Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   HOTARARE nr. 686 din 12 iulie 2005  pentru aprobarea Strategiei nationale in domeniul prevenirii si combaterii fenomenului violentei in familie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

HOTARARE nr. 686 din 12 iulie 2005 pentru aprobarea Strategiei nationale in domeniul prevenirii si combaterii fenomenului violentei in familie

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 678 din 28 iulie 2005

În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicatã, şi al <>art. 9 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al <>art. 4 pct. D lit. k) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei,

Guvernul României adopta prezenta hotãrâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Strategia nationala în domeniul prevenirii şi combaterii fenomenului violenţei în familie şi Planul de mãsuri pentru implementarea strategiei naţionale în domeniul prevenirii şi combaterii fenomenului violenţei în familie pe perioada 2005-2007, prevãzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantã din prezenta hotãrâre.

PRIM-MINISTRU
CALIN POPESCU-TARICEANU

Contrasemneazã:
---------------
Ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei,
Gheorghe Barbu

Ministrul administraţiei şi internelor,
Vasile Blaga

Ministrul sãnãtãţii,
Mircea Cinteza

Ministrul educaţiei şi cercetãrii,
Mircea Miclea

Ministrul finanţelor publice,
Ionel Popescu

Bucureşti, 12 iulie 2005.
Nr. 686.


ANEXA 1
Strategia nationala în domeniul prevenirii
şi combaterii fenomenului violenţei în familie

