Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 69 din 11 februarie 1998  privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 69 din 11 februarie 1998 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Dezvoltarea si Implementarea Programelor de Reconstructie a Zonelor Miniere

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 68 din 12 februarie 1998

    În temeiul prevederilor art. 115 alin. (2) din Constituţia României şi ale art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/1997 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere,

    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    Agenţia Naţională pentru Dezvoltarea şi Implementarea Programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere, denumită în continuare agenţia, se organizează şi funcţionează ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, care aplică strategia şi politica Guvernului de reconstrucţie a zonelor miniere supuse restructurării.
    ART. 2
    Agenţia este împuternicită, în principal, cu următoarele:
    a) elaborarea propunerilor privind strategiile şi politicile guvernamentale, a programelor locale privind reconstrucţia zonelor miniere supuse restructurării;
    b) implementarea programelor de reconstrucţie a zonelor miniere;
    c) atragerea de fonduri interne şi externe în vederea finanţării programelor privind reconstrucţia zonelor miniere;
    d) gestionarea fondurilor interne şi externe care sunt destinate finanţării programelor de reconstrucţie a zonelor miniere supuse restructurării;
    e) monitorizarea aplicării programelor care rezultă din măsurile de restructurare a industriei miniere şi din modul de utilizare a fondurilor;
    f) propunerea de acte normative, în condiţiile legii, privind asigurarea cadrului legal pentru implementarea programelor de reconstrucţie a zonelor miniere supuse restructurării;
    g) înfăptuirea, în colaborare cu organele de specialitate ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, a programelor de măsuri pentru combaterea activă a şomajului, prin utilizarea fondurilor cu această destinaţie.
    ART. 3
    Agenţia are următoarele atribuţii:
    a) evaluarea consecinţelor asupra industriei miniere şi geologiei ale aplicării strategiei energetice naţionale cu efectele sale asupra exploatărilor de cărbune;
    b) evaluarea consecinţelor aplicării politicilor industriale în domeniul metalurgiei şi al construcţiilor de maşini, cu efectele ce se transmit asupra exploatărilor de minereuri şi de nemetalifere;
    c) fundamentarea direcţiilor de acţiuni privind redezvoltarea zonelor miniere, prin crearea de alternative pentru personalul neîncadrat în muncă;
    d) prezentarea de alternative prin crearea de noi entităţi şi structuri economice pentru ocuparea forţei de muncă disponibilizate în urma programelor de restructurare, redezvoltare şi reconstrucţie a zonelor miniere;
    e) armonizarea calităţii persoanelor neîncadrate în muncă cu oportunităţile de dezvoltare a zonelor miniere;
    f) desfăşurarea dialogului social cu persoanele neîncadrate în muncă, în vederea reorientării, recalificării şi reinstruirii acestora în funcţie de aptitudinile personale şi în corelare cu activităţile economice prognozate a se dezvolta în zonele respective;
    g) înfăptuirea măsurilor de diversificare a activităţilor economice din zonele miniere, prin dezvoltarea întreprinderilor mici şi mijlocii în domeniile: agricultură, industrie alimentară, servicii;
    h) participarea la elaborarea programelor tehnice pentru obiectivele miniere prevăzute a se închide şi urmărirea măsurilor de implementare a acestora în legătură cu:
