, 31 decembrie 1977, p. 1, Reglementarea financiarã amendata prin Reglementarea (CE, CECO, Euratom) nr. 2.673/1999 (OJ L 326, 18 decembrie 1999, p. 1).

6. Dupã intrarea în vigoare a prezentei decizii şi la începutul fiecãrui an Comisia va transmite României solicitarea de fonduri corespunzãtoare contribuţiei la fiecare dintre programele care fac obiectul prezentei decizii.
Aceasta contribuţie va fi exprimatã în euro şi plãtitã într-un cont bancar în euro al Comisiei.
România va plati aceasta contribuţie conform solicitãrii de fonduri:
- pana la 1 mai pentru partea finanţatã de la bugetul de stat, dacã solicitarea de fonduri este transmisã de cãtre Comisie înainte de 1 aprilie, sau cel mai târziu în termen de o luna de la solicitarea de fonduri, dacã aceasta este transmisã mai târziu;
- pana la 1 mai pentru partea finanţatã din PHARE, dacã sumele respective au fost transferate României pana la aceasta data, sau cel mai târziu în termen de 30 de zile dupã ce aceste fonduri au fost transferate.
Orice întârziere la plata contribuţiei va atrage plata de cãtre România a unei dobânzi pentru suma neachitata la timp. Rata dobânzii corespunde ratei aplicate de Banca Centrala Europeanã, la zi, pentru operaţiunile în euro, majoratã cu 1,5%.

ANEXA 3

ASOCIEREA DINTRE ROMÂNIA ŞI UNIUNEA EUROPEANÃ
Consiliul de Asociere

UE-RO 1812/00

ACTE LEGISLATIVE ŞI ALTE DOCUMENTE OFICIALE

Obiectul: Decizia Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã cu privire la adoptarea termenilor şi condiţiilor de participare a României la programul de acţiune comunitara "Tineret"

DECIZIA Nr. 4/2000
a Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã din 13 octombrie 2000 cu privire la adoptarea termenilor şi condiţiilor de participare a României la programul de acţiune comunitara "Tineret"*)

──────────
*)Traducere

Consiliul de Asociere,
având în vedere Protocolul adiţional la Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte*1), privind participarea României la programele comunitare, şi, în special, art. 1 şi 2,
deoarece:
(1) în conformitate cu art. 1 din Protocolul adiţional, România poate participa la programele-cadru comunitare, la anumite programe comunitare, la proiecte sau la alte acţiuni comunitare pe domenii, între care cel al tineretului;
(2) în conformitate cu art. 2 din Protocolul adiţional, termenii şi condiţiile pentru participarea României la aceste activitãţi se stabilesc de cãtre Consiliul de Asociere;
(3) ca urmare a Deciziei nr. 2/97 din 4 august 1997 a Consiliului de Asociere dintre România, pe de o parte, şi Comunitatea Europeanã şi statele membre ale acesteia, pe de alta parte*2), România a participat la programul "Tineret pentru Europa" de la 1 septembrie 1997 şi şi-a exprimat dorinta de a participa la noul program "Tineret",

──────────────
*1) OJ L 317, 30 decembrie 1995, p. 40.
*2) OJ L 229, 20 august 1997, p. 5.


DECIDE:

ART. 1
România va participa la programul de acţiune comunitara "Tineret", denumit în continuare programul "Tineret", în conformitate cu termenii şi condiţiile stabilite în anexele nr. I şi II care fac parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Prezenta decizie se aplica pe durata programului "Tineret", începând cu data de 1 ianuarie 2000.
ART. 3
Prezenta decizie intra în vigoare la data adoptãrii ei de cãtre Consiliul de Asociere.


ANEXA 1

TERMENI ŞI CONDIŢII
pentru participarea României la programul "Tineret"
1. România va participa la activitãţile programului "Tineret", denumit în continuare programul, dacã nu este altfel prevãzut în prezenta decizie, în conformitate cu obiectivele, criteriile, procedurile şi termenele stabilite prin Decizia nr. 1.031/2000/EC a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 aprilie 2000 instituind programul comunitar de acţiune "Tineret"*1).

──────────
*1) OJ L 117, 18 mai 2000, p.1

2. În conformitate cu termenii art. 5 din Decizia nr. 1.031/2000/EC şi cu prevederile referitoare la responsabilitãţile statelor membre şi ale Comisiei pentru agenţiile naţionale "Tineret", adoptate de Comisie, România va infiinta o structura adecvatã pentru gestionarea coordonata a implementarii la nivel naţional a acţiunilor programului şi va adopta mãsurile necesare pentru asigurarea finanţãrii corespunzãtoare a acestei agenţii, care va primi fonduri din program pentru desfãşurarea activitãţilor. România va adopta orice alte mãsuri necesare pentru derularea eficienta a programului la nivel naţional.
3. Pentru a participa la program România va plati anual o contribuţie la bugetul general al Uniunii Europene în conformitate cu procedurile stabilite în anexa nr. II.
Dacã se impune, pentru a lua în considerare dezvoltarea programului sau evoluţia capacitãţii de absorbţie a României, Comitetul de Asociere este abilitat sa ajusteze aceasta contribuţie pentru evitarea unui dezechilibru bugetar în procesul de implementare a programului.
4. Termenii şi condiţiile pentru depunerea, evaluarea şi selectarea candidaturilor instituţiilor, organizaţiilor şi persoanelor eligibile din România sunt cele aplicabile instituţiilor, organizaţiilor şi persoanelor eligibile din Comunitate.
Experţii romani pot fi luati în considerare de cãtre Comisie la numirea experţilor independenţi pentru evaluarea proiectelor, conform prevederilor Deciziei nr. 1.031/2000/EC .
5. În vederea asigurãrii unei dimensiuni comunitare a programului, proiectele şi activitãţile vor trebui sa includã cel puţin un partener din unul dintre statele membre ale Comunitãţii pentru a fi eligibile pentru finanţare din partea Comunitãţii.
6. Pentru acţiunile gestionate descentralizat, precum şi pentru finanţarea activitãţilor agenţiei naţionale înfiinţate conform pct. 2, fondurile vor fi alocate României pe baza dispoziţiilor bugetare anuale ale programului, hotãrâte la nivelul Comunitãţii, şi a contribuţiei României la program. Cuantumul maxim de finanţare pentru activitãţile agenţiei naţionale nu va depãşi 50% din bugetul alocat programului de lucru al agenţiei naţionale.
7. Statele membre ale Comunitãţii şi România vor depune toate eforturile, în cadrul prevederilor legale, pentru a înlesni libera circulaţie şi sejurul tinerilor şi al altor persoane eligibile care se deplaseaza între România şi statele membre ale Comunitãţii în scopul participãrii la activitãţile care fac obiectul prezentei decizii.
8. Activitãţile care fac obiectul prezentei decizii vor fi scutite de impunerea de cãtre România de taxe indirecte, taxe vamale, interdicţii şi restrictii la import şi export pentru bunurile şi serviciile care le sunt destinate.
9. Fãrã a afecta responsabilitãţile Comisiei Europene şi ale Curţii de Conturi a Comunitãţii Europene în ceea ce priveşte monitorizarea şi evaluarea programului conform art. 13 din Decizia nr. 1.031/2000/EC , participarea României la program va fi în permanenta monitorizata pe baze parteneriale de cãtre România şi Comisia Europeanã. România va prezenta Comisiei rapoarte şi va lua parte la alte activitãţi specifice iniţiate de Comunitate în acest context.
10. În conformitate cu reglementãrile financiare ale Comunitãţii, aranjamentele contractuale încheiate cu sau de cãtre entitãţi din România vor trebui sa permitã desfãşurarea controalelor şi auditului de cãtre sau sub autoritatea Comisiei şi Curţii de Conturi. Rapoartele de audit financiar pot fi întocmite în scopul de a controla veniturile şi cheltuielile acestor entitãţi, legate de obligaţiile contractuale fata de Comunitate. În spiritul cooperãrii şi interesului reciproc, autoritãţile competente din România vor oferi sprijin, în limite posibile şi rezonabile, dupã cum se dovedeşte necesar sau util, în vederea efectuãrii controalelor şi a auditului.
Prevederile referitoare la responsabilitãţile statelor membre şi ale Comisiei privind agenţiile naţionale "Tineret", adoptate de Comisie, vor fi aplicabile relaţiilor dintre România, Comisie şi Agenţia Nationala din România. În cazul unor nereguli, neglijente sau fraude imputabile Agenţiei Naţionale din România, autoritãţile romane vor fi responsabile pentru fondurile nerecuperate.
11. Fãrã a afecta procedurile stabilite în art. 8 din Decizia nr. 1.031/2000/CE , reprezentanţii României vor participa în calitate de observatori în cadrul comitetului programului, pentru punctele care îi privesc în mod direct. Acest comitet se va întruni în absenta reprezentanţilor României pentru dezbaterea celorlalte puncte şi pentru vot.
12. Limba folositã în contactele de orice fel cu Comisia, în ceea ce priveşte prezentarea candidaturilor, contractele, rapoartele de prezentat, precum şi alte aranjamente administrative privind programele, va fi oricare dintre limbile oficiale ale Comunitãţii.
13. Comunitatea şi România pot încheia activitãţile care fac obiectul prezentei decizii, în orice moment, printr-o notificare prealabilã în scris, în termen de pana la 12 luni. Proiectele şi activitãţile în desfãşurare în momentul respectiv vor continua pana la definitivare în condiţiile prevãzute în prezenta decizie.