I. Consideratii generale
Tranzitia prin care încã mai trece societatea româneascã, cu efectele sale imediate şi vizibile legate în principal de situarea a mai mult de jumãtate din populaţie sub pragul de subzistenta şi scãderea drastica a numãrului populaţiei ocupate, a dus la schimbãri majore în structura criminalitatii.
Pornind de la considerarea familiei ca principal model cultural în procesul complex de educare a copiilor, responsabilitatea statului roman rezida în crearea unui cadru favorabil care sa permitã gãsirea unor soluţii de prevenire a violenţei în familie, precum -şi de sprijinire a persoanelor supuse violenţei în familie, motiv pentru care la nivel naţional a fost simtita nevoia adoptãrii în cel mai scurt timp a strategiei naţionale în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie.
Constientizarea efectelor fenomenului violenţei în familie şi a gravitatii acestuia la nivel mondial s-a petrecut relativ recent în lume, toate ţãrile Uniunii Europene confruntandu-se cu problemele generate de violenta în familie. Sistemul serviciilor sociale publice în domeniul combaterii şi prevenirii violenţei în familie în România nu este dezvoltat, furnizarea de servicii de asistenta în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie fiind asumatã de societatea civilã îndeosebi. Societatea civilã, în parteneriat cu autoritãţile locale, a dezvoltat servicii specializate pentru protecţia victimelor violenţei în familie, precum şi furnizori de servicii sociale care lucreazã cu agresorii.
Un studiu realizat de Centrul Parteneriat pentru Egalitate în anul 2003 arata faptul ca în România rata globalã a incidentei violenţei în familie este de 14,3% la nivel naţional, reprezentând o valoare medie3 care arata ca între 12,4% şi 16,2% din populaţia adulta a României a avut experienţe de violenta în familie de-a lungul vieţii, sub una sau mai multe forme. Violenta în familie din România are drept factori determinanţi semnificativi alcoolismul, saracia, socializarea într-un mediu marcat de violenta şi modelul patriarhal de organizare a familiei.
Ca demers legislativ, România beneficiazã, în momentul de fata, de acte normative destinate sa reglementeze fenomenul de violenta în familie şi la locul de munca. în cadrul procesului de reforma a sistemului de protecţie socialã romanesc, a fost adoptatã <>Legea nr. 217/2003 privind prevenirea şi combaterea violenţei în familie, ca parte componenta a strategiilor care vizeazã protecţia familiei, aceasta stabilind cadrul dezvoltãrii politicilor de combatere şi prevenire a fenomenului violenţei în familie, înfiinţarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Familiei, prin <>Legea nr. 217/2003 privind prevenirea şi combaterea violenţei în familie, reprezintã un prim pas în organizarea unui sistem eficient de servicii sociale specializate în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie la nivel naţional.
Prin adoptarea <>Legii nr. 197/2000 , de modificare şi completare a Codului Penal, au fost prevãzute mãsuri şi pedepse pentru persoanele care savarsesc acte de violenta cauzatoare de suferinţe fizice şi psihice, sãvârşite asupra membrilor familiei. De asemenea, noul Cod penal, aprobat prin <>Legea nr. 301/2004 , prevede la art. 134, ca o mãsura de siguranta specialã pentru prevenirea violenţei în familie, "interdicţia de a reveni la locuinta familiei, la cererea partii vãtãmate, acesta mãsura putând fi luatã în mod provizoriu şi în cursul urmãririi penale sau al judecaţii".
<>Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de sanse între femei şi bãrbaţi, prin care se garanteazã accesul la educaţie, cultura şi la informare fãrã discriminare, precum şi <>Legea nr. 116/2002 privind combaterea marginalizarii sociale, prin care se faciliteazã accesul la un loc de munca şi la o locuinta, completeazã cadrul legislativ necesar pentru o implementare cat mai eficienta a legislaţiei în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie.
Violenta în familie reprezintã o realitate socialã ale carei consecinţe nu pot fi ignorate la nivelul deciziei politice în perspectiva aderãrii tarii noastre la structurile Uniunii Europene. Necesitatea realizãrii unei noi construcţii instituţionale şi a reformei în domeniul protecţiei familiei este menţionatã în documentele care stabilesc condiţiile aderãrii României la Uniunea Europeanã, acestea fiind incluse în Programul de Mãsuri Prioritare pentru Integrare Europeanã, în Foaia de Parcurs a României elaborata de Uniunea Europeanã pentru perioada 2001-2004, precum şi în Planul Economic de Preaderare pentru perioada 2003-2004. în Raportul periodic privind progresele înregistrate de România pe calea aderãrii din anul 2003 se menţioneazã la Criterii Politice, capitolul Drepturile omului şi protecţia minoritãţilor: " În mai 2003 s-a adoptat legislaţia cu privire la prevenirea şi combaterea violenţei în familie. Legea constituie o dezvoltare pozitiva şi oferã protecţie imbunatatita victimelor violenţei. Pentru a pune în aplicare legea, Agenţia Nationala pentru Protecţia Familiei ar trebui sa devinã operationala cat mai curând posibil."
În procesul complex de aderare a României la Uniunea Europeanã combaterea violenţei în familie este inexorabil legatã de respectarea criteriilor politice de la Copenhaga privind respectarea drepturilor omului. Pe plan internaţional exista urmãtoarele documente care definesc politica în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie:
- Convenţia Naţiunilor Unite privind eliminarea tuturor formelor de discriminare impotriva femeilor, adoptatã în anul 1979 şi ratificatã de România în 1981;
- Recomandarea Consiliului Europei nr. 4/1985 cu privire la violenta în familie;
- Recomandarea Consiliului Europei nr. 11/1985 privind protecţia victimei;
- Recomandarea Consiliului Europei nr. 21/1987 privind asistenta victimelor şi prevenirea victimizarii lor;
- Recomandarea Consiliului Europei nr. 2/1990 pentru adoptarea unor mãsuri sociale privind violenta în familie;
- Recomandarea Consiliului Europei nr. 11/1991 privind exploatarea sexualã, pornografia, prostituţia şi traficul cu copii şi tineri;
- Declaraţia Naţiunilor Unite cu privire la eliminarea violenţei impotriva femeilor, adoptatã în anul 1993, în definitia violenţei în familie fiind inclusã şi violenta psihologicã;
- Rezoluţia Comisiei ONU pentru prevenirea crimei şi justiţia penalã privind "Violenta asupra femeilor şi copiilor", adoptatã la Viena în anul 1994;
- Declaraţia celei de-a patra conferinţe asupra problemelor femeii (Beijing 1995) considera violenta impotriva femeilor ca fiind unul dintre cele 12 obstacole impotiva respectãrii drepturilor femeii;
- Recomandarea Consiliului Europei nr. 5/2002 privind protecţia femeilor impotriva violenţei;
- Decizia Parlamentului European nr. 803/2004 privind adoptarea programului de acţiune a Comunitãţii Europene pentru perioada 2004-2008 referitor la prevenirea şi combaterea violenţei impotriva copiilor, tinerilor şi femeilor, precum şi la protecţia victimelor şi a grupurilor cu risc (Programul Daphne II).
Prezenta strategie porneşte de la ideea identificarii mãsurilor necesare pentru coordonarea corespunzãtoare a tuturor programelor derulate în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie, în scopul evitãrii paralelismelor, precum şi în vederea utilizãrii eficiente a resurselor alocate. În acelaşi timp, se urmãreşte armonizarea şi corelarea proceselor de reforma din domenii precum: protecţie socialã, administraţie localã, justiţie, sãnãtate, educaţie în vederea asigurãrii unei sincronizari a acestor procese care sa aibã ca scop reintegrarea în societate a persoanelor afectate de violenta în familie.

