Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 686 din 7 octombrie 1994  privind infiintarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 686 din 7 octombrie 1994 privind infiintarea Regiei Autonome a Imbunatatirilor Funciare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 303 din 26 octombrie 1994
    Guvernul României hotărăşte:

    ART. 1
    În conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1994 privind unele măsuri de organizare a activităţii de îmbunătăţiri funciare, se înfiinţează Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare, cu sediul în municipiul Bucureşti, sos. Oltenitei nr. 35-37, sectorul 4.
    Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare este de interes naţional şi funcţionează ca persoana juridică, pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară, în subordinea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
    ART. 2
    Patrimoniul Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare este de 660.056,0 milioane lei, constituit prin preluarea activului şi pasivului, stabilit pe baza de bilanţ contabil încheiat la 30 iunie 1994, de la societăţile comerciale de exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, cu capital majoritar de stat, prevăzute în anexa nr. 1, care se reorganizează.
    Patrimoniul regiei autonome va fi definitivat pe baza reevaluarii, în condiţiile Hotărârii Guvernului nr. 500/1994.
    Preluarea patrimoniului se face prin protocol de predare-primire încheiat în termen de 30 de zile de la înfiinţarea regiei autonome.
    Regia autonomă va prelua, în vederea derulării, contractele de comerţ exterior încheiate pe baza de creditări externe care privesc îmbunătăţirile funciare.
    ART. 3
    La înfiinţarea Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare se transmit, fără plata, în patrimoniul acesteia:
    1) de la Societatea Comercială "ISPIF" - S.A. Bucureşti:
    - clădirea P+2, cu suprafaţa utilă de 1.188,22 mp, împreună cu terenul aferent, situata în sos. Oltenitei nr. 35-37, sectorul 4, Bucureşti, pentru sediul regiei autonome;
    2) de la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei:
    - mijloace fixe şi obiecte de inventar excedentare, în valoare de 2.123.580 lei.
    ART. 4
    Reglementarea problemelor patrimoniale apărute ca urmare a dispoziţiilor art. 3 din prezenta hotărâre se va face de către Fondul Proprietăţii de Stat şi Fondurile Proprietăţii Private, în condiţiile stabilite la art. 3 din Legea nr. 50/1994.
    ART. 5
    Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare realizează activităţi de investiţii, exploatare, întreţinere şi reparaţii ale amenajărilor de îmbunătăţiri funciare de interes naţional, inclusiv apărarea impotriva inundatiilor şi gheturilor la digurile, barajele şi construcţiile anexe din patrimoniul regiei autonome.
    ART. 6
    Obiectul de activitate al Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare este stabilit prin regulamentul de organizare şi funcţionare prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
    ART. 7
    Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare are în structura sa, la data înfiinţării, 41 sucursale teritoriale care funcţionează ca unităţi fără personalitate juridică. Denumirea şi sediul acestora sunt prevăzute în anexa nr. 3.
    ART. 8
    Structura organizatorică şi funcţională a Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare se aproba de consiliul de administraţie al acesteia, în condiţiile legii.
    ART. 9
    Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare îşi acoperă cheltuielile din subvenţiile de la bugetul de stat, acordate în condiţiile legii, şi din veniturile realizate prin activităţile prevăzute în obiectul sau de activitate.
    De la bugetul de stat se suporta integral cheltuielile cu energia electrică necesară pompării apei de irigaţii de la prize până la hidrant şi pompării apei din reţeaua de desecare, precum şi cheltuielile de întreţinere şi reparaţii ale lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, în care se cuprind, potrivit legii, şi digurile, barajele şi construcţiile anexe din patrimoniul regiei autonome.
    ART. 10
    Subvenţiile de la bugetul de stat necesare acoperirii cheltuielilor pentru întreţinerea şi repararea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare se acorda la nivelul programelor lunare.
    ART. 11
    Cheltuielile de investiţii privind îmbunătăţirile funciare se finanţează, în condiţiile legii, din surse proprii, din credite bancare şi din alocaţii de la bugetul de stat.
    ART. 12
    Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, cu avizul Ministerului Finanţelor, va elabora, în termen de 30 de zile, Normele metodologice privind acordarea, utilizarea şi controlul subvenţiilor de la bugetul de stat pentru acoperirea cheltuielilor cu energia electrica necesară pomparii apei de la priza până la hidrant şi pomparii apei din reţeaua de desecare, precum şi cheltuielile de întreţinere şi reparaţii ale lucrărilor de îmbunătăţiri funciare.
    ART. 13
    Personalul trecut la Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare de la societăţile comerciale care se reorganizează, precum şi din aparatul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei se considera transferat.
    ART. 14
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

