Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 706 din 14 decembrie 1993  privind organizarea si atributiile Consiliului pentru Coordonare, Strategie si Reforma Economica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 706 din 14 decembrie 1993 privind organizarea si atributiile Consiliului pentru Coordonare, Strategie si Reforma Economica

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 312 din 29 decembrie 1993


    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică se organizează şi funcţionează în structura aparatului Guvernului, avînd drept scop elaborarea proiectelor politicii guvernamentale în domeniul reformei economice şi sociale, prin formularea de strategii, adoptarea de măsuri vizind realizarea strategiilor şi coordonarea acestor măsuri.
    Consiliul este condus de ministrul de stat, preşedinte al Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică.
    ART. 2
    Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică are următoarele atribuţii:
    a) elaborează proiectul de reforma economică şi socială a Guvernului şi strategia de punere în aplicare a acesteia;
    b) analizează, corelează şi avizează proiectele programelor de reformă sectorială, precum şi programele de acţiuni ale ministerelor, care se aprobă de Guvern;
    c) elaborează, în colaborare cu ministerele şi cu celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, proiectele de acte normative necesare conturarii cadrului juridic şi institutional al reformei economice şi sociale;
    d) analizează, corelează şi avizează propunerile, programele şi proiectele de acte normative elaborate de ministere sau de alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, care privesc acţiunile macroeconomice, sociale, financiare şi monetar-valutare din cadrul procesului de reforma;
    e) urmăreşte realizarea practica a reformei în toate sectoarele de activitate, prin colaborarea cu compartimentele de reforma din cadrul ministerelor, şi elaborează propunerile de măsuri corective necesare realizării la termen a acţiunilor prevăzute în programul de reforma;
    f) cooperează cu Banca Naţionala a României, Fondul Proprietăţii de Stat şi alte instituţii neguvernamentale în legătura cu înfăptuirea reformei şi a acţiunilor macroeconomice;
    g) evaluează conjunctura economică, politica şi socială, interna şi internaţionala, analizează experienţa desfăşurării proceselor de reforma în alte tari şi prezintă propuneri menite sa asigure accelerarea reformei, stabilitatea şi dezvoltarea economică în România;
    h) analizează impactul socioeconomic al proceselor generate de reforma economică şi evaluează modul în care este receptata de către populaţie şi de către diferitele grupuri sociale dinamica tranzitiei, proiectind strategiile viitoare;
    i) coordonează activităţile care decurg din programele de investiţii publice şi din programele de asistenta internaţionala destinate sprijinirii programului de reforma;
    j) propune Guvernului, în colaborare cu ministerele de resort, direcţiile de acţiune pentru asigurarea stabilitatii macroeconomice şi pentru susţinerea relansarii economiei naţionale; analizează mersul economiei şi urmăreşte soluţionarea dezechilibrelor existente şi a celor nou-apărute;
    k) analizează, în colaborare cu Banca Naţionala a României, Ministerul Finanţelor şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prognozele macroeconomice - financiare şi monetar-valutare -, în scopul elaborării de propuneri privind stabilirea şi menţinerea echilibrelor macroeconomice;
    l) propune şi avizează acţiunile pentru dezvoltarea societăţii civile, reforma administrativă şi autonomia locală;
    m) îndeplineşte orice alte sarcini rezultate din legi şi din hotărîri ale Guvernului.
    ART. 3
    Proiectele de legi şi ordonanţe, precum şi proiectele de hotărîri ale Guvernului, inclusiv proiectele de programe şi acţiuni vizind reforma, obiectivele macroeconomice, sociale, financiar-monetare şi instituţionale de importanta naţionala, se supun spre aprobare Guvernului numai cu avizul Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică.
    ART. 4
    În scopul asigurării coerentei proiectelor, strategiei şi acţiunilor de reforma, inclusiv a acţiunilor macroeconomice, se înfiinţează, pe lîngă Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică, un comitet interministerial format din membrii permanenţi, membrii nepermanenti şi invitaţi.
    Membrii permanenţi ai Comitetului Interministerial, avînd calitatea de miniştri, reprezintă ministerele : Finanţelor, Muncii şi Protecţiei Sociale, Justiţiei, Industriilor, Agriculturii şi Alimentaţiei, Comerţului, Cercetării şi Tehnologiei.
    Membrii nepermanenti, avînd calitatea de miniştri sau, după caz, de secretari de stat, reprezintă celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale.
    La reuniunile Comitetului Interministerial participa, în calitate de invitaţi, preşedintele Consiliului de administraţie al Fondului Proprietăţii de Stat şi reprezentanţii altor instituţii neguvernamentale.
    Comitetul Interministerial se întruneşte periodic sub conducerea preşedintelui Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică şi examinează, dezbate şi avizează proiectele prevăzute la art. 3 din prezenta hotărîre, precum şi pe cele iniţiate, cu acelaşi obiect, de către Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică.
    Ordinea de zi a şedinţelor Comitetului Interministerial şi persoanele care participa la acestea se stabilesc de preşedintele Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică.
    Comitetul Interministerial îşi elaborează propriul regulament de funcţionare.
    ART. 5
    Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică are structura organizatorică prevăzută în anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărîre.
    Structura compartimentelor, atribuţiile aparatului propriu şi angajarea acestuia se aproba prin ordin al ministrului de stat, preşedintele Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică.
    ART. 6
    Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică poate constitui comisii consultative alcătuite din reprezentanţi ai sindicatelor, organizaţiilor neguvernamentale, de cercetare, precum şi din personalităţi ale vieţii economice şi sociale.
    ART. 7
    În îndeplinirea atribuţiilor care ii revin, Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică stabileşte, împreună cu ministerele şi celelalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, sistemul de date, informări şi raportari periodice.
    ART. 8
    Consiliul pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică prezintă trimestrial Guvernului informări cu privire la modul de înfăptuire a reformei, propunind măsurile necesare pentru îndeplinirea obiectivelor acesteia, precum şi analize privind înfăptuirea obiectivelor macroeconomice ale politicii Guvernului.
    ART. 9
    În exercitarea funcţiei sale, ministrul de stat, preşedintele Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică emite ordine şi instrucţiuni.
    ART. 10
    Resursele financiare ale Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reforma Economică sînt prevăzute distinct în bugetul Secretariatului General al Guvernului.