      (i) utilizarea spaţiilor tehnologice, a clădirilor şi a construcţiilor industriale disponibilizate, în scopul creării de activităţi pentru ocuparea personalului neîncadrat în muncă şi pentru tineretul care nu a mai fost angajat;
      (ii) refolosirea sau valorificarea, după caz, a instalaţiilor, maşinilor şi utilajului tehnologic disponibilizat;
      (iii) schimbarea destinaţiei minelor la care a încetat activitatea de producţie;
      (iv) dezafectarea sau schimbarea destinaţiei obiectivelor conexe afectate de încetarea activităţilor miniere (clădiri, spaţii de haldare, gospodării anexe etc.);
    i) participarea la elaborarea programelor de refacere a mediului şi la implementarea lor, în măsura în care acestea se concretizează în dezvoltarea unor activităţi economice capabile să absoarbă forţa de muncă şi să creeze noi locuri de muncă;
    j) participarea la elaborarea programelor de protecţie socială propuse de agenţii economici din zonele miniere care intră în procesul de restructurare, preluarea obligaţiilor de implementare a acestora şi gestionarea mijloacelor financiare prevăzute în aceste programe;
    k) participarea la aplicarea planurilor de dezvoltare regională în zonele miniere, în care scop colaborează cu ministerele şi cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale şi locale, pentru adaptarea la condiţiile din zonele miniere a programelor guvernamentale sau ale administraţiei locale privind:
      (i) restructurarea industrială şi crearea de noi activităţi producătoare de bunuri materiale în zonele miniere;
      (ii) organizarea, finanţarea şi dezvoltarea de întreprinderi mici şi mijlocii în localităţile miniere;
      (iii) reconversia profesională a persoanelor neîncadrate în muncă din zonele miniere;
      (iv) refacerea ambientului distrus de activităţile miniere;
      (v) dezvoltarea socială a localităţilor din zonele miniere;
      (vi) organizarea şi finanţarea incubatoarelor de afaceri;
      (vii) organizarea şi finanţarea executării de lucrări de protecţie a mediului, în măsura în care acestea sunt generatoare de noi locuri de muncă cu durată în timp de peste 10 ani;
    l) colaborarea cu organele teritoriale ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale în vederea implementării programelor guvernamentale de protecţie socială şi a orientării persoanelor neîncadrate în muncă pentru recalificare şi pentru ocuparea unor locuri de muncă;
    m) elaborarea bugetului pentru finanţarea programelor şi a proiectelor proprii aprobate de Colegiul de coordonare şi de consiliile consultative, însuşite de Ministerul Finanţelor, pentru programul naţional, şi de consiliile judeţene, pentru programul local;
    n) avizarea documentaţiilor pentru obţinerea de credite şi alte fonduri externe cu garanţia statului sau cu garanţii bancare pentru finanţarea de proiecte şi programe specifice;
    o) stabilirea relaţiilor de colaborare cu organizaţii neguvernamentale, urmărind împreună cu acestea derularea programelor de reconstrucţie în zonele miniere, în care sens:
      (i) organizează licitaţii pentru angajarea de organizaţii neguvernamentale sau agenţi economici de specialitate, care să elaboreze şi să administreze programe şi proiecte de dezvoltare alternativă şi fondurile destinate acestora;
      (ii) aprobă planurile de afaceri prin care se solicită credite bonificate sau alte facilităţi ce urmează a fi acordate în zonele miniere pentru agenţii economici, persoane juridice sau persoane fizice, care dezvoltă activităţi, altele decât cele miniere, generatoare de noi locuri de muncă pentru personalul neîncadrat în muncă şi tineretul care nu a mai fost angajat;