                   PRIM-MINISTRU
                  NICOLAE VĂCĂROIU
                                      Contrasemnează:
                                      ----------------
                              Ministrul agriculturii şi alimentaţiei,
                                        Valeriu Tabară

                              Ministru de sat, ministrul finanţelor,
                                        Florin Georgescu

                                p. Ministrul apelor, pădurilor
                                    şi protecţiei mediului,
                                         Florin Stadiu,
                                       secretar de stat

    Bucureşti, 7 octombrie 1994.
    Nr. 686.


    ANEXA 1



                             SOCIETĂŢILE COMERCIALE
                     al căror patrimoniu se preia de către
                  regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare*)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                               Valoarea patri-
                                             Localitatea moniului la
Nr. Denumirea societăţii şi judeţul 30 iunie 1994
crt. comerciale de reşedinţă (mil. lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 0 1 2 3
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Societatea comercială de exploatare Alba Iulia,
    a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare judeţul Alba
    Alba 3.771,0
 2. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Arad,
    Arad judeţul Arad 6.840,3
 3. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Piteşti,
    Argeş judeţul Argeş 19.553,0
 4. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Bacău,
    Bacău judeţul Bacău 1.765,2
 5. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Oradea,
    Bihor judeţul Bihor 18.446,2
 6. Societatea comercială de exploatare a Bistriţa,
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare judeţul Bistriţa-
    Bistriţa-Năsăud Năsăud 6.430,3
 7. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Botoşani,
    Botoşani judeţul Botoşani 4.141,5
 8. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Braşov,
    Braşov judeţul Braşov 12.971,1
 9. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Brăila,
    Brăila judeţul Brăila 80.107,1
10. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Buzău,
    Buzău judeţul Buzău 16.032,8
11. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Călăraşi,
    Călăraşi judeţul Călăraşi 26.357,8
12. Societatea comercială de exploatare a Reşita,
    a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare judeţul Caras-
    Caras-Severin Severin 979,9
13. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Cluj-Napoca,
    Cluj judeţul Cluj 11.287,3
14. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Constanta,
    Constanta judeţul Constanta 86.306,9
15. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Sfântu Gheorghe,
    Covasna judeţul Covasna 3.696,4
16. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Comuna Ulmi,
    Dâmboviţa judeţul Dâmboviţa 11.606,7
17. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Craiova,
    Dolj judeţul Dolj 16.326,5
18. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Galaţi,
    Galaţi judeţul Galaţi 41.305,2
19. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Comuna Frăteşti,
    Giurgiu judeţul Giurgiu 20.098,5
20. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Târgu Jiu,
    Gorj judeţul Gorj 1.917,4
21. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Miercurea-Ciuc,
    Harghita judeţul Harghita 5.779,3
22. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Deva,
    Hunedoara judeţul Hunedoara 560,4
23. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Slobozia,
    Ialomiţa judeţul Ialomiţa 25.415,8
24. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Iaşi,
    Iaşi judeţul Iaşi 11.996,7
25. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Baia Mare,
    Maramureş judeţul Maramureş 4.978,9
26. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Drobeta-Turnu Severin,
    Mehedinţi judeţul Mehedinţi 9.177,7
27. Societatea comercială de exploatare a Comuna
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Sângeorgiu de Mureş,
    Mureş judeţul Mureş 6.330,3
28. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Piatra-Neamţ,
    Neamţ judeţul Neamţ 3.868,8
29. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Caracal,
    Olt judeţul Olt 52.298,2
30. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Ploieşti,
    Prahova judeţul Prahova 3.091,2
31. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Satu Mare,
    Satu Mare judeţul Satu Mare 17.918,7
32. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Zalău,
    Sălaj judeţul Sălaj 10.800,5
33. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Sibiu,
    Sibiu judeţul Sibiu 9.604,1
34. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Suceava,
    Suceava judeţul Suceava 3.823,5
35. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Comuna Nanov,
    Teleorman judeţul Teleorman 19.171,2
36. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Timişoara,
    Timiş judeţul Timiş 24.161,2
37. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Tulcea,
    Tulcea judeţul Tulcea 22.078,8
38. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Vaslui,
    Vaslui judeţul Vaslui 7.571,0
39. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Râmnicu Vâlcea,
    Vâlcea judeţul Vâlcea 1.740,6
40. Societatea comercială de exploatare a
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare Focşani,
    Vrancea judeţul Vrancea 17.062,6
41. Societatea comercială de exploatare a Bucureşti 12.685,4
    lucrărilor de îmbunătăţiri funciare
    Bucureşti
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
------------
    *) Societăţile comerciale cuprinse în anexa au fost înfiinţate prin
Hotărârea Guvernului nr. 292/1991 (anexa nr. 1, poz. 50-90), publicată în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 106 din 16 mai 1991.


