Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 686 din 7 octombrie 1994 (*republicata*)  privind infiintarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 686 din 7 octombrie 1994 (*republicata*) privind infiintarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 25 din 15 februarie 1997
--------
    *) Republicată în temeiul art. 3 din Hotărârea Guvernului nr. 1.203 din 18 noiembrie 1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 337 din 11 decembrie 1996.
    Hotărârea Guvernului nr. 686 din 7 octombrie 1994 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 303 din 26 octombrie 1994.

    ART. 1
    În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1994 privind unele măsuri de organizare a activităţii de îmbunătăţiri funciare, se înfiinţează Regia Autonomă a Îmbunătăţirile Funciare, cu sediul în municipiul Bucureşti, sos. Oltenitei nr. 35-37, sectorul 4.
    Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare este de interes naţional şi funcţionează ca persoană juridică, pe bază de gestiune economică şi autonomie financiară, în subordinea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
    ART. 2
    Patrimoniul Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare este de 660.056 milioane lei, constituit prin preluarea activului şi pasivului, stabilite pe baza de bilanţ contabil încheiat la data de 30 iunie 1994, de la societăţile comerciale de exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare cu capital majoritar de stat, prevăzute în anexa nr. 1, care şi-au încheiat activitatea.
    Patrimoniul regiei autonome va fi definitivat pe baza reevaluarii în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 500/1994.
    Preluarea patrimoniului se face prin protocol de predare-primire încheiat în termen de 30 de zile de la înfiinţarea regiei autonome.
    Regia autonomă va prelua, în vederea derulării, contractelor de comerţ exterior privind îmbunătăţirile funciare, încheiate pe baza de creditări externe.
    ART. 4
    La înfiinţarea Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare se transmit, fără plată, în patrimoniul acesteia:
    1) de la Societatea Comercială "I.S.P.I.F." - S.A. Bucureşti:
    - clădire P+2, cu suprafaţa utila de 1.188,22 mp, împreună cu terenul aferent, situata în sos. Oltenitei nr. 35-37, sectorul 4, Bucureşti, pentru sediul regiei autonome;
    2) de la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei:
    - mijloace fixe şi obiecte de inventar excedentare, în valoare de 2.123.580 lei.
    ART. 4
    Reglementarea problemelor patrimoniale apărute ca urmare a dispoziţiilor art. 3 din prezenta hotărâre se va face de către Fondul Proprietăţii de Stat şi Fondurile Proprietăţii Private**), în condiţiile stabilite la art. 3 din Legea nr. 50/1994.
-------------
    **) Prin Legea nr. 133/1996, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 273 din 1 noiembrie 1996, cele cinci Fonduri ale Proprietăţii Private s-au transformat în societăţi de investiţii financiare.
    ART. 5
    Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare realizează activităţi de investiţii, exploatare, întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare de interes naţional, inclusiv apărarea impotriva inundatiilor şi gheturilor la digurile, barajele şi construcţiile anexe din patrimoniul sau, precum şi alte prestări de servicii din domeniul imbunatatirilor funciare către persoane juridice şi fizice, fără a afecta activitatea de baza.
    ART. 6
    Obiectul de activitate al Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare este stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
    ART. 7
    Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare are în structura sa, la data înfiinţării, 41 de sucursale teritoriale care funcţionează ca unităţi fără personalitate juridică. Denumirea şi sediul acestora sunt prevăzute în anexa nr. 3.
    ART. 8
    Structura organizatorică şi funcţională a Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare se aproba de consiliul de administraţie al acesteia, în condiţiile legii.
    ART. 9
    Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare îşi acoperă cheltuielile din subvenţiile de la bugetul de stat, acordate în condiţiile legii, şi din veniturile realizate din activităţile prevăzute în obiectul sau de activitate.
    De la bugetul de stat se suporta integral cheltuielile cu energia electrica necesară pomparii apei de la priza până la instalaţii de udare şi toate cheltuielile cu evacuarea apei din reţeaua de desecare, precum şi cheltuielile de întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, în care se cuprind, potrivit legii, şi digurile, barajele şi construcţiile anexe din patrimoniul Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare.
    Cheltuielile de exploatare a sistemelor de irigaţii se suporta de către beneficiari pe baza de tarif aprobat de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi de Ministerul Finanţelor.
    ART. 10
    Subvenţiile de la bugetul de stat necesare acoperirii cheltuielilor pentru exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare se acorda la nivelul programelor lunare aprobate, cu încadrarea în prevederile bugetului de stat.
    ART. 11
    Cheltuielile de investiţii privind îmbunătăţirile funciare se finanţează, în condiţiile legii, din surse proprii, din credite bancare şi din alocaţii de la bugetul de stat.
    ART. 12
    Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, cu avizul Ministerului Finanţelor, va elabora, în termen de 30 de zile, norme metodologice privind acordarea, utilizarea şi controlul subvenţiilor de la bugetul de stat, în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1994, asa cum a fost modificată prin Legea nr. 138/1995.
    ART. 13
    Personalul trecut la Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare de la fostele societăţi comerciale pe acţiuni, precum şi din aparatul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei se considera transferat.
    ART. 14
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.