ANEXA 2

CONTRIBUŢIA FINANCIARÃ
a României la program

1. Contribuţia financiarã a României la bugetul Uniunii Europene în vederea participãrii la program în anul 2000 este de 2.523.000 euro.
Contribuţia financiarã a României pentru urmãtorii ani ai programului va fi stabilitã de Consiliul de Asociere în cursul anului 2000.
2. România va plati contribuţia menţionatã anterior, parte din bugetul de stat al României şi parte din Programul naţional PHARE pentru România. Supuse unei alte proceduri de programare PHARE, fondurile PHARE solicitate în acest scop vor fi transferate în România printr-un memorandum de finanţare separat. Împreunã cu suma provenind din bugetul de stat al României aceste fonduri vor constitui contribuţia nationala a României, din care se vor efectua plati la solicitarile anuale de fonduri ale Comisiei.
3. Fondurile PHARE vor fi solicitate conform urmatorului program:
- 1.252.000 euro pentru contribuţia la program în anul 2000;
- restul contribuţiei României va fi suportat de la bugetul de stat al României.
4. Reglementarea financiarã din 21 decembrie 1977, aplicabilã bugetului general al Comunitãţii Europene*1), se va aplica gestionãrii contribuţiei României.
Cheltuielile de transport şi sejur, ocazionate de participarea reprezentanţilor şi experţilor romani ca observatori la lucrãrile comitetului menţionat la pct. 11 din anexa nr. I sau la alte reuniuni legate de implementarea programului, vor fi rambursate de Comisie pe aceeaşi baza şi în conformitate cu procedurile în vigoare pentru experţii neguvernamentali ai statelor membre ale Uniunii Europene.
5. Dupã intrarea în vigoare a prezentei decizii şi la începutul fiecãrui an Comisia va transmite României o solicitare de fonduri reprezentând contribuţia sa la program.
Contribuţia va fi exprimatã în euro şi va fi vãrsatã într-un cont bancar în euro al Comisiei.
România îşi va achitã contribuţia în funcţie de solicitarea de fonduri:
- pana la 1 mai pentru suma provenitã de la bugetul de stat, dacã solicitarea de fonduri este transmisã de Comisie înainte de 1 aprilie, sau cel mai târziu la o luna dupã solicitarea de fonduri, dacã aceasta este trimisa mai târziu*1);

──────────
*1) OJ L 356, 31 decembrie 1977, p. 1, modificatã de Reglementarea (CE) nr. 2.779/98 (OJ L 347, 23 decembrie 1998, p. 3)

- pana la 1 mai pentru partea finanţatã din bugetul PHARE, cu condiţia ca sumele respective sa fie transferate României pana la aceasta data, sau cel mai târziu la 30 de zile dupã ce aceste fonduri au fost transferate României.
Orice întârziere a plãţii contribuţiei va atrage suportarea de cãtre România a unei dobânzi pentru suma neachitata la timp. Rata dobânzii corespunde ratei practicate de Banca Centrala Europeanã, la zi, pentru operaţiunile în euro, majoratã cu 1,5%.

ANEXA 4

ASOCIEREA DINTRE ROMÂNIA ŞI UNIUNEA EUROPEANÃ
Consiliul de Asociere

UE-RO 1820/00

ACTE LEGISLATIVE ŞI ALTE INSTRUMENTE

Subiect: Decizia Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã privind prelungirea pentru perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2001 a sistemului de dubla supraveghere stabilit prin Decizia nr. 3/97 a Consiliului de Asociere

DECIZIA Nr. 1/2001
a Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã din 4 ianuarie 2001 privind prelungirea pentru perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2001 a sistemului de dubla supraveghere stabilit prin Decizia nr. 3/97 a Consiliului de Asociere*)

──────────
*)Traducere

Consiliul de Asociere,
luând în considerare faptul ca:
(1) Grupul de contact la care se face referire în art. 11 din Protocolul 2 la Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, care a intrat în vigoare la 1 februarie 1995, s-a reunit la 22 septembrie 2000 şi a convenit sa recomande Consiliului de Asociere constituit în virtutea art. 106 din acord ca sistemul de dubla supraveghere introdus în 1998 prin Decizia nr. 3/97 a Consiliului de Asociere*1), prelungit ultima oara pentru perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2000 prin Decizia nr. 1/2000*2), sa fie extins pe perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2001;
(2) dupã ce i-au fost furnizate toate informaţiile relevante, Consiliul de Asociere a fost de acord cu aceasta recomandare,

──────────────
*1) JO L 13, 19 ianuarie 1998, p. 57.
*2) JO L 67, 15 martie 2000, p. 35.

DECIDE:
ART. 1
Sistemul de dubla supraveghere stabilit prin Decizia nr. 3/97 a Consiliului de Asociere va continua sa fie aplicat în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2001. În preambul şi în art. 1 (1) şi (3) din decizie menţiunea referitoare la perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2000 va fi înlocuitã cu menţiunea 1 ianuarie-31 decembrie 2001.
ART. 2
Prezenta decizie va intra în vigoare la data adoptãrii.
Ea se va aplica începând cu data de 1 ianuarie 2001.

ANEXA 5

ASOCIEREA DINTRE ROMÂNIA ŞI UNIUNEA EUROPEANÃ
Consiliul de Asociere

UE-RO 1818/00

ACTE LEGISLATIVE ŞI ALTE INSTRUMENTE

Subiect: Decizia Consiliului de Asociere România - Uniunea Europeanã privind amendarea Protocolului nr. 4 la Acordul european încheiat cu România referitor la definirea notiunii de "produse originare" şi la metodele de cooperare administrativã

DECIZIA Nr. 2/2001
a Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã din 23 ianuarie 2001 privind amendarea Protocolului nr. 4 la Acordul european încheiat cu România referitor la definirea notiunii de "produse originare" şi la metodele de cooperare administrativã*)