    ANEXA 2


                    REGULAMENT DE ORGANIZARE SI FUNCŢIONARE
                  a Regiei Autonome a Îmbunătăţirilor Funciare


    CAP. I
    Denumirea, forma juridică, sediul, durata

    ART. 1
    Regia Autonomă a Îmbunătăţirilor Funciare (denumita în continuare R.A.I.F.) este de interes naţional şi funcţionează ca persoana juridică, pe baza de gestiune economică şi autonomie financiară, potrivit prezentului regulament.
    ART. 2
    Sediul R.A.I.F. este în România, municipiul Bucureşti, sos. Oltenitei nr. 35-37, sectorul 4. Sediul poate fi schimbat în alt loc din România, pe baza hotărârii consiliului de administraţie.
    ART. 3
    Durata R.A.I.F. este nelimitată.

    CAP. II
    Obiectul de activitate

    ART. 4
    R.A.I.F. are ca obiect de activitate:
    4.1. realizarea programelor de investiţii privind studiile, cercetarea, proiectarea şi execuţia lucrărilor de îmbunătăţiri funciare de interes public naţional;
    4.2. administrarea, exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrărilor de irigaţii, desecări-drenaje, combaterea eroziunii solului, inclusiv de apărare impotriva inundatiilor şi gheturilor, barajelor din patrimoniul propriu;
    4.3. coordonarea tehnica şi metodologică a sucursalelor şi a celorlalte subunităţi din structura sa;
    4.4. producerea de materiale, echipamente, confecţii şi recondiţionari de piese de schimb, specifice activităţii de îmbunătăţiri funciare;
    4.5. asigurarea asistenţei tehnice în exploatarea amenajărilor de îmbunătăţiri funciare care se realizează şi se administrează cu forte proprii de către deţinătorii de teren;
    4.6. executarea de prestaţii de servicii din domeniul imbunatatirilor funciare, pentru terţe persoane juridice şi fizice, contra cost;
    4.7. desfăşurarea de activităţi de import-export şi cooperare internaţionala în domeniul imbunatatirilor funciare.
    ART. 5
    Pentru realizarea obiectului sau de activitate R.A.I.F. exercita următoarele atribuţii:
    5.1. întocmeşte programe proprii anuale şi de perspectiva în domeniul imbunatatirilor funciare;
    5.2. elaborează studii şi programe pentru dezvoltarea, modernizarea şi completarea obiectivelor existente, pentru realizarea de obiective noi în corelare cu exploatarea amenajărilor existente, pe care le supune spre aprobare organelor competente şi urmăreşte realizarea acestora pentru a satisface cerinţele economiei naţionale.
    5.3. fundamentează sursele şi fondurile pentru finanţarea tuturor lucrărilor prevăzute în obiectul sau de activitate;
    5.4. elaborează programe proprii anuale şi de lungă durata pentru asigurarea necesarului la principalele materiale, echipamente specifice şi piese de schimb, stabilind ponderea acestora din resurse interne şi din import, şi coordonează activitatea de producţie a acestora în unităţile proprii;
    5.5. coordonează şi îndruma întreaga activitate de aprovizionare tehnico-materială şi de transport a subunităţilor din structura;
    5.6. elaborează norme de consum, norme de stoc şi tarife specifice exploatării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;
    5.7. urmăreşte avizarea şi aprobarea documentaţiilor tehnice, contractarea şi finanţarea lucrărilor de investiţii şi reparaţii, precum şi executarea şi receptionarea pe teren a lucrărilor respective;
    5.8. aproba norme tehnice şi tehnologii pe baza rezultatelor cercetării ştiinţifice privind proiectarea, execuţia, întreţinerea şi exploatarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;