    ANEXA 1


                             SOCIETĂŢILE COMERCIALE
                     al căror patrimoniu se preia de către
                  Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare*)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea Localitatea Valoarea
crt. societăţii comerciale şi judeţul patrimoniului
                                                    de reşedinţa la 30 iunie
                                                                     1994
                                                                  - mil. lei -
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Societatea comercială de exploatare a Alba Iulia,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Alba judeţul Alba 3.771,0
 2. Societatea comercială de exploatare a Arad,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Arad judeţul Arad 6.840,3
 3. Societatea comercială de exploatare a Piteşti,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Argeş judeţul Argeş 19.553,0
 4. Societatea comercială de exploatare a Bacău,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Bacău judeţul Bacău 1.765,2
 5. Societatea comercială de exploatare a Oradea,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Bihor judeţul Bihor 18.446,2
 6. Societatea comercială de exploatare a Bistriţa,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Bistriţa- judeţul 6.430,3
   Năsăud Bistriţa-Năsăud
 7. Societatea comercială de exploatare a Botoşani,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Botoşani judeţul Botoşani 4.141,5
 8. Societatea comercială de exploatare a Braşov,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Braşov judeţul Braşov 12.971,1
 9. Societatea comercială de exploatare a Brăila,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Brăila judeţul Brăila 80.107,1
10. Societatea comercială de exploatare a Buzău,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Buzău judeţul Buzău 16.032,8
11. Societatea comercială de exploatare a Călăraşi,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Călăraşi judeţul Călăraşi 26.357,8
12. Societatea comercială de exploatare a Reşita,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Caras- judeţul Caras- 979,9
   Severin Severin
13. Societatea comercială de exploatare a Cluj-Napoca,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Cluj judeţul Cluj 11.287,3
14. Societatea comercială de exploatare a Constanţa,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Constanţa judeţul Constanţa 86.306,9
15. Societatea comercială de exploatare a Sfântu Gheorghe,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Covasna judeţul Covasna 3.696,4
16. Societatea comercială de exploatare a Comuna Ulmi,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Dâmboviţa judeţul Dâmboviţa 11.606,7
17. Societatea comercială de exploatare a Craiova,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Dolj judeţul Dolj 16.326,5
18. Societatea comercială de exploatare a Galaţi,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Galaţi judeţul Galaţi 41.305,2
19. Societatea comercială de exploatare a Comuna Frăteşti,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Giurgiu judeţul Giurgiu 20.098,5
20. Societatea comercială de exploatare a Târgu Jiu,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Gorj judeţul Gorj 1.917,4
21. Societatea comercială de exploatare a Miercurea-Ciuc,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Harghita judeţul Harghita 5.779,3
22. Societatea comercială de exploatare a Deva,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Hunedoara judeţul Hunedoara 560,4
23. Societatea comercială de exploatare a Slobozia,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Ialomiţa judeţul Ialomiţa 25.415,8
24. Societatea comercială de exploatare a Iaşi,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Iaşi judeţul Iaşi 11.996,7
25. Societatea comercială de exploatare a Baia Mare,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Maramureş judeţul Maramureş 4.978,9
26. Societatea comercială de exploatare a Drobeta-Turnu Severin,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Mehedinţi judeţul Mehedinţi 9.177,7
27. Societatea comercială de exploatare a Comuna Sângeorgiu de Mureş,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Mureş judeţul Mureş 6.330,3
28. Societatea comercială de exploatare a Piatra-Neamţ,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Neamţ judeţul Neamţ 3.868,8
29. Societatea comercială de exploatare a Caracal,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Olt judeţul Olt 52.298,2
30. Societatea comercială de exploatare a Ploieşti,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Prahova judeţul Prahova 3.091,2
31. Societatea comercială de exploatare a Satu Mare,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Satu Mare judeţul Satu Mare 17.918,7
32. Societatea comercială de exploatare a Zalău,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Sălaj judeţul Sălaj 10.800,5
33. Societatea comercială de exploatare a Sibiu,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Sibiu judeţul Sibiu 9.604,1
34. Societatea comercială de exploatare a Suceava,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Suceava judeţul Suceava 3.823,5
35. Societatea comercială de exploatare a Comuna Nanov,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Teleorman judeţul Teleorman 19.171,2
36. Societatea comercială de exploatare a Timişoara,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Timiş judeţul Timiş 24.161,2
37. Societatea comercială de exploatare a Tulcea,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Tulcea judeţul Tulcea 22.078,8
38. Societatea comercială de exploatare a Vaslui,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Vaslui judeţul Vaslui 7.571,0
39. Societatea comercială de exploatare a Râmnicu Vâlcea,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Vâlcea judeţul Vâlcea 1.740,6
40. Societatea comercială de exploatare a Focşani,
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Vrancea judeţul Vrancea 17.062,6
41. Societatea comercială de exploatare a Municipiul
   lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Bucureşti Bucureşti 12.685,4
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