      (iii) urmăreşte modul în care organizaţiile neguvernamentale sau agenţii economici beneficiari de fonduri şi facilităţi îşi îndeplinesc obligaţiile; în situaţia în care aceştia nu şi le îndeplinesc, după sesizarea în scris, în termen de 30 de zile, se va recurge la retragerea fondurilor şi a facilităţilor acordate;
    p) organizarea evidenţei contabile pentru gestiunea proprie a activităţii şi a fondurilor interne şi externe destinate finanţării programelor şi proiectelor.
    ART. 4
    Finanţarea agenţiei se asigură de la bugetul de stat.
    ART. 5
    (1) Toate zonele în care se desfăşoară activităţi finanţate prin agenţie sau în legătură cu atribuţiile agenţiei sunt declarate zone miniere defavorizate, al căror statut juridic va fi reglementat prin lege, şi fac obiectul urmăririi şi controlului acesteia, prin colectivele sale zonale.
    (2) Agenţia are dreptul să solicite şi să primească de la organele centrale şi locale cu care colaborează date, informaţii şi documentaţii care privesc procesul de restructurare, respectiv diminuarea, încetarea, dezvoltarea, iniţierea sau reorganizarea activităţilor în domeniile miniere sau conexe.
    ART. 6
    Organele administraţiei publice centrale şi locale, care acordă aprobări sau avize, precum şi agenţii economici care execută lucrări în zonele miniere restructurabile, finanţate prin agenţie, sau care desfăşoară activităţi ce afectează lucrările menţionate mai sus au obligaţia să pună la dispoziţie, la cerere, colectivelor zonale ale agenţiei, datele pe care aceştia le solicită, potrivit împuternicirilor şi atribuţiilor instituţiei pe care o reprezintă.
    ART. 7
    (1) Conducerea agenţiei este asigurată de un preşedinte, ajutat de un prim-vicepreşedinte şi doi vicepreşedinţi, funcţii onorifice care vor fi exercitate: prim-vicepreşedintele, de către preşedintele Centralei Naţionale Confederative a Sindicatelor Miniere din România, şi vicepreşedinţii, de către preşedinţii Confederaţiei Sindicatelor Miniere din România şi Federaţiei Cuprului din România.
    (2) Preşedintele agenţiei este ordonator principal de credite, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/1997.
    (3) Prim-vicepreşedintele şi vicepreşedinţii vor avea, în principal, atribuţii privind organizarea şi funcţionarea în teritoriu a activităţii filialelor zonale.
    (4) Pe lângă preşedinte funcţionează colegiul de conducere, ca organ consultativ. Colegiul de conducere este format din câte trei reprezentanţi desemnaţi de către Ministerul Industriei şi Comerţului şi de organizaţiile sindicale, precum şi din câte un reprezentant desemnat de Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale, Ministerul Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului, Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, Consiliul pentru Reformă, Departamentul pentru Administraţie Publică Locală, Organizaţia patronală din minerit şi Organizaţia patronală din geologie.
    (5) Şedinţele colegiului de conducere se organizează lunar, prin convocarea de către preşedinte, şi se desfăşoară conform regulamentului care va fi aprobat în prima şedinţă a colegiului de conducere.
    (6) Componenţa colegiului de conducere se aprobă prin ordin al preşedintelui agenţiei.
    (7) Preşedintele conduce întreaga activitate a agenţiei şi o reprezintă în relaţiile cu ministerele şi cu alte organizaţii centrale, locale sau neguvernamentale, precum şi cu persoane fizice şi juridice, române şi străine.
    (8) Preşedintele, prim-vicepreşedintele şi cei doi vicepreşedinţi constituie biroul de conducere al agenţiei. Prim-vicepreşedintele şi vicepreşedinţii reprezintă preşedintele în zonele din teritoriu, coordonează şi răspund de activitatea colectivelor zonale, conform repartizării făcute de biroul executiv de conducere, şi nu vor fi salarizaţi din fondurile agenţiei.