    5.9. emite acorduri şi autorizaţii pentru instalaţiile şi construcţiile care se executa în zona lucrărilor de îmbunătăţiri funciare de interes comun din patrimoniul regiei;
    5.10. întocmeşte proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, analizează execuţia acestuia şi aproba utilizarea disponibilităţilor în valuta, în condiţiile legii;
    5.11. contractează credite interne şi externe potrivit reglementărilor în vigoare;
    5.12. studiază piaţa interna şi externa pentru asigurarea aprovizionării cu materiale şi echipamente specifice;
    5.13. efectuează operaţiuni de comerţ exterior;
    5.14. iniţiază acţiuni de cooperare tehnico-ştiinţifică cu firme străine, precum şi acţiuni de colaborare cu organisme internaţionale, în domeniul sau de activitate;
    5.15. participa la consfătuiri şi acţiuni pe plan internaţional în organismele la care este afiliată, cât şi la alte manifestări internaţionale organizate pe teme de administrare şi exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare, în condiţiile legii;
    5.16. organizează licitaţii pentru contractarea lucrărilor de proiectare, investiţii şi reparaţii capitale în domeniul sau de activitate, în condiţiile legii;
    5.17. coordonează şi urmăreşte realizarea planului propriu de cercetare, proiectare, informatica;
    5.18. coordonează şi îndruma metodologic realizarea controlului tehnic în unităţile proprii privind întreţinerea şi repararea lucrărilor din domeniul sau de activitate;
    5.19. urmăreşte activitatea de investiţii, inovaţii şi se preocupa de generalizarea celor mai importante realizari, face propuneri cu privire la problemele de standardizare;
    5.20. urmăreşte şi ia măsurile necesare pentru respectarea normelor legale privind utilizarea aparaturii de măsura şi control, cât şi a instalaţiilor de ridicare ce aparţin regiei (patrimoniul);
    5.21. avizează omologarea şi producerea de noi produse specifice sectorului de îmbunătăţiri funciare;
    5.22. elaborează norme proprii de consum pentru combustibili, lubrifianţi, energie electrica pentru tehnologiile specifice activităţii de exploatare, întreţinere şi reparaţii;
    5.23. asigura organizarea interventiilor necesare în scopul eliminării operative a avariilor şi situaţiilor provocate de calamitaţi la lucrările de îmbunătăţiri funciare;
    5.24. colaborează şi ia măsuri, de comun acord cu organele de specialitate ale Ministerului de Interne, pentru asigurarea pazei şi protecţiei lucrărilor din administrarea proprie;
    5.25. elaborează normele proprii de protecţie a muncii, de prevenire a incendiilor şi de protecţie a mediului înconjurător, pentru activităţile specifice;
    5.26. elaborează programele de finanţare a investiţiilor şi reparaţiilor capitale şi asigura repartizarea lor pe subunităţi după aprobare;
    5.27. elaborează studii cu privire la necesarul forţei de munca pe structuri de personal, organizează recrutarea cadrelor, pregătirea şi perfecţionarea întregului personal şi controlează aplicarea reglementărilor privind selecţionarea şi promovarea personalului la subunităţi;
    5.28. asigura îndrumarea şi controlul subunităţilor din structura, controlul financiar de gestiune, analizele economice şi tehnice asupra organizării şi desfăşurării proceselor de producţie şi ia măsurile corespunzătoare.
    ART. 6
    Pentru realizarea obiectului sau de activitate, R.A.I.F. se poate asocia, în condiţiile legii, cu agenţi economici, în vederea realizării unor activităţi comune care prezintă interes pentru ambele părţi.

    CAP. III
    Patrimoniul R.A.I.F.

