Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 697 din 19 iulie 2001  privind organizarea si functionarea Ministerului pentru Relatia cu Parlamentul    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 697 din 19 iulie 2001 privind organizarea si functionarea Ministerului pentru Relatia cu Parlamentul

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 426 din 31 iulie 2001
În temeiul prevederilor art. 107 din Constituţia României şi ale <>art. 26 şi 27 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

CAP. 1
Organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul
ART. 1
Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul se organizeazã şi funcţioneazã ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridicã, în subordinea Guvernului, având rolul de a asigura buna desfãşurare a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament.
ART. 2
Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul are sediul în municipiul Bucureşti, Piata Victoriei nr. 1, sectorul 1. Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul dispune de spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii sale şi la sediile Senatului şi Camerei Deputaţilor.
ART. 3
Pentru asigurarea bunei desfasurari a raporturilor constituţionale dintre Guvern şi Parlament Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte urmãtoarele funcţii:
a) funcţia de strategie, prin care se creeazã sistemul de relaţii pentru fundamentarea şi elaborarea Programului legislativ al Guvernului în concordanta cu Programul de guvernare acceptat de Parlament;
b) funcţia de reglementare, prin care se asigura participarea la elaborarea cadrului normativ şi institutional necesar pentru organizarea şi funcţionarea întregului sistem de promovare a iniţiativelor legislative şi de urmãrire a lor în toate fazele procesului legislativ, pana la publicarea actelor normative în Monitorul Oficial al României, Partea I, conform prevederilor Constituţiei, celorlalte acte normative şi procedurii parlamentare;
c) funcţia de reprezentare, prin care se asigura reprezentarea pe plan intern şi extern, în calitate de organ de specialitate al administraţiei publice centrale;
d) funcţia de autoritate de stat, prin care se asigura aplicarea unitarã şi respectarea reglementãrilor legale de cãtre structurile sale;
e) funcţia de administrare, prin care se asigura administrarea şi gestionarea patrimoniului sau în mod eficient şi cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare.
ART. 4
(1) În realizarea rolului sau Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte urmãtoarele atribuţii principale:
a) urmãreşte transmiterea proiectelor de legi iniţiate de Guvern cãtre una dintre Camerele Parlamentului şi trecerea acestora prin fazele procedurii legislative pana la promulgarea legii şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I;
b) susţine prioritãţile Guvernului la întocmirea proiectului ordinii de zi şi a programului de activitate în şedinţele birourilor permanente ale Camerei Deputaţilor şi Senatului;
c) susţine cererile Guvernului cu privire la adoptarea unor proiecte de legi în procedura de urgenta de cãtre Parlament;
d) transmite comisiilor permanente, care examineazã în fond proiectele de legi sau propunerile legislative, amendamentele formulate de Guvern;
e) asigura participarea reprezentanţilor Guvernului la comisiile parlamentare şi la şedinţele parlamentare de fiecare data când prezenta membrilor Guvernului în Parlament este obligatorie;
f) asigura susţinerea guvernamentalã a proiectelor de legi în comisiile permanente şi în cadrul dezbaterilor din şedinţele celor doua Camere ale Parlamentului;
g) transmite cãtre elaboratori proiectele de legi în forma adoptatã de Guvern, rapoartele asupra acestor proiecte elaborate de comisiile permanente, precum şi formele adoptate de cãtre fiecare dintre cele doua Camere ale Parlamentului;
h) elaboreazã proiectul legii privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanţe, precum şi alte proiecte de acte normative solicitate de Guvern;
i) primeşte şi distribuie întrebãrile şi interpelãrile adresate de parlamentari Guvernului ori membrilor acestuia; asigura transmiterea raspunsurilor şi prezentarea acestora în termenele stabilite de regulamentele parlamentare;
j) ia mãsurile necesare pentru pregãtirea şi susţinerea poziţiei Guvernului în cazul motiunilor simple şi al motiunilor de cenzura;
k) asigura prezentarea punctului de vedere al Guvernului în cazul propunerilor legislative în general şi al informãrii prevãzute la art. 110 din Constituţie, în cazul în care o initiativa legislativã implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau ale bugetului asigurãrilor sociale de stat;
l) prezintã informaţiile şi documentele cerute Guvernului şi celorlalte autoritãţi ale administraţiei publice, în cadrul controlului parlamentar, de cãtre Camera Deputaţilor, de cãtre Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul preşedinţilor acestora;
m) asigura depunerea spre dezbatere de cãtre Parlament sau de cãtre una dintre Camerele acestuia a rapoartelor şi declaraţiilor primului-ministru cu privire la politica Guvernului;
n) efectueazã studii asupra legislaţiei şi propune mãsuri pentru modificarea, completarea sau abrogarea unor acte normative;
o) întocmeşte proiectul programului legislativ al Guvernului;
p) prezintã Guvernului informãri, la sfârşitul sesiunilor ordinare ale Parlamentului, cu privire la procesul legislativ, controlul parlamentar şi la relaţiile dintre Guvern şi Parlament.
(2) Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul îndeplineşte şi alte atribuţii prevãzute de lege sau de hotãrâri ale Guvernului, precum şi însãrcinãri date de primul-ministru.
ART. 5
În structura Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul se organizeazã şi funcţioneazã, potrivit legii, cabinetul ministrului, cu personal propriu, cãruia nu i se aplica prevederile <>Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 6
(1) În exercitarea atribuţiilor sale Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul colaboreazã cu celelalte ministere şi autoritãţi ale administraţiei publice centrale, cu autoritãţile administraţiei publice locale, cu alte instituţii publice, precum şi cu persoane fizice şi juridice.
(2) În vederea îndeplinirii atribuţiilor sale Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul are dreptul sa solicite informaţii de la ministere, de la celelalte autoritãţi ale administraţiei publice centrale sau locale, precum şi de la instituţii publice.