II. Principii
Principiile care stau la baza elaborãrii prezentei strategii au în vedere stabilirea cadrului institutional al sistemului de servicii sociale destinate prevenirii şi combaterii violenţei în familie, atât la nivel central cat şi la nivel local, precum şi dezvoltarea capacitãţii sistemului pentru abordarea multisectoriala a problematicii violenţei în familie.
1. Principiul respectãrii demnitãţii umane. Fiecãrei persoane îi este respectata demnitatea, prin evitarea atitudinilor şi comportamentelor umilitoare şi degradante.
2. Principiul nondiscriminarii şi egalitãţii de sanse. Politica în domeniu va fi aplicatã fãrã discriminare, având în vedere respectarea şi promovarea drepturilor persoanelor afectate de violenta în familie. Aceste drepturi sunt aplicabile în egala mãsura cetãţenilor romani şi cetãţenilor strãini aflaţi în mod legal în România, cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare, precum şi prin asigurarea accesului liber şi nediscriminatoriu al acestora la serviciile specifice destinate prevenirii şi combaterii violenţei în familie.
3. Principiul promovãrii valorilor non-violenţei la nivelul comunitãţii. Cunoaşterea gravitatii efectelor comportamentului violent la nivelul societãţii implica acţiuni concertate ale statului şi societãţii civile în vederea schimbãrii paternului cultural în ceea ce priveşte toleranta populaţiei la actele de violenta în familie.
4. Principiul responsabilizarii. Societatea moderna are nevoie nu numai de persoane capabile, active şi înalt motivate, dar şi responsabile fata de sine, familie, prieteni, colegi, vecini, comunitate. Aceasta presupune responsabilizarea fiecãruia pentru problemele celorlalţi, complementar cu responsabilizarea colectivitãţii fata de problemele şi dificultãţile cu care membrii sãi se confrunta. Este vitala atât responsabilizarea agresorului pentru actele de violenta comise, cat şi a instituţiilor abilitate sa intervinã în rezolvarea cazurilor de violenta în familie.
5. Principiul participãrii. Promovarea participãrii şi consultãrii beneficiarilor la toate nivelele de decizie, printr-o abordare sensibila la diferenţele culturale, de virsta şi gen. Promovarea implicarii comunitãţii locale, în mod special a autoritãţilor publice, pentru a identifica şi a diagnostica în mod corect natura problemelor şi a riscurilor
6. Principiul complementaritatii dintre prevenire şi combatere. Tratarea efectului fenomenului violenţei în familie este costisitoare şi prezintã riscul perpetuarii problemei. Prevenirea violenţei prin mãsuri active şi prin implicarea tuturor actorilor sociali constituie unul dintre dezideratele actualei strategii.
7. Principiul securizarii şi protecţiei victimei. Acest principiu, considerat esenţial în orice demers întreprins pentru soluţionarea cazurilor de violenta în familie, garanteazã intervenţia, în limita cadrului legal, prin acţiuni care sa asigure inclusiv protecţia fizica a victimei.
8. Principiul centrarii pe persoana. Acest principiu presupune centrarea pe nevoile persoanei şi implicarea ei activa în toate deciziile ce o privesc.
9. Principiul parteneriatului. Politica în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie trebuie sa includã mecanisme parteneriale: grupurile şi organizaţiile reprezentative (comunitate localã, organizaţii neguvernamentafe, organizaţii ale grupurilor cu risc etc.) trebuie implicate în procesul de proiectare a politicilor în domeniu.
10. Principiul abordarii multidisciplinare. Asigurarea accesului beneficiarilor la servicii, în funcţie de nevoile identificate, într-o abordare multidisciplinara şi multisectoriala.

III. Scop
Prezenta strategie are ca scop promovarea, respectarea şi garantarea drepturilor persoanelor afectate de violenta în familie, în vederea dezvoltãrii fiecãrui membru al familiei într-un mediu lipsit de violenta.

IV. Durata
Strategia nationala în domeniul prevenirii şi combaterii fenomenului violenţei în familie va fi implementata în perioada 2005 - 2007.