    (9) În exercitarea funcţiei sale, preşedintele emite ordine şi decizii.
    ART. 8
    (1) În structura organizatorică a agenţiei pot funcţiona direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri.
    (2) Structura organizatorică a agenţiei este prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre.
    (3) Numărul maxim de posturi este de 117, exclusiv preşedintele, prim-vicepreşedintele şi vicepreşedinţii.
    (4) Statul de funcţii pentru personalul agenţiei se aprobă în condiţiile legii.
    ART. 9
    (1) Agenţia are în subordine 14 colective zonale - filiale fără personalitate juridică, conform anexei nr. 2 la prezenta hotărâre.
    (2) Colectivele zonale de la Petroşani, Târgu Jiu, Baia Mare, Deva, Alba Iulia, Ploieşti sunt conduse de către un director executiv.
    (3) Pe lângă fiecare colectiv zonal funcţionează un consiliu consultativ, numit de preşedintele agenţiei, format din câte un reprezentant al unităţii miniere, al prefecturii, al consiliului judeţean sau local, după caz, al primăriei şi al organelor judeţene ale Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale, ale Ministerului Finanţelor, ale Ministerului Apelor, Pădurilor şi Protecţiei Mediului, ale Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, ale Fondului Proprietăţii de Stat, ale Societăţilor de Investiţii Financiare, ale Agenţiei de Dezvoltare Regională şi reprezentantul sindicatului minier, la propunerea acestora.
    (4) Consiliul consultativ al colectivului zonal îşi desfăşoară activitatea în baza regulamentului de organizare şi funcţionare aprobat de colegiul de conducere.
    (5) Atribuţiile şi sarcinile compartimentelor din structura agenţiei, precum şi ale colectivelor zonale se aprobă prin ordin al preşedintelui.
    ART. 10
    (1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale, agenţia utilizează surse de finanţare de la bugetul de stat, bugetele locale, credite externe garantate de stat sau alte surse externe nerambursabile.
    (2) Preşedintele agenţiei are calitatea de ordonator principal de credite pentru fondurile alocate prin bugetul de stat, destinate îndeplinirii atribuţiilor agenţiei, şi raportează periodic, în conformitate cu normele Ministerului Finanţelor, stadiul realizării bugetului propriu de venituri şi cheltuieli.
    ART. 11
    Se autorizează preşedintele agenţiei să dispună asupra utilizării fondurilor provenite din donaţii interne sau externe, destinate organizării, funcţionării şi dotării agenţiei, pentru desfăşurarea activităţii proprii.
    ART. 12
    Echivalarea funcţiilor de conducere şi de execuţie, precum şi salarizarea şi alte drepturi ale preşedintelui şi ale personalului din structura agenţiei se fac în conformitate cu prevederile Legii nr. 40/1991, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 162 din 14 iulie 1993, cu modificările ulterioare.
    ART. 13
    Agenţia are în dotare, pentru transportul persoanelor din aparatul propriu, un număr de 21 de autoturisme, dintre care unul pentru preşedinte şi câte unul pentru fiecare colectiv zonal.
    ART. 14
    Sediul central al agenţiei, în suprafaţă de 300 mp, este situat în municipiului Bucureşti, Calea Victoriei nr. 152, sectorul 1, fiind preluat în administrare, pe bază de protocol, de la Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat".
    ART. 15
    Consiliile judeţene şi locale unde se organizează colectivele zonale, în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri, vor asigura spaţiile corespunzătoare desfăşurării activităţii acestora.
    ART. 16
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