                     PRIM-MINISTRU
                   NICOLAE VACAROIU

                           Contrasemnează:
                           ────────────────
                           Ministru de stat,
             preşedintele Consiliului pentru Coordonare,
                    Strategie şi Reforma Economică,
                             Mircea Cosea

                           Ministru de stat,
                          ministrul finanţelor,
                            Florin Georgescu

                            Ministru de stat,
               ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                          Dan Mircea Popescu


    Bucureşti, 14 decembrie 1993.
    Nr. 706.


    ANEXĂ

                                STRUCTURA
       Consiliului pentru Coordonare, Strategie şi Reformă Economică

┌──────────────────┐ ┌──────────────────┐ ┌──────────────┐
│ Comitetul ├──────────┤ PREŞEDINTE ├───────────┤ Comisii │
│ Interministerial │ │ Ministru de stat │ │ consultative │
└──────────────────┘ └───┬─────┬─────┬──┘ └──────────────┘
                                  │ │ │
     ┌──────────────┐ │ │ │ ┌──────────────┐
     │ Cabinet ├─────────────┘ │ └───────────┤ Consilieri │
     └──────────────┘ │ └──────────────┘
                                        │
                           ┌────────────┴────────────┐
               ┌───────────┴──────────┐ │
               │ Departamentul │ │
               │ pentru Reforma │ │
               │ Economică │ │
               └──────────────────────┘ ┌───────────┴──────────┐
                                         │ Direcţia pentru │
                                         │Dezvoltare Socială şi │
                                         │Reformă Administrativă│
                                         └──────────────────────┘


                              ──────────────
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016