    ART. 7
    R.A.I.F. are un patrimoniu în valoare de 660.056,0 milioane lei, prin însumarea patrimoniilor aferente activităţii de exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare preluate de la societăţile comerciale care se reorganizează, conform datelor de bilanţ la 30 iunie 1994, precum şi a celor preluate fără plata de la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi de la Societatea Comercială "ISPIF" - S.A. Bucureşti.
    Valoarea patrimoniului astfel preluat se definitivează prin reevaluare în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 500/1994.
    ART. 8
    R.A.I.F. este proprietara bunurilor din patrimoniul sau, cu excepţia celor din proprietatea publica a statului. În exercitarea dreptului de proprietate, R.A.I.F. poseda, foloseşte şi dispune, în mod autonom, de bunurile pe care le are în patrimoniu, le culege fructele după caz, în vederea realizării scopului pentru care a fost constituită.
    ART. 9
    Înstrăinarea bunurilor imobile aparţinând regiei autonome sau încheierea de tranzacţii în litigii cu o valoare de peste 10 milioane lei se face cu aprobarea Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
    ART. 10
    Subvenţiile de la bugetul de stat acordate pentru întreţinere, reparare şi exploatare a amenajărilor de îmbunătăţiri funciare, precum şi cele de investiţii pentru completarea-modernizarea şi realizarea de obiective din acest domeniu, vor fi fundamentate în vederea sustinerii, de către Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, la Ministerul Finanţelor, conform legislaţiei în vigoare.
    ART. 11
    R.A.I.F. întocmeşte anual bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul contabil şi contul de profit şi pierderi, potrivit reglementărilor în vigoare.
    Bilanţul contabil anual şi contul de profit şi pierderi se aproba de Ministerul Finanţelor şi se publică în Monitorul Oficial al României.
    ART. 12
    Din veniturile realizate, R.A.I.F. îşi acoperă toate cheltuielile evidenţiate în costuri, precum şi cheltuielile şi plăţile prevăzute a fi suportate direct din venituri, potrivit legii, inclusiv constituirea fondului de rezerva, a fondului de dezvoltare şi a celorlalte cheltuieli prevăzute de lege. Sumele din venituri, care se vor aloca fondului de dezvoltare, se aproba de către Guvern, la propunerea ministerului de resort, cu avizul Ministerului Finanţelor, o data cu bugetul de venituri şi cheltuieli al regiei autonome.
    Partea din venituri rămasă după acoperirea cheltuielilor şi plăţilor prevăzute la alin. 1, inclusiv impozitul pe profit, până la 10%, se utilizează pentru constituirea unui fond de participare a salariaţilor la profit. Din partea rămasă, minimum 50% se vărsa la bugetul de stat, restul putind fi utilizat pentru constituirea altor fonduri, pe baza hotărârii conducerii regiei autonome, cu aprobarea ministerului de resort.
    ART. 13
    R.A.I.F. fundamentează cheltuielile de producţie pentru toate amenajările de îmbunătăţiri funciare, pe baza planurilor tehnice elaborate de subunităţi şi propune, pentru aprobare, nivelul subvenţiilor necesare conform reglementărilor legale.
    ART. 14
    Pe baza programelor de îmbunătăţiri funciare elaborate de R.A.I.F., avizate de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei şi aprobate de Guvern, aceasta hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate şi care se finanţează din surse proprii, din credite bancare şi din alocaţii de la bugetul statului, potrivit legii.

    CAP. IV
    Structura R.A.I.F.

    ART. 15
    R.A.I.F. are în structura direcţii, servicii, birouri, oficii şi compartimente, iar în teritoriu, sucursale şi alte subunităţi. Normele de structura ale acestora se aproba de consiliul de administraţie.
    ART. 16
    Structura organizatorică şi funcţională a R.A.I.F. se stabileşte de către consiliul de administraţie al acesteia.
    ART. 17
    Atribuţiile direcţiilor, sucursalelor şi celorlalte compartimente se stabilesc prin regulament aprobat de consiliul de administraţie.
    ART. 18
    Sucursalele exercita la nivel local competentele R.A.I.F., cu următoarele limite:
    18.1. nu întreţin relaţii directe cu bugetul statului;
    18.2. nu promovează documentaţii pentru obţinerea de subvenţii decât prin regia autonomă;
    18.3. nu încheie în nume propriu contracte comerciale interne şi externe şi nu efectuează direct operaţiuni de comerţ exterior;
    18.4. îşi stabilesc structura organizatorică numai cu aprobarea consiliului de administraţie al regiei autonome.
    ART. 19
    Sucursalele sunt conduse de un comitet director. Atribuţiile acestuia se stabilesc prin regulamentul aprobat de consiliul de administraţie.
    ART. 20
    Personalul sucursalelor este angajat de conducerile acestora potrivit competentelor acordate de consiliul de administraţie al regiei autonome.
    ART. 21
    Sucursalele prezintă balanţe lunare şi răspund în faţa consiliului de administraţie de îndeplinirea tuturor atribuţiilor, responsabilităţilor şi competentelor încredinţate de acesta prin hotărârile şi deciziile de delegare, precum şi de realizarea sarcinilor rezultate din regulamentul de organizare şi funcţionare.