----------
    *) Societăţile comerciale cuprinse în anexa au fost înfiinţate prin Hotărârea Guvernului nr. 292/1991 (anexa nr. 1, poz. 50-90), publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 16 mai 1991.


    ANEXA 2

                   REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCŢIONARE
                  a Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare

    CAP. I
    Denumirea, forma juridică, sediul, durata

    ART. 1
    Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare (denumită în continuare R.A.I.F.) este de interes naţional şi funcţionează ca persoana juridică, pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară, potrivit prezentului regulament.
    ART. 2
    Sediul R.A.I.F. este în România, municipiul Bucureşti, Sos. Oltenitei nr. 35-37, sectorul 4. Sediul poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotărârii consiliului de administraţie.
    ART. 3
    Durata de funcţionare a R.A.I.F. este nelimitată.

    CAP. II
    Obiectul de activitate

    ART. 4
    R.A.I.F. are ca obiect de activitate:
    4.1. administrarea, întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrărilor de irigaţii, desecări-drenaje, combaterea eroziunii solului, îndiguiri, baraje şi altele asemenea, inclusiv apărarea impotriva inundatiilor şi gheturilor la digurile şi barajele din patrimoniul propriu;
    4.2. realizarea programelor de investiţii privind studiile, proiectarea şi execuţia lucrărilor de îmbunătăţiri funciare de interes public naţional;
    4.3. producerea de materiale, echipamente, confecţii şi recondiţionari de piese de schimb necesare în activitatea de îmbunătăţiri funciare, pentru necesităţile proprii şi pentru terţi;
    4.4. executarea de prestări de servicii din domeniul imbunatatirilor funciare, pentru terţe persoane juridice şi fizice, contra cost;
    4.5. desfăşurarea de activităţi de import-export şi cooperare internaţionala în domeniul imbunatatirilor funciare;
    4.6. asigurarea asistenţei tehnice în întreţinerea şi exploatarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare care se realizează cu forte proprii de către persoane juridice şi fizice;
    4.7. furnizarea de agent termic prin microcentralele proprii către persoane juridice şi fizice;
    4.8. executarea de alte prestări de servicii în domeniul transporturilor, proiectării şi realizării lucrărilor de construcţii-montaj, reparaţii prin atelierele proprii, închirieri de mijloace de transport şi utilaje, precum şi spaţii temporar disponibile, pentru persoane juridice şi fizice, fără a afecta activitatea de baza.
    ART. 5
    Pentru realizarea obiectului sau de activitate, R.A.I.F. se poate asocia, în condiţiile legii, cu agenţii economici, în vederea realizării unor activităţi comune care prezintă interes pentru ambele părţi.

    CAP. III
    Patrimoniul R.A.I.F.

    ART. 6
    R.A.I.F. are un patrimoniu în valoare de 660.056 milioane lei, prin însumarea patrimoniilor aferente activităţii de exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, preluate de la societăţile comerciale care şi-au încetat activitatea, conform datelor din bilanţ la 30 iunie 1994, precum şi a bunurilor preluate, fără plată, de la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi de la Societatea Comercială "I.S.P.I.F." - S.A. Bucureşti.
    Valoarea patrimoniului astfel preluat se definitivează prin reevaluarea, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 500/1994.
    ART. 7
    R.A.I.F. este proprietara bunurilor din patrimoniul sau, cu excepţia celor din proprietatea publica, pe care le are în administrare.
    În exercitarea dreptului de proprietate, R.A.I.F. poseda, foloseşte şi dispune, în mod autonom, în condiţiile legii, de bunurile pe care le are în patrimoniu, în vederea realizării obiectului sau de activitate.
    ART. 8
    Înstrăinarea bunurilor imobile aparţinând R.A.I.F. sau încheierea de tranzacţii în litigii cu o valoare de peste 10 milioane lei se face cu aprobarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.

    CAP. IV
    Structura şi atribuţiile R.A.I.F.