V. Obiective generale
Obiectivele generale ale strategiei privind prevenirea şi combaterea violenţei în familie sunt urmãtoarele:
Obiectivul 1: Îmbunãtãţirea cadrului legislativ necesar organizãrii şi functionarii sistemului de servicii sociale specializate din domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie.
Obiectivul 2: Întãrirea capacitãţii instituţionale a autoritãţilor administraţiei publice centrale şi locale de a implementa şi dezvolta programe şi servicii sociale specializate destinate persoanelor afectate de violenta în familie.
Obiectivul 3: Dezvoltarea unei culturi a parteneriatului şi solidaritãţii sociale în dezvoltarea politicilor de prevenire şi combatere a violenţei în familie la nivel naţional
Obiectivul 4: Responsabslizarea societãţii româneşti fata de problematica violenţei în familie.
Obiectivul 5: Participarea şi implicarea activa a statului roman la acţiuni întreprinse la nivel internaţional în domeniul prevenirii şi combaterii fenomenului violenţei în familie.

VI. Obiective operationale
1. Completarea şi armonizarea cadrului legislativ existent în domeniul prevenirii şi combaterii violenţei în familie în vederea integrãrii acestuia în ansamblul general al politicilor sociale.
2. Dezvoltarea capacitãţii autoritãţilor publice, judeţene şi locale, ele identificare a problemelor sociale, de dezvoltare şi implementare de politici, programe şi proiecte în domeniu.
3. Analiza cauzelor violenţei în familie, a formelor de manifestare şi a grupurilor şi/sau domeniilor vulnerabile, în diferite tipuri de comunitãţi (etnice, rurale/urbane etc.).
4. Dezvoltarea unui sistem unitar de servicii sociale specifice domeniului prevenirii şi combaterii violenţei în familie, ţinând cont de complexitatea fenomenului, precum şi de nevoile specifice ale beneficiarilor, printr-o abordare sensibila la diferenţele culturale, de varsta şi gen.
5. Crearea unui sistem informaţional şi informatic naţional de înregistrare şi raportare a cazurilor de violenta în familie.
6. Determinarea necesarului de resurse financiare şi umane în funcţie de nevoile identificate, precum şi identificarea surselor locale, naţionale şi internaţionale posibil de mobilizat.
7. Dezvoltarea resurselor umane în domeniu.
8. Realizarea unei reţele de suport la nivel comunitar.
9. Dezvoltarea de atitudini şi comportamente non-violenţe pentru atingerea obiectivului "toleranta zero" fata de violenta în familie.
10. Promovarea dialogului public în vederea constientizarii la nivelul societãţii româneşti a urmãrilor negative ale violenţei în familie.
11. Dezvoltarea relaţiilor de colaborare între statul roman şi statele sau organismele internaţionale implicate în prevenirea şi combaterea violenţei în familie.
12. Monitorizarea şi evaluarea activitãţilor întreprinse în vederea prevenirii şi combaterii violenţei în familie.


ANEXA 2

Plan de mãsuri pentru implementarea strategiei naţionale în domeniul
prevenirii şi combaterii fenomenului
violenţei în familie pe perioada 2005 - 2007


Lista de abrevieri:
ANPDC Autoritatea Nationala pentru Protecţia Drepturilor Copilului
ANPF Agenţia Nationala pentru Protecţia Familiei
ANPH Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap
DGASPC Direcţia Generalã de Asistenta Socialã şi Protecţia Copilului
DMSSF Direcţia de Munca, Solidaritate Socialã şi Familie
MMSSF Ministerul Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei
MJ Ministerul Justiţiei
MEC Ministerul Educaţiei şi Cercetãrii
MS Ministerul Sãnãtãţii
ONG Organizaţie neguvernamentala
FNASR Federaţia Nationala a Asistentilor Sociali din România
MAI Ministerul Administraţiei şi Internelor