────────────
*)Traducere

Consiliul de Asociere,
având în vedere Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, şi, în particular, art. 38 din Protocolul nr. 4, anexa la acesta,
luând în considerare urmãtoarele:
(1) anumite modificãri tehnice sunt propuse pentru corectarea anumitor anomalii intervenite între diferitele versiuni lingvistice ale textului;
(2) lista operaţiunilor insuficiente de prelucrare şi transformare trebuie sa fie modificatã pentru asigurarea unei interpretãri corecte şi sa ţinã seama de necesitatea includerii anumitor operaţiuni care nu figurau pe lista anterioarã;
(3) este necesar sa se prelungeascã pana la data de 31 decembrie 2001 prevederile referitoare la aplicarea temporarã a sistemului de impunere în cazul în care se interzice drawback-ul sau când sunt acordate exceptari de la plata taxelor vamale;
(4) necesitatea elaborãrii unui sistem de separare contabila a materialelor originare şi neoriginare, supus aprobãrii de cãtre autoritãţile vamale;
(5) prevederile referitoare la sumele exprimate în euro trebuie sa fie revizuite în vederea clarificarii procedurii şi asigurãrii unei mai mari stabilitati pentru nivelul sumelor exprimate în monedele naţionale;
(6) pentru a tine seama de lipsa producţiei anumitor materiale în ţãrile în cauza, trebuie corectatã lista criteriilor de prelucrare şi transformare pe care materiile neoriginare trebuie sa le îndeplineascã pentru a dobândi caracterul de originar,

DECIDE:

ART. 1
Protocolul nr. 4 referitor la definirea notiunii de "produse originare" şi la metodele de cooperare administrativã se modifica dupã cum urmeazã:
1. La articolul 1, punctul (i) va avea urmãtorul cuprins:
"(i) <<valoarea adãugatã>> va fi consideratã preţul de uzina al produsului, din care se scade valoarea în vama a fiecãruia dintre materialele încorporate care sunt originare din alte tari la care se face referire în art. 3 şi 4 sau, în cazul în care valoarea în vama nu este cunoscutã ori nu poate fi determinata, primul preţ verificabil plãtit pentru materiale în Comunitate sau în România."
2. Articolul 7 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 7
Operaţiuni de prelucrare sau transformare insuficiente
1. Fãrã a prejudicia paragraful 2, urmãtoarele operaţiuni sunt considerate prelucrari sau transformãri insuficiente pentru a conferi statutul de produs originar, indiferent dacã cerinţele art. 6 sunt sau nu îndeplinite:
a) operaţiuni pentru asigurarea pãstrãrii în bune condiţii a produselor în timpul transportului şi depozitarii;
b) desfacerea şi asamblarea pachetelor;
c) spalare, curatare; îndepãrtarea prafului, a oxidului, a uleiului, a vopselelor sau a altor acoperitori;
d) cãlcarea sau presarea textilelor;
e) simple operaţiuni de vopsire şi lustruire;
f) cojire, lustruire, glazurare şi albire parţialã sau totalã a cerealelor şi orezului;
g) operaţiuni de colorare a zahãrului sau de formare a bucatilor de zahãr;
h) înlãturarea pielitei, scoaterea samburilor şi cojirea fructelor, nucilor şi legumelor;
i) ascutirea, simpla macinare sau zdrobire ori simpla tãiere;
j) cernerea, trierea, sortarea, clasificarea, încadrarea, imbinarea (inclusiv alcãtuirea seturilor de mãrfuri);
k) simpla imbuteliere în sticle, flacoane, introducerea în cutii de conserve, ambalarea în saci, cutii, lãzi, fixarea pe plansete sau panouri şi toate celelalte operaţiuni simple de ambalare;
l) aplicarea sau imprimarea pe produse ori pe ambalajele lor de mãrci, etichete, embleme şi alte semne distinctive similare;
m) simplul amestec de produse, chiar din categorii diferite;
n) simpla asamblare a pãrţilor de articole pentru a constitui un articol complet sau dezasamblarea produselor în pãrţi;
o) cumulul a doua sau al mai multor operaţiuni din cele specificate în subparagrafele a)-n);
p) sacrificarea animalelor.
2. Toate operaţiunile efectuate fie în Comunitate, fie în România asupra unui anumit produs vor fi considerate împreunã atunci când se determina dacã prelucrarea sau transformarea suferitã de acel produs urmeazã a fi consideratã ca insuficienta în sensul paragrafului 1."
3. La articolul 15, propozitia finala a subparagrafului 6 va avea urmãtorul cuprins:
"Prevederile acestui paragraf se vor aplica pana la data de 31 decembrie 2001."
4. Dupã articolul 20 se introduce articolul 20a) cu urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 20a)
Separarea contabila
1. În cazul în care apar costuri considerabile sau dificultãţi materiale în timpul operaţiunilor de pãstrare a stocurilor separate de materiale originare şi neoriginare, care sunt identice şi interschimbabile, autoritãţile vamale, la cererea scrisã a celor în cauza, pot sa autorizeze asanumita <<separare contabila>>, metoda utilizata pentru administrarea acestor stocuri.
2. Aceasta metoda trebuie sa garanteze ca, pentru o perioada de referinta specifica, numãrul produselor obţinute care pot fi considerate <<originare>> este acelaşi cu cel al produselor care ar fi putut fi obţinute în cazul în care ar fi existat o separare fizica a stocurilor.
3. Autoritãţile vamale pot acorda o astfel de autorizaţie, supusã oricãror condiţii considerate corespunzãtoare.
4. Aceasta metoda este înregistratã şi se aplica pe baza principiilor generale contabile aplicabile în ţara în care produsul a fost fabricat.
5. Beneficiarul acestei facilitãţi poate emite sau solicita dovada de origine, dupã caz, pentru cantitatea de produse care pot fi considerate <<originare>>. La solicitarea autoritãţilor vamale beneficiarul va furniza o declaraţie referitoare la modul în care au fost administrate cantitãţile.
6. Autoritãţile vamale vor monitoriza utilizarea autorizaţiei şi o pot retrage oricând, în cazul în care beneficiarul nu o utilizeazã corespunzãtor sau nu îndeplineşte oricare dintre celelalte condiţii menţionate în acest protocol."
5. La articolul 22 paragraful 1, prima propozitie, dupã cuvântul "exportator" se introduce urmãtorul text:
"la care se face referire în continuare ca <<exportator autorizat>>."
6. Articolul 30 va avea urmãtorul cuprins:
"ARTICOLUL 30
Sumele exprimate în euro
1. În scopul aplicãrii prevederilor art. 21.1(b) şi 26.3, în cazurile în care produsele sunt facturate în alta moneda decât euro, sumele exprimate în monedele naţionale ale ţãrilor la care se face referire în art. 3 şi 4, echivalente cu sumele exprimate în euro, vor fi fixate anual de cãtre fiecare ţara în cauza.
2. Un transport va beneficia de prevederile art. 21.1(b) sau 26.3 cu referire la moneda în care este emisã factura, în conformitate cu suma fixatã de cãtre ţara în cauza.
3. Sumele ce vor fi utilizate, în orice moneda nationala data, vor reprezenta echivalentul în acea moneda al sumelor exprimate în euro din prima zi lucrãtoare a lunii octombrie. Sumele vor fi comunicate Comisiei Europene pana la 15 octombrie şi se vor aplica începând cu data de 1 ianuarie a anului urmãtor. Comisia Europeanã va notifica tuturor ţãrilor vizate sumele respective.
4. O ţara poate rotunji, în plus sau în minus, suma rezultatã în urma conversiei în moneda nationala a unei sume exprimate în euro. Suma rotunjita însã nu trebuie sa difere de suma rezultatã în urma conversiei cu mai mult de 5%.
O ţara poate menţine neschimbata o suma în moneda nationala, echivalenta unei sume exprimate în euro, dacã, la momentul corectãrii anuale prevãzute la paragraful 3, conversia acestei sume, înaintea oricãrei rotunjiri, conduce la o creştere mai mica de 15% a sumei respective exprimate în echivalentul monedei naţionale. Echivalentul în moneda nationala poate rãmâne neschimbat dacã conversia va rezulta dintr-o descrestere a acelei valori echivalente.
5. Sumele exprimate în euro vor fi revizuite de cãtre Comitetul de Asociere, la cererea Comunitãţii sau a României. La realizarea acestei revizuiri Comitetul de Asociere va avea în vedere menţinerea efectelor limitelor respective în termeni reali. În acest scop acesta poate hotãrî modificarea sumelor exprimate în euro."
7. Anexa nr. II va fi amendata dupã cum urmeazã:
Poziţiile din S.A. de la 5309 la 5311 vor fi înlocuite cu:





┌─────────────┬─────────────────────────────────┬──────────────────────────────┐
│"5309 la 5311│Tesaturi din alte fibre vegetale;│ │
│ │tesaturi din fire de hârtie: │ │
│ │- care conţin fire de cauciuc │Fabricare din fire simple (1) │
│ │- altele │Fabricare din (1): │
│ │ │- fire de nuca de cocos, │
│ │ │- fire de iuta, │
│ │ │- fibre naturale, │
│ │ │- fibre sintetice sau │
│ │ │ artificiale discontinue │
│ │ │ necardate, nepieptanate sau │
│ │ │ altfel prelucrate pentru │
│ │ │ filare, │
│ │ │- materiale chimice sau paste │
│ │ │ textile, sau │
│ │ │- hârtie │
│ │ │sau │
│ │ │Imprimarea este însoţitã de │
│ │ │cel puţin doua operaţiuni │
│ │ │de pregãtire sau de finisare │
│ │ │(cum ar fi: spalare, albire, │
│ │ │mercerizare, termofixare, │
│ │ │scamosare, calandrare, │
│ │ │contractie, finisare per- │
│ │ │manenta, remaiere, │
│ │ │impregnare şi curatare de │
│ │ │noduri), cu condiţia ca │
│ │ │valoarea tesaturilor neim- │
│ │ │pregnate sa nu depãşeascã │
│ │ 󧓷,5% din preţul de uzina al │
│ │ │produsului │
└─────────────┴─────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘


(1) Pentru condiţiile speciale referitoare la produsele fabricate dintr-un amestec de materiale textile, a se vedea nota introductivã 5."
ART. 2
Prezenta decizie va intra în vigoare la data adoptãrii.
Ea este aplicabilã începând cu data de 1 ianuarie 2001.

ANEXA 6

ASOCIEREA DINTRE ROMÂNIA ŞI UNIUNEA EUROPEANÃ
Consiliul de Asociere

UE-RO 1817/00
ACTE LEGISLATIVE ŞI ALTE INSTRUMENTE

Subiect: Decizia Consiliului de Asociere România - Uniunea Europeanã privind adoptarea condiţiilor şi a modalitãţilor de participare a României la instrumentul financiar pentru protecţia mediului (LIFE)

DECIZIA Nr. 3/2001
a Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã din 23 martie 2001 privind adoptarea condiţiilor şi a modalitãţilor de participare a României la instrumentul financiar pentru protecţia mediului (LIFE)*)



────────
*)Traducere

Consiliul de Asociere,
având în vedere Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte*1), semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993, şi, în particular, art. 1 şi 2 din Protocolul adiţional*2),

──────────────
*1) OJ L 357, 31 decembrie 1994, p. 2.
*2) OJ L 317, 30 decembrie 1995, p. 40.

întrucât:
(1) în conformitate cu art. 1 din Protocolul adiţional menţionat, România poate participa la programele-cadru comunitare, la programele specifice, proiecte sau alte acţiuni, în special în domeniul protecţiei mediului;
(2) în conformitate cu art. 2 din Protocolul adiţional menţionat, Consiliul de Asociere decide asupra condiţiilor şi modalitãţilor de participare a României la aceste activitãţi;
(3) ca urmare a Deciziei nr. 1/1998*1) a Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã, România a participat la instrumentul financiar pentru protecţia mediului (LIFE) din 1 ianuarie 1999,

──────────────
*1) OJ L 35, 9 februarie 1999, p. 1.


DECIDE:
ART. 1
Începând cu data de 1 ianuarie 2001 România va participa la instrumentul financiar pentru protecţia mediului (LIFE), conform condiţiilor şi modalitãţilor stabilite în anexele nr. I şi II care fac parte integrantã din prezenta decizie.
ART. 2
Aceasta decizie se va aplica pe durata celei de-a treia faze a programului comunitar LIFE, începând cu 1 ianuarie 2001.
ART. 3
Propunerile eligibile pentru a fi evaluate sunt cele înaintate Comisiei Europene de cãtre România înainte de 31 octombrie 2000 pentru secţiunea LIFE Natura şi de 30 noiembrie 2000 pentru secţiunea LIFE Mediu.
ART. 4
Prezenta decizie va intra în vigoare la data adoptãrii.

ANEXA 1

CONDIŢII ŞI MODALITÃŢI
de participare a României la instrumentul financiar pentru
protecţia mediului (LIFE)

1. România va participa la toate acţiunile din cadrul programului LIFE, în conformitate cu obiectivele, criteriile, procedurile şi termenele stabilite în Reglementarea (CE) nr. 1.655/2000 a Consiliului şi Parlamentului European din 17 iulie 2000 privind instrumentul financiar pentru protecţia mediului (LIFE)*1).

──────────────
*1) OJ L 192, 28 iulie 2000, p. 1.

2. Pentru a putea participa la program România va plati în fiecare an la bugetul general al Uniunii Europene o contribuţie conform procedurilor prevãzute în anexa nr. II.
Dacã este necesar, Comitetul de Asociere este împuternicit sa adapteze aceasta contribuţie, în vederea evitãrii unui dezechilibru bugetar în implementarea programului LIFE, luând în considerare evoluţia programului LIFE sau a capacitãţii de absorbţie a României.
3. Condiţiile şi modalitãţile de prezentare, evaluare şi selectare a propunerilor înaintate de persoanele fizice, organizaţiile şi instituţiile eligibile din România vor fi aceleaşi ca pentru persoanele fizice, organizaţiile şi instituţiile eligibile din Comunitate.
Comisia poate lua în considerare, la nominalizarea experţilor independenţi, şi experţi romani, conform prevederilor relevante ale deciziei prin care se stabileşte programul de asistenta pentru evaluarea proiectului.
4. Pentru a reflecta dimensiunea comunitara a programului LIFE activitãţile şi proiectele transnationale propuse de România ar trebui sa implice, în cazul celor relevante, cel puţin un partener din statele membre ale Comunitãţii.
5. În conformitate cu prevederile existente, România şi statele membre ale Comunitãţii vor depune toate eforturile necesare pentru a facilita rezidenţã şi libera circulaţie, între România şi statele membre, ale experţilor şi ale altor persoane eligibile implicate în activitãţile desfãşurate conform deciziei.
6. Activitãţile desfãşurate conform deciziei vor fi scutite de impunerea de cãtre România a unor taxe indirecte, taxe vamale, de interzicere şi restrictionare la import şi export pentru bunurile şi serviciile desfãşurate în cadrul acestor activitãţi.
7. Fãrã a aduce un prejudiciu responsabilitãţilor Comisiei şi Curţii de Conturi a Comunitãţilor Europene în ceea ce priveşte evaluarea şi monitorizarea programului, conform art. 9 din Reglementarea (CE) nr. 1.655/2000, participarea
României la program va fi monitorizata continuu pe baza parteneriatului dintre Comisie şi România.
România va participa la orice alte activitãţi specifice întreprinse de Comisie în acest context.
8. În conformitate cu reglementãrile financiare comunitare, aranjamentele contractuale încheiate între entitãţi din România trebuie sa prevadã audit şi controale care sa fie efectuate de cãtre sau sub autoritatea Comisiei şi Curţii de Conturi. Auditul financiar poate fi efectuat în vederea controlarii cheltuielilor şi veniturilor entitatilor, referitoare la obligaţiile contractuale fata de Comunitate. În spiritul unei colaborãri şi al unui interes reciproc, autoritãţile relevante din România vor asigura asistenta necesarã în vederea desfãşurãrii acestor controale şi audituri.
9. Fãrã a aduce un prejudiciu procedurilor prevãzute la art. 3(7) şi art. 11 din Reglementarea (CE) nr. 1.655/2000, reprezentanţii din România vor participa ca observatori în comitete, pentru aspecte care îi privesc. Pentru alte aspecte aceste comitete se vor întruni fãrã prezenta reprezentanţilor din România, la fel ca şi atunci când au loc votarile.
10. Limba utilizata în toate contactele cu Comisia, referitor la procesul de depunere a proiectelor, la contracte, rapoarte şi alte aspecte administrative, va fi una dintre limbile oficiale ale Comunitãţii.
11. România şi Comunitatea pot încheia activitãţile desfãşurate conform prezentei decizii, oricând pana în 12 luni, prin menţiune scrisã. Activitãţile şi proiectele în desfãşurare în momentul stoparii activitãţilor pot fi continuate pana la finalizarea lor, avându-se în vedere condiţiile din acordurile adecvate.