    ART. 9
    R.A.I.F. are în structura o unitate centrala, compusă din direcţii, servicii, birouri, oficii şi compartimente, iar în teritoriu, sucursale şi alte subunităţi. Normele de structura ale acestora se aproba de consiliul de administraţie.
    ART. 10
    Structura organizatorică şi funcţională a R.A.I.F. se stabileşte de către consiliul de administraţie al acesteia.
    ART. 11
    Pentru realizarea obiectului sau de activitate, R.A.I.F. are următoarele atribuţii:
    11.1. întocmeşte programele anuale şi de perspectiva în domeniul imbunatatirilor funciare;
    11.2. elaborează studii şi programe pentru dezvoltarea, modernizarea şi completarea obiectivelor existente, pentru realizarea de obiective noi, în corelare cu exploatarea amenajărilor existente, pe care le supune spre aprobare organelor competente, şi urmăreşte realizarea acestora pentru a satisface cerinţele economiei naţionale;
    11.3. fundamentează necesarul de surse şi de fonduri pentru finanţarea tuturor lucrărilor prevăzute în obiectul sau de activitate şi asigura repartizarea fondurilor aprobate;
    11.4. elaborează programe proprii anuale şi de lungă durata pentru asigurarea necesarului la principalele materiale, echipamente şi piese de schimb, stabilind ponderea acestora din resurse interne şi din import, şi coordonează activitatea de producţie în unităţile proprii, precum şi întreaga activitate de aprovizionare tehnico-materială şi de transport a unităţilor din structura;
    11.5. elaborează norme de consum, norme de stoc şi tarife specifice exploatării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;
    11.6. avizează şi aproba documentaţiile tehnice, contractarea şi finanţarea lucrărilor de investiţii şi de reparaţii, executarea şi receptionarea la termen a lucrărilor respective, potrivit legii;
    11.7. elaborează norme tehnice şi tehnologii privind întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;
    11.8. emite acorduri şi avize pentru instalaţiile şi construcţiile care se executa în zona lucrărilor de îmbunătăţiri funciare din patrimoniul sau;
    11.9. întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, analizează execuţia B.V.C. şi aproba utilizarea disponibilităţilor băneşti, în condiţiile legii;
    11.10 contractează credite interne şi externe, potrivit reglementărilor în vigoare;
    11.11. studiază piaţa interna şi externa, pentru asigurarea aprovizionării cu materiale şi echipamente specifice;
    11.12. efectuează operaţiunile de comerţ exterior;
    11.13. iniţiază acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţifică cu firme, precum şi acţiuni de colaborare cu organisme internaţionale, în domeniul sau de activitate;
    11.14. participa la acţiunile ce se desfăşoară pe plan internaţional în organismele la care este afiliată, cât şi la alte manifestări internaţionale organizate pe teme de administrare şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, în condiţiile legii;
    11.15. organizează licitaţii pentru adjudecarea proiectării şi executării investiţiilor publice, achiziţii publice de bunuri şi executarea de prestări de servicii şi reparaţii în domeniul imbunatatirilor funciare, potrivit legii;