┌──────────────────┬────────────────────────────┬──────────────┬─────────────┐
│ Obiectiv │ Acţiuni/Etape de │ Responsabili │ Termene │
│ operational │ implementare │ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│1. Completarea şi │1. Elaborarea legislaţiei │MMSSF ANPF │Sem. II 2006 │
│armonizarea cadru-│secundare specifice fiecãrei│MAI │ │
│lui legislativ │instituţii abilitate de lege│MS │ │
│existent în dome- │sa desfãşoare activitãţi de │MJ │ │
│niu │prevenire şi combatere a │ANPDC │ │
│ │violenţei în familie. │ANPH │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │2. Elaborarea şi aprobarea │MMSSF ANPF │Sem. I 2006 │
│ │manualelor şi ghidurilor de │ │ │
│ │bune practici. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │3. Elaborarea şi aprobarea │MMSSF ANPF │Sem. I 2006 │
│ │procedurilor de avizare pen-│ │ │
│ │tru servicii sociale din │ │ │
│ │domeniu. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │4. Elaborarea şi aprobarea │MMSSF ANPF │Sem. I 2006 │
│ │metodologiei şi procedurilor│ │ │
│ │de monitorizare şi evaluare │ │ │
│ │a programelor şi serviciilor│ │ │
│ │sociale în vederea creşterii│ │ │
│ │calitãţii serviciilor acor- │ │ │
│ │date. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │5. Elaborarea şi aprobarea │MMSSF ANPF │Sem. I 2006 │
│ │metodologiei şi procedurilor│ │ │
│ │de avizare în vederea stabi-│ │ │
│ │lirii criteriilor de prega- │ │ │
│ │tire, etica profesionalã şi │ │ │
│ │de moralitate pentru ocupa- │ │ │
│ │rea funcţiei de asistent fa-│ │ │
│ │milial. │ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│2. Dezvoltarea ca-│1. Crearea şi dezvoltarea, │MMSSF │Sem. I 2006 │
│pacitatii autori- │la nivelul instituţiilor │MAI │ │
│tatilor publice │centrale şi locale cu atri- │MS │ │
│judeţene şi locale│butii în domeniul prevenirii│ANPDC │ │
│de identificare a │şi combaterii violenţei în │ │ │
│problemelor socia-│familie, a unor compartimen-│ │ │
│le, de dezvoltare │te specializate în preveni- │ │ │
│şi implementare de│rea şi combaterea violenţei │ │ │
│politici şi pro- │în familie. │ │ │
│grame sociale, de ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│monitorizare şi │2. Dotarea noilor comparti- │Toate institu-│Sem. II 2006 │
│evaluare a politi-│mente specializate în preve-│tiile respon- │ │
│cilor şi programe-│nirea şi combaterea violen- │sabile │ │
│lor în domeniul │tei în familie cu echipament│ │ │
│violenţei în fami-│IT. │ │ │
│lie. │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │3. Stabilirea planurilor de │ANPF - coord. │Sem. I 2006 │
│ │acţiune judeţene (ierarhia │Autoritãţile │ │
│ │de prioritati, alegerea mo- │administraţiei│ │
│ │dalitatilor de acţiune, sar-│locale-DGASPC │ │
│ │cini concrete, termene, res-│ │ │
│ │ponsabilitati, resurse, mo- │ │ │
│ │nitorizarea şi evaluarea ac-│ │ │
│ │tivitatii). │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │4. Dezvoltarea de partene- │Autoritãţile │Permanent │
│ │riate cu actorii sociali din│administraţiei│ │
│ │comunitate, în vederea im- │locale-DGASPC │ │
│ │plementarii planurilor de │ │ │
│ │acţiune judeţene. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │5. Valorificarea experienţei│ANPF │Permanent │
│ │şi a rezultatelor în dome- │Autoritãţile │ │
│ │niul prevenirii şi combate- │administraţiei│ │
│ │rii violenţei în familie de │locale │ │
│ │la nivel local(mese rotunde,│ │ │
│ │conferinţe la nivel local │ │ │
│ │sau judeţean, colaborãri │ │ │
│ │contractuale sau voluntare).│ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│3. Analiza cauze- │1. Elaborarea de studii şi │MMSSF │Permanent │
│lor violenţei în │cercetãri privind formele de│ANPF - coord. │ │
│familie, a forme- │manifestare a violenţei în │ │ │
│lor de manifestare│familie, grupurile şi/sau │ │ │
│şi a grupurilor │domeniile vulnerabile, pre- │ │ │
│şi/sau domeniilor │cum şi de propuneri de era- │ │ │
│vulnerabile, în │dicare a fenomenului. │ │ │
│diferite tipuri de├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│comunitãţi(etnice,│2. Publicarea şi diseminarea│MMSSF │Permanent │
│rurale/urbane etc)│rezultatelor cercetãrilor în│ANPF - coord. │ │
│ │domeniu. │ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│4. Dezvoltarea │1. Susţinerea infiintarii la│MMSSF │ 2005 - 2007 │
│unui sistem de │nivel judeţean şi local a │ANPF │ │
│servicii sociale │unitãţilor pentru prevenirea│MAI-consiliile│ │
│specifice domeniu-│şi combaterea violenţei în │judeţene şi │ │
│lui prevenirii şi │familie (centre pentru ada- │locale │ │
│combaterii violen-│postirea victimelor violen- │ │ │
│tei în familie, │tei în familie, centre de │ │ │
│ţinând cont de │recuperare pentru victimele │ │ │