    CAP. V
    Organele de conducere ale R.A.I.F.

    ART. 22
    Conducerea R.A.I.F. se asigura prin:
    - consiliul de administraţie;
    - directorul general.
    ART. 23
    Consiliul de administraţie se numeşte prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei şi este compus din 15 persoane, dintre care una este directorul general al R.A.I.F.
    Din consiliul de administraţie fac parte în mod obligatoriu:
    - reprezentantul Ministerului Finanţelor;
    - reprezentantul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei;
    - specialişti din domeniul de activitate al regiei autonome.
    ART. 24
    O persoana nu poate face parte concomitent din mai mult de doua consilii de administraţie şi nici să participe la societăţile comerciale cu care R.A.I.F. întreţine relaţii de afaceri sau are interese contrare.
    ART. 25
    Consiliul de administraţie îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu propriul regulament de organizare şi funcţionare.
    ART. 26
    Atribuţiile consiliului de administraţie sunt următoarele:
    26.1. aproba structura organizatorică şi funcţională a regiei autonome;
    26.2. aproba statul de funcţii al regiei autonome;
    26.3. stabileşte competentele tehnice, economico-financiare, juridice şi de personal pentru sucursale şi celelalte subunităţi din structura;
    26.4. aproba programele de activitate lunare, anuale şi de perspectiva privind proiectarea, investiţiile, exploatarea, întreţinerea şi repararea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;
    26.5. hotărăşte cu privire la investiţiile ce urmează a fi realizate, potrivit obiectului de activitate, care se finanţează din surse proprii, din credite bancare sau din alocaţii de la bugetul de stat;
    26.6. propune, potrivit reglementărilor legale, investiţiile a căror aprobare este în competenta altor organe ale administraţiei publice centrale;
    26.7. aproba bugetul de venituri şi cheltuieli, bilanţul şi contul de profit şi pierderi, conform legii;
    26.8. aproba propunerile conducerii executive privind necesarul de alocaţii de la bugetul de stat şi repartizarea pe sucursale şi activităţi a subvenţiilor prevăzute în bugetul de stat;
    26.9. aproba împrumuturile pe termen lung sau mediu, interne şi externe, şi modul de rambursare a acestora;
    26.10. hotărăşte, în condiţiile legii, asocierea cu alte regii şi societăţi comerciale, cu persoane fizice sau juridice, din ţara şi străinătate, pentru realizarea de activităţi de interes comun;
    26.11. aproba obţinerea de credite, fundamentează şi solicita subvenţii pentru investiţii;
    26.12. aproba tarifele, preţurile şi chiriile şi urmăreşte aplicarea acestora în activitatea de exploatare a lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;
    26.13. stabileşte nivelul de salarizare a personalului din regia autonomă în funcţie de studii, munca efectiv prestată, cu respectarea limitei minime prevăzute de lege;
    26.14. aproba măsuri pentru respectarea disciplinei în domeniul administrării, funcţionarii, exploatării şi protejării lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;
    26.15. aproba devizele pe categorii de lucrări care stau la baza întocmirii planurilor tehnice pentru întreţinerea, repararea şi exploatarea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare;
    26.26. ia măsuri, potrivit legii, pentru angajarea răspunderii disciplinare şi materiale, civile, penale sau contravenţionale, în sarcina salariaţilor regiei autonome, în cazul neîndeplinirii de către aceştia a obligaţiilor ce le revin;
    26.17. negociază conţinutul contractului colectiv de munca;
    26.18. aproba orice alte măsuri pentru activitatea regiei autonome, cu excepţia celor date în competenta altor organe, potrivit legii;
    26.19. aproba indemnizaţiile pentru membrii consiliului de administraţie;
    26.20. aproba măsurile de respectare a reglementărilor legale privind protecţia mediului înconjurător;
    26.21. aproba utilizarea fondului valutar propriu;
    26.22. aproba înstrăinarea bunurilor aparţinând regiei autonome.
    ART. 27
    Consiliul de administraţie se întruneşte în şedinţa ordinară, lunară, la convocarea directorului general al regiei autonome sau la cererea unei treimi din membrii acestuia.
    ART. 28
    Membrii consiliului de administraţie îşi păstrează calitatea de angajat la unitatea de la care provin.
    Pentru activitatea depusa, membrii consiliului de administraţie primesc o indemnizaţie lunară al carei cuantum se stabileşte prin hotărâre a consiliului de administraţie.
    Pentru luarea unei decizii complexe, consiliul de administraţie poate atrage în activitatea de analiza consilieri şi consultanţi din proiectare, cercetare, învăţământ superior de profil. Activitatea acestora va fi compensată material conform înţelegerii pe baza de contract.
    ART. 29
    Consiliul de administraţie prezintă Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei, trimestrial şi în prima luna a fiecărui an, un raport asupra activităţii regiei din perioada expirată şi asupra programului de activitate pe perioada în curs.
    ART. 30
    Directorul general al regiei autonome se numeşte conform Normelor metodologice referitoare la selecţia managerilor şi încheierea contractului de management la regiile autonome, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 263/1994.
    ART. 31
    Atribuţiile directorului general al regiei autonome sunt următoarele:
    31.1. asigura conducerea activităţii curente a regiei în limitele competentelor legale aprobate;
    31.2. angajează regia, prin semnătura, în relaţiile cu terţii, în limita competentelor aprobate de consiliul de administraţie şi a celor prevăzute de legislaţia în vigoare;
    31.3. încheie şi desface, în condiţiile prevăzute de lege, contractele individuale de munca ale personalului din aparatul propriu şi din conducerea sucursalelor şi a subunităţilor regiei autonome.