    11.16. elaborează şi realizează planul propriu de cercetare, proiectare, informatica;
    11.17. coordonează şi îndruma metodologic realizarea controlului tehnic în unităţile proprii privind întreţinerea şi repararea lucrărilor din domeniul sau de activitate;
    11.18. urmăreşte activitatea de investiţii, inovaţii şi se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari ale acestora, face propuneri cu privire la problemele de standardizare;
    11.19. urmăreşte şi ia măsurile necesare pentru respectarea normelor legale privind utilizarea aparaturii de măsura şi control, cât şi a instalaţiilor de ridicat ce îi aparţin;
    11.20. avizează omologarea şi producerea de noi produse specifice sectorului de îmbunătăţiri funciare;
    11.21. elaborează norme interne de consum pentru combustibili, lubrifianţi, energie electrica pentru tehnologiile specifice activităţii de exploatare, întreţinere şi reparaţii;
    11.22. colaborează şi ia măsuri, de comun acord cu organele de specialitate ale Ministerului de Interne, pentru asigurarea pazei şi protecţiei lucrărilor din administrarea proprie;
    11.23. elaborează normele proprii de protecţie a muncii, de prevenire a incendiilor şi de protecţie a mediului înconjurător, pentru activităţile specifice;
    11.24. elaborează studii cu privire la necesarul forţei de munca pe structuri de personal, organizează recrutarea cadrelor, pregătirea şi perfecţionarea întregului personal şi controlează aplicarea reglementărilor privind selecţionarea şi promovarea personalului la unităţile din subordine;
    11.25. asigura îndrumarea şi controlul unităţilor din subordine, a controlului financiar de gestiune, efectuează analize economice şi tehnice asupra organizării şi desfăşurării proceselor de producţie şi ia măsurile corespunzătoare;
    11.26. întocmeşte şi prezintă bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit reglementărilor legale în vigoare;
    11.27. sucursalele exercita, la nivel local, atribuţiile R.A.I.F. cu următoarele limite;
    11.27.1. au relaţii cu bugetul de stat numai în limitele competentelor acordate de consiliul de administraţie al R.A.I.F.;
    11.27.2. elaborează documentaţii pentru obţinerea de subvenţii numai prin unitatea centrala a R.A.I.F.;
    11.27.3. elaborează propuneri privind structura organizatorică în vederea aprobării acesteia de către consiliul de administraţie al R.A.I.F.
    ART. 12
    Sucursala este condusă de către un director ajutat de 1-2 adjuncţi, în funcţie de gradul fiecărei sucursale. Atribuţiile conducerii sucursalei se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie al R.A.I.F.
    ART. 13
    Personalul sucursalelor este angajat de directorul acestora, potrivit competentelor acordate de consiliul de administraţie al R.A.I.F.
    ART. 14
    Sucursalele prezintă balanţa de verificare lunară şi răspund în faţa consiliului de administraţie al R.A.I.F. de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de acesta prin hotărâri şi decizii de delegare, precum şi de realizarea sarcinilor rezultate din regulamentul de organizare şi funcţionare.