│complexitatea fe- │violenţei în familie şi cen-│ │ │
│nomenului, precum │tre de asistenta destinate │ │ │
│şi de nevoile spe-│agresorilor) prin: │ │ │
│cifice ale bene- │ │ │ │
│ficiarilor. │a) crearea cel puţin a unui │ │ │
│ │centru pentru adãpostirea │ │ │
│ │victimelor violenţei în │ │ │
│ │familie, centru de recupe- │ │ │
│ │rare pentru victimele vio- │ │ │
│ │lentei în familie şi a unui │ │ │
│ │centru de asistenta destinat│ │ │
│ │agresorilor în fiecare judeţ│ │ │
│ │al tarii; │ │ │
│ │ │ │ │
│ │b) finanţarea sau cofinanta-│ │ │
│ │rea, la nivel local, a pro- │ │ │
│ │gramelor şi serviciilor dez-│ │ │
│ │voltate de organizaţiile ne-│ │ │
│ │guvernamentale active în do-│ │ │
│ │meniul prevenirii şi comba- │ │ │
│ │terii violenţei în familie. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │2. Finanţarea programelor de│MMSSF │Anual │
│ │interes naţional pentru sus-│ANPF │ │
│ │ţinerea de proiecte destina-│ │ │
│ │te infiintarii sau menţine- │ │ │
│ │rii serviciilor sociale spe-│ │ │
│ │cializate în domeniul preve-│ │ │
│ │nirii şi combaterii violen- │ │ │
│ │tei în familie. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │3. Asigurarea şi facilitarea│Toate institu-│Permanent │
│ │accesului beneficiarilor la │tiile respon- │ │
│ │serviciile sociale speciali-│sabile │ │
│ │zate, prin implementarea │ │ │
│ │unor proceduri administrati-│ │ │
│ │ve simplificate, adaptate │ │ │
│ │diferitelor categorii de │ │ │
│ │cetãţeni romani şi strãini. │ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│5. Crearea unui │1. Elaborarea unei fise uni-│MMSSF ANPF - │Sem. I 2006 │
│sistem informatio-│ce de înregistrare şi rapor-│coord │ │
│nal şi informatic │tare, la nivel naţional, a │ │ │
│naţional de inre- │cazurilor de violenta în fa-│ │ │
│gistrare sirapor- │milie, în vederea realizãrii│ │ │
│tare a cazurilor │bazei de date unice pentru │ │ │
│de violenta în │gestionarea situaţiilor de │ │ │
│familie. │violenta în familie la nivel│ │ │
│ │central şi judeţean. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │2. Elaborarea metodologiei │MMSSF ANPF - │Sem. I 2006 │
│ │şi procedurilor de inregis- │coord │ │
│ │trare, raportare şi monito- │ │ │
│ │rizare a cazurilor de vio- │ │ │
│ │lenta în familie. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │3. Definitivarea structurii │MMSSF prin │Sem. I 2006 │
│ │bazei de date pentru gestio-│DMSSF │ │
│ │narea situaţiilor de violen-│ANPF │ │
│ │ta în familie la nivel cen- │ │ │
│ │tral şi judeţean. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │4. Actualizarea bazei de │ANPF - coord │Permanent │
│ │date pentru gestionarea şi- │Toate institu-│ │
│ │tuatiilor de violenta în fa-│tiile respon- │ │
│ │milie. │sabile │ │
│ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │5. Transmiterea cãtre ANPF │MMSSF │Trimestrial │
│ │de cãtre instituţiile impli-│MAI │ │
│ │câte în prevenirea şi comba-│MS │ │
│ │terea violenţei în familie a│MJ │ │
│ │situaţiei detaliate, a pla- │ANPDC │ │
│ │nului de mãsuri ce le revin,│ANPH │ │
│ │inclusiv estimarea necesa- │ │ │
│ │rului de resurse financiare │ │ │
│ │pentru îndeplinirea acestuia│ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│6. Determinarea │1. Realizarea unui program │Toţi responsa-│Trim. IV al │
│necesarului de re-│care sa cuprindã proiectia │bilii │fiecãrui an │
│surse financiare │acţiunilor ce se vor între- │ │ │
│şi umane în func- │prinde în vederea prevenirii│ │ │
│tie de nevoile │şi combaterii fenomenului │ │ │
│identificate, pre-│violenţei în familie şi eva-│ │ │
│cum şi identifica-│luarea anuala a costurilor │ │ │
│rea surselor loca-│implementarii acestuia. │ │ │
│le, naţionale şi ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│internaţionale │2. Includerea costurilor de │MMSSF │Permanent │
│posibil de mobili-│implementare a strategiei în│ANPF │ │
│zat. │sursele de finanţare: buge- │Toate institu-│ │
│ │tul de stat, bugetele locale│tiile respon- │ │
│ │alte surse legal constituite│sabile │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │3. Atragerea de resurse su- │ANPF - coord │Permanent │
│ │plimentare prin: │ │ │
│ │a) identificarea programelor│ │ │
│ │europene şi internaţionale │ │ │
│ │în domeniu care finanţeazã │ │ │
│ │prin diverse forme activi- │ │ │
│ │tati specifice │ │ │
│ │b) iniţierea trimestriala de│ │ │
│ │intalniri cu donorii, în ve-│ │ │
│ │derea prezentãrii stadiului │ │ │
│ │implementarii Strategiei, a │ │ │
│ │exemplelor de buna practica,│ │ │
│ │precum şi a iniţiativelor în│ │ │
│ │domeniu propuse de ANPF. │ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│7. Dezvoltarea re-│A. Formare iniţialã │ANPF │Sem. I 2006 │