    CAP. VI
    Modalitatea de constituire a unităţilor din structura R.A.I.F. şi relaţiile dintre acestea

    ART. 32
    Sucursalele şi celelalte subunităţi subordonate direct R.A.I.F. se înfiinţează prin decizia directorului general, în baza hotărârii consiliului de administraţie.
    Subunităţile aparţinând sucursalelor vor fi înfiinţate sau desfiinţate de către consiliul de administraţie al R.A.I.F., la propunerea comitetelor de direcţie ale acestora.
    ART. 33
    Relaţiile dintre unităţile R.A.I.F. sunt relaţii de colaborare, iar pentru realizarea obiectului lor de activitate, acestea se desfăşoară pe baza de comenzi în aplicarea repartitiilor stabilite de conducerea regiei autonome.
    ART. 34
    Relaţiile unităţilor din cadrul R.A.I.F. cu terţii se derulează pe baza de contracte.

    CAP. VII
    Dispoziţii finale

    ART. 35
    Prin regulamente interne se vor stabili:
    - modul de funcţionare a consiliului de administraţie al R.A.I.F.;
    - modul de organizare, funcţionare şi atribuţiile comitetelor de direcţie de la sucursalele regiei autonome;
    - sarcinile şi atribuţiile direcţiilor din regia autonomă, sucursalelor, compartimentelor şi personalului acestora;
    - măsurile de ordine şi disciplina din cadrul R.A.I.F. şi al sucursalelor sale;
    - organizarea controlului general, controlului financiar de gestiune şi a controlului financiar preventiv.
    ART. 36
    Prevederile prezentului regulament se completează cu dispoziţiile Legii nr. 15/1990 şi ale celorlalte acte normative în vigoare.


    ANEXA 3

                  SUCURSALELE R.A.I.F.