    CAP. V
    Organele de conducere ale R.A.I.F.

    ART. 15
    Conducerea R.A.I.F. se asigura de către:
    - consiliul de administraţie;
    - directorul general din cadrul echipei manageriale sau, după caz, managerul general.
    ART. 16
    Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei şi este compus din 15 persoane, dintre care una este directorul general sau, după caz, managerul general al R.A.I.F.
    Din consiliul de administraţie fac parte, în mod obligatoriu:
    - reprezentantul Ministerului Finanţelor;
    - reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
    ART. 17
    O persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie şi nici nu poate participa la societăţile comerciale cu care R.A.I.F. întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
    ART. 18
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea potrivit legii.
    ART. 19
    Atribuţiile consiliului de administraţie sunt următoarele:
    19.1. aproba structura organizatorică şi funcţională a R.A.I.F.;
    19.2. aproba statul de funcţiuni al R.A.I.F.;
    19.3. stabileşte competentele tehnice, economico-financiare, juridice şi de personal pentru unitatea centrala R.A.I.F., sucursale şi celelalte unităţi din structura.
    19.4. aproba programele de activitate lunare, anuale şi de perspectiva privind proiectarea, investiţiile, exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare.
    19.5. hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului sau de activitate, care se finanţează din surse proprii, din credite bancare sau din alocaţii de la bugetul de stat;
    19.6. propune, potrivit reglementărilor legale, investiţiile a căror aprobare este în competenta altor organe ale administraţiei publice centrale;
    19.7. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit legii;
    19.8. aproba propunerile conducerii executive privind necesarul de alocaţii de la bugetul de stat şi repartizarea pe sucursale şi activităţi a subvenţiilor prevăzute în bugetul de stat;
    19.9. aproba angajarea de credite pe termen lung sau mediu, interne şi externe, potrivit legii;
    19.10. hotărăşte, în condiţiile legii, asocierea cu alte regii şi societăţi comerciale, persoane juridice din ţara şi din străinătate, pentru realizarea de activităţi de interes comun;
    19.11 aproba tarife, preţuri şi chirii în condiţiile legii. Propune spre aprobare organelor prevăzute de lege tarifele pentru exploatarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare.
    19.12. stabileşte nivelul de salarizare a personalului din regia autonomă în funcţie de studii, munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime prevăzute de lege.
    19.13. aproba măsuri pentru respectarea disciplinei în domeniul administrării, funcţionarii, exploatării şi protejării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;
    19.14. aproba planurile tehnice pentru întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, întocmite în baza devizelor pe categorii de lucrări.
    19.15. ia măsuri, potrivit legii, pentru angajarea răspunderii disciplinare şi materiale sau contravenţionale, în sarcina salariaţilor regiei autonome, în cazul neîndeplinirii de către aceştia a obligaţiilor ce le revin.
    19.16. negociază conţinutul contractului colectiv de munca;
    19.17. aproba orice alte măsuri pentru activitatea regiei autonome, cu excepţia celor date în competenta altor organe, potrivit legii;
    19.18. aproba indemnizaţiile pentru membrii consiliului de administraţie;
    19.19. aproba măsurile de respectare a reglementărilor legale şi a celor proprii, privind protecţia mediului;
    19.20. aproba utilizarea fondului valutar propriu în condiţiile legii;
    19.21. aproba înstrăinarea bunurilor aparţinând R.A.I.F., în condiţiile legii.
    ART. 20
    Consiliul de administraţie se întruneşte, după caz, în şedinţa ordinară, lunară, la convocarea directorului general sau a managerului general, sau în şedinţa extraordinară, la cererea unei treimi din numărul membrilor acestuia.
    ART. 21
    Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajat la unitatea de la care provin.
    ART. 22
    Consiliul de administraţie prezintă Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, trimestrial şi în prima luna a fiecărui an, un raport asupra activităţii R.A.I.F. din perioada expirată şi asupra programului de activitate pe perioada în curs.
    ART. 23
    Directorul general sau, după caz, managerul general al R.A.I.F. se numeşte conform Normelor metodologice referitoare la selecţionarea managerilor şi la încheierea contractului de management la regiile autonome, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 263/1994.
    ART. 24
    Atribuţiile directorului general sau, după caz, ale managerului general al R.A.I.F. sunt următoarele:
    24.1. asigura conducerea activităţii curente, răspunde de realizarea atribuţiilor R.A.I.F., în limitele şi în competentele legale;
    24.2. angajează R.A.I.F., prin semnătura, în relaţiile cu terţii, în limitele competentelor aprobate de consiliul de administraţie şi ale celor prevăzute de legislaţia în vigoare;
    24.3. încheie şi desface, în condiţiile prevăzute de lege, contractele individuale de munca ale personalului din unitatea centrala şi din conducerea unităţilor din subordine;
    24.4. coordonează intervenţiile necesare, în scopul eliminării operative a avariilor şi a situaţiilor provocate de calamitaţi, la lucrările de îmbunătăţiri funciare;
    24.5. asigura aducerea la îndeplinire a tuturor atribuţiilor stabilite prin contractul de management.