│domeniu │1. Dezvoltarea de module de │învãţãmânt │ │
│ │studiu/cursuri privind vio- │superior │ │
│ │lenta în familie în colabo- │FNASR │ │
│ │rare cu ANPF. │ │ │


│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │2. Semnarea protocoalelor de│ANPF │Sem. II 2005-│
│ │colaborare şi stabilirea │Instituţii de │Sem. I 2006 │
│ │termenilor de colaborare cu │învãţãmânt │ │
│ │organismele academice şi │superior │ │
│ │asociaţiile studenţilor. │FNASR │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │3. Pregãtirea profesionalã a│ANPF │Permanent │
│ │viitorilor profesionisti în │Instituţii de │ │
│ │domeniu. │învãţãmânt │ │
│ │4. introducerea ca discipli-│superior │ │
│ │na opţionalã a unui curs pe │FNASR │ │
│ │problematica fenomenului de │MEC │ │
│ │volenta în familie în cadrul│MJ │ │
│ │Facultãţilor de Sociologie │ │ │
│ │şi Asistenta Socialã, Psi- │ │ │
│ │hologie şi Ştiinţele Educa- │ │ │
│ │tiei, Medicina, Academia de │ │ │
│ │Poliţie, Drept, Teologie │ │ │
│ │Baptista, Teologie Ortodoxa.│ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │B. Formare continua │ANPF - coord. │Sem. I 2006 │


│ │1. Dezvoltarea de module de │ │ │
│ │training şi de metodologii │ │ │
│ │specifice domeniului. │ │ │


│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │2. Instruirea, autorizarea │MMSSF ANPF - │Permanent │
│ │şi coordonarea activitãţii │coord. │ │
│ │profesionale a asistentilor │ │ │
│ │familiali. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │3. Organizarea de cursuri │ANPF - coord. │Permanent │
│ │pentru pregãtirea multidis- │ │ │
│ │ciplinara şi perfecţionarea │ │ │
│ │continua a personalului spe-│ │ │
│ │cializat în furnizarea de │ │ │
│ │servicii sociale specializa-│ │ │
│ │te de prevenire şi combatere│ │ │
│ │a violenţei în familie, │ │ │
│ │printr-o abordare sensibila │ │ │
│ │la diferenţele culturale, de│ │ │
│ │varsta şi de gen. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │4. Pregãtirea şi perfectio- │MS │Permanent │
│ │narea medicilor şi cadrelor │Centrul Natio-│ │
│ │medicale în programe de for-│nal de │ │
│ │mare pentru identificarea │Perfecţionare │ │
│ │timpurie a cazurilor de abuz│Postuniversi- │ │
│ │şi violenta în familie. │ţara a Medici-│ │
│ │ │lor, Farmacis-│ │
│ │ │tilor, Altui │ │
│ │ │Personal cu │ │
│ │ │Studii Superi-│ │
│ │ │oare şi Asis- │ │
│ │ │tentilor Medi-│ │
│ │ │cali în cola- │ │
│ │ │borare cu │ │
│ │ │ANPF │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│8. Realizarea unei│1. Sprijinirea constituirii │ANPF - coord. │Sem. I 2006 │
│reţele de suport │la nivel judeţean şi local, │Parteneri: │ │
│la nivel comunitar│prin implicarea direcţiilor │ONG-uri, Culte│ │
│ │teritoriale pentru dialog, │ │ │
│ │familie şi solidaritate so- │ │ │
│ │ciala, a grupurilor de lucru│ │ │
│ │consultative în vederea dez-│ │ │
│ │voltarii de acţiuni destina-│ │ │
│ │te prevenirii şi combaterii │ │ │
│ │violenţei în familie pe plan│ │ │
│ │local. │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │2. Stabilirea regulamentului│ANPF - coord. │Sem. I 2006 │
│ │de funcţionare a grupurilor │ │ │
│ │de lucru consultative la ni-│ │ │
│ │vel judeţean în vederea │ │ │
│ │coordonãrii rãspunsului co- │ │ │
│ │munitar la violenta în fami-│ │ │
│ │lie. │ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│9. Dezvoltarea de │A. Introducerea în programa │ANPF │2006 │