ANEXA 2

CONTRIBUŢIA FINANCIARÃ
a României la LIFE
1. Contribuţia financiarã pe care România trebuie sa o plãteascã la bugetul general al Uniunii Europene, în vederea participãrii la LIFE, este de 2.280.000 euro pentru fiecare dintre primii 2 ani bugetari. Costurile suplimentare, de natura administrativã, sunt incluse în valoarea menţionatã mai sus.
Pe parcursul anului 2002 Consiliul de Asociere va decide contribuţia pe care România o va plati pentru urmãtoarea perioada.
2. România va plati contribuţia menţionatã la pct. 1 parţial din bugetul de stat şi parţial din Programul PHARE naţional. Fiind o situaţie care reclama o procedura de programare PHARE diferita, fondurile PHARE solicitate vor fi transferate României în baza unui memorandum de finanţare separat. Aceste fonduri PHARE împreunã cu fondurile provenite de la bugetul de stat vor constitui contribuţia nationala a României, care va asigura transe de plati, conform solicitãrilor Comisiei.
3. Fondurile PHARE vor fi solicitate conform urmatorului program:
- 1.093.000 euro pentru contribuţia LIFE pe primul an, anul 2001;
- 1.093.000 euro pentru anul al doilea.
Diferenţa contribuţiei va fi asigurata de la bugetul de stat al României.
4. Reglementarea de finanţare din 21 decembrie 1977, aplicabilã bugetului general al Comunitãţilor Europene*1), se va aplica şi gestionãrii contribuţiei României.

────────────
*1) OJ L 356, 31 decembrie 1977, p. 1, modificatã de Reglementarea (CE) nr. 2.673/99 (OJ L 326, 18 decembrie 1999, p.1).

Costurile de transport, precum şi cheltuielile necesare reprezentanţilor şi experţilor romani, în vederea participãrii ca observatori în comitetele menţionate la pct. 9 din anexa nr. I sau pentru alte intalniri referitoare la implementarea programului LIFE, vor fi rambursate de cãtre Comisie, în aceleaşi condiţii şi conform procedurilor actuale, aplicabile experţilor neguvernamentali ai statelor membre ale Uniunii Europene.
5. Dupã intrarea în vigoare a prezentei decizii şi la începutul fiecãrui an, de aici înainte, Comisia va transmite României o solicitare de plata corespunzãtoare contribuţiei sale la programul LIFE, conform acestei decizii.
Aceasta contribuţie va fi exprimatã în euro şi va fi plãtitã într-un cont bancar în euro al Comisiei.
România va plati contribuţia sa interna conform solicitãrii de plata:
- pana la 1 aprilie pentru partea finanţatã de la bugetul de stat, dacã solicitarea de plata este transmisã de Comisie înainte de 1 martie, sau cel mai târziu la o luna dupã ce solicitarea de plata a fost transmisã;
- pana la 1 aprilie pentru partea finanţatã prin PHARE, în cazul în care sumele corespunzãtoare sunt transmise României pana la 1 aprilie, sau cel mai târziu în termen de 30 de zile dupã ce aceste fonduri au fost transmise României.
Orice întârziere survenitã la plata contribuţiei interne va creste dobanda plãţii efectuate de România la o suma importanta de la data convenitã. Rata dobânzii corespunzãtoare cu cea aplicatã de Banca Centrala Europeanã, la data convenitã, pentru operaţiunile în euro, creste pana la 1,5%.

ANEXA 7

ASOCIEREA DINTRE ROMÂNIA ŞI UNIUNEA EUROPEANÃ
Consiliul de Asociere

UE-RO 1811/00
ACTE LEGISLATIVE ŞI ALTE INSTRUMENTE

Subiect: Decizia Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã privind adoptarea regulilor de implementare a prevederilor referitoare la ajutorul de stat, menţionate în art. 64(1)(iii) şi (2) în conformitate cu art. 64(3) din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, şi în art. 9(1)(iii) şi (2) din Protocolul 2 privind produsele acoperite prin Tratatul instituind Comunitatea Europeanã a Carbunelui şi Otelului (CECO), anexa la acest acord

DECIZIA Nr. 4/2001
a Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã privind adoptarea regulilor de implementare a prevederilor referitoare la ajutorul de stat, menţionate în art. 64(1)(iii) şi (2), în conformitate cu art. 64(3) din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, şi în art. 9(1)(iii) şi (2) din Protocolul 2 privind produsele acoperite de Tratatul instituind Comunitatea Europeanã a Carbunelui şi Otelului (CECO), anexa la acest acord*)

──────────
*) Traducere.

Consiliul de Asociere,
având în vedere Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, şi, în special, art. 64(3) din acesta,
având în vedere Protocolul 2 privind produsele CECO, anexa la Acordul european şi, în special, art. 9(3) din acesta,
considerând urmãtoarele:
(1) Art. 64(3) din Acordul european stabileşte ca, în decursul a 3 ani de la intrarea în vigoare a acordului, Consiliul de Asociere va adopta prin decizie regulile necesare pentru implementarea paragrafelor (1) şi (2) ale acestui articol.
(2) Reamintindu-se ca, în conformitate cu art. 64(2) din Acordul european, noţiunea de "ajutor public", asa cum este definitã în art. 64(1)(iii) din Acordul european, trebuie sa fie evaluatã în funcţie de criteriile care decurg din aplicarea regulilor prevãzute în art. 87 din Tratatul de înfiinţare a Comunitãţii Europene şi, astfel, se referã la orice ajutor acordat de stat sau din resurse ale statului, în orice forma care distorsioneaza sau ameninta sa distorsioneze concurenta, prin favorizarea anumitor agenţi economici, sau producţia anumitor mãrfuri, în mãsura în care afecteazã comerţul dintre Comunitatea Europeanã şi România (ajutoare de stat).
(3) România va desemna o instituţie sau autoritate administrativã nationala care sa devinã o autoritate de monitorizare cu responsabilitãţi în materie de ajutor de stat.
(4) Aceasta autoritate de monitorizare va fi responsabilã cu analiza ajutoarelor individuale şi a schemelor de ajutor existente şi viitoare acordate în România şi se va pronunţa în ceea ce priveşte compatibilitatea acestora cu art. 64(1)(iii) şi (2) din Acordul european şi cu art. 9(1)(iii) şi (2) şi (4) din Protocolul 2 privind produsele acoperite prin Tratatul instituind Comunitatea Europeanã a Carbunelui şi Otelului (CECO), anexa la acest acord.
(5) România, prin adoptarea regulilor necesare pentru asigurarea unei monitorizari eficiente, va asigura în special ca autoritatea de monitorizare sa primeascã în timp util toate informaţiile relevante de la alte instituţii guvernamentale centrale, regionale şi locale.
(6) Comisia Comunitãţilor Europene, prin diferite programe comunitare, va acorda sprijin autoritãţii de monitorizare prin furnizarea documentaţiei necesare, organizarea de stagii de pregãtire profesionalã, vizite de studiu şi alte tipuri de asistenta tehnica.