    CAP. VI
    Modalitatea de constituire a unităţilor din structura R.A.I.F. şi relaţiile dintre acestea

    ART. 25
    Sucursalele şi celelalte subunităţi subordonate direct unităţii centrale R.A.I.F. se înfiinţează şi se desfiinţează în baza hotărârii consiliului de administraţie.
    Subunităţile subordonate sucursalelor pot fi înfiinţate sau desfiinţate prin decizia directorului general sau, după caz, a managerului general.
    ART. 26
    Relaţiile dintre unităţile R.A.I.F. pentru realizarea obiectului lor de activitate se desfăşoară pe baza de comenzi interne.
    ART. 27
    Relaţiile unităţilor din cadrul R.A.I.F. cu terţii se desfăşoară pe baza de contracte.

    CAP. VII
    Dispoziţii finale

    ART. 28
    Prevederile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile Legii nr. 15/1990 şi cu ale celorlalte acte normative în vigoare.

    ANEXA 3

                        SUCURSALELE R.A.I.F.

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Localitatea Societatea comercială
crt. Denumirea sucursalei de reşedinţa care se reorganizează
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  1. Sucursala Alba Alba Iulia, judeţul Alba SCELIF Alba - S.A.
  2. Sucursala Arad Arad, judeţul Arad SCELIF Arad - S.A.
  3. Sucursala Argeş Piteşti, judeţul Argeş SCELIF Argeş - S.A.
  4. Sucursala Bacău Bacău, judeţul Bacău SCELIF Bacău - S.A.
  5. Sucursala Bihor Oradea, judeţul Bihor SCELIF Bihor - S.A.
  6. Sucursala Bistriţa- Bistriţa, judeţul SCELIF Bistriţa - S.A.
     Năsăud Bistriţa-Năsăud
  7. Sucursala Botoşani Botoşani, judeţul SCELIF Botoşani - S.A.
                           Botoşani
  8. Sucursala Braşov Braşov, judeţul Braşov SCELIF Braşov - S.A.
  9. Sucursala Brăila Brăila, judeţul Brăila SCELIF Brăila - S.A.
 10. Sucursala Buzău Buzău, judeţul Buzău SCELIF Buzău - S.A.
 11. Sucursala Călăraşi Călăraşi, judeţul SCELIF Călăraşi - S.A.
                           Călăraşi
 12. Sucursala Caraş- Reşita, judeţul Caraş- SCELIF Caraş-Severin - S.A.
     Severin Severin
 13. Sucursala Cluj-Napoca Cluj-Napoca, judeţul Cluj SCELIF Cluj - S.A.
 14. Sucursala Constanţa Constanţa, judeţul SCELIF Constanţa - S.A.
                           Constanţa
 15. Sucursala Covasna Sfântu Gheorghe, judeţul SCELIF Covasna - S.A.