│portamente non-vi-│şcolarã a unor activitãţi │În colaborare │ │
│olente pentru │-------------------------- │cu: MS şi MAI │ │
│atingerea obiecti-│educative │ │ │
│vului "toleranta │---------- │ │ │
│zero" fata de vio-│1. Valorificarea experien- │ │ │
│lenta în familie │telor anterioare. │ │ │


│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │B. Facilitarea organizãrii │ANPF │Permanent │


│ │de activitãţi educative în │ │ │
│ │-------------------------- │ │ │
│ │timpul liber pentru tineri │ │ │
│ │-------------------------- │ │ │


├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│10. Promovarea │1. Organizarea de campanii │ANPF - coord. │Permanent │
│dialogului public │de informare, educare şi │În colaborare │ │
│în vederea consti-│constientizare a populaţiei │cu toate │ │
│entizarii la nive-│cu privire la gravitatea fe-│instituţiile │ │
│lul societãţii ro-│nomenului. │responsabile │ │
│manesti a urmãri- ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│lor negative ale │2. Elaborarea şi distribui- │ANPF - coord. │Permanent │
│violenţei în fami-│rea de materiale cu caracter│În colaborare │ │
│lie, precum şi a │educativ şi de promovare a │cu toate │ │
│dezvoltãrii de │valorilor familiale, a com- │instituţiile │ │
│atitudini şi com- │portamentelor şi atitudini- │responsabile │ │
│portamente non-vi-│lor non-violenţe. │ │ │
│olente. │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │3. Organizarea unor eveni- │ANPF - coord. │Permanent │
│ │mente destinate prevenirii │În colaborare │ │
│ │şi combaterii violenţei în │cu toate │ │
│ │familie (forumuri şi concur-│instituţiile │ │
│ │suri de creaţie). │responsabile │ │
│ ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ │4. Includerea apelurilor te-│MMSSF │Sem. I 2006 │
│ │lefonice pentru cazurile │ANPF - coord. │ │
│ │privind violenta în familie │ │ │
│ │în cadrul serviciului tele- │ │ │
│ │fonic de urgenta cu numãr │ │ │
│ │unic de apel care functio- │ │ │
│ │neaza potrivit legii. │ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│11. Dezvoltarea │1. Susţinerea acţiunilor de │ANPF - coord. │Permanent │
│relaţiilor de co- │promovare a valorilor │ │ │
│laborare între │non-violenţei în ţara şi │ │ │
│statul roman şi │strãinãtate prin participa- │ │ │
│statele sau orga- │rea la acţiuni de cooperare │ │ │
│nismele interna- │la nivel internaţional. │ │ │
│tionale implicate ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│în prevenirea şi │2. Încheierea de cãtre sta- │ANPF - coord. │Permanent │
│combaterea violen-│tul roman de acorduri de co-│ │ │
│tei în familie. │laborare bi/multilaterale │ │ │
│ │cu alte state sau instituţii│ │ │
│ │internaţionale în vederea │ │ │
│ │prevenirii şi combaterii vi-│ │ │
│ │olentei în familie. │ │ │
├──────────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│12. Crearea unui │1. Monitorizarea modului de │ANPF - coord. │Permanent │
│sistem unitar de │implementare a planului de │MJ │ │
│monitorizare şi │acţiuni întreprinse în vede-│ │ │
│evaluare în vede- │rea prevenirii şi combaterii│ │ │
│rea fundamentarii │violenţei în familie la ni- │ │ │
│şi coordonãrii │vel naţional şi local. │ │ │
│strategiei, poli- ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│ticilor, programe-│2. Evaluarea implementarii │ANPF - coord. │Permanent │
│lor şi proiectelor│strategiei, programelor şi │ │ │
│în domeniul preve-│proiectelor în domeniu. │ │ │
│nirii şi combate- ├────────────────────────────┼──────────────┼─────────────┤
│rii violenţei în │3. Înaintarea evaluãrii │ANPF │Anual │
│familie. │anuale cãtre Guvern. │ │ │
└──────────────────┴────────────────────────────┴──────────────┴─────────────┘

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016