CAP. 2
Conducerea ministerului
ART. 7
(1) Conducerea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul se exercita de cãtre ministru.
(2) Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul reprezintã ministerul în raporturile cu celelalte autoritãţi publice, cu persoanele juridice şi fizice din ţara şi din strãinãtate, precum şi în justiţie.
(3) Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul rãspunde de intreaga activitate a ministerului în fata Guvernului, iar în calitate de membru al Guvernului, în fata Parlamentului.
(4) Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul îndeplineşte, în domeniul de activitate al ministerului, atribuţiile generale prevãzute la <>art. 53 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
(5) Ministrul pentru relaţia cu Parlamentul este ordonator principal de credite.
(6) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin ministrul pentru relaţia cu Parlamentul emite ordine şi instrucţiuni, în condiţiile legii.
(7) În activitatea de conducere a ministerului ministrul este ajutat de un secretar de stat.
(8) Atribuţiile secretarului de stat se stabilesc prin ordin al ministrului pentru relaţia cu Parlamentul.
ART. 8
(1) Ministerul pentru Relaţia cu Parlamentul are un secretar general, funcţionar public de cariera, numit prin concurs sau examen pe criterii de profesionalism, potrivit legii.
(2) Secretarul general asigura stabilitatea functionarii ministerului, continuitatea conducerii şi realizarea legãturilor functionale dintre structurile ministerului.
ART. 9
(1) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile şi responsabilitãţile prevãzute la <>art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor.
(2) Secretarul general al ministerului îndeplineşte şi alte însãrcinãri stabilite de ministru sau prevãzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului.
ART. 10
(1) Pe lângã ministrul pentru relaţia cu Parlamentul funcţioneazã, ca organ consultativ, Colegiul ministerului. Componenta şi regulamentul de funcţionare ale Colegiului ministerului se aproba prin ordin al ministrului.
(2) Preşedintele Colegiului ministerului este ministrul pentru relaţia cu Parlamentul. În lipsa acestuia atribuţiile preşedintelui se exercita de secretarul de stat.
(3) Colegiul ministerului se întruneşte, de regula, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, la cererea ministrului, pentru dezbaterea unor probleme privind activitatea ministerului.