                           Covasna
 16. Sucursala Dâmboviţa Comuna Ulmi, judeţul SCELIF Dâmboviţa - S.A.
                           Dâmboviţa
 17. Sucursala Dolj Craiova, judeţul Dolj SCELIF Dolj - S.A.
 18. Sucursala Galaţi Galaţi, judeţul Galaţi SCELIF Galaţi - S.A.
 19. Sucursala Giurgiu Comuna Frăteşti, judeţul SCELIF Giurgiu - S.A.
                           Giurgiu
 20. Sucursala Gorj Tîrgu Jiu, judeţul Gorj SCELIF Gorj - S.A.
 21. Sucursala Harghita Miercurea-Ciuc, judeţul SCELIF Harghita - S.A.
                           Harghita
 22. Sucursala Hunedoara Deva, judeţul Hunedoara SCELIF Hunedoara - S.A.
 23. Sucursala Ialomiţa Slobozia, judeţul IalomiţaSCELIF Ialomiţa - S.A.
 24. Sucursala Iaşi Iaşi, judeţul Iaşi SCELIF Iaşi - S.A.
 25. Sucursala Maramureş Baia Mare, judeţul SCELIF Maramureş - S.A.
                           Maramureş
 26. Sucursala Mehedinţi Drobeta-Turnu Severin, SCELIF Mehedinţi - S.A.
                           judeţul Mehedinţi
 27. Sucursala Mureş Comuna Sângeorgiu de Mureş,SCELIF Mureş - S.A.
                           judeţul Mureş
 28. Sucursala Neamţ Piatra-Neamţ, judeţul NeamtSCELIF Neamţ - S.A.
 29. Sucursala Olt Caracal, judeţul Olt SCELIF Olt - S.A.
 30. Sucursala Prahova Ploieşti, judeţul Prahova SCELIF Prahova - S.A.
 31. Sucursala Satu Mare Satu-Mare, judeţul Satu MareSCELIF Satu Mare - S.A.
 32. Sucursala Sălaj Zalău, judeţul Sălaj SCELIF Sălaj - S.A.
 33. Sucursala Sibiu Sibiu, judeţul Sibiu SCELIF Sibiu - S.A.
 34. Sucursala Suceava Suceava, judeţul Suceava SCELIF Suceava - S.A.
 35. Sucursala Teleorman Comuna Nanov, judeţul SCELIF Teleorman - S.A.
                           Teleorman
 36. Sucursala Timiş Timişoara, judeţul Timiş SCELIF Timiş - S.A.
 37. Sucursala Tulcea Tulcea, judeţul Tulcea SCELIF Tulcea - S.A.
 38. Sucursala Vaslui Vaslui, judeţul Vaslui SCELIF Vaslui - S.A.
 39. Sucursala Vâlcea Râmnicu Vâlcea, judeţul SCELIF Vâlcea - S.A.
                           Vâlcea
 40. Sucursala Vrancea Focşani, judeţul Vrancea SCELIF Vrancea - S.A.
 41. Sucursala Bucureşti Municipiul Bucureşti SCELIF Bucureşti - S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


                         -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016