DECIDE:
ART. 1
Regulile de implementare a prevederilor referitoare la ajutoarele de stat, menţionate în art. 64(1)(iii) şi (2), conform art. 64(3) din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, şi în art. 9(1)(iii) şi (2) din Protocolul 2 privind produsele acoperite prin Tratatul instituind Comunitatea Europeanã a Carbunelui şi Otelului (CECO), asa cum au fost prevãzute în anexa la prezenta decizie, sunt astfel adoptate.
ART. 2
Aceste reguli de implementare vor intra în vigoare în prima zi a lunii care urmeazã celei în care se adopta aceste reguli.
Încheiat la Bruxelles.
Pentru Consiliul de Asociere,
Preşedinte

ANEXA 1

REGULI DE IMPLEMENTARE
a prevederilor referitoare la ajutoarele de stat, menţionate în art. 64(1)(iii) şi (2), conform art. 64(3) din Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, şi în art. 9(1)(iii) şi (2) din Protocolul 2 privind produsele acoperite prin Tratatul instituind Comunitatea Europeanã a Carbunelui şi Otelului (CECO), anexa la acest acord

Supravegherea ajutoarelor de stat de cãtre autoritatea de monitorizare
ART. 1
Supravegherea ajutoarelor de stat de cãtre autoritatea de monitorizare
Conform regulilor procedurale în vigoare în Comunitatea Europeanã (Comunitatea) şi în România, acordarea ajutoarelor de stat va fi evaluatã şi controlatã din punctul de vedere al compatibilitatii ajutoarelor cu prevederile Acordului european de cãtre autoritãţile de monitorizare din Comunitate şi din România. Autoritatea de monitorizare din Comunitate este Comisia Comunitãţilor Europene (Comisia), iar autoritãţile de monitorizare din România sunt Consiliul Concurentei şi Oficiul Concurentei.
Instrucţiuni privind instrumentarea cazurilor
ART. 2
Criterii de compatibilitate
1. În conformitate cu art. 1 din aceste reguli, evaluarea compatibilitatii ajutoarelor individuale şi a schemelor de ajutor cu Acordul european va fi efectuatã pe baza criteriilor care decurg din aplicarea regulilor decurgând din art. 87 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene, precum şi din legislaţia secundarã prezenta şi viitoare, cadrul legal, instrucţiunile şi alte acte administrative în vigoare în Comunitate şi, de asemenea, din jurisprudenta Tribunalului de prima instanta şi a Curţii de Justiţie a Comunitãţilor Europene şi din orice decizie a Consiliului de Asociere, conform art. 4(3).
În mãsura în care ajutoarele individuale sau schemele de ajutor sunt destinate produselor incluse în Protocolul 2 la Acordul european, prima propozitie a acestui paragraf se aplica în totalitate, cu excepţia faptului ca evaluarea nu se efectueazã pe baza criteriilor care decurg din aplicarea regulilor prevãzute de art. 87 din Tratatul CE, ci pe baza criteriilor care decurg din aplicarea regulilor privind ajutorul de stat prevãzute în Tratatul instituind Comunitatea Europeanã a Carbunelui şi Otelului.
2. Autoritatea de monitorizare din România va fi informatã asupra existenţei oricãrui act referitor la adoptarea, abrogarea sau modificarea criteriilor de compatibilitate comunitare, menţionate în paragraful 1, în mãsura în care acestea nu sunt publicate, dar sunt aduse în mod special în atenţia tuturor statelor membre.
3. Dacã asemenea modificãri nu ridica obiecţii din partea României în termen de 3 luni de la data la care a fost informatã oficial, acestea vor deveni criterii de compatibilitate asa cum s-a prevãzut în paragraful 1 al acestui articol. Dacã asemenea modificãri intampina obiecţii din partea României şi luând în considerare procesul de armonizare a legislaţiei, asa cum s-a prevãzut în Acordul european, vor avea loc consultãri, conform art. 7 şi 8 din prezentele reguli.
4. Aceleaşi principii se vor aplica şi în privinta altor modificãri semnificative ale politicii comunitare în domeniul ajutorului de stat.
ART. 3
Ajutorul de minimis
Schemele de ajutor sau ajutoarele individuale care nu implica un ajutor pentru export şi care sunt sub pragul aplicabil ajutoarelor de minimis*1) din Comunitate vor fi considerate ca având numai un efect neglijabil asupra concurentei şi comerţului dintre pãrţi şi, în consecinta, nu vor intra sub incidenta prezentelor reguli. Prezentul articol nu se aplica industriilor incluse în Tratatul instituind Comunitatea Europeanã a Carbunelui şi Otelului, construcţiilor navale, transportului şi nici ajutoarelor privind cheltuielile legate de agricultura sau pescuit.

────────────
*1) În prezent valoarea maxima totalã a ajutorului de minimis în Comunitate este de 100.000 euro pe firma, pe o perioada de 3 ani, conform comunicãrii Comisiei privind ajutoarele de minimis (JO C 68/6 martie 1996, p. 9).

ART. 4
Derogãri
1. În conformitate cu prevederile şi în limita art. 64(4)(a) din Acordul european, România va fi consideratã ca o regiune identicã cu cele din Comunitate, menţionate în art. 87(3)(a) din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene.
2. Autoritãţile de monitorizare vor evalua în comun intensitatile maxime ale ajutorului şi acoperirea regionala specifica a zonelor din România eligibile pentru ajutorul regional naţional. Acestea vor transmite o propunere comuna Comitetului de Asociere care va lua o decizie în acest sens.
3. Autoritãţile de monitorizare pot, dacã este necesar şi la solicitarea României, sa evalueze în comun problemele ridicate de implementarea acquisului comunitar în domeniul ajutoarelor de stat acordate de România în tranzitia la o economie de piata. Evaluarea unor astfel de probleme nu va viza agricultura, pescuitul, carbunele şi otelul sau alte sectoare sensibile (automobile, fibre sintetice şi construcţii navale), pentru care exista aranjamente comunitare specifice. Când este cazul, autoritãţile de monitorizare vor transmite Consiliului de Asociere o propunere comuna, în urma cãreia acesta poate lua o decizie.
Procedurile privind consultarile şi rezolvarea problemelor
ART. 5
Examinarea anumitor ajutoare
1. Dacã suma ajutorului în cauza depãşeşte 3 milioane euro, schemele de ajutor sau ajutoarele individuale, indiferent dacã sunt sau nu prevãzute de cadrul legal sau de instrucţiunile comunitare, pot fi trimise de cãtre autoritatea de monitorizare relevanta spre examinare subcomitetului cu atribuţii privind politica concurentei şi a ajutorului de stat. Subcomitetul poate transmite un raport Comitetului de Asociere, acesta putând emite decizii corespunzãtoare sau recomandãri privind compatibilitatea schemelor de ajutor sau a ajutoarelor individuale cu Acordul european şi cu prezentele reguli.
2. Scopul principal al acestor decizii sau recomandãri este evitarea recurgerii la mãsuri comerciale protectioniste, ca o consecinta a acordãrii ajutoarelor respective.
3. Comitetul de Asociere poate decide sa extindã în viitor posibilitatea de examinare, asa cum este prevãzutã în acest articol.
ART. 6
Solicitarea de informaţii
Ori de câte ori autoritatea de monitorizare a unei pãrţi sesizeazã ca o schema de ajutor sau un ajutor individual pare sa afecteze interese importante ale acelei pãrţi, poate solicita informaţii de la autoritatea responsabilã. În orice caz ambele autoritãţi de monitorizare vor cauta sa se informeze reciproc asupra progreselor importante care pot interesa cealaltã parte.
ART. 7
Consultãri şi curtoazie
1. Ori de câte ori Comisia sau autoritatea de monitorizare din România considera ca acordarea ajutorului de stat pe teritoriul pe care cealaltã autoritate este responsabilã afecteazã substanţial interesele sale importante, aceasta poate solicita consultãri cu cealaltã autoritate şi, în consecinta, poate cere ca autoritatea de monitorizare a celeilalte pãrţi sa initieze proceduri corespunzãtoare în vederea remedierii situaţiei. Aceasta nu aduce atingere nici unei acţiuni luate în conformitate cu legislaţia relevanta a pãrţilor şi nu lezeaza deplina libertate a autoritãţii cãreia i s-a adresat solicitarea, de a decide în ultima instanta, în limitele cadrului legal prevãzut de Acordul european.
2. Autoritatea de monitorizare la care s-a apelat trebuie sa acorde intreaga sa consideraţie opiniilor şi elementelor concrete prezentate de cãtre autoritatea care solicita consultarea şi, în special, posibilelor efecte care prejudiciazã interesele importante ale partii solicitante.
3. Fãrã a aduce atingere drepturilor şi obligaţiilor pãrţilor, autoritãţile de monitorizare implicate în consultãri, conform acestui articol, vor cauta sa gãseascã, în termen de 3 luni, o soluţie reciproc acceptabilã în lumina intereselor importante respective.
ART. 8
Rezolvarea problemelor
1. Dacã consultarile, conform art. 7, nu conduc la o soluţie reciproc acceptabilã, va avea loc un schimb de opinii la solicitarea unei pãrţi, în termen de 3 luni de la solicitare, în cadrul subcomitetului cu atribuţii privind politica concurentei şi a ajutorului de stat, constituit în cadrul Acordului european.
2. Dacã acest schimb de opinii nu conduce la o soluţie reciproc acceptabilã nici dupã expirarea perioadei de 3 luni menţionate în paragraful 1, problema poate fi transmisã Comitetului de Asociere care poate face recomandãri corespunzãtoare pentru rezolvarea acestor cazuri.
3. Aceste proceduri nu vor aduce atingere nici unei acţiuni prevãzute în art. 64(6) din Acordul european şi în art. 9(6) din Protocolul 2 privind produsele acoperite prin Tratatul instituind Comunitatea Europeanã a Carbunelui şi Otelului la Acordul european. Oricum, mãsurile comerciale defensive vor fi folosite numai în ultima instanta.
ART. 9
Secretul şi confidenţialitatea informaţiilor
1. Conform art. 64(7) din Acordul european, nici o autoritate de monitorizare nu este obligatã sa furnizeze informaţii celeilalte autoritãţi, dacã dezvaluirea acestor informaţii autoritãţii care le solicita este interzisã prin legea autoritãţii care deţine informaţiile.
2. Fiecare autoritate de monitorizare este de acord sa pãstreze confidenţialitatea oricãrei informaţii transmise de cãtre cealaltã autoritate în condiţii de confidenţialitate.
Transparenta
ART. 10
Inventarierea
1. În cadrul programelor comunitare relevante Comisia va acorda sprijin României în întocmirea şi actualizarea unui inventar al schemelor de ajutor şi al ajutoarelor individuale, întocmit pe aceeaşi baza ca şi în Comunitate, în vederea asigurãrii şi îmbunãtãţirii continue a transparenţei.
2. Comisia va furniza regulat României informaţii privind documentaţia pe care o întocmeşte, în aceeaşi maniera în care procedeazã în relaţia cu statele membre ale Comunitãţii.
ART. 11
Informarea reciprocã
Ambele pãrţi vor asigura transparenta în domeniul ajutorului de stat pe baze reciproce şi regulate, prin intermediul publicaţiilor corespunzãtoare şi al schimbului de informaţii privind politica ajutorului de stat.
Diverse
ART. 12
Asistenta administrativã (limbile strãine)
Comisia şi autoritatea de monitorizare din România vor asigura aranjamente practice de asistenta reciprocã sau orice alte soluţii corespunzãtoare, în special privind traducerile.