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Denumirea sucursalei Localitatea de Societatea comer-
crt. reşedinţa cială care se
                                                            reorganizează
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1. Sucursala ALBA ALBA IULIA, judeţul ALBA Scelif Alba - S.A.
 2. Sucursala ARAD ARAD, judeţul ARAD Scelif Arad - S.A.
 3. Sucursala ARGEŞ PITEŞTI, judeţul ARGEŞ Scelif Argeş - S.A.
 4. Sucursala BACĂU BACĂU, judeţul BACĂU Scelif Bacău - S.A.
 5. Sucursala BIHOR ORADEA, judeţul BIHOR Scelif Bihor - S.A.
 6. Sucursala BISTRIŢA BISTRIŢA, Scelif Bistriţa -
                              judeţul BISTRIŢA-NĂSĂUD S.A.
 7. Sucursala BOTOŞANI BOTOŞANI, judeţul BOTOŞANI Scelif Botoşani -
                                                            S.A.
 8. Sucursala BRAŞOV BRAŞOV, judeţul BRAŞOV Scelif Braşov - S.A.
 9. Sucursala BRĂILA BRĂILA, judeţul BRĂILA Scelif Brăila -
                                                            S.A.
10. Sucursala BUZĂU BUZĂU, judeţul BUZĂU Scelif Buzău - S.A.
11. Sucursala CĂLĂRAŞI CĂLĂRAŞI, Scelif Călăraşi -
                              judeţul CĂLĂRAŞI S.A.
12. Sucursala CARAS-SEVERIN REŞITA, Scelif Caras-Severin
                              judeţul CARAS-SEVERIN S.A.
13. Sucursala CLUJ-NAPOCA CLUJ-NAPOCA, judeţul CLUJ Scelif Cluj - S.A.
14. Sucursala CONSTANTA CONSTANTA, Scelif Constanta -
                              judeţul CONSTANTA S.A.
15. Sucursala COVASNA SFÎNTU GHEORGHE, Scelif Covasna -
                              judeţul COVASNA S.A.
16. Sucursala DÎMBOVIŢA Comuna Ulmi, Scelif Dâmboviţa -
                              judeţul DÎMBOVIŢA S.A.
17. Sucursala DOLJ CRAIOVA, judeţul DOLJ Scelif Dolj - S.A.
18. Sucursala GALAŢI GALAŢI, judeţul GALAŢI Scelif Galaţi -
                                                            S.A.
19. Sucursala GIURGIU Comuna Frăteşti, Scelif Giurgiu -
                              judeţul GIURGIU S.A.
20. Sucursala GORJ TÎRGU JIU, judeţul GORJ Scelif Gorj - S.A.
21. Sucursala HARGHITA MIERCUREA-CIUC, Scelif Harghita -
                              judeţul HARGHITA S.A.
22. Sucursala HUNEDOARA DEVA, Scelif Hunedoara -
                              judeţul HUNEDOARA S.A.
23. Sucursala IALOMIŢA SLOBOZIA, Scelif Ialomiţa -
                              judeţul IALOMIŢA S.A.
24. Sucursala IAŞI IAŞI, judeţul IAŞI Scelif Iaşi - S.A.
25. Sucursala MARAMUREŞ BAIA MARE, Scelif Maramureş -
                              judeţul MARAMUREŞ S.A.
26. Sucursala MEHEDINŢI DROBETA-TURNU SEVERIN Scelif Mehedinţi -
                              judeţul MEHEDINŢI S.A.
27. Sucursala MUREŞ Comuna Sângeorgiu de Mureş, Scelif Mureş - S.A.
                              judeţul MUREŞ
28. Sucursala NEAMŢ PIATRA-NEAMŢ, Scelif Neamţ - S.A.
                              judeţul NEAMŢ
29. Sucursala OLT CARACAL, judeţul OLT Scelif Olt - S.A.
30. Sucursala PRAHOVA PLOIEŞTI, judeţul PRAHOVA Scelif Prahova -
                                                            S.A.
31. Sucursala SATU MARE SATU MARE, Scelif Satu Mare -
                              judeţul SATU MARE S.A.
32. Sucursala SĂLAJ ZALĂU, judeţul SĂLAJ Scelif Sălaj - S.A.
33. Sucursala SIBIU SIBIU, judeţul SIBIU Scelif Sibiu - S.A.
34. Sucursala SUCEAVA SUCEAVA, judeţul SUCEAVA Scelif Suceava -
                                                            S.A.
35. Sucursala TELEORMAN Comuna Nanov, Scelif Teleorman -
                              judeţul TELEORMAN S.A.
36. Sucursala TIMIŞ TIMIŞOARA, judeţul TIMIŞ Scelif Timiş - S.A.
37. Sucursala TULCEA TULCEA, judeţul TULCEA Scelif Tulcea -
                                                            S.A.
38. Sucursala VASLUI VASLUI, judeţul VASLUI Scelif Vaslui -
                                                            S.A.
39. Sucursala Vâlcea RÎMNICU VÂLCEA, Scelif Vîlcea -
                              judeţul VÂLCEA S.A.
40. Sucursala VRANCEA FOCŞANI, judeţul VRANCEA Scelif Vrancea -
                                                            S.A.
41. Sucursala BUCUREŞTI BUCUREŞTI Scelif Bucureşti -
                                                            S.A.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


                         -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016