CAP. 3
Structura organizatoricã a Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul
ART. 11
(1) Structura organizatoricã a Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul este prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezenta hotãrâre. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului pentru relaţia cu Parlamentul, se pot organiza servicii şi birouri.
(2) Atribuţiile, sarcinile şi rãspunderile personalului din aparatul propriu al Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul se stabilesc, în conformitate cu structura organizatoricã prevãzutã în anexa, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a ministerului, aprobat prin ordin al ministrului.
ART. 12
(1) Statul de funcţii şi structura posturilor pe compartimente, încadrarea personalului, modificarea, suspendarea sau încetarea raporturilor de serviciu sau, dupã caz, a raporturilor de munca se aproba prin ordin al ministrului pentru relaţia cu Parlamentul.
(2) Numãrul maxim de posturi este de 40, exclusiv demnitarii şi personalul aferent cabinetului ministrului.
(3) Personalul necesar desfãşurãrii activitãţilor Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul se numeşte sau se angajeazã, dupã caz, cu respectarea dispoziţiilor legale, în limita numãrului maxim de posturi aprobat, ţinându-se seama de competenta profesionalã, de nivelul de pregãtire, studii de specialitate şi vechime în specialitate.
ART. 13
Stabilirea numãrului maxim de autoturisme şi a consumului lunar de carburanţi se face potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.

CAP. 4
Dispoziţii finale
ART. 14
Pe data intrãrii în vigoare a prezentei hotãrâri se abroga <>Hotãrârea Guvernului nr. 10/2001 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului pentru Relaţia cu Parlamentul, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 14 din 10 ianuarie 2001.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneazã:
---------------
Ministru pentru relaţia cu Parlamentul,
Acsinte Gaspar

Ministrul administraţiei publice,
Octav Cozmanca

Ministrul finanţelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

p. Ministrul muncii şi solidaritãţii sociale,
Ion Giurescu,
secretar de stat




ANEXA 1

Numãrul maxim de posturi = 40
(exclusiv demnitarii şi personalul
aferent cabinetului ministrului)


MINISTERUL PENTRU RELAŢIA CU PARLAMENTUL


┌────────────────────┐
│ Serviciul pentru │ ┌──────────────────────┐
│ comunicare, imagine│ ┌────────────┐ ┌───┤ Colegiul ministerului│
│ publica şi protocol├─┬───┤ ├───┘ └──────────────────────┘
└────────────────────┘ │ │ MINISTRU │
┌───────────────────┐ │ │ ├───┐ ┌──────────────────────┐
│ Biroul │ │ └─────┬──────┘ └───┤ Cabinetul ministrului│
│pentru audit intern├─┘ │ └──────────────────────┘
└───────────────────┘ │

┌─────────────┴─────────────────────┐
│ │
┌────────┴────────┐ ┌───────┴─────────┐
│ SECRETAR DE STAT│ │ SECRETAR GENERAL│
└───────┬─────────┘ └──────┬──────────┘
│ . │
│ . │
│ . │
│ . │
│ . └─────────┐
│ ............................... │
│ . │
┌────────────┐ │ . ┌────────────────┐ ┌───────┴───────┐
│ │ │ . │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │
│ DIRECŢIA │ │ . │PENTRU STUDIEREA│ │ PENTRU │
│ PENTRU ├────┴───┤ LEGISLAŢIEI │ │ RESURSE UMANE,│
│ URMĂRIREA │ │ ŞI INFORMARE │ │ FINANCIAR, │
│ PROCESULUI │ │ PARLAMENTARĂ │ │ CONTABILITATE│
│ LEGISLATIV │ └────────────────┘ └───────────────┘
└────────────┘


---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016