ANEXA 8

ASOCIEREA DINTRE ROMÂNIA ŞI UNIUNEA EUROPEANÃ
Consiliul de Asociere

UE-RO 1803/01

ACTE LEGISLATIVE ŞI ALTE INSTRUMENTE

Subiect: Decizia Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã stabilind contribuţia financiarã a României pentru participarea la programele "Socrates II" şi "Tineret" în perioada 2001-2006

DECIZIA Nr. 5/2001
a Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã din 15 mai 2001 stabilind contribuţia financiarã a României pentru participarea la programele "Socrates II" şi "Tineret" în perioada 2001-2006*)

──────────
*)Traducere

Consiliul de Asociere,
având în vedere Protocolul adiţional la Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte, privind participarea României la programele comunitare, în special art. 1 şi 2*1);
întrucât:
(1) Decizia nr. 3/2000 din 29 septembrie 2000 a Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã*2)a adoptat termenii şi condiţiile de participare a României la cea de-a doua faza a programelor "Leonardo da Vinci" şi "Socrates" şi se aplica pe intreaga durata a acestor programe;
(2) Decizia nr. 4/2000 din 13 octombrie 2000 a Consiliului de Asociere România - Uniunea Europeanã, pe de alta parte*3), a adoptat termenii şi condiţiile de participare a României la programul "Tineret" şi se aplica pe intreaga durata a acestui program;
(3) Punctul 2 din anexa nr. II la Decizia nr. 3/2000 şi punctul 1 din anexa nr. II la Decizia nr. 4/2000 prevãd ca suma reprezentând contribuţia financiarã a României la bugetul Uniunii Europene pentru participarea la programele "Socrates II" şi "Tineret" în perioada 2001-2006 sa fie stabilitã de cãtre Consiliul de Asociere în cursul anului 2000,

──────────
*1) OJEC L 317, 30 decembrie 1995, p. 40.
*2) OJEC L 306, 7 decembrie 2000, p. 28.
*3) OJEC L 290, 17 noiembrie 2000, p. 33.

DECIDE:
ART. 1
Contribuţia financiarã a României în perioada 2001-2006 la bugetul Uniunii Europene pentru participarea la programul "Socrates II" va fi urmãtoarea (în euro):





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul 2001 Anul 2002 Anul 2003 Anul 2004 Anul 2005 Anul 2006
8.731.000 8.956.000 9.164.000 9.424.000 9.718.000 10.099.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


ART. 2
Contribuţia financiarã a României în perioada 2001-2006 la bugetul Uniunii Europene pentru participarea la programul "Tineret" va fi urmãtoarea (în euro):


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul 2001 Anul 2002 Anul 2003 Anul 2004 Anul 2005 Anul 2006
2.318.000 2.461.000 2.607.000 2.740.000 2.874.000 3.055.000
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


ART. 3
Se vor solicita fonduri PHARE conform urmatorului calendar:
- pentru contribuţia financiarã la programul "Socrates II", urmãtoarele sume anuale (în euro):


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul 2001 Anul 2002 Anul 2003 Anul 2004 Anul 2005 Anul 2006
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4.340.000 Suma Suma Suma Suma Suma
va fi va fi va fi va fi va fi
menţionatã menţionatã menţionatã menţionatã menţionatã
ulterior. ulterior. ulterior. ulterior. ulterior.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


- pentru contribuţia financiarã la programul "Tineret", urmãtoarele sume anuale (în euro)


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul 2001 Anul 2002 Anul 2003 Anul 2004 Anul 2005 Anul 2006
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.150.000 Suma Suma Suma Suma Suma
va fi va fi va fi va fi va fi
menţionatã menţionatã menţionatã menţionatã menţionatã
ulterior. ulterior. ulterior. ulterior. ulterior.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Restul contribuţiei României va fi suportat de la bugetul de stat al României.

ART. 4
Prezenta decizie intra în vigoare la data adoptãrii ei de cãtre Consiliul de Asociere.


ANEXA 9

ASOCIEREA DINTRE ROMÂNIA ŞI UNIUNEA EUROPEANÃ
Consiliul de Asociere

UE-RO 1811/01
ACTE LEGISLATIVE ŞI ALTE INSTRUMENTE

Subiect: Decizia Consiliului de Asociere România-Uniunea Europeanã privind adoptarea termenilor şi condiţiilor de participare a României la programul-cadru "Cultura 2000"

DECIZIA Nr. 6/2001
a Consiliului de Asociere dintre România-Uniunea Europeanã din 17 octombrie 2001 privind adoptarea termenilor şi condiţiilor de participare a României la programul-cadru "Cultura 2000"*)



────────────
*)Traducere

Consiliul de Asociere,
în conformitate cu Protocolul adiţional la Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, şi Comunitatile Europene şi statele membre ale acestora, pe de alta parte*1), privind participarea României la programele comunitare şi în conformitate cu art. 1 şi 2 din acesta,
luând în considerare faptul ca:
1. potrivit art. 1 din Protocolul adiţional, România poate participa la programele-cadru, programele specifice, proiectele şi alte acţiuni ale Comunitãţii, în particular, în domeniul culturii;
2. potrivit art. 2 din protocolul sus-menţionat, termenii şi condiţiile privind participarea României în acest domeniu urmeazã sa fie hotãrâte de Consiliul de Asociere,

────────────
*1) OJ L 357, 31 decembrie 1994, p. 2.