                                 PRIM-MINISTRU
                                 VICTOR CIORBEA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                               Ministru de stat,
                      ministrul industriei şi comertului,
                                 Mircea Ciumara

                               Ministru de stat,
                    ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                              Alexandru Athanasiu

                             Ministrul finanţelor,
                                 Daniel Daianu

    Bucureşti, 11 februarie 1998.
    Nr. 69.


    ANEXA 1



                                                                         Total personal = 117


    AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU DEZVOLTAREA ŞI IMPLEMENTAREA
    PROGRAMELOR DE RECONSTRUCŢIE A ZONELOR MINIERE


                                                        ┌───────────────────────┐
                                                        │ PREŞEDINTE │
                                                        └────────────┬──────────┘
                          ┌────────────────────────┐ │
                          │ PRIM─VICEPREŞEDINTE ├─────────────────┤ ┌──────────────┐
                          └────────────────────────┘ ├─────────────────┤VICEPREŞEDINTE│
                                                                     │ └──────────────┘
                                                                     │ ┌──────────────┐
                                                                     ├─────────────────┤VICEPREŞEDINTE│
                          ┌────────────────────────┐ │ └──────────────┘
                          │ SERVICIUL CONTENCIOS ├─────────────────┤
                          └────────────────────────┘ │
                          ┌────────────────────────┐ │
                          │SERVICIUL CONTROL INTERN├─────────────────┤
                          └────────────────────────┘ │
                                                        ┌────────────┴────────────┐
                                                        │DIRECTOR GENERAL EXECUTIV│
                                                        └────────────┬────────────┘
                        ┌───────────────────────┐ │ ┌────────────────────┐
                        │ SERVICIUL ├────────────────────┼──────────────────────┤SERVICIUL PRELUCRARE│
                        │REGLEMENTĂRI ÎN DOMENIU│ │ │ AUTOMATĂ A DATELOR │
                        └───────────────────────┘ │ └────────────────────┘
                                                                     │
                     ┌─────────────────────────────┬─────────────────┼───────────────┬─────────────────────────────┐
           ┌─────────┴────────┐ ┌──────┴──────┐ │ ┌─────┴──────┐ ┌────────────┴────────────┐
           │ DIRECŢIA │ │ DIRECŢIA │ │ │ DIRECŢIA │ │DIRECŢIA FINANŢE, BUGETE,│
           │PROGRAME REGIONALE│ │DIALOG SOCIAL│ │ │IMPLEMENTARE│ │ PERSONAL, ADMINISTRATIV │
           └──────────────────┘ └─────────────┘ │ └────────────┘ └─────────────────────────┘
                                                                     │
     ┌─────────┬────────┬────────┬──────────┬───────────┬─────────┬──┴─────┬────────┬─────────┬─────────┬─────────┬────────┬─────────┐
┌────┴────┐┌───┴───┐┌───┴───┐┌───┴───┐┌─────┴─────┐┌────┴───┐┌────┴───┐┌───┴───┐┌───┴───┐┌────┴────┐┌───┴────┐┌───┴───┐┌───┴───┐┌────┴────┐
│ ││ Colec─││ Colec─││ Colec─││ ││ ││ ││Colec─ ││ Colec─││ ││ ││ Colec─││ Colec─││ │
│Colectiv ││ tiv ││ tiv ││ tiv ││ Colectiv ││Colectiv││Colectiv││ tiv ││ tiv ││Colectiv ││Colectiv││ tiv ││ tiv ││Colectiv │
│Petroşani││ Târgu ││ Baia ││ Deva─ ││Alba Iulia ││Ploieşti││Voivozi ││ Rodna ││ Bălan ││ Gura ││Moldova ││ Anina ││ Baia ││Comăneşti│
│ ││ Jiu ││ Mare ││ Brad ││Abrud─Baia ││ ││ ││ ││ ││Humorului││ Nouă ││ ││ Borşa ││ │
│ ││ ││ ││ ││ de Arieş ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ ││ │
│ *) ││ *) ││ *) ││ *) ││ *) ││ *) ││ **) ││ **) ││ **) ││ **) ││ **) ││ **) ││ **) ││ **) │
└─────────┘└───────┘└───────┘└───────┘└───────────┘└────────┘└────────┘└───────┘└───────┘└─────────┘└────────┘└───────┘└───────┘└─────────┘


----------
    *) Colectivele zonale vor funcţiona la nivel de direcţii.
    **) Colectivele zonale vor funcţiona la nivel de servicii.


    ANEXA 2


                                     LISTA
       cu colectivele zonale ale Agenţiei Naţionale pentru Dezvoltarea şi
          Implementarea Programelor de Reconstrucţie a Zonelor Miniere

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr.
crt. Colectivul zonal Localitatea Judetul
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Petroşani Petroşani Hunedoara
 2. Târgu Jiu Târgu Jiu Gorj
 3. Deva ─ Brad Deva Hunedoara
 4. Alba Iulia ─ Abrud ─ Baia de Arieş Alba Iulia Alba
 5. Baia Mare Baia Mare Maramureş
 6. Baia Borşa Baia Borşa Maramureş
 7. Gura Humorului Gura Humorului Suceava
 8. Anina Anina Caraş─Severin
 9. Moldova Nouă Moldova Nouă Caraş─Severin
10. Comaneşti Comaneşti Bacău
11. Voivozi Voivozi Bihor
12. Ploieşti Ploieşti Prahova
13. Bălan Bălan Harghita
14. Rodna Rodna Bistriţa─Năsăud
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


                                     ---------


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016