HOTÃRÃŞTE:
ART. 1
România va participa la programul-cadru "Cultura 2000", potrivit termenilor şi condiţiilor stabilite în anexele nr. I şi II care fac parte din prezenta decizie.
ART. 2
Prezenta decizie intra în vigoare în prima zi a lunii care urmeazã publicãrii ei în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene.
Prezenta decizie se aplica pe toatã durata programuluicadru "Cultura 2000", începând cu data de 1 ianuarie 2001.

ANEXA 1

TERMENII ŞI CONDIŢIILE
de participare a României la programul-cadru "Cultura 2000"

1. România va participa la activitãţile programului-cadru "Cultura 2000", denumit în cele ce urmeazã programul, dacã nu este altfel stipulat în prezenta decizie, în conformitate cu obiectivele, criteriile, procedurile şi termenele limita definite în Decizia nr. 508/2000/EC a Parlamentului European şi a Consiliului din data de 14 februarie 2000 privind programul.
2. Pentru a participa la program România va achitã în fiecare an o contribuţie la bugetul general al Uniunii Europene, conform reglementãrilor descrise în detaliu în anexa nr. II. Comitetul de Asociere este abilitat sa ajusteze aceasta contribuţie, în funcţie de dezvoltarea programului sau de evoluţia capacitãţii de absorbţie a României, astfel încât sa se evite dezechilibrul bugetar în implementarea programului.
3. Termenii şi condiţiile pentru instituţiile, organizaţiile şi entitatile eligibile din România privind depunerea, evaluarea şi selectarea propunerilor vor fi similare celor aplicate în cazul instituţiilor, organizaţiilor şi entitatilor din Comunitate. Comisia poate invita şi experţi romani în grupul de experţi independenţi care o asista la evaluarea proiectelor, în concordanta cu prevederile deciziei privind programul, care fac referire la aceasta.
4. În vederea asigurãrii dimensiunii comunitare a programului, pentru a beneficia de sprijin financiar din partea Comunitãţii, proiectele şi activitãţile trebuie sa includã cel puţin un partener dintr-un stat membru al Comunitãţii.
5. Suma maxima de finanţare a punctelor de contact cultural nu va depãşi 50% din bugetul total alocat activitãţilor.
6. Fãrã a prejudicia responsabilitãţile Comisiei Comunitãţilor Europene şi ale Curţii de Conturi a Comunitãţilor Europene în ceea ce priveşte monitorizarea şi evaluarea programului, conform art. 8 din Decizia nr. 508/2000/EC , participarea României la program va fi permanent monitorizata pe baza unui parteneriat între Comisia Comunitãţilor Europene şi România. România va prezenta Comisiei rapoarte specifice şi va lua parte la alte activitãţi specifice stabilite de Comisie în acest sens.
7. În conformitate cu reglementãrile financiare ale Comunitãţii, aranjamentele contractuale încheiate cu sau de cãtre entitãţi din România vor prevedea ca activitãţile de control şi audit sa fie îndeplinite de sau sub autoritatea Comisiei şi a Curţii de Conturi a Comunitãţii. Pentru controlul veniturilor şi cheltuielilor entitatii respective, în conformitate cu obligaţiile contractuale fata de Comunitate, poate fi desfãşurat audit financiar. Dacã este necesar, în anumite circumstanţe, în conformitate cu spiritul cooperãrii şi interesului reciproc, autoritãţile competente din România vor oferi asistenta pentru derularea unor astfel de activitãţi de control şi audit.
8. Fãrã a aduce prejudiciu procedurilor art. 5 din Decizia nr. 508/2000/EC , reprezentanţii României vor participa în calitate de observatori la Comitetul de management pentru examinarea aspectelor care îi privesc. Acest comitet se va întruni, în absenta reprezentanţilor României, pentru restul problemelor, precum şi pentru vot.
9. Limba de lucru în contactele cu Comisia va fi una dintre limbile oficiale ale Comunitãţii în ceea ce priveşte activitãţile legate de prezentarea de proiecte, contractare şi raportare, precum şi în ceea ce priveşte alte aspecte administrative ale programului.
10. Comunitatea şi România pot inceta activitãţile prevãzute de prezenta decizie în orice moment, dupã o notificare prealabilã, în scris, în termen de 12 luni. Proiectele şi activitãţile aflate în derulare la momentul întreruperii vor continua pana la completarea lor, în condiţiile prezentei decizii.

ANEXA 2

CONTRIBUŢIA FINANCIARÃ
a României pentru programul-cadru "Cultura 2000"
1. Contribuţia financiarã pe care România trebuie s-o achite la bugetul general al Uniunii Europene pentru a participa la program este urmãtoarea (în euro):





──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul 2001 Anul 2002 Anul 2003 Anul 2004
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
709.536 709.536 709.536 709.536
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


2. România va plati contribuţia menţionatã, dupã cum urmeazã: o parte de la bugetul de stat şi o parte din Programul naţional PHARE al României. Fondurile PHARE vor fi transferate României printr-un memorandum financiar separat, în conformitate cu procedurile de programare PHARE. Împreunã cu partea provenitã de la bugetul de stat aceste fonduri vor constitui contribuţia nationala a României, din care România va face plati ca rãspuns la cererile anuale de fonduri din partea Comisiei.
3. Fondurile PHARE vor fi solicitate potrivit urmatorului calendar (în euro):


──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Anul 2001 Anul 2002 Anul 2003 Anul 2004
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
317.540 317.540 317.540 317.540
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


Diferenţa din contribuţia României va fi acoperitã de la bugetul de stat al României.
4. Prevederile Regulamentului financiar care se aplica bugetului general al Comunitãţilor Europene se va aplica şi în administrarea contribuţiei României.
Costurile de transport, masa şi cazare, suportate de reprezentanţii şi experţii României în scopul participãrii în calitate de observatori la activitatea comitetului la care se face referire la pct. 8 din anexa nr. I sau la alte intalniri legate de implementarea programului, vor fi rambursate de cãtre Comisie pe aceeaşi baza şi în concordanta cu procedurile în vigoare privind experţii neguvernamentali din partea statelor membre ale Uniunii Europene.
5. Dupã intrarea în vigoare a prezentei decizii şi la începutul fiecãrui an urmãtor Comisia va trimite României o solicitare pentru fondurile care reprezintã contribuţia sa la bugetul programului, conform stipularilor prezentei decizii.
Aceasta contribuţie va fi exprimatã în euro şi va fi plãtitã într-un cont bancar în euro al Comisiei.
România îşi va plati contribuţia potrivit solicitãrii de fonduri:
- pana la 1 mai, pentru partea care provine de la bugetul de stat, în condiţiile în care cererea de fonduri este trimisa României înainte de 1 aprilie, sau, dacã aceasta este intarziata, la cel târziu o luna de la primirea solicitãrii de fonduri;
- pana la 1 mai, pentru partea finanţatã din PHARE, dacã suma corespunzãtoare a fost transferata României pana la acea data, sau cel târziu în 30 de zile de la transferarea acestor fonduri României.
Orice întârziere a achitãrii contribuţiei atrage plata de cãtre România a unor penalitãţi pentru suma neachitata la data scadenta. Rata penalitãţii corespunde celei aplicate de Banca Centrala Europeanã, la data scadenta, pentru operaţiunile în euro, majoratã cu 1,5%.




─────────────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016